Lenksvobbel

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

VFR800 2008
pilot road 5 eelmise aasta omad mõni kilo miili

lasen käed lahti hakkab lenks vobbelema ja läheb järjest hullemaks tõnenäoliselt tankslapperini välja. Peos ei tunne, et midagi vibaks vms aga lahti lastes hakkab vaikselt vaikselt ja kerib järjest hullemaks.



Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas Piipz »

niikuinii pakutakse kõik variandid ära, enne kui lahenduse või selguseni jõuad.

Aga las ma siiski alustan, kuidas roolikannulaagriga on, millal vahetasid?
Kõige tavalisem viga on see, et kuna lenks on tavaliselt koguaeg otse, siis laagrisse kulub keskele sälk sisse, sest ta on koguaeg samas asendis.
Kui istud rattal ja keerad rooli sujuvalt vasakule ja paremale lõpuni välja ning keskelt tunned, et käib kerge nõksuga, siis on laager läbi.
Ma ei oska seda nii hästi seletada, käega katsudes saaks ise kohe aru.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Mul VFR800X Crossrunner, samuti väike võbelus sees, aga see püsib ühtlasena. Endal mulje, et tekkis pärast seda kui aasta tagasi kergelt külili panin. Ei mäleta nagu, et enne seda oleks olnud. Samas rehvid vajavad uue hooaja eel nagunii vahetust, näeb kas siis kaob. 17 tuh km sõitnud ratas, ei tohiks vast roolikannuga veel jama olla.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Mingi kott,kohver ka küljes?

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Teema algataja
Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

franz125 kirjutas: 05 Aug 2020, 11:47

Mingi kott,kohver ka küljes?

hmm jah tagakohver on küljes (tühi)
aga ma arvan, et ta ei ole enne teinud koos selle kohvriga (igaksjuhuks võtan küljest ja proovin)

Lenksukannulaagri jõnksu proovin ka tunnetada

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Mul kruiseril tekkis vobla siis kui paigaldasin klaasi,mitte küll suure aga mingitel lollakatel tuulte suundadel viskab lahtiste käte puhul võnke sisse.Lenksust hoiad ei ole tunda kuskilt otsast.Kohver võib tekitada mingitel asjaolude kokkulangevusel rapsimist küll.Ma sain ise tükk aega enne sõita kui ükskord avastasin et läheb lappesse.Olen kaunikesti tihti nüüd huvipärast proovinud ja enam pole juhust olnud.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


imps.74
Postitusi: 75
Liitunud: 25 Apr 2010, 19:21
Tsikkel: ktm 300 exc
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 1 kord

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas imps.74 »

Suur tõenäosus,et siiski esirehv

Lihtne tehe:4x6=1 x nädalas

aadu
Postitusi: 31
Liitunud: 29 Aug 2017, 21:15
Tsikkel: Kawasaki kle500, Izh Ju2k
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas aadu »

Täna kle500ga kahekesi sõites hakkasin ka tundma 50kmh pealt, et lenks käib lönta lönta, muude kiiruste peal nagu okei. Kahtlustan roolilaagreid ise.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Roolilaagri kohapealt veel nii palju, et kui ma neid katsetanud olen, siis kõige rohkem annab see tunda kurvides, et nagu vibab kõvasti. erinevate kiiruste pealt pole aga eda tähele pannud. Lihtsalt pakkusin enne esimese pähetulnud variandi.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

ummip
Postitusi: 161
Liitunud: 09 Sept 2008, 00:39
Tsikkel: honda cbr900rr suzuki gsf600
Asukoht: Tallinn Nõmme
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas ummip »

Oli ka sama asi banditiga, sai esirehv vahetatud ja probleem kadus. Tõsi mu esirehv oli ka üsna palju kilomeetreid läbinud

Kasutaja avatar

ozzy007
Postitusi: 253
Liitunud: 14 Veebr 2006, 21:13
Asukoht: Rakvere äärelinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas ozzy007 »

sarnane vonge ka minu Afrcan Twin'il -- tänane suurim kahtlusalune esirehv

Sai sügisel vahetatud ja "kokkuhoidlik oldud" ja lohvi jätsin vana. :wack: Kevadel oli keskhargil seisval rattal esirehv lotsis (AT on keskhargil raskus esirattal). :roll:

Sai siis uus lohv ja tasakaalu jne. Ja hakkas peale, eriti linnakiirusel ja heal teel.
Tänaseks on rehv sõitnud ca 3000km, mustrit kenasti veel aga krt asfaldil linnakiirusel lenksu lahti lasta ei julge. Ajaga pigem vonklemine isegi intensiivistub!

