kardaani nuudi määre.
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 970
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 70 korda
kardaani nuudi määre.
Tere
Internetis ringi kolades hakkas silma, et paljudes moto foorumites on kardaani nuutide määrimist käsitlev teema. Aga meil siin ei ole!
arvamusi ja eelistusi on palju. niisamuti nagu ka määrdeid.
ühed ütlevad, et pikaajalise määrimise ja surve talumiseks on vaja liitium seebil määret teised et võimalikult suure molübdeensulfiidi (MOS2) sisaldusega (45-60%) tuleb kasutada kuna see kannatab koormust ja määrib ka kuivalt. kolmandad ütlevad et liitiumseebi paasil määre molübdeensulfiidi sisaldusega. osad väidavad, et liitiumseebil määre ei püsi märjas keskkonnas peal ja pigem liitium-kaltsium (LI/Ca) seebil kuna kaltsium teeb määrde eriti kleepuvaks. Paljud segavad ise kokku mõne eriti kleepuva ja vastupidava näiteks Würth 3000 või "meremäärde" ja suure moly sisaldusega määrde. siis on veel hulk mehi kes on kardaaniga tsiklitega sõitnud elujooksul kokku rohkem kilomeetreid kui enamus teised kokku ja väidavad et täiesti ükskõik mis määret paned peaasi et iga rehvivahetusega ka nuute määrid.
erinevate tsiklitootjate (ka autotootjate) manualid näevad ette erinevaid määrdeid nutühendustele. osad on värvilt valged, osad mustad, hallid, rohelised, punased.
millised on siinsete arvamused, kogemused?
-
- Postitusi: 1666
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
- Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 79 korda
- Tänatud: 299 korda
Re: kardaani nuudi määre.
Üldiselt kõige vastupidavamad määrded tulevad raskete masinate poolepealt, ehk siis nt veoautode.See suht fakt vaadates koormusi/km hulka. Scania esinduses kasutavad vist mingit Shelli toodet, ning ühe määrimisega lasta 20-25tkm pole mingi probleem. Kuid jällegi seda, kas mootorrataste kardaanil neid kasutatud on ma ei oska öelda kahjuks. Võiks uurda-proovida küll.
Everybody got a plan until they get punched in the face.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1935
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 136 korda
- Tänatud: 178 korda
- Kontakt:
Re: kardaani nuudi määre.
Me kasutame upitajates kaltsium määret, Teboil solid 2.
Eriti sitke kraam, kestab hästi vett ja maha pesemine õnnestub ainult kuuma veega või siis kangema pesuainega.
Hädavariandina käib muide Fairi, Kangem lahus, peale pihustatuna, leotab ka lõpuks määrde lahti. ( Aeglane )
On ainult 1 "aga", nimelt tolm muudab selle ajajooksul sitkeks liimiks, seeg hooldused tuleb teha korrapäraselt. Vanast määrdest puhtaks ja uus asemele.
-
- Postitusi: 773
- Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
- Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
- Asukoht: Viitina
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 83 korda
- Kontakt:
Re: kardaani nuudi määre.
BMW soovib:
Staburags NBU 30 PTM
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: kardaani nuudi määre.
Ilmselt ongi neil suures piirdes õigus,kes väidavad,et määri millega tahes.Ise kasutaks mingit suuremat temperatuuri vahemikku taluvat pehmet ja kleepuvat määret(neid on igal tootjal mitmeid).Veele ei pööraks just eriti suurt tähelepanu,kuna tavasõidul ei saa pöörleva kardaani sisse vesi just eriti lihtsalt sattuda.Kui käid stabiilselt mudas ratast uputamas,siis võibolla tõesti midagi veekindlamat,aga ka siis ei tunneks selle pärast väga suurt muret.
Rekka kardaani nuutidele pannakse määret ikka ainult siis,kui kardaan küljest ära käib.Kui nuudid määrdesed,siis ei pane ka sellisel juhul keegi sinna midagi.Tänapäevasel veokal(sadulauto,millel pole tugilaagrit) võib see esimene kardaani küljest võtmine juhtuda läbisõidul 500-700tkm-t,kui esimset sidurit vahetama hakatakse.Ehk selle valdkonna määrded,nagu Rasmus soovitas kestavad ikka väga pikalt.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 924
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Re: kardaani nuudi määre.
eetarga kirjutas:BMW soovib:
Staburags NBU 30 PTMKardanfeett.pdf
Advrideri soovituste järgi sai Bemmil määritud Honda Moly 60-ga. Pidada suurema molübdeenisisaldusega olema, kui tavalised MoS2 lägad.
http://www.boats.net/parts/detail/honda ... -0001.html
Re: kardaani nuudi määre.
