Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Tort »

Ära unusta käiguhoova loksu. Kui võll kulunud, siis sa võid ju lõputult pingutada või kinni punktida, mis on täielik porno, aga võlli vahetuseks enamasti kast laiali vaja võtta, milleks omakorda tõenäoliselt mootor pooleks ja NX650 võll oli ca 150 eur vms.

Lenks võiks ka keerata sujuvalt ilma astmeteta.
Küünal keera maha ja vaata kuidas välja näeb.
Iseenesest võiks ju klapiregulli avadest nukkvõll ka paista, aga ma saadaks ise sellise ostja pikalt.



Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 924
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas retro »

Motodepoo on kunagi ammu-ammu panud kokku ühe väikese üllitise:
http://moto.rulli.ee/meelespea.pdf

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Tort kirjutas: 01 Sept 2021, 08:30

Ära unusta käiguhoova loksu. Kui võll kulunud, siis sa võid ju lõputult pingutada või kinni punktida, mis on täielik porno, aga võlli vahetuseks enamasti kast laiali vaja võtta, milleks omakorda tõenäoliselt mootor pooleks ja NX650 võll oli ca 150 eur vms.

Tänud. Aga seletage keegi, kuidas käiguhoova loksu kontrollida. Võtan käega kinni ja sakutan üles-alla, sisse ja välja ja ei tohi tühjalt loksuda?

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Senikaua, kui sa siin teadust teed, ostetakse tsikkel nina alt ära :) Ma küll ei tea, mis need DR-ide turuhinnad on, aga kui on mingi 1xxx, nagu ma kahtlustan, siis iga asjaga tingima hakates stiilis pidurikettad -300€, sidur -200€, õlileke -100€ jne jõuab suht kiirelt olukorrani, kus müüja peaks justkui hoopis sulle maksma. Sa ei sõida ju esimest korda mootorrattaga, hüppad selga, klõnksutad käigud läbi ja kui pedaal tundub okei, siis suure tõenäosusega ta ongi okei.

Mehaanikuoskusi saad sa sellega nagunii lihvida nii et küll saab ja natuke veel, selles osas võid üsna muretu olla :)

Ma üldiselt olen loobunud oma rontide müümisest inimestele, kes sellise hirmus pika nimekirjaga tulevad - "mutrivõti käes sündinud"-tüüpi tegelased küll maksavad vähe, a samas ei pea ma pärast kuskilt foorumist vms lugema, milline hooletu omanik ja muidu kabi ma olen, sest ei võtnud kord aastas kõiki pistikuid lahti, et neid mudast puhastada vms. Ehk noh, äkki pole nutikas pilli lõhki puhuda.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Jesper kirjutas: 01 Sept 2021, 11:07

Senikaua, kui sa siin teadust teed, ostetakse tsikkel nina alt ära :) Ma küll ei tea, mis need DR-ide turuhinnad on, aga kui on mingi 1xxx, nagu ma kahtlustan, siis iga asjaga tingima hakates stiilis pidurikettad -300€, sidur -200€, õlileke -100€ jne jõuab suht kiirelt olukorrani, kus müüja peaks justkui hoopis sulle maksma. Sa ei sõida ju esimest korda mootorrattaga, hüppad selga, klõnksutad käigud läbi ja kui pedaal tundub okei, siis suure tõenäosusega ta ongi okei.

Mehaanikuoskusi saad sa sellega nagunii lihvida nii et küll saab ja natuke veel, selles osas võid üsna muretu olla :)

Kui ostetakse, siis ostetakse :) Tuleb järgmine. Aga tegelikult on mul laupäevaks nö. ülevaatamise aeg kokku lepitud. Niikaua on ok ennast teemaga kurssi viia.
Ja hinna alla kauplemine pole üldse eesmärk. Müüja tahab ratta eest saada X summa ja selle peab ta saama. Mina pean lihtsalt otsustama, kas ma selle summa eest seda ratast tahan. Kui ei taha, siis küll keegi teine tahab. Otsustada aitab see kui ma saan aru mis seisukorras ratta ma ostan.

