Kap.remont mootorile

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Jalamees
Postitusi: 183
Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 26 korda

Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas Jalamees »

Plaan üks vanem Honda ära restaureerida, kõige muuga saan ise hakkama aga mootor käib üle jõu (pole kunagi teinud)
Tavatöökodade poole pöördumisest olen loobunud kuna paarist kohast uurides sain läbi lillede aru, et sellinne töö tavapäraste õlivahetus jms kiire raha teenimistööde vahel pole väga oodatud. Ja ma annan endale aru, et ärilises mõttes ei suudaks ma töökodade töö+tööriistad+kesklinnatöökojarent+maksud+kasum tunnihinda kinni maksta. Ometi on usk ,et selliseid hingega asjajuures spetsialiste on olemas kes hobikorras/omalkäel tehes võiks antud tööga suurepäraselt hakkama saada.

Seega kui tõenäoline oleks leida mehaanikut kes oleks:

  • huvitatud vanadest mootorratastest
  • huvitatud ette võtma ühe 77a honda boksermootori ja tegema täis kap remondi. Uued kolvid, rõngad, laagrid, tihendid.
  • omaks piisavalt insenerteadmisi ja suhtumist "teen pigem hästi või ei tee üldse"
  • kellel oleks aega selleks.
  • kelle eesmärk oleks tulemus mitte rahateenimine kui sellinne.
  • kes oskab oma töö aega ja maksumust ette ennustada
  • kes julgeb töö valmides öelda, et see kestab nüüd veel 100K km.
  • kes oleks usaldusväärne


Kasutaja avatar

Divikas
Postitusi: 488
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 43 korda

Re: Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas Divikas »

Sa pead ikka rahakuluga ka arvestama. Lihtsam oleks ilmselt toimiv mootor osta...kõik see, mis sa loetled on hinnalipikuga.

http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022

Erci
Postitusi: 750
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas Erci »

Oled alguseks uurinud, kas remontkolbe, rõngaid, laagreid tihendeid on vanurile saada? Ilmselt remondimanuaali pead ka leidma jõumomentide tarvis.
Ma ei tea, et keegi hobikorras seda viitsiks teha, sest oskajale mehele on see ikka reeglina elatusallikas.
Julgen öelda, et töökojale on selline töö suht tulutoov, sest tunde tuleb usinalt ja töö pole kontimurdev. Lihtsalt töötunnid ja jupid tuleb kinni maksta, mis sageli on kallim, kui töökorras mootori leidmine.
Töökoja Tartus ikka leiab, kes ära teeb....

___________________________
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

OldHorseNewTricks kirjutas: 26 Jaan 2020, 16:08
  • kes oskab oma töö aega ja maksumust ette ennustada
  • kes julgeb töö valmides öelda, et see kestab nüüd veel 100K km.

Kui muud punktid ei tekita võib olla raskusi, siis need kaks punkti ei ole isegi sellele,kes äsja on samalaadset mootorit teinud, lihtne välja hõisata.
Vana mootori kapremondil ei ole planeeritavat tööaega ja sellist läbisõidu garantiid ei anna ka keegi terve mõistusega isik.Pigem ei ole üldse mingit garantiid võimalik anda. Sa pead ise meistrit usaldama ja lootma ,et kestab.
Kui sul need punktid jäävad nö töövõtu diili sisse,siis ma ei tea kes selleks üldse võiks soovi avaldada.
Varuosade leidmisega soovitaks ise alustada,sest see võtab ka ilmselt aega,kui neid veel üldse saada on.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Mis mootor üldse on GL1000 ?

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
Jalamees
Postitusi: 183
Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas Jalamees »

urmas66 kirjutas: 26 Jaan 2020, 18:38
Spoiler
OldHorseNewTricks kirjutas: 26 Jaan 2020, 16:08
  • kes oskab oma töö aega ja maksumust ette ennustada
  • kes julgeb töö valmides öelda, et see kestab nüüd veel 100K km.

