KTM EXC-F 350 2013 six days
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
KTM EXC-F 350 2013 six days
Tervist! Sai soetatud selline ratas. Küsimus on külmalt käivitamises. Kuna mul on jalg hetkel haige siis kasutanud olen starterit. Soojalt läheb ilusti käima aga külmalt tahab mitu korda käiamist. Toimetan nii, et tooreklapp lahti ja starterit. Kas peaks kuidagi teisiti toimetama või mis võiks viga olla?
Re: KTM EXC-F 350 2013 six days
Ei ole spetsialist, aga mõned mõtted:
- KTM puhul tihti see esimeseks märgiks et klapivahed vajavad reguleerimist
- aku nõrgaks jäänud
- paksem õli sees, mu EXC-d käivituvad ka raskemalt kui 10w60 sees 10w50 asemel
-
- Postitusi: 495
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 76 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: KTM EXC-F 350 2013 six days
Proovi sedasi et korraks starterinuppu siis ootad mõne seki kuni pump vait jääb ja siis käivitad.
Re: KTM EXC-F 350 2013 six days
Kui õhutemperatuur on 20°C või rohkem, siis pole seda "tooreklappi" tegelt vaja tõmmata. Aga ma ausalt öeldes olen seda normaalseks pidanud, et külmalt peab ikka paar sutsakat tühjalt käiama, enne kui tule sisse võtab, kas uued lähevad siis esimesest vajutusest käima? Muidugi 2-3 asemel kulub 10 korda, siis ilmselt on katki.
-
- Postitusi: 2011
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 104 korda
- Tänatud: 96 korda
- Kontakt:
Re: KTM EXC-F 350 2013 six days
Kui pisut üldistada, siis mina kujutan. Iga kord, kui sadula ära võtan, vaatab vastu .
Keegi mainis klapivahesid. Minu kogemus paigast läinud klappidega on vastupidi - külmalt käivitub päris hästi aga rulli näppides kipub välja surema. Soojalt käivitub halvasti.
Re: KTM EXC-F 350 2013 six days
See sõltub sellest, mis suunas klapivahed on paigast läinud. Metall paisub soojana, külmalt on vahed suuremad, sooja mootoriga väiksemad. Soojalt käivitamise probleemi puhul kontrolliksin samuti klapivahesid, suhteliselt lihtne asi mida teha neil enduurodel.
Mu 450EXC vahed läksid kulumisega suuremaks, seetõttu ka külmalt käivitamise probleem. Soojana käivitus väga kiirelt.
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: KTM EXC-F 350 2013 six days
bitter kirjutas: ↑20 Juul 2020, 10:31Kui pisut üldistada, siis mina kujutan. Iga kord, kui sadula ära võtan, vaatab vastu .
Keegi mainis klapivahesid. Minu kogemus paigast läinud klappidega on vastupidi - külmalt käivitub päris hästi aga rulli näppides kipub välja surema. Soojalt käivitub halvasti.
See on sul ju uunikum, siis polnud liitiumi kui keemilist elementi veel isegi avastatud
Aga klapiahedega on jah see lugu, et kui on paigast ära (st. vahe on väikeseks läinud), siis külmalt veel täitsa käivitub, aga soojalt enam mitte, sest klapid on kandma jäänud.
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: KTM EXC-F 350 2013 six days
memento13 kirjutas: ↑20 Juul 2020, 11:26See sõltub sellest, mis suunas klapivahed on paigast läinud. Metall paisub soojana, külmalt on vahed suuremad, sooja mootoriga väiksemad. Soojalt käivitamise probleemi puhul kontrolliksin samuti klapivahesid, suhteliselt lihtne asi mida teha neil enduurodel.
Mu 450EXC vahed läksid kulumisega suuremaks, seetõttu ka külmalt käivitamise probleem. Soojana käivitus väga kiirelt.
seda, et liiga suur klapivahe hakkab käivitamist mõjutama ei tahaks hästi uskuda, tavaline on klapivahe suurenemine lubatuga võrreldes on ehk 0,05-0,1 mm (oleme ausad, et 0,1 on juba väga palju ja tähendab, et klapivahesid pole aastaid kontrollitud) ja tavaline klapi tõus on ca 8-9 mm, siis see kümnendik ei mõjuta mitte midagi.
Re: KTM EXC-F 350 2013 six days
vanalendur kirjutas: ↑17 Juul 2020, 21:51Proovi sedasi et korraks starterinuppu siis ootad mõne seki kuni pump vait jääb ja siis käivitad.
Nii käivitus tõesti koheselt. Ratas seisab külmas garaasis kus on alla 10 kraadi. Käima pannes peab laskma masinal soojeneda ja sidurit pumpama, et sidur lahutama hakkaks.
