KTM EXC-F 350 2013 six days

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
bmwster
Postitusi: 42
Liitunud: 05 Mai 2016, 22:06
Tsikkel: Z750

KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas bmwster »

Tervist! Sai soetatud selline ratas. Küsimus on külmalt käivitamises. Kuna mul on jalg hetkel haige siis kasutanud olen starterit. Soojalt läheb ilusti käima aga külmalt tahab mitu korda käiamist. Toimetan nii, et tooreklapp lahti ja starterit. Kas peaks kuidagi teisiti toimetama või mis võiks viga olla?




memento13
Postitusi: 18
Liitunud: 06 Mai 2009, 04:05
Tsikkel: KTM 450 EXC

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas memento13 »

Ei ole spetsialist, aga mõned mõtted:

  • KTM puhul tihti see esimeseks märgiks et klapivahed vajavad reguleerimist
  • aku nõrgaks jäänud
  • paksem õli sees, mu EXC-d käivituvad ka raskemalt kui 10w60 sees 10w50 asemel

vanalendur
Postitusi: 495
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 39 korda

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas vanalendur »

Proovi sedasi et korraks starterinuppu siis ootad mõne seki kuni pump vait jääb ja siis käivitad.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Kui õhutemperatuur on 20°C või rohkem, siis pole seda "tooreklappi" tegelt vaja tõmmata. Aga ma ausalt öeldes olen seda normaalseks pidanud, et külmalt peab ikka paar sutsakat tühjalt käiama, enne kui tule sisse võtab, kas uued lähevad siis esimesest vajutusest käima? Muidugi 2-3 asemel kulub 10 korda, siis ilmselt on katki.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas will111 »

liitiumaku?

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas mx77 »

will111 kirjutas: 19 Juul 2020, 22:57

liitiumaku?

Kujutad enduurokal ette pliiakut?

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas bitter »

Kui pisut üldistada, siis mina kujutan. Iga kord, kui sadula ära võtan, vaatab vastu 8).

Keegi mainis klapivahesid. Minu kogemus paigast läinud klappidega on vastupidi - külmalt käivitub päris hästi aga rulli näppides kipub välja surema. Soojalt käivitub halvasti.


memento13
Postitusi: 18
Liitunud: 06 Mai 2009, 04:05
Tsikkel: KTM 450 EXC

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas memento13 »

bitter kirjutas: 20 Juul 2020, 10:31

Keegi mainis klapivahesid. Minu kogemus paigast läinud klappidega on vastupidi - külmalt käivitub päris hästi aga rulli näppides kipub välja surema. Soojalt käivitub halvasti.

See sõltub sellest, mis suunas klapivahed on paigast läinud. Metall paisub soojana, külmalt on vahed suuremad, sooja mootoriga väiksemad. Soojalt käivitamise probleemi puhul kontrolliksin samuti klapivahesid, suhteliselt lihtne asi mida teha neil enduurodel.

Mu 450EXC vahed läksid kulumisega suuremaks, seetõttu ka külmalt käivitamise probleem. Soojana käivitus väga kiirelt.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas mx77 »

bitter kirjutas: 20 Juul 2020, 10:31

Kui pisut üldistada, siis mina kujutan. Iga kord, kui sadula ära võtan, vaatab vastu 8).

Keegi mainis klapivahesid. Minu kogemus paigast läinud klappidega on vastupidi - külmalt käivitub päris hästi aga rulli näppides kipub välja surema. Soojalt käivitub halvasti.

See on sul ju uunikum, siis polnud liitiumi kui keemilist elementi veel isegi avastatud :D

Aga klapiahedega on jah see lugu, et kui on paigast ära (st. vahe on väikeseks läinud), siis külmalt veel täitsa käivitub, aga soojalt enam mitte, sest klapid on kandma jäänud.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas mx77 »

memento13 kirjutas: 20 Juul 2020, 11:26

See sõltub sellest, mis suunas klapivahed on paigast läinud. Metall paisub soojana, külmalt on vahed suuremad, sooja mootoriga väiksemad. Soojalt käivitamise probleemi puhul kontrolliksin samuti klapivahesid, suhteliselt lihtne asi mida teha neil enduurodel.

Mu 450EXC vahed läksid kulumisega suuremaks, seetõttu ka külmalt käivitamise probleem. Soojana käivitus väga kiirelt.

seda, et liiga suur klapivahe hakkab käivitamist mõjutama ei tahaks hästi uskuda, tavaline on klapivahe suurenemine lubatuga võrreldes on ehk 0,05-0,1 mm (oleme ausad, et 0,1 on juba väga palju ja tähendab, et klapivahesid pole aastaid kontrollitud) ja tavaline klapi tõus on ca 8-9 mm, siis see kümnendik ei mõjuta mitte midagi.

Kasutaja avatar

Teema algataja
bmwster
Postitusi: 42
Liitunud: 05 Mai 2016, 22:06
Tsikkel: Z750

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas bmwster »

vanalendur kirjutas: 17 Juul 2020, 21:51

Proovi sedasi et korraks starterinuppu siis ootad mõne seki kuni pump vait jääb ja siis käivitad.

Nii käivitus tõesti koheselt. Ratas seisab külmas garaasis kus on alla 10 kraadi. Käima pannes peab laskma masinal soojeneda ja sidurit pumpama, et sidur lahutama hakkaks.

