KTM LC4 640 Süüteküünla tükid kukkusid küünla avast silindri sisse

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
spilisne
Postitusi: 5
Liitunud: 17 Aug 2018, 10:00
Tsikkel: KTM LC4 2003 supermoto
Tänanud: 2 korda

KTM LC4 640 Süüteküünla tükid kukkusid küünla avast silindri sisse

Lugemata postitus Postitas spilisne »

Tere
Selline mure siis ,et sai tehtud rattale hooldust ja vanat süüte küünalt eemaldades purunes mingil põhjusel küünla keraamiline/valge osa ja puru kukkus läbi küünla ava silindrisse sisse kolvi peale. Tundus millegipärast hea mõte võtta tolmuimeja ja proovida sodi läbi küünla ava välja tõmmata aga ilmselt kogu sodi kätte ei saanud. Tulemuseks on see ,et mootor enam ringi ei käinud nii kickstarterit lüües kui ka starterit proovides.
Kas võib olla ,et mingid tükid jäid kuidagi silindri ja kolvi vahel ja seetõttu asi ei liigu seal? Ei liikunud ka siis kui kogu keha raskusega kickstarteri peal olla. Essa käik sees, ratast tagasi tõmmates, asi veits liikus.
Kas võib ka selline variant olla ,et kui tolmuimejaga läbi süüteküünla ava vaakumisse tõmbasin, siis tõmbas kuidagi paigast või viltu seal sees olevad tihendid ja seetõttu asi ei liigu?
Kas on üldse sellised põhjused reaalsed , et kolb ülsde ei liigu või võib mingi muu jama olla?
Kas see sodi ja puru võis kukkuda ka mootorisse?
Mis oleks järgmine tark samm mida ette võtta lahenduseks? Kui ise väga mehhanik ei ole siis kas tasuks silinder ise lahti võtta või tasuks asi jätta asjatundjatele?
Igasgune muu info ja abi väga tere tulnud! ehk kellegil sarnane mure olnud.
Masinaks KTM 640 supermoto 2003.

Päikest!



Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: KTM LC4 640 Süüteküünla tükid kukkusid küünla avast silindri sisse

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Vägista aga vägista, saad sügavamad sooned silindrile ja kolvile :bsmile:
Mis tihendeid Sa tolmuimejaga seal silindrist paigast tõmbasid huvitav.....
Egas muud pole, kui mahlad välja ja mootor lauale, saad teada kahjustuste ulatuse.
edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!


Teema algataja
spilisne
Postitusi: 5
Liitunud: 17 Aug 2018, 10:00
Tsikkel: KTM LC4 2003 supermoto
Tänanud: 2 korda

Re: KTM LC4 640 Süüteküünla tükid kukkusid küünla avast silindri sisse

Lugemata postitus Postitas spilisne »

Kui KTM varuosade kataloogist joonist vaatan , siis on kolvi peal/ümber mingid rõngad või tihendid olemas. mõtlesin neid...


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: KTM LC4 640 Süüteküünla tükid kukkusid küünla avast silindri sisse

Lugemata postitus Postitas morse »

Klapi vahel võib ju tükk olla näiteks. Siis klapp lahti ja sel juhul seisad kogu kere raskusega kolvi ja klapi seljas - võid klapi kõveraks vajutada. Ära jõuga tee.

Ilmselt vaja plokikaas maha võtta. Kusjuures seda saab isegi raami vahel kätte, kui soovi on. Soovitan lasta teha kogemusega inimesel. Ise tehes on väga lihtne endale kogu lugu palju kallimaks muuta.

Plokikaane tihend on mingi 80.- vist. Aga KTM kolib praegu keskladu, nii et kättesaamisega võib aega võtta. Seda, kas kolb ja klapid/plokikaas vajavad remonti, näeb pärast lahti võtmist.

Kuidas küünal niimoodi ära suri? Väga vana oli või käis masin mingi ultra kuumalt? Ma ise pole kokku puutunud ära pudenevate küünaldega.

Edu!


Teema algataja
spilisne
Postitusi: 5
Liitunud: 17 Aug 2018, 10:00
Tsikkel: KTM LC4 2003 supermoto
Tänanud: 2 korda

Re: KTM LC4 640 Süüteküünla tükid kukkusid küünla avast silindri sisse

Lugemata postitus Postitas spilisne »

Tänud info eest!
Küünla kohta oskagi öeldagi kui vana ta oli, ratas endal üle kolme aasta olnud ja ise rohkem küünalt vahetanud ei ole.


Lembit
Postitusi: 219
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 83 korda

Re: KTM LC4 640 Süüteküünla tükid kukkusid küünla avast silindri sisse

Lugemata postitus Postitas Lembit »

Ära praegu rohkem ise rapsi jah!
Vii oskaja kätte ja pane vaim valmis ka suuremateks väljaminekuteks, kui ainult plokikaanetihend. Kunagi kümmekond aastat tagasi läks ühe Mersu 24V mootor peale küünaldevahetust vanarauda, kuna portselanitükid olid rikkunud kõik kolvid ja ka plokikaaane.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: KTM LC4 640 Süüteküünla tükid kukkusid küünla avast silindri sisse

Lugemata postitus Postitas mx77 »

spilisne kirjutas: 22 Apr 2021, 13:36

Kui KTM varuosade kataloogist joonist vaatan , siis on kolvi peal/ümber mingid rõngad või tihendid olemas. mõtlesin neid...

