Jawa 634 vahelaager

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
kaiukas
Postitusi: 14
Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
Tsikkel: Jawa 634
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas kaiukas »

Tere kuulaks targemaid kes annaks nõu jawa 634 osas.
Probleemist lähemalt ei saa teda käima vändast ,läheb vaid joostes ja käib ainult täisgaasil.
Mootoril vahetatud laagrid, simmerid, uued silindrid, kolvid ,vape süüde uued küünlad uus karburaator.
Silindrite surved mõlemad pea 10 bar
Teeb mõned põtsud topkaga kuid ei jää käima.
Ise kaldun arvama et ainus asi mida ültse ei vaadanud on vahelaager, kas on võimalik et karteris lihtsalt ei teki vaakumit/survet mis käib siis lihtsalt ühest karteri poolest teise ning küttesegu ei pressita silindrisse , või oleks siis muud sümptomid?

Vabandan kui on kirjavigu trükitud telefonil.




hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas hmm »

Proovi teist karpat alustuseks.
See vahelaager koos laboründiga sul sellist jama ei tekita, seal polegi erilist kohta, mis ellimineeriks ülevoolu süsteemi mõlemas silkus.

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

Teema algataja
kaiukas
Postitusi: 14
Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
Tsikkel: Jawa 634
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas kaiukas »

Aitäh vastamast
Proovisin teist karpat täpselt samad sümptomid.


rein.lant
Postitusi: 1
Liitunud: 24 Juul 2021, 13:53

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas rein.lant »

Tere . olen ammustel aegadel tegelenud nende mootoritega. Kahe väntvõlli vahel on laager ja tihenduseks labürint, kui keskmine laager on enam-vähem,ei tohiks ka labürindiga midagi juhtuda. olen näinud mitmeid kurioosumeid.nt olid kolvid omavahel vahetuses,on olnud ka silindrialuseid isetehtud tihendeid kus ülevoolulanalid olid kinni. Kahe väntvõlli vahel on laagritugi,see peab olema karteris hermeetiline,samutikahe silindri vahel olev klots. väntvõlli tihendid peavad olema korras ja korralikult peab olema tunda imemine kui mootorit ringi ajada . On ka juhtunud ette umbes summuteid Töötasin kunagi Jawa garantiiremondis,sealt need kogemused...


Teema algataja
kaiukas
Postitusi: 14
Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
Tsikkel: Jawa 634
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas kaiukas »

Aitäh viimasele vastajale

Vastan siis järgmiselt võtsin eile silindrod maha et veenduda silindri tihendis kolvid õiget pidi sees köivitada proovinud ka ilma leegitorudeta tundub et siis läheb nõksa lihtsamalt lükates käima kuid ikka käib vaid kõrgetel pööretel.
Olen süüdet keeranud 5° kaupa juba mitu ringi peale , kuid peale paari paugu sealt vändast lüües ei tule kompressiooni mõõdikut kontrollinu d mitme muu vene masina peal ning kõik need käivad hästi kuigi kompressioon palju madalam.

Tundub juba lootusetu diagnoosida lahti võtmatta.

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas Turist »

Kas mõlemad proovitud karburaatorid on nö. uuema aja tooted või vähemalt 1 neist originaal ja kas probleem hakkas järsku (või oled sa selle rattaga tegelema hakanud alles hiljuti ja pole ajalugu teada)?


Teema algataja
kaiukas
Postitusi: 14
Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
Tsikkel: Jawa 634
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas kaiukas »

Tere aitäh viimasele vastajale
Täiesti tundmatu ajalooga ratas pole minu köes käinud.
Mootor juba laiali võetud ja jagaks pilte

https://www.upload.ee/image/13350638/20 ... 144526.jpg

https://www.upload.ee/image/13350642/20 ... 145108.jpg

Vaheseinas kolm auku puuritud (pildil siis vasakpoolne teine originaal ) , sisselaset kõvasti lihvitud .
Sisselaskest saan veel aru kui oli mõni parem karpa kunagi aga vahesein.

Kas on proovitud mõlemad silindrid koos käima ajada ?

Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 228
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas stretch »

Vaheseina aukude puurimise põhjust ei oska pakkuda, aga teisel pildil kinnine vändalaager ei ole hea mõte. Kui mootorit kokku panema hakkad, soovitan lahtisega asendada, nii nagu tehas ette nägi.


Teema algataja
kaiukas
Postitusi: 14
Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
Tsikkel: Jawa 634
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas kaiukas »

Aitäh vastamast võtan plekid ära
Nii kas võib tekkida probleeme nende karteripooltega panen ainult teise vaheseina või otsin uued karteripooled ?

Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 228
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas stretch »

Kui karteripooltel muid defekte ei ole ja teine vahesein istub pooltes tuugalt, ei näe põhjust karteri vahetuseks. Külma karterisse ei tohiks see vahesein üldse sisse minna, peab mahtuma ainult karteripoolt kuumutades (sellel karteril ei ole enam ka polti, mis selle vaheseina ümbruse kokku tõmbaks).


Teema algataja
kaiukas
Postitusi: 14
Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
Tsikkel: Jawa 634
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas kaiukas »

Aitäh vastamast
Kuumatama ei hakanud aga pressiga läks kokku tihedalt


fomoco
Postitusi: 198
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas fomoco »

5' võrra süüdet keerates ei saagi teda käima.
Kartereid külmalt pressides võid rikkuda väntvõlli, halvemal juhul ka karteri.

Kus asud?


