Vene kahetaktiliste määrimine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Tervitus,

Kas siin foorumis on massohiste, kes kasutavad vene kahetaktilisi rohkemaks, kui kuuris vaatamiseks (ehk siis sõidavad pikemaid otsasid ja kasutavad regulaarselt)?

Millega te oma rattaid määrite (mootoriõli) ja mida kütusesse lisate (2T õli), et mootor kestaks ja võimalikult vähe suitseks (ma tean, et suits on mootorile tervislik, aga tahaks mingi mõistliku tasakaalu leida)?

Ja kui keegi oskab öelda, siis kui palju käib Jupiteri mootorisse õli?



Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

pea
Postitusi: 256
Liitunud: 30 Aug 2005, 12:22
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas pea »

Ega palju võimalusi ei ole, tuleb 95-te panna. Õliks suvaline 2taktilise õli, ei ole vaja hulluks minna ja jupiterile näiteks kallist castrolit panna. Tänapäevased 2 takti õlid nagunii ei tossa väga.
Mootori õlikogust ei mäleta kahjuks.

Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 924
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas retro »

Paaki suht suvalist lääne tootja 2T mineraali kallanud. Viimati oli vist see - http://www.motonet.ee/et/toode/590017/MOBIL-Extra-2T-1L
Vanematel ratastel on korgi sees õli mõõtetopsik - seda täis panna ei tasu (suitseb liigselt) - ise panen ca 3/4

Käigukasti sai pandud Castrol MTX - https://bikeman.ee/default/castrol-mtx- ... m_store=ru
Õli kogus oligi mäletamist mööda 1L (terve pudel)
Igatahes käiguvahetus on mõnusam, kui Valvoline 4T tsikliõliga, mis mõeldud ilmselt vähe moodsamatele tsiklitele.

Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

East Highway pakub IZHi käigukasti 80W-90 õli. Kas see 10W-40 MTX natuke vale viskoossusega ei ole?

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...

wend

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas wend »

Kasti käib GL4 75W85 või 75w90 ja mitte sünt. Võib olla ka GL5. 1 liiter läks vist. Vanasti käis bensiini ja käigukasti sisse kõik üks ja sama mõõtoriõli M8B või diisliõli M10B2 :D

Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 924
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas retro »

Soome müüdud IZ-ide (Jup/Pl 1-3) juhendis on kirjas SAE30 suvel, SAE20 talvel.

Siinsamas foorumis on teemat kunagi ka lahatud - viewtopic.php?t=33910


koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas koi »

Oot, pidage nüüd hoogu! Bensule ikka 2T õli. Käimar on koos siduriga samas mollis. GL-5 ei sobi sinna mitte mingil juhul. Osta 4T mootori õli (märg siduriga tsiklile). Pole Jupiteril peale sündi kunagi sellist õli kausis olnud söögiks, kui tänapäeval! Kogust ei mäleta, aga see ovaalne kahe poldiga kaan (vasaku karteri kaane küljes) omab ka mõõte varrast. Kuskil mälu sopis on meeles, et hooratta ruumi pidi ka mingi surtsakas mootori õli lirtsatama. Selleks vist oli see mootori ees osas tavalise kruvikaga keeratav poldi ava(vist vasakul pool). Sohla veidi netis.Leiad Jupiteri kohta kindlasti midagi huvitavat sealt.

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

Johnny
Postitusi: 27
Liitunud: 28 Mai 2012, 10:40
Tsikkel: Suzuki GSX250 EX
Tänatud: 1 kord

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas Johnny »

Kamazi õli. xP (crash)


morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas morse »

Mina sõidan oma Jawaga koguaeg ringi. See mootor, mis mõned aastas tagasi peale sai, pole kordagi lahti käinud. Kilometraazi tuleb vast 3000-6000 aastas. Just tulin tsikliga koju objektilt, kus sain kliendiga kokku. Polnud küll kartust, et hiljaks jään vmt (täna oli veel korv ka küljes). Vahest käin kontorisse ka Jawaga.

