ALGAJA: käiguvahetus

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

ALGAJA: käiguvahetus

Lugemata postitus Postitas scryth »

Arengutase: Õppesõit.
Küsimus käiguvahetuses:

Varem oli nii:...
Enne maha pidurdamist oli väga mugav sidur alla vajutada ja kohe neljandalt esimesele vahetada laks-laks-laks...
Siis "Tark Silm" (respect) tagant nägi ja andis teada, et vahepeal oleks ikka tore ka sidur ühendada (on vist see termin, kui rakendad käigu taha).
Aga eelmine variant oli sitta kanti mugav, see neljandalt esimesele...

Küsimused siis nüüd tarkadele:

a) Kas nii on ainuõige? Peaks seda õpetust järgima? Ei? (jätame kõrvale, et õpetaja on tõde ja eksam on jumalast. Kommentaare paluks. Miks?)
b) Kui tegelikult see nii ei ole, siis kuidas on õige?
c) Mis moodi erinevatel puhkudel käiguvahetus toimub? Ilmselt on seal ju vahe. Tänav – maantee – rinka – drag ... (seal ju üldse erisugused käigukastid)
d) Ja tegelikult peamine – mis toimub neil hetkil käigukastis???:roll:

ja veel:
1) otsingu tulemused olid ikka väga kaootilised, seega uus post.
2) "t*** sa osta tõukekas kui käiku vahetada ei oska, blin" EI OLE teema...
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Kasutaja avatar

Teema algataja
scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas scryth »

Nojah,

tegelikult on nii, et kui keegi teadja seletab selle teema korralikult lahti, siis olen ainult üks suur käsn, kes üritab kogu tarkuse absorbeerida...
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

midaiganes sa ei tarbi ära seda rohkem ABSORDEERI
Kasutaja avatar

tttrrr
Postitusi: 69
Liitunud: 19 Apr 2006, 13:15
Tsikkel: cbr1000f, 300exc
Asukoht: tartu

Lugemata postitus Postitas tttrrr »

selle kohta mis käigukastis toimub ei oska nii öelda aga ise enda tarkusest ma näiteks kruusa peal ei julge kohe seda laks-laks-laks teha sest valel kiirusel sidurit vabastades on kerge taguratas blokki lasta ja kurvis on jõle jama siis. aga asi on kiiruse tunnetamises võib vist öelda. vahepeal sidurit vabastades saad mootoriga pidurdada ja asi rohkem kontrolli all. samas tunnistan et sirgel ja asfaldil foori ette jõudes teen seda nn. laks-laks üsna sageli.. aga see aind minu silmanurgast vaadatuna

stonefree
Postitusi: 542
Liitunud: 22 Mai 2004, 14:08
Asukoht: Tallinn

Re: ALGAJA: käiguvahetus

Lugemata postitus Postitas stonefree »

scryth kirjutas:
Arengutase: Õppesõit.
Küsimus käiguvahetuses:

Varem oli nii:...
Enne maha pidurdamist oli väga mugav sidur alla vajutada ja kohe neljandalt esimesele vahetada laks-laks-laks...
Siis "Tark Silm" (respect) tagant nägi ja andis teada, et vahepeal oleks ikka tore ka sidur ühendada (on vist see termin, kui rakendad käigu taha).
Aga eelmine variant oli sitta kanti mugav, see neljandalt esimesele...

Küsimused siis nüüd tarkadele:

a) Kas nii on ainuõige? Peaks seda õpetust järgima? Ei? (jätame kõrvale, et õpetaja on tõde ja eksam on jumalast. Kommentaare paluks. Miks?)
b) Kui tegelikult see nii ei ole, siis kuidas on õige?
c) Mis moodi erinevatel puhkudel käiguvahetus toimub? Ilmselt on seal ju vahe. Tänav – maantee – rinka – drag ... (seal ju üldse erisugused käigukastid)
d) Ja tegelikult peamine – mis toimub neil hetkil käigukastis???:roll:

ja veel:
1) otsingu tulemused olid ikka väga kaootilised, seega uus post.
2) "t*** sa osta tõukekas kui käiku vahetada ei oska, blin" EI OLE teema...
ma ei kujuta ausalt ette kuidas on võimalik enne pidurdamist neljandalt esimesele vahetada ja samuti seda mis siis juhtub kui sa tõesti esimese käigu kiiruselt sisse saad ja siis siduri lahti lased :?

Natukene on seda teemat käsitletud siin http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=19878

Kui aeglaselt sõidad siis suht savi. Tänaval kui laiskus sees või pöörded niimisnii madalal, siis võib ju piduri alla vajutada, seejärel siduri ja siis käike vaikselt alla lapata. Foori ees vaikselt seismajäämiseks isegi sobib.


