Sõit ühel rattal?

Stunt'n'stuff

Moderaator: Moded


Teema algataja
sulepea

Sõit ühel rattal?

Lugemata postitus Postitas sulepea »

Tere!
Kuidas keegi sõiduks tagarattal on õppinud, harjutanud, proovinud, katsetanud? Mida peab arvestama, teadma?

Ilmselt peab olema palju julgust või kogemata üle pingutatud- ja "nokk" ongi üleval...
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Jawa aegadel sai ikka pingutatud ja kõvasti lenksust sikutatud. Aegajalt sai hetkeks natukene õhku. Aga mingit pikka sõitu küll ei osanud teha. Koolikaaslased krossisõitjad aga lasid kasvõi jalgrattaga piiramatus koguses tagarattal.
Cagivaga on paar korda hoogsalt paigalt minnes kogemata nokka tõstnud. Aga seda mingi 10...20 cm ehk. Tahtlikult pole küll üritanud.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Soultrain
Postitusi: 970
Liitunud: 29 Sept 2003, 18:28
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Soultrain »

ajakirjas BIKE kusagil eelmise aasta numbris oli sellest pikalt laialt jutt, Soomes on olemas isegi kool kus tagarattal sõitu õpetatakse. Põhikillud mis seda lugedes meelde jäid olid: harjuta haigla vahetus läheduses, ära karda ennast taha kallutada, tagumine pidur on su parim sõber.
Soovitan see üles otsida ja läbi lugeda.
Loud pipes save lives!!!
Kasutaja avatar

Tim
Postitusi: 373
Liitunud: 12 Mai 2003, 20:13
Tsikkel: KX250F
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Tim »

näit. http://www.motobykz.co.uk/Riding_Tips/Wheelie.htm

kasuta google`it, väga palju on selliseid inglisekeelseid lehti kus igasugu trikke õpetatakse tsikliga tegema
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Õujee! Tänud! Hakka veel vanuigi wheelit õppima :P Lugesin läbi ja kihk proovida tekkis küll :P
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

madone kirjutas:
Lase kuskil 6-7k rpm - gaas hääästi sipaken maha, et enam kiirendamist ei toimuks ja siis järsku keera täiega peale ning see viskab esiotsa üles küll!

mingi BAIKER oled ???? :twisted: :P mida ma seal oma 4Tsingliga peale 7k err-pee-emmi enam peale keeran? Lenks läheb täitsa sõlme ju :P ja pärast on terve tee põlend õli täis :twisted:

mkmm, mina ikka proovin paraja müdina pealt :) ja pöördemomendi tuntava tipp-piirkonna kandis :idea:

Displacement: 601.00 ccm (36.67 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 4
Power: 34.00 HP (24.8 kW)) @ 6000 RPM
Torque: 44.00 Nm (4.5 kgf-m or 32.5 ft.lbs) @ 4500 RPM
Gearbox: 5-speed
Transmission type
final drive: Chain
Suzuki GSX 750 Inazuma

Teema algataja
scooch

Lugemata postitus Postitas scooch »

palju peab arvestama rahaliste kulutustega nii tervisele kui rattale, taga rattal sõitmist harjutades??? palju kukutakse õppides???
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Proovitud ! Mul jah selline enduroka tehnikaga klassikalise veermikuga kompottratas. Pöörete pealt ei juhtu midagi aga kui esimese käiguga tasakesi tuksuda ja siis ropsuga karbuss ammuli lüüa, siis läheb kohe nokk lendu ka. Muidugi ise peab pisut taha poole istuma, kui tavaliselt.
Kui tahapoole ei istu siis jääb mõniteist meetrit vagu kruusateesse. Aga püsti küll ei julge nokka tõstma hakata. Proovisin ja kohe tuli selline tunne, et ratas sõidab lihtsalt alt minema.
Aga mis kukkumisse puutub, siis see vist muutub oluliseks siis, kui kohe üle võimete visklema hakkad või kohe tasakaaluasendit saavutada üritad.
Mina ikka üle poole rattamõõdu veel ei püüdnudki.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

toim
Postitusi: 382
Liitunud: 16 Dets 2003, 15:44
Asukoht: Saue

Lugemata postitus Postitas toim »

adrenaliin...

