Foori taga seisvatest autodest möödumine..
Moderaator: Moded
Foori taga seisvatest autodest möödumine..
Kas LE-s on kirjutatud midagi tsikliga kahe sõidurea vahelt- foori taga seisvate autode vahelt möödumise kohta? Ise mäletan niipalju, et selline manööver on rangelt keelatud enne suletud raudtee ülesõitu, aga kuidas on lood fooridega? Paljud Teist sellist manöövrit kasutavad ummiku korral, on keegi ka karistatda saanud? Hommikul tööle kulgedes oleks ajavõit päris suur, juhul kui muidugi seda õnnestub ohutult ja teistele juhtidele ebameeldivusi tekitamata sooritada.
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
- Tsikkel: why ze
- Tänanud: 1 kord
reeglina olen seisnud ikka üldises järjekorras ja oodanud autodega ühes rivis. kui on näha, et foorini on ainult mõni auto maad ja selgi nende pikivahe suur, siis võimalusel olen ette läinud.
siiski ALATI kui olen niimoodi mõne auto ette jäänud, siis ka viibanud käega sellele, kelle ette uuesti ootama jäin, et tänan!
seda siis juhul kui autod seisavad ja ootavad foori taga. üldises liikumises sõelumine ja kahe rea vahel sõitmist olen vältinud ja eriti tallinna liikluses närvilisuses ei ole mõtet teha.
paljud on teinud "märkuse", et tsikliga sõidan samamoodi nagu autoga (pikivahe, ümberreastumine, möödasõit, tee andmine vms.). kuid niimoodi on vähemalt mulle mugavam ja olgem ausad, ka ohutum. mis muidugi ei välista ohtu idiootidest, kes teevad punase foorituleda ristmikule väljasõite või läbimõtlemata manöövreid. kuid niipidi olen ma vähemalt ohu omalt poolt suhteliselt miinimumini viinud...
siiski ALATI kui olen niimoodi mõne auto ette jäänud, siis ka viibanud käega sellele, kelle ette uuesti ootama jäin, et tänan!
seda siis juhul kui autod seisavad ja ootavad foori taga. üldises liikumises sõelumine ja kahe rea vahel sõitmist olen vältinud ja eriti tallinna liikluses närvilisuses ei ole mõtet teha.
paljud on teinud "märkuse", et tsikliga sõidan samamoodi nagu autoga (pikivahe, ümberreastumine, möödasõit, tee andmine vms.). kuid niimoodi on vähemalt mulle mugavam ja olgem ausad, ka ohutum. mis muidugi ei välista ohtu idiootidest, kes teevad punase foorituleda ristmikule väljasõite või läbimõtlemata manöövreid. kuid niipidi olen ma vähemalt ohu omalt poolt suhteliselt miinimumini viinud...
jälle läbi käinud teema. aga värskendame siis mälu.
allikaks vana hea LE:
(45) Sõiduraja all mõistetakse sõidutee pikiriba, mis on tähistatud vastavate liiklusmärkide või teekattemärgistega või on tähistamata ja mille laius on küllaldane autode liiklemiseks ühes reas
(60) Ümberpõike all mõistetakse möödumist sõiduteel seisvast ühest või mitmest sõidukist või muust takistusest väljasõiduga kasutatavast sõidureast
(25) Manöövri all mõistetakse igasugust pööret või mis tahes ümberreastumist
§ 173. Juht ei tohi:
2) ümber põigata raudteeülesõidukoha ees peatunud sõidukist, kui sõitmine ülesõidukohale on sel ajal keelatud;
ehk siis inimkeeli panduda: kui sõidurada on selline kuhu mahub rohkem kui 1 auto, siis sellest möödumiseks ei ole LE ette näinud takistust. Kui ei väljuta ka oma sõidureast, siis ei ole tegemist ka ümberpõikega. kui ei ole ümberreastumist, siis pole ka manöövrit. Autokoolides nimetatakse sellist tsikliga liiklemist foori all autode vahel "ettejõudmiseks". kuigi ametlikku vastavat terminit ei ole LE-s, ei ole selline tegevus otseselt ka keelatud. samas tuleb siin järgida, et ei tekitataks liiklusohtlikku olukorda.