Kui muud punktid ei tekita võib olla raskusi, siis need kaks punkti ei ole isegi sellele,kes äsja on samalaadset mootorit teinud, lihtne välja hõisata.
Vana mootori kapremondil ei ole planeeritavat tööaega ja sellist läbisõidu garantiid ei anna ka keegi terve mõistusega isik.Pigem ei ole üldse mingit garantiid võimalik anda. Sa pead ise meistrit usaldama ja lootma ,et kestab.
Kui sul need punktid jäävad nö töövõtu diili sisse,siis ma ei tea kes selleks üldse võiks soovi avaldada.
Varuosade leidmisega soovitaks ise alustada,sest see võtab ka ilmselt aega,kui neid veel üldse saada on.

Välja kirjutatuna tunduvad need punktid pigem radikaalsena, jah tunnistan. Mõte oli pigem selles et ootaks, et meister on oma töös kindel ja oskab hinnata töö tulemust.
Mul hobiautoga, mis ka 40a vana õnnestus leida sellinne koht kuhu sisseastudes ei pea alati lootma juhusele 50/50 kas õnnestub või mitte ja kust ei saadeta tagasi kuna "see nii vana pill" . Tegemist siis entusiastidega kellel sama hobi ja kelle põhileib ei tule mitte remondist. Lihtsalt head teadmised tehnikast olemas ja asja tehakse pigem kire pärast mitte raha pärast. Muidugi töid väljapoole tehakse ikka raha eest aga seda pigem kulude katteks.
Kindlasti on selliseid teadjaid oskajaid motomaailmas- iseasi on nendega jutule saada.
See, et garantiid ei ole võimalik anda on BS. Olles sobranud lääne hobiauto-motonduse foorumites jääb ikka silma "tegijaid" keda antud ringkonnas respekteeritakse ja kelle tööl on nn kvaliteedi märk.

Mu jutt ei ole kindlasti mitte kohalike ametlike töökodade siunamiseks vaid olen aru saanud, et see on äri ja seal teenitakse raha.

PS. Manualid, parts listid jne endal olemas. Enamus laagreid jne kuluosad saadaval. Tellimise aeg max kuu.
PPS. Heameelega teeks ise kui leiaks nn juhendaja kes vajadusel nõu annab ja väheke kontrollib tehtut.


Teema algataja
Jalamees
Postitusi: 183
Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas Jalamees »

urmas66 kirjutas: 26 Jaan 2020, 18:51

Mis mootor üldse on GL1000 ?

Jah

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas ranel »

Kui pea ei võta, siis peabki rahakott võtma. Mul läks siin 3a tagasi veel päris mitte kõike vahetades remont maksma ~ 700 eur ja ainus sisse ostetud teenus oli sellest hoonimine. Ülejäänu kõik muu sai ise tehtud ja absoluutselt kõik detailid tulid alla letihinna. Ja see on pisike 600c transalpi mootor ja selline raha läks juba sisse. Sel ajal oli õnneks Tartus Catwees veel Honda mootorrataste esindus ja see oli ikka kuldaväärt, kui pisikeste detaile kaupa sai asju juurde tellida vs ise tellides üüratu postikulu. Mujalt motopoodidest pakuti varuosade hinnaks oluliselt suuremaid summasid.

Lisaks 92a Transalpil on varuosade saadavusega kohati keeruline(mida on terve ilm täis), siis ma ei taha absoluutselt uskuda, et 77a rattaga oleks see hulga lihtsam. Jube aeg läks ikka leiutamisele, et ikka õige varuosa sisse saaks. Arvestades, mis aasta rattaga on tegemist, siis ilmselt remont oleks sellel ikka, et näpuga aetakse remondimanuaalis järge ja selle peale läheb aega.

Kui tõsine huvi on, siis hõika raha välja, mida oled nõus maksma. Mingi summa oled ikka peas välja mõelnud. Nagu teemapüstitusest aru on saada, siis turuhinda nagunii maksma nõus pole ja ootad esmaklassilist kvaliteeti, tähtaegade järgimist ning müstilist garantiid nii vanale rattale.

