1. leht 1-st

Honda CBR600F 78kw nukvõlli kett.

Postitatud: 16 Sept 2019, 16:33
Postitas Ametivend

Lugesin foorumis eelnevad sellega seonduvad teemad ka läbi aga ei saanud vastust, et Hondadel on see loomulik hääl?!

Nimelt 4000-5000 pöördel kaasi lahti lastes kostab mootorist tiginat, tundub nukvõlli keti hääl olevat, tühikäigul on vaikus. Võtsin nukaketi pinguti maha, tundub et kõik on korras, liigub ilusti lõpuni välja ja hoiab pinget. Kett ka ei ole vist välja veninud kuna pinguti on poole peal, mõõtsin ära. Küsimus on, et kas see ongi normaalne või pinguti vedru sureb ära ja ei suru piisava jõuga vasta talda.

Ette Tänades.


Re: Honda CBR600F 78kw nukvõlli kett.

Postitatud: 16 Sept 2019, 17:29
Postitas StreetMoto

Ei ole Hondade loomulik hääl. On loomulik hääl väsinud ketipingutile, mis on mõistlik vahetada koos ketiga. Näpu vahel ei ole kuidagi võimalik nukaketipinguti töövõimet hinnata. Sa ei suuda elu sees mõjutada nukakaetipingutit jõududega, mis toimuvad mootori sees gaasi mahalaskmisel


Re: Honda CBR600F 78kw nukvõlli kett.

Postitatud: 16 Sept 2019, 17:42
Postitas Ametivend
StreetMoto kirjutas: 16 Sept 2019, 17:29

Ei ole Hondade loomulik hääl. On loomulik hääl väsinud ketipingutile, mis on mõistlik vahetada koos ketiga. Näpu vahel ei ole kuidagi võimalik nukaketipinguti töövõimet hinnata. Sa ei suuda elu sees mõjutada nukakaetipingutit jõududega, mis toimuvad mootori sees gaasi mahalaskmisel

Selge.
Palju on nukvõlli keti vahetus välp?

Ette tänades.


Re: Honda CBR600F 78kw nukvõlli kett.

Postitatud: 16 Sept 2019, 17:55
Postitas AzA

Välpa pole, sõltub, kuidas sõidetud. Mõni sõidab 20k mootori kotti, mõni 50+ ja läheb originaal automaatpingutiga.
Kui kuulipilduja hääl taga, siis viimane aeg pinguti vahetada vähemalt. Soovitavalt manuaalne peale, jebais saab kommiraha eest.
Ketti vahetama tormata? Maip tea, mina seda ei tenud, aga Neeme vs. mina sebari konede alal on umbes nagu mina vs. brown tuumafüüsika alal.
Sestap pigem vaheta kett ka, kui ta juba soovitab.


Re: Honda CBR600F 78kw nukvõlli kett.

Postitatud: 16 Sept 2019, 18:03
Postitas Ametivend
AzA kirjutas: 16 Sept 2019, 17:55

Välpa pole, sõltub, kuidas sõidetud. Mõni sõidab 20k mootori kotti, mõni 50+ ja läheb originaal automaatpingutiga.
Kui kuulipilduja hääl taga, siis viimane aeg pinguti vahetada vähemalt. Soovitavalt manuaalne peale, jebais saab kommiraha eest.
Ketti vahetama tormata? Maip tea, mina seda ei tenud, aga Neeme vs. mina sebari konede alal on umbes nagu mina vs. brown tuumafüüsika alal.
Sestap pigem vaheta kett ka, kui ta juba soovitab.

Aga miks vahetada manuaalse pinguti vastu, misk ei ole mõtet panna automaatset pingutit?
Automaatne pinguti makasb 100€.


Re: Honda CBR600F 78kw nukvõlli kett.

