Mootor ei lähe soojaks
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Erci
Teema algataja - Postitusi: 755
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 32 korda
Mootor ei lähe soojaks
eesti tingimustes (kliimas) ja tsiklit pidevalt poordesse mitte ajades ei peagi temperatuuriosuti vaga liikuma. tsikleid tehes on ju arvestatud soojade maadega (suvine temp +35 ja korgem, selles kuumuses tipp-pooretel pikalt soites peab mootor ellu jaama).
mu enda tsiklil (xtz660) on umbes sama, osuti on kogu aeg praktiliselt kylmas tsoonis. kohapeal pikalt kaiates laheb ylesse ajapikku, aga nii kui soitma hakkan, kukub jalle alla.
akki peaks radika osaliselt kinni katma, mida asjatundjad arvavad?
-
Equ
- Postitusi: 408
- Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
- Tsikkel: KTM 790 Adventure
- Asukoht: Ei mäleta
- Kontakt:
Mismas ütlen. Ütlen seda, et ära vaeva oma pead mõtetute asjadega
Nu sanga ideed radika kinni katmisest osaliselt võid ju proovida.
Equ
Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20
-
Erci
Teema algataja - Postitusi: 755
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 32 korda
sang kirjutas:eesti tingimustes (kliimas) ja tsiklit pidevalt poordesse mitte ajades ei peagi temperatuuriosuti vaga liikuma. tsikleid tehes on ju arvestatud soojade maadega (suvine temp +35 ja korgem, selles kuumuses tipp-pooretel pikalt soites peab mootor ellu jaama).
Ka Egiptuse tsiklimees võib soovida oma rattaga nordkappi sõita...
Selleks, et see võimalik oleks, on leiutatud termostaat. Termostaadi abil juhitakse seda, et radikaringist enne üldse jahutust ( peaaegu) ei võeta, kui selleks tõsine vajadus tekib. Usun, et tsiklimootor ei erine selles osas teistest mootoritest.
-
koi
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Mina, oma kogemustes sobrades, julgen kõva häälega väita, et madala temperatuuri hoiab siiski termostaat. Olen ka ise igasuguseid termostaate " keetnud", aga tulemus on petlik. Asi võib olla ka selles, et "keetmine" toimunud alati vees, aga vees hakkavad mullikesed segama ja ei näe, millal klapp tegelikult avanema hakkab. Tõenäoliselt avaneb klapp juba mõnekümne kraadi juures veidi, mida on raske märgata, aga märgatav pilu tekib õigele temperatuurile väga lähedal. Avanemist mõjutab kindlasti ka pumba poolt tekitatav surve, mida purgis või potis mitte ei teki. Mitmeid kordi olen ostnud erinevatele mootoritele uue termostaadi ja temperatuur tõuseb kiirelt vajaliku määrani. Termostaatidel on omadus vananedes väsida ja siis tuleb nad ikkagi pensionile või uuestisünnile(emexisse) saata. Eks peab ikka uskuma insenere, kes selle kabula on mootori termoregulatsiooniks (ah kui uhke sõna) välja mõelnud. See minu arvamus.
Ja jahutusvedelikke on siiski erinevate ainete baasil olemas. Etüleenglükooli baasil on vist jah levinuim. Vedelike mitmekesisuse avastasin ise olude sunnil alles paar aastat tagasi, ilmnes et mõned neist on meie oludes üliharuldased ja mõnesid valmistatakse ainult tellimise peale..... Selle mõtteavalduse moraal on : ka jahutusvedeliku ostul olge tähelepanelikud ja RTFM ( " Read The F*cking Manual" ), eksimise oht on olemas ja tulemuseks võib halvimal juhul olla hapnenud mootoriplokk või ussitanud plokikaan.
-
Erci
Teema algataja - Postitusi: 755
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 32 korda
Ebaloogiline küll, aga kummalisel kombel saab. Kuidas see võimalik on, ei ole õrna aimugi...koi kirjutas:Aga ei saa tõsi olla, et vedelik jahutab mingil müstilisel moel iseseisvalt mootorit liiga palju.
Aasta 1987 või 1988, ei mäleta... Olin Desintegraatoris autojuhina tööl. Talvel otsustati autod "antifriisi peale viia". Kuna igasugu vedelikud olid defitsiitsed, siis segati vajalik vedelik automajandi spetsialistide pool iseseisvalt valmis. Tooraineks oli vist glükool ja destvesi. Tulemuseks aga.....
Salongi soojaks saamine oli absoluutselt võimatu.
Üsna peagi olid kõik gaz'i ja zil'i mehed vee peal tagasi
Päris kõiki iseärasusi võib olla ei mäleta, aga toimunu on fakt.
-
koi
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Ega see polnud mingi müstika, sest vedelikest, mis meil igapäevaselt liikvel, on vesi kõige suurema soojusmahtuvusega. Olen isegi olnud hädas talvise jäätumisega, aga rohuks kasutasin oma Mosses tavalist diisel kütust, mille nõristasin otse traktori paagist ja kohe radikasse. Tulemuseks mittejäätuv jahutus vedelik, kõrgem mootori temp. ja tunduvalt külmem õhk soendusest.
Kõik selle süü, et diiselkütte soojusmahtuvus väiksem . Kindlasti oli oma osa ka parafinil selles vedelikus ja ma ei tea mida kõike seal veel oligi.
Seevastu termostaadi ülesanne on avaneda ja lasta kuum vedelik jahutusse siis, kui temperatuur tõuseb lubatust suuremaks. Ka ei avane klapp sel juhul kohe täielikult, vaid algul veidi ja vajadusel veel avanedes või sulgudes, vastavalt mootorist tulevale kuumusele. Samuti viitab antud juhul tsikli termostaadi veale pea kohe soojenevad lõdvikud(nagu ma aru sain), kuigi need peavad jääma jahedaks, kuni mootor on saavutanud ettenähtud töötemperatuuri ja alles siis kiirelt soojenedes, kuna klapp ei tohi enne avaneda. Ükskõik mis koostisega vedelik ei jahtu enne, kui see lastakse radikasse, mis on ju jahutavaks elemendiks. Kas ma valetan?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.