Bmw r1200 mootoriõli
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Bmw r1200 mootoriõli
Küsimus boxeri (R1200gr/r/rt, 2008) omanikele, millist mootori õli keegi kasutab? Targad raamatud soovitavad mingit Castroli racing täissynti aga siit-sealt lugedes soovitatakse kasutada ka 20w50 mineraali.... ehk seinast seina. Et siis kellel on kogemusi, palun jagage
-
- Postitusi: 455
- Liitunud: 11 Mai 2009, 21:42
- Tsikkel: American Ironhorse Slammer
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 54 korda
- Tänatud: 20 korda
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 178
- Liitunud: 25 Veebr 2018, 22:14
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Bmw r1200 mootoriõli
https://www.streetmoto.ee/category/mode ... 200r-2008/
aga kõige lihtsam jah castroli täissünt..
Re: Bmw r1200 mootoriõli
Oskab keegi tuua välja täissündi eelise mineraali ees õhkjahutusega boksermootori kontekstis? Sellele mootorile pannakse igasugust sisse ja nii palju on ka usutavaid põhjendusi, miks just see rasvmääre sobib. Kuna kuivsiduriga ratas, siis ei usu, et ka kvaliteetne autoõli rohkem halba teeb kui täissünt motoõli. Erilist üleloomulikku pööret bokseriga ei arenda. Pigem juhinduks mõttest, et kuna õhkjahutusega mootor, siis õhkjahutusega mootorile minev, ehk suhteliselt paksu viskoossusega mineraalõli. Vesijahutusega bokserile paneks juba 10W40 või vesisema.
Selleks hooajaks panin sama tõugu aparaadile sisse Motul 15W50 poolsündi. Ja tagantjärele mõtlen, et kui oleks oluliselt odavamalt antud, oleks pannud näiteks 10W40 castroli autoõli, millega adventurerideri foorumis paljud sõidavad, sest on "odav ja piisavalt hea."
Kõige eelnevaga mingile täistõe tiitlile ei pretendeeri, aga vahendan internetaariumist levivat keskmist arvamust. BMW ütleb muidugi, et ainult sinises pudelis BMW kirjaga salajase viskoossusega (vahelduva tootjaga, kord Valvoline, kord schell jne) pudel on ainuõige. Kel rahakott lubab uskuda, see kasutagu terviseks.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Bmw r1200 mootoriõli
Peaks panema seda õli ,mida tootja ette on näinud ja mida seal siiani kasutatud on. Kui on siiani mineraaliga sõidetud ja seda ka tootja ette näeb,siis tulebki sellega jätkata.Kui täisünt ette nähtud,siis sellega sõita. Viskoossus numbrid(a´la 5W-30 versus 10W-40) ei ole ka lambist ise valitavad vaid ikka ja jälle tootja poolt ette nähtud. See,et sa omast arust parema või kallima õli paned, ei tee ratast paremaks vaid võib halbade asjade koosmõjul lausa mootorile fataalselt mõjuda.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Bmw r1200 mootoriõli
Jap, just seesama info millest Märtt eelnevalt kirjutas (et erinevat adekvaatset infot on netis palju) ajendaski mind seda küsimust boxeri omanikelt küsima
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Bmw r1200 mootoriõli
What Grade Oil To Use?
Engine oils of API classification SF or better.
Engine oils of ACEA classification A2 or better.
BMW Motorrad recommends not using synthetic oils for the first 10,000 km.
What Viscosity of Oil To Use?
Permissible viscosity classes
SAE 5 W- ≥30 -20...20 °C, Operation at low temperatures
SAE 10 W-40 -10...30 °C, Operation at moderate temperatures
SAE 15 W- ≥40 ≥0 °C
SAE 20 W- ≥40 ≥0 °C
SAE 5 W- ≥50 ≥-20 °C, High-grade and synthetic oils, operation in all temperature ranges
Ehk siis tegemist on just selline aparaadiga, millel ei ole ette määratud kindlat õli. BMW soovitab muidugi brändi mõttes Castroli, sest (eelpool nimetatud kirjutise ülesriputamise hetkel) ta on Castoli koostööpartner. Ennemini on kasutanud igasugu teiste tootjate õlisid ja samamoodi on kiitnud või väitnud, et "on piisavalt hea."
