Jalgrattateed ja mopeedid
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Jalgrattateed ja mopeedid
Mopeedide koguja ja mopeedinduse tulihingeline populariseerija, nagu ma kahjuks olen, alustasin järjekordset võitlust tuuleveskitega.
Need probleemid küll tulenevad osaliselt meie liikluseeskirjade paari punkti erinevusest võrreldes lähinaabritega, paljus aga tunduvalt rohkem inimeste süvenematusest omale võõrasse asja, mis otseselt tema taguotsa ei torgi ja ka tõrjuvast suhtumisest kõigesse väljapoole oma mõttemaailma.
Antud võitlusest väike ülevaade:
Asi sai alguse väga positiivsest asjast - likvideeritud Riisipere-Haapsalu raudtee asemele hakati rajama jalgrattateed. Peale tee valmimist tekkisid aga sinna äkki liiklusmärgid, mis tähistavad jalg- ja jalgrattateed, mis keelavad antud teel eesti liikluseeskirjade järgi mopeediliikluse.
Kuna tõenäoliselt oleks Jaan Kelneri isku otse esitatud küsimusele tee ehitaja vastamata jätnud, esitasin talle selle paar kuud tagasi avaliku kirjana, mis ilmus ka kohalikus lehes... ja millele ei järgnenud ikkagi mittemingit vastust.
/Avalik kiri Uuemõisa-Riisipere "jalgrattatee" ehitajale.
Tore, et selline asi teoks sai ja tükkaega kurvalt seisnud raudteetamm niimoodi omale uue elu saab. Samamoodi on see väga tervitatav kõigi selle läheduses elavate inimeste poolt - annab see neile ju uued ja tunduvalt turvalisemad ning ka lühemad võimalused antud trassil liiklemiseks. Kõik tundus ehituseajal väga tore - ilusad plakatid "raudteetammi kohendamine jalgrattateeks" üleval ja puha... kuni sinnamaani, kuni tundus, et tee on lõpuks valmis ja paigaldati teed märkivad liiklusmärgid. Aga millegipärast ei ole tegu jalgrattateed markeerivate liiklusmärkidega "431" vaid hoopis jalgratta- ja jalgteemärgiga "435". Asjal on aga Eestis (!) kehtivate liikluseeskirjade järgi tohutu sisuline erinevus - jalgrattatee on mõeldud liikumiseks jalgrataste, abimootoriga jalgrataste ja mopeediklassi sõidukitega, mis tagaks antud tee kaudu nende liiklusvahenditega ideaalse pääsu linna ja muudaks ümberkaudsete elanike liikumise tunduvalt mugavamaks, ökonoomsemaks ja turvalisemaks. Paigaldatud liiklusmärk "435" tähistab aga põhimõtteliselt kõnniteed, kus tohib sõita lisaks ka jalgrattaga.
Kas me tõesti vajame kõnniteed Läänemaalt Riisiperre?
Jätame kõrvale emotsioonid, mida tekitavad liikluspildis mopeedrolleritega lapseohtu enesekriitikata ja oskusteta liiklejad - ükski masinaklass ei ole süüdi selles, et osad nende kasutajad ei ole just kõige meeldivamad. Reaalselt ei ole nende masinate puhul tegu lastele mõeldud mänguasjade vaid odavate ja ökonoomsete transpordivahenditega. Antud liiklusmärkidega aga välistab selle tee kasutamise selliste masinatega... ja seda just põhiliselt mõtlevate ja korrektsete liiklejate poolt, kes täidavad liikluseeskirju - enamus neid kihutavaid lapsi nagunii ei tunne eeskirju ja kui ka teavad, siis ei pea neid mittemillekski ja sõidavad ikka seal, kus tahavad.
Samast tekib nende liiklusmärkidega seoses ka pisikene nüansiküsimus - kuna antud projekt tundub olevat finantseeritud Euroopa Struktuurifondide rahadega, siis kas raha on eraldatud "jalgrattatee" või "jalgratta- ja jalgtee" ehituseks ja kas ei ole antud markeering nüüd eraldusega vastuolus?/
Järgmisena sai esitatud ametlik küsimus Haapsalu linnavalitsusele, kui antud tee ehitusloa väljastajale:
Haapsalu linnavaltsuse ametlik seisukoht:
http://www.haapsalu.ee/index.php?lk=79&show=301
Ja nüüd siis ~50-60 aastase moootorsõidukiga mitteliikleva naisajakirjaniku versioon minu jutust
Lääne Elus + siis esmased lugejate kommentaarid:
http://www.le.ee/?a=uudised&b=5023
ja samal teemal ka selle lehe juhtkiri:
http://www.le.ee/?a=uudised&b=5025
Uuriks nüüd ka kõigi Teie käest, mis sellest kõigest arvate... aga sellise pisikese kitsendusega, et paluks vastata ainult täisealistel foorumlastel.
