1. leht 1-st
Mootori korpus
Postitatud: 04 Juun 2020, 15:51
Postitas HarryPokker
Täna männikul läks alt ära tsikkel kruusasel lõigul asfaldil ning panin parema külje peale maha madalal kiirusel. Tagapiduri hoob väändus ning vajutas mootori korpusesse jälje, kust immitseb küll väga vähe, aga siiski õli.
Kas piisab sellest, et korpus välja vahetada, uus õli sisse panna ning pedaal sirgeks väänata? Või on veel midagi, millega arvestama peaks? On mingi spets tihend ja vahend tihendi liimimiseks ka?
Või on mingi nipp ka selle pisikese augu sulgemiseks (mingi aktiivmetall vms?)
Rattaks on KTM Enduro-R 690 (2012)
Re: Mootori korpus
Postitatud: 04 Juun 2020, 16:01
Postitas Piipz
Uut korpust ei ole küll vaja.
Keemilise metalliga lapid ära.
Enne muidugi teed puhtaks ja lihvid ära, natuke lihvid ka augu ümbrust ja siis mökerdad sellega kokku:
https://www.hlautoosad.ee/?page_id=10&m ... 91450&aid= ja peab nii, et seda nägu
Ikka kogemusest räägin
Pedaali väänamisega võib aga pedaal pooleks minna, pigem arvesta sellega, et see ei pruugi hästi õnnestuda.
Tihendi materjali saad streetmotost lehtede kaupa ja saad ise õige mõõdu välja lõigata.
Re: Mootori korpus
Postitatud: 04 Juun 2020, 16:05
Postitas HarryPokker
Re: Mootori korpus
Postitatud: 04 Juun 2020, 18:39
Postitas will111
Välja pakutud variandid toimivad ka jah. Aga mina ei kasutaks seda keem metalli versiooni rohkem kui ajutise lahendusena.
Selle kaane saab ilusti ära keevitada, no problem. Ja pedaali saab ka ilusti sirgeks kui teeb keegi, kes on varem selliseid asju piisavalt teinud.
Saaksin mõlemad asjad ära teha, kuid kahjuks hetkel käsi kipsis ja ei taha ühe käega vist jämmima hakata
Re: Mootori korpus
Postitatud: 04 Juun 2020, 21:46
Postitas HarryPokker
Mismoodi sellist õhukest sitanikerdist keevitada? Kui pisike kõks piduripedaaliga lööb sellise augu sisse, kust õli välja voolama hakkab, siis kuidas see keevitustemperatuuridele vastu peab?
Re: Mootori korpus
Postitatud: 04 Juun 2020, 21:56
Postitas Ronk
https://sparepartsfinder.ktm.com/
Vin kood sisse ja vaata mis tihend kaanele käib. Ei ole mõtet mingite lehtedega jamada, kui originaal tihend võib paar euri maksta.
Tihti KTM üllatab mõne varuosa hinnaga . Sama kehtib pedaali kohta. Otsi kood välja, saada päring ekstreem motosse ja vaata mis pakutakse.
Re: Mootori korpus
Postitatud: 04 Juun 2020, 22:01
Postitas HarryPokker
Kas mul oleks mõistlik panna mingid kukkumise punnid kuhugi kohta enduuro rattal? Fakt on see, et neid kukkumisi kõvemal pinnasel tuleb veel ette ja kui esimene puutepunkt peale lenksu on piduripedaal, mis kohe ennast plokki sisse sööb, siis see ei ole jätkusuutlik. Mida siin foorumis kõvemad enduuro korufeed ütleksid? Kas tasub selliseid väljaulatuvaid osasid kuhugi panna või hakkab see pigem takistama ja kinni jääma igale poole?
Re: Mootori korpus
Postitatud: 04 Juun 2020, 22:08
Postitas Ronk
HarryPokker kirjutas: ↑04 Juun 2020, 22:01
Kas mul oleks mõistlik panna mingid kukkumise punnid kuhugi kohta enduuro rattal? Fakt on see, et neid kukkumisi kõvemal pinnasel tuleb veel ette ja kui esimene puutepunkt peale lenksu on piduripedaal, mis kohe ennast plokki sisse sööb, siis see ei ole jätkusuutlik. Mida siin foorumis kõvemad enduuro korufeed ütleksid? Kas tasub selliseid väljaulatuvaid osasid kuhugi panna või hakkab see pigem takistama ja kinni jääma igale poole?
Ma arvan et sa just vastasid oma küsimusele. Ehk jah need punnid ilmselt hakkavad rohkem kahju tekitama kukkumisel kui asjad väärt on. Kui muretsed pedaali ja käiguvaheti pärast, siis turg on täis erinevaid versioone vedrudega variantidest. Ehk mis peaks ka suht "must have" olema antud tüüpi tsiklitel. Ehk siis kukkudes annab vedru järgi ja ei teki seda "välja ulatuvat" osa rattal.
Antud ratta eripärasid küll väga ei tea, kuid sama marki ratastele on võimalik ka igasuguseid kaitsekaasi osta mootori pooltele. Ehk siis süsinikust vms materjalist, mis taolisi õlilekke vigastusi ilmselt vähendaks.
Hulluks aga ei tasu minna ja tasub arvestada, et pedaalid, käiguhoob ja heeblid on suht tüüpiline kuluosa, mida sellist tüüpi rataste puhul ikka kulub.
Re: Mootori korpus
Postitatud: 05 Juun 2020, 08:18
Postitas Piipz
will111 kirjutas: ↑04 Juun 2020, 18:39
Välja pakutud variandid toimivad ka jah. Aga mina ei kasutaks seda keem metalli versiooni rohkem kui ajutise lahendusena.