Bensiiniks 95

2T õlisid on meil igasugu häid saada. "Vene" masinale täissünti ei soovita. Mineraal käib natuke pehmema häälega. Näiteks Mobil 2T poolsünt on mineralist selle koha pealt parem, et tossab nati vähem. Mobilit müüb Olerex - mugav, eksole.
2T Castrol on küll väga hea olnud (nagu ütlesin, siis käib pehmema häälega).

Mingit saeõli või 2euri odavamat kui brändiõli, pole ma oma heasse tsiklisse valanud. Milleks riskida. Ja nagu ütlesin, siis mootor on ülihästi vastu pidanud. Kusjuures ma ei hellita. Nädalavahetusel tulime kolmekesi (laps korvis) Hiiumaalt maksimum kiirusega - edestasin google mapsi planeeritud reisi aega :) Paar nädalat tagasi tegin pikema otsa, kus lasin 3h soologa praktiliselt põhjagaasiga (kiirus üle 110 km/h). Mootor talub seda kõike nagu kulda.

Segu teen mitte lahjema kui 1:45. Vahest 1:40. Oleneb ilmast ka. Üldjuhul näen sumpsi otste järgi, et sõidan pigem gramm liiga suure õlikogusega. Aga ma ei taha riskida. Las veits tossab.

NB! Oluline on, et veendud, et õli on korralikult segunenud. Kindlaim on valada enamus õli enne ja siis bensupüstoliga segada läbi.

Käigukasti on tsiklile mõeldud 10W40 väga hea. Siin pole mingit kahtlust. Kindlasti on ka teisi viskoossusi, millega on hea sõita aga ma kasutan lihtsalt sedasama Castroli 10W40 õli, mida ma ka oma Jaapani rattasse valan.

Kasti puhul on tähtis, et õli oleks. Seguõli kvaliteet on see, mis mootori kestvust määrab. Kunagi kardispordis testisime 2T õlisid. Üks hea õli erineb teisest nii palju, et kolvi välba vahe oli peaaegu kahekordne.

Vanade 2T rataste üks parimaid abimehi igapäeva rattaks saamisel on VAPE ;)

Jõudu.

Kasutaja avatar

cossie
Postitusi: 809
Liitunud: 04 Mai 2008, 17:58
Tsikkel: B-12T
Asukoht: Kadrina / Tallinn Airport
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 70 korda
Kontakt:

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas cossie »

Mis see konkreetne õli nimi siis oleks 2t bensu sisse? Hr morse (teen eeltööd)


morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas morse »

cossie kirjutas:

Mis see konkreetne õli nimi siis oleks 2t bensu sisse? Hr morse (teen eeltööd)

Kui mõtled karti. Siis Rotaxi 125CC mootoris proovisime kõiksugu kraami. X1R(või mista oligi) koos Motuli õliga jm. Usu või mitte, meil andis Mobil 2T Racing megahea tulemuse. See polnud üldse popp teiste sõitjate seas...

Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 179
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas renx »

Ise kasutan oma 250cc endurokas Castrol Racing power 2T täissüntõli 1:50. Letihind 10€. Kastis kasutan hetkel Motorex Gear oil Sae 10w30(SAE 80W/85). 9€
GL5 ärge küll pange.. "GL-5 High-pressure transmission oil for motorcycle gear and universal joint lubrication."

2T kasti võib panna ATF'i(auto automaatkasti õli, sest seal on samamoodi sidurikettad õlis ning vägaväga paljud ülemaailma kasutavad), 10w40 4T mootoriõli või siis tõesti 2T kastiõli. Kõige odavam on siis ATF või tavaline 4T mootorratta õli. ATF õli on kuskil 3-6€ liiter.

Vaata kus sul kõige mugavam osta on...hinnad kõiguvad igalpool suht palju.
MOBIL EXTRA 2T 1L Poolsünt
http://oilshop.ee/2t-oli-mobil-extra-2t-1l-163
MOBIL EXTRA 2T 4L Poolsünt
http://www.motonet.ee/et/toode/590018/MOBIL-Extra-2T-4L
Addinol Super 2T MZ 406 poolsünt
http://oilshop.ee/index.php?route=produ ... uct_id=525
https://maardekeskus.ee/addinol-super-2 ... ption=true

XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2012
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas bitter »

morse kirjutas:

Vanade 2T rataste üks parimaid abimehi igapäeva rattaks saamisel on VAPE ;)

Ei saanud aru.

Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 924
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas retro »

bitter kirjutas:
morse kirjutas:

Vanade 2T rataste üks parimaid abimehi igapäeva rattaks saamisel on VAPE ;)

Ei saanud aru.

http://www.vape.cz/en/


morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas morse »

bitter kirjutas:
morse kirjutas:

Vanade 2T rataste üks parimaid abimehi igapäeva rattaks saamisel on VAPE ;)

Ei saanud aru.

Jawa elektronsüüte ja püsimagnetgeneka komplekt. Tootja nimega Powerdynamo pakub sama komplekti koos vajalike adapteritega ka Izhidele ja teistele masinatele. Olemas ni 6V kui 12V.


jaan mmc

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

CZ 125 käigukastis sai kunagi kasutatud Mobili, autodele mõeldud täissünt kasti õli MTF, hobikasutajana ei täheldanud mingeid probleeme, kuigi seal teatavasti märgsidur. Seguks oli enamasti mingi Mobili 2T Racing täis sünt tsiklite õli, esimesest ettejuhtuvast bensukast. Mõned korrad jooksis ka kokku aga peale jahtumist kannatas alati edasi sõita. Oletan, et õli oli nii tasemel, et kolvi-silindri rikkumist oli järelikult minimaalselt. Kinnijooksmised juhtusid muidugi mitte rajal vaid teepeal põhjagaasiga pikemal kulgemisel, seega puhtalt oma lollus.

Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas ping »

Vaatan, et üks aspekt on siin tähelepanuta jäänud.
Vene 2taktilistel segati õli bensiini sisse.
Aga tänapäevastel, moodsatel, masinatel kasutatakse sundõlitust.
Toodetakse nii seguõlisid kui ka sundõlituse õlisid.
Osadel müügisolevatel 2T õlidel on peal kiri "ainult sundõlituseks" ja need õlid ei sobi bensiini sisse segamiseks ega ka vanemale vene tehnikale.

Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 228
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas stretch »

ping kirjutas:

...need õlid ei sobi bensiini sisse segamiseks ega ka vanemale vene tehnikale.

Mis nendega juhtub siis? Lähevad klimpi?

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas mx77 »

stretch kirjutas:
ping kirjutas:

...need õlid ei sobi bensiini sisse segamiseks ega ka vanemale vene tehnikale.

Mis nendega juhtub siis? Lähevad klimpi?

Ei lähe klimpi, aga need õlid on kuidagi eelsegatud/lahjendatud. Tavaline 2T seguõli on liiga paks.


grahv
Postitusi: 1177
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas grahv »

Meenub, kuidas tuttav pani kunagi oma kavrossi käigukasti pilgeni täis oksooli (värnitsi taoline aine nõuka ajal) - päris hulk aega sai sõita, enne kui karteripooled lõhki lõi :D


v301060
Postitusi: 450
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Bobik 103
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas v301060 »

Jawa 638-le bensu sisse Castrol Power 1 Racing 2T ja käigukasti Castrol MTX Full Synt 75W-140.

HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600

Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 282
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas PhunkT »

Mul läks lõpuks kasti see:
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... l_75w90_1l

Sidur väga hea ei ole, kui aus olla, aga ei testinud ka enne õlivahetust, seega võib seal muid faktoreid veel olla. Annan teada, kui pikema sõidu olen saanud teha.

Näpud peavad õlised olema, siis on õige...

koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas koi »

Täiesti vale õli! Jupile ja ka teistele vene kahetaktilistele käib käimarisse mootori õli! Transmissioonõli sinna kindlasti ei sobi, juba siduri pärast! Aga, oma vigasdest on ka võimalik õppida. Miks ei usu, mis räägitakse, ega uuri kirjandusest või netist? Lõbus lugu tueb....