Eks õliteemade alatasa esile kerkimine on pidurdamatu protsess. Ja ausalt üteldes mind huvitaks kah, et kus see päris tõde on? Seda sinise pudeli tõde ma igaljuhul ei usu ja ei usu ka paljude erinevate bemmifoorumite kasutajad.
Valdav on soovitus, et 20W50 ja bemmi uue boksermoorori manuali järgi 10W50 castrol.
Kaldun arvama, et bemmi puhul on olulisem, mis õli transmissiooni või reduktorisse panna. Ja ka seal esineb vastakaid arvamusi nii tehase kui kasutajate poolt.
Võibolla peaks küsimuse formuleerima niimoodi:
-Vahetan õli kord aastas või <10 000km
-Sõidan temperatuuridel +3 kuni +40
-Piirajasse ei painuta, pöörded pigem odomeetri esimeses ja kiirendamisel keskmises kolmandikus
-Ratas teeb nii külma mootoriga linnasõite kui pikki otsasid 50/50
Mis õli ma kasutama peaks?
TULD
Re: Bmw r1200 mootoriõli
-Vahetan õli kord aastas või <10 000km
-Sõidan temperatuuridel +3 kuni +40
-Piirajasse ei painuta, pöörded pigem odomeetri esimeses ja kiirendamisel keskmises kolmandikus
Hea tähelepanek, ma ise kipun nendesse kriteeriumitesse kenasti ära mahtuma ja usun, et enamus rattureid samuti.
Re: Bmw r1200 mootoriõli
Mina panen R1200 RT mootorile täissünteetilist Castrol Power1 Racing 4T 10W-50. Ei oska näha mineraalõli või poolsündi eeliseid täissündi ees. 4 liitrit õli, mis mootorisse läheb, maksab ainult ca 40 eurot, ei pea vajalikuks siin midagi optimeerida.
Re: Bmw r1200 mootoriõli
Mind on suudetud veenda. Aitäh! Saab ka praegu alla 33EUR eest kanistri. Järgmisena läheb sisse.
https://www.ladu24.ee/kemikaalid/mitmes ... t-10w50-4l
Re: Bmw r1200 mootoriõli
See viimati mainitud 10w50 (castrol) tundub selline turvaline valik tõesti.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Bmw r1200 mootoriõli
Tõenäoliselt ei oma ka täissünt nende teiste ees mingit eelist. Tegemist ikkagi lihtsa,mitte väga kõrgetel pööretel töötava, turbota nö vanakooli mootoriga,kus õli omadusi ei kasutata, ei mineraalil ega sündil, täiesti ära.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Bmw r1200 mootoriõli
Eks see ongi usu küsimus. Mina usun, et täissünt on termiliselt stabiilsem ja säilitab oma esialgsed omadused pikema aja jooksul. Minu jaoks on see õhk-õli jahutuse puhul argument.
Re: Bmw r1200 mootoriõli
Pigem vahetan keskmise hinnaklassiga õli tihedamalt kui loodan, et selle kallima rubla eest saan 1/3 või 1/2 võrra pikemat eluiga või mingeid sensatsioonilisi nano-omadusi nautida, mida õliteadlane mulle maha tahab müüa. Aga 33 raha eest ei saa ka eriti odavamas hinnaklassis midagi valida. Seega ei mölise ja hakkan rõõmuga kasutama.
-
- Postitusi: 111
- Liitunud: 23 Nov 2007, 17:40
- Tsikkel: GSA
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Bmw r1200 mootoriõli
BMW nägi omal ajal nendel mootoritel kasutamiseks ette Castroli mineral 20W-50 õli:
Pärast märgsiduri ja vesijahutuse kasutusele võtta visati ka Castrol vana õliga üle parda, sest uuele märg sidurile see enam ei sobinud ja nüüd soovitatakse vanakestele nagu uutelegi Shelli toodet:
Pool-kogemata sai see peen õli oma vanakeses ka ära proovitud, määrdus ruttu ja välbapeale oli märgata selgelt õlikulu normijagu, mida mineraliga sõites ei märganud. Selgelt käib ka mineraaliga mootor vaiksemalt. Kuna ma miinuskraadidega ei sõida ning ratas väljas külmakäes ei seisa vaid pigem seisan palaval kiirteel/piirijärjekorras ummikus või kaevan ennast kuskilt sodiseest palavaga välja siis mulle sobib paksem õli, mis talub kuuma paremini. Ka ei usu ma, et tehniline osakond oma seisukohta Münhenis nii kardinaalselt muutis vaid pigem on see ikka marketingimeeste sulest.
