Amortide hooldus?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Postitusi: 739
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 63 korda
Amortide hooldus?
Madlobster kirjutas: ↑08 Sept 2020, 11:23Ma pigem mõtlesin niipid, et ühtede amortidega sõidetakse sadutuhandeid ja TÜV raputi näitab, et kõik on ok.
Aga jah tundub, et sellel talvel proovin näpu õliseks teha või siis viin kellelegi, kes oskab ilma torutangijälgedeta seda tööd teha.
Tagumine amort siis sama asi v?
Ülevaatusel amordi kukkumise mõõtmine ei näita mittemidagi põhimõtteliselt, vedru kompenseerib seal palju puudujääke, aga seda kas amort toimiv see ei näita tegelikult. Jah kui on poolte erinevus, võiks mingi põlema panna
Lihtsa amordi hooldus on paras tegevus ja konti ei murra, muidugi eeldab mõne spetsiaaltöörista omamist või oskust koduste vahenditega see ise luua
-
- Postitusi: 3124
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 325 korda
Amortide hooldus?
tito kirjutas: ↑08 Sept 2020, 13:17Spoiler
Madlobster kirjutas: ↑08 Sept 2020, 11:23Ma pigem mõtlesin niipid, et ühtede amortidega sõidetakse sadutuhandeid ja TÜV raputi näitab, et kõik on ok.
Aga jah tundub, et sellel talvel proovin näpu õliseks teha või siis viin kellelegi, kes oskab ilma torutangijälgedeta seda tööd teha.
Tagumine amort siis sama asi v?Ülevaatusel amordi kukkumise mõõtmine ei näita mittemidagi põhimõtteliselt, vedru kompenseerib seal palju puudujääke, aga seda kas amort toimiv see ei näita tegelikult. Jah kui on poolte erinevus, võiks mingi põlema panna
Lihtsa amordi hooldus on paras tegevus ja konti ei murra, muidugi eeldab mõne spetsiaaltöörista omamist või oskust koduste vahenditega see ise luua
Rumalat juttu ajad. Mittetöötava amordiga ülevaatuspunktis hakkab auto hüppama nagu filmist mõne bling bling nigga masin.
Olen ise mittetöötavate amortidega läbi kukkunud ühe autoga. Tagumised amordid olid läbi.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Amortide hooldus?
kalapea, good point...aga ma tegelikult tõin selle välja küll tõsi jah, ei kirjutanud nii sõnasõnalt ülesse nagu sina just seda tegid
igatahes, kes on rohkem igasuguseid erineva kilometraaziga tsikliamorte hooldanud, eks see teab jah mis ja milline kraam sealt välja voolab. peale mõningast kogemust ei teki enam väga küsimusi, et kas seda õli tuleks ikka ka vahel vahetada või mitte. võibolla see on siis üks hea põhjus miks inimesed võiksid proovida seda tööd oma rattal ise teha. nii jõuab ehk kõige paremini kohale.
väga palju mingeid erilisi spets tool'e pole tegelikult enamasti vaja ka. kuigi eks nendest on palju abi ja saab töö kiiremini tehtud kui ilma.
-
- Postitusi: 3124
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 325 korda
Amortide hooldus?
Spoiler
will111 kirjutas: ↑08 Sept 2020, 16:05kalapea, good point...aga ma tegelikult tõin selle välja küll tõsi jah, ei kirjutanud nii sõnasõnalt ülesse nagu sina just seda tegid
igatahes, kes on rohkem igasuguseid erineva kilometraaziga tsikliamorte hooldanud, eks see teab jah mis ja milline kraam sealt välja voolab. peale mõningast kogemust ei teki enam väga küsimusi, et kas seda õli tuleks ikka ka vahel vahetada või mitte. võibolla see on siis üks hea põhjus miks inimesed võiksid proovida seda tööd oma rattal ise teha. nii jõuab ehk kõige paremini kohale.
väga palju mingeid erilisi spets tool'e pole tegelikult enamasti vaja ka. kuigi eks nendest on palju abi ja saab töö kiiremini tehtud kui ilma.
No GSX-F kuidas spets võtmeta amordi põhjast midagi teed? Täiesti oleneb amordist ikka.
Amortide hooldus?
Palun loe mu lause nüüd uuesti läbi ja pööra tähelepanu lausaehitusele! Mida ma kirjutasin?
VÄGA PALJU mingeid erilisi SPETS TOOL'e pole tegelikult ENAMASTI vaja ka.