Selle kaane saab ilusti ära keevitada, no problem. Ja pedaali saab ka ilusti sirgeks kui teeb keegi, kes on varem selliseid asju piisavalt teinud.
Saaksin mõlemad asjad ära teha, kuid kahjuks hetkel käsi kipsis ja ei taha ühe käega vist jämmima hakata
Mu eelmine ratas on selle ajutise lahendusega aastast 2008 Sellega ei parandaks midagi, milles on surve sees, kuid seal kaane all pole mignit survet, korralikult tehtud, siis jääb igaveseks.
Re: Mootori korpus
Postitatud: 05 Juun 2020, 09:37
Postitas mx77
Piipz kirjutas: ↑04 Juun 2020, 16:01
Uut korpust ei ole küll vaja.
Keemilise metalliga lapid ära.
Enne muidugi teed puhtaks ja lihvid ära, natuke lihvid ka augu ümbrust ja siis mökerdad sellega kokku:
Nii ja naa. Oli endal kunagi sama viga ja sai mitu korda proovitud keemilise matalliga lappida, aga ei jäänud pidama. Võib olla ikkagi metall mängib nii palju temperatuuri mõjul.
Keevitamisega oleks ka ettevaatlik sest osadel KTM-idel on see kaas magneesiumist ja selle keevitamine ei ole igale mehele jõukohane.
Polisport teeb neid plastikust kaitseid, aga ainult krossi- ja enduuroratastele. Carbonist saab igasuguseid aga nende hinnad on vähe teist mast.
Re: Mootori korpus
Postitatud: 05 Juun 2020, 09:57
Postitas h0lger
https://www.ebay.com/itm/202910346912?f ... r1WL84f2DI
Eesti poiste tehtud, kaalub miinus 50 grammi ja kaitseb sellise asja vastu väga hästi.
Enda rattal on küljes ja ilma selleta ilmselt otsiks ka siduri korpuse kaant praegu.
Re: Mootori korpus
Postitatud: 05 Juun 2020, 12:07
Postitas Alterjor
h0lger kirjutas: ↑05 Juun 2020, 09:57
Neil on ka pakkuda terves ulatuses kaitset kaanele. Oskad äkki öelda,et kumba peaks kuna eelistama?
Ja kuidas see seal kinni istub?
Re: Mootori korpus
Postitatud: 05 Juun 2020, 13:11
Postitas h0lger
Selles teemas välja toodud vigastuse vastu aitab poolik väga ilusti, aga ega see suurem ilmselt halvem ei saa olla.
Kui peaks kunagi mõni terav kivi sinna üles poole sattuma, siis oleks lisakaitse hea.
Kinni istub see kas kahepoole teibiga või silikooniga (ise kasutasin silikooni).
Re: Mootori korpus
Postitatud: 05 Juun 2020, 21:31
Postitas HarryPokker
Tänud ideede eest. Proovime ära.
Re: Mootori korpus
Postitatud: 12 Juun 2020, 18:34
Postitas HarryPokker
Öelge mulle, kas mina teen midagi valesti või peabki see jääma selline kumjas nagu mastiks? (https://www.hlautoosad.ee/?page_id=10&m ... 91450&aid= aine siis see). Esimene kord tuli natuke rohkem metalli ja vähem liimi, arvasin, et selles asi. Teine kord lasin mõlemat võrdselt, segasin kokku ning ikka jääb kuidagi pehme ja selline nätske?! Enda peas mõtlesin, et taheneb täiesti kivikõvaks. Esimese koorisin maha nagu kummiliimi kätelt. Ei saa õige asi olla...või on?
Piduripedaali väänasin kullinokkadega ilma suurema vaevata sirgeks. Ei mingit vastupanu ega kõhklust. 5 sekundit ja sirge.
Re: Mootori korpus
Postitatud: 12 Juun 2020, 20:55
Postitas Kauri
Kontrolli säilivusaega. Vananedes hakkavad trikke tegema.
Muidu peaks kuivama ikka täiesti lihvitavaks ja töödeldavaks.
Re: Mootori korpus
Postitatud: 12 Juun 2020, 22:18
Postitas HarryPokker
Selge, siis on mingi täielik pask mul hetkel seal peal. Võtan ühendust müüjaga.
Re: Mootori korpus
Postitatud: 13 Juun 2020, 09:20
Postitas vanalendur
HarryPokker kirjutas: ↑12 Juun 2020, 18:34
- Öelge mulle, kas mina teen midagi valesti või peabki see jääma selline kumjas nagu mastiks? (https://www.hlautoosad.ee/?page_id=10&m ... 91450&aid= aine siis see). Esimene kord tuli natuke rohkem metalli ja vähem liimi, arvasin, et selles asi. Teine kord lasin mõlemat võrdselt, segasin kokku ning ikka jääb kuidagi pehme ja selline nätske?! Enda peas mõtlesin, et taheneb täiesti kivikõvaks. Esimese koorisin maha nagu kummiliimi kätelt. Ei saa õige asi olla...või on?
Lasid ikka 12-16h kõvenduda enne kui kallale läksid?
Re: Mootori korpus
Postitatud: 13 Juun 2020, 21:43
Postitas HarryPokker
Esimene kord tahenes lausa mitu päeva, ikka pehme. Asi oli selles, et liimi tuli vähem kui metalli ning sellepärast ei kivistunud. Tegin uue segu, lasin täpselt võrdselt mõlemat (veendusin) ja tahenes ära. Tundub, et hetkel on ok. Vaatame, kui mootor soojaks läheb, kas siis ka kestab.