Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Lähen nädalavahetusel üht DRi üle vaatama.

Võimalik, et pean iseseisvalt mootorratta seisukorra hindamisega hakkama saama.
Siit sealt olen lugenud, mida peaks kontrollima. Üks asi, mida soovitatakse, on kontrollida, ega sidur ei libise. Olen seda väljendit kuulnud aga siiani ei teadnud täpselt mida see tähendab ja kuidas seda kontrollitakse.

Nüüd natuke uurisin aga igaks juhuks küsin üle, et kas olen õigesti aru saanud:

Märk siduri libisemisest on see, kui sõites, näiteks teise käiguga, järsult gaasi peale keerates, lööb mootori pöörded ebanormaalselt kõrgeks aga ratta liikumiskiirus jääb samaks.

Allikas:
https://www.youtube.com/watch?v=UVCylnggaVs

A mis see normaalne olukord siis oleks? Pöörded küll suurenevad, aga mitte ebanormaalselt ning samal ajal suureneb ka liikumiskiirus?

Millise käiguga seda ühesilindrilise puhul proovima peaks? Liiga madal käik, siis ilmselt ei saa aru jah, sest kiirus ikakgi suureneb ja pöörded on nagunii kõrged. Liiga kõrge käik, siis jälle on normaalne, et ratas ei hüppa rutskat keerates kohe edasi.

Teise ja kolmandaga siis on paras testida?

Viimati muutis Nozzu, 31 Aug 2021, 15:53, muudetud 1 kord kokku.


Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Oled õigel teel, töötab kindlasti ka 1. või 3. käiguga :-)

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Kui pöörded suurenevad kiirusega koos siis on korras. Kui kõrgema käiguga aga tundub rutskat keerates, et pöörded tõusevad rohkem kui kiirus siis on pekkis.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

Martään
Postitusi: 323
Liitunud: 01 Okt 2003, 18:58
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Martään »

Kõige kõrgema käiguga on minu meelest kõige paremini tunda. Kas automaatkäigukastiga autoga sõitnud oled? Kui sidur libiseb siis on sama tunne (mingi kummipaela-efekt)

Tsikli ostmisel olen põhiliselt keskendunud 2. käigu ja siduri uurimise peale. 2. käik võib peetis olla kui on lohakalt üles vahetatud ja seejärel ilma pöördeid 'matchimata' uuesti üles tõmmatud. Tulemuseks 2. käik mis teatud koormusel välja viskab. Kui 2. käik täisvõimsust ei kannata siis varsti on ta päris "valmis" ja tuleb mootor maha võtta ning käigukast välja vahetada.

Ühesõnaga proovisõidul: 2. käiguga gaas põhja ja viimase käiguga gaas põhja (ei pea tippkiiruseni laskma). Kui need on korras siis ülejäänu on ka tõenäoliselt OK. Sealjuures siduriketaste vahetamine on üsna odav ja lihtne töö. Käigukasti oma mitte.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Martään kirjutas: 31 Aug 2021, 14:06

Ühesõnaga proovisõidul: 2. käiguga gaas põhja ja viimase käiguga gaas põhja (ei pea tippkiiruseni laskma). Kui need on korras siis ülejäänu on ka tõenäoliselt OK. Sealjuures siduriketaste vahetamine on üsna odav ja lihtne töö. Käigukasti oma mitte.

Tänud! Konkreetne ülesanne, mida sooritada.

Lisaks koostasin enda veel sellise check listi kontrollimiseks:

Amorditorud: Sirge Kõver
Esi amort: Ei kolksu kolksub
Taga amort Ei kolksu Kolksub
Piduriklotsid Korralikud kulunud
Pidurikettad Korralikud Kulunud
Esirehv Korralik Kulunud
Tagurehv Korralik Kulunud
Tuled Töötavad Ei tööta
Aku Laeb (13.8) Ei lae
Mootor Ei leki Lekib
Amorditorud: Ei leki Lekib
Kodarad Sirged Kõverad
Roolilaager Ei loksu Loksub
Spido ja tahho Töötab Ei tööta
Paak Ei leki Lekib
Mootor Ei kolise koliseb
Mootor Ei sutise Suitseb
Keti hammakad Terved Kulunud
Gaasirutska Sujuv Poob
Rattad Ühel joonel Viltu
Raam Korralik Roostes
Esipidur Võtab Ei võta
Tagupidur Võtab Ei võta
Sidur Ei libise Libiseb
Käigud Lülituvad Ei lülitu

