Sõit ühel rattal?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Sõit ühel rattal?
Tere!
Kuidas keegi sõiduks tagarattal on õppinud, harjutanud, proovinud, katsetanud? Mida peab arvestama, teadma?
Ilmselt peab olema palju julgust või kogemata üle pingutatud- ja "nokk" ongi üleval...
Kuidas keegi sõiduks tagarattal on õppinud, harjutanud, proovinud, katsetanud? Mida peab arvestama, teadma?
Ilmselt peab olema palju julgust või kogemata üle pingutatud- ja "nokk" ongi üleval...
Jawa aegadel sai ikka pingutatud ja kõvasti lenksust sikutatud. Aegajalt sai hetkeks natukene õhku. Aga mingit pikka sõitu küll ei osanud teha. Koolikaaslased krossisõitjad aga lasid kasvõi jalgrattaga piiramatus koguses tagarattal.
Cagivaga on paar korda hoogsalt paigalt minnes kogemata nokka tõstnud. Aga seda mingi 10...20 cm ehk. Tahtlikult pole küll üritanud.
Cagivaga on paar korda hoogsalt paigalt minnes kogemata nokka tõstnud. Aga seda mingi 10...20 cm ehk. Tahtlikult pole küll üritanud.
Suzuki GSX 750 Inazuma
ajakirjas BIKE kusagil eelmise aasta numbris oli sellest pikalt laialt jutt, Soomes on olemas isegi kool kus tagarattal sõitu õpetatakse. Põhikillud mis seda lugedes meelde jäid olid: harjuta haigla vahetus läheduses, ära karda ennast taha kallutada, tagumine pidur on su parim sõber.
Soovitan see üles otsida ja läbi lugeda.
Soovitan see üles otsida ja läbi lugeda.
Loud pipes save lives!!!
näit. http://www.motobykz.co.uk/Riding_Tips/Wheelie.htm
kasuta google`it, väga palju on selliseid inglisekeelseid lehti kus igasugu trikke õpetatakse tsikliga tegema
kasuta google`it, väga palju on selliseid inglisekeelseid lehti kus igasugu trikke õpetatakse tsikliga tegema
madone kirjutas:Lase kuskil 6-7k rpm - gaas hääästi sipaken maha, et enam kiirendamist ei toimuks ja siis järsku keera täiega peale ning see viskab esiotsa üles küll!
mingi BAIKER oled VÄ ???? mida ma seal oma 4Tsingliga peale 7k err-pee-emmi enam peale keeran? Lenks läheb täitsa sõlme ju ja pärast on terve tee põlend õli täis
mkmm, mina ikka proovin paraja müdina pealt ja pöördemomendi tuntava tipp-piirkonna kandis
Displacement: 601.00 ccm (36.67 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 4
Power: 34.00 HP (24.8 kW)) @ 6000 RPM
Torque: 44.00 Nm (4.5 kgf-m or 32.5 ft.lbs) @ 4500 RPM
Gearbox: 5-speed
Transmission type
final drive: Chain
Suzuki GSX 750 Inazuma
-
Teema algataja
Proovitud ! Mul jah selline enduroka tehnikaga klassikalise veermikuga kompottratas. Pöörete pealt ei juhtu midagi aga kui esimese käiguga tasakesi tuksuda ja siis ropsuga karbuss ammuli lüüa, siis läheb kohe nokk lendu ka. Muidugi ise peab pisut taha poole istuma, kui tavaliselt.
Kui tahapoole ei istu siis jääb mõniteist meetrit vagu kruusateesse. Aga püsti küll ei julge nokka tõstma hakata. Proovisin ja kohe tuli selline tunne, et ratas sõidab lihtsalt alt minema.
Aga mis kukkumisse puutub, siis see vist muutub oluliseks siis, kui kohe üle võimete visklema hakkad või kohe tasakaaluasendit saavutada üritad.
Mina ikka üle poole rattamõõdu veel ei püüdnudki.