EDIT: Ja olen ka nõus sellega, et pilli pole mõtet lõhki ajada. Hind on vastuvõetav ja ratas on 30 aastat vana. Selge, et ei ole tehase konditsioonis. See on ok.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

Martään
Postitusi: 323
Liitunud: 01 Okt 2003, 18:58
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Martään »

Nozzu kirjutas: 31 Aug 2021, 21:49

Mhmh, seda, kohe 500 sisse lappamist, ma üritakski vältida. Sest kui see raha juurde panna, saaks juba pea aegu 96+ aasta mudeli kätte.

pea ühelgi kasutatud masinal (ka 96+ mudelil) ei saa seda vältida, juba õlid ja kuluosad on:
200-300 EUR : uued rehvid
50-70 EUR : piduriklotsid
40 EUR : kahvliõli
50 EUR : mootoriõli
5 EUR : õlifilter
0-150 EUR : ketikomplekt

umbes 300-600 EUR kulub ainuüksi kuluosade/õlide uuendamiseks. Lisaks transport, ümberregamine, kindlustus jms. Kui mingid laagrid, pidurikettad vms. läbi on, siis seda suuremaks summa läheb, aga see on ju 'cost of doing business' ja käib niikuinii normaalse mootorratta pidamise sisse.


Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Tort »

Nozzu kirjutas: 01 Sept 2021, 10:57

Tänud. Aga seletage keegi, kuidas käiguhoova loksu kontrollida. Võtan käega kinni ja sakutan üles-alla, sisse ja välja ja ei tohi tühjalt loksuda?

Proovid käega, ega hoob ei logiseks võlli otsas. Hoova asendamine on suva, aga kui võlli nuudid kulunud, siis see on kallis ja tülikas.

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Tort kirjutas: 01 Sept 2021, 11:44
Nozzu kirjutas: 01 Sept 2021, 10:57

Tänud. Aga seletage keegi, kuidas käiguhoova loksu kontrollida. Võtan käega kinni ja sakutan üles-alla, sisse ja välja ja ei tohi tühjalt loksuda?

Proovid käega, ega hoob ei logiseks võlli otsas. Hoova asendamine on suva, aga kui võlli nuudid kulunud, siis see on kallis ja tülikas.

Ühtegi keevitajat ei tunne siis v? :roll:

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Martään kirjutas: 01 Sept 2021, 11:42
Nozzu kirjutas: 31 Aug 2021, 21:49

Mhmh, seda, kohe 500 sisse lappamist, ma üritakski vältida. Sest kui see raha juurde panna, saaks juba pea aegu 96+ aasta mudeli kätte.

pea ühelgi kasutatud masinal (ka 96+ mudelil) ei saa seda vältida, juba õlid ja kuluosad on:
200-300 EUR : uued rehvid
50-70 EUR : piduriklotsid
40 EUR : kahvliõli
50 EUR : mootoriõli
5 EUR : õlifilter
0-150 EUR : ketikomplekt

No päris nii hull vast pole see asi:

Praegu vaatan motonetist

Piduriklotsid x2: 36 euri
Mootoriõli: Ei tea palju Suzuse läheb aga Ducale olen saanud miski paarikümne suroga.
Kett: 40 - 70 euri, tagumine ketiratas 18 euri

Nojah...a põhimõtteliselt on sul õigus jah. Lisakulud kindlasti kaasnevad. Aga jah, eks need kaasneks ka samamoodi, 96+ rattaga, nii et selles mõttes jah, kokkuvõttes või vähemalt esialgu tuleb vanema ja odavama ratta ost ikkagi odavam. Juhul muidugi kui seda uuemat ei saa sellises konditsioonis, et mitte midagi teha ei tuleks. Aga nõnda üldiselt ei saa.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ma olen neid käigupedaale KTMi krossikal 2tk ära kustutanud (originaal on valus rämps, nagu selgub) ja ausalt öeldes ei saanud küll näpuga ega varbaga aru, nagu midagi oleks valesti olnud, enne kui vasaku varba alt ainult kari neutraale vastu vaatas. Lahti võttes muidugi oli jah kohe näha, et nuudi hambumus oli nagu vanal hobusel. Ma väga ei kujuta ette, kuidas see asi saab korraga loksuda ja siiski käike vahetada, samas noh, eks igasugu asjad on võimalikud.