Loomulikult oleneb amordist ja loomulikult on mõnel juhul tarvis mõnda väheke erilisemat tööriista. Point aga oli loomulikult selles, et esiamordi hoolduse tegemiseks ei pea tingimata olema meeletu spets töökoda, kus riiulid on täis kõikvõimalikke ainult selle töö juures kasutatavaid tööriistu, mis maksavad sadu ja sadu eurosid
-
- Postitusi: 1696
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Amortide hooldus?
ranel kirjutas: ↑08 Sept 2020, 16:09Spoiler
will111 kirjutas: ↑08 Sept 2020, 16:05kalapea, good point...aga ma tegelikult tõin selle välja küll tõsi jah, ei kirjutanud nii sõnasõnalt ülesse nagu sina just seda tegid
igatahes, kes on rohkem igasuguseid erineva kilometraaziga tsikliamorte hooldanud, eks see teab jah mis ja milline kraam sealt välja voolab. peale mõningast kogemust ei teki enam väga küsimusi, et kas seda õli tuleks ikka ka vahel vahetada või mitte. võibolla see on siis üks hea põhjus miks inimesed võiksid proovida seda tööd oma rattal ise teha. nii jõuab ehk kõige paremini kohale.
väga palju mingeid erilisi spets tool'e pole tegelikult enamasti vaja ka. kuigi eks nendest on palju abi ja saab töö kiiremini tehtud kui ilma.No GSX-F kuidas spets võtmeta amordi põhjast midagi teed? Täiesti oleneb amordist ikka.
Lihtsalt huvipärast, mis seal amordi põhjast vaja teha spetsvõtmega? Või millist spetsvõtit vaja?
-
- Postitusi: 3124
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 325 korda
Re: Amortide hooldus?
oil kirjutas: ↑08 Sept 2020, 18:55Spoiler
ranel kirjutas: ↑08 Sept 2020, 16:09will111 kirjutas: ↑08 Sept 2020, 16:05kalapea, good point...aga ma tegelikult tõin selle välja küll tõsi jah, ei kirjutanud nii sõnasõnalt ülesse nagu sina just seda tegid
igatahes, kes on rohkem igasuguseid erineva kilometraaziga tsikliamorte hooldanud, eks see teab jah mis ja milline kraam sealt välja voolab. peale mõningast kogemust ei teki enam väga küsimusi, et kas seda õli tuleks ikka ka vahel vahetada või mitte. võibolla see on siis üks hea põhjus miks inimesed võiksid proovida seda tööd oma rattal ise teha. nii jõuab ehk kõige paremini kohale.
väga palju mingeid erilisi spets tool'e pole tegelikult enamasti vaja ka. kuigi eks nendest on palju abi ja saab töö kiiremini tehtud kui ilma.No GSX-F kuidas spets võtmeta amordi põhjast midagi teed? Täiesti oleneb amordist ikka.
Lihtsalt huvipärast, mis seal amordi põhjast vaja teha spetsvõtmega? Või millist spetsvõtit vaja?
See video seletab hästi. Vaata läbi.
Aga seda põhjast keeratakse ikka võtmega muidu.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Amortide hooldus?
seven sided security nut??? what the literal fuck. selliste vendade diy videoid ei tohiks youtubes olla.
see on täiesti tavaline kuuskant polt, olen selliseid lahti ja kinni keeranud igasugustel erinevatel amortidel ikka sadakond korda. jah ranel, ka GSXF'i amordil! ja mul ei ole selle jaoks isegi mitte mingeid spets võtmeid. kuigi ühe padruni võiks selle jaoks ju tööriistapoest osta, maksta läheks see "meeletu" 5euri umbes. oleks lihtsalt natuke mugavam ja turvalisem seda ühte polti keerata, muud midagi.
siin videos on see polt muidugi ümmarguseks keeratud, kellegi samasuguse diy spetsialiste või mitme poolt ära retsitud ja see tüüp teeb seal mingit täielikku arusaamatut porri. nätsu ja kruviga poldi välja keeramine...nujah, raske kommenteerida
-
- Postitusi: 3124
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 325 korda
Re: Amortide hooldus?
No õiget võtit pole, siis keerataksegi asju pekki või mis?
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6608
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 399 korda
Re: Amortide hooldus?
Jutt oli ju ÕLIVAHETUSEST, seal pole midagi "spez'i" vaja...
EDIT 1: See video on hea näide, kuda mitte teha
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 739
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Õpeta mind rumalat, et kui on toimiv amortisaator, siis mida seal mõõdetakse ja mida see amordi kohta näitab?
Kui sul juba bling bling nigga masin, siis ei pea selleks mingit hirmkallist pinki olema, et teada saada, et sul on blin bling nigga masin. Piisab kui regulaarselt enda masinat hooldad ja korra 10k tagant maast lahti rattad tõstad
Spetsiaal tööriista all pidasin mina silmas simmeri paigaldamise abivahendit ja mul võrril oli üleval otsas 17 mm sisekuuskant ( no andke andeks, mu tööriistakohver lõppeb 10mm ) amordi sisse käib täpne kogus õli, ma enam enda ratta õlinivoo kõrgust peast ei mäleta, aga liigse välja imemiseks mul tööriista vaja oli!
