Motoaku laetus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 55
- Liitunud: 11 Juun 2014, 18:56
- Tsikkel: Suzuki VS 800GL
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 3 korda
Motoaku laetus
Kui pika sõidu peaks tegema või õigem oleks vist öelda, et
kui pikalt peaks mootor töötama mootorrattal, et aku laetuse
tase saavutaks enne käivitamist olnud laetuse taseme?
Generaator peaks peale mootori käima hakkamist
vist kohe laadima?
Re: Motoaku laetus
laeb, aga laadimine on siiski erinevatel pööretel erineva "intensiivsusega". lihtsalt tühikäigul tiksudes ei pruugi midagi laadida...see oleneb ka sellest kui tühi see aku parasjagu on.
käivituse tagasi laadimine võtab ka erinevalt aega loomulikult, olenevalt sellest kui pikalt startisid. tavaline 3 sekundit käivitus laetakse tavaliste sõidupööretega tagasi mitte rohkem kui 3 minuti jooksul.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Motoaku laetus
Soeta omale üks lihtne, veekindel voltmeeter silme ette.
Tsiklile siis.
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 1383
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 215 korda
Re: Motoaku laetus
See sõltub nii hullult kogu kompotist. Ennekõige sellest, mis olukorras on laadismissüteem ja aku.
Kui kõik on korras (aku värske, masin käivitub kergelt ja laadimine normis), siis minu hinnangul on piltlikult öeldes nii, et keegi ei jõua seda ratast nii palju ära käivitada, et aku tühjaks saaks. Võtame näiteks enduurokad, mis metsas puurivad. Tihti on pausid, lisaks sureb ratas mõnikord välja jmt. Mootor ise on suur ühepütane, mida on pigem raske käivitada. Kõige selle juures tuleb meil üliharva ette seda, et kellelgi aku tühjaks saaks. Tegelikult ei tulegi ette. Mingil korral oli kellelgi tutikas Exide lihtsalt otsad andunud, siis poisid tegid lehtvõtmetest silla tsiklilt tsiklile ja "jumpstartisid" käima selle pilli.
Teisisõnu. Minu kogemuses tekivad sellised küsimused:
A pikalt ja tihti paiksena seisva tsikli puhul, miskorral oleks lahenduseks lihtsalt üks pooletunnine sõit teha või lihtsalt akut vahepeal laadijaga aidata.
B pekkis aku puhul - miskorral tuleks uus aku osta
C pekkis laadimise või käivitumise puhul - miskorral tuleks ratas korda teha
Aga kui mu targutamisest mööda vaadata, siis eelkõnelejatega olena nõus ja Will'i vastus on rohkem küsijale suunatud, kui mu jutt siin.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Motoaku laetus
Teemaalgatajele niipalju infoks,et tänapäevane aku võib pooltühjalt seistes ka soojas toas lihtsalt ise peeti minna. Kui probleem selle, teises teemas läbikäinud vahepeal seisnud akuga,,siis alustuseks peab sellise aku alati ära laadima korraliku laadijaga(mitte nutilaadijaga) pika tsükliga, et ta siis edaspidi ka töötaks nagu peab. Akudest võib iagsugu jutte rääkima jäädagi,aga kui on korralikult laetud aku ja korras laadimine, siis magu Morse ka mainis ei saa ta tühjaks kunagi,sõida käivita kuidas tahes.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Motoaku laetus
Nii on jah. Mul ühel 125-sel on automaattuled (maha keerata neid ei saagi) siis kohe näha, et tühikäigul on tuled tuhmid, gaasi veidi juurde keerates hakkavad heledamalt põlema. Ilmselgelt ei lae niimoodi midagi juurde.
Aga kas AGM akut võib laadida "korraliku laadijaga" a la "Start" või BA-2? Nutilaadijal on ju lausa AGM reziim eraldi.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Motoaku laetus
Tänu sellele ma sain teada, et mu rootoril on magnetid lahti tulnud (alalaadimine). Ja noh pingeregulaatoril on ka hea silma peal hoida (ülelaadimine).
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Motoaku laetus
Romka kirjutas: ↑31 Mär 2021, 11:35Nii on jah. Mul ühel 125-sel on automaattuled (maha keerata neid ei saagi) siis kohe näha, et tühikäigul on tuled tuhmid, gaasi veidi juurde keerates hakkavad heledamalt põlema. Ilmselgelt ei lae niimoodi midagi juurde.
Aga kas AGM akut võib laadida "korraliku laadijaga" a la "Start" või BA-2? Nutilaadijal on ju lausa AGM reziim eraldi.