Kasutaja avatar

Teema algataja
bmwster
Postitusi: 42
Liitunud: 05 Mai 2016, 22:06
Tsikkel: Z750

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas bmwster »

Nii kui klapikambrikaane tihend kohal siis kontrollin ka klapivahed üle.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas Jesper »

mx77 kirjutas: 20 Juul 2020, 07:22

Kujutad enduurokal ette pliiakut?

KTM-i originaal on ikka plii, liitium on levinud upgrade neile, kes igat grammi taga ajavad ja palju käivitavad ;) Ma isiklikult ei raatsinud osta, kuna kõigis enam-vähem mõistuse piiridesse jäävates olukordades on pliiakust maa ja ilm ning ebastandardsete olude jaoks turritab mootori paremal küljel üks abivahend...

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Jesper kirjutas: 20 Juul 2020, 13:28
mx77 kirjutas: 20 Juul 2020, 07:22

Kujutad enduurokal ette pliiakut?

KTM-i originaal on ikka plii, liitium on levinud upgrade neile, kes igat grammi taga ajavad ja palju käivitavad ;) Ma isiklikult ei raatsinud osta, kuna kõigis enam-vähem mõistuse piiridesse jäävates olukordades on pliiakust maa ja ilm ning ebastandardsete olude jaoks turritab mootori paremal küljel üks abivahend...

Ok, sellel aastakäigul võis veel plii olla. Uuematel on küll kõigil liitiumaku standard.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas will111 »

Liitiumaku ei anna külmalt kohe nii palju voolu välja, teisel, kolmandal jne tuuritamisel teeb omale ise natuke sooja ja hakkab paremini tööle.

Aga see, et sidurit pumpama peab on küll natuke kahtlane. Mul seisavad ka masinad garaazis kus talvel on ka 0 ligi. Ei mäleta küll, et sellist pumpamist kunagi oleks vaja läinud :D Kahtlustan, et viitab kulunud kummitihendile kas masteris või slave's

Kasutaja avatar

Teema algataja
bmwster
Postitusi: 42
Liitunud: 05 Mai 2016, 22:06
Tsikkel: Z750

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas bmwster »


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas will111 »

Jajah, mul on kõik need teemad läbi loetud...normalit ei ole seal midagi. Mul tekkis ka selline probleem millalgi. Põhjuseks on hambuline korv ja inner hub, vähemalt seal teemas kirjeldatud probleemi põhjuseks. Tänapäevased mootoriõlid ei kleebi mingeid kettaid kokku. Ja isegi kui kleebib siis see tuleb üsna kiirelt ja kergelt lahti.

Kui sidur ei lahuta ja probleem on "vasakul pool mootorit" siis seda on tunda. Heebel on pehme, ei võta piisavalt ülevalt jne. Kui probleem on paremal pool siis siduri tõmbamine on täpselt nii nagu ikka aga asi ei taha toimida. Jah, pikapeale kuidagimoodi hakkab käima kui soojaks ajada mootor, aga probleemi lahendus on hambuliseks kulunud jubinad välja vahetada. Ja selle üle pole mõtet üldse pikemalt targutada, kes tahab võib kõike muud kahtlustada ja mida iganes arvata. Varem või hiljem jõaute tõeni :D

Kasutaja avatar

Teema algataja
bmwster
Postitusi: 42
Liitunud: 05 Mai 2016, 22:06
Tsikkel: Z750

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas bmwster »

Sisselaske klapivahed on paigast ära. Hetkel on 0,08 aga peaksid olema vahemikus 0.10...0.15. Seega läheb seibide ostmiseks.
See näitab ka seda miks soojalt koheselt ei käivitu.

Kellegil ehk pakkuda Tartu kandis seibe 8.9mm diameetriga?

Kasutaja avatar

Teema algataja
bmwster
Postitusi: 42
Liitunud: 05 Mai 2016, 22:06
Tsikkel: Z750

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas bmwster »

Täna sai siis sisselaske klapi vahed paika, väljalaskel üks jäi vahemiku algusesse seibi puudumise tõttu aga ei midagi hullu. Masin käivitub külmalt ilma tooreta koheselt, samuti kui mootor soojaks sõita ja kohese välja/sisse lülitamisega käivitub ka kohe. Aga kui sooja mootoriga kuskil nt 5minti seista lasta siis peab veidi käiama või tooreklapi ja siis käivitub koheselt. Jutt käib siis starteri kasutamisest. Miks ta sooja mootoriga seistes ei võiks koheselt käivituda ja toorega käivitub koheselt. Mis rohtu sellele oleks? Vb see ongi normaalne, et koguaeg koheselt ei käivitu - oman esimest starteriga sellist enduro pilli.


Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

Mu sõbra ratas on ka sääraste sümptomitega, kui lahendi leiad, ära hoia teavet endale. Tulistan puusalt-tehase seade jätab veidi soovida või sisselaske temperatuuri andur paneb hullu. Äkki on tehasel mingi softi upgrade?

Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas Kauri »

Pritsega autodel on selliste sümptomite puhul süüdlaseks tilkuv/ad pihustid. Proovi pikemalt seisnud sooja mootorit käivitada poole või täie gaasiga.

Kasutaja avatar

Teema algataja
bmwster
Postitusi: 42
Liitunud: 05 Mai 2016, 22:06
Tsikkel: Z750

Re: KTM EXC-F 350 2013 six days

Lugemata postitus Postitas bmwster »

Hetkel nagu probleemi polegi, sai keeratud veidi tooreklappi ehk tühikäiku jah

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”