Powershifting +/-
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 3558
- Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
- Asukoht: Tallinn 5056777
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Powershifting +/-
tere,
oskab keegi ütelda, kas powerhifting kuidagi ratta/käigukasti tervisele ka mõjub. Või on õigem ikka sidurit kasutada. Avastasin just, et oma GSXF vahetab sidurita nii üles kui alla suht rõõmsalt.
motopaks
oskab keegi ütelda, kas powerhifting kuidagi ratta/käigukasti tervisele ka mõjub. Või on õigem ikka sidurit kasutada. Avastasin just, et oma GSXF vahetab sidurita nii üles kui alla suht rõõmsalt.
motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
kaval mõte panna selline teema ülesse, kui omal kõnealune ratas müügis!
Viimati muutis Habe, 23 Juul 2004, 15:32, muudetud 1 kord kokku.
-
Teema algataja - Postitusi: 3558
- Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
- Asukoht: Tallinn 5056777
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
habe: las ta olla müügis. Kuna rattale on selline võimalus tehasepoolt tehtud käikude vahetamiseks siis lihtsalt tunnen huvi kas see kuidagi mõjub ka. Ma eluaeg ikka sidurimees olnud. Aga kui kiirendada on vaja siis nii saab hulka paremini
motopaks
motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Teoreetiliselt ei saa selline vahetamine minuarust hästi mõjuda. Sidur vist selleks ongi, et jõülekannet mootorist sujuvalt kokku/ lahti ühendada. Praktikat ei tea. Võib - olla pole praktikas vahet kas kast kestab 200 000km või 500 000km (numbrid on laest võetud). Aga mine sa tea.
Välismaa foorumitest leidsin mehi, kes seda meetodit taevani kiidavad, kui ka neid, kes peale mõningast harjutamist nüüd oma käigukasti sisuga tutvuvad. Ilmselt on erinevate rataste kastides ka eripärad.
Välismaa foorumitest leidsin mehi, kes seda meetodit taevani kiidavad, kui ka neid, kes peale mõningast harjutamist nüüd oma käigukasti sisuga tutvuvad. Ilmselt on erinevate rataste kastides ka eripärad.
Hoolikas otsija leiab selle teema sugemeid ka varasemast ...
Otsisin ise ja leidsin ka: http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=61&highlight=
Otsisin ise ja leidsin ka: http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=61&highlight=
Rennes aka Pröksuga Mülka
Põhimõtteliselt peaks saama iga rattaga sidurita vahetada, kastid neil ju dog-boxid. Või on mõnel sünkrodega kast ma tiba amatöör tsiklite sisemise ilu alal. Sünkrodega on sidurita vahetus ebamugavam.
Mu FJ vahetab rõõmsalt nii alla kui üles sidurita, aga käigukasti tervise huvides ma seda eriti tihti ei pruugi. See väike amps sidurit vahetuse ajal ei võta mingit erilist aega ka.
Skip Barberi autosõiduraamatus oli tiba juttu ka sidurita vahetusest dogboxi puhul, nende väide oli, et suurem osa (auto) tippringrajasõitjaid kasutab alati sidurit. Kes ei kasuta, on pigem erandid. Kiirendusmehed/naised kasutavad rohkem sidurita vahetust. Tsiklikastid on selles mõttes muidugi auto omadest tiba erinevad, et käikude vahel vabakäiku ei ole, vahegaasi jms. jura ei ole vaja jne. Kindel on sellegipoolest see, et siduriga vahetus lõhub kasti vähem, kui sidurita. Kasti vastupidavus sõltub mõistagi konkreetsest kastist, mootorist ja sadula & lenksu vahelisest tihendist.
Edit: üks terminoloogiline eriarvamus veel. Powershiftingu all mõistetakse minu arusaamist mööda sellist käiguvahetust, kus gaasi maha ei lasta, mitte sidurita vahetust. Powershift peab enamasti toimuma siduri abiga, sest gaasi maha laskmata on sidurita vahetus suht raske.
Mu FJ vahetab rõõmsalt nii alla kui üles sidurita, aga käigukasti tervise huvides ma seda eriti tihti ei pruugi. See väike amps sidurit vahetuse ajal ei võta mingit erilist aega ka.
Skip Barberi autosõiduraamatus oli tiba juttu ka sidurita vahetusest dogboxi puhul, nende väide oli, et suurem osa (auto) tippringrajasõitjaid kasutab alati sidurit. Kes ei kasuta, on pigem erandid. Kiirendusmehed/naised kasutavad rohkem sidurita vahetust. Tsiklikastid on selles mõttes muidugi auto omadest tiba erinevad, et käikude vahel vabakäiku ei ole, vahegaasi jms. jura ei ole vaja jne. Kindel on sellegipoolest see, et siduriga vahetus lõhub kasti vähem, kui sidurita. Kasti vastupidavus sõltub mõistagi konkreetsest kastist, mootorist ja sadula & lenksu vahelisest tihendist.
