Tuuleturbiini laagrimääre
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 334
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 7 korda
Tuuleturbiini laagrimääre
Tervist
Et elavdada foorumit pole midagi paremat ühest õli- või määrdeteemalisest lõimest
Seoses sügisel vahetatud bemmi kaelalaagritega jäi hiljuti silma üks juhuslik artikkel tuuleturbiinide laagrite kohta. Eriti just pidurdatud/seisatud olekus kuluvad need väga sarnaselt motika kaelalaagritega ja selle üldnimetuseks on "false brinelling". Ei hakka ümber jutustama, kes tahab uurib ise.
Selle vastu on loodud spetsiaalseid määrdeid ning mul on leige huvi omandada mõistliku summa eest üks tuub taolist määret. Tuntumad nimetused mis silma jäid: SKF LGBB2, Klüberplex BEM 41-141, Mobil SHC Grease 460 WT.
--
Vallo
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Tuuleturbiini laagrimääre
Ehk,sa tahaksid seda määret kasutada tsikli lenksulaagris? Või panid tuuliku püsti ja tunned selle käekäigu vastu muret
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1378
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 213 korda
Re: Tuuleturbiini laagrimääre
Raudselt on nii, et saad tuubi kätte, vaatad sisse, mõtled: Tavottt
Aga ei. Tegelt on põnev mõte. Tsiklil on ju tavalised laagrid ja need on tõesti originaalis mõeldud pigem ringi käima.
Selline määre võiks teoreetiliselt midagi muuta...
Aga minu arust tsikil see tavapärane määre ka ikka mingil moel liigub seal sees. Pigem tekib probleem survepesuga... A võibolla ma olen liiga enduurokeskse mõtlemisega
Re: Tuuleturbiini laagrimääre
Nojah, ma ei tea, kas te tsibake üle ei mõtle selle asjaga? Mul AT-l oli 2019 probleem, et kaelalaager kippus koguaeg loksu sisse võtma, keerasin teist jälle natuke peale, paar nädalat kestis ja jälle kilin sees. Noh, kiskusin siis lõpuks lahti, sees olid ilusad pruunid kuulid kaneelikastmes
Noh, kuna ilma esihargita on Streetmotosse raske sõita ja endurokal oli ka miskine häda küljes sel hetkel, siis pesin kõik brake cleaneris puhtaks ja ladusin värske määrdega kokku tagasi. Määre oli mingi Addinoli tuub, mis kunagi tont teab mis otstarbeks soetatud oli ja millega mul garaažis kõik asjad määritud saavad, lumelabidast treipingi paanideni. Seda ei mäleta, kas ma sel päeval poodi ka jõudsin ja nüüd vedeleb see asendus riiulis või jäi üldse ostmata, igatahes hädalahendus kestab tänapäevani. Eks mingi hetk pistan ikka uue sisse, kui amortides õli vahetamise aeg käes, aga no ma ei tea, kui see tuulikumääre viib vastupidavuse 100k pealt 200k peale näiteks, siis on sellel nii meeletut vahet, et oma pead vaevata?
Et siis vahel on äkki mõistlikum vähem mõtlemist ja rohkem braapimist
-
- Postitusi: 739
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Tuuleturbiini laagrimääre
Pmst organidoonor
Seda enam pakub nüüd ka mulle sportlikku huvi see määre
-
Teema algataja - Postitusi: 334
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Tuuleturbiini laagrimääre
Tuulikut ei ole aga võibolla tuleb, ära kunagi ütle ei iial Ikka lenksulaagrisse, kuhu mujale.
Ma ei mõtle eriti midagi. Tekkis kerge huvi, aga ausalt öelda määrdepuudust riiulil pole. Jäi lihtsalt kuskil silma ja saale kahjustused on identsed.
Sul lahenes siis asi kergelt, ma pesin ja määrisin ka, aga kui laager tuksis, siis ei aita see karvavõrdki.
Peaks vanast tuksis saalest foto tegema, aga ei mäleta kuhu torkasin, ära igatahes ei visanud.
--
Vallo
Re: Tuuleturbiini laagrimääre
A kas esimest korda lahti võttes oli määre sees ja ilus, et sa tavamäärde omadustes kahtled?
-
Teema algataja - Postitusi: 334
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Tuuleturbiini laagrimääre
Määre oli sees ja nagu ikka üleval ilusam pilt, all kehvem e. määrdunum. Määrdepuudust polnud.
Ma ei kahtle milleski, ainult leige huvi on
--
Vallo
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Tuuleturbiini laagrimääre
Turbiini laagrid teevad ikka suurema osa ajast tööd pööreldes ja see määre on ka ikka vast selle pöörleva töö määrimiseks eelkõige. Kaldun arvama,et lenksulaagris ei teki mingit efekti sellega määrides. Võib ju ise ka kasutada mingit veekindlat liitium määret, kui päris tavalist ei taha panna, kuid ma pigem Jesperiga sama meelt, et see turbiini määre on ülemõtlemine. Deformeerub seal ikka metall ja määrimine seda vaevalt,et likvideerib.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1935
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 136 korda
- Tänatud: 178 korda
- Kontakt:
Re: Tuuleturbiini laagrimääre
Kui väga sügeleb, proovi ära ja ütle kuidas oli.
