Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
Kõndisin täna oma Apriliast mööda ja mida ma näen. Loigu maha teinud. Ehk siis mõlemad esi simmerid lekivad. Hetkel lumi maas ja kiiret ei ole, aga kes oleks nõus kevadel ette võtma? Ja mis see töö maksta võib? Sellega ühes tuleks ka muu hooldus ette võtta. Kes üldse Apriliatega rohkem sina peal on Harjumaal?
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
Biker.ee ise sellist teenust ei paku, aga kindlasti saad abi motopoodidest. Seejuures oleks hea täpsustada, mis sa selle muu hooldusega mõtled, kas ketti puhastada ja piduriklotse vahetada või klapivahesid mõõta ning rattalaagreid vahetada? Kui soovid stiilis "tehke kõike, mis vaja," siis ei saa ju ka öelda, mis maksab. Amordid ilmselt nii umbes 300 raha kanti on, koos õli ja simmerite ja kogu tööga.
EDIT; et mu post poleks täitsa kasutu, siis Bikepointist saaksid ilmselt mõistliku lahenduse.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
Julgen soovitada,tegi minu amordid väga heaks. Sai parem õli pandud ja suts sättimist ka. Aga miks mitte just talvel teha? Kevadeks ratas korras
https://www.facebook.com/motokelo/
Siin foorumis ka kasutaja sama nimega olemas
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
Kuna mu ratas talvitub soomes soojas garaazis, siis hetkel transportimne keeruline. Muu hoolduse osas õli ja filter niikui ikka. Ja üleüldine hinnang. Rattal 100000km turjal ka. Siit foorumistki kunagi ammu ammu läbi käinud eelmiste omanike käes
-
- Postitusi: 1102
- Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
- Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
300 on ikka ränk amordi hoolduse eest,mis asja?
Võta küljest ära ja vii kuskile! Õli võid ise ka garaazis vahetada
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
Minu teada hinnad sellised on, aga kui oskad soovitada kes soodsamalt teeb, siis on ju ainult hea
Kodus ise alt ära võtta eriline keemia ei ole, eeldusel et on selle jaoks ruumi, võimalust üles sikutada või midagi alla laduda, pole tarvis mingit X võtit soetada. Ja lõpuks, kui kõik lahti on ja pulgad käes, vaatad et lenksulaagrid jumala roostes... no siis seda poolikut tsiklit enam mugav kuhugi vedada pole, pead need ka ise vahetama.
Ma teen ka need tööd ise, sest meeldib, aga ei saa eeldada, et kõik teised ka ise tahavad ja oskavad teha.
-
- Postitusi: 332
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
Miks peab amortide äravõtmiseks lenksu laagrid lahti võtma? Ikka prillidest poldid lahti ja torud välja. Või on mõni mudel teistsugune? Ise teen ka need tööd ise ära ja ei usalda neid kellegi teise kätta aga eks peab natukene kogemusi ja oskusi ka olema ja muidugi ka koht kus teha. Üldine reegel ikka see, et kui sõita meeldib , siis tuleb näpud vahel ka õliseks teha.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6608
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 399 korda
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
nolev kirjutas: ↑08 Jaan 2021, 13:56Spoiler
Miks peab amortide äravõtmiseks lenksu laagrid lahti võtma? Ikka prillidest poldid lahti ja torud välja. Või on mõni mudel teistsugune? Ise teen ka need tööd ise ära ja ei usalda neid kellegi teise kätta aga eks peab natukene kogemusi ja oskusi ka olema ja muidugi ka koht kus teha. Üldine reegel ikka see, et kui sõita meeldib , siis tuleb näpud vahel ka õliseks teha.
oil kirjutas ju, et : "Ja lõpuks, kui kõik lahti on ja pulgad käes, vaatad et lenksulaagrid jumala roostes... no siis seda poolikut tsiklit enam mugav kuhugi vedada pole, pead need ka ise vahetama."
Mitte, et pead vahetama, aga kui vajadus ja võimalus on siis miks ka mitte.