Võimalik, et läksin natuke liiale ja ilmselt ei ole ma tegelikult pädev kõiki neid asju hindama.
See mootori kolisemise hindamine on kõige keerukam mu jaoks kuna pole aimugi, mis häält peaks üks 93 aasta DR tegema või mis häält ta teha ei tohiks.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Aga sa ära mine üksi ratast ostma ;)
Võta keegi kaasa, kes on pädev ning ka jooksvalt ütlema, et sidur küll libiseb aga selle vahetus on kökimöki ja ülejäänu osa rattast on hea. Vms.

Voodipesu ju ostetakse ka ikka koos spetsialistiga (naine :) kaasas)

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

No hea meelega võtaks kellegi kaasa :)
Aga kes see muga Ida Virumaale, Iisakusse laupeäva hommikul tulla tahab :)

Isegi oma naine polnud nõus :D

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Aga sa küsi ;)
On tegelasi, kes tahaks laupahommikusest poeringist/titekisast vms pääseda ja on nõus kaasa sõitma.
Samas võib pädev tegelane ka seal lähedal elada, kellel pole probleemi läbi hüpata.
Mõnel juhul võib tasuks piisata ka suur kohv ja topeltburks bensukast

Aga kui ei küsi siis ei saagi teada :bsmile:

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Madlobster kirjutas: 31 Aug 2021, 14:46

Aga kui ei küsi siis ei saagi teada :bsmile:

See on tõsi küll jah :)
Tegelikult ma Motardi Raiduga sellest võimalusest ääri-veeri rääkisin kah.
Aga see teema jäi natuke lahtiseks.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Tort »

Raami mõrad, kaelakannu juures ja mujal
Kodaraid saab võtmega kõlistada
Tulede märgistus kui vaja
Laagrid, kiigelaagrid, simmerid
Käiguhoova loks võllil
Voolikute ja trosside olukord
Õhufilter

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Mis rattast üldse jutt? Listis on kodarad, siis mingi endurokas?
Tänavarattal mootori poolset vedavat hammakat ei näe - ainult tagumist saad vaadelda... , samas kui on mingi jama kinnitusmutriga olnud ja "keevismutter" tehtud, siis on see oluline.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Maaks kirjutas: 31 Aug 2021, 15:51

Mis rattast üldse jutt? Listis on kodarad, siis mingi endurokas?
Tänavarattal mootori poolset vedavat hammakat ei näe - ainult tagumist saad vaadelda... , samas kui on mingi jama kinnitusmutriga olnud ja "keevismutter" tehtud, siis on see oluline.

Rattaks DR650. Aastast 93

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1414
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 122 korda
Tänatud: 62 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Ronk »

Oleneb nüüd hinnast suuresti, kuid sellise aastakäigu juures peab hakkama juba kindlasti mingeid mööndusi tegema. Arvestades et kui ratast on otstarbeliselt kasutatud, siis võib kindlasti leida siit sealt roostet, pöidadelt mõlke, kivitäkkeid ja kõike muud. Oleneb muidugi ka eelmistest omanikest ja kas nad on viitsinud seda korralikult ka hooldada.

Ehk siis nagu mainitud. Mina veenduks mootori korrasolekus, et raam sirge on ja kõik ülejäänud on sellise ratta puhul juba kuluosad ALA bensupaagi tihendid, amordi lekkimine, piduriklotsid, mingid laagrid jne. Selle kõige arvelt kannatab kindlasti hinda alla kangutada ja need hiljem siis täpsema pilguga üle vaadata ja vahetada. Ehk siis ära mine eeldusega uut ratast ostma. Kahjuks see nv teisel pool eestit, kuid muidu oleks võinud appi tulla vaatlema küll.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Ronk kirjutas: 31 Aug 2021, 16:19

Oleneb nüüd hinnast suuresti, kuid sellise aastakäigu juures peab hakkama juba kindlasti mingeid mööndusi tegema.

