Kompressori ost 101

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 810
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas kaimex »

mx77 kirjutas: 14 Mär 2021, 09:25
urmas66 kirjutas: 08 Mär 2021, 08:53

Tööriistadega on üldse mõtekam võimekad aku asjad osta, kui just igapäevaselt mingit mootori demontaaži ei tee ja rattaid ei vaheta.

Tuttaval autoremonditöökoda ja keerab kõik rattapoldid sellisega lahti-kinni https://www.xn--triistamarket-imba.ee/e ... iwp12-502x

Palju õnne inimestel, kes tema juures käivad. Jaapanlastel ja ameeriklastel, kellel spilkad keerab mõnusalt p*tsi. Igaks asjaks ikka oma nm olemas. :-|||



Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1938
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 179 korda
Kontakt:

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas Vint »

Kaimex, kui kaugel põhjas sa elad? :) :mrgreen:
https://www.ikh.fi/fi/momenttivarsi-1-2--110nm-ikh6039

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas mx77 »

kaimex kirjutas: 14 Mär 2021, 16:10
mx77 kirjutas: 14 Mär 2021, 09:25
urmas66 kirjutas: 08 Mär 2021, 08:53

Tööriistadega on üldse mõtekam võimekad aku asjad osta, kui just igapäevaselt mingit mootori demontaaži ei tee ja rattaid ei vaheta.

Tuttaval autoremonditöökoda ja keerab kõik rattapoldid sellisega lahti-kinni https://www.xn--triistamarket-imba.ee/e ... iwp12-502x

Palju õnne inimestel, kes tema juures käivad. Jaapanlastel ja ameeriklastel, kellel spilkad keerab mõnusalt p*tsi. Igaks asjaks ikka oma nm olemas. :-|||

Kas ma ütlesin kuskil, et keerab sellega kuni lõpuni kinni või? :wack:

Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 810
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas kaimex »

Vint kirjutas: 14 Mär 2021, 16:48

Kaimex, kui kaugel põhjas sa elad? :) :mrgreen:
https://www.ikh.fi/fi/momenttivarsi-1-2--110nm-ikh6039

Kusjuures ei teadnudki, et selline asi olemas on :D

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3190
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Ma olen sama firma komplekte Tööriistamarketis näinud aga pole soetanud.Kuidas nende asjade õigsust kontrollitakse?

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1938
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 137 korda
Tänatud: 179 korda
Kontakt:

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas Vint »

Ee... mis mõttes õigsust? Täpsusta.
IKH on isiklike veendumuste järgi suht keskmine ja komplekte ostes tasub olla tähelepanelik, et seal oleks kõik mõõdud, kui seda mõtlesid.
( On isegi kopeerinud Kamasa tools'i komplekte )

Moment vars- või mis iganes nüüd Eestikeelne vaste olekski- on ise enesest suht lihtne töövahend. ( Teatud pikkus ja jämedus hakkab lööki summutama, ehk energia läheb kaotsi )

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3190
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Iga momentvõti vajab mingil ajahetkel kalibreerimist ja miks peaks see terasjunn pärast mõnda aega kasutust enam algupärasele näitajale vastama.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas Loff »

Ma olen mugavuse poolest akukate peale läinud. Pole voolikuid ega juhtmeid, saab põllule kaasa võtta kui vaja jne.
Komplekt on selline:

Pilt
Pilt

Väiksemaga käib peale väiksemate poltide-mutrite keeramise ka ehitamine. Ideaalis võiks selle kahe vahel veel üks mutrikeeraja olla.
Siiani on kõik asjad lahti saadud ja millest suur mutrikeeraja üle ei käi, seal on niikuinii juba 1" sabaga padrunikomplekti ja pikka toru vaja.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas Kauri »

See momendiga pikendus oli vanasti lubatud kasutada ainult ja ainult terasveljega. Valuvelje puhul võib juhtuda et hiljem teeääres autokomplektiga rattavahetust ei tee, või veel hullem, kaotad ratta.
Momentvõti on kohustuslik, või siis oma kehakaalu teades piisava pikkusega saba millele peale astuda. Ja ei ole paha hiljemalt 50 km pärast üle kontrollida.

Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1039
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Kauri kirjutas: 14 Mär 2021, 22:53

See momendiga pikendus oli vanasti lubatud kasutada ainult ja ainult terasveljega. Valuvelje puhul võib juhtuda et hiljem teeääres autokomplektiga rattavahetust ei tee, või veel hullem, kaotad ratta.
Momentvõti on kohustuslik, või siis oma kehakaalu teades piisava pikkusega saba millele peale astuda. Ja ei ole paha hiljemalt 50 km pärast üle kontrollida.