Kasutaja manuaalis on valik lai ja kõik võiks leida endale sobiliku, ühest õiget või vale vastust ei ole:
Mina kasutan Castrol GTX 20W-50, purgipeal on kirjas, et "60% Superior oil burn-off protection".. seega peab hea olema.
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Bmw r1200 mootoriõli
Ka mina tegin samamoodi nagu viimane postitaja. See mootor on pommikindel kolakas enamvähem kiviajast, õlivalik peaks pigem olema sellejärgi, et kui sõidad mongooliasse või mõnda sarnasesse kohta, kus pole ulmeõlisid, siis pane sisse sarnaseim saadaolev.
Re: Bmw r1200 mootoriõli
kui miinuskraadidega ja isegi enamasti mitte alla 10+c ei sõida siis tasub ALATI ja IGA mootori sisse panna pigem suurema esimese numbriga õli, 15w või miks mitte ka 20w. kui tsikkel teeb pigem pikemaid otsi ja külmkäivitusi on vähe siis 20w on optimaalne. 20w-40 või 50 kestab ikka väga kaua võrreldes mingi 5w-40ga näiteks mineraalõli on väga hea asi, ta lihtsalt ei tööta laias temperatuurivahemikus ja ei talu väga hästi ka meeletut kuuma.
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Bmw r1200 mootoriõli
will111 kirjutas: ↑01 Apr 2019, 00:22kui miinuskraadidega ja isegi enamasti mitte alla 10+c ei sõida siis tasub ALATI ja IGA mootori sisse panna pigem suurema esimese numbriga õli, 15w või miks mitte ka 20w. kui tsikkel teeb pigem pikemaid otsi ja külmkäivitusi on vähe siis 20w on optimaalne. 20w-40 või 50 kestab ikka väga kaua võrreldes mingi 5w-40ga näiteks mineraalõli on väga hea asi, ta lihtsalt ei tööta laias temperatuurivahemikus ja ei talu väga hästi ka meeletut kuuma.
Ma oleks Sinu asemel selles valdkonnas nende ALATI ja IGA sõnadega väga ettevaatlik.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Bmw r1200 mootoriõli
Seda soovitust ei saa kindlasti tõsiselt võtta, eriti fraasi ALATI ja IGA. Kui tootja on ette näinud näiteks 5W-40, siis 5W põhjus ei pruugi olla sugugi mitte miinuskraadid, vaid näiteks õlirõhul töötav nukaketipinguti, mis 15W või 20W algusega õli kasutamisel ei pruugi nukaketil pinget suuta peal hoida ning tulemuseks on klappide pähejooks.
Üldiselt tasub viskoossuse osas eelistada õli, mida tootja ette on näinud, vahest võib olla sellel ka muu põhjus kui klimaatiline. Eelmise sajandi lõpul olid asjad lihtsamad ja mootorid suuremate varudega. 2000 ja üles ning päris kaasaegsetega mina ei julgeks katsetada.
Ja tulles tagasi teemaalgataja juurde ehk R1200GS õlipea: 15W-50 on soovitus ja kas poolsünt või täissünt, see on juba omaniku enda otsustada nagu ka õli tootja.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Bmw r1200 mootoriõli
Oot, kas mitte W (winter) tähisega number ei näita mitte õli pumbatavust mingil madalal temperatuuril (0W oli vist-38). Ja sellel ei ole mitte mingit otsest seost õli viskoossusega 40 ja 100 kraadi C juures
Re: Bmw r1200 mootoriõli
Streetmoto, oled sa ise mõnda sellist ratast ka näinud, millel tootja näeb ette 5w ja 15w kasutades on klapid pähe jooksnud? seda siis suvisel ja soojal ajal. mitte, et see ei oleks teoreetiliselt võimalik aga tahaks lihtsalt teada, kas on mõni reaalne teadaolev case ka mille põhjal seda näidet tood, näiteks eestis siis. ning mis temperatuuril käivitades nii "hea" tulemuse siis kätte sai? Isegi 5w ja 20w õli voolavuse erinevus on mõistliku temperatuuri juures, näiteks 20c, ikka võrdlemisi väike.