mumm@targutab kah nats
allikaks vana hea LE:
(45) Sõiduraja all mõistetakse sõidutee pikiriba, mis on tähistatud vastavate liiklusmärkide või teekattemärgistega või on tähistamata ja mille laius on küllaldane autode liiklemiseks ühes reas
(60) Ümberpõike all mõistetakse möödumist sõiduteel seisvast ühest või mitmest sõidukist või muust takistusest väljasõiduga kasutatavast sõidureast
(25) Manöövri all mõistetakse igasugust pööret või mis tahes ümberreastumist
§ 173. Juht ei tohi:
2) ümber põigata raudteeülesõidukoha ees peatunud sõidukist, kui sõitmine ülesõidukohale on sel ajal keelatud;
ehk siis inimkeeli panduda: kui sõidurada on selline kuhu mahub rohkem kui 1 auto, siis sellest möödumiseks ei ole LE ette näinud takistust. Kui ei väljuta ka oma sõidureast, siis ei ole tegemist ka ümberpõikega. kui ei ole ümberreastumist, siis pole ka manöövrit. Autokoolides nimetatakse sellist tsikliga liiklemist foori all autode vahel "ettejõudmiseks". kuigi ametlikku vastavat terminit ei ole LE-s, ei ole selline tegevus otseselt ka keelatud. samas tuleb siin järgida, et ei tekitataks liiklusohtlikku olukorda.
mumm@targutab kah nats
väike kuri mootorrattur
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
- Asukoht: Laagri
Ma ikka hommikul kooli minnes sõidan ridade vahelt foori taga, muidugi kui autode vahe on väga väike siis ei hakka vahelt läbi "pressima". Aga kui autode vahe on normaalne siis sõidan küll, ma ei usu et see autojuhte segab, mõnel rullnokal võibolla ütlevad närvid üles aga üldiselt on mul neist suht savi. Üritan ikka sõita nii et ma kellegile ette ei jää ega takista kedagi.
Tänud.
LE-s näpuga järge ajades võib "ridadevahelt" välja lugeda siis pm selle, et sedasi "ette jõuda" võib juhul, kui mahud autode kõrvale ühele kahest märgistatud reast (parempoolse rea vasakusse serva, või vasakpoolse rea paremasse serva), mitte ei sõida "mööda joont". Märgistamata sõiduradade puhul ei tohiks seaduse järgi kellelgi midagi öelda olla, muidugi tuleb seda privileegi kasutada mõistuse piires ja teisi ohustamata. Sedasi saan mina nüüd aru sellest teemast.
LE-s näpuga järge ajades võib "ridadevahelt" välja lugeda siis pm selle, et sedasi "ette jõuda" võib juhul, kui mahud autode kõrvale ühele kahest märgistatud reast (parempoolse rea vasakusse serva, või vasakpoolse rea paremasse serva), mitte ei sõida "mööda joont". Märgistamata sõiduradade puhul ei tohiks seaduse järgi kellelgi midagi öelda olla, muidugi tuleb seda privileegi kasutada mõistuse piires ja teisi ohustamata. Sedasi saan mina nüüd aru sellest teemast.
Alarile - täpselt nii ka on. Juhtumisi tean ühte kohtulahendit, kus oli teema arutluse all. Lahendis on selgelt kirjas, et kui motikamees möödub seisvast sõidukist ilma sõidurealt väljumata, on see lubatud.
Liikuvatest sõidukitest möödumise kohta ei tea öelda ning tegelikult jätab see mind ka külmaks. Ise rakendan "ettejõudmist" küll ainult seisvatest sõidukitest möödumiseks.
Liikuvatest sõidukitest möödumise kohta ei tea öelda ning tegelikult jätab see mind ka külmaks. Ise rakendan "ettejõudmist" küll ainult seisvatest sõidukitest möödumiseks.
-
- Postitusi: 395
- Liitunud: 05 Aug 2004, 15:28
- Asukoht: Kose Vabariik Harjumaal/Nike, Adidas ja Salamander
- Kontakt:
Aga on ikka südantsoojendav näha autokabiinist, et Credo, kes ei ole huligaan, SEISAB autodega ühes rivis ja kui süttib lubav tuli, siis sõidab autodega ÜHES RIVIS ja SOLIIDSELT ja silmatorkavalt VÕRDVÄÄRSENA kõigi teiste seasBick kirjutas:Credo kirjutas:reeglina olen seisnud ikka üldises järjekorras ja oodanud autodega ühes rivis.
Credo, krt nii suure rattaga nagu sul, polegi võimalik autode vahel laveerida, küll see korralikkus sellest tuleneb. Hinges oled nagunii paras huligaan:D:D

5 punkti 5-st Credole, kes julgeb Tallinna tänavaliikluses mehena käituda!
Juku@pealtnägija
Jah tehke kõik nii nagu Credo, siis jääb mulle rohkem ruumijukutom kirjutas:Bick kirjutas:Credo kirjutas:reeglina olen seisnud ikka üldises järjekorras ja oodanud autodega ühes rivis.Aga on ikka südantsoojendav näha autokabiinist, et Credo, kes ei ole huligaan, SEISAB autodega ühes rivis ja kui süttib lubav tuli, siis sõidab autodega ÜHES RIVIS ja SOLIIDSELT ja silmatorkavalt VÕRDVÄÄRSENA kõigi teiste seas
Credo, krt nii suure rattaga nagu sul, polegi võimalik autode vahel laveerida, küll see korralikkus sellest tuleneb. Hinges oled nagunii paras huligaan:D:D
![]()
5 punkti 5-st Credole, kes julgeb Tallinna tänavaliikluses mehena käituda!