Mul hr kassi tehtud spetsiaal tööriist amordi simmeka paigaldamiseks 42mm amordile pildil paremal
Re: Rumalad või segased küsimused jms
tito kirjutas: ↑08 Sept 2020, 19:29Spetsiaal tööriista all pidasin mina silmas simmeri paigaldamise abivahendit ja mul võrril oli üleval otsas 17 mm sisekuuskant ( no andke andeks, mu tööriistakohver lõppeb 10mm ) amordi sisse käib täpne kogus õli, ma enam enda ratta õlinivoo kõrgust peast ei mäleta, aga liigse välja imemiseks mul tööriista vaja oli!
Sportlikust huvist vaatasin oma kuuskantide varu üle, 17mm täitsa olemas. Mitte, et mul sellega muhvigi teha oleks või ma ise hakkaks amorte hooldama
Re: Amortide hooldus?
Simmerlingide sisse toksimiseks kerid ju amorditoru ümber mingi paarkümmend tiiru isoleerteipi, see moodustab sellise "teibisimmerlingi." Selle abil toksidki amorditoruga õige simmeri sisse. Mu arvates lollikindel ja efektiivne võte.
-
- Postitusi: 739
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Mul on käepärast õnneks üks unelmate töökoda koos minionidega
Mul oli 10 cm pikkune 40 mm pm toru jupp, odavam kui teip
Motonetis spetsiaalne asi 19 öörot..
https://www.motonet.ee/et/toode/4004270 ... ustooriist
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: Amortide hooldus?
Ma ei teeks nii. Simmeril on väljaspool servas metall rõngas või muust materjalist tugevam osa,millega simmer istub pesasse. Sellisel moel taod just seda tihendavat pehmet osa ja läbi selle siis lõpuks saab selle sisse,aga simmer võib selleks ajaks juba kahjustunud olla. Samas ei pruugi seda kohe välja näha. See amordi tööriist pole ju keeruline ise teha, lasta teha, või osta.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Amortide hooldus?
urmas66 kirjutas: ↑08 Sept 2020, 20:15Spoiler
Ma ei teeks nii. Simmeril on väljaspool servas metall rõngas või muust materjalist tugevam osa,millega simmer istub pesasse. Sellisel moel taod just seda tihendavat pehmet osa ja läbi selle siis lõpuks saab selle sisse,aga simmer võib selleks ajaks juba kahjustunud olla. Samas ei pruugi seda kohe välja näha. See amordi tööriist pole ju keeruline ise teha, lasta teha, või osta.
Teibi kerid niimoodi peale, et kiht on umbes sama paks kui simmerling. Ja sirgelt, nii et on ühtlane sein. Toksimiseks pole ju pärast palju jõudu vaja, pigem vähe ja rohkem kordi. Peale toksimist on see teip seal täpselt samamoodi nagu enne, simmer nagu uus ning elu hea.
Simmer on pealegi päris tugev asi, kui seda hakkad välja koukima kuksilt, kuhu tõmmitsat ega midagi vahele ei saa (näiteks veovõlli juurest), siis ei taha sinna isegi 1 mm puur hästi sisse minna.
-
- Postitusi: 722
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval
- Tänanud: 110 korda
- Tänatud: 68 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Paar nädalat tagasi sain 17mm-se Tööriistamarketist ja lõikasin ühe otsa 15mm-seks kuna seda tõesti kuskil polnud.
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Re: Amortide hooldus?
ranel...tõsi aga minu point siiski on selles, et need konkreetsed poldid tõepoolest ei vaja mitte ühegi standardi järgi mingit spetsiaalselt võtit. õige mõõt ja kvaliteetne võti peaks see loomulikult sellegipoolest olema.
samas ütleme ausalt...isik, kellel puudub enamvähem korralik töökoda või vähemalt kasvõi mingi lauapinnaga garaaz ja enamvähem sellised tihemini kasutatatav tööriistad ning võtmed igasuguste masinavärkide remondiks - no mina ei soovitaks temal ise esiamorte lahti võtma ja hooldama hakata. ja kui tegu ei ole just selle kõige lihtsama sisemine ehitusega conventional downside up amordiga siis ma ei soovitaks ka muidu osaval mutri keerajal seda tööd ise tegema hakata.
hmm...äkki peaks tõesti spetsiaalselt otsima kuskilt kellegi amordid, mis on eluaeg ratta all olnud ja tegema nendele hoolduse ning asja videosse võtma. siis saaks ka visuaalselt näidata erinevust uue ja välja kallatad mögina vahel
-
- Postitusi: 739
- Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
- Tsikkel: Suzuki DR-Z
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Ma enda oma ostsin ka Tööriistamarketist, kuna 17mm oli vaid kõvasulamina siis see maksis 26 euri vms, paar riiulivahet edasi oli pikk mutter 17 mm 0,50 euroga eeeeem ostsin odavama
Re: Amortide hooldus?