Kui sõidad kiiremini, tahad kiiresti peatuda ja uuesti kiiresti kiirendada(ringrajal näiteks) siis nii lihtsalt ei saa ja pead ükshaaval käike rakendama, et koguaeg vedu taga oleks. Selleks, et tagaratas blokki ei läheks tuleb pöörete ühtlustamiseks anda vahegaasi.

Kui sa õppesõidul nii teed siis läheb vana muidugi kohe kurjaks
:lol:

Üldiselt, pidur on pidurdamiseks ja käiku vahetatakse peamiselt selleks, et uuesti kiirendada.
ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole :)
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2411
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 26 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

No eks väike point on selles nõuandes igatahes olemas. Niimoodi väldid olukorra, kus liiga suure kiiruse pealt kogemata esimese käigu sisse lükkad. Ka asfaldi peal võid sellega külje ette saada. Samas kiire pidurduse (seisma jäämine) korral ikka esmalt pidurdad mootorratta kiiruse nulli ja siis hakad käike lappima.
NB! Kui rinkat tahad sõita, siis selle võivad veidi teistsugused soovitused olla.

terv
Kris
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

Neid foori aluseid käiguvahetusi soovitaksin vältida kuna käigud ei pruugi lihtsalt nii mugavalt ja valutult ümber lülituda kui natukene veeredes.

Ei pea kogaueg sidurit vahepeale rakendama, milleks see kasulik on? LIbedal ja kruusal võibolla tõesti aga kui sa juba oma masinat tunned nagu oma paremat kätt - tead täpselt millal mis ja kuidas tuleb käiku vahetada.

Üldiselt pole siin midagi valet.. harjumuse ning sõidustili küsimus pigem.

rinka drag tänav.. blabla - tänapäeval on veel kõikidel juhtudel suht sama käigukast, muutuvad ülekanded, käigu vahetuse viisid jne.

Tänaval sõites soovitaks lihtsalt käike vahetada madalamate pöörete juures... noh säästad kogu kompotti ning ei ole masinale nii kurnav.
Kasutaja avatar

Teema algataja
scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas scryth »

Aga jah, olgem täpsed... loomulikult käib jutt käikude alla lappamisest pidurdamise ajal ja enne seismajäämist.

Nagu aru sain, on tegemist sõiduvõtte, mitte tehnilise küsimusega – katki sellest midagi ei lähe. Eks ma servast kahtlustasin seda kah. Rinka kohta küsisin rohkem nagu lihtsalt infi mõttes.
Enne võiks ikka mõned aastad tavaliikluses osaleda. :)

PS! Tramm, ära tekita BAANIKAT! Minu pidev kolmepromilline joove on juba leidmas ühiskondlikku heakskiitu ja sina tahad nüüd teema jälle teravaks teha :evil:

:bsmile:
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema

stonefree
Postitusi: 542
Liitunud: 22 Mai 2004, 14:08
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas stonefree »

Muide mäletan, et Kalju autokoolis õpetati mind sidurit libistama et tsiklilt kohalt sujuvalt liikuma saada. Aga see on sidurile suht kahjulik tegevus. :?
ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole :)
Kasutaja avatar

Rennes
Postitusi: 893
Liitunud: 07 Juul 2003, 10:44
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rennes »

A praegu ma saan aru, lased kohalt minnes siduri plaks lahti? ;)
Rennes aka Pröksuga Mülka
Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

Rennes kirjutas:
A praegu ma saan aru, lased kohalt minnes siduri plaks lahti? ;)
Kuidas muidu siis tagarattasse lastakse :D ? Ta äkki ainult tagarattas lähebki ära kohalt.
Just enjoy ... nothing less, nothing more

stonefree
Postitusi: 542
Liitunud: 22 Mai 2004, 14:08
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas stonefree »

Rennes kirjutas:
A praegu ma saan aru, lased kohalt minnes siduri plaks lahti? ;)
loomulikult mitte, aga nüüd ma üritan vältida kiirendamist kõrgetel pööretel libiseva siduriga. Lihtsalt autokoolis öeldi, et tsikli sidurile ei tee libistamine midagi :?
ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole :)
Kasutaja avatar

Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Jack »

Kõige parem ongi see,et Kalju Kawal küpsetati sidur nii ära, et remondi asemel tuli tal odavam uus ratas osta :wink:
Niipalju siis suurte pööretega siduri libistamisest.
Harva kodus
Kasutaja avatar

tali
Postitusi: 1404
Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 12 korda

Lugemata postitus Postitas tali »

Aga üldiselt on kõik ikkagi kilomeetrites kinni ja ainult nendes, sõites õpid oma ratta käigukasti/sidurit/pidurdusomadusi ikka kõige paremini tundma ja paari aasta pärast ei tule sa enam selliste küsimuste pealegi. Ja kõik on väääga hääää....!!! :P
Päikest ja turvalist liiklemist!
18-aastane pereliige: "Äratuse helin on see n..ss, mis sul magada ei lase". :)
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Kui panna 100km/h sisse esimene käik siis lendab mootor või käigukast ju tükkideks.

