Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist

Lugemata postitus Postitas hmm »

Tere

Püüdsin siit foorumsit otsida erinevate märksõnade abil, kui ei leidnud.
Tegu on vana jawa külgkorvi velorexi kiige süsteemi korrastamisega - seega see sõiduk ei saa väga tugevat vett ja vilet...
Asi selles, et hea meelega paneks samad asjad, mis tehas ette nägi, kuid...
Amordi alumist puksi on ilusti saada ja ka olemas... ok selle paneb originaali (kummipuks, millel metallpuks sees kuhu läheb kinnituspolt)
Ülemine - selle aja insenerid on teinud teises mõõdus puksi e. suurema. Seda kahjuks pole lähiajal (pooleteise nädala või isegi kahe) saada või selle üksik korras euroopast tellides on mõnusalt kallis (peamiselt postikulu).
Asendaks töötstusplastist puksiga.

Kiige liigendiks on insenerid näinud ette 2x 6203kuullaagrit, mida on siis viltkatetega püütud väliskeskkonna saastast eraldada...
Jah saaks ju panna kinnised 6203 laagrid, kuid kuullaager pole kiiges just kõige parem (kiik ei pöörle, pigem löögid, väänamised ja 30raadine üles alla liikumine), rulllaager NJ203 parem aga sellel puudub hea võimalus tee saastast eemalehoidmise lahendus, seega eluiga suht lühikeseks võib jääda. NJ laager on ka oluliselt kallim...
Pigem treiks tööstusplastist puksi laagrite asemele.

Nüüd kui ilusti ETRAS olin... millist tööstusplasti ja kus kasutada?
http://proplastik.ee/toostusplast/

Ehk saate oma kogemusest soovitada, mida kasutada.
Lisaks kas pean võllidele ka mingi metallist puksi plasti vahele panema (nt kiigele)?



5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist

Lugemata postitus Postitas randel »

Pukside materjaliks peaks sobima nailon ehk polüamiid (PA).


Assamait
Postitusi: 196
Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
Tsikkel: Eff Zett Quus
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist

Lugemata postitus Postitas Assamait »

Olen autole erinevaid eksootilisi juppe taastanud kohas https://elastomer.eu/ https://www.facebook.com/elastomer.eu

Tuntuim Läti rallisõitja - Kurvis Kraavis; tuntuim Läti mootorrattur - Kurvis Kallutas

lauri.j??rgen
Postitusi: 50
Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist

Lugemata postitus Postitas lauri.j??rgen »

https://grabcad.com/library/jawa-cz-kyv ... orex-560-1

Kui sul see kiik on sarnase ehitusega nagu lingil näidatud 3d mudelil, siis

Amordi silmades on kummipuksid peamiselt selleks, et anda amordile liikumisvabadust ja võta amordivarrelt vähemaks paindepinget. Kui asendad selle liiga jäiga puksiga, võib juhtuda, et amort hakkab varem lekkima. Kui sa sinna uut puksi projekteerid peaks see töötama natuke nagu šarniir - radiaal suunas üpris jäik, aga peab võimaldama võllil mõningase nurga alla painduda.

Need kiige laagrid võtavad vastu momendi, mis tuleb ratta offsetist nende laagrite suhtes. 6203 on üpris kitsas laager võib olla plast puks töötaks võib olla mitte, ei oska öelda, tundub natsa õhuke. Kui siseavad loperguseks kuluvad, üks üles teine alla, siis hakkab amordivarrele veel enam paindepinget mõjuma ja see küpseb veel kiiremini läbi.

Ma kasutaks kuullaagreid ja treiks amorsi puksi tervenist mingist sarnase kõvadusega kummist nagu on tehtud teine. Metallpuksi on vaja enamsti kummipuksi sisse selleks, et polt kinni püsiks.


Teema algataja
hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist

Lugemata postitus Postitas hmm »

Jah, kiik on sama ehitusega nagu viidatud 3D mudelil.
Detailid on nii:

manualy_photos_zoom_2371.jpg

Ratas on kiigesuhtes siis paremal ja jõud väänavad kiigepuksi kohalt ikka mõnusalt. 80-90% juhul on amordivarras velorexidel kõver (nii on vanad mehed väitnud) aga kuhu poole - ei tea, mul õnneks sirge.
Sirge amordivarda põhjus vist selles, et amordivardal oli alumine kolb lahti tulnud ning varras sai pingevabalt liikuda e. mitte töötada.

Kiigepuksidena 2x 6203 laagrit + vahepuks annavad võllil ka ju natuke üles alla liikuma, kui nüüd see sõlm jäigemaks teha tööstusliku plastiga... ehk hakkab kuskilt ohtlikumast kohast midagi väänama?
Iseenesest laagrite vahetus seal sõlmes pole nüüd teab mis suur töö 30min ja tehtud (kui peaks uuesti vahetust tegema).
Minu kasutuse suhtes peaks see korv nüüd sõitma nõks siledamatel teedel, ning kinnised laagrid ei lase liival kuulide vahele trügida... ehk laagrite säilivus peaks olema oluliselt pikem. Samas võin laagri sisse ka alati rohkem tugevamat määret sisse lüüa.