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

morse
Postitusi: 1383
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 215 korda

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas morse »

PhunkT kirjutas:

Mul läks lõpuks kasti see:
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Prod ... l_75w90_1l

Sidur väga hea ei ole, kui aus olla, aga ei testinud ka enne õlivahetust, seega võib seal muid faktoreid veel olla. Annan teada, kui pikema sõidu olen saanud teha.

Jah, lisaks tsikli mootori õlile on veel variante, mida kasutada aga kindlasti ei sobi tänapäevased auto mootorisse ja käigukasti mõeldud õlid. Nad on selles mõttes liiga head õlid, et su sidur ei toimi enam hästi (ilmselt libiseb) pärast mõnda aega selles õlis seismist ja käimist. Ma ei soovitaks isegi proovima minna seda õli - ei oska öelda, palju reaalselt vaja on, et siduri friktsioonkettad pekki läheks aga ei soovita sul selle info hankijaks hakata :)

Näiteks isegi nn šiguli õli (prosta 4T mineraal), oleks palju parem, kui sinu variant.

Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 228
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas stretch »

Minu Jawa sidur ei ole umbes 17k km jooksul nn. "lääne" transmissiooniõlide (nagu Argo_1974 aegade jooksul erinevates teemades soovitanud on) peale teist nägugi teinud. Kusjuures alguses valasin sinna, mida juhtus: Žiguli õlist TAD17i-ni välja. Peale selle, et see kompott hirmsasti vahutama kippus, ei mäleta, et midagi erilist juhtunud oleks. Paar korda olen agregaadi ka lahti võtnud: mingit muutust siduriketaste juures täheldanud ei ole.
Aga muidugi hea teada, et tegelikult "transmissionka" sinna ikkagi ei sobi.


kalju1
Postitusi: 456
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tänatud: 14 korda

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas kalju1 »

oma kogemustest. kunagi, kui mul Iz Planeta Sport oli, kasutasin ka käigukastis lääne transmissiooniõli. Sellist mis on kasutamiseks piiratud libisemisega differentsiaaliga (LSD) peaülekannetes. Mingeid kõrvalekaldeid, sh. läbilibisemist, siduri töös ei tekkinud.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7197
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Vene 2T tsiklite käigukastides pole lihtsalt mõtet kasutada mingit transmissooni õli.Ei saa öelda,et mõni vedelam variant(nt eespool mainitud LSD variant) sinna ei sobi,aga see ei anna midagi juurde ja ei tee ka midagi paremaks.Kõige tavalisem mineraal õli ilma libestavate lisadeta(müügil igas autovaruosa poes) on sinna ikkagi looja poolt ette nähtud ja ilmselgelt piisav ,et kõik toimiks hästi.Taoline tänapäevane mineraalõli on kandlasti kordades parem,kui oamaaegsed nõukogudeaegsed õlid.Samuti kannatab sama õli ka bensu sekka segada,aga tõenäoliselt on spetsiaalselt bensu sekka segatavad õlid paremad.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

jaan mmc

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas jaan mmc »

urmas66 kirjutas:

Vene 2T tsiklite käigukastides pole lihtsalt mõtet kasutada mingit transmissooni õli.Ei saa öelda,et mõni vedelam variant(nt eespool mainitud LSD variant) sinna ei sobi,aga see ei anna midagi juurde ja ei tee ka midagi paremaks.Kõige tavalisem mineraal õli ilma libestavate lisadeta(müügil igas autovaruosa poes) on sinna ikkagi looja poolt ette nähtud ja ilmselgelt piisav ,et kõik toimiks hästi.Taoline tänapäevane mineraalõli on kandlasti kordades parem,kui oamaaegsed nõukogudeaegsed õlid.Samuti kannatab sama õli ka bensu sekka segada,aga tõenäoliselt on spetsiaalselt bensu sekka segatavad õlid paremad.