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 3124
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 325 korda
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
Või siis vaja lihtsalt €€€ ja jääb ainult sõitmise rõõm. Piisava €€€ tehakse ratas ka vajadusel 2 öösel korda.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
nolev kirjutas: ↑08 Jaan 2021, 13:56Miks peab amortide äravõtmiseks lenksu laagrid lahti võtma? Ikka prillidest poldid lahti ja torud välja. Või on mõni mudel teistsugune? Ise teen ka need tööd ise ära ja ei usalda neid kellegi teise kätta aga eks peab natukene kogemusi ja oskusi ka olema ja muidugi ka koht kus teha. Üldine reegel ikka see, et kui sõita meeldib , siis tuleb näpud vahel ka õliseks teha.
Kui ise oskad,siis on teisalt ka jälle lihtne teenust osta, tead mida soovid ja saad aru mida tehtud või tegemata jäetud. Mina olen küll aegajalt ka lasknud midagi teha, sest vahel pole lihtsalt aega ise teha ja saab ise mõne muu olulise koduse töö tehtud ning samal ajal tsikli korda. Mõne spetsiifilisema töö jaoks pole ka kõiki tööriistu mõtet omale soetada. Amordid viisin hooldada ka ikka ära võetud torudena, prillidest lahti ja samas sai ka lenksulaager nö üle kontrollitud ning teises kohas esirehv vahetatud.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
300 tundub jah nagu müstiline ,kui sel rattal just mingid eriti kallid amordid pole. Minul läks a´120-140 vist koos õli ja juppidega. Jupid ehk simmerid,puksid ja õli võtsin Streetmotost(neil polnud töö aegasid lähemal ajal peale seda) ja Margus vahetas kõik ära.Kusjuures mul midagi ei tilkunud,lihtsalt otsustasin ennetada.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
120 koos kõigi juppidega on samuti ulme. see margus (kes iganes ta siis selline om...) teeb sulle järelikult tööd poolmuidu ja enda aega/vaevfa eriti ei väärtusta.
eeldusel, et minimaalselt kuskil 15eur läheb juba õli ning umbes 25 võiks olla selline keskmine simmerite ja õlikate komplekti hind siis sealt üle jääv tööraha on üsna kommikas. isegi kui sul on rattal kõige tavalisem damping rod amort (eeldatavasti on) siis esialgne ratta "riputamine" ning amortide alt ära võtmine + pärast tagasi panek juba võtab üksjagu aega. töö ise samuti võtab umbes poolteist kaks tundi ikka minimaalselt kui just hullult ei rapsi ja üle T ei tee. niimoodi kipub see tunnihind lõpuks päris madalaks kukkuma. see ajakulu on siis arvestusega, et KÕIGE LIHTSAM amort + samuti väga lihtne ratas (saab asjad mõistlikult/kiirelt kätte ja tagasi) ning tegija teab kinnisilmi, mida teha.
ise teen samuti conventional amordi õlivahetuse ja/või simmekad näiteks ümmarguselt 100-120 eest ära, aga eks see ikka natuke sõltub rattast ka. ühel rattal võib juba torude eemaldamine/tagasipanek võtta a'la tunni rohkem kui teisel pealtnäha isegi üsna sarnasel. ja see nimetatud summa ei sisalda simmereid (juhul kui neid soovitakse ka vahetada).
rst1000'del ei ole see kõige lihtsam damprod amort, vaid on USD täisregullitavad amordid ees. neid on raskem kätte saada ja töö ei ole ka nii lihtne, kindlasti see lähebki rohkem maksma. kuigi 300 tundub jah pisut overkill aga eks igaüks määrab oma tunnihinna vastavalt oma soovile ning kunagi ei tea ka mis "lisanussi" ühe konkreetse tööjuures võis olla tarvis teha. millalgi sel suvel tegin amorte, millel oli näiteks seest teatud juppe puudu
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
ahjaa, kui räägite tööde hindadest siis olge kenad kodanikud ja ärge pange ühte võrdlusesse töid, kus olete poole ise ära teinud, mingid jupid alt ära keeranud, lahti võtnud jne...sellega kui keegi viib ratta sõitvana kuskile töökotta ja pärast sõidab sealt tehtud tööga minema. võiks ikka aru saada, et need on täiesti võrreldamatud asjad!