Need probleemid küll tulenevad osaliselt meie liikluseeskirjade paari punkti erinevusest võrreldes lähinaabritega, paljus aga tunduvalt rohkem inimeste süvenematusest omale võõrasse asja, mis otseselt tema taguotsa ei torgi ja ka tõrjuvast suhtumisest kõigesse väljapoole oma mõttemaailma.
Antud võitlusest väike ülevaade:
Asi sai alguse väga positiivsest asjast - likvideeritud Riisipere-Haapsalu raudtee asemele hakati rajama jalgrattateed. Peale tee valmimist tekkisid aga sinna äkki liiklusmärgid, mis tähistavad jalg- ja jalgrattateed, mis keelavad antud teel eesti liikluseeskirjade järgi mopeediliikluse.
Kuna tõenäoliselt oleks Jaan Kelneri isku otse esitatud küsimusele tee ehitaja vastamata jätnud, esitasin talle selle paar kuud tagasi avaliku kirjana, mis ilmus ka kohalikus lehes... ja millele ei järgnenud ikkagi mittemingit vastust.
/Avalik kiri Uuemõisa-Riisipere "jalgrattatee" ehitajale.
Tore, et selline asi teoks sai ja tükkaega kurvalt seisnud raudteetamm niimoodi omale uue elu saab. Samamoodi on see väga tervitatav kõigi selle läheduses elavate inimeste poolt - annab see neile ju uued ja tunduvalt turvalisemad ning ka lühemad võimalused antud trassil liiklemiseks. Kõik tundus ehituseajal väga tore - ilusad plakatid "raudteetammi kohendamine jalgrattateeks" üleval ja puha... kuni sinnamaani, kuni tundus, et tee on lõpuks valmis ja paigaldati teed märkivad liiklusmärgid. Aga millegipärast ei ole tegu jalgrattateed markeerivate liiklusmärkidega "431" vaid hoopis jalgratta- ja jalgteemärgiga "435". Asjal on aga Eestis (!) kehtivate liikluseeskirjade järgi tohutu sisuline erinevus - jalgrattatee on mõeldud liikumiseks jalgrataste, abimootoriga jalgrataste ja mopeediklassi sõidukitega, mis tagaks antud tee kaudu nende liiklusvahenditega ideaalse pääsu linna ja muudaks ümberkaudsete elanike liikumise tunduvalt mugavamaks, ökonoomsemaks ja turvalisemaks. Paigaldatud liiklusmärk "435" tähistab aga põhimõtteliselt kõnniteed, kus tohib sõita lisaks ka jalgrattaga.
Kas me tõesti vajame kõnniteed Läänemaalt Riisiperre?
Jätame kõrvale emotsioonid, mida tekitavad liikluspildis mopeedrolleritega lapseohtu enesekriitikata ja oskusteta liiklejad - ükski masinaklass ei ole süüdi selles, et osad nende kasutajad ei ole just kõige meeldivamad. Reaalselt ei ole nende masinate puhul tegu lastele mõeldud mänguasjade vaid odavate ja ökonoomsete transpordivahenditega. Antud liiklusmärkidega aga välistab selle tee kasutamise selliste masinatega... ja seda just põhiliselt mõtlevate ja korrektsete liiklejate poolt, kes täidavad liikluseeskirju - enamus neid kihutavaid lapsi nagunii ei tunne eeskirju ja kui ka teavad, siis ei pea neid mittemillekski ja sõidavad ikka seal, kus tahavad.