Mina toimin nii: Sõidan 90km/h, tahan seisma jääda, vajutan siduri alla ning pidurdan kuńi 20km/h ja siis lappan käigud alla ning jään seisma.
Kasutaja avatar

Teema algataja
scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas scryth »

--DogFood-- kirjutas:
Kui panna 100km/h sisse esimene käik siis lendab mootor või käigukast ju tükkideks.

Mina toimin nii: Sõidan 90km/h, tahan seisma jääda, vajutan siduri alla ning pidurdan kuńi 20km/h ja siis lappan käigud alla ning jään seisma.
Loogish, et saja pealt esimest sisse ei pane. :wack:

Ma sellist käitumist silmas pidasingi, nagu sina toimid. Aeglustad ära, õigel hetkel sidur lahutada ja siis järjest käigud alla tallata. Nii ma senini tegingi. Küsimus oli lihtsalt selles, mis põhjusel nii käituma ei peaks. Aga ma olen põhimõtteliselt vastuse juba saanud. Tänud.
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Kasutaja avatar

uhh
Postitusi: 106
Liitunud: 08 Veebr 2005, 23:06
Tsikkel: Roadsmith HDST HD™ Trike
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas uhh »

Mina toimin nii: Sõidan 90km/h, tahan seisma jääda, vajutan siduri alla ning pidurdan kuńi 20km/h ja siis lappan käigud alla ning jään seisma.
Sellist tegevust on soovitatud Virago kasutusjuhendis ka. :wink:

Aga kui autokoolis nõutakse, et vahepeal peab siduri vabastama, võib eesmärgiks olla õpetada sind mootoriga pidurdama ja ehk ka muidu ratast paremini tunnetama.
Kasutaja avatar

RoTt
Postitusi: 64
Liitunud: 13 Juun 2005, 15:11
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas RoTt »

--DogFood-- kirjutas:
Kui panna 100km/h sisse esimene käik siis lendab mootor või käigukast ju tükkideks.

Hrm..... ise proovisin, minu masinal on max kiirus esimese käiguga 105 km/h

mitte midagi ei lennanud tükkideks :P
Honda Hornet 600 'Herilaseplika'

stonefree
Postitusi: 542
Liitunud: 22 Mai 2004, 14:08
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas stonefree »

RoTt kirjutas:
--DogFood-- kirjutas:
Kui panna 100km/h sisse esimene käik siis lendab mootor või käigukast ju tükkideks.

Hrm..... ise proovisin, minu masinal on max kiirus esimese käiguga 105 km/h

mitte midagi ei lennanud tükkideks :P
Proovi uuesti: lase 140 sisse, lase gaas lahti, tõmba sidur alla ja 100km/h kiirusel suru esimene sisse ja sidur lahti. Siis vaatame kas midagi lendab või mitte ;) Ma arvan, et lendab kui sa just pöördeid enne kõvasti ülesse ei aja. Tõenäoliselt ei saa sa aga käiku isegi sisse.
ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole :)

Sohne
Postitusi: 133
Liitunud: 20 Mär 2004, 16:38
Tsikkel: Iž 56k 60'
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Sohne »

Teemaalgatajale:

Idee on selles, et Sa kasutaksid lisaks piduriklotsidele ka mootorit pidurdamisel. Milleks raisata mootori ressurssi ja kanda kõik pidurdamiseks vajalik jõud klotsidele kui seda aitab ka motoga pidurdamine. Ka väheneb küttekulu kui gaas on maha keeratud, mitte ei tiksu masin tühikäigul. Iseasi on see paljusid tsiklivendi see küttekulu kotib
Lisaks (reeglina auto või veel parem, veoki puhul) kaotad ära võimaluse motol välja surra-------->>roolivõim ja pidurivõim jäävad sulle alles.
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas korke »

Laiali ideeliselt ei lenda mitte midagi. Kui just midagi ennem minemas ei olnud. Aga ilusti võtab tagaratta blokki ning lühendab kõvasti siduri ja ketti elu.
stonefree kirjutas:
RoTt kirjutas:
--DogFood-- kirjutas:
Kui panna 100km/h sisse esimene käik siis lendab mootor või käigukast ju tükkideks.