Holy shit, siit foorumist ka sellist asja peab lugema. Aga enne surma peab vist ikka kõik ära nägema.


Teema algataja
spilisne
Postitusi: 5
Liitunud: 17 Aug 2018, 10:00
Tsikkel: KTM LC4 2003 supermoto
Tänanud: 2 korda

Re: KTM LC4 640 Süüteküünla tükid kukkusid küünla avast silindri sisse

Lugemata postitus Postitas spilisne »

Mis sa öelda tahad sellega?

Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1935
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 178 korda
Kontakt:

Re: KTM LC4 640 Süüteküünla tükid kukkusid küünla avast silindri sisse

Lugemata postitus Postitas Vint »

Kukkus toolilt :)

Aga selleks see foorum on et teistelt küsida, vähemalt aus ülestunnistus, et mis juhtus ja kuidas. Ega ole vaja pinnida infot nagu ennevanasti olnud teemades-
"Ei käi"
Muide, kui jääd motondusega tegelema, koged kunagi tulevikus sama mida mx77 :mrgreen: :bsmile:


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: KTM LC4 640 Süüteküünla tükid kukkusid küünla avast silindri sisse

Lugemata postitus Postitas will111 »

mx77 on karm vend, tõmbab kõigile kaikaga piki pead, kes midagi öelda julgevad :D

ei tasu liiga tõsiselt võtta. aga noh, kui mootori ehitusest reaalselt mingit ettekujutust ei ole, siis ütleme ausalt jah, et see asi tuleks jätta ikkagi spetsialistile lahendada. muidu võib hakata juba vanarauakäru valmis seadma

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: KTM LC4 640 Süüteküünla tükid kukkusid küünla avast silindri sisse

Lugemata postitus Postitas Loff »

Aga enne vanaraua kärule lükkamist võib mulle pakkuda!

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 722
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 68 korda

Re: KTM LC4 640 Süüteküünla tükid kukkusid küünla avast silindri sisse

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Aga mis siin ikka kütta, ega palju mööda ju ei läinud ehk enam-vähem adekvaatselt kirjeldati ju umbes mis asi ja kus kohas isegi suht 50/60 pädevate terminitega. Pakun puusalt, et meil on siin foorumil tegelikult päris kobe protsent tsiklimehi und -naisi, kes ei tea sisepõlemismootori tööpõhimõttest (rsk, nüüd pääses Pandora laegas lahti) ei ööd ega mütsi ning mootor töötab nagu "Hull Konn".

Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: KTM LC4 640 Süüteküünla tükid kukkusid küünla avast silindri sisse

Lugemata postitus Postitas Krl »

Tuuletallaja kirjutas: 22 Apr 2021, 20:20

....Pakun puusalt, et meil on siin foorumil tegelikult... -naisi,...

Julge väide.

Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 722
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 68 korda

Re: KTM LC4 640 Süüteküünla tükid kukkusid küünla avast silindri sisse

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Krl kirjutas: 22 Apr 2021, 20:27
Tuuletallaja kirjutas: 22 Apr 2021, 20:20

....Pakun puusalt, et meil on siin foorumil tegelikult... -naisi,...

Julge väide.

Vaata, ähk siit leiab: https://www.biker.ee/phpbb/viewforum.php?f=87

Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: KTM LC4 640 Süüteküünla tükid kukkusid küünla avast silindri sisse

Lugemata postitus Postitas bitter »

spilisne kirjutas: 22 Apr 2021, 13:16

puru kukkus läbi küünla ava silindrisse sisse kolvi peale. Tundus millegipärast hea mõte võtta tolmuimeja ja proovida sodi läbi küünla ava välja tõmmata aga ilmselt kogu sodi kätte ei saanud
...
Kas see sodi ja puru võis kukkuda ka mootorisse?

Täpsustame mõisteid. Kukkus silindrisse = kukkus mootorisse. 4-taktilisel ei ole silindri seinas mingeid avasid, kust midagi alla karterisse saaks pudeneda. 4 klappi ja küünlaava - kõik on põlemiskambri "katuses". Tolmuimeja oli ok mõte. Sellega kindlasti ei ole võimalik silindris suuremat hõrendust tekitada kui allaliikuv kolb seda teeb, igal sisselasketaktil :). Jamaks läks siis kui sa otsustasid mootorit ringi ajada.


tauf
Postitusi: 133
Liitunud: 07 Okt 2014, 18:52
Tsikkel: Kawasaki
Tänatud: 4 korda

Re: KTM LC4 640 Süüteküünla tükid kukkusid küünla avast silindri sisse

Lugemata postitus Postitas tauf »

Mootori ringiajamine oli igati ok otsus, kui tolmuimeja kasuks juba otsustati. Kahjuks see säästuoperatsioon ei õnnestunud.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”