Samast tekib nende liiklusmärkidega seoses ka pisikene nüansiküsimus - kuna antud projekt tundub olevat finantseeritud Euroopa Struktuurifondide rahadega, siis kas raha on eraldatud "jalgrattatee" või "jalgratta- ja jalgtee" ehituseks ja kas ei ole antud markeering nüüd eraldusega vastuolus?/
Järgmisena sai esitatud ametlik küsimus Haapsalu linnavalitsusele, kui antud tee ehitusloa väljastajale:
Haapsalu linnavaltsuse ametlik seisukoht:
http://www.haapsalu.ee/index.php?lk=79&show=301
Ja nüüd siis ~50-60 aastase moootorsõidukiga mitteliikleva naisajakirjaniku versioon minu jutust
Lääne Elus + siis esmased lugejate kommentaarid:
http://www.le.ee/?a=uudised&b=5023
ja samal teemal ka selle lehe juhtkiri:
http://www.le.ee/?a=uudised&b=5025
Uuriks nüüd ka kõigi Teie käest, mis sellest kõigest arvate... aga sellise pisikese kitsendusega, et paluks vastata ainult täisealistel foorumlastel.
hälvik
-
- Postitusi: 350
- Liitunud: 26 Juul 2004, 23:51
- Tsikkel: Yamaha
- Asukoht: tartu
- Tänanud: 6 korda
tore oleks kui see tee mopeedidele tehtaks aga ma olen ikkagi rohkem vastu, kui see jalgrattateeks tehakse siis on minuarust vältimatu, et inimesed ka jalutama sinna ronivad, kellel lihtsalt otsem tee, kes ei näe või taipa liiklusmärki(vanurid ja lapsed) ja kui siis seal vahel väiksesed rolleritega tuulepead kimavad on õnnetused kindlalt tulekul.
nagu näha kimavad väikesed rollerijublud tänavatel ükskõikselt ringi ja teevad oma kiirendusi, ega siis seal teel nad korrektsemalt liikle.
nagu näha kimavad väikesed rollerijublud tänavatel ükskõikselt ringi ja teevad oma kiirendusi, ega siis seal teel nad korrektsemalt liikle.
no t*** kui sellest ka aru ei saa ära üldse liiklusse roni... tainapea rskoltc1100 kirjutas:see on pikk ja tundub arukas olevat, aga kahjuks ei saa ma sellest mitte muhvigi aru. äkki seletaks arusaadavamalt
Tegelt elan ise Tallinnas ja olen selle olukorraga igapäevaselt seotud.Minu arvamus on,et ikkagi sõidan jalg- ja jalgrattateel,muidugi arvestan,et jalgrattal ja jalakäijal on eesõigus liiklemisel minu ees!
Jalg-ja jalgrattateel liiklen muidugi viimasel võimalusel kui pole teist teed.
Kurb muidugi,et ehitati jalgrattatee ja siis pannakse üles märgid mis keelavad osa kasutajatel sellel liiklemise.
Algul ehitatakse eurorahaga tee jalgratastele ja mopeedidele ja siis äkkist keelatakse viimaste liiklemine sellel üldse ära,kuidagi väga eestilik!
Lihtsalt sigadus!
Kes see loll siis jookseb või jalutab Riisiperest Haapsallu ja tagasi?!!
Vanemkonstaabil arvamus on isiklik ja mopeedide liikluse ohtlikus sellel teel on tema arvamus!
Mina taas arvn,et sellist konstaablit pole kellelegi vaja ja ta lausa ohustab kohaliku liikluse arengut!
Tuleb sõdida vastu ja leida lahendus, mis sobib kõigile sealsetele kasutajatele.
Talvel võiks seal küll suusatada ja suvel rullitada!
Arvan,et kui midagi kõigile tehakse siis peaks see ka kõigile olema!
Jan.
Jalg-ja jalgrattateel liiklen muidugi viimasel võimalusel kui pole teist teed.
Kurb muidugi,et ehitati jalgrattatee ja siis pannakse üles märgid mis keelavad osa kasutajatel sellel liiklemise.
Algul ehitatakse eurorahaga tee jalgratastele ja mopeedidele ja siis äkkist keelatakse viimaste liiklemine sellel üldse ära,kuidagi väga eestilik!
Lihtsalt sigadus!
Kes see loll siis jookseb või jalutab Riisiperest Haapsallu ja tagasi?!!
Vanemkonstaabil arvamus on isiklik ja mopeedide liikluse ohtlikus sellel teel on tema arvamus!
Mina taas arvn,et sellist konstaablit pole kellelegi vaja ja ta lausa ohustab kohaliku liikluse arengut!
Tuleb sõdida vastu ja leida lahendus, mis sobib kõigile sealsetele kasutajatele.
Talvel võiks seal küll suusatada ja suvel rullitada!
Arvan,et kui midagi kõigile tehakse siis peaks see ka kõigile olema!