Hrm..... ise proovisin, minu masinal on max kiirus esimese käiguga 105 km/h

mitte midagi ei lennanud tükkideks :P
Proovi uuesti: lase 140 sisse, lase gaas lahti, tõmba sidur alla ja 100km/h kiirusel suru esimene sisse ja sidur lahti. Siis vaatame kas midagi lendab või mitte ;) Ma arvan, et lendab kui sa just pöördeid enne kõvasti ülesse ei aja. Tõenäoliselt ei saa sa aga käiku isegi sisse.

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.


stonefree
Postitusi: 542
Liitunud: 22 Mai 2004, 14:08
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas stonefree »

ma mõtlesin tegelt, et lendab itsikkel ja (algaja) sõitja, erinevas suunas.:)
Lisaks tõenäoliselt tagarehv kulub ka kenasti. Just vahetasin endal ja arvan, et ta oli keskelt läbikulunud just tänu sellele, et hooaaja alguses sai rajal mootoriga pidurdamist harjutatud. ja kuna oskusi veel nappis, siis ratas tihti blokki läks.

Teoreetiliselt võiks esipidur kogu töö ära teha, mootoriga pidurdamine olevat kallim kui pidurite kuluosade vahetamine. aga minu kawal pole esipidur piisavalt võimas ja tuleb ka mootori pidurdust kasutada .

korke kirjutas:
Laiali ideeliselt ei lenda mitte midagi. Kui just midagi ennem minemas ei olnud. Aga ilusti võtab tagaratta blokki ning lühendab kõvasti siduri ja ketti elu.
stonefree kirjutas:
RoTt kirjutas:
--DogFood-- kirjutas:
Kui panna 100km/h sisse esimene käik siis lendab mootor või käigukast ju tükkideks.

Hrm..... ise proovisin, minu masinal on max kiirus esimese käiguga 105 km/h

mitte midagi ei lennanud tükkideks :P
Proovi uuesti: lase 140 sisse, lase gaas lahti, tõmba sidur alla ja 100km/h kiirusel suru esimene sisse ja sidur lahti. Siis vaatame kas midagi lendab või mitte ;) Ma arvan, et lendab kui sa just pöördeid enne kõvasti ülesse ei aja. Tõenäoliselt ei saa sa aga käiku isegi sisse.
ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole :)
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas korke »

sinu kawal on veel olemas peale esipiduri ka tagaratta pidur :lol: Kasuta seda aga ära piina sidurit ja ketti.
stonefree kirjutas:
Teoreetiliselt võiks esipidur kogu töö ära teha, mootoriga pidurdamine olevat kallim kui pidurite kuluosade vahetamine. aga minu kawal pole esipidur piisavalt võimas ja tuleb ka mootori pidurdust kasutada .

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.


Rauntz

Lugemata postitus Postitas Rauntz »

stonefree kirjutas:
Muide mäletan, et Kalju autokoolis õpetati mind sidurit libistama et tsiklilt kohalt sujuvalt liikuma saada. Aga see on sidurile suht kahjulik tegevus. :?
kas sul kästi ka enne pöörded 8000-ni lasta, kui sidurit libistama hakkad? Loomulikult tuleb sidurit väheke libistada, kui tahad autokooli-jumalatele meelejärgi olla aga sa krt ei pea ju kõrge pöörde pealt seda tegema. Ja madala pöördel libistamine ei tee küll sidurile mitte s...gi
Kasutaja avatar

Taku
Postitusi: 313
Liitunud: 28 Juul 2005, 23:56
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas Taku »

nii, mina näiteks teen nii, et tean juba ette ju, kus mul seisma on vaja jääda, lasen gaasi maha ja siis noh olenevalt olukorrast lappan k2ike (mitte k6iki korraga), alguses: kui sain ratta, oli ka see teema, et mingi 50m enne valgusfoori haarasin siduri pihku ja kukkusin pidurdama ja kui seisma j2in siis vahetasin....kuid lõpuks jõudsin selgusele et see mõtetu :twisted:
Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

