Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 424
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 106 korda
Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist
Tere
Püüdsin siit foorumsit otsida erinevate märksõnade abil, kui ei leidnud.
Tegu on vana jawa külgkorvi velorexi kiige süsteemi korrastamisega - seega see sõiduk ei saa väga tugevat vett ja vilet...
Asi selles, et hea meelega paneks samad asjad, mis tehas ette nägi, kuid...
Amordi alumist puksi on ilusti saada ja ka olemas... ok selle paneb originaali (kummipuks, millel metallpuks sees kuhu läheb kinnituspolt)
Ülemine - selle aja insenerid on teinud teises mõõdus puksi e. suurema. Seda kahjuks pole lähiajal (pooleteise nädala või isegi kahe) saada või selle üksik korras euroopast tellides on mõnusalt kallis (peamiselt postikulu).
Asendaks töötstusplastist puksiga.
Kiige liigendiks on insenerid näinud ette 2x 6203kuullaagrit, mida on siis viltkatetega püütud väliskeskkonna saastast eraldada...
Jah saaks ju panna kinnised 6203 laagrid, kuid kuullaager pole kiiges just kõige parem (kiik ei pöörle, pigem löögid, väänamised ja 30raadine üles alla liikumine), rulllaager NJ203 parem aga sellel puudub hea võimalus tee saastast eemalehoidmise lahendus, seega eluiga suht lühikeseks võib jääda. NJ laager on ka oluliselt kallim...
Pigem treiks tööstusplastist puksi laagrite asemele.
Nüüd kui ilusti ETRAS olin... millist tööstusplasti ja kus kasutada?
http://proplastik.ee/toostusplast/
Ehk saate oma kogemusest soovitada, mida kasutada.
Lisaks kas pean võllidele ka mingi metallist puksi plasti vahele panema (nt kiigele)?
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 670
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist
Pukside materjaliks peaks sobima nailon ehk polüamiid (PA).
-
- Postitusi: 196
- Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
- Tsikkel: Eff Zett Quus
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist
Olen autole erinevaid eksootilisi juppe taastanud kohas https://elastomer.eu/ https://www.facebook.com/elastomer.eu
-
- Postitusi: 50
- Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 5 korda
Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist
https://grabcad.com/library/jawa-cz-kyv ... orex-560-1
Kui sul see kiik on sarnase ehitusega nagu lingil näidatud 3d mudelil, siis
Amordi silmades on kummipuksid peamiselt selleks, et anda amordile liikumisvabadust ja võta amordivarrelt vähemaks paindepinget. Kui asendad selle liiga jäiga puksiga, võib juhtuda, et amort hakkab varem lekkima. Kui sa sinna uut puksi projekteerid peaks see töötama natuke nagu šarniir - radiaal suunas üpris jäik, aga peab võimaldama võllil mõningase nurga alla painduda.
Need kiige laagrid võtavad vastu momendi, mis tuleb ratta offsetist nende laagrite suhtes. 6203 on üpris kitsas laager võib olla plast puks töötaks võib olla mitte, ei oska öelda, tundub natsa õhuke. Kui siseavad loperguseks kuluvad, üks üles teine alla, siis hakkab amordivarrele veel enam paindepinget mõjuma ja see küpseb veel kiiremini läbi.
Ma kasutaks kuullaagreid ja treiks amorsi puksi tervenist mingist sarnase kõvadusega kummist nagu on tehtud teine. Metallpuksi on vaja enamsti kummipuksi sisse selleks, et polt kinni püsiks.
-
Teema algataja - Postitusi: 424
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 106 korda
Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist
Jah, kiik on sama ehitusega nagu viidatud 3D mudelil.
Detailid on nii:
Ratas on kiigesuhtes siis paremal ja jõud väänavad kiigepuksi kohalt ikka mõnusalt. 80-90% juhul on amordivarras velorexidel kõver (nii on vanad mehed väitnud) aga kuhu poole - ei tea, mul õnneks sirge.
Sirge amordivarda põhjus vist selles, et amordivardal oli alumine kolb lahti tulnud ning varras sai pingevabalt liikuda e. mitte töötada.
Kiigepuksidena 2x 6203 laagrit + vahepuks annavad võllil ka ju natuke üles alla liikuma, kui nüüd see sõlm jäigemaks teha tööstusliku plastiga... ehk hakkab kuskilt ohtlikumast kohast midagi väänama?
Iseenesest laagrite vahetus seal sõlmes pole nüüd teab mis suur töö 30min ja tehtud (kui peaks uuesti vahetust tegema).