Jan.
Viimati muutis jan22, 20 Dets 2006, 15:39, muudetud 1 kord kokku.
BMW R1100RT
no aga sõidutee on ju selle jaoks, egas sis mingeid kiirteid Eestis pole ju kus ei tohi sõita aegkase sõidukigadeadend kirjutas:tore oleks kui see tee mopeedidele tehtaks aga ma olen ikkagi rohkem vastu, kui see jalgrattateeks tehakse siis on minuarust vältimatu, et inimesed ka jalutama sinna ronivad, kellel lihtsalt otsem tee, kes ei näe või taipa liiklusmärki(vanurid ja lapsed) ja kui siis seal vahel väiksesed rolleritega tuulepead kimavad on õnnetused kindlalt tulekul.
nagu näha kimavad väikesed rollerijublud tänavatel ükskõikselt ringi ja teevad oma kiirendusi, ega siis seal teel nad korrektsemalt liikle.
no t*** kui sellest ka aru ei saa ära üldse liiklusse roni... tainapea rskoltc1100 kirjutas:see on pikk ja tundub arukas olevat, aga kahjuks ei saa ma sellest mitte muhvigi aru. äkki seletaks arusaadavamalt
-
- Postitusi: 350
- Liitunud: 26 Juul 2004, 23:51
- Tsikkel: Yamaha
- Asukoht: tartu
- Tänanud: 6 korda
tee algselt pidi olema jalgrattatee ehk siis tee jalgrattastele ja mopeedidele mitte kõigile, hiljem pandi üles märk mis lubab seal jalutada, rattaga sõita, rullitada, suusatada jne... aga mitte mopeediga sõita, kõigile sobivat lahendust pole sest liiklusseadus paneb asja niimoodi paika.jan22 kirjutas:Kurb muidugi,et ehitati jalgrattatee kõigile ja siis pannakse üles märgid mis keelavad osa kasutajatel sellel liiklemise.
Lihtsalt sigadus!
Vanemkonstaabil arvamus on isiklik ja mopeedide liikluse ohtlikus sellel teel on tema arvamus!
Tuleb sõdida vastu ja leida lahendus, mis sobib kõigile sealsetele kasutajatele.
Talvel võiks seal küll suusatada ja suvel rullitada!
Arvan,et kui midagi kõigile tehakse siis peaks see ka kõigile olema!
sina hakka kõike seda juttu otsast peale lugema, tee kõik endale sõna-sõnalt selgeks ja ürita siis midagi küsida või öelda, praegusest sinu plämast ma ei saa küll aru...oltc1100 kirjutas:no aga sõidutee on ju selle jaoks, egas sis mingeid kiirteid Eestis pole ju kus ei tohi sõita aegkase sõidukiga
tee algselt pidi olema jalgrattatee ehk siis tee jalgrattastele ja mopeedidele mitte kõigile, hiljem pandi üles märk mis lubab seal jalutada, rattaga sõita, rullitada, suusatada jne... aga mitte mopeediga sõita, kõigile sobivat lahendust pole sest liiklusseadus paneb asja niimoodi paika.deadend kirjutas:jan22 kirjutas:Kurb muidugi,et ehitati jalgrattatee kõigile ja siis pannakse üles märgid mis keelavad osa kasutajatel sellel liiklemise.
Lihtsalt sigadus!
Vanemkonstaabil arvamus on isiklik ja mopeedide liikluse ohtlikus sellel teel on tema arvamus!
Tuleb sõdida vastu ja leida lahendus, mis sobib kõigile sealsetele kasutajatele.
Talvel võiks seal küll suusatada ja suvel rullitada!
Arvan,et kui midagi kõigile tehakse siis peaks see ka kõigile olema!
Seda küll,sa tabsid juba mu vale väljenduse ära!
Jah, tegelt tuleks liiklusseadust muuta ja parandada ebakõla,et mopeed ei tohi liigelda jalg- ja jalgrattateel!
Mopeedil peaks olema samad õigused liikluses mis jalgrattal ja asi ants!
Jan
BMW R1100RT
-
Teema algataja - Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Mõtlemiseks rollerihuntidele pisikene väljavõte liikluseeskirjast:oltc1100 kirjutas:no aga sõidutee on ju selle jaoks, egas sis mingeid kiirteid Eestis pole ju kus ei tohi sõita aegkase sõidukiga
§ 234. Jalgratta ja mopeediga peab sõitma jalgrattateel, selle puudumisel sõidutee äärmisel parempoolsel rajal.
