ALGAJA: käiguvahetus
Moderaator: Moded
ALGAJA: käiguvahetus
Küsimus käiguvahetuses:
Varem oli nii:...
Enne maha pidurdamist oli väga mugav sidur alla vajutada ja kohe neljandalt esimesele vahetada laks-laks-laks...
Siis "Tark Silm" (respect) tagant nägi ja andis teada, et vahepeal oleks ikka tore ka sidur ühendada (on vist see termin, kui rakendad käigu taha).
Aga eelmine variant oli sitta kanti mugav, see neljandalt esimesele...
Küsimused siis nüüd tarkadele:
a) Kas nii on ainuõige? Peaks seda õpetust järgima? Ei? (jätame kõrvale, et õpetaja on tõde ja eksam on jumalast. Kommentaare paluks. Miks?)
b) Kui tegelikult see nii ei ole, siis kuidas on õige?
c) Mis moodi erinevatel puhkudel käiguvahetus toimub? Ilmselt on seal ju vahe. Tänav – maantee – rinka – drag ... (seal ju üldse erisugused käigukastid)
d) Ja tegelikult peamine – mis toimub neil hetkil käigukastis???:roll:
ja veel:
1) otsingu tulemused olid ikka väga kaootilised, seega uus post.
2) "t*** sa osta tõukekas kui käiku vahetada ei oska, blin" EI OLE teema...
Re: ALGAJA: käiguvahetus
ma ei kujuta ausalt ette kuidas on võimalik enne pidurdamist neljandalt esimesele vahetada ja samuti seda mis siis juhtub kui sa tõesti esimese käigu kiiruselt sisse saad ja siis siduri lahti lasedscryth kirjutas:Arengutase: Õppesõit.
Küsimus käiguvahetuses:
Varem oli nii:...
Enne maha pidurdamist oli väga mugav sidur alla vajutada ja kohe neljandalt esimesele vahetada laks-laks-laks...
Siis "Tark Silm" (respect) tagant nägi ja andis teada, et vahepeal oleks ikka tore ka sidur ühendada (on vist see termin, kui rakendad käigu taha).
Aga eelmine variant oli sitta kanti mugav, see neljandalt esimesele...
Küsimused siis nüüd tarkadele:
a) Kas nii on ainuõige? Peaks seda õpetust järgima? Ei? (jätame kõrvale, et õpetaja on tõde ja eksam on jumalast. Kommentaare paluks. Miks?)
b) Kui tegelikult see nii ei ole, siis kuidas on õige?
c) Mis moodi erinevatel puhkudel käiguvahetus toimub? Ilmselt on seal ju vahe. Tänav – maantee – rinka – drag ... (seal ju üldse erisugused käigukastid)
d) Ja tegelikult peamine – mis toimub neil hetkil käigukastis???:roll:
ja veel:
1) otsingu tulemused olid ikka väga kaootilised, seega uus post.
2) "t*** sa osta tõukekas kui käiku vahetada ei oska, blin" EI OLE teema...

Natukene on seda teemat käsitletud siin http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=19878
Kui aeglaselt sõidad siis suht savi. Tänaval kui laiskus sees või pöörded niimisnii madalal, siis võib ju piduri alla vajutada, seejärel siduri ja siis käike vaikselt alla lapata. Foori ees vaikselt seismajäämiseks isegi sobib.
Kui sõidad kiiremini, tahad kiiresti peatuda ja uuesti kiiresti kiirendada(ringrajal näiteks) siis nii lihtsalt ei saa ja pead ükshaaval käike rakendama, et koguaeg vedu taga oleks. Selleks, et tagaratas blokki ei läheks tuleb pöörete ühtlustamiseks anda vahegaasi.
Kui sa õppesõidul nii teed siis läheb vana muidugi kohe kurjaks

Üldiselt, pidur on pidurdamiseks ja käiku vahetatakse peamiselt selleks, et uuesti kiirendada.

-
- Postitusi: 2411
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 26 korda
NB! Kui rinkat tahad sõita, siis selle võivad veidi teistsugused soovitused olla.
terv
Kris
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Ei pea kogaueg sidurit vahepeale rakendama, milleks see kasulik on? LIbedal ja kruusal võibolla tõesti aga kui sa juba oma masinat tunned nagu oma paremat kätt - tead täpselt millal mis ja kuidas tuleb käiku vahetada.
Üldiselt pole siin midagi valet.. harjumuse ning sõidustili küsimus pigem.
rinka drag tänav.. blabla - tänapäeval on veel kõikidel juhtudel suht sama käigukast, muutuvad ülekanded, käigu vahetuse viisid jne.
Tänaval sõites soovitaks lihtsalt käike vahetada madalamate pöörete juures... noh säästad kogu kompotti ning ei ole masinale nii kurnav.
Nagu aru sain, on tegemist sõiduvõtte, mitte tehnilise küsimusega – katki sellest midagi ei lähe. Eks ma servast kahtlustasin seda kah. Rinka kohta küsisin rohkem nagu lihtsalt infi mõttes.
Enne võiks ikka mõned aastad tavaliikluses osaleda.