Olen mänginud rehvirõhuga, üritanud uuesti tasakaalustada. Küsisin "rumalate küsimuste teemas" ka spetside kogemusi - kas Heidenhau rehv võiks sõites nn lohkuvajumise koha ise taastada...

Jääb üle vast sihipärselt ratast pigem kruusal ekspluateerida :mrgreen: ja oodata rehvi kulumist või rehv minemavisata ning uus osta.

Elus ei pea oluline olema lõppeesmärk, vaid ikka teekond...
_____________________________________________________
Riga 16 -> Jawa 350-634 -> Dnepr MT9 ------> Yamaha DragStar 650 -> Yamaha TDM850 -> BMW GS1150Adv -> Yamaha TT350 -> Honda XL700 -> Honda XRV750 RD04 ->Yamaha XTZ750 ja BMW F800GS
Virtuaalsed rehvijäljed: https://www.facebook.com/profile.php?id ... tos_albums
Kasutaja avatar

nolev
Postitusi: 332
Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
Tsikkel: Raske riisiader
Asukoht: PÄRNUMAA
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas nolev »

Kunagi TDM-il oli lenks küll paigas aga kui lahti lasta, siis hakkas ühele poole kiskuma. Peale esirehvi vahetust sai vabalt käed lahti sõita ja ei kaldunud enam kuhugile.

Parem komistada uutel radadel, kui seista vanadel teedel! (crash)
Kasutaja avatar

ozzy007
Postitusi: 253
Liitunud: 14 Veebr 2006, 21:13
Asukoht: Rakvere äärelinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas ozzy007 »

ozzy007 kirjutas: 06 Aug 2020, 10:17

sarnane vonge ka minu Afrcan Twin'il -- tänane suurim kahtlusalune esirehv

Sai sügisel vahetatud ja "kokkuhoidlik oldud" ja lohvi jätsin vana. Kevadel oli keskhargil seisval rattal esirehv lotsis (AT on keskhargil raskus esirattal).

Sai siis uus lohv ja tasakaalu jne. Ja hakkas peale, eriti linnakiirusel ja heal teel.
Tänaseks on rehv sõitnud ca 3000km, mustrit kenasti veel aga krt asfaldil linnakiirusel lenksu lahti lasta ei julge. Ajaga pigem vonklemine isegi intensiivistub!

Olen mänginud rehvirõhuga, üritanud uuesti tasakaalustada. Küsisin "rumalate küsimuste teemas" ka spetside kogemusi - kas Heidenhau rehv võiks sõites nn lohkuvajumise koha ise taastada...

Jääb üle vast sihipärselt ratast pigem kruusal ekspluateerida ja oodata rehvi kulumist või rehv minemavisata ning uus osta.

ise küsisn/kurtsin aga ise lahendasin -- selgus et ei olnud rehvi karkass kõverasse talvel tühjana seismisega vajunud.

Esiratta laagreid vahetedes sai hoolega uuritud ja selgus, et rehv ei olnud 100,0% korralikutl peal (visuaalis oli rehvi serva triibu järgi üks koht vähem-rohkem)
ja need uuesti tasakaalustajad ei avastanud seda kohta ja ega ise enne ju ei uurinud hoolega ka :wack:

sai pisut jebitud (rõhuga mängitud ja suisa kullinokkadega venitatud) ja visuaalis nähtavalt ühtlaseks aetud ja "vobbel linna/asulakiirusel" kadus ära
:bsmile: ;-)

Elus ei pea oluline olema lõppeesmärk, vaid ikka teekond...
_____________________________________________________
Riga 16 -> Jawa 350-634 -> Dnepr MT9 ------> Yamaha DragStar 650 -> Yamaha TDM850 -> BMW GS1150Adv -> Yamaha TT350 -> Honda XL700 -> Honda XRV750 RD04 ->Yamaha XTZ750 ja BMW F800GS
Virtuaalsed rehvijäljed: https://www.facebook.com/profile.php?id ... tos_albums

