X-ring ja O-ring

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
mega1
Postitusi: 528
Liitunud: 13 Sept 2004, 19:02
Asukoht: Tallinn.
Tänatud: 1 kord

X-ring ja O-ring

Lugemata postitus Postitas mega1 »

Tekkis küsimus mis neil vahet on ja kas need on isemäärivad?
Miks tuleb uue keti puhul kasutada ketivaha mitte õli ja kas vaha on spray pudelis?

Aitäh.
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kalle »

Mind küll täitsa huvitab, kust küll tuleb see aravamus, et Oja X rõngas ketid on isemäärivad, hooldevabad jne..olen seda arvamust enne ka kuulnud. Mis seal siis määrib, ega ometi kummitihend??

Tegelikult on küsimus ja vahe ainult tihendipindade kujus ja arvus. O ringi puhul üks, x ringi puhul neli ja siis eksiteerib veel üks tüüp, mille täpse nime olen unustanud, aga oli vist midagi Y-X segu. Küsimus siis jälle rohkemas arvus tihendipindadaes. aga liiga palju pole ka jälle hea, sest määre ei pääse enam ligi, kui liig tihe.

Ma ei näe mingit põhjust, mis peaks kindlasti kasutama vaha..isegi sprayd pole tingimata vaja. Kui kasutad nt autom. õlitajat, siis sinna sobivad päris mitut tüüpi tavalised (mootori) vm õlid. Vaha vs sprayõli on rohkem küsimus kumb rohkem laiali lendab ja mis kellele rohkem meeldib, milline märjaga rohkem püsib, kas tolmune keskond ja teed jne.

Kk

daniil

Lugemata postitus Postitas daniil »

Kalle õigust räägib,

Ei ole need X ja O ringid midagi isemäärivad - kui ketti ei määri, kulub kummijulla ruttu ära ja määre pääseb keti seest valla.

Võib vabalt ka tavalist autoõli või käigukastiõli kasutada, aga see lendab keti pealt ruttu ära, kui just automaatõlitajat ei kasuta, mis seda koguaeg väikestes kogustes doseerib.

Vaha ei ole proovinud, aga arvan, et suurt vahet vaha ja spray vahel pole.

Ise kasutan LoobMan automaatõlitajat ja olen väga rahul sellega - maksis nelja spray raha ja on mind juba ligi 10000 km. truult teenindand.

Ace'r

Lugemata postitus Postitas Ace'r »

midagi Y-X segu. on XW-ring, RK teeb ntx. Üldiselt on see O-X-XW jne jutt üks reklaami trikk hooldama peab kõiki korralikult.
Kasutaja avatar

kahro
Postitusi: 111
Liitunud: 14 Mär 2004, 21:26
Tsikkel: XTZ750
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas kahro »

O-Ring kett peaks määrimisvälba ületamise suhtes tavaketist pisut andestavam olema. Kummitihend on ikkagi takistuseks õli eluliselt tähtsatest piirkondadest ära lendamisel ja saasta sinna tungimisel.
Iseasi, kas O-Ring kette tohib määrida tavalise mootoriõliga, mina isiklikult ei julge. Spray pudelitelgi kiri "O-Ring Safe" suurem kui "Chain Oil".

Scottoiler kasutab ju ka spetsiaalset õli.

Endise Jawamehena kiidan selle masina ketiõlitust: Siduri lülituspulga ülilevinud lekke kaudu sattus õli käigukastist otse vedavale hammasrattale. Pole mina näinud-kuulnud, et korras ketikaitsega Jawa kett kuivaks kipuks jääma :P

Kuna Scottoiler on üsna kallis ja toimib ainult 2 režiimis (on/off) sõltumata kiirusest ja seeläbi läbitavast vahemaast olen mõelnud, et aretaks ise mingi süsteemi, mis saaks impulsi näiteks tagaratta pöörlemisest ja iga X impulsi järgi suruks tilga õli süsteemi. Millist õli aga sellises süsteemis kasutada, et mitte kahjustada O-Ringe?
On keegi kasutanud erinevaid ketiõlitussüsteeme ja oskab neid kiite/laita?
Nupu või pudeli pigistamise põhimõttel süsteemid mulle ei meeldi, enne juba midagi sellist http://www.hondabikes.freeserve.co.uk/chainoiler.html
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

kahro kirjutas:
Kuna Scottoiler on üsna kallis ja toimib ainult 2 režiimis (on/off) sõltumata kiirusest ja seeläbi läbitavast vahemaast olen mõelnud, et aretaks ise mingi süsteemi, mis saaks impulsi näiteks tagaratta pöörlemisest ja iga X impulsi järgi suruks tilga õli süsteemi. ml
Mis ON/OFF? Minuteada saab ju ikka manuaalselt reguleerida ka selle main uniti pealt, kui palju ta peale tilgutab.
Kui ma õieti aru olen saanud, siis optimaalne on scottoileri puhul 2 tilka minutis, aga seda peaks ikka saama muuta kah. Järgmisel hooajal saan ise scottoilerit kiita/laita(on tellitud ja peagi käes).