Reeglina on ju hoob alumiiniumist ja võll terasest, nii et lihtsamini vahetatav osa kuluks kiiremini, seega võlli nuutidest jagu saamiseks peab ikka midagi silmapaistvalt idiootset tegema, või on see ainult Hondal ja KTM-il nii? Igatahes oli see jälle umbes 30-40€ jupp, nõme oli selle pärast võistlus katkestada, aga elab üle.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas will111 »

Neid kuluosade hindu kellegi isikliku arvamuse või kogemuse pealt ei ole mõtet üldiselt mitte kunagi vaadata ega hinnata! Ma olen näinud tervet portsu vendi kes räägivad, et neil läheb tsikli õlivahetus ka suurusjärk 200e. Kui küsida, et kas valad sinna sisse 10 liitrit kulda siis natuke pikema jutu peale selgub, et õli ostetakse mingi 25euri liiter kraami (selleks, et töristada tsikliga viru ringile ja tagasi enamasti), igaks juhuks 5 liitri kaupa (kuigi sisse läheb 3) ning filter leitakse ka kuskilt super heast poest umbes 25ka eest. Puudujääv summa ümardatakse otsa või makstakse mõnele teenindusele/sõbrale vahetuse eest ning ongi valmis 200 :D
Normaalne inimene teeks samal rattal õlivahetuse ära 50ga. Kusjuures VÄGAGI viisaka õliga! Ja umbestäpselt sama jutt käib kõigi muude asjade ning hindade kohta ning selgubki tõsiasi, et kellegi teise käest tsikli omamise või hooldamise hindu uurida või kuulata on täiesti mõttetu. Hea näide ka siinsamas üleval - kahvliõli 40 eurot??? :D hmm, tegelen amordihooldusega ning seega ostan ning kasutan selliseid vedelikke päris tihedalt ning pean end hindadega keskmisest võllist paremini kursis olevaks. Igati korralike õlide liitrihind jääb siiski laias laastus kuskil 10e kanti ning tavaliselt läheb kahe jala sisse kokku just umbestäpselt liiter õli.
Ühesõnaga, raha kulub nagunii aga mõnel mehel võib see kogus rahulikult olla 3-4x suurem täpselt sama tulemuse juures. Ja see on ka üks põhjus miks ülehinnatud "just vahetasin kõik asjad ära" tsikleid tihtipeale pole mõtet ostma minna. Tore on, et sa (väidetavalt) just vahetasid kõik asjad tonni eest ära ja nüüd tahad selle summa ostjalt tagasi saada, aga äkki ma oleksin needsamad asjad vahetanud 300ga? "just" seejuures tähendab nagunii ikka tuhat või paartuhat tagasi ning ühtegi kulutusi tõendavat dokumenti ju tavaliselt kellelgi näidata ei ole :wack:

Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 415 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas rannamees »

Nozzu kirjutas: 01 Sept 2021, 10:57
Tort kirjutas: 01 Sept 2021, 08:30

Ära unusta käiguhoova loksu. Kui võll kulunud, siis sa võid ju lõputult pingutada või kinni punktida, mis on täielik porno, aga võlli vahetuseks enamasti kast laiali vaja võtta, milleks omakorda tõenäoliselt mootor pooleks ja NX650 võll oli ca 150 eur vms.

Tänud. Aga seletage keegi, kuidas käiguhoova loksu kontrollida. Võtan käega kinni ja sakutan üles-alla, sisse ja välja ja ei tohi tühjalt loksuda?

Mitte üles-alla, vaid ülaltvaates vasakule-paremale. Hoob ei tohi võlli peal laperdada.

Pilt
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Maaks »

will111 kirjutas: 01 Sept 2021, 13:22

Neid kuluosade hindu kellegi isikliku arvamuse või kogemuse pealt ei ole mõtet üldiselt mitte kunagi vaadata ega hinnata! Ma olen näinud tervet portsu vendi kes räägivad, et neil läheb tsikli õlivahetus ka suurusjärk 200e. Kui küsida, et kas valad sinna sisse 10 liitrit kulda siis natuke pikema jutu peale selgub, et õli ostetakse mingi 25euri liiter kraami (selleks, et töristada tsikliga viru ringile ja tagasi enamasti), igaks juhuks 5 liitri kaupa (kuigi sisse läheb 3) ning filter leitakse ka kuskilt super heast poest umbes 25ka eest. Puudujääv summa ümardatakse otsa või makstakse mõnele teenindusele/sõbrale vahetuse eest ning ongi valmis 200 :D
Normaalne inimene teeks samal rattal õlivahetuse ära 50ga. Kusjuures VÄGAGI viisaka õliga! ...

