Mootori korpus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
HarryPokker
Postitusi: 17
Liitunud: 05 Juul 2019, 20:21
Tsikkel: KTM 690 Enduro-R

Mootori korpus

Lugemata postitus Postitas HarryPokker » 04 Juun 2020, 15:51

Täna männikul läks alt ära tsikkel kruusasel lõigul asfaldil ning panin parema külje peale maha madalal kiirusel. Tagapiduri hoob väändus ning vajutas mootori korpusesse jälje, kust immitseb küll väga vähe, aga siiski õli.

Kas piisab sellest, et korpus välja vahetada, uus õli sisse panna ning pedaal sirgeks väänata? Või on veel midagi, millega arvestama peaks? On mingi spets tihend ja vahend tihendi liimimiseks ka?

Või on mingi nipp ka selle pisikese augu sulgemiseks (mingi aktiivmetall vms?)
Rattaks on KTM Enduro-R 690 (2012)

vigastus1.jpg
vigastus2.jpg


Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8321
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 100 korda
Tänatud: 229 korda
Kontakt:

Re: Mootori korpus

Lugemata postitus Postitas Piipz » 04 Juun 2020, 16:01

Uut korpust ei ole küll vaja.
Keemilise metalliga lapid ära.
Enne muidugi teed puhtaks ja lihvid ära, natuke lihvid ka augu ümbrust ja siis mökerdad sellega kokku:

https://www.hlautoosad.ee/?page_id=10&m ... 91450&aid= ja peab nii, et seda nägu :)

Ikka kogemusest räägin :)

Pedaali väänamisega võib aga pedaal pooleks minna, pigem arvesta sellega, et see ei pruugi hästi õnnestuda.

Tihendi materjali saad streetmotost lehtede kaupa ja saad ise õige mõõdu välja lõigata.

Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

Teema algataja
HarryPokker
Postitusi: 17
Liitunud: 05 Juul 2019, 20:21
Tsikkel: KTM 690 Enduro-R

Re: Mootori korpus

Lugemata postitus Postitas HarryPokker » 04 Juun 2020, 16:05

Tänud abi eest!


will111
Postitusi: 3648
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Mootori korpus

Lugemata postitus Postitas will111 » 04 Juun 2020, 18:39

Välja pakutud variandid toimivad ka jah. Aga mina ei kasutaks seda keem metalli versiooni rohkem kui ajutise lahendusena.

Selle kaane saab ilusti ära keevitada, no problem. Ja pedaali saab ka ilusti sirgeks kui teeb keegi, kes on varem selliseid asju piisavalt teinud.
Saaksin mõlemad asjad ära teha, kuid kahjuks hetkel käsi kipsis ja ei taha ühe käega vist jämmima hakata :roll:


Teema algataja
HarryPokker
Postitusi: 17
Liitunud: 05 Juul 2019, 20:21
Tsikkel: KTM 690 Enduro-R

Re: Mootori korpus

Lugemata postitus Postitas HarryPokker » 04 Juun 2020, 21:46

Mismoodi sellist õhukest sitanikerdist keevitada? Kui pisike kõks piduripedaaliga lööb sellise augu sisse, kust õli välja voolama hakkab, siis kuidas see keevitustemperatuuridele vastu peab?

Viimati muutis HarryPokker, 04 Juun 2020, 21:58, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1179
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Mootori korpus

Lugemata postitus Postitas Ronk » 04 Juun 2020, 21:56

https://sparepartsfinder.ktm.com/

Vin kood sisse ja vaata mis tihend kaanele käib. Ei ole mõtet mingite lehtedega jamada, kui originaal tihend võib paar euri maksta.

Tihti KTM üllatab mõne varuosa hinnaga :D . Sama kehtib pedaali kohta. Otsi kood välja, saada päring ekstreem motosse ja vaata mis pakutakse.


Teema algataja
HarryPokker
Postitusi: 17
Liitunud: 05 Juul 2019, 20:21
Tsikkel: KTM 690 Enduro-R

Re: Mootori korpus

Lugemata postitus Postitas HarryPokker » 04 Juun 2020, 22:01

Kas mul oleks mõistlik panna mingid kukkumise punnid kuhugi kohta enduuro rattal? Fakt on see, et neid kukkumisi kõvemal pinnasel tuleb veel ette ja kui esimene puutepunkt peale lenksu on piduripedaal, mis kohe ennast plokki sisse sööb, siis see ei ole jätkusuutlik. Mida siin foorumis kõvemad enduuro korufeed ütleksid? Kas tasub selliseid väljaulatuvaid osasid kuhugi panna või hakkab see pigem takistama ja kinni jääma igale poole?

Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1179
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Mootori korpus

Lugemata postitus Postitas Ronk » 04 Juun 2020, 22:08

HarryPokker kirjutas:
04 Juun 2020, 22:01

Kas mul oleks mõistlik panna mingid kukkumise punnid kuhugi kohta enduuro rattal? Fakt on see, et neid kukkumisi kõvemal pinnasel tuleb veel ette ja kui esimene puutepunkt peale lenksu on piduripedaal, mis kohe ennast plokki sisse sööb, siis see ei ole jätkusuutlik. Mida siin foorumis kõvemad enduuro korufeed ütleksid? Kas tasub selliseid väljaulatuvaid osasid kuhugi panna või hakkab see pigem takistama ja kinni jääma igale poole?

Ma arvan et sa just vastasid oma küsimusele. Ehk jah need punnid ilmselt hakkavad rohkem kahju tekitama kukkumisel kui asjad väärt on. Kui muretsed pedaali ja käiguvaheti pärast, siis turg on täis erinevaid versioone vedrudega variantidest. Ehk mis peaks ka suht "must have" olema antud tüüpi tsiklitel. Ehk siis kukkudes annab vedru järgi ja ei teki seda "välja ulatuvat" osa rattal.

Antud ratta eripärasid küll väga ei tea, kuid sama marki ratastele on võimalik ka igasuguseid kaitsekaasi osta mootori pooltele. Ehk siis süsinikust vms materjalist, mis taolisi õlilekke vigastusi ilmselt vähendaks.

Hulluks aga ei tasu minna ja tasub arvestada, et pedaalid, käiguhoob ja heeblid on suht tüüpiline kuluosa, mida sellist tüüpi rataste puhul ikka kulub. :D

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8321
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 100 korda
Tänatud: 229 korda
Kontakt:

Re: Mootori korpus

Lugemata postitus Postitas Piipz » 05 Juun 2020, 08:18

will111 kirjutas:
04 Juun 2020, 18:39

Välja pakutud variandid toimivad ka jah. Aga mina ei kasutaks seda keem metalli versiooni rohkem kui ajutise lahendusena.

Selle kaane saab ilusti ära keevitada, no problem. Ja pedaali saab ka ilusti sirgeks kui teeb keegi, kes on varem selliseid asju piisavalt teinud.
Saaksin mõlemad asjad ära teha, kuid kahjuks hetkel käsi kipsis ja ei taha ühe käega vist jämmima hakata :roll:

Mu eelmine ratas on selle ajutise lahendusega aastast 2008 :) Sellega ei parandaks midagi, milles on surve sees, kuid seal kaane all pole mignit survet, korralikult tehtud, siis jääb igaveseks.

Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7324
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 153 korda
Tänatud: 200 korda
Kontakt:

Re: Mootori korpus

Lugemata postitus Postitas mx77 » 05 Juun 2020, 09:37

Piipz kirjutas:
04 Juun 2020, 16:01

Uut korpust ei ole küll vaja.
Keemilise metalliga lapid ära.
Enne muidugi teed puhtaks ja lihvid ära, natuke lihvid ka augu ümbrust ja siis mökerdad sellega kokku:

Nii ja naa. Oli endal kunagi sama viga ja sai mitu korda proovitud keemilise matalliga lappida, aga ei jäänud pidama. Võib olla ikkagi metall mängib nii palju temperatuuri mõjul.
Keevitamisega oleks ka ettevaatlik sest osadel KTM-idel on see kaas magneesiumist ja selle keevitamine ei ole igale mehele jõukohane.

Polisport teeb neid plastikust kaitseid, aga ainult krossi- ja enduuroratastele. Carbonist saab igasuguseid aga nende hinnad on vähe teist mast.

Kasutaja avatar

h0lger
Postitusi: 465
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 29 korda

Re: Mootori korpus

Lugemata postitus Postitas h0lger » 05 Juun 2020, 09:57

https://www.ebay.com/itm/202910346912?f ... r1WL84f2DI

Eesti poiste tehtud, kaalub miinus 50 grammi ja kaitseb sellise asja vastu väga hästi.
Enda rattal on küljes ja ilma selleta ilmselt otsiks ka siduri korpuse kaant praegu.

Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.
Kasutaja avatar

Alterjor
Postitusi: 210
Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
Tsikkel: KTM 690 15'
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Mootori korpus

Lugemata postitus Postitas Alterjor » 05 Juun 2020, 12:07

h0lger kirjutas:
05 Juun 2020, 09:57

https://www.ebay.com/itm/202910346912?f ... r1WL84f2DI

Eesti poiste tehtud, kaalub miinus 50 grammi ja kaitseb sellise asja vastu väga hästi.
Enda rattal on küljes ja ilma selleta ilmselt otsiks ka siduri korpuse kaant praegu.

