4T enduroka õli
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
4T enduroka õli
Kuna pean oluliselt muutma õlimajandust, ootaks asjatundjatelt nõu.
Tsikkel näiteks KTM 450EXC, kuid soovitused peaks olema samad suvalise muu sportmootoriga masinal.
Et õlivahetusi tuleb tegema hakata märksa tihedamalt kui tavalisel tsiklil ja kavatsen ise näpud libedaks teha, tuleb ilmselt suurem kogus seisma osta.
Õlikogus on 1.2L kord ja tsiklis 2 papist padrunfiltrit.
1. Milline õli? Tehas käseb täissündiga manipuleerida. Samas Streetmotost kinnitati, et näiteks LC4-le käib Castroli poolsünt ka - on väga hea õli.
Ilmselgelt on mul siht kulude kokkuhoiule, kuid mitte alla andes kvaliteedis ning mootori/siduri heaolus.
2. Kui tihedalt vahetada õli? Loen ennast pigem harrastajaks (sügisesel männiku offroadil jäänuks hüpoteetiliselt parimatele 10km ringi peal 5min alla).
3. Kui tihedalt vahetada filtreid? Kas igal õlivahetusel või üle mitme?
Tsikkel näiteks KTM 450EXC, kuid soovitused peaks olema samad suvalise muu sportmootoriga masinal.
Et õlivahetusi tuleb tegema hakata märksa tihedamalt kui tavalisel tsiklil ja kavatsen ise näpud libedaks teha, tuleb ilmselt suurem kogus seisma osta.
Õlikogus on 1.2L kord ja tsiklis 2 papist padrunfiltrit.
1. Milline õli? Tehas käseb täissündiga manipuleerida. Samas Streetmotost kinnitati, et näiteks LC4-le käib Castroli poolsünt ka - on väga hea õli.
Ilmselgelt on mul siht kulude kokkuhoiule, kuid mitte alla andes kvaliteedis ning mootori/siduri heaolus.
2. Kui tihedalt vahetada õli? Loen ennast pigem harrastajaks (sügisesel männiku offroadil jäänuks hüpoteetiliselt parimatele 10km ringi peal 5min alla).
3. Kui tihedalt vahetada filtreid? Kas igal õlivahetusel või üle mitme?
1. Valvoline täissünt 10w-40 (jälgimäe sellide soovitusel), päris kirves hind, aga kolleegid tähtpäeval peavad meeles ja siis jälle pool aastat mureta.
2. 60-80 liitri bensu järgi (manual küll lubas 100L),
3. filtreid vahetanud igal õlivahetusel, aga midagi vist ei juhtuks kui teeks üle ühe.
2. 60-80 liitri bensu järgi (manual küll lubas 100L),
3. filtreid vahetanud igal õlivahetusel, aga midagi vist ei juhtuks kui teeks üle ühe.
CRF250R
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Vahetda soovitan iga 10-15 tunni tagant (sellisel nelaril kannatb osta peale tunnilugeja kui veel ei ole).
Väga rahule jäin Bel-Ray 20W-50 spets nn "thumperi" õliga. Vähemalt püsis õlitase õlivahetuste vahel ilusti paigas. Hind oli väga hea - 4l ja ca 270 eeku ainuke jama, et saab lätist. Valvolinega mida enne kasutasin kippus õlitase kahanema. Viimasel ajal olen kasutanud Statoili RaceWay 20W-40 täissünt õli (100 eeku/liiter). Selle kasuks otsustasin põhjusel, et see ei sisalda viskoossusparandajid, mis peaks vihjama kvaliteetsele baasõlile. Saab, kui küsida Statoili peakontorist määdreainete osakonnast - kasti tellimisel tuuakse lausa kohale.
Filtreid tasuks vahetada ikka iga kord ja screene (2 tk) tasuks ka igakord puhastada.
Väga rahule jäin Bel-Ray 20W-50 spets nn "thumperi" õliga. Vähemalt püsis õlitase õlivahetuste vahel ilusti paigas. Hind oli väga hea - 4l ja ca 270 eeku ainuke jama, et saab lätist. Valvolinega mida enne kasutasin kippus õlitase kahanema. Viimasel ajal olen kasutanud Statoili RaceWay 20W-40 täissünt õli (100 eeku/liiter). Selle kasuks otsustasin põhjusel, et see ei sisalda viskoossusparandajid, mis peaks vihjama kvaliteetsele baasõlile. Saab, kui küsida Statoili peakontorist määdreainete osakonnast - kasti tellimisel tuuakse lausa kohale.
Filtreid tasuks vahetada ikka iga kord ja screene (2 tk) tasuks ka igakord puhastada.
Õli sildilt võiks vaadata, et vastaks järgmistele nõuetele või ületaks neid:
API SG või JASO MA (ei tohiks kasutada JASO MD). Siis on kindlapeale sobiv õli. Teistel võib olla mingeid sidurile mõjuvaid lisandeid. Kui õlipurgil on sõna "moly" või midagi sellist, siis ei tasu seda osta.
Erandina CRF-id, millel kämakoti õli eraldi ja võib kasutada nn. friction modified õlisi mootori pool.
Ülejäänud thumperid siis alguses mainitule vastavaid õlisi.
Shell'il ka olemas 4T mootorratta õli (küll poolsünt 10W40) 4L kanku mingi ~370 kr. Samuti MOTUL, TEXACO jne. Nii tiheda vahetuse korral usun, et ei ole suurt vahet millise nimeka firma vastav toode see õli on (Castroli kummardajad muidugi tõmbavad ennast nüüd õhku täis
)
Suvel kasutaks ise vähe paksemat õli kui 10W40.
Info pärineb suures osas lugupeetud välismaistest allikatest ja ei pretendeeri absoluutsele tõele.
API SG või JASO MA (ei tohiks kasutada JASO MD). Siis on kindlapeale sobiv õli. Teistel võib olla mingeid sidurile mõjuvaid lisandeid. Kui õlipurgil on sõna "moly" või midagi sellist, siis ei tasu seda osta.
Erandina CRF-id, millel kämakoti õli eraldi ja võib kasutada nn. friction modified õlisi mootori pool.
Ülejäänud thumperid siis alguses mainitule vastavaid õlisi.
Shell'il ka olemas 4T mootorratta õli (küll poolsünt 10W40) 4L kanku mingi ~370 kr. Samuti MOTUL, TEXACO jne. Nii tiheda vahetuse korral usun, et ei ole suurt vahet millise nimeka firma vastav toode see õli on (Castroli kummardajad muidugi tõmbavad ennast nüüd õhku täis