Teine variant ongi see, kui raha ei ole/ei ole nõus maksma tööle väärilist hinda, siis otsid haynesi manuaali, ajad näpuga järge ja teed ise remondi ära.
Kui tuksi läheb, pole kedagi muud, kui ennast süüdistada ja endale garantiiarve esitada.

edit:googeldades seda mootorit suht esimene vaste

Setting aside the very limited number of folks with the expertise to do the actual work, there is very poor availability of rebuild parts from Honda …especially “oversizes” for internal engine parts such as pistons, rings and bearings.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Selle mootori tootmine lõpetati vist 79? kui googel ei valeta. Ma alustaks sellest,et telliks kõik vajaliku ära. Kui tahad uueväärset mootorit,siis pead kõik liikuva uue vastu vahetama. Ehk kui manualid ja kõik muu vajalik olemas,siis hakka tellima. See kuu tellimus aega on väga optimistlik nii vana ratta kohta. Plokikaaned ilmselt saad maha võtta ja kuskile-kellelegi viia,et klapid ja muu ära tehtaks. Konkreetset spetsialisti leida,kes seda mootorit tunneks erinevalt hobiautodest, on keeruline. Võibolla soomes oleks lootus suurem,aga see puusalt pakutud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
Jalamees
Postitusi: 183
Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas Jalamees »

urmas66 kirjutas: 26 Jaan 2020, 20:31
Spoiler

Selle mootori tootmine lõpetati vist 79? kui googel ei valeta. Ma alustaks sellest,et telliks kõik vajaliku ära. Kui tahad uueväärset mootorit,siis pead kõik liikuva uue vastu vahetama. Ehk kui manualid ja kõik muu vajalik olemas,siis hakka tellima. See kuu tellimus aega on väga optimistlik nii vana ratta kohta. Plokikaaned ilmselt saad maha võtta ja kuskile-kellelegi viia,et klapid ja muu ära tehtaks. Konkreetset spetsialisti leida,kes seda mootorit tunneks erinevalt hobiautodest, on keeruline. Võibolla soomes oleks lootus suurem,aga see puusalt pakutud.

Jah, Eesti on selle margi kohalt vaene kuna viimati ca aasta tagasi kui tsekkisin oli siin gl1000 2tk registris. Üldse Euroopas on see mudel jube kallis võrreldes usa-ga. Sealsete foorumite kaudu olen saanud kontakte kust mõningaid nos juppe tellida.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

OldHorseNewTricks kirjutas: 26 Jaan 2020, 20:46
Spoiler
urmas66 kirjutas: 26 Jaan 2020, 20:31

Selle mootori tootmine lõpetati vist 79? kui googel ei valeta. Ma alustaks sellest,et telliks kõik vajaliku ära. Kui tahad uueväärset mootorit,siis pead kõik liikuva uue vastu vahetama. Ehk kui manualid ja kõik muu vajalik olemas,siis hakka tellima. See kuu tellimus aega on väga optimistlik nii vana ratta kohta. Plokikaaned ilmselt saad maha võtta ja kuskile-kellelegi viia,et klapid ja muu ära tehtaks. Konkreetset spetsialisti leida,kes seda mootorit tunneks erinevalt hobiautodest, on keeruline. Võibolla soomes oleks lootus suurem,aga see puusalt pakutud.

Jah, Eesti on selle margi kohalt vaene kuna viimati ca aasta tagasi kui tsekkisin oli siin gl1000 2tk registris. Üldse Euroopas on see mudel jube kallis võrreldes usa-ga. Sealsete foorumite kaudu olen saanud kontakte kust mõningaid nos juppe tellida.

75-79 ja ka järgmised mitu mudelit GW on toodetud ju ainult USA-s ja isegi mitte japsis. Kui sul käed mutreid kruve keeravad ja mingid kasutus-remondi manualid ka olemas,siis selleaegne mootor on piisavalt lihtne,et seda ka ise remontida. Alati saad ju ka mingeid tegevusi, kasvõi osaliselt, lasta kellegi teha. Eelpool mainitud plokikaante teema näiteks.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Tort
Postitusi: 2017
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas Tort »

Mina soovitaks ka ise teha ja väljast osta tavapärased teenused. Pea koos klapimajandusega, silindrite ovaalsuse mõõtmine kui omal riista pole selgitamaks välja õige remontmõõt ja seejärel siis viia plokk koos vända, kepsude ja kolbidega töökotta laagrite vahetuseks ja silindrid puurimisse. Ülejäänu puhul maksab ainult aeg ja kui seda endal on, siis on kõige parem.