tööle tulles küsitakse, miks sul nii suured silmad on
:shock:
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

Jawaga jah sai seda nalja teha tagumistel jalaraudadel seistes.
põhimõtteliselt sai gaasiga mängides päris eduliselt nokka hoida aga mingist pikast sõidust miskit välja ei tulnud, kaldus küljele ära.

Aga asi tasub õppimist ära, adreks on sama mis roca parklas neljakeisi kõrvuti ( autodega ) bensuka poole kiirendades.
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele

Teema algataja
Siimuonu

Lugemata postitus Postitas Siimuonu »

...aga kui ühel rattal sõidust rääkida, siis saab ju ka ainult esirattal sõita :P Ehk siis stoppie inglise keeles. On keegi seda ka üritanud? Tundub isegi suts ohtlikum trikk kui wheelie. Aga see on mul nagu lemmiktrikk, kui vastav ratas on, siis peab ise ka selle kunagi ära õppima :D

Pilt
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

see on hoopis ohtlikum kui wheely. Kui asi käest ära läheb, siis ei pruugi esipiduri lahtilaskmisest enam abi olla. Vastupidiselt wheely kasutamisel gaasi lahtilaskmisele või tagapiduri kasutamisele. Wheely puhul aitavad ka kasvavad tsentrifugaaljõud püsti püsida, soppye puhul peaks nagu see faktor aina vähenema. jaaniiedasi. Aga tegijaid muidugi leidub. Ise küll ei hakkaks mingil juhul ratast lõhkuma ja ennast kah.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3558
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Laisaar »

lihtsam kui tagarattal. Aga ei soovita teha kui rattal kohvrid küljes ja mõni jook kohvris :twisted:


motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com

Teema algataja
valek9

Lugemata postitus Postitas valek9 »

ma teen seda rolleriga :D

octavio
Postitusi: 120
Liitunud: 29 Veebr 2004, 15:17
Asukoht: raplamaa

Lugemata postitus Postitas octavio »

hea meelega sõidaks nii ja naa aga hakkab kahju endast ja rattast kah kindlasti.Krossikaga suht savi kui üle tõmbab aga baigiga muserdab rahakotti ikka päris palju kui kõhuli käia.Või siis enne lund harjutada, talveläbi aega gondleid ja muid asju aega parandada :evil: :D
suzuki gsx600f
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Motopaks kirjutas:
lihtsam kui tagarattal. Aga ei soovita teha kui rattal kohvrid küljes ja mõni jook kohvris :twisted:


seda "hookus-pookus-pudelitel-korgid-ilusti-peal-aga-õlut-enam-sees-ei-ole-ja-ratas-haiseb-mis-kole" saab ilma stoppieta kah teha. Piisab kui on plastmasskohvrid ja kruusatee :shock: Ma tean, millest ma räägin :twisted:
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Hotrod
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Juul 2003, 22:49
Tsikkel: vs750 chopper
Asukoht: Ääsmäe

Lugemata postitus Postitas Hotrod »

Aga kui mootoril jaksu pole, siduriga läbirääkimisi pidada, et ta aitaks esiratta tasakaaluasendi juurde viia, ning edasi jaksab juba see lahja mootor seda tasakaalu kohta hoida.. (minsk)
Real Hot Rods don't leak oil.
They mark their territory.