Postitatud: 17 Sept 2019, 09:15
Postitas StreetMoto

Manuaalne pinguti: eelis - puudub võimalus feilida. Ta ei anna kunagi kogemata järgi, sest füüsiliselt on üks pulk vastu ketitalda surutud. Miinused: tihe kontroll ja pealepingutamine. Ei ole päris igaühele, kes ei saa aru palju on pingul ja palju on lõdva kett. Õige pingsuse regull on keerukam kui veoketi pingsuse regull ja nähes kuipaljud ka seda teha ei oska, siis manuaalse pinguti õige pingutuse loogika ei ole igaühele arusaadav.

Automaatpinguti (tehase originaal): eelis - hooldusvaba, automaatne, ei vaja mingit tähelepanu kasutajalt. Miinuseks on võimalus teinekord mingisse asendisse kinni jääda ja siis mitte piisavat survet ketile avaldada. Teine võimalus, et ta lihtsalt annab üks hetk järgi ja siis on kett üle visanud ning klapid peas. Küll aga peab sel juhul käituma pilliga väga agressiivselt ja peavad kokku sattuma kõik halvad asjaolud. Suurim vaenlane on mootoripidurdus (lööd 200 km/h pealt 2 käiku alla ja lased siduri plärtsti lahti). Umbes nagu lennuõnnetus, mis toimub enamasti mitme teguri koosmõjul. Aga näed - inimesed ikka lendavad :-)

Maakeeli: automaatpinguti on neile, kes julgevad lennukiga lennata ning manuaalne neile, kes kardavad ja sõidavad Hispaaniasse hoopis autoga. Tsiklitootjad arvavad, et enamus inimesi on foobiavabad ja julgevad lennata ning autoreis on tüütu ettevõtmine - sellest ka automaatpingutid tehaselahendusena :-)

Ketivahetusest oli juttu seetõttu, et kett mõjutab klapiajastust ning selleks ajaks kui nukapinguti häält hakkab tegema on enamasti ka nukakett niipalju veninud/kulunud, et on mõistlik vahetada. Aga eks see jääb juba omaniku otsustada.


Re: Honda CBR600F 78kw nukvõlli kett.

Postitatud: 17 Sept 2019, 11:04
Postitas Ametivend
StreetMoto kirjutas: 17 Sept 2019, 09:15

Manuaalne pinguti: eelis - puudub võimalus feilida. Ta ei anna kunagi kogemata järgi, sest füüsiliselt on üks pulk vastu ketitalda surutud. Miinused: tihe kontroll ja pealepingutamine. Ei ole päris igaühele, kes ei saa aru palju on pingul ja palju on lõdva kett. Õige pingsuse regull on keerukam kui veoketi pingsuse regull ja nähes kuipaljud ka seda teha ei oska, siis manuaalse pinguti õige pingutuse loogika ei ole igaühele arusaadav.

Automaatpinguti (tehase originaal): eelis - hooldusvaba, automaatne, ei vaja mingit tähelepanu kasutajalt. Miinuseks on võimalus teinekord mingisse asendisse kinni jääda ja siis mitte piisavat survet ketile avaldada. Teine võimalus, et ta lihtsalt annab üks hetk järgi ja siis on kett üle visanud ning klapid peas. Küll aga peab sel juhul käituma pilliga väga agressiivselt ja peavad kokku sattuma kõik halvad asjaolud. Suurim vaenlane on mootoripidurdus (lööd 200 km/h pealt 2 käiku alla ja lased siduri plärtsti lahti). Umbes nagu lennuõnnetus, mis toimub enamasti mitme teguri koosmõjul. Aga näed - inimesed ikka lendavad :-)

Maakeeli: automaatpinguti on neile, kes julgevad lennukiga lennata ning manuaalne neile, kes kardavad ja sõidavad Hispaaniasse hoopis autoga. Tsiklitootjad arvavad, et enamus inimesi on foobiavabad ja julgevad lennata ning autoreis on tüütu ettevõtmine - sellest ka automaatpingutid tehaselahendusena :-)

Ketivahetusest oli juttu seetõttu, et kett mõjutab klapiajastust ning selleks ajaks kui nukapinguti häält hakkab tegema on enamasti ka nukakett niipalju veninud/kulunud, et on mõistlik vahetada. Aga eks see jääb juba omaniku otsustada.