Minu kasutuse suhtes peaks see korv nüüd sõitma nõks siledamatel teedel, ning kinnised laagrid ei lase liival kuulide vahele trügida... ehk laagrite säilivus peaks olema oluliselt pikem. Samas võin laagri sisse ka alati rohkem tugevamat määret sisse lüüa.
Amordile alla saab puksi küll, üles... eks pea vist etrast mingi puksikummi võtma.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 739
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist
Lihtsalt infona, et olin ka ETRA st Peetris materjali ostmas, kui soovitati kõrval asuvat Plastokit- hinnavahe konkreetse POM materjali puhul mida mul oli vaja, tuli ca 2 x ETRA kahjuks.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist
Mina laagreid puksidega ei asandaks. Kinnine SKF tavalaager maksab mingi 5-6€ ja roostevaba on ilmselt a`25€. Plastik maksab ja ka tegemine maksab. Puks kindlasti ei tööta laagri asemel samaväärselt. Seda enam kui sul seal kasutust niikui nii vähe, siis oleks see korralik kaasaegne laager on seal igavene. Puksi vahele koguneks ikka mingi niiskus,mis tekitab võlli peale rooste ja see ei käiks varsti enam normaalselt.
Sekundeerin amordi kohapealt lauri.j??rgen arvamust ehk tee ise(lase teha) sinna tööstuslikust kummist puks kui tellimine ei ole võimalik. Kummi saab ka väga edukalt treida, aga kumm on seal vajalik leevendina.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
Teema algataja - Postitusi: 424
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 106 korda
Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist
Praegu läksin traditsioonilist teed ja soetasin 10.5€ eest 2x 6203-2rsh/c3 laagrid. Amordi alumine puks jawa originaal, ülemise teen kasutamata vanast puksist.
Nüüd laagris peaks teise määrde panema, sest töökeskkond on neil ju teine.
Siin kõrvalteemas hakati tummsemast laagrimäärdest pajatama.
Ise plaanisin originaalmäärde laagrist välja pesta ning asendada crc super adhesive greasega (P 2 N-30, ISO-L-XCDEB 2)
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 1176
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 69 korda
Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist
Mis sel originaalmäärdel nüüd siis viga on?
(iseasi kui seda seal üldse poleks...)
G
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2453
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 191 korda
- Kontakt:
Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist
Kui sa ostsid normaalse tootja laagrid, siis on seal sees juba suht paks määre. Soovi korral võid lisada mõnd klassikalist laagrimääret, mis on tuubis olemas kõikidel määrdetootjatel. Töökoja kogemusest ütlen, et Castroli oma on näiteks tublisti paksem kui analoogne Motuli oma. Muid tootjaid ei oska kommenteerida. Ka paks keraamiline määre on täitsa asjalik kui ei ole pöörlemist. Iseasi on see, et kui sellel sõlmel puudub kiire pöörlemine nagu rattalaagril, siis oleks pidanud võtma C2 lõtkuga laagrid, sest C3 lõtkub juba sõrme vahel niipalju, et väändumise ja löökide korral on loksutades käega juba lõtk tugevasti tuntav.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 424
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 106 korda
Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist
No jah... korraks jäin mõttesse selle C3 laagri osas... aga oli riiulist saada ning ei pidanud tellima. Seal C2 oleks jah parem.
Kinnistel on SKF määre sees küll, kuid need laagrid on kiigepukside kasutuses, siis pöörlemist ei ole. Kogu laager pöörab ennast siis 1-30 kraadise vahemikus vastavalt kiige liikumisele.
See, et ma originaalmäärde laagrist kõrvaldan on CRC määrde tehnilise kirjelduses toodud soovitus, et tagada just selle paksu määrde parem töö.
Originaalmääre on mõeldud ju ikkagi pöörlevale laagrile ning kogu oma pöörete vahemikus ja tempreatuuril... ei hakkaks ootama, millal vaja määret vahetada/lisada jne.. kohe alguses paks määre sisse. See CRC määre on ikka korralik paks kleepuv mass, mida olen juba 3a. kasutanud just ratta rummude siseste elementide ning kaeluskaussides olevate lahtiste kuullaagrite kaitseks/töös hoidmiseks (nendes kohtades kus vesi/niiskus pääsevad matallile ligi ja ei ole kiiret pöörlemist/hõõrdumist. Paksema (rasketes tingimustesse mõeldud ilmastiku kindlama) määrde sinna panen ongi just sellepärast, et laager muutub ju puksiks... ning ehk leevendab oluliselt lööke C3 tulenevalt.
CRC määre on mul lihtsalt olemas - panin ka traaversi laagritele (kausides kuulikesed) selle määrde.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.