Edit: üks terminoloogiline eriarvamus veel. Powershiftingu all mõistetakse minu arusaamist mööda sellist käiguvahetust, kus gaasi maha ei lasta, mitte sidurita vahetust. Powershift peab enamasti toimuma siduri abiga, sest gaasi maha laskmata on sidurita vahetus suht raske.
tehke mulle selgeks miks on see siis rattale kahjulik kui selline võimalus on tehase poolt antud??Ega nad ju ei teeks midagi sellist kui see käigukasti õhtale paneb.No sellest peaks ikka jah iga mees aru saama kui vahetad ilma sidurita ja r´agin saja meetri peale kosta on siis asi nats jama, aga kui ikka ei tee mingit häält ja käigud lähevad sisse ilma mingi hääle ja kõlksuta.Mida see siis lõhub???
suzuki gsx600f
Kas keegi selgitaks, et mida tähendab "selline võimalus on tehase poolt ette nähtud" ? Kas mõnel rattal on siis kasutusjuhendis kirjas et kui ei viitsi sidurit vajutada , või on lihtsalt kiire -siis vaheta ilma. Või tähendab see " ette nähtud" seda, et on mitmel korral õnnestusnud ilma kasti lõhkumata? Viimasel juhul on ka Mossel selline võimalus tehasest ette nähtud. Kunagi vanala hallil ajal tulin Mossega rõõmsalt koju, kuigi siduriõli oli mu maha jätnud. Minu rattal igatahes seda kasutusjuhendis kirjas pole.
Sisuliselt on tegevus sarnane ka raske raha eest saadavatele süsteemidele, kunaei QS (Quickshifter) ega PS (Powershifter) süsteemid ei kasuta sidurit. Ülesvahetades lihtsalt katkestatakse süüde väga lühikeseks ajaks (ei viitsi praegu neid millisekundeid otsida). Aga samas peab pöördeid piisavalt olema. Näiteks Translogic väidab, et üle 20% pöörete vahemikust.
Selge on ka see, et see valesti kasutades lõhub kasti. Samas pean ma tunnistama, et sellest patust ma ise ka päris puhas pole. Kui varbaga vahetushoovale kerge pinge peale anda ja samal ajal korraks gaas maha natuke, siis vahetus kiire ja kerge ja ei tundu lõhkumisena, kuid esimeselt teisele soovitaks ikkagi sidurit, kuna ülekannete vahe on päris suur. Kuigi nagu eelnevates postides kirjas palju sõltub ka ratta tüübist ka kastist. Anyway sidur pole nendel ratastel ilma asjata
Selge on ka see, et see valesti kasutades lõhub kasti. Samas pean ma tunnistama, et sellest patust ma ise ka päris puhas pole. Kui varbaga vahetushoovale kerge pinge peale anda ja samal ajal korraks gaas maha natuke, siis vahetus kiire ja kerge ja ei tundu lõhkumisena, kuid esimeselt teisele soovitaks ikkagi sidurit, kuna ülekannete vahe on päris suur. Kuigi nagu eelnevates postides kirjas palju sõltub ka ratta tüübist ka kastist. Anyway sidur pole nendel ratastel ilma asjata
Tehase poolt on antud ka võimalus neljandalt viiendale vahetades 3 sekundiks esipidur põhja lüüa ja samal ajal rool vasakule välja keerata, vähesed teevad nii, ei tea küll miksoctavio kirjutas:tehke mulle selgeks miks on see siis rattale kahjulik kui selline võimalus on tehase poolt antud??
Loe oma ratta manuali, minu omal on igatahes kirjas, et käiguvahetusel tuleb sidurit kasutada, kuigi praktikas saab ka ilma. Sidurita vahetusel saavad dog ringide lülituspinnad heleda laksaka, siduriga vahetusel oluliselt pehmema.
kuskilt siit viidatud jutt tagarattal sõitmisest (http://www.gixxergirl.com/how_to_wheelie) õpetab kah et tagarattas käiguvahetamiseks ainult varbaga kerge surve peale kangile ja siis kiirelt pöörded allapoole korraks ja kohe üles tagasi..