PS! Tramm, ära tekita BAANIKAT! Minu pidev kolmepromilline joove on juba leidmas ühiskondlikku heakskiitu ja sina tahad nüüd teema jälle teravaks teha


-
- Postitusi: 1404
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda

Päikest ja turvalist liiklemist!

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Loogish, et saja pealt esimest sisse ei pane.--DogFood-- kirjutas:Kui panna 100km/h sisse esimene käik siis lendab mootor või käigukast ju tükkideks.
Mina toimin nii: Sõidan 90km/h, tahan seisma jääda, vajutan siduri alla ning pidurdan kuńi 20km/h ja siis lappan käigud alla ning jään seisma.

Ma sellist käitumist silmas pidasingi, nagu sina toimid. Aeglustad ära, õigel hetkel sidur lahutada ja siis järjest käigud alla tallata. Nii ma senini tegingi. Küsimus oli lihtsalt selles, mis põhjusel nii käituma ei peaks. Aga ma olen põhimõtteliselt vastuse juba saanud. Tänud.
-
- Postitusi: 106
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 23:06
- Tsikkel: Roadsmith HDST HD™ Trike
- Asukoht: Tallinn
Sellist tegevust on soovitatud Virago kasutusjuhendis ka.Mina toimin nii: Sõidan 90km/h, tahan seisma jääda, vajutan siduri alla ning pidurdan kuńi 20km/h ja siis lappan käigud alla ning jään seisma.

Aga kui autokoolis nõutakse, et vahepeal peab siduri vabastama, võib eesmärgiks olla õpetada sind mootoriga pidurdama ja ehk ka muidu ratast paremini tunnetama.
Proovi uuesti: lase 140 sisse, lase gaas lahti, tõmba sidur alla ja 100km/h kiirusel suru esimene sisse ja sidur lahti. Siis vaatame kas midagi lendab või mitteRoTt kirjutas:--DogFood-- kirjutas:Kui panna 100km/h sisse esimene käik siis lendab mootor või käigukast ju tükkideks.
Hrm..... ise proovisin, minu masinal on max kiirus esimese käiguga 105 km/h
mitte midagi ei lennanud tükkideks


Idee on selles, et Sa kasutaksid lisaks piduriklotsidele ka mootorit pidurdamisel. Milleks raisata mootori ressurssi ja kanda kõik pidurdamiseks vajalik jõud klotsidele kui seda aitab ka motoga pidurdamine. Ka väheneb küttekulu kui gaas on maha keeratud, mitte ei tiksu masin tühikäigul. Iseasi on see paljusid tsiklivendi see küttekulu kotib
Lisaks (reeglina auto või veel parem, veoki puhul) kaotad ära võimaluse motol välja surra-------->>roolivõim ja pidurivõim jäävad sulle alles.
-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:
stonefree kirjutas:Proovi uuesti: lase 140 sisse, lase gaas lahti, tõmba sidur alla ja 100km/h kiirusel suru esimene sisse ja sidur lahti. Siis vaatame kas midagi lendab või mitteRoTt kirjutas:--DogFood-- kirjutas:Kui panna 100km/h sisse esimene käik siis lendab mootor või käigukast ju tükkideks.
Hrm..... ise proovisin, minu masinal on max kiirus esimese käiguga 105 km/h
mitte midagi ei lennanud tükkideksMa arvan, et lendab kui sa just pöördeid enne kõvasti ülesse ei aja. Tõenäoliselt ei saa sa aga käiku isegi sisse.
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Lisaks tõenäoliselt tagarehv kulub ka kenasti. Just vahetasin endal ja arvan, et ta oli keskelt läbikulunud just tänu sellele, et hooaaja alguses sai rajal mootoriga pidurdamist harjutatud. ja kuna oskusi veel nappis, siis ratas tihti blokki läks.
Teoreetiliselt võiks esipidur kogu töö ära teha, mootoriga pidurdamine olevat kallim kui pidurite kuluosade vahetamine. aga minu kawal pole esipidur piisavalt võimas ja tuleb ka mootori pidurdust kasutada .
korke kirjutas:Laiali ideeliselt ei lenda mitte midagi. Kui just midagi ennem minemas ei olnud. Aga ilusti võtab tagaratta blokki ning lühendab kõvasti siduri ja ketti elu.
stonefree kirjutas:Proovi uuesti: lase 140 sisse, lase gaas lahti, tõmba sidur alla ja 100km/h kiirusel suru esimene sisse ja sidur lahti. Siis vaatame kas midagi lendab või mitteRoTt kirjutas:--DogFood-- kirjutas:Kui panna 100km/h sisse esimene käik siis lendab mootor või käigukast ju tükkideks.
Hrm..... ise proovisin, minu masinal on max kiirus esimese käiguga 105 km/h
mitte midagi ei lennanud tükkideksMa arvan, et lendab kui sa just pöördeid enne kõvasti ülesse ei aja. Tõenäoliselt ei saa sa aga käiku isegi sisse.