Täiesti nõus! Sõnastasid minu mõtted või selge arusaama. Annan endale aru, et 30 aastat vana ratas ei saa ega peagi välja nägema nagu uus.

Rooste, kriipsud, kraapsud ja mõned mõlgid mind ei sega. Ei pea ka hammakad olema uued ja ketilgi võib lõtk olla. Hea kui oleks lihtsalt pingutusruumi. Jne.
Ehk siis jaa, normaalne amortisatsioon on igati ok.
Lihtsalt jah, oleks hea, kui saaks õigeaegselt jaole mingile veale mille remont võib väga kulukaks minna.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

grahv
Postitusi: 1176
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas grahv »

Nozzu kirjutas: 31 Aug 2021, 14:13

Amorditorud: Sirge Kõver
Esi amort: Ei kolksu kolksub - Ei kolksu seal midagi. Aja esiratas kuskile nurka kinni ja proovid veidi paremale-vasakule keerata - näed ära kui vedel on esiots... st. kas peaks koos õli ja simmeritega ka uued juhtpuksid tellima. Hea oleks kogemus/võrdlusmoment mõne teise samalaadse rattaga
Taga amort Ei kolksu Kolksub - Kas tagaamort on õline ja kas üldse töötab?
Piduriklotsid Korralikud kulunud - Kulumaterjal - liivas sõites võid mõne päevaga ära kulutada
Pidurikettad Korralikud Kulunud
Esirehv Korralik Kulunud
Tagurehv Korralik Kulunud
Tuled Töötavad Ei tööta
Aku Laeb (13.8) Ei lae
Mootor Ei leki Lekib
Amorditorud: Ei leki Lekib
Kodarad Sirged Kõverad - Pigem kontrolli, et oleks pingul. Et rummu avad poleks loperguseks kulunud... Ajad ratast ringi ja kõlistad nt kruvikeerajaga vastu kodaraid - kõla peab olema ühtlane. ÜHTLASI kontrollid samal ajal kas pöiad on sirged! Sellel on need alumiiniumist - kui on kivi saanud, võib pöial pragu sees olla.
Roolilaager Ei loksu Loksub
Spido ja tahho Töötab Ei tööta
Paak Ei leki Lekib
Mootor Ei kolise koliseb - Kui pole kap.rem tehtud, siis koliseb mehiselt :) Aga kui mingit silmnähtavat kilinat/laginat pole, siis kärab küll.
Mootor Ei sutise Suitseb
Keti hammakad Terved Kulunud - Esimese tähiku kinnitus üle vaadata (kaitse all)
Gaasirutska Sujuv Poob
Rattad Ühel joonel Viltu
Raam Korralik Roostes
Esipidur Võtab Ei võta
Tagupidur Võtab Ei võta
Sidur Ei libise Libiseb
Käigud Lülituvad Ei lülitu

Elektrijuhtmestik ilma porrita!
Kiige laagrid - küljelt-küljele lõtk...
Lingi laagrid - kiige/tagaratta üles-alla lõtk...
Deko süstemi toimimine... Käsi või automaat?
Käivituma peaks see raibe üldiselt väga hästi - 1-2 popsu kui jalg tugev või aku/starter hea...

Kodus avastamiseks: nookurid/nukkvõll, nukkvõlli kett, üle/maha keeratud keermed, ratta- ja tagahammaka laagrite vahetus, elektriporr...