Siin on igast teste tehtud vahepeal, näiteks kui kõvasti kipitavad erinevad brake cleanerid silmas ja kurat teab mida veel.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Tuuleturbiini laagrimääre
Kahjuks saab seda testi tulemust teada alles millagi kauges tulevikus. A´la 50tkm vesrsus 100tkm või 5a versus 10a.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 334
- Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
- Tsikkel: TDM900, CRF250L
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: Tuuleturbiini laagrimääre
urmas66 kirjutas: ↑13 Jaan 2021, 17:35Turbiini laagrid teevad ikka suurema osa ajast tööd pööreldes ja see määre on ka ikka vast selle pöörleva töö määrimiseks eelkõige. Kaldun arvama,et lenksulaagris ei teki mingit efekti sellega määrides. Võib ju ise ka kasutada mingit veekindlat liitium määret, kui päris tavalist ei taha panna, kuid ma pigem Jesperiga sama meelt, et see turbiini määre on ülemõtlemine. Deformeerub seal ikka metall ja määrimine seda vaevalt,et likvideerib.
Nagu alguses kirjutasin, siis häda tundub olevat just seisatud/pidurdatud tuuleturbiini laagritega. Lugedes määrdetootjate kirjeldusi käib jutt määrdest, mis takistab või leevendab "false brinelling" tüüpi kahjustusi, mis tekivad mittepöörleva laagri ja võnkuva/vibreeriva koormuse tagajärjel. Oled tähele pannud kuidas seisatud turbiini labad tuules kõiguvad....?
--
Vallo
-
- Postitusi: 1798
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 109 korda
Re: Tuuleturbiini laagrimääre
Tuuleturbiinidel vaevlevad selle probleemi käes vist pigem masti laagrid, millel turbiini tuule suunda keeratakse. Need on oma töökarakteristikult lenksulaagrile märksa lähedasemad.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Tuuleturbiini laagrimääre
Kalts kirjutas: ↑14 Jaan 2021, 12:18Spoiler
urmas66 kirjutas: ↑13 Jaan 2021, 17:35Turbiini laagrid teevad ikka suurema osa ajast tööd pööreldes ja see määre on ka ikka vast selle pöörleva töö määrimiseks eelkõige. Kaldun arvama,et lenksulaagris ei teki mingit efekti sellega määrides. Võib ju ise ka kasutada mingit veekindlat liitium määret, kui päris tavalist ei taha panna, kuid ma pigem Jesperiga sama meelt, et see turbiini määre on ülemõtlemine. Deformeerub seal ikka metall ja määrimine seda vaevalt,et likvideerib.
Nagu alguses kirjutasin, siis häda tundub olevat just seisatud/pidurdatud tuuleturbiini laagritega. Lugedes määrdetootjate kirjeldusi käib jutt määrdest, mis takistab või leevendab "false brinelling" tüüpi kahjustusi, mis tekivad mittepöörleva laagri ja võnkuva/vibreeriva koormuse tagajärjel. Oled tähele pannud kuidas seisatud turbiini labad tuules kõiguvad....?
Ma pidasin silmas seda,et seal ei teki metalli kulumist mida saaks määrdega leevendada vaid deformatsioon ehk rullid-kuulid saavad kahjustatud või saalesse tekib süvend,aga see ei teki sinna kulumise vaid siis ühte kohta tuleva löögi-vibratsiooni tagajärjel.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1935
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 136 korda
- Tänatud: 178 korda
- Kontakt:
Re: Tuuleturbiini laagrimääre
Guugeldasin huvi pärast, wikis on Inglisekeelne selgitus olemas. https://en.wikipedia.org/wiki/False_brinelling Ja näiteks ka jalgrattad mainitud.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Tuuleturbiini laagrimääre
Lühidalt võttes päästab maailma kui leiutada hermeetiliselt suletud laager, milles on vedel määre sees ja siis ei teki seda nö määrde kadumist sealt surve all olevast punktist. Teoreetiliselt teostatav, aga ilmselt väga kallis võrreldes tava laagriga ning tõenäoliselt suht mõttetu oleks selline asi tsikli küljes.
Ma arvan,et tavalises laagris ei ole mingil überspets määrdel ka suuremat pointi,kui tavamäärdel. Lenksulaager ju ikkagi pea iga sõidu eel ja lõpus saab pool ringi ikka keeratud. Sõidu ajal ka ikka natuke lenksu keertakse, kui just usa-s ühest kõrbe linnast teise ei sõida ning määre(kui ta seal ikka on veel olemas) saab laagri pindadele laiali laotatud.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Tuuleturbiini laagrimääre
Määrdeniplid panna ja kord või paar aastas värsket tavotti sisse lasta.
-
- Postitusi: 739
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Tuuleturbiini laagrimääre
Kalts kirjutas: ↑12 Jaan 2021, 20:56Tervist
Et elavdada foorumit pole midagi paremat ühest õli- või määrdeteemalisest lõimest
Seoses sügisel vahetatud bemmi kaelalaagritega jäi hiljuti silma üks juhuslik artikkel tuuleturbiinide laagrite kohta. Eriti just pidurdatud/seisatud olekus kuluvad need väga sarnaselt motika kaelalaagritega ja selle üldnimetuseks on "false brinelling". Ei hakka ümber jutustama, kes tahab uurib ise.
Selle vastu on loodud spetsiaalseid määrdeid ning mul on leige huvi omandada mõistliku summa eest üks tuub taolist määret. Tuntumad nimetused mis silma jäid: SKF LGBB2, Klüberplex BEM 41-141, Mobil SHC Grease 460 WT.
Otse allikast, idavõlumaa tuuleparke hooldand tehnik olla kasutanud Perma Futura 120 määrde süsteemi.
https://www.perma-tec.com/fileadmin/use ... _08_24.jpg
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.