sellisest segasest sogast pole ime, et tuleb palju arusaamatusi teenuste hindade osas
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
will111 kirjutas: ↑10 Jaan 2021, 00:19ahjaa, kui räägite tööde hindadest siis olge kenad kodanikud ja ärge pange ühte võrdlusesse töid, kus olete poole ise ära teinud, mingid jupid alt ära keeranud, lahti võtnud jne...sellega kui keegi viib ratta sõitvana kuskile töökotta ja pärast sõidab sealt tehtud tööga minema. võiks ikka aru saada, et need on täiesti võrreldamatud asjad!
sellisest segasest sogast pole ime, et tuleb palju arusaamatusi teenuste hindade osas
Ma viisin torud ja jupid kohale. Töö oli tunnihinnaga(sama hind mis streetmotos kui õigesti mäletan) ja selle alusel ka maksin. Kui lisada ratta eemaldamine ja prillide lahti keeramine ning porika ja supportite lahti keeramine,siis tuleks jah 15min juurde.
Kui see nüüd megalt midagi muutis, siis palun vabandust, et julgesin sellise ebapädeva asja siis üldse postitata, aga ehk suudad selle kuidagi ikka üle elada, ma päriselt rohkem nii ei tee. Pioneeri ausõna
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
Otsisin välja Streetmoto arve ja puksid+simmerid maksid 54,70€+ mingi tilk õli vaadist, seda maksin kohapeal ehk kokku läks 134,70+õli ehk võiks siis öelda,et umbes 140€ Kui oleks tolmukad ka vahetust vajanud,siis oleks 15,20€ juurde tulnud,aga need oli mul korras.
Streetmoto kodukal on selline hind selle töö teostamiseks
" Esiamordi simmerite + õli vahetus TAVA/USD (osandamine/komplekteerimine ja puhastus)* 120-240 min 60/84 € "
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
Hea, kui saav soodamalt, kui esialgu arvestatud. 15 minutiga kogu lahtivõtmine teha on vast maailmarekord. Oma enduurokal pidin ikka üksjagu lahti kruvima, maski eest võtma jne, et kõikidele poltidele ligi pääseda. Õpetuse järgi tegin, ei hakanud oma peaga leiutama ja pärast kahetsema. Kõik see amortide nõrutamine, puhastamine, pärast õhumullide välja laskmine ja nivoode täpne jälgimine ikka võttis aega, aga ju ma olen saamatu ka, ei vaidle vastu. Töö ise aga lihtne ja lõbus. Õli ostsin Streetmotost ja see ikka maksis, kokku läks napilt alla 1,5 liitri, torudes eri kogused.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
oil kirjutas: ↑10 Jaan 2021, 12:56Hea, kui saav soodamalt, kui esialgu arvestatud. 15 minutiga kogu lahtivõtmine teha on vast maailmarekord. Oma enduurokal pidin ikka üksjagu lahti kruvima, maski eest võtma jne, et kõikidele poltidele ligi pääseda. Õpetuse järgi tegin, ei hakanud oma peaga leiutama ja pärast kahetsema. Kõik see amortide nõrutamine, puhastamine, pärast õhumullide välja laskmine ja nivoode täpne jälgimine ikka võttis aega, aga ju ma olen saamatu ka, ei vaidle vastu. Töö ise aga lihtne ja lõbus. Õli ostsin Streetmotost ja see ikka maksis, kokku läks napilt alla 1,5 liitri, torudes eri kogused.
Minu rattal oli mingi 0,5-0,6l õli kokku, mis maksis äkki 10€ kanti liiter. Vaadiõli siis, mitte 1l pakend. Ma keeran lahti löökmutrikeerajaga ja rattavõll+4 polti supportid+4polti porikas+2polti piduritorude kinnitused. Prillid saab minu rattal silmusega ilma midagi lahti võtmata lahti keerata. No ei lähe kaua sellega.Kõik poldid on mutriteta ehk ainult lahti keerata.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 332
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
Kunagi omasin ´93 aasta TDM ja esiamortides kasutasin automaatkäigukasti õli. Oli selline punast värvi. Väidetavalt kasutatakse seda õli mõnede Honda mootorrataste amotrides juba tehasest. Selle info sain siitsamast foorumist. Katsetasin kahel korras ja toimis väga hästi. Oli oluliselt odavam, kui spetsiaalne amordiõli. Praegusel rattal ei ole veel vajadust olnud amortide töösse kirurgiliselt sekkuda aga kui vajadus tekib, siis "vereülekandeks" kasutan ikka jälle ATF vedelikku.