Olen kõik rattad keeranud tunde järgi. Pole mitte kunagi momentvõtit kasutanud ega oma kehakaalu arvutanud. Mitteüks pole kunagi lahti jooksnud ja pole kordagi olnud probleeme hiljem poltide lahti keeramisega. Ei ütleks, et see mingi meeletu täppisteadus olema peab.

EDIT:
Pole mitte kunagi ei 50 ega 100 ega ühegi km möödudes üle ka kontrollind.

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas Kauri »

No sõnastame siis ringi. Ettenähtud jõuga. Ühel autol on see 80 Nm teisel 195 Nm. Kus on see õige “tunne”?

Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 726
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 111 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Kuna kompressoritest pole siin enam juttugi, siis uude teemasse rumal küsimus - kas korralik löökkruvikeeraja teeb ikka sellise peaaegu keskpärase mutrikeeraja töö ära?

Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas Kauri »

Ei tee.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7191
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1857 korda
Tänatud: 515 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Tuuletallaja kirjutas: 15 Mär 2021, 07:44

Kuna kompressoritest pole siin enam juttugi, siis uude teemasse rumal küsimus - kas korralik löökkruvikeeraja teeb ikka sellise peaaegu keskpärase mutrikeeraja töö ära?

Minu Metabo keerab 8mm tava poldil keerme üle lõdva randmega,kui on kõige tugevama löögi peal. 10mm poldi mutreid, ka plastikuga, olen lahti keeranud ilma probleemideta. Suuremate asjade jaoks on suurem tööriist. Samas ei viitsi seda suuremat õhuga keerajat kunagi välja vedada,sest selle väiksemaga saab ikka tõesti enamuse asju lahti-kinni.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 250
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas Irual »

Kauri kirjutas: 15 Mär 2021, 01:44

No sõnastame siis ringi. Ettenähtud jõuga. Ühel autol on see 80 Nm teisel 195 Nm. Kus on see õige “tunne”?

Arktika ralli ajal rääkis perekond Murakas selle kohta: ratta poldi võtme õlg on pingutaja mehe kehakaalu järgi pikkusesse lõigatud.

Edu, L

Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 913
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas Boobush »

image.png

Ma proovisin liivapritsi teha kahe eelpoolt lingitud 3hp Clinti 350l imuvõimsusega kompressoriga, mis paralleeli ühendasin (mõtlesin, et olen kaval). Justkui oleks numbrite järgi 700l imuvõimsust ja 4.6kw elektrimootorit. Kahe kompressori paralleeli panemisel tekkis probleem selles, et nad mõlemad koos töötaksid. Üks kippus koguaeg käima ning teisel oli "rõhk" justkui koguaeg olemas ja tööle ei lülitanud. Reaalsus see, et.. 7-8bar vahel võiks kodutingimustes seda tööd efektiivseks lugeda, nii kui alla kukkus, siis oli juba mõttetu.
Teist korda nii suurt tööd ette ei võtaks. Kokku tegin seda mersu tagasilda ca 16h ? Seda siis koos seadmete, liitmike, elektrisüsteemi kohandamise jms tegevustega.

Liivapritsi silmas pidades, olen mõelnud, mis kompressori ma uude hobiruumi soetaksin ning.. kui 5kw jääb liivapritsi jaoks väheseks, siis.. sisuliselt alates 7-8kW võiks pidada kodutingimustes rahuldavaks kompressori võimsuseks. Kui liivapritsi ei kasuta, siis saan kõik toimingud tehtud ühe 3hp Clintiga (sh rehvipink). Clinti miinuseks tooks välja seda, et need originaal liitmikud seadme küljes on kehvad ning hakkasid üsna kiiresti lekkima. Vanem mudel, millel üks väljund on - sellel seda probleemi pole.

Rattapoltide-autodega töötamise jaoks ostsin ka selle Makita DTW1000 ning 95% saab kõik vajamineva tehtud. Ei näe mõtet voolikutega mässata.
Mina ei ole aru saanud, mis on õhu pealt töötavate tööriistade eelis elektri ees (dremelid, lihvijad jms). Jah okei, dremelile tahad pöördeid saada ja et tööriist oleks pisikene, kuid kõige muu jaoks on juhtmega relakas või trell good enough olnud. Akurelakaga saab lihvida, kuid põhimõtteliselt on 3aH akud iga 5-7 min tagant tühjad.

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1208
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas Turist »

Irual kirjutas: 15 Mär 2021, 13:08
Kauri kirjutas: 15 Mär 2021, 01:44

No sõnastame siis ringi. Ettenähtud jõuga. Ühel autol on see 80 Nm teisel 195 Nm. Kus on see õige “tunne”?