eetarga
Postitusi: 773
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Viitina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas eetarga »

Julgen nii palju õelda, kui

  • mootor on juba raamis välja võetud
  • ei ole sealt suured probleemid peidus / ära murtud poltid näiteks
  • karburaatoorid on mängus välja

siis ettenähtud töötunnide arv peab +/- 50 ringis olema. (ilma varuosade tarne peale viitud aeg)

(plokikaaned ainult uued klappid ja nende sisselihvimine, käigukasti ülevaade - mitte kap.remont, ainult uued laagrid)

Edasi saavad nüüd "tellija" kui samuti "tegija" väljamõelda kuidas tunnitasu tohib olla. (togi)

Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!

Vitold
Postitusi: 113
Liitunud: 03 Juun 2004, 21:51
Tsikkel: GSXR-1100 & HD Dyna
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas Vitold »

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Äge mootor,aga ilmselt ei midagi keerulist,selle venna videod vaatasin üle ja selle järgi võiks öelda,et ei ole raketiteadus. Aga kette on sellel mootoril ikka vist kõige rohkem ,mina rohkem pole näinud igaljuhul. Mul läks lugemine sassi :)

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas yeekim »

urmas66 kirjutas: 27 Jaan 2020, 14:21

... Aga kette on sellel mootoril ikka vist kõige rohkem ,mina rohkem pole näinud igaljuhul. Mul läks lugemine sassi :)

Honda ju :)

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Üldiselt lootus, et ise esimest korda mootorit tehes kõik mingi video või raamatu baasilt tegutsedes töö "100k garantii" mõõdu välja annab, on viisakalt öeldes ikka üsna optimistlik :) Ma pakuks pigem, et esimene kord on juba päris õnnestunud, kui asi üldplaanis halvemaks ei lähe. Lisaks seal on vaja ikka sellist nõrgemat riiulitäit kõikvõimalikke spetstööriistu, mis ei ole üksikult võttes küll teabmis kallid, aga kui ei tea, kust osta ja mida osta ja nii edasi, siis nullist alustades läheb mingi 500€ ikka ära. Juba normaalne momentvõti on mingi 150€, saab küll ilma teha ja tehaksegi, aga sellele kehtib heal juhul tagatulede garantii, mitte 100k.

Lootus leida keegi, kellel puhtalt ajaloolise Honda raua näppimisest kabja nii vinna viskaks, et õlleraha eest töö ära teeb ja garantii annab... noh, eks igasugu hulle leidub maailmas :) Iseasi on, et enamasti on sellistele tegelastele mõistlikum viia ainult raha ja mootorit mitte kätte anda - tuleb päeva lõpuks odavam, sest enda aeg, närvid ja pepusse keeratud jupid maksavad ka midagi, rääkimata sellest, kui kõiki pulki pole letikaubana saada. Mitte, et ametlik töökoda oleks nüüd automaatselt mingi kvaliteedi garantii, aga noh on ikka päris jõhker vahe, kas inimene on teinud 5 mootorit kogu oma elu jooksul või teeb 5 mootorit kuus...

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2453
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