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas will111 »

alati rehvi paigaldades tuleb selline asi ikka enne üle vaadata kui ratas alla pannakse :D mina lahendan seda muret tavaliselt väga lihtsalt, korraks 8 bari sisse ja triibud saavad õigesti ;)


oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas oil »

Mul erinevate ratastega sarnast lenksu vibreerimist esinenud. Ja eri põhjustel. Korra lenksulaagri pärast (mingi 3 km/h sai kunagi sõidetud vastu seisva auto pamperit, midagi ei juhtunud aga peale seda vibra sees, laagris mikro jõnks. Sai uus laager ja korras), korra imelikult treppi kulunud esirehvi pärast ja nüüd praegu tuleb bikel see vibra siis, kui tagakohvrid manti täis. Enduurokatel kuidas kunagi, kuna neid eluilmaski ei tasakaalusta, siis sõltuvalt kuivanud muda asetusest velgedel vahel vibrab, vahel mitte.

Probleemi olen enda jaoks lahendanud sellega, et lihtsalt ei sõida käed lahti. Siis on vibra tunda vaid sellel üksikul hetkel, kui katsetan, et kas vibra on sees v mitte.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas Loff »

Teemasse, veidi või veidi rohkem.

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Balanseerida tuleb rehvi ka siis kui ta näiteks pool mustrit ära kulutanud on, sest isegi kui ise veel ei tunne midagi dramaatilist, siis pinki pannes on numbrid raudselt paigast ära. Balansist väljas rehv hakkab kuluma ebaühtlaselt ja lõhub veermikku-eelkõige amorte.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

WSW
Postitusi: 27
Liitunud: 27 Aug 2010, 22:49
Tsikkel: Honda Crossrunner
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 4 korda

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas WSW »

Mul Crossrunner ja kui küljekohvrid küljes ning laiem ja püstisem tuuleklaas siis võbelus on korralikult tunda. Ilma kohvriteta pole midagi. Samas kui kitsam ja rohkem kaldus tuuleklaas ning kohvrid siis kõik Ok. Momendil seega sõidangi kitsama klaasiga, olgu pigem suurem tuul kui ebamäärane võbin.

Kasutaja avatar

ozzy007
Postitusi: 253
Liitunud: 14 Veebr 2006, 21:13
Asukoht: Rakvere äärelinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas ozzy007 »

will111 kirjutas: 08 Apr 2021, 18:03

alati rehvi paigaldades tuleb selline asi ikka enne üle vaadata kui ratas alla pannakse :D mina lahendan seda muret tavaliselt väga lihtsalt, korraks 8 bari sisse ja triibud saavad õigesti ;)

rehv pandi uuesti peale (koos uue lohviga) autoriteetses mototöökojas ja (minuteada) ka tasakaalustati uuesti. (togi)

Ja kiirustel 100+ ei olnud mingi vonget-vibrat. Tuntav "vänderdus" oli linnakiirusel ja heal teel -- käed lahti ei julenud lastagi.
Nagu eelnevalt kirjutasin kahtlustasin oma laiskust, sest esmalt alla pannes jätsin vana lohvi ja talvel keskhargil seistes läks rehv veljeni tühjaks (AT on keskhargil raskus esirattas). Kartsin, et väga vähe sõita saanud rehvi karkass selle tühjalt mitu kuud seismisega kahjustus.

Ja teine oma viga oli, et kui avastasin et "lenks vänderdama hakkab" ei vaadelnud väga-väga hoolikalt kui korrektselt rehv veljel oli. Jah, 8bar ei lasknud sisse. :mrgreen:

Esiratta olen lasknud mitte asfaldikulguritel ikka tasakaalustada ka. Samuti edaspidi hoolega kaalun kui mitmendat rehvi vana lohviga sõitma hakkan.

Selle info jagamise mõte selles, et järgmine kord targem -- ei usalda vaid kontrolli ja hoolega kontrolli.