Suvel kasutaks ise vähe paksemat õli kui 10W40.
Info pärineb suures osas lugupeetud välismaistest allikatest ja ei pretendeeri absoluutsele tõele.
SAQU
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Liiga libe? Ühel firmal on see "sõna" ju lausa nimeks võetud (http://www.liqui-moly.de) ja vaatasin huvi pärast, et sinu WR-ile oli neil mingi API SG, JASO MA täitsa olemas. Kas lugupeetud allikad laitsid selle maha?saqu kirjutas:Kui õlipurgil on sõna "moly" või midagi sellist, siis ei tasu seda osta.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Liqui-moly on jahh suur erandoma_jope kirjutas:Liiga libe? Ühel firmal on see "sõna" ju lausa nimeks võetud (http://www.liqui-moly.de) ja vaatasin huvi pärast, et sinu WR-ile oli neil mingi API SG, JASO MA täitsa olemas. Kas lugupeetud allikad laitsid selle maha?saqu kirjutas:Kui õlipurgil on sõna "moly" või midagi sellist, siis ei tasu seda osta.

Mõtlesin jah ikka rohkem lisanditele vihjavat juttu.oma_jope kirjutas:Liiga libe? Ühel firmal on see "sõna" ju lausa nimeks võetud (http://www.liqui-moly.de) ja vaatasin huvi pärast, et sinu WR-ile oli neil mingi API SG, JASO MA täitsa olemas. Kas lugupeetud allikad laitsid selle maha?saqu kirjutas:Kui õlipurgil on sõna "moly" või midagi sellist, siis ei tasu seda osta.

Firma nimi olgu milline iganes, kas või siis see Vedel Molübdeen või VASELIIN.

Peaasi, et vastab nendele standarditele mis mainitud.
SAQU
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Võtsin ühe tuntud tootja veebilehe lahti ja:saqu kirjutas:Õli sildilt võiks vaadata, et vastaks järgmistele nõuetele või ületaks neid:
API SG või JASO MA (ei tohiks kasutada JASO MD). Siis on kindlapeale sobiv õli.
Täissünt: JASO MA, API SG
Poolsünt: JASO MA, API SG
Mineraal: API SG
Kas see siis tähendaks, et võib kõike kallata?