Probleem on selles, et valdav enamus Eestis rajatavatest uutest ja uhketest jalgrattateedest markeeritakse (tõenäoliselt nende kahe teeliigi täpsetesse erinevustesse süvenematta) "Jalg- ja jalgrattateena", ehk siis sisuliselt kõnniteedena, kus tohib ka jalgrattaga liigelda.
hälvik
Lähen teemast nüüd natuke mööda kuid ei arva,et ei peaks kõigile liiklejatele oma teed ehitama ja samas ei näe midagi halba kui tühjal jalg- ja jagrattateel vurab mõni mopeed.oltc1100 kirjutas:no aga sõidutee on ju selle jaoks, egas sis mingeid kiirteid Eestis pole ju kus ei tohi sõita aegkase sõidukigadeadend kirjutas:tore oleks kui see tee mopeedidele tehtaks aga ma olen ikkagi rohkem vastu, kui see jalgrattateeks tehakse siis on minuarust vältimatu, et inimesed ka jalutama sinna ronivad, kellel lihtsalt otsem tee, kes ei näe või taipa liiklusmärki(vanurid ja lapsed) ja kui siis seal vahel väiksesed rolleritega tuulepead kimavad on õnnetused kindlalt tulekul.
nagu näha kimavad väikesed rollerijublud tänavatel ükskõikselt ringi ja teevad oma kiirendusi, ega siis seal teel nad korrektsemalt liikle.
no t*** kui sellest ka aru ei saa ära üldse liiklusse roni... tainapea rskoltc1100 kirjutas:see on pikk ja tundub arukas olevat, aga kahjuks ei saa ma sellest mitte muhvigi aru. äkki seletaks arusaadavamalt
Tallinnas näiteks on sõidutee kohati ülekoormatud ja ummikus aga jalg-ja jalgrattateel liikleb vaid 2-3 liiklejat.
Ise pean oma elu tähtasamaks kui hetke liiklusseadust ja sõidan ikka seal kus on ohutum,muidugi ei tohi ka sedasi teiste jalakäijate ja ratturite elusi ohtu seada!
Jan.
Viimati muutis jan22, 20 Dets 2006, 16:19, muudetud 1 kord kokku.
BMW R1100RT
-
- Postitusi: 350
- Liitunud: 26 Juul 2004, 23:51
- Tsikkel: Yamaha
- Asukoht: tartu
- Tänanud: 6 korda
just just, kui jalgrattateel vähe inimesi või mõistusega sõites, tartus olen ka näinud kui tipptunni ajal kesklinnas kulgeval jalgratta/jalgteel tsiklid, aga hukka ei mõista sest nemad teevad seda väga mõistlikult, aga kui kuskil pargis n. toomemäel rolleritega tatid kimavad ja teevad muru peal jutte maha siis see ajab küll s*ta keema, ja ma kaldun arvama, et sellel Riisipere-Haapsalu lõigul hakkab korraliku ja mõistva liikluse asemel sama tsirkus toimuma... see on minu arvamus.jan22 kirjutas:Lähen teemast nüüd natuke mööda kuid ei arva,et ei peaks kõigile liiklejatele oma teed ehitama ja samas ei näe midagi halba kui tühjal jalg- ja jagrattateel vurab mõni mopeed.
Tallinnas näiteks on sõidutee kohati ülekoormatud ja ummikus aga jalg ja jalgrattateel liikleb vaid 2-3 liiklejat.
Ise pean oma elu tähtasamaks kui hetke liiklusseadust ja sõidan ikka seal kus on ohutum,muidugi ei tohi ka sedasi teiste jalakäijate ja ratturite elusi ohtu seada!
-
- Postitusi: 318
- Liitunud: 01 Mär 2006, 16:13
- Asukoht: Saue
Ahjaaaaa, see on see tee mis läheb Haapsalusse välja ja käib ka Ristilt läbi?