eks spetsiifikat või olla igasugust, aga sellise mootori puhul võib klappide pähejooks olla tulemuseks ka mitmel muul juhul, isegi kui kasutad seda nö. ette nähtud 5w'd. esiteks on erineva tootja õlid tegelikkuses päris erinevate näitajatega. ühe 10w võib olla isegi madalal temperatuuril parema voolavusega kui teise 5w. ja mis siis kui õlipump on natuke kehvaks jäänud ning mõni geenius teeb talvist "iga 2 nädala tagant korraks käima" hooldust kui väljas on parasjagu -20c? pakun, et tulemus on täpselt samamoodi klapid pähe...
anyway, ALATI ja IGA oli vast tõesti vale fraas, selle poole pealt vaadatuna, et ericase võib alati olla, mingi konkreetse mootoriga. kui tootja tõepoolest nõuab 5w'd (temperatuurivahemikku täpsustamata) siis loogiliselt mõeldes on 20w ehk sellest liiga kaugel. aga niipalju kui mina olen manuaale lugenud siis esiteks seda näeb ikka suhteliselt harva, et laiatarbe mootorratta mootori puhul nõuba tootja madalamat kui 10w, teiseks tihtipeale on nende õli grade'de juures antud temperatuurivahemikud ehk siis kasuta x õli kui kasutad ratast temperatuuridel y-z.
õli poole pealt vaadatuna ei ole aga ühtegi head põhjust valada mootorisse võimalikult madalat temperatuuri katvat õli kui sellistel temperatuuridel mootorit tegelikult kunagi ei kasutata. see õli peab lihtsalt vähem vastu. täissünteetika muidugi on natuke omaette teema, nendel on sobiv viskoossus nii ehk naa väga laias temp vahemikus
Re: Bmw r1200 mootoriõli
Teemasse tagasi tulles, siis kas keegi on täheldanud ka märgatavat õlikulu kasvu kui paned vedelama sisse? Pean silmas 10W ja 20W vahemikku. Pikemale sõidule tasub vist paksem panna nagunii. 50/50 linnas sõites jällegi tulevad esile vedelama ja täissündi plussid? Ehk siis nimetatud 15W on kuldne kesktee? Aga kas enne pikemat retke tasub jämedam sisse kallata või tuleb suuremat õlipudelit kaasas vedada.
Re: Bmw r1200 mootoriõli
Minu 2009 R1200 RT-l praktikas Castroli 10W50 täissündiga õlikulu puudus, seda ka suvel Horvaatia tripil ja kiirteel. Teoorias ma nii tugev ei ole aga pakun, et kui mootor võtab õli, siis tuleb ta korda teha.
Re: Bmw r1200 mootoriõli
W nagu siin korra ka vihjati tähendab vaid "winter" ja näitab AINULT!!! õli viskot teatud madalal temperatuuril. seda võib tõlgendada kui külmkäivituse viskoossust ehk siis umbes nii esimene minut mootori töötamist.
seda, kas õli on vedelam või paksem töötemperatuuril, näitavad muud asjad. suures plaanis midagi natuke näitab teine number ehk number peale W'd. täissündil (päris täissünteetiline õli, mitte "poolsünteetiline" ega "sünteetiline") on nii ehk naa plussid kõige muu ees, need tulevad välja kõigis tingimustes. aga on ka üks suur miinus...selleks on hind muidugi tänasel turul saab juba orginariseerida nii, et täissündi ja kõige muu hinnavahe on max 20% kui sedagi.
vedelame õli (ilmselt mõtled siis seda, et õli on külmalt vedelam) pluss on see, et külmkäivitus on mootorile lihtsam ja kulutab natuke vähem. miinus on see, et mida laiema temp vahemiku jaoks õli tehtud, seda väiksem on selle vastupidavus. tavapärane 10w või 5w-40 võib kuuma mootori puhul võtta vägagi vedela kuju. uuena pole hullu, aga juba peale tuhandet paari tuhandet on see õli nii "ära pekstud", et nüüd võtab ta kuumast peast veel vedelema kuju ning see enam mootorile hästi ei mõju.
olulised näitajad on need:
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 126.5 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 18 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 158
enne pikemat retke soojas kliimas mina üritaks mootorisse valada täissünteetilise, heade näitajatega 50 grade õli. peamine oluline näitaja on visko 100c juures ehk mootori(õli) normaalsel töötemperatuuril.
