Väljalaske puurimine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
martint
Postitusi: 25
Liitunud: 27 Juul 2014, 06:03

Väljalaske puurimine

Lugemata postitus Postitas martint »

On sellisel asjal jumet ka?
Mõjutab selline asi ka kütusekulu? Minekut?

Parimat



Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Väljalaske puurimine

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Ma olen 99,9% kindel, et see mõjutab ainult häält.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Margusxx
Mode
Postitusi: 902
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 34 korda

Re: RE: Väljalaske puurimine

Lugemata postitus Postitas Margusxx »

martint kirjutas:

On sellisel asjal jumet ka?
Mõjutab selline asi ka kütusekulu? Minekut?

Parimat

Videost tundub, et sumpa hakkab plärtsuma lihtsalt, muud jumet ei tundu olevat.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

kalju1
Postitusi: 456
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tänatud: 14 korda

Re: Väljalaske puurimine

Lugemata postitus Postitas kalju1 »

Ehk oleks lihtsam sumpsi sisse tulistada. Reimps ehk oskab paraja kaliibri nimetada :-)


L.J
Postitusi: 64
Liitunud: 28 Jaan 2017, 23:24
Tsikkel: BMW, KTM
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Väljalaske puurimine

Lugemata postitus Postitas L.J »

Kui keegi seda katsetama hakkab, siis loodan, et enne tööle panemist selle metallipuru ka sumpsist välja ikka võtab...

KTM 950sm (ex) , BMW f650 (töristaja) , GasGas 450fse (koll)


reimps

Re: Väljalaske puurimine

Lugemata postitus Postitas reimps »

kalju1 kirjutas:

Ehk oleks lihtsam sumpsi sisse tulistada. Reimps ehk oskab paraja kaliibri nimetada :-)

Sellise hea plaani peale on mul kapist 7,62x39mm võtta küll :)
Tellija maksab moona kinni.

Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 504
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 83 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Väljalaske puurimine

Lugemata postitus Postitas claw »

Kas on mõtet moona raisata? Vala pool liitrit atsetooni summutise ja viska eemalt tikk järgi. Puurib summuti ennast ise valjemaks.

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Väljalaske puurimine

Lugemata postitus Postitas AzA »

Mis selle puurimise idee on?
R6-e detuunitud kone võhiku kõrvale änksamaks teha?
Osta siis r6 juba pigem, see ratas jääb ikka fz6-ks.
Minekut saab varbaküünte ära lõikamise ja kergema kiivri pähe tõmbamisega rohkem juurde.

Aga mulle meeldib.

Teema algataja
martint
Postitusi: 25
Liitunud: 27 Juul 2014, 06:03

Re: Väljalaske puurimine

Lugemata postitus Postitas martint »

Lihtsalt video fz6 st.
Tahtsingi teada kas asjal mingit jumet on, et miks nii tehakse.

Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Väljalaske puurimine

Lugemata postitus Postitas AzA »

Müra pärast peamiselt. Igatsorti põhjuseid on leiutatud, alates loud pipes save lives kuniks võimsuse juurde saamiseni välja.
See esimene las jääb, jahumist naguinii, rohkem usu teema.
Vabam väljalase kahtlemata annab veidi juurde, aga kui vabalt välja, siis peaks vabalt sisse ka pääsema ja no siis kipub segu lahjaks minema.
Aga see veidi juurde on nuuu, võidad 100ni kiirendamisel murdosa sekundit vms. naljakat.
Rolli hakkaks ta vast mängima kuskil rinkal ja kiirendusvõistlusel, kus see murdosa sekund maksab palju peale 67-t ringi.
Puurimine on minu arvates siiski rohkem selline änksatamise tase. Odavalt müra juurde.

Kui me aga läheme sumpa vahetuse peale, siis on teine jume, nimelt on asi kaalus. Mu rattal on originaal 15 kilose nuia asemel acrapovici 4 kilo.
See 10 kilone vahe on tsirka 4-5% ratta tühimassist ... vat juba annab hea pekitundega sõitja puhul tunda isegi tänaval, sest mootoril on vähem tavaari kaasas vaja vedada, pöördemomendist saadav mõnsa tunne on shefim.
Arukam on liitium akuga paar kilo kaalu võita, kui sumpat puurida.
Lõppeks on koos keskmise sõitjaga tolle fz6 kaal suurusjärku 300 kilo, edasi võid ise arvutada, mis saad ja mis ei saa.

