Amortide hooldus?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Millegipärast kadus mul küünlavahetuse isu ära.....



Saadetud kettaga lauatelefonist!


kalleu
Postitusi: 480
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: on
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas kalleu »

Madlobster kirjutas: 10 Sept 2020, 07:15

Jah Kalleu see oli nüüd sinust väga rumal tegu. Ilma spets tööriistata raja ääres niiviisi töö ära teha, tule palun mõistusele.

Enne kuulmata tegu

mina olin traadi hoidja rollis, kuldsete kätega sõber tegi põhitöö. ta teebki tavaliselt ainult relaka ja haamriga oma ratta kallal imesid ja on sigakiire
ise ja üksi kasutaks jah mingit spetsiaalsemat riista

willi arvamusega on nagu tavaliselt - tema oma ja siis vale :mrgreen:

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas Maaks »

"Kuldsete kätega" toob meelde SELLE loo :-)

oil kirjutas: 10 Sept 2020, 08:47

Mul enamik (mitte moto-)sõpru viib isegi oma tavalisi mõnesajaeuroseid jalgrattaid uueks hooajaks hooldusesse. Rääkimata siis veel mõne ÜLIKEERULISE ( :wack: ) töö nagu autol pirnivahetuse või köögiahjul kütteelemendi vahetamisest.

Kusjuures mul on just käik teenindusse ees, selleks et Mazda 6-e parem esitule pirn ära vahetada :mrgreen: Kui kannad kindaid number 12 on teinekord ka väga lihtne töö sigakeeruline, sest ruumi ei ole.

Viimati muutis Maaks, 10 Sept 2020, 12:24, muudetud 1 kord kokku.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

kalleu
Postitusi: 480
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: on
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas kalleu »

Lugesin teema läbi ja kas ei näe või on rääkimata jäänud, et kui tahad korralikult teha siis tuleks kogu amordi sisu pulkadeks võtta ja ära puhastada enne uue õli sissevalamist. Muidu jääb ikka osa sodi kuskile sisse või vahele.
Oma rataste USD ja tagaamordid olen viinud Vihurmotosse teha (ei ole kodus spetstööriista :lol: ), kus Marko Rohtlaan võtab seibideni lahti


oil
Postitusi: 771
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas oil »

Mu meelest kõik mehed, kes ise oma masinaid remondivad, on tegijad. Vahel läheb natuke nihu, noh siis teed uuesti, aga õpid oma vigadest.

Mul enamik (mitte moto-)sõpru viib isegi oma tavalisi mõnesajaeuroseid jalgrattaid uueks hooajaks hooldusesse. Rääkimata siis veel mõne ÜLIKEERULISE ( :wack: ) töö nagu autol pirnivahetuse või köögiahjul kütteelemendi vahetamisest.


vanalendur
Postitusi: 495
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 76 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas vanalendur »

Teist korda juba ära mainitud nätsuga 7 kandilise turvapoldi välja keeramine. Äkki on rohkem neid kes antud videot tõsiselt võtsid seega mainin ära, et seesamune Ichiban Moto ei tee reaalseid DIY videosid vaid huumorit. Ärge tema eeskujul küll rattaid remontima hakake. Aga meelelahutusek 5+ vaadata.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas M.T. »

oil kirjutas: 10 Sept 2020, 08:47

Mu meelest kõik mehed, kes ise oma masinaid remondivad, on tegijad. Vahel läheb natuke nihu, noh siis teed uuesti, aga õpid oma vigadest.

Mul enamik (mitte moto-)sõpru viib isegi oma tavalisi mõnesajaeuroseid jalgrattaid uueks hooajaks hooldusesse. Rääkimata siis veel mõne ÜLIKEERULISE ( :wack: ) töö nagu autol pirnivahetuse või köögiahjul kütteelemendi vahetamisest.