Tänud põhjaliku vastuse eest.
Mina julgen lennata, seega valin automaatpinguti :) !


Re: Honda CBR600F 78kw nukvõlli kett.

Postitatud: 17 Sept 2019, 12:05
Postitas Irual

Kasutan juhust ja küsin huvi pärast dr Neeme käest lisa: milles seisneb automaatse pinguti feilimine reaalses elus: kas järgi annab hammaslatt/stopper või muutub vedru survejõud ajaga?

Tänud, L


Re: Honda CBR600F 78kw nukvõlli kett.

Postitatud: 17 Sept 2019, 12:06
Postitas Kauri

Ilma ketivahetuseta ilmselt ei ole sellel uuel pingutil ka väga pikka iga.
Tänapäevastel sõiduautodel kestavad ketid normaalkasutuses 60-200 000. Sealt edasi on juba loterii kas käivitub soojalt ja kas heitgaasidega ülevaatuse läbib. Vanad mersude rullpuks ketid käisid ca 500 000 korraliku hoolduse puhul. Sealt edasi mootor küll käis aga münti enam klapikambri kaanele ei õnnestunud seisma panna. Kui nüüd kasutuses on see kett, mis on kokku needitud mitmetest plekitükkidest, need on kulumisele ja venimisele eriti altid. Ja samuti tekib nendel kulunud kettidele omast rapsimist ja tõmblemist rohkem kui rullpuksiga keti korral. Keti vahetusega hiljaks jäädes võib teha suurt kahju juba ka ajami ketiratastele. Igasugune tõmblemine keti poolelt tapab kiirelt ka pinguti ja juhtpinnad, mootoriga pidurdamise osa veel eriti.
Need on lihtsalt minu tähelepanekud ja kogemused lukksepana töötatud aastate jooksul.


Re: Honda CBR600F 78kw nukvõlli kett.

Postitatud: 17 Sept 2019, 13:00
Postitas StreetMoto
Irual kirjutas: 17 Sept 2019, 12:05

Kasutan juhust ja küsin huvi pärast dr Neeme käest lisa: milles seisneb automaatse pinguti feilimine reaalses elus: kas järgi annab hammaslatt/stopper või muutub vedru survejõud ajaga?

Survevedru väsib ajaga ja ei suru enam hammaslatti vajaliku ühe hamba võrra edasi. Sellest on tingitud pinguti vabam "logisemine" viimases pealepingutatud hambas ja edasi on juba 2 varianti, kas hammaslati hammas kulub ümaraks ning laseb ühel hetkel tagasi või väsib/paindub kõveraks hammaslati lukustusklotsi pisike "pastakavedru" ning siis laseb lati vabaks ning kett viskab üle hammaste. Ja veelkord: enamasti on kõikide juhtumite korral ühiseks kirjelduseks selline: "Lasin gaasi maha ja järsku tekkis kolin mootorisse..."


Re: Honda CBR600F 78kw nukvõlli kett.

Postitatud: 17 Sept 2019, 13:04
Postitas franz125
Irual kirjutas: 17 Sept 2019, 12:05

Kasutan juhust ja küsin huvi pärast dr Neeme käest lisa: milles seisneb automaatse pinguti feilimine reaalses elus: kas järgi annab hammaslatt/stopper või muutub vedru survejõud ajaga?

Tänud, L

trügin vahele ja vastan Neeme eest.Hondadel feilimine seisnes selles et pingutis on sees hammaslatt mida trügib edasi tigukruvi ja sellesinatse teo spiraalvedru ots murdus ära ning enam edasi ei tõuganud,mis siis omakorda põhjustab keti lõdvaks minemise mingi aja jooksul.See viga oli neil niiumbes 2000 aastani,peale seda enam ei olevat seda probleemi.Rahvajutud sellest ajast levivad aga jõudsalt foorumites edasi.Südame rahustuseks vahetatakse neid manuaalsete vastu edasi.
P.S.Ei õnnestunud Neemet ennetada


Re: Honda CBR600F 78kw nukvõlli kett.