Ma olen see "vend", kellel õlivahetus maksab 200€ :-) , sest ei tee ise, vaid lasen teha teistel.
"Normaalne vend" kes soovis selle 150€ säästa (ja kokkuvõttes säästiski) vahetas õli ise ja müüs mulle maha keeratud karteri õlipunni keermega ratta ja mina pidin tema asemel selle 150€ Streetmotosse viima.
Igasugused "ma ise teen odavamalt" - te olete rotid lihtsalt"! :mrgreen: :-|||

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Maaks kirjutas: 02 Sept 2021, 12:13

Igasugused "ma ise teen odavamalt" - te olete rotid lihtsalt"! :mrgreen: :-|||

Keegi on eriti vale jalaga täna üles tõusnud.
Nagu teenindustes töötaks ainult "kuldnäpud".
Ma võiks sulle triloogia kirjutada oma teenindusalstest seiklustest. See maha keeratud karterikeere on beebilalin selle kõrval, mida on võimalik erinevate summade eest service ettevõtetes saada.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Maaks kirjutas: 02 Sept 2021, 12:13

Ma olen see "vend", kellel õlivahetus maksab 200€ :-) , sest ei tee ise, vaid lasen teha teistel.
"Normaalne vend" kes soovis selle 150€ säästa (ja kokkuvõttes säästiski) vahetas õli ise ja müüs mulle maha keeratud karteri õlipunni keermega ratta ja mina pidin tema asemel selle 150€ Streetmotosse viima.
Igasugused "ma ise teen odavamalt" - te olete rotid lihtsalt"! :mrgreen: :-|||

Võid endale nüüd peegli ees pai teha

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Maaks kirjutas: 02 Sept 2021, 12:13

Igasugused "ma ise teen odavamalt" - te olete rotid lihtsalt"! :mrgreen: :-|||

Maaks, kütuse saad ise paaki, või ostad esindusest selle teenuse 50 eurtsa eest? Muidu äkki peetakse rotiks või läheb midagi katki.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Üldiselt see on selline laialt levinud illusioon, et 90ndate ratta kallal ise garaažis aeledes õnnestub mingit hullu kokkuhoidu saavutada. Ma olen numbrid paberile pannud ja tutika Tenere 700 pidamine oleks koos kõigi hoolduste ja hinnalanguse ja muuga odavam kui '91 Africa Twini, ainuke probleem on, et sinna ree peale saamiseks peab 10k laua peale panema.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Jesper kirjutas: 02 Sept 2021, 19:35

Üldiselt see on selline laialt levinud illusioon, et 90ndate ratta kallal ise garaažis aeledes õnnestub mingit hullu kokkuhoidu saavutada. Ma olen numbrid paberile pannud ja tutika Tenere 700 pidamine oleks koos kõigi hoolduste ja hinnalanguse ja muuga odavam kui '91 Africa Twini, ainuke probleem on, et sinna ree peale saamiseks peab 10k laua peale panema.

Ei saanud aru? Hooldus on hooldus, mis vahet kas 90-date ratas või uus ratas, mida eesmärgipäraselt kasutatakse.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Jesper »

No vana ratta puhul pole hooldus kunagi lihtsalt hooldus, alati on stiilis "kui juba lahti on, siis lisaks x-ile võiks ära teha ka y ja vbl ka z". Anoh ega mul muidugi uut ratast pole kunagi olnud, vbl olen selle suhtes sinisilmne. Aga kevadel "õlivahetuse" eel see kaks sotti poodi jätta on pigem rutiin kui mingi eriline ime.

Ma muidugi lõhun ka seda korralikult, asfaldil või vähe rahulikumat offroadi sõites vbl oleks pilt teine. Aga samas masin peab inimest teenima, mitte vastupidi.


Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Tort »

Foorumi põhjal öeldes jääd uue rattaga samamoodi puupaljaks. Tulevad igasugu rumalad ideed millele teised kaasa tuututavad, igasugu brändi cnc kaitsed ja carbon jupid jne. Kulu on lisaks tavahooldusele ja ostule veel jubedam. Ostuisu saad vana rattaga lihtsalt trossidesse ja laagritesse panna, peaasi et mootor oleks ok.

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Turist »

Maaks kirjutas: 02 Sept 2021, 12:13

"Normaalne vend" kes soovis selle 150€ säästa (ja kokkuvõttes säästiski) vahetas õli ise ja müüs mulle maha keeratud karteri õlipunni keermega ratta ja mina pidin tema asemel selle 150€ Streetmotosse viima.
Igasugused "ma ise teen odavamalt" - te olete rotid lihtsalt"! :mrgreen: :-|||

Ma olen rott, aga mitte nii rott, et oleks momentvõtme ostmata jätnud (mõnikümmend eur) ja õlipunni (nagu ka enamik muid polte/mutreid) keeran juhendis ette nähtud momendiga kinni. :P


Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Tort »

Turist kirjutas: 02 Sept 2021, 21:06

Ma olen rott, aga mitte nii rott, et oleks momentvõtme ostmata jätnud (mõnikümmend eur)

Mõnekümne euri eest saab sellise momentvõtme, et keera siis juba käega :bsmile:

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Turist »

Tort kirjutas: 02 Sept 2021, 21:19
Turist kirjutas: 02 Sept 2021, 21:06

Ma olen rott, aga mitte nii rott, et oleks momentvõtme ostmata jätnud (mõnikümmend eur)

Mõnekümne euri eest saab sellise momentvõtme, et keera siis juba käega :bsmile:

https://www.tooriistamaailm.ee/momentvo ... -40-210-nm
Käega ei anna võrrelda. Kui ise loll olla ja võtmele moment (vedrule pinge) peale jätta seismise ajaks, siis läheb ka parima profivõtme moment valeks. :wink:

Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 721
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Turist kirjutas: 02 Sept 2021, 22:38
Tort kirjutas: 02 Sept 2021, 21:19
Turist kirjutas: 02 Sept 2021, 21:06

Ma olen rott, aga mitte nii rott, et oleks momentvõtme ostmata jätnud (mõnikümmend eur)

Mõnekümne euri eest saab sellise momentvõtme, et keera siis juba käega :bsmile:

https://www.tooriistamaailm.ee/momentvo ... -40-210-nm
Käega ei anna võrrelda. Kui ise loll olla ja võtmele moment (vedrule pinge) peale jätta seismise ajaks, siis läheb ka parima profivõtme moment valeks. :wink:

Noh, eks see Mannesmann ole nii mõnelgi pool sõimusõna aga pean ka omast kogemusest tunnistama, et brand-no-name momentvõtmed ajavad üldiselt asja ära.

Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Turist kirjutas: 02 Sept 2021, 22:38
Tort kirjutas: 02 Sept 2021, 21:19
Turist kirjutas: 02 Sept 2021, 21:06

Ma olen rott, aga mitte nii rott, et oleks momentvõtme ostmata jätnud (mõnikümmend eur)

Mõnekümne euri eest saab sellise momentvõtme, et keera siis juba käega :bsmile:

https://www.tooriistamaailm.ee/momentvo ... -40-210-nm
Käega ei anna võrrelda. Kui ise loll olla ja võtmele moment (vedrule pinge) peale jätta seismise ajaks, siis läheb ka parima profivõtme moment valeks. :wink:

Tänud. Olengi plaaninud momentvõtit osta aga pole aru saanud millist mul vaja läheb

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

Prets
Postitusi: 681
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Prets »

Selle Mannesmanniga saad ainult rattavõlli kinni panna. Muude asjade jaoks liiga robustne ja suur ja kui aus olla, siis momentvõtmeks seda ei usaldaks. Niisama üldtööriistakohvriks on Mannesmannil samas väga mõistlikud komplektid taskukohase hinnaga.

Minu vähekogenud silm ütleks, et vaata kindlasti käiguhoova võll ja võimalikud õlilekked. Ja üks väga elementaarne asi, mis kahe silma vahele võib jääda - ega ta ei suitse kuskilt. Muu on lihtsamalt remonditav.

