Aku ja juhtmed
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Aku ja juhtmed
Tervist!
Esmalt, tegemist atv 150cc. Sai peale pandud uus aku (enne akut polnud), ei mäletanud, mis juhtmed akule läksid, kuna polnud ammu jändanud akudega.
Aku juures oli 4 juhet:
must (mass),
punane (pluss ja sellega ühel klemmil on ka peenike pluss (üks siis jäme starteri, teine peenike süütelukule ja sealt edasi)),
must valgete triipudega (teadmatus),
Roheline (teadmatus)
Ise arvasin, et kui nad seal on, siis tuleks kõik ka akule asetada. Plussi aku klemmile panin: punase, rohelise
Miinus aku klemmile panin: must, must valgete triipudega
Kokku ühendadest lõi sädeme vahele ja aku ajas kerge kärsaka ja aku tühi.
Hetkel teadmatus, kas uus aku nüüd läks perse või ta imekombel veel töötab, hetkeseisuga see on mul teadmatus.
Kuid huvitab ikkagi mis need roheline ja must valgete triipudega juhtmed seal aku juures teevad? Milleks nad seal on?
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Aku ja juhtmed
Aja näpuga rida ja püüa juhetpidi jõuda kuhugile, kuhu need juhtmed jõuavad. Muidugi aitaks netist elektriskeemi otsimine masina tootja, mudeli ja aasta järgi.
Aku lae ära ja vaata sealt edasi, mida teeb.
Kui pikka aega see lühise olukord kestis?
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 424
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 106 korda
Re: Aku ja juhtmed
Ole hea ja anna ATV mark ja andmed või siis mootori mark vähemalt.
Kui neid ka pole, siis vähemalt pilt masinast.
Väga keeruline on lihtsalt info 150ATV ja juhtmete värvi järgi öelda kuhu ning mis...
nt Hiinakal on roheline mass genekast, pingeregulaatori ja süütepooli jne komponentide vahel... must/valge triibuga CDIst-süütepoolile süüteimpuls.
Akule lähevad ainult punane ja must. Must läheb aku juurest kohe massi, punane paksem läheb starterisse ja peenem pingeregulaatorisse.
Jällegi need on hiinaka laste 110cc juhtmestik, pildi järgi KXD ATV 002 http://www.kxdmoto.de/en/atv-002 kuid võib olla mis iganes. Mootor 152FMH
Kui sa nüüd selle lasteATV juhtmestiku järgi punase ja rohelise (mis tõenäoliselt massiga ühenduses) kokku ladusid ja õnneks musta ja musta/valgega samuti massi ladusid - lühistasid aku... ja säästsid CDI ega asjata pole öeldud, et enne aku ühendamist veendu, et juhtmed on õigesti. Oleks võinud vähemalt juhtme teise poole üles otsida, kui ei tea kindlalt mis need juhtmed on.
Samas pole juhtmete värvil mingit rolli, kui tead mida need juhtmed on funktsioonilt peavad täitma. Ehk teisisõnu sul on ATVl komponendid, joonista need üles, tea mis iga klemm on ja tee nende vahel ühendus s.h. kaasa ka aku. See on paras väljakutse, kui sa juba selliseid küsimusi esitad nagu teema alguses...
Olen ise kokku puutunud olukorraga, kus juhtme kimpu siseneb roheline juhe ja väljab sama ühendusega hoopis valge juhe. Lihtsalt oli jätkatud kaabli rüü sees teise juhtmega. Sellises olukorras on abiks TESTER.
Lihtsam on ATV-de skeeme netist lapata.
Üks võimalikke skeeme (mind see aitas+veel mõned teistsugused joonised/skeemid):
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Aku ja juhtmed
Mootor on gy6 150cc, atv on ise freeland B 150.
Olen vaatanud skeeme, aga aku juurde pole rohkemat veetud kui ainult punane ja must.
See must valge triibuga on eriti imelik, kui massi pihta paned- sureb atv välja, kui plussi pihta- siis samuti, roheline massi vastas ei tee midagi. Kui nad aku juurde pole mõeldud, siis ma ei mõista miks nad üldse sinna veetud?
-
- Postitusi: 424
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 106 korda
Re: Aku ja juhtmed
See miks huvitavaid juhtmeid igale poole veetud tuleb küsida eelmiste omanike käest...
Aga nüüd pole sul muud, kui oma andmete poolest googles lapata ja vaadata, mis komponendid ka sul olemas on, ning siis leida ühisosa.
Tester näppu ja leia õiged juhtmeotsad.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
Teema algataja - Postitusi: 146
- Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
- Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Aku ja juhtmed
Ma mõtlen kõige rohkem sellele, et mis juhtmetega ta laeb? kas nende samade musta ja punasega? Kui atv käima panin, võtsin aku maha ja vaatasin testriga, siis ei näitanud, et ta punase ja mustaga laeks. Seda musta valge triibuga juhet ei saa üldse testriga puutuda, kohe sureb atv välja.
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Aku ja juhtmed
Laadimise mõõtmiseks peab aku ikka peal olema ja ühendatud. Ja üldjuhul käib ikka laadimine nende samade punase ja musta juhtme kaudu.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 2011
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 104 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: Aku ja juhtmed
Ülaltpoolt lugesin, et must/valge triibuga võib olla impulss CDI-st süütepoolile. Aku lähedale võis olla paigaldatud "salalukk" - lüliti, mis lühistas triibulise juhtme ja rikkus süüteimpulsi. Must ja punane - kui sa oled skeeme vaadanud, siis peaks ju tekkima üldine arusaam sellest, kuidas on omavahel ühendatud aku, genekas, pingeregulaator/laadimisrelee. Ehk siis - sebi skeem ja küsimused hakkavad lahenema.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.