Olen seal sõitnud, nagu asfaldi peal sõidaks(mugav tee), mopeedid võiks olla ka ikka seal lubatud. Võibolla tuleks teha allkirjastamine? (Saaks teada palju inimesi oleks nõus, et mopeedid lubataks ka sinna)
Olen seal sõitnud, nagu asfaldi peal sõidaks(mugav tee), mopeedid võiks olla ka ikka seal lubatud. Võibolla tuleks teha allkirjastamine? (Saaks teada palju inimesi oleks nõus, et mopeedid lubataks ka sinna)
Mopeed V-50 - Dirtbike-110cc - GasGas SM50 - Honda CBR125R - Kawasaki EN500
-
- Postitusi: 350
- Liitunud: 26 Juul 2004, 23:51
- Tsikkel: Yamaha
- Asukoht: tartu
- Tänanud: 6 korda
tänud oldmopedi asja selgitava pildi ja kaardi eest...
sedasorti enamjaolt mööda metsa kulgev tee võiks küll rohkem mopeedide ja jalgratturite päralt olla, ma kujutasin ette, et see tee kulgeb enamjaolt asulaid pidi. talvel oleks suusatada seal ikka võimalik kel isu...
aga jah, edu sulle oldmoped selle jagelemisega.
sedasorti enamjaolt mööda metsa kulgev tee võiks küll rohkem mopeedide ja jalgratturite päralt olla, ma kujutasin ette, et see tee kulgeb enamjaolt asulaid pidi. talvel oleks suusatada seal ikka võimalik kel isu...
aga jah, edu sulle oldmoped selle jagelemisega.
Minu isiklik arvamus on see, et metsavahel Riisiprest Haapsallu ei ole eriti palju liiklust ei jalgsi ega jalgratta ega ka mopeedide/rolleritega. Seega mahuksid tegelikult nad sinna kõik kenasti ära.
Aga asja bürokraatlikku poolt vaadates, siis tuleks ilmselt teha endale selgeks kui reaalne on politsei patrull sel teelõigul passimas ja mopeedidega rikkujaid püüdmas ja kas politseil selle vastu üldse huvi on. Kui siiski soovib politsei seda teed mopeedi vabana pidada olles ajendatud miski ametniku nurinast ja toetudes liiklusmärkidele, siis kannatab mõelda, kas see tee mopeedidele on ikka nii vajalik. Kui see tee siiski-siiski on mopeedidele hädavajalik, kasvõi põhimõttelise jonni pärast, siis kannatab mõelda kui suur on avalikuse kõlapind ja kas see on mopeedi sõbralik, et siis avalikuse abile toetudes avaldada mõju. Kui avalikus ei ole mopeedide poolt, siis jääb ilmselt üle kohtuvaidlus, kus ilmselt ei arvestata terminoloogia valesti tõlgendamist vaid arvestatakse seda, et rahad on eraldatud ühe asja jaoks, kasutusele on aga võetud teise asjana. Sõnaga, jõudu ja jaksu Sulle, Oldmoped. Ja kui saan kuidagi kasulik olla - anna teada.
Aga asja bürokraatlikku poolt vaadates, siis tuleks ilmselt teha endale selgeks kui reaalne on politsei patrull sel teelõigul passimas ja mopeedidega rikkujaid püüdmas ja kas politseil selle vastu üldse huvi on. Kui siiski soovib politsei seda teed mopeedi vabana pidada olles ajendatud miski ametniku nurinast ja toetudes liiklusmärkidele, siis kannatab mõelda, kas see tee mopeedidele on ikka nii vajalik. Kui see tee siiski-siiski on mopeedidele hädavajalik, kasvõi põhimõttelise jonni pärast, siis kannatab mõelda kui suur on avalikuse kõlapind ja kas see on mopeedi sõbralik, et siis avalikuse abile toetudes avaldada mõju. Kui avalikus ei ole mopeedide poolt, siis jääb ilmselt üle kohtuvaidlus, kus ilmselt ei arvestata terminoloogia valesti tõlgendamist vaid arvestatakse seda, et rahad on eraldatud ühe asja jaoks, kasutusele on aga võetud teise asjana. Sõnaga, jõudu ja jaksu Sulle, Oldmoped. Ja kui saan kuidagi kasulik olla - anna teada.
oldmoped kirjutas:Mõtlemiseks rollerihuntidele pisikene väljavõte liikluseeskirjast:oltc1100 kirjutas:no aga sõidutee on ju selle jaoks, egas sis mingeid kiirteid Eestis pole ju kus ei tohi sõita aegkase sõidukiga
§ 234. Jalgratta ja mopeediga peab sõitma jalgrattateel, selle puudumisel sõidutee äärmisel parempoolsel rajal.