Arktika ralli ajal rääkis perekond Murakas selle kohta: ratta poldi võtme õlg on pingutaja mehe kehakaalu järgi pikkusesse lõigatud.

Edu, L

Mul on küll õnnestunud tavalise "ristiga" plekkveleje poldid niimoodi kinni keerata (ei vajutanud jalaga kaasa), et hiljem rehvitöökojas õhuga tööriistaga lahti ei saadud. :lol:

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7191
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1857 korda
Tänatud: 515 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Irual kirjutas: 15 Mär 2021, 13:08
Kauri kirjutas: 15 Mär 2021, 01:44

No sõnastame siis ringi. Ettenähtud jõuga. Ühel autol on see 80 Nm teisel 195 Nm. Kus on see õige “tunne”?

Arktika ralli ajal rääkis perekond Murakas selle kohta: ratta poldi võtme õlg on pingutaja mehe kehakaalu järgi pikkusesse lõigatud.

Edu, L

See ei ole mõeldud jalaga kinni vajutamiseks vaid käega peale surudes. Aga seal oli suts lõõpi ka asja juures ;) Enamus-kui mitte kõik, vahetavad täna ikka aku löökmutrikeerjaga. Aeg on oluline ja see relv väiksema akuga liiga raske ei ole. Üldiselt pannakse Muraka juures kõigil autodel 120Nm kinni.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

Löökkruvikeeraja ja poldikruttija erinevus tuleb siis esile, kui mingi pind kusagil veidigi vetrub või muudmoodi vedel on. Kummipuksidel asi ja võib selle löökkruvikaga põristama jäädagi, kusagile ei liigu asjad. Autonduses tuleb sellised kohti ette suht tihti, enamasti on õhutööriistal see väristaja seal sees suurema kaaluga ja jaksabki rohkem keerata ning omab ka vetruvate asjade puhul nn "momenti". Löökkruvikaga ei saa asendada adekvaatselt poldikruttijat, akuga pädev poldikruttija on kodus asisem, kui surukas just oma liikuvuse tõttu, ehk siis põllunäide oli väga hea ning selle põllu tõttu on ka minul akukas, kuigi õues on iga kell suruõhk olemas, siis tööriista pole siiani hankinud.

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

täiesti töökorras 15kw lamellkompressor "Mattei" jäi just ühel kliendil üle (suht puhtas ruumis töötanud ja näeb kobe välja)
2,5k' saaks keegi omale kui vaja. Sellega peaks saama juba liivapritsida.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7191
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1857 korda
Tänatud: 515 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Boobush kirjutas: 15 Mär 2021, 14:35

Akurelakaga saab lihvida, kuid põhimõtteliselt on 3aH akud iga 5-7 min tagant tühjad.

Mul on 20V CHICAGO PNEUMATIC CP8350 akuketaslõikur ja tegin sellega täna mingi 20min õues tööd. Lihvisin käiakettaga ja terasharjaga, paksu roostet ühe rauajuraka küljest maha. Ma ei vaadanud palju akut(4Ah) järele jäi, aga tühjaks saamist veel polnud ja ma olin enne selle akuga ka mõned lõiked lõikekettaga teinud. Akut laeb ta väga nobedalt ehk kui teed tööd,siis minul on enne aku tühjenemist teine ikka laetud olnud.
Olin nende aku relakate suhtes üsna skeptiline(makita kogemus), aga Motoral pakkus sügisel neid CP üli hea hinnaga ja sai võetud. Üldse ei kahetse ,et võtsin. Kusjuures neil on veel ka rehvitöökodade jaoks 1/2 löökmutrikeerja ka olemas. Kui seda soodukaga pakutakse, siis haaran kohe.

image.png
image.png (312.83 KiB) Vaadatud 1136 korda
Viimati muutis urmas66, 22 Mär 2021, 18:10, muudetud 1 kord kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas will111 »

mis see soodukas siis oli kah?

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

urmas66 kirjutas: 21 Mär 2021, 22:34

Olin nende aku relakate suhtes üsna skeptiline(makita kogemus)

Mis sel Makital häda oli? St ma ei oska ise ühtegi halba sõna öelda seepärast küsin.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7191
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1857 korda
Tänatud: 515 korda

Re: Kompressori ost 101

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Madlobster kirjutas: 22 Mär 2021, 18:05
urmas66 kirjutas: 21 Mär 2021, 22:34

Olin nende aku relakate suhtes üsna skeptiline(makita kogemus)

Mis sel Makital häda oli? St ma ei oska ise ühtegi halba sõna öelda seepärast küsin.

Aku kestis vähevõitu,aga oli vist isegi suurem. Muidu oli täitsa Ok

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”