Gondlite parandamine
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Gondlite parandamine
Eks ikka juhtub vahest, et põhiliselt abs plastikust koosnevad sõidukid kummuli kukkuvad ja selletõttu plastid ära lagunevad... nii ka minul kodus peotäis pragudega plastmassitükke. Vaigu ja klaaskiuga parandamiseks abs plast jälle ei kõlba, kuna need materjalid omavahel hästi ei nakku.
Sai siis täna hakatud natukene nende parandamist katsetama
Kõigepeat katsetsin plastiku sulavust. Sulas küll.
Võtsin pisikese tinutuskolvi, tegin sellel otsa tömbiks ja hakkasin detaile kokku sulatama. Panin tükid nende õigetele kohtadele, fikseerisin kergelt paari täpiga, kontrollisin paigasolevust ja siis sulatasin järjest liikudes kokku kogu liitekoha. Kõigepealt ühelt, siis teiselt poolt detaili.

Õmblus ei jäänudki kõige hullem... aga tekkis kerge hirm, et kuna see koht nüüd õhem, siis uute samasse kohta tekkivate pragude vältimiseks peaks selle ka üle õmblema. Võtsin 2mm puuri ja puurisin kahele poole sulatusest umbes sentimeetri kaugusele ja 2-3 sentimeetrise sammuga augud.

Peale aukude puurimist lihvisin liivapaberiga kogu sulatusõmbluse, kus oli esiletükkivaid ääri ja kohti, pealt tasaseks.

Võtsin pehme peenikese terastraadi ja õblesin kogu liitkoha üle. Järjest tinutuskolviga traati kuumutades, et see ilusti plasti sisse sulaks. Detaili pahemalt poolelt sulatasin osaliselt kinni ka traadi läbiviimiseks puuritud augud.

Peale töö lõppu ja plastiku korralikku mahajahtumist lihvisin maha traadi sissesulamisest sinna ümbere tekkinud kõrgemad kohad.

Ise jäin liitekoha välimuse ja tugevusega enamvähem rahule. Nüüd vaja veel pealt vaid pahtliga siluda ja uuesti üle värvida.
Sai siis täna hakatud natukene nende parandamist katsetama
Kõigepeat katsetsin plastiku sulavust. Sulas küll.
Võtsin pisikese tinutuskolvi, tegin sellel otsa tömbiks ja hakkasin detaile kokku sulatama. Panin tükid nende õigetele kohtadele, fikseerisin kergelt paari täpiga, kontrollisin paigasolevust ja siis sulatasin järjest liikudes kokku kogu liitekoha. Kõigepealt ühelt, siis teiselt poolt detaili.

Õmblus ei jäänudki kõige hullem... aga tekkis kerge hirm, et kuna see koht nüüd õhem, siis uute samasse kohta tekkivate pragude vältimiseks peaks selle ka üle õmblema. Võtsin 2mm puuri ja puurisin kahele poole sulatusest umbes sentimeetri kaugusele ja 2-3 sentimeetrise sammuga augud.

Peale aukude puurimist lihvisin liivapaberiga kogu sulatusõmbluse, kus oli esiletükkivaid ääri ja kohti, pealt tasaseks.

Võtsin pehme peenikese terastraadi ja õblesin kogu liitkoha üle. Järjest tinutuskolviga traati kuumutades, et see ilusti plasti sisse sulaks. Detaili pahemalt poolelt sulatasin osaliselt kinni ka traadi läbiviimiseks puuritud augud.

Peale töö lõppu ja plastiku korralikku mahajahtumist lihvisin maha traadi sissesulamisest sinna ümbere tekkinud kõrgemad kohad.

