Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Ovarod
Postitusi: 64
Liitunud: 29 Juul 2012, 17:42
Tänatud: 8 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Ovarod »

Nozzu kirjutas: 02 Sept 2021, 23:50

Ma vaatan, et Saksas müüakse. Hinnad algavad sealt 2000 juurest.
A on teada, kas neid siin Eestis arvele saab?

Plaan on hoida mobile.de l silma peal ja kui talve jooksul siit kohapealt midagi välja ei meelita, siis kevadel nätieks häälega, kiiver kaenlas, Saksamaale minna ja sealt rattaga tagasi tulla.
Jälgin ka ss.lv-d ja leedukate autopliusi.
No ja aastate jooksul on ju ka siinmail olnud müügis mõni 96+ masin.

Ehk läheb õnneks.

Eks kui saksa masin, siis eestis saab ikka arvele.
Aga pane tähele, et 96+ masinatest on mobiles pakkuda ainult 96 ja 97 aasta registreeritud masinad ning ei ühtegi uuemat. Ja kui hakata detaili vaatama, siis on eranditult tegu nö vanade ratastega ehk enne 96a uuendust ratastega (piltidelt nähtavad detailid reedavad, esmase registreermise aasta ei võrdu mudeli versiooni aastaga).
Muidugi ei saa välistada, et mõni uuema versiooni masin on Euroopas arvele saadud, aga need pigem erandid.
Mitte kiusust ei kirjuta, vaid omal sama rada läbi käidud, kui saaks käpad taha EL'is arvel olevale reaalselt uuele DR 650'le siis oleks ülihäppy.



Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Ei, ei. Ega arvagi, et kiusust. Vastupidi, olen tänulik et hoiatasid ja infot jagad.
Aga... Kas pole nii, et kindel märk 96+ aasta rattast on see alumiinium raam? No selline läikib ja laiem. Ja pre 96 on siis selle peenema, toruraamiga.
Lisaks on 96+ aasta ratastel mingil hetkek tahhokas ära kaotatud. Et need on need märgid, mida mina arvasin teadvat.
Või on tõesti nji, et juba enne 96 tuli see alumiinium või teras vms. raam.

EDIT : No tänud! Ongi nii. Tuvastasingi seal ühe konkreetselt vana raamiga ratta. Aasta küll 96 aga enne mudeli uuendust. No vot kuidas võib orki lennata.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Hiina momentvõtme ostmise järel on ainuõige tegutsemisviis see garaaži ukse kõrval olevasse prügikasti poetada - võtmeraha on nagunii tualetis, aga vähemalt ei tee uusi kulusid juurde...


Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Tort »

Nozzu kirjutas: 02 Sept 2021, 23:26

Ehh...selle asjaga on nüüd niiviisi, et pärast päevi kaalumist, DR foorumi lugemist, Youtube videode vaatamist jne võtsin ikkagi vastu otsuse, et ma ei julge seda 93 aasta DRi osta ja mul on vaja ikkagi 96+ aasta DRi.

Halb otsus. Sa ei osta ju nii vana ratta puhul aastat vaid seisukorda. Välismaa ratast ei saa sa ilmselt nii põhjalikult kontrollida. Toomine ja regamine läheb juba ca 500 eur ja ega neid Saksas poolmuidu ei anta. Ca 500 euroga teed sa sisuliselt mootori ülemise otsa kapremondi ära ühe silindriga rattal. Uuem mudel raske (võimatu?) leida.

Kammi ikka Eesti läbi ja käi vaata kasvõi seepärast üle, et saaksid mingi kogemuse. Kui isegi ei julge, siis spetsialist kaasa. Vaata ka näiteks KLR650 ja NX650. Kui veidi meeldib ja samas ei meeldi, siis saad ka üsna robustselt tingida. Keegi ei sunni ostma, keegi ei sunni müüma.

Need on lihtsad rattad, nagu ütles Ovarod.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Nojah....endal kah kehv tunne, et äkki tegin valesti, et ära ütlesin.
Samas, ma mõtlen nii, et ostmata jätmine otseselt ei ole ju vea tegemine. Küll aga oleks viga vale ratta ostmine.
Ja..pakkumisi tuleb loodetavasti veel ja ega raha kontol halvaks lähe.

Ning...ega ei pea ju esimesest võimalusest kinni haarama. Nüüd jätsingi endale võiamaluse tutvuda ka teiste ratastega. Praegu on valikus üks Honda Vigor aastast 2002 ja üks KLX aastast 93.

Mis KLRi puutub, siis veel aasta tagasi olin täiesti kindel, et ma tahan just KLRi mitte DRi. Nii, et jah...kui kuskilt KLRi pakkumine tuleks, oleks täitsa timm.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas morse »

Vigor on 19” esirattaga. Kruusal ja metsas on see kõvasti kehvem kui 21”. Nupurehvi ka raske leida. Maanteel ilmselt nats parem.

Ma soovitan vähe kergemalt võtta seda asja. Vaata selliselt kauguselt masin, mida saad ise testima minna. Testimise käigus näed ära, milline mudel, mille poolest kõige mõnusam on. Ja ostuotsus tuleks teha ikka konkreetse isendi põhjal. Ma mõtlen, et sa tunned selle ratta ära, kui peale istud ja sõita saad.