Ei juhtu selle teibiga löömise peale midagi halba, tööriist hoiab lihtsalt kopika aega kokku, aga tulemus on identne.
17mm sisekuuskant maksab Fixuses viieka. Üldiselt Tööriistamarket on hakanud alla käima, üle ühe korra tuled sealt tühjade kätega välja ja hinnatase hakkab juba natuke liiga kosmoseks minema, arvestades et sisuliselt on tegu ikka sama Hiina kolaga, mis mujal. Pika mutriga mingeid kriitilisi asju tehes on suurem risk poldil kandid maha keerata - ma peast täpset numbrit ei mäleta, aga mutter on natuke suurema tolerantsiga tehtud (ehk väiksem), et võti lõdvalt peale läheks ja kuuskantauk on natuke suurem tehtud, et võti lõdvalt sisse läheks. Mutriga keerates paned need kaks tolerantsi kokku ja siis on natuke loto, et kui tihke see ühendus jääb.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Seda minagi mõtlesin, et kuidas see “tööriistakohver” sul 10mm kuuskandiga lõppeb
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Amortide hooldus?
will111 kirjutas: ↑08 Sept 2020, 16:27Palun loe mu lause nüüd uuesti läbi ja pööra tähelepanu lausaehitusele! Mida ma kirjutasin?
VÄGA PALJU mingeid erilisi SPETS TOOL'e pole tegelikult ENAMASTI vaja ka.Loomulikult oleneb amordist ja loomulikult on mõnel juhul tarvis mõnda väheke erilisemat tööriista. Point aga oli loomulikult selles, et esiamordi hoolduse tegemiseks ei pea tingimata olema meeletu spets töökoda, kus riiulid on täis kõikvõimalikke ainult selle töö juures kasutatavaid tööriistu, mis maksavad sadu ja sadu eurosid
USD amordi puhul ainult spetstööristu vaja ongi.
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
-
- Postitusi: 3124
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 325 korda
Re: Amortide hooldus?
No ma jään siiski oma arvamuse juurde, et spets võtit vaja. Mida hästivarustatud tavalise tööriistakohvriga ära ei tee ja vaja spetsiaalselt juurde osta, on minu jaoks spets võti. Mina olen need omale eraldi juurde soetanud.
Mida täpselt ülevaatuspunktis mõõdetakse, ma ei tea, sest tulemus antakse protsentides. Aga amorditestist kukkus kolinaga läbi, auto tagaots sõna otses mõttes hakkas hüppama ja kui amordi alt võtsin, siis käega oli selgelt aru saada, et amort oma tööd ei tee. Läks uus alla, auto ei hüpanud enam ning näit oli üle normi.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Amortide hooldus?
Saab vajadusel ka ilma kui oled varem teinud ja keegi abiks
Viimasel nädalavahetusel aitasin Audrus rinkal sõpra - 2 meest, jupp stoperdamistraati, mõned võtmed, natuke vandumist ja tehtud ta oligi
USD-de sisud on ka natuke erinevad, seal Delboy videos käis vedru väga lihtsa valemiga tagasi kinni
Re: Amortide hooldus?
Millest sa räägid? Et kui esimest korda on mingi konkreetse amordi avamiseks tarvis spets tööriista siis teisel korral enam mitte ja saab hakkama traadida, sest oled varem teinud ja keegi kõrvalt plaksutab ka?
Tule nüüd ikka mõistusele...kui mingi asi käib spets tööriistaga siis ta käib spets tööriistaga. Kui käib ilma, siis käib ilma ja saab töö ära teha tavapäraste tööriistadega. Ja et kellegi jaoks ei jääks segaseks, misasi on spets tööriist siis see on see asi, mida sa ei lähe ja ei osta lihtsalt letist või riiulist kuskilt ettejuhtuvast tööriistapoest. Igasugused traadi, kleeplindi, teibi ja ma ei tea millega veel n*ssimised võivad ju mõnel juhul kiudagi toimida ja asja ära ajada, aga samamoodi on jube hea võimalus neid meetodeid kasutades oma asjad pekki keerata, umbes nii nagu siin ühes videos ka kenasti näha oli - "7 tahuline turvapolt" ...mõnikord isegi nii hästi pekki, et hiljem ei saa enam ka spets tööriistaga seal midagi päästa.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Amortide hooldus?
Jah Kalleu see oli nüüd sinust väga rumal tegu. Ilma spets tööriistata raja ääres niiviisi töö ära teha, tule palun mõistusele.
Enne kuulmata tegu
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.