Aku ja juhtmed

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Aku ja juhtmed

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Tervist!

Esmalt, tegemist atv 150cc. Sai peale pandud uus aku (enne akut polnud), ei mäletanud, mis juhtmed akule läksid, kuna polnud ammu jändanud akudega.

Aku juures oli 4 juhet:
must (mass),

punane (pluss ja sellega ühel klemmil on ka peenike pluss (üks siis jäme starteri, teine peenike süütelukule ja sealt edasi)),

must valgete triipudega (teadmatus),

Roheline (teadmatus)

Ise arvasin, et kui nad seal on, siis tuleks kõik ka akule asetada. Plussi aku klemmile panin: punase, rohelise
Miinus aku klemmile panin: must, must valgete triipudega
Kokku ühendadest lõi sädeme vahele ja aku ajas kerge kärsaka ja aku tühi.
Hetkel teadmatus, kas uus aku nüüd läks perse või ta imekombel veel töötab, hetkeseisuga see on mul teadmatus.

Kuid huvitab ikkagi mis need roheline ja must valgete triipudega juhtmed seal aku juures teevad? Milleks nad seal on?



Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Aku ja juhtmed

Lugemata postitus Postitas Loff »

Aja näpuga rida ja püüa juhetpidi jõuda kuhugile, kuhu need juhtmed jõuavad. Muidugi aitaks netist elektriskeemi otsimine masina tootja, mudeli ja aasta järgi.
Aku lae ära ja vaata sealt edasi, mida teeb.

Kui pikka aega see lühise olukord kestis?

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Aku ja juhtmed

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Loff kirjutas: 17 Mär 2021, 02:04

Kui pikka aega see lühise olukord kestis?

Selline sekund umbes.


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Aku ja juhtmed

Lugemata postitus Postitas hmm »

Ole hea ja anna ATV mark ja andmed või siis mootori mark vähemalt.
Kui neid ka pole, siis vähemalt pilt masinast.
Väga keeruline on lihtsalt info 150ATV ja juhtmete värvi järgi öelda kuhu ning mis...
nt Hiinakal on roheline mass genekast, pingeregulaatori ja süütepooli jne komponentide vahel... must/valge triibuga CDIst-süütepoolile süüteimpuls.
Akule lähevad ainult punane ja must. Must läheb aku juurest kohe massi, punane paksem läheb starterisse ja peenem pingeregulaatorisse.

Jällegi need on hiinaka laste 110cc juhtmestik, pildi järgi KXD ATV 002 http://www.kxdmoto.de/en/atv-002 kuid võib olla mis iganes. Mootor 152FMH

Kui sa nüüd selle lasteATV juhtmestiku järgi punase ja rohelise (mis tõenäoliselt massiga ühenduses) kokku ladusid ja õnneks musta ja musta/valgega samuti massi ladusid - lühistasid aku... ja säästsid CDI (w) ega asjata pole öeldud, et enne aku ühendamist veendu, et juhtmed on õigesti. Oleks võinud vähemalt juhtme teise poole üles otsida, kui ei tea kindlalt mis need juhtmed on.
Samas pole juhtmete värvil mingit rolli, kui tead mida need juhtmed on funktsioonilt peavad täitma. Ehk teisisõnu sul on ATVl komponendid, joonista need üles, tea mis iga klemm on ja tee nende vahel ühendus s.h. kaasa ka aku. See on paras väljakutse, kui sa juba selliseid küsimusi esitad nagu teema alguses...
Olen ise kokku puutunud olukorraga, kus juhtme kimpu siseneb roheline juhe ja väljab sama ühendusega hoopis valge juhe. Lihtsalt oli jätkatud kaabli rüü sees teise juhtmega. Sellises olukorras on abiks TESTER.

Lihtsam on ATV-de skeeme netist lapata.
Üks võimalikke skeeme (mind see aitas+veel mõned teistsugused joonised/skeemid):
Pilt

Viimati muutis hmm, 17 Mär 2021, 09:36, muudetud 3 korda kokku.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Aku ja juhtmed

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Mootor on gy6 150cc, atv on ise freeland B 150.
Olen vaatanud skeeme, aga aku juurde pole rohkemat veetud kui ainult punane ja must.

See must valge triibuga on eriti imelik, kui massi pihta paned- sureb atv välja, kui plussi pihta- siis samuti, roheline massi vastas ei tee midagi. Kui nad aku juurde pole mõeldud, siis ma ei mõista miks nad üldse sinna veetud?


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Aku ja juhtmed

Lugemata postitus Postitas hmm »

See miks huvitavaid juhtmeid igale poole veetud tuleb küsida eelmiste omanike käest...
Aga nüüd pole sul muud, kui oma andmete poolest googles lapata ja vaadata, mis komponendid ka sul olemas on, ning siis leida ühisosa.
Tester näppu ja leia õiged juhtmeotsad.

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Aku ja juhtmed

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Ma mõtlen kõige rohkem sellele, et mis juhtmetega ta laeb? kas nende samade musta ja punasega? Kui atv käima panin, võtsin aku maha ja vaatasin testriga, siis ei näitanud, et ta punase ja mustaga laeks. Seda musta valge triibuga juhet ei saa üldse testriga puutuda, kohe sureb atv välja.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Aku ja juhtmed

Lugemata postitus Postitas Loff »

Laadimise mõõtmiseks peab aku ikka peal olema ja ühendatud. Ja üldjuhul käib ikka laadimine nende samade punase ja musta juhtme kaudu.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Aku ja juhtmed

Lugemata postitus Postitas bitter »

Ülaltpoolt lugesin, et must/valge triibuga võib olla impulss CDI-st süütepoolile. Aku lähedale võis olla paigaldatud "salalukk" - lüliti, mis lühistas triibulise juhtme ja rikkus süüteimpulsi. Must ja punane - kui sa oled skeeme vaadanud, siis peaks ju tekkima üldine arusaam sellest, kuidas on omavahel ühendatud aku, genekas, pingeregulaator/laadimisrelee. Ehk siis - sebi skeem ja küsimused hakkavad lahenema.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”