Kui tahapoole ei istu siis jääb mõniteist meetrit vagu kruusateesse. Aga püsti küll ei julge nokka tõstma hakata. Proovisin ja kohe tuli selline tunne, et ratas sõidab lihtsalt alt minema.
Aga mis kukkumisse puutub, siis see vist muutub oluliseks siis, kui kohe üle võimete visklema hakkad või kohe tasakaaluasendit saavutada üritad.
Mina ikka üle poole rattamõõdu veel ei püüdnudki.
Suzuki GSX 750 Inazuma
-
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
Jawaga jah sai seda nalja teha tagumistel jalaraudadel seistes.
põhimõtteliselt sai gaasiga mängides päris eduliselt nokka hoida aga mingist pikast sõidust miskit välja ei tulnud, kaldus küljele ära.
Aga asi tasub õppimist ära, adreks on sama mis roca parklas neljakeisi kõrvuti ( autodega ) bensuka poole kiirendades.
põhimõtteliselt sai gaasiga mängides päris eduliselt nokka hoida aga mingist pikast sõidust miskit välja ei tulnud, kaldus küljele ära.
Aga asi tasub õppimist ära, adreks on sama mis roca parklas neljakeisi kõrvuti ( autodega ) bensuka poole kiirendades.
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
-
Teema algataja
see on hoopis ohtlikum kui wheely. Kui asi käest ära läheb, siis ei pruugi esipiduri lahtilaskmisest enam abi olla. Vastupidiselt wheely kasutamisel gaasi lahtilaskmisele või tagapiduri kasutamisele. Wheely puhul aitavad ka kasvavad tsentrifugaaljõud püsti püsida, soppye puhul peaks nagu see faktor aina vähenema. jaaniiedasi. Aga tegijaid muidugi leidub. Ise küll ei hakkaks mingil juhul ratast lõhkuma ja ennast kah.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Motopaks kirjutas:lihtsam kui tagarattal. Aga ei soovita teha kui rattal kohvrid küljes ja mõni jook kohvris
seda "hookus-pookus-pudelitel-korgid-ilusti-peal-aga-õlut-enam-sees-ei-ole-ja-ratas-haiseb-mis-kole" saab ilma stoppieta kah teha. Piisab kui on plastmasskohvrid ja kruusatee Ma tean, millest ma räägin
Suzuki GSX 750 Inazuma
-
Teema algataja
kui rattal on üks piduriketas on asi täpselt sama võimalik kui kahe kettaga ratastel. kõige vägevamalt just lasevadki suure kettaga supermoto rattad. ma küll ei usu, et ketas võiks niisama stoppie käigus puruneda. äärmisel juhul deformeeruda kuid kindlasti mitte puruneda.Siimuonu kirjutas:...mõtlesin veel seda stoppie asja. Osadel bike'del on ees kahe kettaga pidurid (double disc). Aga kas stoppie't saab ka teha rattaga, millel on ees ainult üks piduriketas? Kas võib juhtuda, et piduriketas puruneb ühel hetkel, sest teatud momendil on ju ratta kaal päris mitu tonni?
-
Teema algataja
Vahe on usutavasti rohkem selles, et uuemad kahe suure ketta ja tont-teab-mitme silindriga sadulaga süsteemid võimaldavad pidurit väga täpselt doseerida ja tänu sellele ka trikke teha. Minu vanamoodne ühe ketta ja silindriga värk läheb küll ainult blokki Aga et purux... Rooste peab sel juhul suurema 'eeltöö' vist juba ära teinud olema, kui need üldse roostetavad, krt teab millest kettaid üldse tehaxe tänapäeval.
-
- Postitusi: 14
- Liitunud: 28 Juul 2004, 13:18
- Asukoht: Harjumaa
- Tänatud: 1 kord
Piduriketas on mõeldud ikkagi pidurdamiseks, mis tähendab, et ta on tehtud piisavalt tugev, et kannatada ka pidurdusel tekkivaid mitmekordseid kaalu suurenemisi. On muidugi võimalik et ketas ka katki läheb, aga see oleks rohkem ratta omaniku lohakusest kui pidurdamisest, st et ketas on oma aja ära elanud. On ta siis liiga õhukeseks kulunud või liigsest kuumusest kõvasti pragunenud.