Amordile alla saab puksi küll, üles... eks pea vist etrast mingi puksikummi võtma.

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 739
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Suzuki DR-Z
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist

Lugemata postitus Postitas tito »

hmm kirjutas: 11 Jaan 2021, 18:32

Amordile alla saab puksi küll, üles... eks pea vist etrast mingi puksikummi võtma.

Lihtsalt infona, et olin ka ETRA st Peetris materjali ostmas, kui soovitati kõrval asuvat Plastokit- hinnavahe konkreetse POM materjali puhul mida mul oli vaja, tuli ca 2 x ETRA kahjuks.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Mina laagreid puksidega ei asandaks. Kinnine SKF tavalaager maksab mingi 5-6€ ja roostevaba on ilmselt a`25€. Plastik maksab ja ka tegemine maksab. Puks kindlasti ei tööta laagri asemel samaväärselt. Seda enam kui sul seal kasutust niikui nii vähe, siis oleks see korralik kaasaegne laager on seal igavene. Puksi vahele koguneks ikka mingi niiskus,mis tekitab võlli peale rooste ja see ei käiks varsti enam normaalselt.
Sekundeerin amordi kohapealt lauri.j??rgen arvamust ehk tee ise(lase teha) sinna tööstuslikust kummist puks kui tellimine ei ole võimalik. Kummi saab ka väga edukalt treida, aga kumm on seal vajalik leevendina.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist

Lugemata postitus Postitas hmm »

Praegu läksin traditsioonilist teed ja soetasin 10.5€ eest 2x 6203-2rsh/c3 laagrid. Amordi alumine puks jawa originaal, ülemise teen kasutamata vanast puksist.

Nüüd laagris peaks teise määrde panema, sest töökeskkond on neil ju teine.
Siin kõrvalteemas hakati tummsemast laagrimäärdest pajatama.
Ise plaanisin originaalmäärde laagrist välja pesta ning asendada crc super adhesive greasega (P 2 N-30, ISO-L-XCDEB 2)

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc

grahv
Postitusi: 1176
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist

Lugemata postitus Postitas grahv »

Mis sel originaalmäärdel nüüd siis viga on? :-||| :)
(iseasi kui seda seal üldse poleks...)

G

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2453
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Kui sa ostsid normaalse tootja laagrid, siis on seal sees juba suht paks määre. Soovi korral võid lisada mõnd klassikalist laagrimääret, mis on tuubis olemas kõikidel määrdetootjatel. Töökoja kogemusest ütlen, et Castroli oma on näiteks tublisti paksem kui analoogne Motuli oma. Muid tootjaid ei oska kommenteerida. Ka paks keraamiline määre on täitsa asjalik kui ei ole pöörlemist. Iseasi on see, et kui sellel sõlmel puudub kiire pöörlemine nagu rattalaagril, siis oleks pidanud võtma C2 lõtkuga laagrid, sest C3 lõtkub juba sõrme vahel niipalju, et väändumise ja löökide korral on loksutades käega juba lõtk tugevasti tuntav.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Teema algataja
hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Amordi ja kiigepuksid tööstusplastist

Lugemata postitus Postitas hmm »

No jah... korraks jäin mõttesse selle C3 laagri osas... aga oli riiulist saada ning ei pidanud tellima. Seal C2 oleks jah parem.
Kinnistel on SKF määre sees küll, kuid need laagrid on kiigepukside kasutuses, siis pöörlemist ei ole. Kogu laager pöörab ennast siis 1-30 kraadise vahemikus vastavalt kiige liikumisele.
See, et ma originaalmäärde laagrist kõrvaldan on CRC määrde tehnilise kirjelduses toodud soovitus, et tagada just selle paksu määrde parem töö.
Originaalmääre on mõeldud ju ikkagi pöörlevale laagrile ning kogu oma pöörete vahemikus ja tempreatuuril... ei hakkaks ootama, millal vaja määret vahetada/lisada jne.. kohe alguses paks määre sisse. See CRC määre on ikka korralik paks kleepuv mass, mida olen juba 3a. kasutanud just ratta rummude siseste elementide ning kaeluskaussides olevate lahtiste kuullaagrite kaitseks/töös hoidmiseks (nendes kohtades kus vesi/niiskus pääsevad matallile ligi ja ei ole kiiret pöörlemist/hõõrdumist. Paksema (rasketes tingimustesse mõeldud ilmastiku kindlama) määrde sinna panen ongi just sellepärast, et laager muutub ju puksiks... ning ehk leevendab oluliselt lööke C3 tulenevalt.
CRC määre on mul lihtsalt olemas - panin ka traaversi laagritele (kausides kuulikesed) selle määrde.

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”