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
väga libe tee. kas tead selle atf'i viskot ka amortide tavapärase töötemperatuuri vahemikus?
eks vähekriitilise kasutuse puhul idee poolest võib jah "umbe" ka panna, aga üldiselt pigem ei soovitaks. see niinimetatud "spetsiaalne amordiõli" ei ole nüüd nii hirmsa hinnaga, et sealt tingimata peaks püüdma kokku hoida. kui ei osta esimesest ettejuhtuvast kohast või töökojast just pooleliitrise pudeliga (nagu küll enamus inimesi ilmselt teeb..) siis on liitri hind umbkaudu 10euri ehk täiesti tavaline ja inimlik hind õlile.
mina kasutan amordihoolduseid tehes ühe konkreetse tootja erineva viskoga õlisid millest teen vajadusel sobiva viskoga mixi kokku iga konkreetse amordi/vedru jaoks ja sõltuvalt sellest, kas ratast kasutatakse näiteks ainult suvel või ka külmemal ajal.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
Amordiõlid ja ATF õlid on suures piirdes sama hinnaga, miks peaks ühega teist asendama? Amordil võiks õli viskoossuse ikka ka õige-sobiliku panna. ATF-l pole seda vist isegi kirjas,et kui paks-vedel ta on. Mul läks ka nüüd ikka natuke teine ja parem õli, kui tehasest pandud oli. Ehk siis vastavalt kasutusele sai õli valitud.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 332
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
Ei olnud libe tee. Väidetavalt mõnedel Honda tsiklitel on juba tehasest ATF õli manustatud ja nagu mainisin, siis töötas väga hästi. Põhiline sõidukoht oli kõvakattega maantee aga vahel ka kruusa- ja munakivitee. Ma muidugi ei tea, kuidas talvel oleks olnud, kuna siis oli ratas talveunes. Kindlasti on õli viskoossusel oluline tähtsus kas sõita suvel või talvel. Kuigi kogused on väikesed, siis Castrol amordiõli ja ATF hinnavahe oli sel ajal vist üle kahe korra ja sellepärast ka proovisin katsetada selle töökindlust. Minu kasutuses oli ratas peale õlivahetust ca 5 aastat ja hilisemalt ühe sugulase 125 töötas sama õlimargiga paar aastat laitmatult. Eks igaüks otsustab, mida kasutada. Mina rääkisin lihtsalt oma kogemusest ja seda ei ole 1-2 aastat.
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
Kunagi uurisin ka ATF-i sobivust amortidesse. Internetist leidsin isegi tabeli, kus erinevate amordiõlide ja ATF-ide viskoossused sees.
Jämedas piiris on ATF-i viskoossus 7,5. Seega sobib amorti küll (minu arvates).
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
Kui täna ATF-le viidata, siis peab ka konkreetset ATF marki mainima,sest neid on ka ikka mitmeid erinevaid ja pole välistatud,et mõni neist üldse amordile ei kõlba. Liitrihinnad käivad 5-6€ kuni 30€ kanti välja.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 924
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Re: Aprilia rst1000 futura 2003a. esiamordi simmerid
Ise kasutasin kunagi Honda-t omades amortides Mobil1 ATF220-i. ATF oli siis Honda tehasemanualis kirjas, mitte ma ei avastanud seda oma peaga.
Kui vaadata tootja infolehte, on seal erinevad näitajad välja toodud, mida saab orientiiriks võtta. https://www.mobil.com/en-gb/passenger-v ... il-atf-220
Tootja info annab ATF220-le
Kinematic Viscosity @ 100 C - 7.0 (Castrol 10W=6,4 ja Castrol 15W=8,2)
Kinematic Viscosity @ 40 C - 37.0 (Castrol 10W=32 ja Castrol 15W=46)
Seega on selle ATF-i viskoossus seal kuskil 10-15W vahel, e. ca 12W
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.