Teema algataja
kaiukas
Postitusi: 14
Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
Tsikkel: Jawa 634
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas kaiukas »

Süüdet keerasin vaid seepärast et välistada selle viga ( kui 5°kraadi võrra koguaeg keerad väidad et käima selles vahemikus ei saa ?
Huvitav et pressiga külmalt nagu tohib lahti tõmmata (ka manualis nii kirjas ,aga kokku pressida ei tohi ?
Lihtsalt polnud ahju fööni käepärast
Ma arvan et viga oli ikka selles vahepukis milles siis oli läbi puuritud kolm 10mm ava hullem kui mis tahes simmeri leke ?
Aga aitäh vastamast .

Kasutaja avatar

Hiid
Postitusi: 176
Liitunud: 17 Nov 2008, 19:34
Asukoht: Tallinn, Hiiu
Tänatud: 8 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas Hiid »

No süüde peab ikka olema üsna täpselt paigas, 634-l on see 2,7 - 3,2 mm enne ÜSS (ülemist surnud seisu). Supleriga küünlaaugust mõõdad ja proovilambi paned kontaktide peale. Ma ei tea kuidas elektronsüütel see asi käib. Andmed A. Palu raamatust.

Biker.ee. Mootorratturite kohkumispaik.

Teema algataja
kaiukas
Postitusi: 14
Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
Tsikkel: Jawa 634
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas kaiukas »

Aitäh vastamast kahjuks kontakte enam pole seega tuleb saada kõigepealt käima ja siis stroboskoobiga saab korrigeerida .


fomoco
Postitusi: 198
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas fomoco »

Elektron süütel panin mina impulssanduri metallosa ning rootori metalli servapidi kokku, 3mm enne ülemist surnud seisu ja töötas.

Impulssanduri kõrgus on ka oluline, paberilehega panin selle paika.

Elektron süütel on stroboskoop vajalik, näeb kohe ära kui mingi anomaalia on.


kalju1
Postitusi: 456
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tänatud: 14 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas kalju1 »

Kui vene keel probleeme ei tekita, siis soovitan vaadata lõunanaabri Georgi videoid kõikvõimalike Jawade remondi ja parenduste kohta.
Mõnikord meeldib tegelasel end korrata, aga väga põhjalik info.
https://www.youtube.com/user/JAWA360Georgs64/videos


Teema algataja
kaiukas
Postitusi: 14
Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
Tsikkel: Jawa 634
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas kaiukas »

Aitäh kõigile kes kaasa mõtlesid aga tahest tahtmatta poleks välja mõelnud et keegi vahepukki augud puurinud
. Ise märkasin ka täiesti kogematta kui läksin kahte omavahel võrdlema.

Jawa käib nagu antsu viiul kui saaks kuskilt vaid sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] tihendid.

Aitäh kasutajale fomoco panin süüte sinu õpetuse järgi .


Teema algataja
kaiukas
Postitusi: 14
Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
Tsikkel: Jawa 634
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas kaiukas »

Väike video ka, aga summutil pole tihendeid


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas hmm »

No päris ok. Ehk sõidetav

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

fomoco
Postitusi: 198
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas fomoco »

Kas see süüde on Narvast ostetud?


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas morse »

Kurja! Sellist vaheseinte puurimist ei oleks elu sees internetis ära diagnoosinud! See oli tõesti õige otsus pill kohe laiali võtta.

Käib päris hästi. Sellega saab sõita küll!! :)

Mingis mõttes vedas, et ta käima ei läinud, sest selle kinnise vändalaagriga ta ilmselt kaua käinud ei oleks…


fomoco
Postitusi: 198
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas fomoco »

Plekiga kinnised laagrid oleks vajalikus koguses õli läbi lasknud.
Kui vända simmeri paika panid, kas sa õli kanali jaoks tegid vajaliku sisselõike, et simmer ei takistaks õli voolamist?

Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 228
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas stretch »

See sisselõige ei peaks olema vajalik, kui simmer on kõrgusega 7 mm ja seda lõpuni vastu laagrit ei löö.


Teema algataja
kaiukas
Postitusi: 14
Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
Tsikkel: Jawa 634
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas kaiukas »

Tänud kõigile vastan küsimustele järgnevalt

Süüde ostetud narvast

Vaheplaadi puuritud augud on mingi kõrgem filosoofia mina ei saanid aru miks ja miks siis kolm miks mitte neljas nurgas ?

Simmeritega ei teinud midagi läksid nii sügavale kui oli vaja et saada stopperrõngas pilusse.


fomoco
Postitusi: 198
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas fomoco »

Kindluse mõttes võiksid võtta korraks silindrid maha ja vala bensiini õlikanalisse. Kui sealt ära ei voola siis on varsti pzzz. Või tõmba simmer puurkruviga välja ning tee sisselõige õlikanali kohta.


Teema algataja
kaiukas
Postitusi: 14
Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
Tsikkel: Jawa 634
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas kaiukas »

Kuhu siis õli voolama peaks ? Süütemängu alla , kasti või tagasi läbi laagri karterisse


fomoco
Postitusi: 198
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas fomoco »

Kui võtad silindri maha siis seal väntvõlli kohal on kolm auku õli jaoks.
Väntvõlli laagrite õlitus bensiini ja õli seguga.
Õli voolab august sisse ning otse simmeri taha ning läbi laagri uuesti ringlusesse.
Kui lööd simmeri liiga tihkelt vastu laagrit siis õli ei voola.
Selleks tehakse simmerile väike sisselõige õlikanali kohta või välditakse simmeri löömist vastu laagrit.


fomoco
Postitusi: 198
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas fomoco »

Pilt


fomoco
Postitusi: 198
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas fomoco »

Pilt

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”