Probleem on selles, et valdav enamus Eestis rajatavatest uutest ja uhketest jalgrattateedest markeeritakse (tõenäoliselt nende kahe teeliigi täpsetesse erinevustesse süvenematta) "Jalg- ja jalgrattateena", ehk siis sisuliselt kõnniteedena, kus tohib ka jalgrattaga liigelda.
Miks see sind nüüd järsku huvitama hakkas? See tee eksisteerib varsti juba paar aastat. Oleksid saanud allaaetud mõne rolleripoisi poolt?
Tark ei torma!
-
Teema algataja - Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
a) antud tee valmis käesoleva aasta septembris. Õigemini selle põhiosa Riisipere-Uuemõisa. Haapsalu-Rohuküla lõiku pole veel isegi mitte tegema hakatud.kaska14 kirjutas:Miks see sind nüüd järsku huvitama hakkas? See tee eksisteerib varsti juba paar aastat. Oleksid saanud allaaetud mõne rolleripoisi poolt?
b) Loe KOGU TEKST uuesti hoolikalt läbi ja proovi ka loetu mõttest aru saada - kõik peaks piisavalt lahti seletatud olema.
hälvik
Mulle vähemalt tundus seda pilti antud teest silmitsedes,et seal lausa sõidetakse autoga,jäljed ju selgelt näha!oldmoped kirjutas:lisan ka väikese illustratiivse pildi, mis teest antud juhul konkreetne jutt on:
Kui seal autodega reaalselt liigeldakse siis ei mõista ma miks ei võiks ametlikult seal mopeediga liigelda!?!
Täielik ametnike lollus!
Jan.
BMW R1100RT
Eks ta kummaline on kui niivõrd pikk tee tehakse ja sinna mopeediga asja pole.
See tee pole iseenesest ainuke, taoliseid on veelgi. Nii ongi et kui mopeediga ei taha seadust rikkuda siis sõida aga muudkui suurt teed pidi ja looda et järgmist päeva ka ikka veel näeb.
Näiteks minu kodukoha ligidal on üks 5km pikkune rada, samamoodi jalg+ratta tee. Maantee ise on aga juhtumisi sedavõrd kitsas (ja kohati piiretega) et kui kaks rekkat juhtuvad seal kohakuti + mopeed siis on ekstreemne elamus garanteeritud. Eks siis ongi valida (peale auto) - minna teist teed pidi (+10km lisaks), sõita 15+km jalgrattaga või mängida rekka-ruletti.
See tee pole iseenesest ainuke, taoliseid on veelgi. Nii ongi et kui mopeediga ei taha seadust rikkuda siis sõida aga muudkui suurt teed pidi ja looda et järgmist päeva ka ikka veel näeb.
Näiteks minu kodukoha ligidal on üks 5km pikkune rada, samamoodi jalg+ratta tee. Maantee ise on aga juhtumisi sedavõrd kitsas (ja kohati piiretega) et kui kaks rekkat juhtuvad seal kohakuti + mopeed siis on ekstreemne elamus garanteeritud. Eks siis ongi valida (peale auto) - minna teist teed pidi (+10km lisaks), sõita 15+km jalgrattaga või mängida rekka-ruletti.
ja jutud käisid veel kunagi, et sinna pidi asfalt peale tulema ja osad veel räägivad , et kui haapsalu poolt tulla, siis alguses on asfalt peal ja hiljem enam ei ole. ja see, et minu kodukohast läheb see tee mööda ja seal kõnnivad ainult paar kohalikku joodikut. jalgrattaid pole ma seal seni maani mitteühtegi näinud!!! küll sõidavad seal autod, atv-d jms. aga jalgrattaid pole ma seal näinud. loodan, et sa, Oldmoped saad selle asja korda!!!
-
- Postitusi: 223
- Liitunud: 02 Veebr 2004, 15:17
Minu arvates vöiks kuni Uuemöisani tee olla jalakäijatele ja jalgratturitele, kuna Tamme ja Metsa tänava pensionärid jne raffas käib jalutamas seal suht tihti. Uuemöisast alates vöiks olla aga mopeedi ja jalgratta jaoks tee, sest enamustel pole plaanis sealt vast kaugemale minna.
Uuemöisas jookseb ilusti 1 autosöidutee ka üle selle tee, niiet see sobib ilusti eraldama.
In My Opinion.
Uuemöisas jookseb ilusti 1 autosöidutee ka üle selle tee, niiet see sobib ilusti eraldama.
In My Opinion.
