BMW R1150R generaatori rihm ja Contitech 4PK611 vs 4PK611ELAST

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
RaimoNoormaa
Postitusi: 9
Liitunud: 13 Juun 2017, 16:14
Tsikkel: BMW R1150R 2005
Tänanud: 4 korda

BMW R1150R generaatori rihm ja Contitech 4PK611 vs 4PK611ELAST

Lugemata postitus Postitas RaimoNoormaa »

Hei,

Andke palun nõu, tsikliks on BMW R1150R 2005 mudel, sai "õige" generaatori rihm tellitud BM Auto-st, kuid uus 4PK611ELAST on vanast 4PK611 rihmast lühem 592(5)mm vs 611mm.

Kas ma sain vale pikkusega rihma või see ongi normaalne, et uus rihm on ELAST ning peabki peale venitama nagu kummipaela? Uus ja vana rihm on sama tootja omad, vanal on ainult BMW markeering lisaks ning uuel sõna ELAST. Kuna rihm ei ulatu peale, siis ei hakanud jõudu kasutama ning nüüd uurin, milles viga on.

Õnneks sai vanale rihmale natuke eluiga juurde, on aega õige asi leida. Kippus libisema, liivaterad olid rihma soonde sisse muljutud, sai eemaldatud peene otsaga kruvikeerajaga, enam ei libise. Välimuselt näeb välja nagu uus (2013a :) ), ei pragusi ega midagi ning tundub näppude vahel üpris elastne.

Netist leidsin huvitavat infot:
Continental / Contitech on 2012 muutnud generaatori rihma ning on tulnud valikusse ELAST versioon, mis ei vaja nö pingutamist vaid venitatakse välja ning kõik...
https://www.euromotoelectrics.com/produ ... 611779.htm

Ette tänades,
Raimo




taxx
Postitusi: 103
Liitunud: 02 Juun 2019, 16:34
Asukoht: Tallinn & Hiiumaa
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 10 korda

Re: BMW R1150R generaatori rihm ja Contitech 4PK611 vs 4PK611ELAST

Lugemata postitus Postitas taxx »

Sul tegelikult selle sama lingi peal selgitus olemas.
Rihma lõpu numbrid on samad, aga erinevatele mootoritele, ELAST on hexhead mootorile, tavaline 611 on oilhead mootorile.
Ühesõnaga see rihm sulle ei sobi.


joel
Postitusi: 1800
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Re: BMW R1150R generaatori rihm ja Contitech 4PK611 vs 4PK611ELAST

Lugemata postitus Postitas joel »

611ELAST on ju märgitud nii Oilhead kui Hexhead mootori jaoks, 592ELAST on ainult Hexhead.

Joel
Kasutaja avatar

Teema algataja
RaimoNoormaa
Postitusi: 9
Liitunud: 13 Juun 2017, 16:14
Tsikkel: BMW R1150R 2005
Tänanud: 4 korda

Re: BMW R1150R generaatori rihm ja Contitech 4PK611 vs 4PK611ELAST

Lugemata postitus Postitas RaimoNoormaa »

611ELAST on ju märgitud nii Oilhead kui Hexhead mootori jaoks, 592ELAST on ainult Hexhead.

Selle kirjelduse järgi peaks sobima, kuid ma ei ole selles veendunud. Tundub üleliia suur pinge laagritele...


taxx
Postitusi: 103
Liitunud: 02 Juun 2019, 16:34
Asukoht: Tallinn & Hiiumaa
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 10 korda

Re: BMW R1150R generaatori rihm ja Contitech 4PK611 vs 4PK611ELAST

Lugemata postitus Postitas taxx »

Seal peaks siiski lähtuma tehase markeeringu järgi.
19mm väiksem rihm peale venitada tundub ikka väga kahtlane.


kalju1
Postitusi: 456
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tänatud: 14 korda

Re: BMW R1150R generaatori rihm ja Contitech 4PK611 vs 4PK611ELAST

Lugemata postitus Postitas kalju1 »

See on uus tehnoloogia kus on loobutud pingutusrullidest. Kõik uuemad automootorid on kah sellised.
Kasutusvälba lõppedes lõigatakse vahetamiseks vana rihm katki. Uus paigaldatakse vastava eritööriistaga.
Õppevideo:

Kasutaja avatar

Teema algataja
RaimoNoormaa
Postitusi: 9
Liitunud: 13 Juun 2017, 16:14
Tsikkel: BMW R1150R 2005
Tänanud: 4 korda

Re: BMW R1150R generaatori rihm ja Contitech 4PK611 vs 4PK611ELAST

Lugemata postitus Postitas RaimoNoormaa »

Sarnane teema, kuid RT mudeli kohta:
https://www.bmwsporttouring.com/topic/7 ... t-r1150rt/

Pingutustööriist netiavarustest :D
Pilt

Proovin järgi, kui ei lähe peale või tundub liiga pingul, uus asemele, õnneks rihm ei maksa just väga palju.

Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: BMW R1150R generaatori rihm ja Contitech 4PK611 vs 4PK611ELAST

Lugemata postitus Postitas kalle »

kalju1 kirjutas: 28 Juul 2020, 15:18

See on uus tehnoloogia kus on loobutud pingutusrullidest. Kõik uuemad automootorid on kah sellised.
Kasutusvälba lõppedes lõigatakse vahetamiseks vana rihm katki. Uus paigaldatakse vastava eritööriistaga.

Kõnealusel mootoril pole nagu sellist vahendit vaja. Pingutusrulle jah pole, aga läbi lõigata ja muud sellist pole ka vaja, kuna pingutamine (ja eemaldamine) toimub geneka liigutamisega, mis pole nagu väga uus tehnoloogia:) Kas see uus rihm ei lähe peale ka siis kui gene täitsa all on?

Kk

KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Kasutaja avatar

Teema algataja
RaimoNoormaa
Postitusi: 9
Liitunud: 13 Juun 2017, 16:14
Tsikkel: BMW R1150R 2005
Tänanud: 4 korda

Re: BMW R1150R generaatori rihm ja Contitech 4PK611 vs 4PK611ELAST

Lugemata postitus Postitas RaimoNoormaa »

Kas see uus rihm ei lähe peale ka siis kui gene täitsa all on?

Hei, selles asi ongi, et kui genekas on kõige alumises asendis ei lähe rihm niisama peale, pikkusest jääb natuke puudu.

Minu omal on genekal nö vabajooksu laager vahel ehk uuem versioon, selliste kohta on eelpool toodud foorumi lingil mainitud, et peab käima elastomeer rihm, kuid seoses rihmade puudusega antud ajajärgul kasutati ka vana rihma. Seal oli kirjas lisaks, et kui kasutada elastomeer rihma, siis olemasolev pingutusmehhanism ei ole piisavalt tugev (oht keerata hambad maha) ning on vaja kasutada välimist pingutuse jigi (proovin hakkama saada poldi ja mutriga või siis kasutan väikest puutöö "pitskruvi", tagurpidi pöörates https://www.xn--triistamarket-imba.ee/e ... uvi-150-mm).

Hoida rihma soojas, venitada peale ning pingutada välise mehhanismiga õige kauguse peale, 116mm rihmaratta välisservast.

http://largiader.com/articles/altbelts/

Paras juramine ühe rihmaga ikka, miks ei või asjad olla lihtsad, vana tootekood, uus rihm ning edasi... Kui saab tehtud, annan kindlasti tagasisidet. Vähemalt järgmised ei pea sama asjaga jurama enam.

BM Auto OÜ vastus tuli ka lõpuks:

Tere!

Kõik õige!
Rihm gen.rullile peale ja v.võllist pööretes läheb peale!
Suht ebamugav aga mis teha…

Lugupidamisega,
Risto Männik
BM Auto OÜ

Kasutaja avatar

teixs
Postitusi: 4
Liitunud: 13 Juun 2013, 18:20
Tsikkel: R1150R
Asukoht: Tartu
Tänatud: 1 kord

Re: BMW R1150R generaatori rihm ja Contitech 4PK611 vs 4PK611ELAST

Lugemata postitus Postitas teixs »

Igal juhul tuleb rihmaga väga korralikult ringi käia, sest rihmaratta taga on nn "hall effect sensor". Kui rihma purunedes see jubin viga saab, siis uus maksab omajagu.
Kuna minu ratas hetkel ei käivitu (lihtsalt õhtul sõitis ja hommikul enam mitte), siis olen kogu selle süsteemi ükspulgi läbi testinud. Ja selle sensori korrektse tööta seda masinat enam käima ei saa. Lisaks üks krt anomaaliate põhjustajaid nagu netiavarustes kirjutatakse.
By the way, kas mitte käivitumist on ette tulnud?
Edu!

Kasutaja avatar

Teema algataja
RaimoNoormaa
Postitusi: 9
Liitunud: 13 Juun 2017, 16:14
Tsikkel: BMW R1150R 2005
Tänanud: 4 korda

Re: BMW R1150R generaatori rihm ja Contitech 4PK611 vs 4PK611ELAST

Lugemata postitus Postitas RaimoNoormaa »

By the way, kas mitte käivitumist on ette tulnud?

Seda ei ole juhtunud.

Lugesin sarnast inf, et nö tüüpviga kaabliga seoses, mis saab viga ning tsikli aju ei saa enam aru, millises asendis mootor on jne.
Ühel saidil pakuti lausa andurite remontimise teenust...
Enne tsikli soetamist proovisin leida kõikvõimalikud tüüpvead, et teada millega peab arvestama.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”