A mis seal imelikku? Kui ei oska ise ikka piduri- ja käiguvahetaja trosse paika regullida, siis parem viigu targemate kätte, kui isetegevusega asjad hullemaks teeb ja sellega lõpuks lisakulusid tekitab. Pirnivahetusega on samamoodi, küllalt neid kes selle suutnud sinna kuidagi vale nurga all sisse suruda ja siis näitab see esituli krt teab kuhu, a mitte sinna kuhu peaks. Või siis suudetakse selle töö käigus veel midagi ära lõhkuda.
No ja mõnel polegi huvi selliste asjade vastu või soovi käsi mustaks teha, las olla. Ma ka pole viitsinud seni oma rattal õli ise vahetada, kasutan seda aeg millekski muuks. Tulepirne vahetan siiski ise, kodutehnikat lammutan ka oma mõistuse piires, kuni asi liiga elektrikute pärusmaaks ei lähe või testreid ja muid selliseid töövahendeid ei nõua.
On kuldsete kätega mehed, siis vahepealne rass ja lõpuks 2 vasaku käega tüübid. :D


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas hmm »

M.T. kirjutas: 10 Sept 2020, 10:27

On kuldsete kätega mehed, siis vahepealne rass ja lõpuks 2 vasaku käega tüübid. :D

Ema tütrele: Ära mitte kunagi võta endale meheks "kuldsete kätega" meest... Sa ei saa siis kunagi uusi asju. :bsmile:

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

ozzy007
Postitusi: 253
Liitunud: 14 Veebr 2006, 21:13
Asukoht: Rakvere äärelinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas ozzy007 »

Jesper kirjutas: 08 Sept 2020, 00:39

Ma veel lisaks nii palju, et isegi ilma midagi lahti võtmata ja juppe vahetamata (AT-l on õli väljalaskmiseks korgid, niiet amorti ei pea isegi prillidest välja võtma) on pärast u aastakese-poolteist sõitnud õli vahetust vahe täiesti tavalises linnasõidus tuntav, see ei ole mingi juuksekarva peenestamise jutt. Kui õlil on juba mitukümmend tuhat kellal, siis soovitan proovida, päris hea paugu ja taalri suhtega liigutus.

sügistormist murdunud puud metsavahelt koristamata, mammutiga ei jaksa/julge veel minna turnima siis kirjutan siin :mrgreen:

interneeduses leidsin AT sellise õlivahetuse õppevideo

kui nüüd rumalaimale küsimusele ei pretendeeru siis kogenumad palun selgitage ehk veidi arusaadavamalt MIS VAHE on õli väljalaskmisel selles videos 3:10 ja 8:55 erinevatest kohtadest?
-- ise eeldaks et küljepoldi puhul jääb/võib jääda vanast õlist sete põhja...
-- ja samas aga miks siis Honda insenöörid üldse küljepoldi välja mõtlesid?
-- või on see õpetus ka pigem stiilis "ära mingil juhul kodus järgi tee"
ettevaatlikusk teeb see silmajärgi õli doseerimine ja/või kui doseerid kohe täpse anumaga siis pole pärast tasapinda vajagi kontrollida (videos 13min kandis) :roll:

:bsmile:

Elus ei pea oluline olema lõppeesmärk, vaid ikka teekond...
_____________________________________________________
Riga 16 -> Jawa 350-634 -> Dnepr MT9 ------> Yamaha DragStar 650 -> Yamaha TDM850 -> BMW GS1150Adv -> Yamaha TT350 -> Honda XL700 -> Honda XRV750 RD04 ->Yamaha XTZ750 ja BMW F800GS
Virtuaalsed rehvijäljed: https://www.facebook.com/profile.php?id ... tos_albums
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Ma ei tea selle amordi täpset hingeeleu, aga seal võivad olla mingid eri anumad sees, nagu seal joonisel näiteks [mention]ozzy007[/mention]
https://i.pinimg.com/originals/dc/69/a1 ... d27c6f.jpg
Veel üks, palju ägedam pilt :-)
https://blog.motorcycle.com/wp-content/ ... c-fork.jpg

Viimati muutis Maaks, 18 Sept 2020, 10:35, muudetud 1 kord kokku.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1486
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 107 korda
Tänatud: 64 korda

Re: Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

Erinevad amordid, teisel ei ole külje pealt välja laskmise punni. Kuula 5:00 kommentaari.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Amortide hooldus?

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Jah, RD07-l on punn ära kaotatud, ilmselt Transalpide poolel on ka aastate kaupa mingid erisused. Eks kui tahta udupeent tööd teha, siis võib "sette" kätte saamiseks selle amordi ju lahti tõmmata ja brake cleaneriga läbi uhada, aga no mina ei viitsi - lõppkokkuvõttes on tegu 90ndate alguse odava Jaapani tänavaamordiga, see ei muutu võluväel WP-ks või Öhlinsiks vms need peenemad margid kõik on.

Eriauhind läheb muidugi neile, kes suutsid selle video läbi vaadata, mul rauges jaks umbes 20ndal sekundil :)

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”