See õlitaja mis seal lingil on, on imho odav neegri variant, kui on/off kraani kinni keeramata unustad, siis õlitab lisaks ketile ka sinu garaažipõrandat ja seda ööpäev läbi. :D
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

kahro
Postitusi: 111
Liitunud: 14 Mär 2004, 21:26
Tsikkel: XTZ750
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas kahro »

On/Off all pidasin ma silmas, et mootori käivitamisel hakkab tööle õlitus mingis etteantud režiimis, mis ei muutu sõidu ajal (soojendad mootorit kohapeal,istud kuskil foori taga, sõidad max kiirusega - õlitus ikka x tilka minutis)
Muide, kui kindel Sa oma 2 tilka/min oled? Õli viskoossus muutub temperatuurist sõltuvalt, vedelamat õli mahub kalibreeritud/reguleeritud avast aga ajaühikus rohkem läbi (nii seda viskoossust ka mõõta saab).


Scottoilerist paremaks pean õlitussüsteemi, nagu see on http://www.pro-oiler.com/ versioonil - näiteks 1.5 ml / 100 km.

ollo
Postitusi: 285
Liitunud: 23 Apr 2004, 11:31
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas ollo »

Scottoiler imeb õli vaakumiga. Mida rohkem rutshkat väänad, seda suurem vaakum ja seda rohkem õli tilgub. Mingist onoffist pole juttugi. Reguleerida saab suuremaks/vähemaks muidugi ka.
Kasutaja avatar

jurka
Postitusi: 44
Liitunud: 26 Nov 2003, 11:33
Tsikkel: Yamaha FJR1300
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas jurka »

"Parem sada joodikust sõpra,kui üks tige naine.."

kohvikslastudklapipesa

Lugemata postitus Postitas kohvikslastudklapipesa »

kui juba automaatõlitajatest juttu tuli siis küsiks kohe vahele, et mis tingimustel tasub üldse seda paigaldada? X ja O-ring ketid hoiavad teatavasti ise õli kinni, et see püsiks keti liikuvate osade vahel. Kui teatud vahemaade takka ketti puhastada ja õlitada siis näib automaatõlitaja rohkem touringu teema olevat.

joel
Postitusi: 1829
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 118 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

X- ja O- ring ketid hoiavad määret senikaua, kuni tihendeid ei lasta ära kuivada. Kui nendega kuivalt sõita, siis lähevad tihendid üsna ruttu peeti ja seal tihendi taga olev õli asendub peagi poridooliga. Seega ketti õlitada/määrida tuleb igal juhul ja automaatõlitaja on selles osas kindla peale minek, et esiteks ei unusta ära ja teiseks ta õlitab märksa paremini, kui käsitsi tehes. Käsitsi õlitades on alguses määret liiga palju ja mõne aja pärast juba liiga vähe. Atomaatõlitaja väidetavalt pikendab keti eluiga 2-5 korda ja vähendab transmissioonis võimsusekadu ca 5% võrra.

Mina, laisk inimene, ka ei viitsi ise ketti õlitada. Seetõttu tegin ise omale automaatõlitaja.
http://scorpion.aai.ee/~joel/tmp/news/oiler/README.html
Põhimõtteliselt olen ta juba enam-vähem normaalselt tööle saanud, aga mõtisklen juba uue ja parema ehitamise teemadel, mis töötaks pumbaga, mitte vabavooluga ja mida võib-olla kõlbaks ehk ka teistelegi pakkuda.
Joel
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8463
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 341 korda
Tänatud: 439 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Eks põhimõtteliselt peaks O ja X-rõngas kettide puhul olema tegemist nn. "isemäärivate" kettidega, kuna tihendite põhiotstarve on hoida sees tehasemääret ja seda peaks jätkuma keti eluea lõpuni. Muu hooldus siis põhiliselt profülaktiline ja korrosiooni vältiv.

kohvikslastudklapipesa

Lugemata postitus Postitas kohvikslastudklapipesa »