Re: Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Ma ütleks ka paar sõna vahele. Esimesena "torkas" natuke lause "selline töö pole kiire rahateenimise tööde vahele oodatud". Tegelikult ei ole mitmetel töökodadel (tegelikult räägin hetkel ainult oma töökoja kogemuse baasil) mitte küsimus kiires rahateenimises a´la rehvivahetused jne, vaid justnimelt selles, et inimesed ei kujuta tegelikult ette seda töömahtu, mis mootoriga tegelemine kaasa toob. Just sellised videod nagu paar postitust tagasi on tekitanud illusiooni, et mis see ikka siis on - 5 minutit videotööaega ja käigukast, väntvõll ja kolvid sees. Videos on laual puhas mootor ja puhtad detailid - see ongi kogu selle mootoritöö juures ainuke lust ja lillepidu. Tegelikkuses on lahtivõtt, korpuste pesemine (üliräpane ja haisev), tihendijääkidete nokkimine (uskumatu ajakulu), pindade puhastamine (jälle tundide kaupa nokkimist), kõikide muude detailide pesemine jne. Tõepoolest - ka meie ei võta ette ühtki mootoritööd märtsist novembrini, sest töömaht on paraku üüratu. Samas, iga talv oleme teinud mõned mootorid kapremonti - suurem osa muide Honda mootorid. Mahavõetud mootori puhul on kapremondi arvestuslik tööaeg 2-3 tööpäeva! Ükspuha, kes või kuidas teeb - no ei saa kuidagi kiiremini seda tehtud. Lisaks kõiksugu allhanked silindrite puurimise, plokipindade lihvimise ja klapipesade lõikuse näol. Midagi tuleb veel sooda- või klaaskuulpritsida ja sinna see tööaeg kulubki. Töö- ja teenusraha on kokku kindlasti vähemalt 1000 eur. See on reaalsus. Kui keegi teeb oma õhtulõbuks kodugaraažis ja hindab oma tööaega 10 eur/tund, siis saab vast kokku pooletuhandega hakkama.

Ja tuleme nüüd tagasi selle "kiirrahateenimise" juurde. Kui on valida, kas teha üht mootoritööd ühele kliendile koos mööda linna edasi-tagasi sõitmisega 3 päeva või selle aja jooksul rahuldada kümne-kahekümne inimese hooldus- või rehvivahetussoov, siis sotsiaalse klienditeeninduse taustaga eelistab enamus töökodasid teist varianti. Ja eks sarnane muster on mistahes valdkonnas, ükskõik kuhu ja mis suunas vaadata.

Ega abivajaja jaoks head lahendust ei olegi välja pakkuda. Tõepoolest: esimest korda tehes on suur tõenäosus teadmatusest või kogemuse puudumisest miskit katki teha, unustada, valesti teha, vale jõuga kokku panna jne. Leida Eestist inimene (eraisik või firma), kes on remontinud vana Wingi mootorit vähemalt 3 korda (et oleks kogemus) on samuti suht haruldane, kui mitte võimatu. Anda 100 tuhat garantiid 40 aastat vanale tehnikale, kus klient ei vaheta välja mitte kõiki osi (ei raatsi), vaid ainult põhilised kuluosad - MISSION IMPOSSIBLE! Sa võid teha kõik tehase manuali järgi õigete jõudude ja töövõtetega, aga garanteerida midagi sellises mahus??? Isegi tehas annab garantii vaid 2 aastat uhiuuele koostele. Ja kui klient tuleb sellise töö garantiijutuga töökotta, siis olgem ausad - oma unerahu ja tulevase konflikti vältimise huvides on mõistlik sellisest tööst keelduda.

Ikkagi soovitus - vana Honda mootor on väga mõistlike lahendustega. Osta endale korralik momentvõti ja tavapärane kvaliteetne u 200 eurone tööriistakomplekt, tõmmata netist tasuta manual ja vaadata selektiivse mõistusega juurde sarnaseid asjalikke videoklippe ning saab hakkama ning lõpuks annad iseendale ka garantii ning probleemide korral pead vägikaigast vedama ainult iseenda teisikuga :-)

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Teema algataja
Jalamees
Postitusi: 183
Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas Jalamees »