G


oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas oil »

Sidurit olen ka nii testinud, et 4-5. käiguga sidur alla, pöörded üles ning sidur lahti. Kuiva asfaldiga (ja jõuetu tsikliga) pole ka mingit ohtu. Siis on aru saada, kas sidur libiseb (pöörded jäävadki üles aga kiirus ei taha (eriti) suureneda) või mitte. Korra võib seda teha ja siis selge. Nii 5 a tagasi sai naisele Ducatit ostes küsitud, et ega sidur ei libise? "Ei kõik on korras." Käisin sõitmas, testisin nii nagu ülal kirjutasin, libises ilusti. Pidin küll testimiseks mitu km sõitma suuremale teele, aga oli seda väärt. "Kuule su sidur libiseb mis kole ju!" Visati silmad maha, togiti jalaga tagarehvi, et "No libiseb vist jah..."

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ma Suzuki hinnakirjaga pole kursis, aga üldiselt raske rattaga sidur ongi kuluosa ja tegelikult mitte eriti kallis, kui ise vahetad. Hondal kulus vist mingi 200€ äkki, koos vaheplaatide ja vedrudega. Mu isiklik rekord on kahe nädalaga 2tk ära kustutada, aga olen ka hullemaid lugusid kuulnud :)

Nöökiv elekter vist on jah kõige tüütum asi nende vanade vokkide juures, paraku seda on ka päris raske ostes kontrollida, kui just paaki ja gondleid maha ei võta.

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Kas see siduri libisemine peaks üldse dealbraker olema?
Suhteliselt hõlpsalt ja odavalt tehtav asi ju

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Sidur on jah üks kõige odavamaid asjasid muu porri kõrval.
Jätta kulunud klotside(kulunud kettad lähevad kalliks) ja rehvide pärast ostmata....
Tingid 100-paar alla ja teed ise ära.

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas ranel »

Siduri libisemist on kõige lihtsam kontrollida, kui 2 võimalikult rasket inimest rattal.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas joel »

Pilt

Joel

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas will111 »

selle kombinatsiooniga saab siis teada, et sidur libiseb...muudkui libiseb ja libiseb kuni koha peal maha kärssab :D

praeguse suht extensine kogemuse põhjal ise kommenteeriks nii, et kui ratast ostan siis eelkõige vaatan ja uurin igasuguseid erinevaid kinnituskohti, polte mutreid ja kronkusid. mida rohkem on seal originaali ja mida rohkem on igasuguseid selliseid asju terved, seda suurem võimalus, et ka näiteks mootori sees ja kuskil plastikute all on asjad terved :D vastupidisel juhul on tegu aga kõigest kättesaadavast suvaliselt kokku loobitud peldikuga. üks olulisemaid asju kontrollida on esimesed kettad ja pidurid in general. ja tagant otsast veomehhanism. kui tuleb esimese asjana vahetada kettad, klotsid ja tagant kõik hammakad + kett siis see läheb maksma ilmselt suurustjärk 500-600e minimaalselt

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Mhmh, seda, kohe 500 sisse lappamist, ma üritakski vältida. Sest kui see raha juurde panna, saaks juba pea aegu 96+ aasta mudeli kätte.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas will111 »

aa, sul on natuke lihtsam ja vanem ratas. no siis ei ole asi nii hull...ees single ketas, kohe odavam. klotsid ka ainult paar. kett 520 ka tsipa soodsam jne. aga jah eks neid asju kontrollida tasub nagunii.
samas vahel on mõistlikum osta kulunud kuluosadega aga tükkmaad odavam ratas ja need asjad lihtsalt ise ära vahetada uute vastu. kui osta mingi ülehinnatud "hästi hoitud" pill :D

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

See on kah tõsi jah. Tahan ratast, mille (sihtotstarbelist)lõhkumist ma saan endale lubada ja mille parandamise ja töökorras hoidmisega mehhaaniku oskusi lihvida. Seega selline vanakooli lihtne, kergelt räsitud endurts on hea lahendus.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas will111 »

täitsa nõus. soovitan eelkõige uurida vähe tähelepanelikult mootorit iga nurga alt. lekkeid kontrollid mitte nii, et müüja seisab seisva ratta kõrval ja kiidab, et midagi ei leki. vaid ütled, et lähed teed ühe korraliku proovitiiru...minimaalselt 5km. mootor ilusti full temperatuurini, annad kuuma korralikult ja siis peale seda vaatad lekked üle. sama laksuga saad ka käigukasti ja käikude lülitumise ning siduri asja selgeks.