Re: KTM EXC-F 350 2013 six days
Nii kui klapikambrikaane tihend kohal siis kontrollin ka klapivahed üle.
Re: KTM EXC-F 350 2013 six days
KTM-i originaal on ikka plii, liitium on levinud upgrade neile, kes igat grammi taga ajavad ja palju käivitavad Ma isiklikult ei raatsinud osta, kuna kõigis enam-vähem mõistuse piiridesse jäävates olukordades on pliiakust maa ja ilm ning ebastandardsete olude jaoks turritab mootori paremal küljel üks abivahend...
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: KTM EXC-F 350 2013 six days
Jesper kirjutas: ↑20 Juul 2020, 13:28KTM-i originaal on ikka plii, liitium on levinud upgrade neile, kes igat grammi taga ajavad ja palju käivitavad Ma isiklikult ei raatsinud osta, kuna kõigis enam-vähem mõistuse piiridesse jäävates olukordades on pliiakust maa ja ilm ning ebastandardsete olude jaoks turritab mootori paremal küljel üks abivahend...
Ok, sellel aastakäigul võis veel plii olla. Uuematel on küll kõigil liitiumaku standard.
Re: KTM EXC-F 350 2013 six days
Liitiumaku ei anna külmalt kohe nii palju voolu välja, teisel, kolmandal jne tuuritamisel teeb omale ise natuke sooja ja hakkab paremini tööle.
Aga see, et sidurit pumpama peab on küll natuke kahtlane. Mul seisavad ka masinad garaazis kus talvel on ka 0 ligi. Ei mäleta küll, et sellist pumpamist kunagi oleks vaja läinud Kahtlustan, et viitab kulunud kummitihendile kas masteris või slave's
Re: KTM EXC-F 350 2013 six days
Jajah, mul on kõik need teemad läbi loetud...normalit ei ole seal midagi. Mul tekkis ka selline probleem millalgi. Põhjuseks on hambuline korv ja inner hub, vähemalt seal teemas kirjeldatud probleemi põhjuseks. Tänapäevased mootoriõlid ei kleebi mingeid kettaid kokku. Ja isegi kui kleebib siis see tuleb üsna kiirelt ja kergelt lahti.
Kui sidur ei lahuta ja probleem on "vasakul pool mootorit" siis seda on tunda. Heebel on pehme, ei võta piisavalt ülevalt jne. Kui probleem on paremal pool siis siduri tõmbamine on täpselt nii nagu ikka aga asi ei taha toimida. Jah, pikapeale kuidagimoodi hakkab käima kui soojaks ajada mootor, aga probleemi lahendus on hambuliseks kulunud jubinad välja vahetada. Ja selle üle pole mõtet üldse pikemalt targutada, kes tahab võib kõike muud kahtlustada ja mida iganes arvata. Varem või hiljem jõaute tõeni
Re: KTM EXC-F 350 2013 six days
Sisselaske klapivahed on paigast ära. Hetkel on 0,08 aga peaksid olema vahemikus 0.10...0.15. Seega läheb seibide ostmiseks.
See näitab ka seda miks soojalt koheselt ei käivitu.
Kellegil ehk pakkuda Tartu kandis seibe 8.9mm diameetriga?
Re: KTM EXC-F 350 2013 six days
Täna sai siis sisselaske klapi vahed paika, väljalaskel üks jäi vahemiku algusesse seibi puudumise tõttu aga ei midagi hullu. Masin käivitub külmalt ilma tooreta koheselt, samuti kui mootor soojaks sõita ja kohese välja/sisse lülitamisega käivitub ka kohe. Aga kui sooja mootoriga kuskil nt 5minti seista lasta siis peab veidi käiama või tooreklapi ja siis käivitub koheselt. Jutt käib siis starteri kasutamisest. Miks ta sooja mootoriga seistes ei võiks koheselt käivituda ja toorega käivitub koheselt. Mis rohtu sellele oleks? Vb see ongi normaalne, et koguaeg koheselt ei käivitu - oman esimest starteriga sellist enduro pilli.
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: KTM EXC-F 350 2013 six days
Mu sõbra ratas on ka sääraste sümptomitega, kui lahendi leiad, ära hoia teavet endale. Tulistan puusalt-tehase seade jätab veidi soovida või sisselaske temperatuuri andur paneb hullu. Äkki on tehasel mingi softi upgrade?
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: KTM EXC-F 350 2013 six days
Pritsega autodel on selliste sümptomite puhul süüdlaseks tilkuv/ad pihustid. Proovi pikemalt seisnud sooja mootorit käivitada poole või täie gaasiga.
Re: KTM EXC-F 350 2013 six days
Hetkel nagu probleemi polegi, sai keeratud veidi tooreklappi ehk tühikäiku jah
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.