Välja ja sisselaskega mängimine eeldab ikkagi dünosid, karpade või sissepritse muutmist ja palju muud. Mõttetu onanism tänavasõitja jaoks.
Hobi valdkond pigem. Kaugelt odavam on lihtsalt võimsam ratas osta. Saundi osas ka, tonnine reas neli müdiseb, puuritud 600 on kiunuv pensiokas ikkagi.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 411
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: lenksuga
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Väljalaske puurimine

Lugemata postitus Postitas Heikik »

martint kirjutas:

On sellisel asjal jumet ka?
Mõjutab selline asi ka kütusekulu? Minekut?

Oleneb rattast. Minu rattal annab lisaks häälele ka mõne kw ja ühtlasema jõukõvera - targemad on dünos ära testinud. AFR pidi pärast suht ok olema, kuna stockis olevat rikas. Aga hea efekti saamine eeldab lisaks ka sisselaske ja väljalaske liblikklappide elimineerimist. Ja kui ratas dünos veel eraldi häälestada, saab rohkemgi.

Ise lõin ka originaalpüti vaheseina minema, samuti tegin kahjutuks mõlemad liblikklapid, natuke näppisin ajus kütusekogust (mitte stock, vaid lihtsamat sorti progetav) ja juhtus see, et kui varasemalt rattal elu kuni 5000 rpm puudus (sealt edasi oli liiga järsult jalaga peesse saamise tunne ja tatt taeva poole), siis nüüd hakkab juba 3000 kanti midagi toimuma, kiirendades on sujuvam ja kergemini läheb pöördesse. Minu puhul oli muidugi segu isegi pärast "voolamise" parandamist liiga rikas, nii et pidin veel täiendavalt maha keerama. :D

Üldiselt, uuri konkreetse sind huvitava ratta kohta, sest tulemused on erinevad. Enamasti ilmselt läheb segu nati liiga lahjaks.

CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Väljalaske puurimine

Lugemata postitus Postitas AzA »

cbr1000rr-ist räägid?

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 411
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: lenksuga
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Väljalaske puurimine

Lugemata postitus Postitas Heikik »

AzA kirjutas:

cbr1000rr-ist räägid?

Jep, SC57.

CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Väljalaske puurimine

Lugemata postitus Postitas AzA »

Puurisid originaalsumpsi läbi?

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 411
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: lenksuga
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Väljalaske puurimine

Lugemata postitus Postitas Heikik »

Mhmh.

CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 411
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: lenksuga
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Väljalaske puurimine

Lugemata postitus Postitas Heikik »

Lihtsalt, juhuks, kui huvitab - väljavõte ühe entusiasti uurimistööst: ...since I was a testing kinda guy, why not punch out the stock exhaust baffles just to see what could be gained. I agreed and he began working on the stock muffler making large holes in the baffles. Once the work was complete we ran the dyno test. I was surprised to see a gain of 3.7HP and 1.3 ft lbs of torque over the PAIR and flapper mod run. The total over all gain compared to stock was 5.8HP and 3.2 ft lbs of torque and there is power gained throughout the entire RPM range! The more important thing is that significant power was gained in the more usable RPM ranges. At 6000 RPMs the gain over stock is 6.8HP and 6 ft lbs of torque. At 8000 RPMs the gain was 6.9HP and 4.5 ft lbs of torque. The max numbers were 148.04HP and 76.93 ft lbs of torque vs. stock at 142.24HP and 73.69 ft lbs of torque.

Not bad at all for free HP. The sound of the gutted stock exhaust is quite unique. It sounds pretty good and similar to that of D&D if you've ever heard one of those. A tad loud, but not screaming, and very throaty. I've learned from these tests to recommend the flapper mod and gutting the stock exhaust to anyone who owns a 1000RR and wants to eeek a little more HP out of the motor.

Eelnevalt oli ta PAIR klapi ka pimedaks teinud (juba see andis juurde). Stock summuti puurumisega pigistas pisut veel paremaks, graafik:

Manused
1000RRMaxDynoRunsTorque.jpg
CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
Kasutaja avatar

joekas
Postitusi: 122
Liitunud: 31 Aug 2004, 16:51
Tsikkel: S10
Asukoht: Kiili
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Väljalaske puurimine

Lugemata postitus Postitas joekas »

Päämine, et endale meeldib, me panime omal ajal sulatatud juustu topsikurest lõigatud sektorid jalgratta kahvlile pesupulkadega kinni. Palju paremini käis edasi....

T200M ´64, Dnepr "KutuPiilu" ´72, NTV 650 Revere ´91, XT1200ZE "Hambutu" '18
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”