Teema algataja
Siimuonu

Lugemata postitus Postitas Siimuonu »

...mõtlesin veel seda stoppie asja. Osadel bike'del on ees kahe kettaga pidurid (double disc). Aga kas stoppie't saab ka teha rattaga, millel on ees ainult üks piduriketas? Kas võib juhtuda, et piduriketas puruneb ühel hetkel, sest teatud momendil on ju ratta kaal päris mitu tonni?
Kasutaja avatar

Tim
Postitusi: 373
Liitunud: 12 Mai 2003, 20:13
Tsikkel: KX250F
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Tim »

Siimuonu kirjutas:
...mõtlesin veel seda stoppie asja. Osadel bike'del on ees kahe kettaga pidurid (double disc). Aga kas stoppie't saab ka teha rattaga, millel on ees ainult üks piduriketas? Kas võib juhtuda, et piduriketas puruneb ühel hetkel, sest teatud momendil on ju ratta kaal päris mitu tonni?
kui rattal on üks piduriketas on asi täpselt sama võimalik kui kahe kettaga ratastel. kõige vägevamalt just lasevadki suure kettaga supermoto rattad. ma küll ei usu, et ketas võiks niisama stoppie käigus puruneda. äärmisel juhul deformeeruda kuid kindlasti mitte puruneda.

Teema algataja
ilves

Lugemata postitus Postitas ilves »

Vahe on usutavasti rohkem selles, et uuemad kahe suure ketta ja tont-teab-mitme silindriga sadulaga süsteemid võimaldavad pidurit väga täpselt doseerida ja tänu sellele ka trikke teha. Minu vanamoodne ühe ketta ja silindriga värk läheb küll ainult blokki :( Aga et purux... Rooste peab sel juhul suurema 'eeltöö' vist juba ära teinud olema, kui need üldse roostetavad, krt teab millest kettaid üldse tehaxe tänapäeval.

Anti Biootikum
Postitusi: 14
Liitunud: 28 Juul 2004, 13:18
Asukoht: Harjumaa
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Anti Biootikum »

Piduriketas on mõeldud ikkagi pidurdamiseks, mis tähendab, et ta on tehtud piisavalt tugev, et kannatada ka pidurdusel tekkivaid mitmekordseid kaalu suurenemisi. On muidugi võimalik et ketas ka katki läheb, aga see oleks rohkem ratta omaniku lohakusest kui pidurdamisest, st et ketas on oma aja ära elanud. On ta siis liiga õhukeseks kulunud või liigsest kuumusest kõvasti pragunenud.

Wheelie kohta niipalju, et ka nõrga mootoriga on see võimalik. Üks kutt lasi nii deltaga kui rolleriga. Ta küll tõstis jalad tugedelt maha ja kui ta nö vertikaalis sõitis siis jalad puudutasid peaaegu maad, st et raskuskese oli võimalikult taga otsa peal. Gaasiga paarutades hoidis tasakaalu.

Head harjutamist! :D

Vaporblast teenus Tallinnas


kasutaja1
Postitusi: 487
Liitunud: 19 Apr 2004, 09:17
Asukoht: Tartu/Speedfight 2

Lugemata postitus Postitas kasutaja1 »

rolleriga on see tõepoolest täiesti võimalik !

Teema algataja
MaxPower

Lugemata postitus Postitas MaxPower »

päris tihti näinud kuidas rollerid tiirutavad tagarattal mööda tallinna...aga kõige ilusamad tagaratta sõidud nägin ikkagi see aasta jõgevatreffil, kui need sommid seal laululava ees raffale show´d tegid!!!