Kui sa just töökoda igapäevaselt ei majanda, siis võta väike kogus. Näiteks see:
https://www.tills.de/staburags-r-5-gramm.html
-
Teema algataja - Postitusi: 970
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 70 korda
Re: kardaani nuudi määre.
merikurat kirjutas:Kui sa just töökoda igapäevaselt ei majanda, siis võta väike kogus. Näiteks see:
https://www.tills.de/staburags-r-5-gramm.html
Stabugrags NBU 30 PTM on gs puhul suht vajalik kraam. seda kulub omajagu ka kardaanitunneli liigendite tolmukatete tihendamiseks. seega ma endale tellisin UM-ist tiba suurema koguse.
kuigi tolmukatete tihendamiseks on see asendamatu kraam ja mingi muu möga kasutamine ongi ilmselt peamiseks põhjuseks miks bemmidel kardaanid roostetavad, siis nuudimäärdena väljamaa foorumites seda ei kiideta.
samas hooldusajaloost vaatasin et mul märgitud nuutide kontroll ja määrimine 28000 km läbisõidu juures ja minu rattal oli sarnase välimusega möga peal ja kõik oli nagu uus.
kardaaniga tsikliomanikud jagage kah oma kogemusi. ja need kes pole kontrollinud ja arvavad et kardaan on hooldevaba ja "igavene" lahendus siis minge heitke pilk peale. ühel 2 aastat vanal vesijahutusega gessul olid alumise otsa nuudid niipalju roostetand, et lõi peale ägedamat paigaltvõttu kardaanilt nuudid maha.
-
Teema algataja - Postitusi: 970
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 70 korda
Re: kardaani nuudi määre.
merikurat kirjutas:Kui sa just töökoda igapäevaselt ei majanda, siis võta väike kogus. Näiteks see:
https://www.tills.de/staburags-r-5-gramm.html
kui arvestada juurde ka saatmine 10 euri siis see 5g ostmine enam nii mõistlik ei tundu
Re: kardaani nuudi määre.
KIBU kirjutas:merikurat kirjutas:Kui sa just töökoda igapäevaselt ei majanda, siis võta väike kogus. Näiteks see:
https://www.tills.de/staburags-r-5-gramm.htmlkui arvestada juurde ka saatmine 10 euri siis see 5g ostmine enam nii mõistlik ei tundu
Võtsin tills'ilt ka pihustid ja määre tuli pmst niisama.
Re: kardaani nuudi määre.
Kergitan mõned aastad vana teemat. Eelnevalt mainitud Stabugragsi määrde kohta küsimus.
BMW soovitab nuutide määrimiseks, aga küsiks üle selle tolmukatete tihendamise osa. Mujal välismaa foorumites ja youtube õpetustes nuutide määret sinna kummidele nagu ei panda.
Kes Stabugragsi kasutanud on, siis kuidas ajale vastu peab seal või mida soovitaksite seal kasutada?
-
Teema algataja - Postitusi: 970
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 70 korda
Re: kardaani nuudi määre.
Staburags nbu30ptm on ainuõige kardaanitunneli kummilõdviku tihendamiseks. Mot.
Ka kardaaninuudile sobib sama määre.
-
- Postitusi: 18
- Liitunud: 16 Mär 2021, 11:10
- Asukoht: Taevakivi 1, 13811, Tallinn
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Re: kardaani nuudi määre.
Tervitus!
Viimati nimetatud määre on õige asi ja meil laos ka olemas!
Nuutidele ja kummitihenditele staburags
https://moto24.ee/et/uelekandeoli/41476 ... e-oem.html
Kardaani enda pinnale korrosioonikaitseks ja mugava pinnale kandmise jaoks nt
https://moto24.ee/et/puhastus-hooldus/3 ... osool.html
Moto24.ee
+372 50 42 949
info@moto24.ee
www.moto24.ee
Join us on Facebook!
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8772
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 126 korda
- Tänatud: 325 korda
- Kontakt:
Re: kardaani nuudi määre.
See XCP sobib kogu metallile korrosioonikaitseks (v.a. leegitoru ja piduriosad), mitte ainult kardaanile.
Meil senini müüdi Scottoiler FS365, millest parem oli ainult ACF 50 (Seda meil polnud saada). Kuid ACF-50-st omakorda parem on jälle XCP, seega julgen soovitada Eriti kevadel esimeste sõitude puhul, kui teed veel soolased on.
(see Censored peaks Scottoileri oma olema)
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Re: kardaani nuudi määre.
Castrol Molub-Alloy Paste White T peaks ka nuutidele sobima.
Jawa 350
-
Teema algataja - Postitusi: 970
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 70 korda
Re: kardaani nuudi määre.
Teoreetiliselt sobib ja ongi bemmi nuudile ettenähtud, päriselus kuivab aga kõvaks ja veekaitse tundub vilets. Niikaua kui kardaanitunneli lõdviku tihendus on korralikult staburagsiga tehtud, lõdvikud terved ja vesi sisse ei pääse, võiks White T sobida küll aga kui Staburagsi purk juba lahti, on ikkagi mõistlikum seda ka nuudile määrida. nuut tuleb vanast määrdest puhtaks pesta, pigipesu vahend leotab staburagsi hästi. Korrosioonikaitse on kardaani puhul väga oluline, kui vett saab siis roostetab kui kurat. olen näinud kuidas paar aastat vanal gessul kardaani nuudid maha roostetanud ja tühjalt ringi viskab.
Siduriketta nuudile selline kuiv jällegi sobib.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.