Spoiler
StreetMoto kirjutas: 27 Jaan 2020, 18:09

Ma ütleks ka paar sõna vahele. Esimesena "torkas" natuke lause "selline töö pole kiire rahateenimise tööde vahele oodatud". Tegelikult ei ole mitmetel töökodadel (tegelikult räägin hetkel ainult oma töökoja kogemuse baasil) mitte küsimus kiires rahateenimises a´la rehvivahetused jne, vaid justnimelt selles, et inimesed ei kujuta tegelikult ette seda töömahtu, mis mootoriga tegelemine kaasa toob. Just sellised videod nagu paar postitust tagasi on tekitanud illusiooni, et mis see ikka siis on - 5 minutit videotööaega ja käigukast, väntvõll ja kolvid sees. Videos on laual puhas mootor ja puhtad detailid - see ongi kogu selle mootoritöö juures ainuke lust ja lillepidu. Tegelikkuses on lahtivõtt, korpuste pesemine (üliräpane ja haisev), tihendijääkidete nokkimine (uskumatu ajakulu), pindade puhastamine (jälle tundide kaupa nokkimist), kõikide muude detailide pesemine jne. Tõepoolest - ka meie ei võta ette ühtki mootoritööd märtsist novembrini, sest töömaht on paraku üüratu. Samas, iga talv oleme teinud mõned mootorid kapremonti - suurem osa muide Honda mootorid. Mahavõetud mootori puhul on kapremondi arvestuslik tööaeg 2-3 tööpäeva! Ükspuha, kes või kuidas teeb - no ei saa kuidagi kiiremini seda tehtud. Lisaks kõiksugu allhanked silindrite puurimise, plokipindade lihvimise ja klapipesade lõikuse näol. Midagi tuleb veel sooda- või klaaskuulpritsida ja sinna see tööaeg kulubki. Töö- ja teenusraha on kokku kindlasti vähemalt 1000 eur. See on reaalsus. Kui keegi teeb oma õhtulõbuks kodugaraažis ja hindab oma tööaega 10 eur/tund, siis saab vast kokku pooletuhandega hakkama.

Ja tuleme nüüd tagasi selle "kiirrahateenimise" juurde. Kui on valida, kas teha üht mootoritööd ühele kliendile koos mööda linna edasi-tagasi sõitmisega 3 päeva või selle aja jooksul rahuldada kümne-kahekümne inimese hooldus- või rehvivahetussoov, siis sotsiaalse klienditeeninduse taustaga eelistab enamus töökodasid teist varianti. Ja eks sarnane muster on mistahes valdkonnas, ükskõik kuhu ja mis suunas vaadata.

Ega abivajaja jaoks head lahendust ei olegi välja pakkuda. Tõepoolest: esimest korda tehes on suur tõenäosus teadmatusest või kogemuse puudumisest miskit katki teha, unustada, valesti teha, vale jõuga kokku panna jne. Leida Eestist inimene (eraisik või firma), kes on remontinud vana Wingi mootorit vähemalt 3 korda (et oleks kogemus) on samuti suht haruldane, kui mitte võimatu. Anda 100 tuhat garantiid 40 aastat vanale tehnikale, kus klient ei vaheta välja mitte kõiki osi (ei raatsi), vaid ainult põhilised kuluosad - MISSION IMPOSSIBLE! Sa võid teha kõik tehase manuali järgi õigete jõudude ja töövõtetega, aga garanteerida midagi sellises mahus??? Isegi tehas annab garantii vaid 2 aastat uhiuuele koostele. Ja kui klient tuleb sellise töö garantiijutuga töökotta, siis olgem ausad - oma unerahu ja tulevase konflikti vältimise huvides on mõistlik sellisest tööst keelduda.

Ikkagi soovitus - vana Honda mootor on väga mõistlike lahendustega. Osta endale korralik momentvõti ja tavapärane kvaliteetne u 200 eurone tööriistakomplekt, tõmmata netist tasuta manual ja vaadata selektiivse mõistusega juurde sarnaseid asjalikke videoklippe ning saab hakkama ning lõpuks annad iseendale ka garantii ning probleemide korral pead vägikaigast vedama ainult iseenda teisikuga :-)

Tänud asjaliku vastuse eest.

PS "100K garantii " oli öeldud kujundlikult.
PPS. Kiire rahateenimine on ok olles ettevõtja.

Minu jaoks teema maas, mõtteid tekkis, kontakte ka, eks näis mis edasi saab.


Erci
Postitusi: 750
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Kap.remont mootorile

Lugemata postitus Postitas Erci »

Kui ise lahti võtad, siis paned täpselt vastupidises järjekorras kokku tagasi, nii lihtne ongi😊. Aga tegelt, ise juppe lahti võttes, tee pilte, videosid ja skeeme hulgim. Sa ei taha boksermootorit uuesti laiali võtta, sest kastis on hammasratas valesti sees.
Ja kui arvad, et jääb meelde, siis garanteerin, et ei jää.. Omad kogemused...

___________________________
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”