Neil on ka pakkuda terves ulatuses kaitset kaanele. Oskad äkki öelda,et kumba peaks kuna eelistama?

Ja kuidas see seal kinni istub?

HRRRRR, click click, tock tock, HHHHHH, ZIIIIIII POK POK POK!

Kasutaja avatar

h0lger
Postitusi: 465
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 29 korda

Re: Mootori korpus

Lugemata postitus Postitas h0lger » 05 Juun 2020, 13:11

Selles teemas välja toodud vigastuse vastu aitab poolik väga ilusti, aga ega see suurem ilmselt halvem ei saa olla.
Kui peaks kunagi mõni terav kivi sinna üles poole sattuma, siis oleks lisakaitse hea.

Kinni istub see kas kahepoole teibiga või silikooniga (ise kasutasin silikooni).

Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.

Teema algataja
HarryPokker
Postitusi: 17
Liitunud: 05 Juul 2019, 20:21
Tsikkel: KTM 690 Enduro-R

Re: Mootori korpus

Lugemata postitus Postitas HarryPokker » 05 Juun 2020, 21:31

Tänud ideede eest. Proovime ära.


Teema algataja
HarryPokker
Postitusi: 17
Liitunud: 05 Juul 2019, 20:21
Tsikkel: KTM 690 Enduro-R

Re: Mootori korpus

Lugemata postitus Postitas HarryPokker » 12 Juun 2020, 18:34

  1. Öelge mulle, kas mina teen midagi valesti või peabki see jääma selline kumjas nagu mastiks? (https://www.hlautoosad.ee/?page_id=10&m ... 91450&aid= aine siis see). Esimene kord tuli natuke rohkem metalli ja vähem liimi, arvasin, et selles asi. Teine kord lasin mõlemat võrdselt, segasin kokku ning ikka jääb kuidagi pehme ja selline nätske?! Enda peas mõtlesin, et taheneb täiesti kivikõvaks. Esimese koorisin maha nagu kummiliimi kätelt. Ei saa õige asi olla...või on?

  2. Piduripedaali väänasin kullinokkadega ilma suurema vaevata sirgeks. Ei mingit vastupanu ega kõhklust. 5 sekundit ja sirge.

Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 547
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 74 korda
Tänatud: 76 korda

Re: Mootori korpus

Lugemata postitus Postitas Kauri » 12 Juun 2020, 20:55

Kontrolli säilivusaega. Vananedes hakkavad trikke tegema.
Muidu peaks kuivama ikka täiesti lihvitavaks ja töödeldavaks.

Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250

Teema algataja
HarryPokker
Postitusi: 17
Liitunud: 05 Juul 2019, 20:21
Tsikkel: KTM 690 Enduro-R

Re: Mootori korpus

Lugemata postitus Postitas HarryPokker » 12 Juun 2020, 22:18

Selge, siis on mingi täielik pask mul hetkel seal peal. Võtan ühendust müüjaga.


vanalendur
Postitusi: 386
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Mootori korpus

Lugemata postitus Postitas vanalendur » 13 Juun 2020, 09:20

HarryPokker kirjutas:
12 Juun 2020, 18:34
  1. Öelge mulle, kas mina teen midagi valesti või peabki see jääma selline kumjas nagu mastiks? (https://www.hlautoosad.ee/?page_id=10&m ... 91450&aid= aine siis see). Esimene kord tuli natuke rohkem metalli ja vähem liimi, arvasin, et selles asi. Teine kord lasin mõlemat võrdselt, segasin kokku ning ikka jääb kuidagi pehme ja selline nätske?! Enda peas mõtlesin, et taheneb täiesti kivikõvaks. Esimese koorisin maha nagu kummiliimi kätelt. Ei saa õige asi olla...või on?

Lasid ikka 12-16h kõvenduda enne kui kallale läksid?


Teema algataja
HarryPokker
Postitusi: 17
Liitunud: 05 Juul 2019, 20:21
Tsikkel: KTM 690 Enduro-R

Re: Mootori korpus

Lugemata postitus Postitas HarryPokker » 13 Juun 2020, 21:43

Esimene kord tahenes lausa mitu päeva, ikka pehme. Asi oli selles, et liimi tuli vähem kui metalli ning sellepärast ei kivistunud. Tegin uue segu, lasin täpselt võrdselt mõlemat (veendusin) ja tahenes ära. Tundub, et hetkel on ok. Vaatame, kui mootor soojaks läheb, kas siis ka kestab.




Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”