karbuss jamab

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
kubias
Postitusi: 45
Liitunud: 07 Veebr 2015, 10:23
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

karbuss jamab

Lugemata postitus Postitas kubias »

Ei tule pöörded kohe maha, kas on vaja midagi reguleerida või on midagi kulunud,pill yamaha yz250f 2008 a ehk oskab keegi nõu anda.




2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Re: karbuss jamab

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Kui trossid käivad siis on tühikäigul segu lahja kas ummistuse või reguleerimise tulemusena.
Tühikäigusüsteem teeb nii lahja segu, et mootor vaevu käib ja siis on siibri piirdekruvist niipalju peale keeratud et käiks, kuid nüüd gaasi maha lastes suudab ta ka peapihustist toituda ja pööre püsib seni üleval kui sealt küte ära tarbitakse.
Võib olla sihilikult keeratud et hõredate klappidega kuum mootor üldse käivituks.

Kasutaja avatar

Teema algataja
kubias
Postitusi: 45
Liitunud: 07 Veebr 2015, 10:23
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: karbuss jamab

Lugemata postitus Postitas kubias »

klapid ok vahetan karpas kõik tihendid vaatan mis siis teeb.


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: karbuss jamab

Lugemata postitus Postitas morse »

2715 jutt tundub loogiline. Teinekord võib sama asi juhtuda ka siis kui lisaõhku tõmbab kusagilt (näiteks katine kummilutt silindri ja karpa vahel vmt). Testida on hea nii, et lase käivituseetrit või Brake Cleanerit kummiluttidele ja kui siis pööre üles läheb, on selge, et tõmbas kusagilt sisse seda kraami.

Kasutaja avatar

Teema algataja
kubias
Postitusi: 45
Liitunud: 07 Veebr 2015, 10:23
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: karbuss jamab

Lugemata postitus Postitas kubias »

ok proovin ka selle järgi, kahtlustasin iseka seda kuid silmaga pole midagi näha et katki oleks.


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: karbuss jamab

Lugemata postitus Postitas morse »

Ja kui karpa lahti võtad, siis üksi tihendite vahetamisest pole kasu (tihendid sellist pöörete probleemi pigem ei tekita). Pöörete probleem võib karpas pigem tulla seismisega tekkinud vaigust või lihtsalt mingist mustusest. Kui ultraheli vanni võimalust pole, siis võta purk carb cleanerit ja suruõhk - siis saad kindel olla, et kõik kanalid said puhtaks.

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: karbuss jamab

Lugemata postitus Postitas Turist »

Kasutan seda teemat natuke teistsuguste karburaatoriga seotud probleemide arutlemisel.
Karburaatorid on sellised (Mikuni, pildid netist):

2.jpg
2.jpg (126.7 KiB) Vaadatud 1859 korda
1.jpg
1.jpg (103.09 KiB) Vaadatud 1859 korda

Probleem üldiselt on selline, et mootor ei anna sellist võimsust välja nagu peaks. Pole muidugi võimsust kW(hj) mõõtnud, kuid probleemist on "tunde põhjal" aru saada kiirendades, aga numbriliselt väjendades lõppkiirust proovides: andmete järgi on see 178 km/h, aga reaalselt pikalt venitades sai GPS järgi 138 km/h. Spidomeetri järgi ei näe eriti midagi, osuti kõigub suures ulatuses, aga üldiselt tundub näitama vähemalt u. 20 km/h rohkem (tehase poolt antud kiirus peaks vast ikka tegelik kiirus olema ehk lähedane GPS järgi mõõdetule).
Silindri nr. 2 küünal on tahmane. Ei oska arvata, kas see võimsuse vähenemine võib kõik olla seotud selle 2. silindriga ja selle tahmamisega, aga kindlasti see mingil määral mõjutab. Erineva valgusega tehtud pildid (lamp ja päevavalgus):