Juku@pealtnägija

Kes mett teeb, see mett sööb!
icic
me on köige suurem kaak ja söidab pidevalt autode vahel . ja selle eest isegi biker.ee klebused maha vöetud.
aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida vaid sellest , et EILE
kadriorus ummikus vaikselt liikudes jäi esimene auto seisma , mina tema järel . siis märkasin silma nurgast ühte bmw KROOMI mis tegi järsu pöike , et mulle küljepealt sisse mitte söita.
vaene mees oleks ennast, ratast ja taga istuva tibi täitsa katki söitnud:D
ja siis ärkas minus üles kurjus . ma nussisin venda pääris pikalt sellega, et hoidsin körval söitva autoga vahet suht väikese, et ta mööda ei mahuks
me on köige suurem kaak ja söidab pidevalt autode vahel . ja selle eest isegi biker.ee klebused maha vöetud.
aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida vaid sellest , et EILE
kadriorus ummikus vaikselt liikudes jäi esimene auto seisma , mina tema järel . siis märkasin silma nurgast ühte bmw KROOMI mis tegi järsu pöike , et mulle küljepealt sisse mitte söita.
vaene mees oleks ennast, ratast ja taga istuva tibi täitsa katki söitnud:D
ja siis ärkas minus üles kurjus . ma nussisin venda pääris pikalt sellega, et hoidsin körval söitva autoga vahet suht väikese, et ta mööda ei mahuks

Kui ma oma reas autoga aukude vahel loovin, siis ma ei saa küll jälgida, et mõni tsikkel vahelt ei süsti. See on tsiklisti poolt ajuvaba tegevus. Ja tsikkel jääb süüdi igal juhul, kui mina sõidan piirkiirusega ja tema "ette jõuab". Ise olen tsikliga küll ridade vahelt läbi sõitnud, aga mullu lõppes see kukkumisega, sest ummikus autode vahelt pressis keegi ristsuunas läbi ja ma ei saanud enam pidama
-
- Postitusi: 543
- Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
- Tsikkel: 90º V2
- Asukoht: lapikese keskpaik
- Kontakt:
Olen ise samuti mõnikord ummikute korral sama võtet kasutanud, kuid eeldusel, et fooris veel punane tuli ja autod seisavad ning nende vahe piisavalt suur. Juhul kui on paar autot ei hakka punnima. Kuid kummaline näide elust enesest. Sõitsin rattaga Pärnu mnt mahasõitu pidi Tammsaare teele. Kuna oli reede ja tipptund oli mahasõit pungil autosid, mis paremas teeservas ja terve vasak serv nii vaba, et oleks võinud sealt ka hummeriga läbi mahtuda ja seega vaikselt kedagi häirimata sõitsin vasakut teeserva pidi alla. Tammsaare peale jõudes otsustas 1 autojuht mind piirdesse sõita. Õnneks jõudsin pidurdada ja autojuhi selja tagant mööduda.
Kuid tean mõnda autojuhti, kes sihilikult tahavad ust lahti teha, kui tsikklit näevad ridade vahel sõitmas. Lihtsalt arvavad, et miks nemad peavad ennem jõudma kui mina.
Oh ajad, oh kombed 
Kuid tean mõnda autojuhti, kes sihilikult tahavad ust lahti teha, kui tsikklit näevad ridade vahel sõitmas. Lihtsalt arvavad, et miks nemad peavad ennem jõudma kui mina.




Liikluseeskirja järgi kui on piisavalt ruumi võib sõita ka autoga samal rajal
seega on see täiesti lubatud.(LE käsitleb mõistet piisav külgvahe-----mis on subjektiivne)
Kuid nagu ikka ei tohi üle pidevjoone minna jne.
vist mööda jalgratturi rada ei tohi ka sõita ku siis ainult parempöördeks.
seega autojuhtide suhtumine et ei lase mööda on tõesti ajast kus moppe rollereid,tsikleid ei olnud ebaviisakas ja lisaks sellele ka ebaseaduslik.
seega on see täiesti lubatud.(LE käsitleb mõistet piisav külgvahe-----mis on subjektiivne)
Kuid nagu ikka ei tohi üle pidevjoone minna jne.
vist mööda jalgratturi rada ei tohi ka sõita ku siis ainult parempöördeks.
seega autojuhtide suhtumine et ei lase mööda on tõesti ajast kus moppe rollereid,tsikleid ei olnud ebaviisakas ja lisaks sellele ka ebaseaduslik.
minu tagasihoidlik arvamus.......... igasugune piki- ja külgvahe foori taga või liigeldes on subjektiivne. Eestis on võimalik tõesti kohati autoga kõrvuti sõita, seda peamiselt sellest, et vanal heal veneajal jooniti sõiduread suhteliselt laiemad kui kujal euroopas, seega kus see on võimalik siis DeJure võite seda harrastada. Defacto, ei ole mõistlik auto kõrval sõita.