Vabalt, aga segada ei ole hea sünt või poolsünt õlidega.mella kirjutas:Võtsin ühe tuntud tootja veebilehe lahti ja:saqu kirjutas:Õli sildilt võiks vaadata, et vastaks järgmistele nõuetele või ületaks neid:
API SG või JASO MA (ei tohiks kasutada JASO MD). Siis on kindlapeale sobiv õli.
Täissünt: JASO MA, API SG
Poolsünt: JASO MA, API SG
Mineraal: API SG
Kas see siis tähendaks, et võib kõike kallata?
Vanemad tegijad igatsevadki vana head mineraalõli taga, mida enam sellisel kujul ei toodeta, sest keskonnaohutusele ja heitgaasidele esitatavad nõuded on nii palju karmistunud. Kui rääkida vanematest automootoritest, siis vedela süntõliga võid mootori palju kiiremini P***e keerata, kuna vanematel mootoritel oli koostetäpsus oluliselt nõrgemal tasemel kui kaasaegsetel ja lõtkud ning tolerantsid olid suuremad.

EDIT: Kuid antud teema lõikes ehk siis kõrgforsseeritud mootorites annaks vast kaasaegsetest õlidest siiski parema tulemuse poolsünt või täissünt.
Kas äkki leidub siin foorumis ka mõni viimasel ajal Tallinna Tehnikakõrgkooli (endine TEMT) autoeriala lõpetaja, kes võiks valgustada hr. Mihkel Naamsi loengute varal vähe rohkem teooriat õlidest. Vanasti loeti teda üheks paremaks spetsialistiks sellel alal.