küünlad.jpg

Mida olen viimasel ajal teinud/proovinud?
Silindrite kompressioonid mõõtsin ära: kõik on vahemikus 8,2(8,3, nii täpselt ei eristanud) kuni 9,0 bar, mis on igati OK, miinimum lubatud on 7,0 ja erinevused silindrite vahel lubatud kuni 1 bar.
Klapivahed on reguleeritud.
Nukkvõlli kett on pingutatud.
Õhufilter enne hooaega uus.
Süüteküünlad enne hooaega uued.
Karburaatorite ja silindrite vahelised lõdvikud uued
Bensiinikraani PRI-asendis hoides u. 1 tunni jooksul ei lekkinud kusagilt tilkagi välja.
Silindri nr. 2 sisselaske vaakumi pealt toimub bensiinikraani avamine. Oli kahtlus, et kraani membraan lekib ja see põhjustab segu rikastamist ning tahmamist ja sai membraan vahetatud.
Karburaatorite sünkroniseering üle kontrollitud/reguleeritud

Ei ole varem selliste karburaatoritega kokku puutunud. Need ülemised membraanid peaks siis vaakumi abil segusiibreid ja nende küljes olevaid nõelasid tõstma? Millisest kohast see vaakum võetakse? Kui mingi membraan lekiks, kas siis tõstaks vähem või hoopis rohkem? Või kui siiber raskelt liiguks ja ei tõuseks piisavalt? Sel juhul ilmselt muutuks segu kogus, aga mitte koostis?
Hetkel ise ei oska rohkem variante välja pakkuda, mis mainitud probleemi võiks põhjustada:
1) kütuse tase liiga kõrge (pole veel kontrollinud)
2) peadüüs liiga kulunud (pole kontrollinud, aga miks peaks ühe karburaatori düüs oluliselt rohkem kuluma kui teised?)
3) külmkäivituse süsteem jääb kuidagi peale/lekib ja rikastab selle karburaatori segu (pole lahti võtnud, väliselt vaadates liigub samamoodi nagu teised)
...äkki kellegi poolt mingi mõte veel.
:roll:


Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: karbuss jamab

Lugemata postitus Postitas Tort »

Kui kõik puhas siis ujukitaseme ja nõelad vaataks tõesti üle. Võid ka kaaluda ujukeid toidukaaluga et kas sama massiga umbes. Vananedes lähevad raskeks teinekord, mõni voib olla palju raskem kui teine.


Vitold
Postitusi: 113
Liitunud: 03 Juun 2004, 21:51
Tsikkel: GSXR-1100 & HD Dyna
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: karbuss jamab

Lugemata postitus Postitas Vitold »

Turist kirjutas: 08 Juun 2021, 19:24

2) peadüüs liiga kulunud (pole kontrollinud, aga miks peaks ühe karburaatori düüs oluliselt rohkem kuluma kui teised?)

Kas peadüüsi suurus klapib sellega mis on tehase manualis sinu mootorattale ?

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: karbuss jamab

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Õppematerjal (kuidas töötab)

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 488
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 43 korda

Re: karbuss jamab

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Võid ka kaaluda ujukeid toidukaaluga et kas sama massiga umbes. Vananedes lähevad raskeks teinekord, mõni voib olla palju raskem kui teine.

füüsika õpetaja kukuks selle peale koomasse.

http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022

Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: karbuss jamab

Lugemata postitus Postitas Tort »

Ei tea miks? Omal läbi elatud.

Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 488
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 43 korda

Re: karbuss jamab

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Ei tea miks? Omal läbi elatud.

Ega ma ei tahtnud üldse norida, ära pane pahaks. Mass ja kaal on erinevad asjad. Mass sõltub keha liikumise kiirusest. Et ujuki materjali kaal suureneb ajas.... võimalik, aga reeglina ainete kaalud vähenevad ajas. Aga ma ise pole ka eriti tark inimene.

http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: karbuss jamab

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kas usute või mitte aga olenevalt ujuki materjalist ja/või mikropragudest, ujuki kaal muutub sinna sisseläinud bensiini kaalu võrra suuremaks!

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: karbuss jamab

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Divikas kirjutas: 09 Juun 2021, 11:03

Mass sõltub keha liikumise kiirusest.

