K: Lenks kõrgemale ja sellega kaasnev kasjak

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

vanalendur
Postitusi: 495
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 39 korda

Re: K: Lenks kõrgemale ja sellega kaasnev kasjak

Lugemata postitus Postitas vanalendur »

Nozzu kirjutas: 04 Mär 2021, 18:15

Mhmh, see Renthali lenksu teema käis jah mitmest foorumist kus raiserite üle diskuteeriti, alternatiivina läbi. A mulle tundub lenksu vahetus veel suurem tehniline väljakutse. Lisaks uutele voolikutele tuleb siis ju ka heeblid ja rutskad ja silindrid ümber visata.
Ja nagu ma aru olen saanud siis eeldab see ka mingite aukude õigesse kohta puurimist, et saaks silindrid kinni keerata ja muu selline teema.
Laiem lenksu oleks muidugi lahe, jääks ruumi ka käekaitsmetele mida mul tuulekaitseks vaja on. Praegu normaalsed ei mahu. Tellisin mingid kolme eurosed, heebli kinnituse külge käivad labad. Proovimiseks.

Silindrite jaoks aku pole vaja. Need keera kinni mis asendis endale meeldib. Ainuke mis arvatavasti lenksu sisse auku vajab on gaasirutska kinnitus aga see pole miski raketiteadus. On ka neid nähtud ilma mõnel rattal. Ducati oma pole lammutanud.



Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: K: Lenks kõrgemale ja sellega kaasnev kasjak

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

vanalendur kirjutas: 04 Mär 2021, 22:26
Nozzu kirjutas: 04 Mär 2021, 18:15

Mhmh, see Renthali lenksu teema käis jah mitmest foorumist kus raiserite üle diskuteeriti, alternatiivina läbi. A mulle tundub lenksu vahetus veel suurem tehniline väljakutse. Lisaks uutele voolikutele tuleb siis ju ka heeblid ja rutskad ja silindrid ümber visata.
Ja nagu ma aru olen saanud siis eeldab see ka mingite aukude õigesse kohta puurimist, et saaks silindrid kinni keerata ja muu selline teema.
Laiem lenksu oleks muidugi lahe, jääks ruumi ka käekaitsmetele mida mul tuulekaitseks vaja on. Praegu normaalsed ei mahu. Tellisin mingid kolme eurosed, heebli kinnituse külge käivad labad. Proovimiseks.

Silindrite jaoks aku pole vaja. Need keera kinni mis asendis endale meeldib. Ainuke mis arvatavasti lenksu sisse auku vajab on gaasirutska kinnitus aga see pole miski raketiteadus. On ka neid nähtud ilma mõnel rattal. Ducati oma pole lammutanud.

Minu rattal oli vaja auke teha otsaraskuste kinnitamiseks 4tk, lülitite kinnitamiseks kumalegi poole 1tk ja gaasirutskale ka 1tk. Parempoolse lüliti ja rutska augud olid väga lähestikku ja suht täpselt tuli neid paika sättida. Siduri ja piduri jaoks pole auke vaja teha. Kuna uus lenks oli natuke laiem ja vähe teise geomeetriaga, siis vana pealt aukude jaoks malli võtta ei otse saanud, lülitud oleks valesse asendisse jäänud ning gaasirutska samuti.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: K: Lenks kõrgemale ja sellega kaasnev kasjak

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Ja jah, lenksu vahetamisega ei hakka ma jaurama. Olin omal ajal muidu suht norm õpilane koolis. Aga üks veerand õnnestus saada tööõpetuse hindeks ma ei mäletagi, kas 2 või koguni 1. Mingisse kohta millimeetri täpsusega augu puurimine on minu jaoks võrdne marsimissiooniga.

OT:
Samas noh..ratta juures ikka meeldib nokitseda. Olen ise siduripeasilindri ja heeblid vahetanud. Soojendusega rutskad paigutasin. Õli vahetan kevaditi ise. Nüüd siin mõned päevad tagasi pingutasin ketti.
Isegi piduri suppordid kiskusin lahti ja klotsid seest välja paar hooaega tagasi. Nende sisse tagasi lappimine nii hästi ei läinud. Esimest korda sõitma minnes jäigi tagumine pidur peale, kohe kui vajutasin. Lasin siis supordi rippu, sõitsin koju tagasi, kiskusin uuesti kõik lahti ja panin kokku. Hakkas tööle ja töötab siiamaani.

EDIT: Pagan, ma just vaatasin, et mingi hindu tõstis oma lenksa niimoodi, et paigutas selle kännu alla, mis lenksu hoiab, kaks seibi. Mul käivad kah kännu jalad prillide küljest lahti - öelge, kas see oleks väga paha mõte visata nende jalgade alla lihtsalt seibid või mutrid ja siis selle võrra pikema kruviga need jalad prillide külge kinni tõmmata?

Mis võiks valesti minna?