-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:

stonefree kirjutas:Teoreetiliselt võiks esipidur kogu töö ära teha, mootoriga pidurdamine olevat kallim kui pidurite kuluosade vahetamine. aga minu kawal pole esipidur piisavalt võimas ja tuleb ka mootori pidurdust kasutada .
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
kas sul kästi ka enne pöörded 8000-ni lasta, kui sidurit libistama hakkad? Loomulikult tuleb sidurit väheke libistada, kui tahad autokooli-jumalatele meelejärgi olla aga sa krt ei pea ju kõrge pöörde pealt seda tegema. Ja madala pöördel libistamine ei tee küll sidurile mitte s...gistonefree kirjutas:Muide mäletan, et Kalju autokoolis õpetati mind sidurit libistama et tsiklilt kohalt sujuvalt liikuma saada. Aga see on sidurile suht kahjulik tegevus.

Ei tea kas kõikide cb500-dega on nii aga sellega millega ma sõitnud olen, ei õnnestugi üldse selline asi, et seisma jääd ja lappad näiteks kuuenda pealt esimese peale. Kohapeal seisma jäädes peab olema 2. või 1. käik, muidu kui tsikkel ei veere siis juba 3. pealt 2. peale saamine on lootusetu, kui tsiklit välja ei sureta (kast ei ragise ega midagi, lihtsalt käiguvahetus hooba vajutades ei toimu midagi). Seetõttu peabki juba sellepärast vastavalt hoo vähendamisele koguaeg käike alla lappama, et seisma jäädes vähemalt 2. käik sees oleks. Aga kas äkki kast on vigane või see on normaalne ? Muidu käigud lülituvad täitsa normaalselt ja ilma üleliigsete häälteta.only kirjutas:nii, mina näiteks teen nii, et tean juba ette ju, kus mul seisma on vaja jääda, lasen gaasi maha ja siis noh olenevalt olukorrast lappan k2ike (mitte k6iki korraga), alguses: kui sain ratta, oli ka see teema, et mingi 50m enne valgusfoori haarasin siduri pihku ja kukkusin pidurdama ja kui seisma j2in siis vahetasin....kuid lõpuks jõudsin selgusele et see mõtetu
Lase korra sidurit järgi siis kohapeal, liikuda polegi vaja, peaasi kui korra taha võtab.bash kirjutas:Ei tea kas kõikide cb500-dega on nii aga sellega millega ma sõitnud olen, ei õnnestugi üldse selline asi, et seisma jääd ja lappad näiteks kuuenda pealt esimese peale. Kohapeal seisma jäädes peab olema 2. või 1. käik, muidu kui tsikkel ei veere siis juba 3. pealt 2. peale saamine on lootusetu, kui tsiklit välja ei sureta (kast ei ragise ega midagi, lihtsalt käiguvahetus hooba vajutades ei toimu midagi). Seetõttu peabki juba sellepärast vastavalt hoo vähendamisele koguaeg käike alla lappama, et seisma jäädes vähemalt 2. käik sees oleks. Aga kas äkki kast on vigane või see on normaalne ? Muidu käigud lülituvad täitsa normaalselt ja ilma üleliigsete häälteta.
Kui sa kiirendad või aeglustad, siis sa vahetad käike just sinna, et sul oleks pöörded "mõnusad" ja ka tõmmet oleks asfaldile valada.
Kui sul kiirus langeb(pohhui siis kas enne ristmikku või ilusa naise jõllitamiseks) siis vahetad ka käiku oma kiirusele vastavaks.
Ehk - jõuad ristmikule siis hoia vastavalt kiirusele ka käik selline, et kui tekib vajadus siis võid kohe vurri keerata ja minema kaduda.
Eri mõte on kümnega veereda 5 käik sees sidur põhjas. Tuleb keegi selga või tekib sobiv auk kuhu kiire on mis siis kukud jalaga väntama või?
(võib vaielda kas 2 sajandikku või 4 kümnendikku sekki loeb-aga vahel loeb))
Natsa ettenägelikkust või valmisolekut ei tee paha ja muud asjad lähevad siis ise paika. Äkkpidurdusest see minu jutt ei pea, siis olgu silmad punnis ja pole patt kui käiguallavahetuse unustad ja pidurdad kõigega mis saad.
Jamada siduri, esipiduri ja käigukangi ja tagapiduriga(ja otsida võsas pehmet kohta, helistada naisele et panen täna vist crashi) teinekord ei jõua, kuigi võib tekkida pärast mõte et raisk, vähe tegin ikkagi.

Mis siis veel nendest rääkida kes põiki üle radade kulgevad(kuradi lai tee aga lühike) jne jne tegelastest keda liikluses hunnikus. Mida kõike peaks tegema aga minge kanni, ei tee(ja mis sa veel vahid, raisk!)
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.