Teema algataja
Pafka

Lugemata postitus Postitas Pafka »

Üks on kindel- mida võimsam ja kergem tsikkel, seda lihtsam tagarattal sõita on. Minu tsikkel läheb tagarattasse teise käiguga ainult gaasiga kiiruselt 140 km/h (no spido viga arvestades mingi 125...130 km/h). Selliselt kiiruselt hakkab juba õhk tsiklit alt kandma ja sõita võib väga pikalt. See pole mingi kunst. Tunneb selgelt ära, kui kõrgele nina ajada, et kiirus vähenema hakkaks. Ja kui juhtubki, et liiga kõrgele (üle tasakaalupunkti) läheb, piisab täiesti ainult gaasi mahalaskmisest, et tsikkel jälle kahe rattaga maapeale tuua. Jalgpidurit pole ma kunagi kasutanud. Selle tsikli mootoriga pidurdus on tõesti äge (jutt on siis Suzu GSX R1000 2003.a). Suure hooga tagarattal sõites peitub suurim oht külgtuules, mis kipub tsiklit ühele poole viltu puhuma. Esiratas jääb õhus reeglina seisma ja kui se siis ,kiiruselt 170 km/h, nurga all asfaldit puudutab, on tunne päris paha. Paar korda olen Emakese Maa kutset päris tugevalt tundnud, aga õnneks on lenksuamort asja ikka ära päästnud. Mina kadestan neid mehi, kes tagarattal sõidavad jalakäija kiirusel. See on kunst küll...

kasutaja1
Postitusi: 487
Liitunud: 19 Apr 2004, 09:17
Asukoht: Tartu/Speedfight 2

Lugemata postitus Postitas kasutaja1 »

tagarattal sõites saab põlvedega kõrvalt väga kergelt tasakaalu hoida. ja tõepoolest see ei ole väga raske. Kes jalgrattaga oskab võib proovida ka tsikkliga.

gangsta
Postitusi: 767
Liitunud: 10 Nov 2003, 17:30
Asukoht: Tallinn/Gsx-750R K1

Lugemata postitus Postitas gangsta »

ma oskan rattaga päris hästi aga rolleriga kippus küll üle minema kui noka üles sain aga harjutamise asi hästi ei taha proovida pärast kukun ja katkine kondel [Motobot: õige on "gondel"] pole odav asi.
Kasutaja avatar

ziim911
Postitusi: 138
Liitunud: 27 Juul 2004, 20:39
Asukoht: Tallinn

kmh

Lugemata postitus Postitas ziim911 »

pafka kas sa sõtsid 13.10.05 mingi 5 paiku vabakal tagurattal? Ma vaatasin et sul kisub kuguaeg lõpus natukek kaldu.
Suzuki Kingquad 700 - >Suzuki gsx-r 600 K5 - > BMW G650GS -11
Kasutaja avatar

rix125
Postitusi: 182
Liitunud: 01 Sept 2004, 15:11
Asukoht: Saue

Lugemata postitus Postitas rix125 »

gangsta:... ja katkine gondel pole odav asi

Ma usun, et katkine gondel väga palju ka ei maksa :roll:
51 58 739
Kasutaja avatar

cool200
Postitusi: 657
Liitunud: 15 Okt 2005, 13:19
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas cool200 »

tere
minskiga see ikka vist originaalis suht mõttetu yritus,
kui muuta ylekannet ja teine karpa jne.--äkki siis.
R6-mehed lähevad yles siduriga ja sidur peaks olema regullitud nii et saaks kahe näpuga nats seda mootorit aidata õigel hetkel,
tonnistel tõesti on vaja aint gaasi ja seda nii 1. kui ka 2. käiguga-nagu eespool kirjas see jõnksutamine teatud pööretel aitab hästi.
kui pysti oled peal siis tuul ei lasegi hool väga suureks minna--ettevaatust allatulekul--kui liiga järsku siis oht yle lenksu ette lennata
Kasutaja avatar

Nigga
Postitusi: 1086
Liitunud: 21 Juul 2004, 10:39
Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel

Lugemata postitus Postitas Nigga »

cool200 kirjutas:
tere
ettevaatust allatulekul--kui liiga järsku siis oht yle lenksu ette lennata
No kuule, kui sa oskad sõita pikemat maad ühel rattal, siis see alla tulemine küll mingisugust probleemi ei valmista...
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Stuntriding”