(togi)
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Turist »

Prets kirjutas: 02 Sept 2021, 22:59

Selle Mannesmanniga saad ainult rattavõlli kinni panna. Muude asjade jaoks liiga robustne ja suur ja kui aus olla, siis momentvõtmeks seda ei usaldaks. Niisama üldtööriistakohvriks on Mannesmannil samas väga mõistlikud komplektid taskukohase hinnaga.

Ilmselgelt 40 Nm minimaalset momenti omava võtmega 6 mm polti ega ka süüteküünalt ei keera. Mul on õlipunnil üle 40 Nm ette nähtud. Ühe võtmega ei saagi hakkama kui on soov ka palju muid asju teha peale õli vahetamise. Näiteks keerata nii 5 mm polti kui esi/tagaratta kinnitusmutrit. :D Mul on 1 suurem võti, et saaks keerata ka auto rattapolte (tsiklil samuti rataste kinnitusmutreid, kiige kinnitust...) ning väiksem süüteküünalde jms jaoks. Kunagi vene ratastel erinevaid keermeid maha keeranud küll, ei usalda käe tunnetust enam. Isegi auto rattapoldid läksid tavalise ristvõtmega käsitsi keerates nii kinni, et poole aasta pärast hüppa jalaga võtme otsas lahti saamiseks. :wack:

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Ehh...selle asjaga on nüüd niiviisi, et pärast päevi kaalumist, DR foorumi lugemist, Youtube videode vaatamist jne võtsin ikkagi vastu otsuse, et ma ei julge seda 93 aasta DRi osta ja mul on vaja ikkagi 96+ aasta DRi.

Üks asi on aftermarket juppide kättesaadavus. Aga teine asi ongi just see knowhow, kuidas ratast inspekteerida, parandada, hoodada jne. Youtube on täis 96+ DRi üpetusvideosid. Samas vanemate DRide kohta leiab heal juhul kahe käe sõrmede jagu videosid.
Aga kuna ma olen ikka väga algaja mehhaanik ja peale õlivahetuse, pidurisupportidee lahtikiskumise ja siduri peasilindri vahetamise ja pidurite õhutamise suurt midagi ise teinud ei ole, siis on need instrueerivad videod minu jaoks olulised.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Ovarod
Postitusi: 64
Liitunud: 29 Juul 2012, 17:42
Tänatud: 8 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Ovarod »

Nozzu kirjutas: 02 Sept 2021, 23:26

Ehh...selle asjaga on nüüd niiviisi, et pärast päevi kaalumist, DR foorumi lugemist, Youtube videode vaatamist jne võtsin ikkagi vastu otsuse, et ma ei julge seda 93 aasta DRi osta ja mul on vaja ikkagi 96+ aasta DRi.

Üks asi on aftermarket juppide kättesaadavus. Aga teine asi ongi just see knowhow, kuidas ratast inspekteerida, parandada, hoodada jne. Youtube on täis 96+ DRi üpetusvideosid. Samas vanemate DRide kohta leiab heal juhul kahe käe sõrmede jagu videosid.
Aga kuna ma olen ikka väga algaja mehhaanik ja peale õlivahetuse, pidurisupportidee lahtikiskumise ja siduri peasilindri vahetamise ja pidurite õhutamise suurt midagi ise teinud ei ole, siis on need instrueerivad videod minu jaoks olulised.

96+ DR'i Euroopas ei müüdud/müüda (eur nõuded) ja seetõttu suht lootusetu seda proovida siinkandis leida.
Olles olnud 94a DR-i omanik mitu aastat, siis pole selle remondil ja hooldusel ka midagi keerulist ning hea lihtne masin millel õppida.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Ma vaatan, et Saksas müüakse. Hinnad algavad sealt 2000 juurest.
A on teada, kas neid siin Eestis arvele saab?

Plaan on hoida mobile.de l silma peal ja kui talve jooksul siit kohapealt midagi välja ei meelita, siis kevadel nätieks häälega, kiiver kaenlas, Saksamaale minna ja sealt rattaga tagasi tulla.
Jälgin ka ss.lv-d ja leedukate autopliusi.
No ja aastate jooksul on ju ka siinmail olnud müügis mõni 96+ masin.

Ehk läheb õnneks.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”