* Esiteks on autojuhtidel lubatud kasutada kogu sõidurea laiust, seega kui ta teid riivab ja tema nina on teie omast ees jääte ise süüdi. + ratas külili
* Teiseks ei näe te ise auto suuna ja piduri tulesid seega ei oska te ka arvestada mis autojuhil plaanis on.
* Kolmandaks, neljandaks jne.... leidub alati juhte kes on kadedad, väiklased, kompleksidega ja/või kaskokindlustusega. Selliste juhtidega on suhteliselt mõtetu oma õigusi taga nõuda, kui ta teid kuskil karpi võtab või autode vahel tee kinni pargib. Teie olete ilma SRS-i SIPS-i ja muude turvapatjade ning taladeta ja reeglina ei pääse pärast põkkumist autoga pikemat aega ratta selga. Kelle süül, ei oma katkise tsikli kõrval seistes enam tähtsust, hooaeg on tuksis ja halvemal juhul ka tervis.
Sellest tulenevalt minu piske soovitus. Ära topi oma nina sinna kust sa kõrvetada võid saada. Ja kui oled toppinud, siis pärast kaklust rusikatega ei vehita vaid lakutakse haavu.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
tehke omad järeldused või karjuge niisama
* Esiteks on autojuhtidel lubatud kasutada kogu sõidurea laiust, seega kui ta teid riivab ja tema nina on teie omast ees jääte ise süüdi. + ratas külili
* Teiseks ei näe te ise auto suuna ja piduri tulesid seega ei oska te ka arvestada mis autojuhil plaanis on.
* Kolmandaks, neljandaks jne.... leidub alati juhte kes on kadedad, väiklased, kompleksidega ja/või kaskokindlustusega. Selliste juhtidega on suhteliselt mõtetu oma õigusi taga nõuda, kui ta teid kuskil karpi võtab või autode vahel tee kinni pargib. Teie olete ilma SRS-i SIPS-i ja muude turvapatjade ning taladeta ja reeglina ei pääse pärast põkkumist autoga pikemat aega ratta selga. Kelle süül, ei oma katkise tsikli kõrval seistes enam tähtsust, hooaeg on tuksis ja halvemal juhul ka tervis.
Sellest tulenevalt minu piske soovitus. Ära topi oma nina sinna kust sa kõrvetada võid saada. Ja kui oled toppinud, siis pärast kaklust rusikatega ei vehita vaid lakutakse haavu.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
tehke omad järeldused või karjuge niisama
no kui heal järjel euroopa riikides ei suudeta mella poolt viidatud nõudest kinni pidada, mis siis eesti suht metsikust liiklusest veel oodata. endal on vastav kogemus jalgrattaga järsku ees avanenud ukse otsa sõitmise hollandist - maal, kus on jalgrattur enne igat teist liiklejat kogu liikluskultuuris.
väike kuri mootorrattur
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Uste avamisest niipalju, et ega keegi tahapoole vaata, kui ust avab. Üks hea mees peatus ka keset sõidurada mulle liiga ootamatult, aga vasakult mööda ma ei mahtunud ja suskasin auto ja kõnnitee vahele ja pidama sain kergelt esirattaga ust seest puudutades, kuna reisija juba hakkas välja ronima. Multikates liiguvad tegelased nii kiiresti nagu see reisija , kes oli hetkega peaaegu juhi süles. Pärast ajas see ennast nii irvitama, et kiiver seest tatine.
Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Tere!
Üldiselt tuleks see teema ära löpetada, igaüks saab löpmatuseni oma arvamust jagada, vöin ju ka mina
. Kui söidan üksi , siis ei soovi ei jalgratta, rulluiskudega, tsikliga, autoga jnejne söites, et minu körvale minu söiduraja ulatuses kedagi ootamatult körvale tekiks. See, et mahub ei ole argument, see rada ongi sel hetkel minu jaoks, ja no krt, kui mul on kogemata turvavöö ukse vahele jäänud jne, siis teen ikke ukse lahti küll...Nii palju siis arvamusest. Pundis söit kokkuleppel on omaette teema, me vöima seal üksteise kukil kasvöi söita.
Nii, et olge tublid ja ärge kihutage, Teie saarlane.
Üldiselt tuleks see teema ära löpetada, igaüks saab löpmatuseni oma arvamust jagada, vöin ju ka mina

Nii, et olge tublid ja ärge kihutage, Teie saarlane.