SAQU
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Et siis jõudsime sinna, kus hoolimata sellest, et kuigi tootja näeb ette täissündi, võib sinna panna ka poolsündi.saqu kirjutas:Vabalt, aga segada ei ole hea sünt või poolsünt õlidega.mella kirjutas:Täissünt: JASO MA, API SG
Poolsünt: JASO MA, API SG
Mineraal: API SG
Kas see siis tähendaks, et võib kõike kallata?
...
EDIT: Kuid antud teema lõikes ehk siis kõrgforsseeritud mootorites annaks vast kaasaegsetest õlidest siiski parema tulemuse poolsünt või täissünt.
Kui see on nii, siis miks üldse tootja sellise nõude esitab ja miks toodetakse mingeid überkalleid täissünt racing õlisid???
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
No kui aus olla siis need überkallid täissünt nn. Racingõlid on rohkem wannabeedele mõeldud nende raha kollektiviseerimiseks. Reeglina on nende õlide tähis 10W-60, st. et nende viskoossus vahemik on aetud väga laiaks. Ma ei ole veel näinud ühtegi võidusõidumootorit, millel selline vahemik vajalik oleks. Mootor pannakse käima ja lastakse alati soojaks käia enne kui valu hakatakse andma. Peenematel mootoritel on ka õlipump elektriline ja enne mootori käivitamist aetakse õlirõhud üles.
Selline suur viskoossusvahemik on saavutatud tegelikult väga vedelate baasõlide kasutamisega ja suure koguse viskoossusparandajate kasutamisega. Viimased on pika molekuliga polümeerid, mis tavaolekus on nii öelda krussis ja temp. kasvades ajavad ennast sirgu suurendades õli viskoossust. Samas tegelikult see määrdeaine ehk õli ise on sellisel temp sigavedel ja õlikile püsibki nende polümeeride najal. Seepärast ei soovitata näiteks mootorites, millel kast ja mootor ühise õliga selliste õlide kasutamist, kuna hammasrattad lõhuvad väga edukalt neid polümeere ja mingi ajaga muutob 10W-60 õli 10W-30 õliks.
Kunagi tegeledes Teboili määrdeainetega sai laboripealikult küsitud võidusõiduõlide kohta ja vastus oli, et tegelikult need õlid on kõige lihtsamad - piisvalt paks baasõli ja õiged koormustaluvust suurendavad lisandid (reeglina fosforipõhised) ja asi ongi valmis.
Selline suur viskoossusvahemik on saavutatud tegelikult väga vedelate baasõlide kasutamisega ja suure koguse viskoossusparandajate kasutamisega. Viimased on pika molekuliga polümeerid, mis tavaolekus on nii öelda krussis ja temp. kasvades ajavad ennast sirgu suurendades õli viskoossust. Samas tegelikult see määrdeaine ehk õli ise on sellisel temp sigavedel ja õlikile püsibki nende polümeeride najal. Seepärast ei soovitata näiteks mootorites, millel kast ja mootor ühise õliga selliste õlide kasutamist, kuna hammasrattad lõhuvad väga edukalt neid polümeere ja mingi ajaga muutob 10W-60 õli 10W-30 õliks.
Kunagi tegeledes Teboili määrdeainetega sai laboripealikult küsitud võidusõiduõlide kohta ja vastus oli, et tegelikult need õlid on kõige lihtsamad - piisvalt paks baasõli ja õiged koormustaluvust suurendavad lisandid (reeglina fosforipõhised) ja asi ongi valmis.
hmmmx77 kirjutas:Vahetda soovitan iga 10-15 tunni tagant (sellisel nelaril kannatb osta peale tunnilugeja kui veel ei ole).
kas põhimõtteliselt kulutatud kütuse kogus ei ole äkki objektiivsem näitaja kui tundide arv?
Ja kuidas õlitase püsis? Ma huvi pärast uurisin, et seda saab 208L vaadi kaupa ka. Hind on pea kolmandiku võrra parem kui 1L kaupa. Tln laos nad vaate ei hoia, tellimisaeg ~10 päeva. Kui see nüüd ikka on seesama õli. Statoil nimetas seda 15W-40.mx77 kirjutas:Viimasel ajal olen kasutanud Statoili RaceWay 20W-40 täissünt õli (100 eeku/liiter). Selle kasuks otsustasin põhjusel, et see ei sisalda viskoossusparandajid, mis peaks vihjama kvaliteetsele baasõlile. Saab, kui küsida Statoili peakontorist määdreainete osakonnast - kasti tellimisel tuuakse lausa kohale.
Kumba sa statoilidest kasutad? HP-d või MC-d?mx77 kirjutas:Väga rahule jäin Bel-Ray 20W-50 spets nn "thumperi" õliga. Vähemalt püsis õlitase õlivahetuste vahel ilusti paigas. Hind oli väga hea - 4l ja ca 270 eeku ainuke jama, et saab lätist.
..
Viimasel ajal olen kasutanud Statoili RaceWay 20W-40 täissünt õli (100 eeku/liiter).
RacingWay MC 15W/40?
Ja kas BelRayd lätist saata ei kannata?
See õli siis või:
http://www.belray.com/consumer/product.fsp?pid=13611
http://www.belray.com/consumer/product.fsp?pid=13611
SAQU
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Äkki siit lihtsam:
http://belray.ee/index.php?main=2&sess= ... e832ecd5ef
http://belray.ee/index.php?main=2&sess= ... e832ecd5ef
SAQU
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Ma leidsin lätile vihjavalt aint sellise lingi:mx77 kirjutas:see on see Husqvarna ja MV agusta pood, kui keegi teab?
http://www.motosports.lv/index.php?page ... &Itemid=51
MvAgusta dealers and importers found in LATVIA
Motosports ltd.
Dzelzavas Str. 51/A
1084 - Riga () - LATVIA
Phone: 0037 1 7802350 Fax: 0037 1 7802351
Email: lauris.ermanis@motosports.lv
Web: http://www.motosports.lv
Väike kokkuvõte ka teemasse:
Millal võiks kasutada sünteetilist õli mootorratastel? Erinevate soovituste kokkuvõte:
• Kui väga sageli käivitad mootorit temperatuuridel all +5°C.
• Sa elad piirkonnas, kus temperatuur langeb alla -35 °C ja sul on vaja siiski käivitada mootorit.
• Sa ei saa või ei taha vahetada õli tihedamini, kui 3000 km jooksul.
• Kui omad üht uuemat 4T MX ratast, millele mahub sisse ainult 1-1,5 l õli ja eeldusel, et seda kasutatakse sihtotstarbeliselt.