only kirjutas:
nii, mina näiteks teen nii, et tean juba ette ju, kus mul seisma on vaja jääda, lasen gaasi maha ja siis noh olenevalt olukorrast lappan k2ike (mitte k6iki korraga), alguses: kui sain ratta, oli ka see teema, et mingi 50m enne valgusfoori haarasin siduri pihku ja kukkusin pidurdama ja kui seisma j2in siis vahetasin....kuid lõpuks jõudsin selgusele et see mõtetu :twisted:
Ei tea kas kõikide cb500-dega on nii aga sellega millega ma sõitnud olen, ei õnnestugi üldse selline asi, et seisma jääd ja lappad näiteks kuuenda pealt esimese peale. Kohapeal seisma jäädes peab olema 2. või 1. käik, muidu kui tsikkel ei veere siis juba 3. pealt 2. peale saamine on lootusetu, kui tsiklit välja ei sureta (kast ei ragise ega midagi, lihtsalt käiguvahetus hooba vajutades ei toimu midagi). Seetõttu peabki juba sellepärast vastavalt hoo vähendamisele koguaeg käike alla lappama, et seisma jäädes vähemalt 2. käik sees oleks. Aga kas äkki kast on vigane või see on normaalne ? Muidu käigud lülituvad täitsa normaalselt ja ilma üleliigsete häälteta.
Just enjoy ... nothing less, nothing more
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

bash kirjutas:
Ei tea kas kõikide cb500-dega on nii aga sellega millega ma sõitnud olen, ei õnnestugi üldse selline asi, et seisma jääd ja lappad näiteks kuuenda pealt esimese peale. Kohapeal seisma jäädes peab olema 2. või 1. käik, muidu kui tsikkel ei veere siis juba 3. pealt 2. peale saamine on lootusetu, kui tsiklit välja ei sureta (kast ei ragise ega midagi, lihtsalt käiguvahetus hooba vajutades ei toimu midagi). Seetõttu peabki juba sellepärast vastavalt hoo vähendamisele koguaeg käike alla lappama, et seisma jäädes vähemalt 2. käik sees oleks. Aga kas äkki kast on vigane või see on normaalne ? Muidu käigud lülituvad täitsa normaalselt ja ilma üleliigsete häälteta.
Lase korra sidurit järgi siis kohapeal, liikuda polegi vaja, peaasi kui korra taha võtab.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

Dillinger
Postitusi: 103
Liitunud: 23 Mai 2006, 12:49
Asukoht: Paldiski

Lugemata postitus Postitas Dillinger »

Vaataks teooriat ka teise nurga alt.
Kui sa kiirendad või aeglustad, siis sa vahetad käike just sinna, et sul oleks pöörded "mõnusad" ja ka tõmmet oleks asfaldile valada.

Kui sul kiirus langeb(pohhui siis kas enne ristmikku või ilusa naise jõllitamiseks) siis vahetad ka käiku oma kiirusele vastavaks.

Ehk - jõuad ristmikule siis hoia vastavalt kiirusele ka käik selline, et kui tekib vajadus siis võid kohe vurri keerata ja minema kaduda.

Eri mõte on kümnega veereda 5 käik sees sidur põhjas. Tuleb keegi selga või tekib sobiv auk kuhu kiire on mis siis kukud jalaga väntama või?
(võib vaielda kas 2 sajandikku või 4 kümnendikku sekki loeb-aga vahel loeb))
Natsa ettenägelikkust või valmisolekut ei tee paha ja muud asjad lähevad siis ise paika. Äkkpidurdusest see minu jutt ei pea, siis olgu silmad punnis ja pole patt kui käiguallavahetuse unustad ja pidurdad kõigega mis saad.

Jamada siduri, esipiduri ja käigukangi ja tagapiduriga(ja otsida võsas pehmet kohta, helistada naisele et panen täna vist crashi) teinekord ei jõua, kuigi võib tekkida pärast mõte et raisk, vähe tegin ikkagi.
Aeglane. Aga 102 kw rulli all ootamas.
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

Dillinger kirjutas:
Jamada siduri, esipiduri ja käigukangi ja tagapiduriga..
Ega sa midagi valesti ei öelnudki, aga seda "jamamist" peab suutma iga mootorrattur korraga teha, muidu võib mingi hetk tõesti kehvasti minna.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

Dillinger
Postitusi: 103
Liitunud: 23 Mai 2006, 12:49
Asukoht: Paldiski

Lugemata postitus Postitas Dillinger »

Peab jah, täitsa nõus. Aga vahepeal lihtsalt on inimestel silmad :shock: ja ei tee kõike 100 %.

Mis siis veel nendest rääkida kes põiki üle radade kulgevad(kuradi lai tee aga lühike) jne jne tegelastest keda liikluses hunnikus. Mida kõike peaks tegema aga minge kanni, ei tee(ja mis sa veel vahid, raisk!)
Aeglane. Aga 102 kw rulli all ootamas.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”