Sry Divikas, aga sul on endal asjad sassis nagu pudru ja Honda juhtmestik :) Jah, sõna-sõnalt on see väide õige, aga efekt muutub märgatavaks alles siis, kui kiirus on valguse kiirusega samast suurusjärgust.


Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: karbuss jamab

Lugemata postitus Postitas Tort »

Divikas kirjutas: 09 Juun 2021, 11:03

Ei tea miks? Omal läbi elatud.

Ega ma ei tahtnud üldse norida, ära pane pahaks. Mass ja kaal on erinevad asjad. Mass sõltub keha liikumise kiirusest. Et ujuki materjali kaal suureneb ajas.... võimalik, aga reeglina ainete kaalud vähenevad ajas. Aga ma ise pole ka eriti tark inimene.

Võib ka kõnekeeles rääkida, aga massi si ühik on kg ja kaalu ühik on N. Kui ma väljendan suurust grammides, siis ma ütlen mass, omast arust. Samuti eelistan Maal elada jne. Aga eks ülikoolist on mõned aastad möödas.

Kg või N, üks ujuk vajub teinekord sügavamale bensiini sisse kui teine (ühikuteta iseloomustus, ei kaalu ega massi).

Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 488
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 43 korda

Re: karbuss jamab

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Nõus, vahet pole kuidas asju nimetada, tähtis on ratas toimiks. Mu rattal on neid (karburaatoreid) poole vähem ja ka nende korralikult tööle saamine paras peavalu. Ja kõik ei allu tavaloogikale. Vanal tehnikal veel vanusest tulenev lisaks. Jamasin oma rattaga ka paar nädalat tagasi mitu päeva, enne kui normaalselt tööle hakkas. Tellisin uued segukruvid, kui need kätte saan, eks tuleb taas uuesti otsast alustada, kui need ära vahetan.

http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: karbuss jamab

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Mul on viimased kaks aastat jama ujukitega ehk siis nõelte pidavusega. Üle eelmine aasta panin karpasse kõik uue sisse, segunõelad kaevud ja kõik muu.Ujukitel vahetasin nõelad,aga kaevusid mitte, sest tundusid täiesti korralikud ja kulumis jäljeta. Karu tegi Streetmotos veel pärast seda klapiregulli ja ketivahetuse kontrollis karpade sünki ning veel nipetnäpet, ratas sõitis lausa ülihästi. Eelmised nõelad olid ostes 2011 sees ehk kestsid minu käes a´8 aastat(pigem olid üldse tehase omad) . Panin kõik Yamaha OEM osad, mida tellisin Streetmotost. Eelmisel sügisel hakkasin viimasel soojal nädalavahetusel sõitma minema, panin ratta õues käima, läksin tuppa korraks ja tagasi tulles bens voolas ülevoolust lahinal.Ostsin uued OEM nõelad panin sisse, kõik OK, aga rohkem sügisel ei sõitnud. Sel kevadel korra sõitsin ja siis oli paus, olin kuu aega haige. Nüüd teist korda sõites, hakkas linnavahel tühikäigul puterdama, nagu üle uputaks kuid ei voolanud üle. Sain sõitmise sõidetud ja kodus umbes tund lahtise kraaniga seistes ning jälle silindris bens, nii et sarter ei keera. Nüüd ootan Streetmotost ujuki kaevude ja nõelade komplekte. Ilmselt on tänapäevane bens ka, mis kummiosasid rikub-Neeme arvas sama, kui talle muret kurtsin. Sõidan Alexela 98-ga. Mikuni karpad ka mul,aga 2tk.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: karbuss jamab

Lugemata postitus Postitas Turist »

Vitold kirjutas: 08 Juun 2021, 22:12
Turist kirjutas: 08 Juun 2021, 19:24

2) peadüüs liiga kulunud (pole kontrollinud, aga miks peaks ühe karburaatori düüs oluliselt rohkem kuluma kui teised?)

Kas peadüüsi suurus klapib sellega mis on tehase manualis sinu mootorattale ?

Klappis küll, aga vähe kasu sellest kui ta vale koha peal on. (lol)

IMG_6411.jpg
IMG_6412.jpg
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”