Jawa 634 vahelaager

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
kaiukas
Postitusi: 14
Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
Tsikkel: Jawa 634
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas kaiukas »

Aitah kasutaja [mention]fomoco[/mention] kuid isegi kui ringlust poleks saab laager alati õli ka lihtsalt karteri ümbert kuna kogu segu seal loobitakse vene muudel tsiklitel pole sellist auku kuid sõidavad vöga edukalt




Teema algataja
kaiukas
Postitusi: 14
Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
Tsikkel: Jawa 634
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas kaiukas »

Tere lisaks siis viimaseid uudiseid
Kasutaja [mention]fomoco[/mention] kuna neljas käik viskab sõidul vahest välja siis tuleb mootor täiesti laiali ning selle käigus teen simmeritele soone õlikanali kohale.
Aga jawa mnt ametis ette näidatud ja dokumendid korras saab uuel aastal liikluses osaleda

20210817_103433.jpg
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas Turist »

See käikude välja viskamise probleem oli JAWA-del väga sagedane. Sain ise ka paar korda mootorit lahti kiskuda sellepärast.


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas hmm »

Neljanda käigu välja viskamisel võib olla kolm viga

  1. neljanda käigu hammakal on nuudid kulunud e. pole n.ö. kalasabas
  2. lülituskahvel on deformeerunud - e. pole 90kraadise nurgaga või on väga kulunud soonega
  3. Käigulülitusplaat või kahvlite juhtvõll on deformeerunud/kulunud.

Natuke aitab leevendada korralikult käiguvahetuse hoovaga mängides e. mitte ei pane "lohakalt" käiku vaid mitu korda pingutad, et hammakas nuutides ilusti istuks. Kui ka siis viskab välja - on hammaka nuudid kulunud.

Aga jah, kindlam on mootor ja kast korralikult korda teha.

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1200
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas Turist »

hmm kirjutas: 17 Aug 2021, 13:21
  1. lülituskahvel on deformeerunud - e. pole 90kraadise nurgaga või on väga kulunud soonega

Või kahvli üks haru on (osaliselt) küljest ära kulunud/murdunud, nagu mul oli.
Selles võib suhteliselt kindel olla, et kui juba käike on välja visanud, siis see on kahvlit omajagu kulutanud ja on mõistlik kohe uus välja vaadata, aga tavaliselt kahvli kulumine on tagajärg, mitte põhjus ise (hammasrataste külgmised osad).

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

kaiukas kirjutas: 01 Aug 2021, 20:55

Aitah kasutaja @fomoco kuid isegi kui ringlust poleks saab laager alati õli ka lihtsalt karteri ümbert kuna kogu segu seal loobitakse vene muudel tsiklitel pole sellist auku kuid sõidavad vöga edukalt

Laagri õlitus auk on ka näiteks Tula rolleri mootoritel olemas ja põhjusel,et sinna ei teki piisavalt paiskumist. Seal on simmerit õigetpidi pannes see auk avatud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

grahv
Postitusi: 1176
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas grahv »

Kuulge jawamehed, oskab keegi kommenteerida millise istuga käivad väntvõlli laagrid karteripoolte sisse? Tegemist ühepütase 250/559 mootoriga - külm laager külmas karteripooles ja välimist saalet on võimalik näpuga veidi liigutada - see pole ju normaalne?
(ideaalis, vähesel määral peaks liikuma, et laager ei saaks koormust ainult ühte kohta, aga... )

G


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Jawa 634 vahelaager

Lugemata postitus Postitas hmm »

grahv kirjutas: 25 Aug 2021, 16:15

Kuulge jawamehed, oskab keegi kommenteerida millise istuga käivad väntvõlli laagrid karteripoolte sisse? Tegemist ühepütase 250/559 mootoriga - külm laager külmas karteripooles ja välimist saalet on võimalik näpuga veidi liigutada - see pole ju normaalne?
(ideaalis, vähesel määral peaks liikuma, et laager ei saaks koormust ainult ühte kohta, aga... )

G

Mootorit on mitu korda külmalt lahti võetud + ka kokku surutud.
Asenduseks kuullaagrile 6305 - Rulllaager NJ305 + laagriliim
Võidad kestvuses + ehk ka lihtsam hiljem osandada ka.... No jah see rulllaager on kallim oluliselt...

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”