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... 1492017498
aga ka näiteks motuli 50 mineraalil on väga visko 100c juures:
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... 1492016004
motorexi täissünt, 100c umbes sama, 40 juures vedelam. näitab ilmekalt täissündi eelist mineraali ees temperatuuri alumises otsas.
https://www.motorex.com/fileadmin/_pim_ ... MA2_EN.pdf
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Bmw r1200 mootoriõli
Ma olen ise praktiseerinud minevikus päris palju erinevate mootorite ja õlidega. See paksem vs vedelam on olnud pigem marginaalne õlikulu kohapealt, küll on olnud väga suur vahe erinevate õlitootjate lõikes. Samas pikemal matkal annab vedelam õli päris märkimisväärse kokkuhoiu kütusekulu pealt. Eks sinna sihib ka täna kogu see tehnika areng, tolerantsid vähenevad, detailide töötlemistäpsus on suurem jne. See paksem õli võib mõne koha peal efektiivse määrimise või mõningate täiturite tööülesannete täitmisega hätta jääda. Päris palju on uuematel autodel näiteks juhuseid, kus külm mootor ei käivitu ja hiljem avastatakse et silindrites surved puuduvad. Vale viskoossusega õli korral lüüakse hüdrotõukurid pimedalt täis, tööpindadel on õlikiht liiga paks ja klapid jäävad avatuks. Ford ja VAG grupi mootorid mis võuavad näiteks 0W30 ja 5w30 õlisid on selle koha pealt ülimalt tundlikud. Lisaks on õlide puhul vähemalt minu jaoks kordades olulisem kvaliteediklass kui viskoossus. Esimene võib mootori täielikult rikkuda olenemata õigetest viskoosusindeksitest.
Mihkel Naams ei kuulunud küll mu lemmik lektorite hulka, kuid tema raamatu mootoriõlidest (2012) või määrdeainete lühikursuse (2015) soovitaks läbi lugeda, eriti sellisel juhul, kui ei soovi tehase määratud õlisid kasutada.
Samas kui mootor juba järjekindlalt õli võtab, siis on probleem mootoris, mitte õlis ja probleemidega oleks viisakas tegeleda.
Re: Bmw r1200 mootoriõli
Õige jutt, kuigi mina olen täheldanud suurt vahet ainult ühe konkreetse õlitootja ja kõigi muude tootjate õlide vahel
Kas seda Naamsi kursust muide on netist kuskilt leida ka lugemiseks? Millalgi nagu sai loetud aga võis ka midagi muud olla, täitsa huvitav oleks pilk peale visata kui oskad äkki linki anda.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Bmw r1200 mootoriõli
Kahjuks olen küll. 5W ja 15W viskoossus +5 kraadi juures on ikka päris erinev. Kui ei usu, siis mul on testnäidis katseklaasides olemas. Nukaketipinguti õlikanal on mõnel tsiklil 1-2mm läbimõõduga ja kui õlipump ikka rõhku sinna ei löö, siis on visanud nukaketi üle ja klapid pähe või lihtsalt ajastuse valeks. Ma ei näe mingit põhjust, miks peaks mootorit piinama 15W-50 õliga kui tootja on ette näinud 5W-40. Ega tootja päris rumal ei ole ja olenemata millise õlibrändiga ta parasjagu diili on teinud siis viskoossus on ikka see, mis peab mootori iseloomu ja tehnilise poolega kokku käima.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 2021
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Bmw r1200 mootoriõli
Musternäide, kuidas sa Will lihtsalt lalised päevast päeva. Oled lugenud, aga võib-olla oled siiski hoopis midagi muud lugenud.
Ma ei suuda välja mõelda, kas sa lihtsalt kirjutad kõike, mida mõtled, ilma igasuguse tsensuurita või sa oled vangla raamatukogus ja lihtsalt toodad valimatult. Loe oma selle lehekülje postitusi palun. Mis selle kõige mõte on? Ma ei tee mingit vahet sellel sõnadetulval, mis on väide ja mis on küsimus. Liiatigi olen absoluutselt kindel, et sul puudub suurem asi pädevus kasvõi sellel samal õli teemal.
Palun ära risusta nii palju.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.