Mudelit Bikeri/ADVrideri järgi valides ja isendit auto24ja sirvides, võid endal pea sassi ajada. Mine kohale, proovi sõita. Ma usun, et paljud masinatest, mis sul silma on jäänud, tõmbavad irve kõrvuni.

Isiklikult valiksin selliste mudelite vahel: DR (k.a. Big), KLR, XT, TTR, Dominator, Pegaso, GS650 Dakar

Täisverd DualSport rattad.
(edit: see dualsport ja enduuro määratlus on igaühel muidugi vähe erinev).

Kuna jutust kõlab läbi soov ostuhinna eest võimalikult hästi sõitev masin saada, siis vali kindlasti ennekõike isendi, mitte mudeli järgi. Meil lihtsalt ei ole nii suurt valikut.

Kui tehnilist poolt tahad paremini hinnata, siis võta keegi kaasa. Väike risk on alati, et pead mingid sõlmed üle käima hiljem. See on pigem reegel.

Ise ostsin mingi 2005 aastal 32 000 eegu eest 32 000km läbi sõitnud 1990 aasta DR Bigi.

Elu parim ost!

Täna on spidokal teine ring (kõvasti üle 100K sõitnud). Masin toimetab endiselt. Tänaseks lihtsalt garaazis vingemaid pille juurde tekkinud ja DR kasutust ei leia.

Jah, minu SR41 mudeli tüüpveana tuntud starteri sidur läks pekki ja ma sain seda vahetada. Jah, masin on kogu aeg õli võtnud. Jah, ma olen juba vist 3 või 4 korda paigaldanud karburaatoritesse remontkomplekte. Jah, mul on juba kolmas genekas (hiina oma suri kiirelt). So what! See teeb ratta mulle ainult armsamaks.

Jäta klaviatuur ja mine vaata tsikleid lähedalt. Minu väga soe soovitus.

Edu!

Viimati muutis morse, 03 Sept 2021, 17:16, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Kuldsed sõnad, morse! Tänud!
Iseäranis soovitused asju veits kergemalt võtta.
Olen ennast foorumite ja müügiportaalide ning Youtube vahtimisega totaalselt stressi ajanud. Juhe koos ja kõhus keerab.

Peaks paar päeva vahet pidama ning siis uuesti rahulikult selle asja pihta hakkama. Proovides ja tagumikutundele lootma jäädes.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Mitte paha pärast aga Sinu kontroll-lehest pääseks puhtalt läbi ainult tutikas tehasepill ja sedagi mööndustega :)

edu :bsmile:

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 552
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: KTM 530 EXC-R
Asukoht: Kose
Tänatud: 5 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Mait.V »

yeekim kirjutas: 03 Sept 2021, 14:51

Mitte paha pärast aga Sinu kontroll-lehest pääseks puhtalt läbi ainult tutikas tehasepill ja sedagi mööndustega :)

edu :bsmile:

Jah, tahtsin ise sama öelda aga ei julgenud, selliste nõudmistega pole üldse mõtet neid kasutatud tsikleid vaatama minna, pead kohe poodi minema uue järgi.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

yeekim kirjutas: 03 Sept 2021, 14:51

Mitte paha pärast aga Sinu kontroll-lehest pääseks puhtalt läbi ainult tutikas tehasepill ja sedagi mööndustega :)

edu :bsmile:

Sai vähe hoogu mindud jah. Selline monstrum sündis kõikide soovituste, pluss intenretist leitu, koondina.
Tegelikult, ilmselt ongi ainult üks indikaator mida testida- see mille morse välja tõi: kas proovisõit tõmbab rõõmsa irve näeole või ei tõmba.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Turist »

Jesper kirjutas: 03 Sept 2021, 03:25

Hiina momentvõtme ostmise järel on ainuõige tegutsemisviis see garaaži ukse kõrval olevasse prügikasti poetada - võtmeraha on nagunii tualetis, aga vähemalt ei tee uusi kulusid juurde...

Ega brändipededel muud varianti pole jah. :bsmile:


Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas Tort »

Mait.V kirjutas: 03 Sept 2021, 14:57
yeekim kirjutas: 03 Sept 2021, 14:51

Mitte paha pärast aga Sinu kontroll-lehest pääseks puhtalt läbi ainult tutikas tehasepill ja sedagi mööndustega :)

edu :bsmile:

Jah, tahtsin ise sama öelda aga ei julgenud, selliste nõudmistega pole üldse mõtet neid kasutatud tsikleid vaatama minna, pead kohe poodi minema uue järgi.

Pole ju öeldud, et sellist osta ei või rohkema kui 100 euro eest. Mõte on siiski see, et tea mida ostad.

Kasutaja avatar

kiilas
Toetajaliige
Postitusi: 528
Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
Tsikkel: R 1250 GS Adventure
Asukoht: Rapla
Tänanud: 53 korda
Tänatud: 82 korda

Re: Kuidas kontrollida siduri libisemist ja muid nüansse ratta ostul.

Lugemata postitus Postitas kiilas »

Pilt

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”