Postitatud: 17 Sept 2019, 13:19
Postitas kalleu
StreetMoto kirjutas: 17 Sept 2019, 09:15

...
Küll aga peab sel juhul käituma pilliga väga agressiivselt ja peavad kokku sattuma kõik halvad asjaolud. Suurim vaenlane on mootoripidurdus (lööd 200 km/h pealt 2 käiku alla ja lased siduri plärtsti lahti)
...

Vabandan, et teise mehe teemat risustan (võib lollide küsimuste alla tõsta vajadusel) - kas ma saan õigesti aru, et kui 600RR-ga (ringrajal) 200 km/h pealt 3 käiku siduriga kiirelt alla vahetada (u. 2s jooksul) palju-palju kordi aasta jooksul siis tuleks üsna sagedasti ka nuka keti pingutit kontrollida? Peaks olema originaal pinguti 2007 a.-st. Mingit kolinat ega pauke siiani pole kuulnud.


Re: Honda CBR600F 78kw nukvõlli kett.

Postitatud: 17 Sept 2019, 14:45
Postitas AzA
Ametivend kirjutas: 16 Sept 2019, 18:03

Aga miks vahetada manuaalse pinguti vastu, misk ei ole mõtet panna automaatset pingutit?
Automaatne pinguti makasb 100€.

Neeme vastas ilusti ära.
Seal ongi see loogika, et kui juba suudad autopinguti kotti lasta sõidustiiliga, siis järgmisega kipub samamoodi minema.
Ehk targem on manuaalne ja pingutamine ära õppida.
Lennukinäide oli hea ... neid kontrollitakse pusiasjadeni väga tihti, autusid täiestu suvalise aja mitte töötundide järel.

Emba kumba pidi ikka sama purk :)


Re: Honda CBR600F 78kw nukvõlli kett.

Postitatud: 17 Sept 2019, 15:51
Postitas Ametivend
AzA kirjutas: 17 Sept 2019, 14:45
Ametivend kirjutas: 16 Sept 2019, 18:03

Aga miks vahetada manuaalse pinguti vastu, misk ei ole mõtet panna automaatset pingutit?
Automaatne pinguti makasb 100€.

Neeme vastas ilusti ära.
Seal ongi see loogika, et kui juba suudad autopinguti kotti lasta sõidustiiliga, siis järgmisega kipub samamoodi minema.
Ehk targem on manuaalne ja pingutamine ära õppida.
Lennukinäide oli hea ... neid kontrollitakse pusiasjadeni väga tihti, autusid täiestu suvalise aja mitte töötundide järel.

Emba kumba pidi ikka sama purk :)

Tegin teema selle, et kui ostsin selle Honda eelmine aasta sügis siis juba tegi nuka kett häält, ei osanud siis sellele tähelepanu pöörata :shock: .
Praeguse seisuga olen sõitnud 7600km, hääl ei ole muutunud. Olen rahuliku sõidustiiliga :). Läbisõit ca 21000km, muidugi ei tea palju on keritud.


Re: Honda CBR600F 78kw nukvõlli kett.

Postitatud: 17 Sept 2019, 16:45
Postitas AzA

Ahaa, siis mugavuse mõttes automaat jeps. Mis aasta ta sul on?
Läbisõitu ei tea kunagi, mul on 2k7 tuono kah 22k ja õige läbijooks. Mõni lihtsalt pole matkamees :)


Re: Honda CBR600F 78kw nukvõlli kett.

Postitatud: 14 Aug 2022, 23:40
Postitas ruitlane
Tere. Andke palun nõu. Masinaks on z1000 2007a ja madalatel pööretel, just gaasi maha võttes lööb mootorisse kerge klõbina sisse, nagu klapid klõbiseks. Rohkem on seda tunda just kuuma mootoriga. Klappe ei usu, need teeks seda külmaga, Kui vedu taha tuleb kaob klõbin ära. Paistab siit nukaketi vahetus? läbisõit on 41000 km.