Wheelie kohta niipalju, et ka nõrga mootoriga on see võimalik. Üks kutt lasi nii deltaga kui rolleriga. Ta küll tõstis jalad tugedelt maha ja kui ta nö vertikaalis sõitis siis jalad puudutasid peaaegu maad, st et raskuskese oli võimalikult taga otsa peal. Gaasiga paarutades hoidis tasakaalu.
Head harjutamist!
Wheelie kohta niipalju, et ka nõrga mootoriga on see võimalik. Üks kutt lasi nii deltaga kui rolleriga. Ta küll tõstis jalad tugedelt maha ja kui ta nö vertikaalis sõitis siis jalad puudutasid peaaegu maad, st et raskuskese oli võimalikult taga otsa peal. Gaasiga paarutades hoidis tasakaalu.
Head harjutamist!
Vaporblast teenus Tallinnas
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Üks on kindel- mida võimsam ja kergem tsikkel, seda lihtsam tagarattal sõita on. Minu tsikkel läheb tagarattasse teise käiguga ainult gaasiga kiiruselt 140 km/h (no spido viga arvestades mingi 125...130 km/h). Selliselt kiiruselt hakkab juba õhk tsiklit alt kandma ja sõita võib väga pikalt. See pole mingi kunst. Tunneb selgelt ära, kui kõrgele nina ajada, et kiirus vähenema hakkaks. Ja kui juhtubki, et liiga kõrgele (üle tasakaalupunkti) läheb, piisab täiesti ainult gaasi mahalaskmisest, et tsikkel jälle kahe rattaga maapeale tuua. Jalgpidurit pole ma kunagi kasutanud. Selle tsikli mootoriga pidurdus on tõesti äge (jutt on siis Suzu GSX R1000 2003.a). Suure hooga tagarattal sõites peitub suurim oht külgtuules, mis kipub tsiklit ühele poole viltu puhuma. Esiratas jääb õhus reeglina seisma ja kui se siis ,kiiruselt 170 km/h, nurga all asfaldit puudutab, on tunne päris paha. Paar korda olen Emakese Maa kutset päris tugevalt tundnud, aga õnneks on lenksuamort asja ikka ära päästnud. Mina kadestan neid mehi, kes tagarattal sõidavad jalakäija kiirusel. See on kunst küll...
kmh
pafka kas sa sõtsid 13.10.05 mingi 5 paiku vabakal tagurattal? Ma vaatasin et sul kisub kuguaeg lõpus natukek kaldu.
Suzuki Kingquad 700 - >Suzuki gsx-r 600 K5 - > BMW G650GS -11
tere
minskiga see ikka vist originaalis suht mõttetu yritus,
kui muuta ylekannet ja teine karpa jne.--äkki siis.
R6-mehed lähevad yles siduriga ja sidur peaks olema regullitud nii et saaks kahe näpuga nats seda mootorit aidata õigel hetkel,
tonnistel tõesti on vaja aint gaasi ja seda nii 1. kui ka 2. käiguga-nagu eespool kirjas see jõnksutamine teatud pööretel aitab hästi.
kui pysti oled peal siis tuul ei lasegi hool väga suureks minna--ettevaatust allatulekul--kui liiga järsku siis oht yle lenksu ette lennata
minskiga see ikka vist originaalis suht mõttetu yritus,
kui muuta ylekannet ja teine karpa jne.--äkki siis.
R6-mehed lähevad yles siduriga ja sidur peaks olema regullitud nii et saaks kahe näpuga nats seda mootorit aidata õigel hetkel,
tonnistel tõesti on vaja aint gaasi ja seda nii 1. kui ka 2. käiguga-nagu eespool kirjas see jõnksutamine teatud pööretel aitab hästi.
kui pysti oled peal siis tuul ei lasegi hool väga suureks minna--ettevaatust allatulekul--kui liiga järsku siis oht yle lenksu ette lennata
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.