1. leht 1-st
Yamaha r1 1999 110 kw jahutusvedeliku anomaalia
Postitatud: 28 Juun 2020, 20:36
Postitas Tauno22
Tere. Sai soetatud pealkirjas mainitud isend siis.
Nimelt täna sõites pikemat tiiru, siis oli selline teema, et vaatasin huvi pärast paisupaaki ja see oli suht tühi, nüüd on seisnud ca 4 h ja paisupaagis on tosooli nõks üle fully. Ei suitse ega midagi. Võis olla ka see, et päikese käes ei näinud päris hästi paisupaaki, samas ei ole selles kindel ka.
Kas peaks muretsema?
Masin iseenesest keema ei läinud ja polnud ka muud jama.
Samas üks imelik asi oli nõks enne seda veel, sai tanklas umbes tund- kaks juttu aetud ja kui sõitma hakkasime, siis lõi kellaplokil punase tule kohe põlema ja põles umbes 2 -3 km, enne kui mõtlesin, et jään igaksjuhuks seisma ning vaatan üle, aga nii kui peaaegu seisma jäin kadus tuluke ära ja kütsin edasi. Rohkem pole nii teinud.
Help
Re: Yamaha r1 1999 110 kw jahutusvedeliku anomaalia
Postitatud: 29 Juun 2020, 08:52
Postitas Maaks
Punane tuli on ilmsel õli tuli - vaata karteris õlinivoo üle.
Re: Yamaha r1 1999 110 kw jahutusvedeliku anomaalia
Postitatud: 29 Juun 2020, 11:00
Postitas Tauno22
Re: Yamaha r1 1999 110 kw jahutusvedeliku anomaalia
Postitatud: 29 Juun 2020, 11:26
Postitas Piipz
See, et jahutusvedelik mingil määral paisupaagi ja radika vahel pendeldab, on ok. Kuid sellegipoolest võtaksin ma kätte ja kontrolliksin üle nii paisupaagi korgi, kui ka radika korgi ning testiksin ka termostaati, võib-olla see kas ei avane õigesti või ei sulge õigesti.
Liiga palju vedeliku pendeldamist tähendab mingit rõhuprobleemi.
Aga see punane tuluke oli nüüd milline?
Ja termostaadi võid muidugi ka profülaktika korras vahetada, kui termostaat näpus minna mõnda asjalikku autovaruosadepoodi, siis saad auto oma 5x odavamalt (auto omad reeglina alla 10 euri)
Re: Yamaha r1 1999 110 kw jahutusvedeliku anomaalia
Postitatud: 29 Juun 2020, 12:33
Postitas StreetMoto
Paisupaagis kirjeldatud olukord ei vasta üldse loogikale. Äkki vaatasid peale sõitu valesti ja paak oli nii ääreni, et ei näinud nivood. Loogika on lihtne: külma mootoriga olgu paisupaagis kasvõi alla miinimumi, peaasi, et midagi põhjas olemas on. Mootori soojenedes vedelik paisub ja surub jahutussüsteemist ülejäägi paisupaaki, mistõttu seal tase tõuseb. Kui külmana on tase olnud maksimum, siis kuumana hakkab kuskilt tagaratta eest tõenäoliselt jooksma, sest paisukase ei mahu piisavalt ja kuna paisupaak on rõhuvaba, siis ülejääk voolab ülemisest punktist tuulutusvooliku kaudu välja. Mootori jahtudes tase taas langeb.
Re: Yamaha r1 1999 110 kw jahutusvedeliku anomaalia
Postitatud: 29 Juun 2020, 16:45
Postitas Tauno22
Tänan kaasamõtlemast, kuna hetkel on paagis üle fully tosooli, siis tõenäoliselt võis olla ka see variant jah, et kuumaks minnes paisus ja paak oli silmini täis ning sellepärast võib olla jah ei näinud seda kogust seal, tõmban süstlaga veits välja ja jätan max ning min vahele umbes, eks edasi jälgin, mis ta teeb siis.