Ei lähe külmalt käima

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Ei lähe külmalt käima

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

Tere, lugu selline, et ostsin omale hiina atv 150cc (variaatoriga mootor). Sain ostuga vähe petta, kohapeal läks masin ilusti tööle, ja seda juba poolest pöördest. Ostsin ära ja järgmisel päeval käima ei lähe, pean 2min käiama ja siis alles läheb tööle. Rääkisin müüaga sellel teemal ja tema ütles, et ta proovis ka seda korda teha aga ei saanud. Selle asemel, et mulle sellest rääkida, ta vaikis sellest ja enne minu tulekut sõitis masina soojaks, tagasi ta seda ei võta.

Nüüd siis asja juurde!

Külmast peast pean teda 2minutit käiama, enne kui tööle läheb. Kui mootor soe, siis läheb ilusti. Sai vaadatud tal ka see elektriline tooreklapp üle (töötab).
Vaatasin ka sädet, selline oranzikas-kollakas säde on, tean, et vist peaks olema sinine säde. Kas see võib mõjutada?
Kui ütlete, et asi sädemes, siis prooviksin esmalt lihtsamad asjad ära, enne kui hakkan uut süütepooli ostma.

Oleksin väga tänulik kui aitaksite. Endal mõtted otsas.




fomoco
Postitusi: 198
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Ei lähe külmalt käima

Lugemata postitus Postitas fomoco »

Mul on sama jama 125cc hiina ATV'ga.
Seistes kuivas karpasse mingi oksiidi läga.
Puhastan kõik düüsid ja kanalid ära, toimib ja käivitub ilusti.
Järgmine päev jälle umbes.
Meenutab naabrimehe druzba saagi, kodus käivitub kuid metsas ei tööta, eks siis soovitasin kodus käima tõmmata ja metsa joosta.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Ei lähe külmalt käima

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

fomoco kirjutas: 16 Mär 2021, 22:20

Mul on sama jama 125cc hiina ATV'ga.
Seistes kuivas karpasse mingi oksiidi läga.
Puhastan kõik düüsid ja kanalid ära, toimib ja käivitub ilusti.
Järgmine päev jälle umbes.
Meenutab naabrimehe druzba saagi, kodus käivitub kuid metsas ei tööta, eks siis soovitasin kodus käima tõmmata ja metsa joosta.

Mul päris sellist jama pole.

Mis bensiini sa kasutad (95 või 98)?
Arvan, et kasutad 95 ja see ka põhjus, 95 on suhteliselt sodi ja tekitabki igasugu pläga karpasse, 98-ga selliseid probleeme pole.
Või siis teine võimalus, et satub vesi karpasse (õhufiltri kaudu vms)

Kuid jätkuvalt palun abi, kas keegi suudaks mulle selgeks teha, mis mul seal atv-l vigane on? :D


fomoco
Postitusi: 198
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Ei lähe külmalt käima

Lugemata postitus Postitas fomoco »

Oleks vaja ikka rohkem lähteandmeid et saada kindlamat vastust.

Kas säde on?
Kas küünla tõmbab märjaks?
Kas eetriga teeb kohe "pauku"?
Kas kompressiooni on?
Kas oled teise küünla/küünlajuhtme/süütepooli/karpaga proovinud?

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Ei lähe külmalt käima

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kui Sa 2 minutit järjest suudad käiata, siis:
Hea aku
Hea starter
Kolvigrupp hõre mis hõre

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Ei lähe külmalt käima

Lugemata postitus Postitas Loff »

Külmkäivituse ring karpas paigast ära/umbes.
Mina alustaks karpa puhastamisega.
Enne veel otsiks manualai, et teada saada, millised düüsid originaalis sees peavad olema. Karpa laiali on, saab kontrollida ega eelmine omanik midagi tuuninud pole.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Ei lähe külmalt käima

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

yeekim kirjutas: 17 Mär 2021, 04:00

Kui Sa 2 minutit järjest suudad käiata, siis:
Hea aku
Hea starter
Kolvigrupp hõre mis hõre

edu

Kui hõre oleks siis tal poleks ju jõudu ja ei töötaks hästi? Nii kui hääle sisse saab siis põrutab korralikult, ja soojalt läheb väga kergelt käima.

Kui kolvis viga oleks siis ju vist ka soojalt ei käivituks hästi ja üldse oleks lahjake, hetkel mul müttab metsas väga hästi.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Karl32
Postitusi: 146
Liitunud: 01 Mai 2018, 14:13
Tsikkel: Yamaha yz80, Suzuki RMZ 250
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Ei lähe külmalt käima

Lugemata postitus Postitas Karl32 »

fomoco kirjutas: 17 Mär 2021, 02:16

Oleks vaja ikka rohkem lähteandmeid et saada kindlamat vastust.

Kas säde on?
Kas küünla tõmbab märjaks?
Kas eetriga teeb kohe "pauku"?
Kas kompressiooni on?
Kas oled teise küünla/küünlajuhtme/süütepooli/karpaga proovinud?

Säde on.

Küünla tõmbab märjaks küll, vahest tõmbab liigagi bensiini täis ennast.

Eetriga pole proovinud.

Kompressioonimõõtjat pole aga tundub, et kompressioon olemas.

Olen teste küünaldega ka proovinud, samasugune kollakas säde on, kas siis on viga süütepoolis kui säde erinevate küünaldega kollakas?

