Yamaha XJ 550 Milline mootoriõli?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1208
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Yamaha XJ 550 Milline mootoriõli?

Lugemata postitus Postitas Turist »

Millist õli te Yamaha XJ550 mootorisse paneks? Õhkjahutusega mootor.
Juhendis on mingi selline pilt:

XJ550RH_service-43.jpg
XJ550RH_service-43.jpg (7.51 KiB) Vaadatud 1211 korda

Muidugi kui vaadata millal selliseid rattaid valmistati (80-ndatel), siis oli õlide valik ka tunduvalt piiratum kui praegu, siis olid mineraalõlid.
Vist on mõeldud, et kuni +15 C-ni 10W/30 ja üle +5 C korral 20W/40. No +5 ja ka +10-ga veel ei sõida, min +15, enamasti ikka kui on +20...25 C. Sellegipoolest miks see esimene number peab nii kõrge olema (20 W...), oleks ikka parem kui külmalt käivitades oleks õli vedelam (esimene number) ja kuuma mootoriga ei muutuks liiga vedelaks (mida näitab siis see teine number).




Leivo
Postitusi: 86
Liitunud: 21 Aug 2017, 08:46
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Leivo »

Mõlemal, oma õhkjahutusega rattal, olen kasutanud Castrol Power1 4T 20W-50 mineraalõli. Siiamaani ei ole probleeme esinenud. Ei +3 kevadehommikul ega +32 suvepäikese all.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1208
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Turist »

Sünteetilist ka võib panna? Sel ajal kui juhendit välja töötati, polnud neid lihtsalt olemas. Põhimõtteliselt peaks kuumaga paremini oma omadusi säilitama ja külmkäivituseks (ka +10 juures käivitamine on mootorile külmkäivitus) võiks nagu vedelam olla kui 20W... Omale tuli mõttesse 10W-50. :roll:

Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 924
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas retro »

kunagi ammu-ammu omasin samuti XJ550 ja kasutasin Castrol GPS 10W40.
kusagilt on jäänud meelde, et liiga suur vahemik - 10W-50 pole ka parim.
bemmi õhkjahutuses kasutasin 15W-50 - käivitus jahedamaga küll veidi kergemini, kui 20W-50

Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1208
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Turist »

Kui väga hullult kuuma ei anna (mida mul pole plaanis teha), siis 10W-40 tunduks nagu kuldne kesktee olema küll.


Vitold
Postitusi: 114
Liitunud: 03 Juun 2004, 21:51
Tsikkel: GSXR-1100 & HD Dyna
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Vitold »

Turist kirjutas: 09 Mär 2021, 13:21

Sünteetilist ka võib panna? Sel ajal kui juhendit välja töötati, polnud neid lihtsalt olemas. Põhimõtteliselt peaks kuumaga paremini oma omadusi säilitama ja külmkäivituseks (ka +10 juures käivitamine on mootorile külmkäivitus) võiks nagu vedelam olla kui 20W... Omale tuli mõttesse 10W-50. :roll:

Kui sidur on teadmata seisukorras või selline pool-elus , siis sünteetilist ei soovita. :)

Karbüraatorite sünkroniseeritud töö R4 mootoris(õhkjahutusega) on tunduvalt olulisem kui õli valik "mineral vs sünt".

Kasutaja avatar

Teema algataja
Turist
Postitusi: 1208
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Yamaha XJ 550 Milline mootoriõli?

Lugemata postitus Postitas Turist »

Karburaatorid on praegu sünkoniseeritud. Juhendi järgi peaks seda tegema iga 4000 km tagant. :roll:
Sisse läks poolsünteetiline 10W-40, vahel külmema ilmaga (nagu täna) parem käivitada. Kui sidur libisema hakkab, eks siis peab sellega tegelema, kettaid ja vedrusid isegi paistis saada olema. Masin on u. 15 a. seisnud ja esimene uus õli läks kohe kiirelt mustaks, nüüd on teine sees, paistab veel läbi, aga võibolla peale esimest sõitu peaks selle ka ära vahetama.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”