Joel, kui sa viitsid ehitada sellise asjanduse nagu sul selle lingi all seal tehtud oli siis "laisaks" ma sind küll ei nimetaks.
Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Lugemata postitus Postitas Raitz »

mx77 kirjutas:
Eks põhimõtteliselt peaks O ja X-rõngas kettide puhul olema tegemist nn. "isemäärivate" kettidega, kuna tihendite põhiotstarve on hoida sees tehasemääret ja seda peaks jätkuma keti eluea lõpuni. Muu hooldus siis põhiliselt profülaktiline ja korrosiooni vältiv.
just just kestab eluea lõpuni, aiult elue pikkus on küsitav.
Mu X ring kett, mis oli ratast ostes juba omajagu sõitnud, on tänaseks veel 25 000km juurde kogunud ja sõidab veel rõõmsalt edasi. Hooldanud korralikult, enam vähem iga paagitäiega määret peale pritsinud ja nii umbes 5-8k km tagant WD40 ga korralikult puhtaks kasinud.
Oma keti hävimist vaadates julgeks pakkuda, et korraliku hooldsega võiks X ring nii 40 -50 k ikka kesta. (seda siis tänavaliikluses)
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

joel kirjutas:
Atomaatõlitaja väidetavalt pikendab keti eluiga 2-5 korda ja vähendab transmissioonis võimsusekadu ca 5% võrra.
Olen hetkel scottoileriga sõitnud ~6000km, sellest 5000km täislastis rattaga (reis), kus kahekesi peal+muu kola ja selle aja jooksul ma kordagi ketti pingutanud ei ole. Tundub, et midagi ta ikka teeb. :)
Meil müüdav sinine õli (0kuni +20c) kippus Horvaatia +30 käes küll imho rohkem ketti pesema kui määrima, aga vahel on ju ketti pesta ka vaja.. :lol:
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8463
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 341 korda
Tänatud: 439 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Raitz kirjutas:
mx77 kirjutas:
Eks põhimõtteliselt peaks O ja X-rõngas kettide puhul olema tegemist nn. "isemäärivate" kettidega, kuna tihendite põhiotstarve on hoida sees tehasemääret ja seda peaks jätkuma keti eluea lõpuni. Muu hooldus siis põhiliselt profülaktiline ja korrosiooni vältiv.
just just kestab eluea lõpuni, aiult elue pikkus on küsitav.
Mu X ring kett, mis oli ratast ostes juba omajagu sõitnud, on tänaseks veel 25 000km juurde kogunud ja sõidab veel rõõmsalt edasi. Hooldanud korralikult, enam vähem iga paagitäiega määret peale pritsinud ja nii umbes 5-8k km tagant WD40 ga korralikult puhtaks kasinud.
Oma keti hävimist vaadates julgeks pakkuda, et korraliku hooldsega võiks X ring nii 40 -50 k ikka kesta. (seda siis tänavaliikluses)
Heh, sul seda eluiga siis ju küll :).
Oma kogemus O-rõngas ketiga (krossisõit), et enne kuluvad ketilülid (pealt ja alt) ära kui kett venima hakkab.

M.K.

Lugemata postitus Postitas M.K. »

mx77 kirjutas:
Heh, sul seda eluiga siis ju küll :).
Oma kogemus O-rõngas ketiga (krossisõit), et enne kuluvad ketilülid (pealt ja alt) ära kui kett venima hakkab.
aga kui rohkem peale keerata, siis ikka ei veni ? :D

M.K.

Lugemata postitus Postitas M.K. »

mx77 kirjutas:
Heh, sul seda eluiga siis ju küll :).
Oma kogemus O-rõngas ketiga (krossisõit), et enne kuluvad ketilülid (pealt ja alt) ära kui kett venima hakkab.
aga kui rohkem peale keerata, siis ikka ei veni ? :D
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8463
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 341 korda
Tänatud: 439 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

M.K. kirjutas:
mx77 kirjutas:
Heh, sul seda eluiga siis ju küll :).
Oma kogemus O-rõngas ketiga (krossisõit), et enne kuluvad ketilülid (pealt ja alt) ära kui kett venima hakkab.
aga kui rohkem peale keerata, siis ikka ei veni ? :D
Mida sa tast peale keerad, tahad, et kett puruks läheks ja karteri puruks taoks või?
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

mx77 kirjutas:
M.K. kirjutas:
mx77 kirjutas:
Heh, sul seda eluiga siis ju küll :).
Oma kogemus O-rõngas ketiga (krossisõit), et enne kuluvad ketilülid (pealt ja alt) ära kui kett venima hakkab.
aga kui rohkem peale keerata, siis ikka ei veni ? :D
Mida sa tast peale keerad, tahad, et kett puruks läheks ja karteri puruks taoks või?
Ta vist mõtles rohkem rulli keeramist :D
SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”