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Ei lähe külmalt käima

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Karl32 kirjutas: 18 Mär 2021, 12:58
yeekim kirjutas: 17 Mär 2021, 04:00

Kui Sa 2 minutit järjest suudad käiata, siis:
Hea aku
Hea starter
Kolvigrupp hõre mis hõre

edu

Kui hõre oleks siis tal poleks ju jõudu ja ei töötaks hästi? Nii kui hääle sisse saab siis põrutab korralikult, ja soojalt läheb väga kergelt käima.

Kui kolvis viga oleks siis ju vist ka soojalt ei käivituks hästi ja üldse oleks lahjake, hetkel mul müttab metsas väga hästi.

Materjalidel on omadus soojaga paisuda...
Aga mõõda komp. ära, saad täpse tulemuse.

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Ei lähe külmalt käima

Lugemata postitus Postitas hmm »

Soovitus - ära eelda, see on pe..e minemise ema ning sellega võid tegeliku vea leidmist hoopis peita.
Teine soovitus, liigu lihtsamatest tegevustest keerukamate poole, samm haaval.

  1. kolvigrupi kontroll (komressioon), parem, kui lekketesti saad teha. Kui mototehnikaga toimetad, siis võiks kas või osta.ee keskkonnast need asjandused soetada: lihtsam kompressiooni mõõtja 16€. lekketester 36€ Hobiharrastajale sobilikud küll e. parem, kui lihtsalt "tunne"
  2. Süüteõigsus - no võime ju eeldada, et on korras, sest soojamootoriga ju töötab, kuid kas ikka?
  3. Karpa puhastus ja n.ö. algseadesse sättimine.
  4. igasuguste täiendavate lekete testimine (karpa-kollektor jne), piisab kui mõni lõdvik on mõrane või liiga lõdva - kontrollimatu lisaõhk on saadanast.

Pane kindlasti uus küünal - isegi, kui säde on olemas, siis ei pruugi see töötada surve all, või laseb hoopis survet läbi...

Nagu yeekim mainis, et soojaga kolvigrupp paisub ja tiheneb, lisaks soojaga toimub teistel tingimustel süütesegu süütamine. Lisaks kui mootor saab lisaõhku, siis soojast peast saab karpa selle peale ilusti timmitud, kuid külma mootoriga ei suuda karpa seda õhku kütusega kompenseerida.

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

fomoco
Postitusi: 198
Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
Tsikkel: Jawa 360
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Ei lähe külmalt käima

Lugemata postitus Postitas fomoco »

4t mootoril on võimalik ketti valesti peale panna ning sellega kogu süüte ajastus valeks ajada.
Õigeks seadmiseks on märgid.
Nukkvõlli juures ning hooratta juures.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Ei lähe külmalt käima

Lugemata postitus Postitas Loff »

Soovitan ka klapivahed üle kontrollida ja vajadusel seadistada. Milline peab klapivahe sellel mootoril olema, teab öelda manual.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

The Lawbreaker
Postitusi: 47
Liitunud: 07 Apr 2017, 04:07
Tsikkel: Honda cbr
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Ei lähe külmalt käima

Lugemata postitus Postitas The Lawbreaker »

Loff kirjutas: 19 Mär 2021, 01:19

Soovitan ka klapivahed üle kontrollida ja vajadusel seadistada. Milline peab klapivahe sellel mootoril olema, teab öelda manual.

siis käitub küll täpselt nagu kirjeltatud :D Pakuks ka et sisselaskeklapp ''kannab''

445CI V8 ja ZZR

joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Ei lähe külmalt käima

Lugemata postitus Postitas joel »

Liiga väikeste klapivahedega peaks viga vastupidine olema. s.t. külmalt käivitub, aga soojalt paisub vahe kinni ja klapp ei sulgu korralikult.

Joel
Kasutaja avatar

The Lawbreaker
Postitusi: 47
Liitunud: 07 Apr 2017, 04:07
Tsikkel: Honda cbr
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Ei lähe külmalt käima

Lugemata postitus Postitas The Lawbreaker »

joel kirjutas: 23 Mär 2021, 13:24

Liiga väikeste klapivahedega peaks viga vastupidine olema. s.t. külmalt käivitub, aga soojalt paisub vahe kinni ja klapp ei sulgu korralikult.

Ei, vähemald cbr külmalt üldse ei läinud käima ja soojalt probleem puudus. probleem lahenes klapidereguleerimisega.

445CI V8 ja ZZR
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Ei lähe külmalt käima

Lugemata postitus Postitas Kauri »

Ühest vastust ei ole, see kõik sõltub mootori ehitusest. Kas on meil tegu toosiga või klaveriga, nookurvarrastega, klappide materjaliga etc. Lisaks on veel osadel mootoritel klappide reguleerimine sooja mootoriga. Vastavalt sellel on mootoritüübid milledel lähevad klapivahed suuremaks ja teistel jälle väiksemaks. Kui viitsimist googeldada erinevaid versioone ja mõningaid asjalike videosid vaadata, siis peaks olema mitmeks õhtuks tegevust :)

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Ei lähe külmalt käima

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Aga päriselt midagi mõõtnud ka(klapivahed, kompressioon, süütenurk), või ainult teoretiseerime?

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”