Tegelikult võib küll.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Motoaku laetus
AGM on teglikult ka pliiaku, milles hape väikse erinevusega ei loksu vabalt plaatide vahel, vaid on vaid imendatud klaasfiibrist mattide sisse, mis on plaatide vahel. AGM akut laadides ei tohiks liiga tugeva vooluga laadida(seda siis tavalise laadijaga,impulss laadija hoiab ise täpset voolu), see võib seda akut rikkuda ja ka tühjalt seismine keerab sellised ja ka tavalised happega akud peeti sellega, et alla 12,4V hakkab plaatide sulfateerumine. Sufateerunud plaatidega aku hakkab nö täis saam kui tema mahutavusest on 60-70% laetud ja auto või tsikli ja ka nutilaadija laadimine enam juurde ei lae. Pooltühja akuga sõitmine ja selle sellises seisus hoidmine ainult süvendab seda, olenemeta kui vana see aku on. Aku spetsid saavad vahel veel mõned sellised akud profi tehnikaga umbes nädalaga ka ellu äratada, aga mitte alati. Mul on ka suur ratastel kast laadija ja olen mõned akud saanud ellu, aga mitte kõik.
Ehk tänapäevast akut ei tohiks üldse tühjemaks kui 12,5v lasta ja kui aku seisma panna,siis ta alati korralikult täis laadida. Ületalve hoitaval akul on mõistlik hoolduslaadija igaljuhul taha ühendada.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Motoaku laetus
Tsikli elektrisüsteem ei suuda akut kunagi lõplikult ja korrektselt "täis" laadida. Olgu selleks kasvõi Tallinn-Berliin ots. Põhjus on lihtne - seal puudub igasugune laadimiskontroll. Pole ka võimatu, et pika otsa korral laetakse aku hoopis "üle". Aku pluss ei ole eraldatud üldisest elektrisüsteemi plussist ja sestap ei ole tsikli elektrisüsteemis laadimine võrreldav ühegi laadijaga. Ei veneaegse "jõulaadijaga", kus määrad ise laadimisvoolu ega ka tänapäevase "targa" laadijaga, mis kõigepealt analüüsib ja siis laeb erinevatel režiimidel. Kui tahad akut päriselt "täis" laadida, siis peaks vähemalt paar korda aastas seinakontaktist toimiva laadijaga (näiteks sügisel peale hooaega ja kevadel vahetult enne hooaega). Ja muide - ka neil laadijatel on tubli täislaadimise erinevus. Meil on teeninduses erinevad CTEK-i, Optimate, Victroni ja Noco laadijad ning võrdlus on seega olemas. Tuleb tunnistada, et juba tootja enda erinevatel laadijatel on tublid erinevused ja veelgi enam on vahe erinevate tootjate ja laadijatel. Siiani on parimaks ja vastupidavaimaks osutunud Ctek-i 3.8 ja 5.0 laadija ja kõige kehvemaks mingi pisike Victroni mudel, mille tähistust peast ei tea. Suureks abiks on laadija peal olev astmeline indikatsioon või lausa numbriline näit nii pinge kui voolu väärtuse osas. Selle järgi saab kogemuse olemasolul hinnata nii aku korrasolekut kui aku hetkeolukorda (laetud/tühi).
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 130
- Liitunud: 12 Mär 2018, 10:03
- Tsikkel: Gemelo de África
- Tänanud: 117 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Motoaku laetus
Kas kogu eelnev hoolduslaadimise jutt kehtib ka LiFePO4 aku kohta?
Honda XL1000V '02 -> Honda CRF1100L '20
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Motoaku laetus
Mul VTX peal ja kui üritasin nö.hooldus laadimist teha siis näitas iga kord et on täis,laadiaks mingi Genius vist oli,laeb kõike tüüpe akusi.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 130
- Liitunud: 12 Mär 2018, 10:03
- Tsikkel: Gemelo de África
- Tänanud: 117 korda
- Tänatud: 20 korda
Re: Motoaku laetus
Nojah, ma tegin mullu detsembris viimase pikema sõidu, siis läks ratas kuuri ja aku tuppa talvituma, ei laadinud kordagi. Nüüd kevadel läks laksust käima. Aga kuna see aku maksab päris palju, siis uurin elu
Honda XL1000V '02 -> Honda CRF1100L '20
Re: Motoaku laetus
Pole reaalseid kogemusi, aga väidetavalt sellel pinge on üsna konstantne peaaegu kogu mahutavuse ulatuses ja isetühjenemine on väike, kannatab rohkem külma ka. Ilmselt mõni kuu seismist seda veel ei tühjenda sellisel määral, et laadida oleks vaja (saaks).
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Motoaku laetus
Mul on sügisel akut laadijaga ühendades alati roheline tuluke ees ja näitab,et aku täis, kuid talvel garaaži minnes, on mitmel korral olnud laadimine peal.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.