Kui ei ole selliseid muresid, võiks kasutada ka odavamaid alternatiive, mis vastavad sõiduvahendi tootja nõudmistele.
Ei ole kahtlust, et täissünteetilised mootoriõlid on universaalsemate omadustega laias temperatuuride vahemikus kui mineraalse õli baasil valmistatud multiviskoossed õlid.
Nn. poolsünteetilised õlid koosnevad kuni 30% täissünteetilisest baasõlist, mineraalõlist ning lisanditest.
Kaasaegne kõrgrafineeritud mineraalõli (Group III õlid) on aga praktiliselt sarnaste omadustega nagu sünteetiline õli kui temperatuur on üle +5 kraadi. Ja kui vahetada piisava tihedusega, on ka need täiesti võimelised tegema sama tööd. Seega, minu järeldus oleks sellisel juhul kasutada kuni kaks korda odavamat poolsünteetilist õli, kui seda niigi 10-15 tunni tagant vahetan. Ei jõua ju neid häid omadusi ära kasutada täissündil. Põhimõtteliselt võiks paralleelina tuua võrdluse iga aasta uus auto osta, loomulikult kui on vahendeid, siis miks ka mitte..
Samuti soovitatakse tsiklitel kasutada õlisid, millel on vähem neid mx77 poolt mainitud lisandeid mida kutsutakse VII-d (Viscosity Index Improvers), mis siis üritavad säilitada baasõli viskoossust kõrgematel temperatuuridel. Kuna tegemist on polümeeridega, millel tegelikult pole määrimisomadusi ja mida siis lõhuvad näiteks ka käigukasti hammasrattad. Tänu sellele väheneb see markeeringu teine viskoossusnäitaja (10W40) ja mingi paari kolme tuhande km järel võib olla see viimane number tegelikkuses 40 asemel 25. Esimene näitaja iseloomustab siis põhimõtteliselt õli omadusi madalatel temperatuuridel ja teine 100 kraadi juures.
Täissünt õlid sisaldavad neid lisandeid oluliselt vähem ja seega pikema aja jooksul säilitavad oma omadusi paremini. Täissünt õlisi on samuti mitme erineva tehnoloogia järgi toodetud ja erinevad hinnalt ja ka omadustelt.
Parem alternatiiv täisündile mootorrattal kasutamiseks väidetakse olevat nt. 15W40 või 20W50 poolsünteetilised õlid ennem kui 10W30 või 10W40 poolsünt õlisid, kuna nendel on baasõli viskoossem ja suhteliselt vähem VII-sid. Kui loomulikult keskkonna temperatuurivahemik seda lubab.
Nagu mx77 juba mainis ei pruugi racing õlid olla sugugi keerulisema koostisega ning ei ole arvatavasti ka kõige sobivamad tavakasutuses kasutamiseks just tingituna oma erinevale eesmärgile orienteeritusest (ei pea pikaajaliselt kaitsma mootorit mitmesuguste halbade tegurite eest) ja ka hiinnapoliitikast tulenevalt.
Kogu see teema on muidugi oluliselt keerukam ja segasem, ning ühest vastust, millist õli siis peaks kasutama, on keeruline leida. Otsustagu igaüks oma rahakoti ja sõidutingimuste järgi.
Millal võiks kasutada sünteetilist õli mootorratastel? Erinevate soovituste kokkuvõte:
• Kui väga sageli käivitad mootorit temperatuuridel all +5°C.
• Sa elad piirkonnas, kus temperatuur langeb alla -35 °C ja sul on vaja siiski käivitada mootorit.
• Sa ei saa või ei taha vahetada õli tihedamini, kui 3000 km jooksul.
• Kui omad üht uuemat 4T MX ratast, millele mahub sisse ainult 1-1,5 l õli ja eeldusel, et seda kasutatakse sihtotstarbeliselt.
Kui ei ole selliseid muresid, võiks kasutada ka odavamaid alternatiive, mis vastavad sõiduvahendi tootja nõudmistele.
Ei ole kahtlust, et täissünteetilised mootoriõlid on universaalsemate omadustega laias temperatuuride vahemikus kui mineraalse õli baasil valmistatud multiviskoossed õlid.
Nn. poolsünteetilised õlid koosnevad kuni 30% täissünteetilisest baasõlist, mineraalõlist ning lisanditest.
Kaasaegne kõrgrafineeritud mineraalõli (Group III õlid) on aga praktiliselt sarnaste omadustega nagu sünteetiline õli kui temperatuur on üle +5 kraadi. Ja kui vahetada piisava tihedusega, on ka need täiesti võimelised tegema sama tööd. Seega, minu järeldus oleks sellisel juhul kasutada kuni kaks korda odavamat poolsünteetilist õli, kui seda niigi 10-15 tunni tagant vahetan. Ei jõua ju neid häid omadusi ära kasutada täissündil. Põhimõtteliselt võiks paralleelina tuua võrdluse iga aasta uus auto osta, loomulikult kui on vahendeid, siis miks ka mitte..
Samuti soovitatakse tsiklitel kasutada õlisid, millel on vähem neid mx77 poolt mainitud lisandeid mida kutsutakse VII-d (Viscosity Index Improvers), mis siis üritavad säilitada baasõli viskoossust kõrgematel temperatuuridel. Kuna tegemist on polümeeridega, millel tegelikult pole määrimisomadusi ja mida siis lõhuvad näiteks ka käigukasti hammasrattad. Tänu sellele väheneb see markeeringu teine viskoossusnäitaja (10W40) ja mingi paari kolme tuhande km järel võib olla see viimane number tegelikkuses 40 asemel 25. Esimene näitaja iseloomustab siis põhimõtteliselt õli omadusi madalatel temperatuuridel ja teine 100 kraadi juures.
Täissünt õlid sisaldavad neid lisandeid oluliselt vähem ja seega pikema aja jooksul säilitavad oma omadusi paremini. Täissünt õlisi on samuti mitme erineva tehnoloogia järgi toodetud ja erinevad hinnalt ja ka omadustelt.
Parem alternatiiv täisündile mootorrattal kasutamiseks väidetakse olevat nt. 15W40 või 20W50 poolsünteetilised õlid ennem kui 10W30 või 10W40 poolsünt õlisid, kuna nendel on baasõli viskoossem ja suhteliselt vähem VII-sid. Kui loomulikult keskkonna temperatuurivahemik seda lubab.
Nagu mx77 juba mainis ei pruugi racing õlid olla sugugi keerulisema koostisega ning ei ole arvatavasti ka kõige sobivamad tavakasutuses kasutamiseks just tingituna oma erinevale eesmärgile orienteeritusest (ei pea pikaajaliselt kaitsma mootorit mitmesuguste halbade tegurite eest) ja ka hiinnapoliitikast tulenevalt.