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: K: Lenks kõrgemale ja sellega kaasnev kasjak

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Seni kuniks poldi piikust jagub ei juhtu midagi (crash)

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

vx800
Postitusi: 171
Liitunud: 12 Apr 2004, 21:13
Tsikkel: Zr7
Asukoht: tallinn-rapla / Jawa suzuki vx800 honda nx650 suzuki dr350 suzuki xf650 tdm850 zr7
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 2 korda

Re: K: Lenks kõrgemale ja sellega kaasnev kasjak

Lugemata postitus Postitas vx800 »

Siin siis veel üks külasepa poolt tehtud lahendus hiljuti ostetud rattal :D Igaks juhuks kruvisin selle maha :D Kui on huvilisi siis on saadaval :D

Manused
20210116_160829.jpg
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: K: Lenks kõrgemale ja sellega kaasnev kasjak

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Novot, võibki teemast kellelegi kasu olla. Või kahju.
Ma ise seda ei võtaks :)

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: K: Lenks kõrgemale ja sellega kaasnev kasjak

Lugemata postitus Postitas Loff »

Nozzu kirjutas: 04 Mär 2021, 23:48

EDIT: Pagan, ma just vaatasin, et mingi hindu tõstis oma lenksa niimoodi, et paigutas selle kännu alla, mis lenksu hoiab, kaks seibi. Mul käivad kah kännu jalad prillide küljest lahti - öelge, kas see oleks väga paha mõte visata nende jalgade alla lihtsalt seibid või mutrid ja siis selle võrra pikema kruviga need jalad prillide külge kinni tõmmata?

Mis võiks valesti minna?

Mul oli kunagi üks KTM, millel ma tõstsin lenksu samal meetodil 20-25mm. Treisin puksid ja ostsin poest pikemad poldid. Poldid käisid lenksukinnitustest välja ja sai neid kergesti pikemate vastu vahetada.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: K: Lenks kõrgemale ja sellega kaasnev kasjak

Lugemata postitus Postitas Loff »

Möllasin arhiivis ja leidsin vanad pildid üles.

Kuna rattal peal olnud lenks oli kõver ja uus lenks madalam, tuli sõiduasendi säilitamiseks lenksude kõrguste vahe raiseritega kompenseerida.
Leidsin ka puksi joonise, tõste tuli 20mm.

Pilt
Pilt
Pilt

Vabandan veidi uduste piltide pärast, aasta siis oli 2009 ja digikas algeline.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: K: Lenks kõrgemale ja sellega kaasnev kasjak

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Ohoh....väga hea.
Järelikult on võimalik käepäraste vahenditega lenksu kõrgendada ning see ei olegi ainult hindude hobi.

Ma ise sellist ümarat puksi vist kasutada ei saa, kuna mul need lenksu jalad, mis prilli peal istuvad, on sellised. Või siis tõeti äkki kahte, mutrit äkki. Mutrid võiks ju olla tugevast materjalist, ei?

Teine võimalus oleks äkki raudlatist relakaga välja lõigata täpselt selle jala põhja mõõdus tükk, augud õigetsse kohtadesse, pikemad poldid ja...olemas, täpselt istuv asi.

IMG_20210304_133357.jpg
IMG_20210304_133347.jpg

ja peale käib selline kopsik:

IMG_20210304_133530.jpg
Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz

janarrr
Postitusi: 18
Liitunud: 12 Juul 2017, 00:50
Tänanud: 3 korda

Re: K: Lenks kõrgemale ja sellega kaasnev kasjak

Lugemata postitus Postitas janarrr »

Sorry OT pärast, aga milline see toimiv intercom on ? Endalgi vaja miskit soetada 😃

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: K: Lenks kõrgemale ja sellega kaasnev kasjak

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

janarrr kirjutas: 05 Mär 2021, 21:38

Sorry OT pärast, aga milline see toimiv intercom on ? Endalgi vaja miskit soetada 😃

Seda kasutasin terve eelmine hooaeg:

https://a.aliexpress.com/_mq5ddfV

Aku pidas kenasti terve päeva.
Muusika ka maantekiirustel kuuldav
Telefonikõne kvaliteet nii hea et inimesed tihti ei saagi aru, et ma sangas olles nendega räägin.

Algul, kui kodus katsetasin, olin pettunud. Musa oli pea võimatu kuulata läbi telefoni Bluetoothi, kuna hakkis meeletult. Arvasin, et no nii siis ongi. Raisus.
Aga ei, lugesin kuskilt, et tugev Wi-Fi võrk segab sel seadmel Bluetoothi ühendust. Ja nii ongi. Sõitma minnes ja maja Wi-Fi levialast välja jõudes kadus ka igasugune hakkimine.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: K: Lenks kõrgemale ja sellega kaasnev kasjak

Lugemata postitus Postitas Loff »

Mul need puksid olid tehtud plastist.
Kui vähegi arvutis joonestamisega kodus oled, siis tee joonis ja lase näiteks Plastdetail.ee-l sobivast materjalist need kõrgendusklotsid välja freesida.
https://plastdetail.ee/portfolio/

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: K: Lenks kõrgemale ja sellega kaasnev kasjak

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Nozzu kirjutas: 05 Mär 2021, 13:24

Ohoh....väga hea.
Järelikult on võimalik käepäraste vahenditega lenksu kõrgendada ning see ei olegi ainult hindude hobi.