Aprilia Is The Best
@@@@@@(kasutajanimi tahaks vahetust, alates 12-aastaselt siin foorumis) @@@@@@
@@@@@@(kasutajanimi tahaks vahetust, alates 12-aastaselt siin foorumis) @@@@@@
-
Teema algataja - Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Kui aus olla, siis ei olegi juhtunud midagi ja asi on läinud isevoolu teed, olenemata sellest, et märgid on samad, mis sinna pandi.
Reaalselt on enamus teest kasutuses jalgrattateena - põhiliselt sõidavad jalgratturid, mõned mopeedid ja rollerid kah iga päev neile lisaks.
Jalakäijaid ja on näha põhiliselt Haapsalus sees oleval osal, natukene ka Haapslu-Uuemõisa vahelisel lõigul. Uuemõisast veidikene edasi satuvad põhiliselt vaid üskikud seene- ja marjulised.
Võin tunnistada, et olen paadunud kurjategija - olen seda teed mööda ka ise mopeediga kümmekond korda nii linna kui ka Taeblasse sõitnud. Seda nii üksi, koos naise või koos külas olevate tuttavatega ja võin kinnitada, et tee on hea. Päris linna ei ole hakanud seda mööda ronima vaid olen sellelt teelt lahkunud kas uuemõisas või Haapslu-Uuemõisa piiril. Kolmerattalise masinaga ei ole sinna kitsale teele ronima hakanud, et mitte kaasliiklejate viha ära teenida, aga kaherattalisega seal rahulikult ja vaikselt sõites ja teistest vaikselt möödudes ei ole need vähesed vastu tulevad ega möödasõidetavad jalgratturid keegi paanikasse sattunud, karjuma või rusikat vibutama hakanud ja tundub, et ma neid häirinud küll ei ole.
Parim juhus oli paar nädalat tagasi, kui sõitsime kolmekesi tuttvatega mopeedidel raudteetammi Võnnu oja ületava "silla" juurde seda vaatama.
Ainus sõiduk, mis me oma trassil viibimise aja jooksul kohtasime, oli üks taebla poole suunduv roller.
Reaalselt on enamus teest kasutuses jalgrattateena - põhiliselt sõidavad jalgratturid, mõned mopeedid ja rollerid kah iga päev neile lisaks.
Jalakäijaid ja on näha põhiliselt Haapsalus sees oleval osal, natukene ka Haapslu-Uuemõisa vahelisel lõigul. Uuemõisast veidikene edasi satuvad põhiliselt vaid üskikud seene- ja marjulised.
Võin tunnistada, et olen paadunud kurjategija - olen seda teed mööda ka ise mopeediga kümmekond korda nii linna kui ka Taeblasse sõitnud. Seda nii üksi, koos naise või koos külas olevate tuttavatega ja võin kinnitada, et tee on hea. Päris linna ei ole hakanud seda mööda ronima vaid olen sellelt teelt lahkunud kas uuemõisas või Haapslu-Uuemõisa piiril. Kolmerattalise masinaga ei ole sinna kitsale teele ronima hakanud, et mitte kaasliiklejate viha ära teenida, aga kaherattalisega seal rahulikult ja vaikselt sõites ja teistest vaikselt möödudes ei ole need vähesed vastu tulevad ega möödasõidetavad jalgratturid keegi paanikasse sattunud, karjuma või rusikat vibutama hakanud ja tundub, et ma neid häirinud küll ei ole.
Parim juhus oli paar nädalat tagasi, kui sõitsime kolmekesi tuttvatega mopeedidel raudteetammi Võnnu oja ületava "silla" juurde seda vaatama.
Ainus sõiduk, mis me oma trassil viibimise aja jooksul kohtasime, oli üks taebla poole suunduv roller.
hälvik
-
Teema algataja - Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Lisaks juurde veel selle, et kuna tegelen sellest kevadest ühe turismiprojektiga (mis asub sellest jutuks olevast teest vaid paari kilomeetri kaugusel) ja on väga seotud mopeedindusega - on mopeedimuuseum ning saab korraldatud gruppidele mopeedimatkasid mööda läänemaad ja soovijatele ka niisama ümbruskonnas ringisõitmiseks mopeede renditud... siis ei ole oma võitlust selle tee sihtotstarbe pärast jätkanud selle tõttu, et ei oleks võimalik kellelgi näpuga näitama hakata, et teen seda oma isiklikes ärihuvides.
hälvik
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.