amortide lekkimised ja sellised värgid on kõik huinamuija võrreldes sellega kui pead hakkama mootorit maha võtma ja seal mingeid juppe sees vahetama. lekkivad amordi simmerid (ees) oleks lausa nagu õnnistus. saad öelda, et näed selle remont ja hooldus läheb nii palju ja see tuleb hinnast maha. nagunii oleks mõistlik amortides KOHE teha õlivahetus iga vana ratta puhul

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

will111 kirjutas: 31 Aug 2021, 22:37

täitsa nõus. soovitan eelkõige uurida vähe tähelepanelikult mootorit iga nurga alt. lekkeid kontrollid mitte nii, et müüja seisab seisva ratta kõrval ja kiidab, et midagi ei leki. vaid ütled, et lähed teed ühe korraliku proovitiiru...minimaalselt 5km. mootor ilusti full temperatuurini, annad kuuma korralikult ja siis peale seda vaatad lekked üle. sama laksuga saad ka käigukasti ja käikude lülitumise ning siduri asja selgeks.

Just, täpselt see plaan.
Ja veel, nagu ma lugenud olen, tuleb müüjale öelda, et ta mootorit enne ette näitamist soojaks ei laseks (või ilmuda pool tundi enne kokkulepitud aega kohale) ja keelduda pakkumisest, et müüja sõidab kokkulepitud kohta kohale. Muidu võid järgmisel hommikul juba kodus käivitades avastada, et külmalt on käima saamine suurem jamamine.
Ja samas, eksole, pärast proovitiiru, kui mootor on juba natuke jahtunud, aga mitte külm, tasub uuesti proovida käivitamist. Et näha kas ja kuidas mootor soojalt käivitub.

Samas, vanema DRi mootori ülemise osa ja alumise osa vahel pidi olema mingi papptihend, mis by default kergelt lekib. A võib-olla ma olen millestki valesti aru saanud.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

SuzuMel
Postitusi: 61
Liitunud: 16 Aug 2011, 08:30
Tsikkel: Suzuki TL1000S
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas SuzuMel »

Nozzu kirjutas: 31 Aug 2021, 14:35

No hea meelega võtaks kellegi kaasa :)
Aga kes see muga Ida Virumaale, Iisakusse laupeäva hommikul tulla tahab :)

Isegi oma naine polnud nõus :D

Ma küll hetkel ei tea, kes seda DR-i siin müüb, aga kui juhtub ront olema ja kohe teele jätab, siis võin tööriistu pakkuda ja vajadusel su bussijaama viia :bsmile:

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Te olete ikka super lahedad!

Olen täna juba palju targemaks saanud. Eks laupäeval, kui on eksam, ehk ratta üle vaatamine, siis selgub, palju külge jäi. Aga väiek vahekokkuvõte, sellest, mis ma õppinud olen. Ehk näpunäited algajale rattaülevaatajale:

Sõidueelne kontroll:

Esiamort:
Aja esiratas kuskile nurka kinni ja proovid veidi paremale-vasakule keerata - näed ära kui vedel on esiots... st. kas peaks koos õli ja simmeritega ka uued juhtpuksid tellima. Hea oleks kogemus/võrdlusmoment mõne teise samalaadse rattaga.

Esipidur peale ja vajutad amordi alla – vaata kas tuleb üles tagasi.

Tagaamort: Vajutad kahe käega ratta sadulast alla ja vaatad, kas on mingi mõistlik surve alla vajumisel ja kas hüppab üles tagasi või kerkib vaikselt.
Kontrollid, ega amort õline ei ole. Kui on, siis ilmselt ajab õli välja ja on pekkis.

Pidurikettad: Vaatad visuaalselt, et ei oleks mingeid suuri vagusid sees või silmnähtavalt kõveraid. See kas on kõverad, selgub tegelikutl juba proovisõidul, pidurdades. Kui on selline tunne, et sõidaks nagu trepist alla, siis on kõverad.