Kogu see teema on muidugi oluliselt keerukam ja segasem, ning ühest vastust, millist õli siis peaks kasutama, on keeruline leida. Otsustagu igaüks oma rahakoti ja sõidutingimuste järgi.

SAQU
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Kus ta seda õli turustab? Kas saab osta ka eraisik temalt otse, millised on alternatiivsed pakendid (nt. 10L, 20L, 50L) ja palju maksavad lõpptarbijale? Äkki saaks natuke täpsustada?nordcape kirjutas:See Eesti Bel-Ray müüja mul hea tuttav. Põhimõtteliselt tegeleb ta tööstuse erimäärete müümisega. Ütles aga, et kui huvi, siis võtab ka selle õli lattu sisse. Tellimuse Bel-Ray-sse teeb kohe aasta algul.

SAQU
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Siin on üks huvitav koht...saqu kirjutas:• Kui väga sageli käivitad mootorit temperatuuridel all +5°C.
• Sa elad piirkonnas, kus temperatuur langeb alla -35 °C ja sul on vaja siiski käivitada mootorit.
Paljud meist hoiavad talviti käivitatavat tsiklit kohas, kus alla +5 temperatuur?
Ja mida see -35 piirkonnas elamine tähendab? et sel juhul peaks õli olema täissünt hoolimata sellest, et tsikkel enne käivitamist seisab +10 juures? Või hoitakse tõesti tsiklit õues

Aga kel on käsi Belray juures, küsige, mis näiteks 4L kanistri väljamüügihind tuleks üksikuna ja näiteks 20L kaupa. Või siis 100L kaupa, kui meid on näiteks 5 tahtjat a 20L.
Ma püüan kuidagi lätlaselt hinna teada saada.
mella kirjutas:Siin on üks huvitav koht...saqu kirjutas:• Kui väga sageli käivitad mootorit temperatuuridel all +5°C.
• Sa elad piirkonnas, kus temperatuur langeb alla -35 °C ja sul on vaja siiski käivitada mootorit.
Paljud meist hoiavad talviti käivitatavat tsiklit kohas, kus alla +5 temperatuur?
Ja mida see -35 piirkonnas elamine tähendab? et sel juhul peaks õli olema täissünt hoolimata sellest, et tsikkel enne käivitamist seisab +10 juures? Või hoitakse tõesti tsiklit õues:D
Mina näiteks hoian kohas kus alla +5, kui väljas on -10 kraadi või rohkem, aga ma ei käivita teda nii tihti.
See on mõeldud nii, nagu seal kirjas on, pole ju tähtis see -35 kui mootor +10 on. Aga kui ta ikka sinna maani maha jahtub, siis on käivitamisega probleeme. Peale tsiklite on ju veel olemas 4T ATV-d, mis tihti ka väljas seisavad.
Tingimused olid mõeldud nii, et siis peaks kasutama täissünteetilist õli, kui on nendele tingimustele vastavad olukorrad.
SAQU
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.