Ise jäin liitekoha välimuse ja tugevusega enamvähem rahule. Nüüd vaja veel pealt vaid pahtliga siluda ja uuesti üle värvida.
Kas siis ei saanud asjale pihta?
Ta räägib kuidas ta ise asja lahendas ja kuidas saavad ka teised endal gondleid parandada.
Tegi tööst pilte et saaks asjast paremini aru.
Lihtsalt hea õpetus teistele ka! Ise olen väga tänulik selle õpetuse eest ja kui muud üle ei jää peab ise ka nii tegema.
Ta räägib kuidas ta ise asja lahendas ja kuidas saavad ka teised endal gondleid parandada.
Tegi tööst pilte et saaks asjast paremini aru.
Lihtsalt hea õpetus teistele ka! Ise olen väga tänulik selle õpetuse eest ja kui muud üle ei jää peab ise ka nii tegema.
Tõsine jalamees, st pole masinat, mis näo naerule viiks 

Üldiselt peale head eeltööd ,ehk korralikult plastikut läbi sulatades ,ning peale seda korralikult epo ning klaasriidega parandamist läheb kondel [Motobot: õige on "gondel"] enne kuskilt mujalt ,ütleme sealt kõrvalt katki ,enne kui vana mõra... Olen parandanud mitmeid auto stangesid näiteks ,ning ühega juhtus näiteks isegi nii ,et terve nurk oli praktiliselt ribadeks ,u nädal peale parandust sõitis keegi uuesti selle nurga pihta ,ning stage läks keskelt pooleks ,nurgas olid ainult kriimud... Aga ,et sellist tulemust saada ,on vaja asja väga korralikult teha...
-
Teema algataja - Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Epol ja polüestril nakkumise probleem on just ABS plastiga... paljud rollerite värvialused gondlid aga just sellest tehtud. ABS'i puhul võimalik ka vardana müüdavat spetsiaalset liitekohta sulatatavat täitematerjali kasutada ja peeneotsalise fööniotsikuga niimoodi liitekohti kokku "keevitada".
Eks sellest kõigest ole siin ennem mitu korda juttu olnud... aga kuna endal oli parajasti palstinokitsemine käsil ja fotoaparaat käejuures, siis tegin lihtsalt illustreeriva materjali ühest parandusvõimalusest.
Eks sellest kõigest ole siin ennem mitu korda juttu olnud... aga kuna endal oli parajasti palstinokitsemine käsil ja fotoaparaat käejuures, siis tegin lihtsalt illustreeriva materjali ühest parandusvõimalusest.
Sain küll pihta aga mõtlesin äkki ta tahab sellega midagi veel öelda...hellish kirjutas:Kas siis ei saanud asjale pihta?
Ta räägib kuidas ta ise asja lahendas ja kuidas saavad ka teised endal gondleid parandada.
Tegi tööst pilte et saaks asjast paremini aru.
Lihtsalt hea õpetus teistele ka! Ise olen väga tänulik selle õpetuse eest ja kui muud üle ei jää peab ise ka nii tegema.
Muud pole öelda selle peale vaid et väga hea töö!

DiTech 



Ise olen teinud muidu seni kas tagantpoolt sulatades, või pannes paraja plekitüki tahapoole ja siis neetidega kinni. Lihtsalt sulatamisega nagu on see porbleem, et tahavad kergesti uuesti sama kohapealt katki minna. Neetidega aga on natuke paha gondleid tihedasti üksteise vastu saada, ikka kipuvad väikesed praod sisse tulema.
See lahendus mis oldmoped tegi paistab aga päris hea ja ka tugev.
See lahendus mis oldmoped tegi paistab aga päris hea ja ka tugev.
Malaguti Firefox F15, Piaggio Zip
Suured tänud õpetuse eest. Küsimus oleks mul selline, et kuidas ja millest saaks teha sobiva jupi gondlist, mis on ära murdunud ja seda enam pole.
Pilt kah asjast: http://img392.imageshack.us/img392/2075 ... del8cm.jpg
Tegemist seal 2 pildi seguga. See on esigondli osa. Paremal pool on tükk puudu(ülemine pildil), vasakul selline nagu peab(alumine pildil). Kuidas ilma uue gondli ostmiseta selle korda saab?
Pilt kah asjast: http://img392.imageshack.us/img392/2075 ... del8cm.jpg
Tegemist seal 2 pildi seguga. See on esigondli osa. Paremal pool on tükk puudu(ülemine pildil), vasakul selline nagu peab(alumine pildil). Kuidas ilma uue gondli ostmiseta selle korda saab?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.