:bsmile:

Kohvrite ja suuremate-väiksemate klaaside ning ka kaalukategooriaga motadega eri kiirustel sh. rekka tuulest või näiteks Europa Bridge (Europabrück) ületamisel vibama panevad tuuled vmt. mõjusid olen ikka kogenud ka :mrgreen: aga minuarvates need tiba teised kui asulavahel lenks vänderdab (crash)

Elus ei pea oluline olema lõppeesmärk, vaid ikka teekond...
_____________________________________________________
Riga 16 -> Jawa 350-634 -> Dnepr MT9 ------> Yamaha DragStar 650 -> Yamaha TDM850 -> BMW GS1150Adv -> Yamaha TT350 -> Honda XL700 -> Honda XRV750 RD04 ->Yamaha XTZ750 ja BMW F800GS
Virtuaalsed rehvijäljed: https://www.facebook.com/profile.php?id ... tos_albums

Prets
Postitusi: 681
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas Prets »

urmas66 kirjutas: 08 Apr 2021, 22:11

Balanseerida tuleb rehvi ka siis kui ta näiteks pool mustrit ära kulutanud on, sest isegi kui ise veel ei tunne midagi dramaatilist, siis pinki pannes on numbrid raudselt paigast ära. Balansist väljas rehv hakkab kuluma ebaühtlaselt ja lõhub veermikku-eelkõige amorte.

Mul võib pool mustrit mõne rehviga ühe pika päevaga ää kuluda, pean siis iga päev uuesti balansseerima?

(togi)

lermo
Postitusi: 470
Liitunud: 13 Veebr 2006, 19:41
Tsikkel: BMW R45|FT500"Krants"|XT600
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas lermo »

Mul oli Guzzil järjest süveneva laperdamise põhjuseks ajaga välja veninud kodarad. Balanseerimisel seda ei tuvasta, leiti konkreetselt laperdamise põhjust otsides.

M: Honda FT500 Cafe-racer '84
Tel: 53453529
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Prets kirjutas: 09 Apr 2021, 11:42
urmas66 kirjutas: 08 Apr 2021, 22:11

Balanseerida tuleb rehvi ka siis kui ta näiteks pool mustrit ära kulutanud on, sest isegi kui ise veel ei tunne midagi dramaatilist, siis pinki pannes on numbrid raudselt paigast ära. Balansist väljas rehv hakkab kuluma ebaühtlaselt ja lõhub veermikku-eelkõige amorte.

Mul võib pool mustrit mõne rehviga ühe pika päevaga ää kuluda, pean siis iga päev uuesti balansseerima?

Ega ajafaktor siis rehvi tasakaalust välja aja vaid ikka füüsiline kulumine. Ehk aus vastus,et mõistlik oleks. Aga kui niisama targutamise pärast tahad saagi käima tõmmata, siis võid poole päeva pealt ka ühe korra pinki panna :mrgreen:

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas will111 »

noh urmas66 eks arvestada tuleks ka sellega, et mille rehv on ja kus kuidas sellega sõidetakse. väga väiksed tasakaalu errorid mõjutavad kõike väga vähe, väga suured mõjutavad väga palju. teatavasti lõplik effekt sõltub suuresti ka kiirusest ehk teisisõnu kiirus on asja võimendustegur. jäigemal ja väikse käiguga vedrustusel (ehk tänavaratastel, eriti bikedel) on palju raskem ka kompenseerida/neutraliseerida seda viskamist. mõnel endurorattal, millega sõidetakse aga nagunii palju metsas või üleüldiselt ebaühtlasel pinnasel ja palju aeglasemalt, siis on mõju kokkuvõttes ikka väga palju väiksem ja sisuliselt ebaoluline, kas rehv on 5-10g ideaalist väljas või mitte. nii et mõistlik oleks siiski arvestada kõigi faktoritega

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Lenksvobbel

Lugemata postitus Postitas Krl »

Prets kirjutas: 09 Apr 2021, 11:42
urmas66 kirjutas: 08 Apr 2021, 22:11

Balanseerida tuleb rehvi ka siis kui ta näiteks pool mustrit ära kulutanud on, sest isegi kui ise veel ei tunne midagi dramaatilist, siis pinki pannes on numbrid raudselt paigast ära. Balansist väljas rehv hakkab kuluma ebaühtlaselt ja lõhub veermikku-eelkõige amorte.

Mul võib pool mustrit mõne rehviga ühe pika päevaga ää kuluda, pean siis iga päev uuesti balansseerima?

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”