Ma ise sellist ümarat puksi vist kasutada ei saa, kuna mul need lenksu jalad, mis prilli peal istuvad, on sellised. Või siis tõeti äkki kahte, mutrit äkki. Mutrid võiks ju olla tugevast materjalist, ei?

Nagu ma aru saan, siis sul vaja mõlemale poole kahe poldi alla see nn vahetükk panna? Mutter jääb kole silmale vaadata,aga mingi alumiinum puks paksu seinaga või siis paksema seinaga torust õiged tükid lõigata. Ilmselt ka alumiinium on olemas.Ma üle 20mm plasti ei kasutaks ja valiks pigem alumiiniumi või roostevaba. Lammarist mingi veermiku osa küljest saab lõigata? Bemmidel ja paljudel sakslastel on õõtsade juures alu puksid. Rekka lammarist võib saada mõne sidurikoja või käigukasti servast lõigata kohe õige paksusega tüki(Truck parts betooni tn-l)

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: K: Lenks kõrgemale ja sellega kaasnev kasjak

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Mhmh, ma ise jäin kah mõtlema, et mutter on nagu liiga kodukootud. Parem juba tõesti kas õiges mõõdus alumiinium/vask mitte siis torust vaid pulgast puks. Noh l, lihtsalt kruvi auk keskelt läbi ja olemas.
AGA....ma materjaliteadlane muidugi pole ent jäin siin mõtlema, et kas on ikka mõistlik kaht eri tugevusastmega metalli (näiteks raud ja alumiinium) kokku vedada kruvidega. Et kas siis ei hakka nende vahel miskid imelikud jõud mõjuma suure koormuse korral. Noh nagu murdumispunkt.

Et ma siin mõtlen, et võtan esmalt selle raiseri ligi.
https://a.aliexpress.com/_mqoolGf

Kui see peale ei sobi või jäävad kablad lühikeseks, siis vaatan, kas saab kodukootud vahenditega näiteks sentimeetri tõsta.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: K: Lenks kõrgemale ja sellega kaasnev kasjak

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Nozzu kirjutas: 06 Mär 2021, 13:16

Mhmh, ma ise jäin kah mõtlema, et mutter on nagu liiga kodukootud. Parem juba tõesti kas õiges mõõdus alumiinium/vask mitte siis torust vaid pulgast puks. Noh l, lihtsalt kruvi auk keskelt läbi ja olemas.
AGA....ma materjaliteadlane muidugi pole ent jäin siin mõtlema, et kas on ikka mõistlik kaht eri tugevusastmega metalli (näiteks raud ja alumiinium) kokku vedada kruvidega. Et kas siis ei hakka nende vahel miskid imelikud jõud mõjuma suure koormuse korral. Noh nagu murdumispunkt.

Et ma siin mõtlen, et võtan esmalt selle raiseri ligi.
https://a.aliexpress.com/_mqoolGf

Kui see peale ei sobi või jäävad kablad lühikeseks, siis vaatan, kas saab kodukootud vahenditega näiteks sentimeetri tõsta.

Ei eri materjalidega ei juhtu seal mingit keemiat. Kui juba tellisid ja see ka suveks kohale jõuab :) ,siis loomulikulrt lihtsam see valmis tükk panna ja jääb ka ilmselgelt silmale kõige kenam vaatada. Kui,aga juba sõiduilm käes ja hiinast ikka midagi pole, siis vaata alternatiive. Mul mingi tahvli kaan juba 3 kuud varsti teel ja kohal veel ikka pole.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: K: Lenks kõrgemale ja sellega kaasnev kasjak

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ma ei saa pildilt aru, kas kogu see võileib käib kahe pika poldiga prillidesse kinni? Või on seal ikka kaks poltimist, kõigepealt prillidesse ja siis lenks kinni? Ise eelistaks ikka seda varianti, mille poldi kinniolekut on kergem kontrollida - endurokal on "riseriks" rooliamordi kinnitus, mis hoolimata igasugu liimidest jms ikka vahel end lahti mängib, üldine skeem on sama mis Loffi piltidel. Ampriliimi ei saa ka kasutada, sest prillid on alumiiniumist. Mida rohkem mingi poldi alla neid liikuvaid osi laduda, seda rohkem ta seal ringi elada saab.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 881
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 400 korda
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: K: Lenks kõrgemale ja sellega kaasnev kasjak

Lugemata postitus Postitas Nozzu »

Mulle tundub, et see käib jah, nende sama, kahe poldiga prillide külge kinni. Samade poltidega käib peale veel lenksu enda originaal lenksu kinnituse kaas.

Minu seiklused rattal liikuvas pildis: www.youtube.com/@nozzzz
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”