Piduriklotsid: pohhui (kuluosa) Aga kulumist indekseerib see, kui klotsid on kettast liiga kaugel.

Kodarad: Kruvikeerajaga kõrinal üle kodarate. Kuulad kas on ühtlane heli. Võib ka näppudega paenutada. Kui võimalus, ratas õhku ja sama operatsioon pöörleva rattaga.

Vaatad ka, et need augud, kust kodarad välja tulevad, ei oleks lapikud vaid tihedalt ümber kodara. Teed endale selgeks mis asjad on kodara pöiad ja kontrollid et neis poleks pragusid.

Hammasrattad: Vaatad, et hambumus oleks enam vähem. Et ei oleks sellised kõverad, otast teravad saehambad. Aga üldiselt pohh. Hammakas ei ole väga kallis.
Kontrollid ka esimese hammaka üle. Vaatad selle seisukorda ja et see ei loksuks võlli otas väga.

Kett: Vaata, ega liiga lõtv pole. Sikuta käega tagumise hammaka pealt – ei tohi kerkida. Kui on lõtv, siis kas on pingutamisresurssi jäänud.

Elektrijuhtmestik: Kontrollid et ei ripendaks ja ei mädaneks. Ja et ei oleks veetud mingeid imelike ühendusi kuskile.

Kiige laagrid: Katsud kiiget paremale vasakule nõksutada. Ei tohiks liikuda. Aga seda saab vaid teha, kui ratas on puki peal.

Lingi laagrid: Kiige üles alla lõtku ei tohi olla.

Raam: Rooste on pohhui. Aga vaatad, et kusagil ei oleks mõlke sisse taotud või pragusid.

Rutska: Väike freeplay on ok. Aga peab pärast peale keeramist tagasi null asendisse minema

Pidurihoob: Peab enne võtma kui päris põhja läheb.

Sidurihoob: Sama teema.

Tuled viled: Kõik peavad töötama. E-tähised! Et ei peaks kohe enne ülevaatust neid ostma hakkama.

Kõiksugused poldid, mutrid ja kinnituskohad: vaata ja uuri igasuguseid erinevaid kinnituskohti, polte mutreid ja kronkusid. mida rohkem on seal originaali ja mida rohkem on igasuguseid selliseid asju terved, seda suurem võimalus, et ka näiteks mootori sees ja kuskil plastikute all on asjad terved

Kontrollsõit:

Kas sidur libiseb? Proovid erinevate käikudega gaasi järsult peale keerata. Kui pöörded lähevad üles, ilma et ratas kiiremini edasi liiguks, siis sidur libiseb.

Kas käigud püsivad sees?
Teise käiguga gaas põhja ja viimase käiguga gaas põhja (ei pea tippkiiruseni laskma). Kui need on korras siis ülejäänu on ka tõenäoliselt OK.

Pärast sõitu:

Kas kuskitl lekib? Kui sõidu eelselt oli mootor ja amorditorud puhtad, siis kas nüüd on tekkinud kuskile lekkeid. Vaata, katsu käega.

Viimati muutis Nozzu, 31 Aug 2021, 23:41, muudetud 2 korda kokku.
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

SuzuMel kirjutas: 31 Aug 2021, 23:06
Nozzu kirjutas: 31 Aug 2021, 14:35

No hea meelega võtaks kellegi kaasa :)
Aga kes see muga Ida Virumaale, Iisakusse laupeäva hommikul tulla tahab :)

Isegi oma naine polnud nõus :D

Ma küll hetkel ei tea, kes seda DR-i siin müüb, aga kui juhtub ront olema ja kohe teele jätab, siis võin tööriistu pakkuda ja vajadusel su bussijaama viia :bsmile:

Tänud, mees! :)

Plaan on jah selline, et kui peaks tehinguks minema, siis sõidan sellega Iisakust Pärnusse. Kui selle 250 kilomeetrsie sõidu vastu peab, siis on lootust, et peab ka kauem.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”