Kuda seda nüüd mõista... et paremal õlil pole mõtet. Kas peaks nt. nõuka aegseid küünlaid ka kasutama? Ma mõtlen juhul, kui ajastutruuduse asemel soovitakse pigem töökindlust? Ma ei pea silmas vene kastide kõrgtehnoloogilist ehitust vaid asjaolu, et füüsika toimib samamoodi ja paremate omadustega määrded elimineerivad üksjagu probleeme, mida tolleaegsed ei suutnud.

Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas ping »

jaan mmc kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Vene 2T tsiklite käigukastides pole lihtsalt mõtet kasutada mingit transmissooni õli.Ei saa öelda,et mõni vedelam variant(nt eespool mainitud LSD variant) sinna ei sobi,aga see ei anna midagi juurde ja ei tee ka midagi paremaks.Kõige tavalisem mineraal õli ilma libestavate lisadeta(müügil igas autovaruosa poes) on sinna ikkagi looja poolt ette nähtud ja ilmselgelt piisav ,et kõik toimiks hästi.Taoline tänapäevane mineraalõli on kandlasti kordades parem,kui oamaaegsed nõukogudeaegsed õlid.Samuti kannatab sama õli ka bensu sekka segada,aga tõenäoliselt on spetsiaalselt bensu sekka segatavad õlid paremad.

Kuda seda nüüd mõista... et paremal õlil pole mõtet. Kas peaks nt. nõuka aegseid küünlaid ka kasutama? Ma mõtlen juhul, kui ajastutruuduse asemel soovitakse pigem töökindlust? Ma ei pea silmas vene kastide kõrgtehnoloogilist ehitust vaid asjaolu, et füüsika toimib samamoodi ja paremate omadustega määrded elimineerivad üksjagu probleeme, mida tolleaegsed ei suutnud.

Näiteks on osade Hiina masinate manualis märge, et sünteetilisi õlisid ei tohi kasutada, semmerid ja tihendid ei kannata neid.
Füüsika on sama aga keemikaalid erinevad.
Sama värk on ka sünt. sundpritse õliga, pikaaegse viibimisega bensiinis, rikuvad bensiinis olevad erinevad lahustid õli molekulide sruktuuri ja õli toime väheneb. Ehk õli mitte ainult ei segune bensiinis vaid laguneb selles mingi ajaga.
Pilt

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7197
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Vene kahetaktiliste määrimine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

jaan mmc kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Vene 2T tsiklite käigukastides pole lihtsalt mõtet kasutada mingit transmissooni õli.Ei saa öelda,et mõni vedelam variant(nt eespool mainitud LSD variant) sinna ei sobi,aga see ei anna midagi juurde ja ei tee ka midagi paremaks.Kõige tavalisem mineraal õli ilma libestavate lisadeta(müügil igas autovaruosa poes) on sinna ikkagi looja poolt ette nähtud ja ilmselgelt piisav ,et kõik toimiks hästi.Taoline tänapäevane mineraalõli on kandlasti kordades parem,kui oamaaegsed nõukogudeaegsed õlid.Samuti kannatab sama õli ka bensu sekka segada,aga tõenäoliselt on spetsiaalselt bensu sekka segatavad õlid paremad.

Kuda seda nüüd mõista... et paremal õlil pole mõtet. Kas peaks nt. nõuka aegseid küünlaid ka kasutama? Ma mõtlen juhul, kui ajastutruuduse asemel soovitakse pigem töökindlust? Ma ei pea silmas vene kastide kõrgtehnoloogilist ehitust vaid asjaolu, et füüsika toimib samamoodi ja paremate omadustega määrded elimineerivad üksjagu probleeme, mida tolleaegsed ei suutnud.

Kui sa nüüd minu jutu tähelepanelikult uuesti läbi loed,siis seal on kirjas selline lause

Taoline tänapäevane mineraalõli on kandlasti kordades parem,kui oamaaegsed nõukogudeaegsed õlid.

Kordan siis veel.:
Jutu mõte on,et ei pea(võib, kui leiad sobiva viskoossusega) sinna panema transmissooni õli, vaid piisab tavalisest mineraalsest mootori õlist,mida saab osta igast autopoest ja on parem,kui nõukaaegne mootoriõli,mis oli sinna tootja poolt ettenähtud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”