Nonii. Toreda lingi leidsin:
http://www.f6rider.com/VRCC/tech/trans101.htm
Lugemiseks tasub aega ja tähelepanu varuda, aga asi on seda väärt. Seletatakse kergelt lahti käigukasti tööpõhimõte ja juhatatakse sedakaudu loogiliste järeldusteni siduriga/sidurita käikude vahetamisest. Ehk siis kas-, millal- ja kuidas seda teha. Kinnisideedega ignorantidele võib etterutates öelda, et ühest vastust küsimusele ei ole. Mõlemat moodi saab teha nii hästi kui sitasti. To clutch or not to clutch.
terv, sokk
http://www.f6rider.com/VRCC/tech/trans101.htm
Lugemiseks tasub aega ja tähelepanu varuda, aga asi on seda väärt. Seletatakse kergelt lahti käigukasti tööpõhimõte ja juhatatakse sedakaudu loogiliste järeldusteni siduriga/sidurita käikude vahetamisest. Ehk siis kas-, millal- ja kuidas seda teha. Kinnisideedega ignorantidele võib etterutates öelda, et ühest vastust küsimusele ei ole. Mõlemat moodi saab teha nii hästi kui sitasti. To clutch or not to clutch.
terv, sokk
Ei ole tõepoolest, ise vahetan ka ainult siduriga. Lingis antud jutu mõte on aga selles, et ka siduriga saab käigukasti retsida. Ja oskuslikult sidurita käiku vahetades jätta kast terveks. Seda siis juhul kui seda tõesti oskuslikult tehakse. Mina hääletan küll siinkohal siduri poolt...Nigga kirjutas:Ega see siduri vajutamine nii tülikas ju ei ole.
terv, sokk
Tänases MotoGP's oli kaameraid kõikvõimalikesse kohtadesse topitud ja vähemalt Rossi üles vahetades sidurit ei kasuta, kuid alla vahetates teeb seda küll. Kui see ikka väga lõhuks, siis vaevalt need mehed seal sellega riskiks, et poole sõidu pealt aparaat laiali laguneb. Samas peab meeles pidama, et nende meeste oskused ja kogemused on oluliselt suuremad, kui tavasõitja omad... samuti nende eelarve on enamasti tiba suurem
D'oh... nujah, kui sinu arvates R-tänavarataste normaalsesse hooldusprotsessi kuulub ka iga nädal kasti lahtivõtmine dog-ringide tervisekontrolliks, siis miks mitte. Ma küll ühtegi R-i ei oma, aga tundes ennast, vaevalt et mind selline tegevus väga paeluks.
Markko Märtin hüppab ka vahel oma Fordiga 2 meetri kõrgusele õhku, tsiteerides sind "Kui see ikka väga lõhuks, siis vaevalt need mehed seal sellega riskiks, et poole sõidu pealt aparaat laiali laguneb." Tead, riskivad küll ja mitte vähe
Võidusõit on võidusõit, seal ei huvita asja lagunemine kedagi, peaasi et võistluse lõpuni kestab. Tänavasõidus on tavaliselt natuke teised prioriteedid...
Markko Märtin hüppab ka vahel oma Fordiga 2 meetri kõrgusele õhku, tsiteerides sind "Kui see ikka väga lõhuks, siis vaevalt need mehed seal sellega riskiks, et poole sõidu pealt aparaat laiali laguneb." Tead, riskivad küll ja mitte vähe
Võidusõit on võidusõit, seal ei huvita asja lagunemine kedagi, peaasi et võistluse lõpuni kestab. Tänavasõidus on tavaliselt natuke teised prioriteedid...
Võibolla väga loll kysimus aga ,et ......kas siis peab gaasi lahti laskma kui tahad ilma sidurita vahetada ? =P
Mul muidu nii
1. kui lasen gaasi täiesti lahti siis läheb ilge krõginaga käik sisse =P
2. pöörded 8 ja 9 (motika maksimum on 11 ) vahel ja lykkan selle käigu sisse siis ta kyll läheb ilusti sisse aga rehvi võtab vilisema ning perse ujub ja oi milline ajakaotus :S .........sama asi on 5 pöörde pealt .
Aga ega mul vist käigukast korras ka ei ole =P
Sest peale kyllili käimist tyhikäigu sisse lylitamine ei ole enam nii lihtne nagu kunagi oli =P
Seega vist siduriga saab palju kiiremini ja paremini ...kyll aga alla võiks kyll ilma sidurita vahetada =P
Mul muidu nii
1. kui lasen gaasi täiesti lahti siis läheb ilge krõginaga käik sisse =P
2. pöörded 8 ja 9 (motika maksimum on 11 ) vahel ja lykkan selle käigu sisse siis ta kyll läheb ilusti sisse aga rehvi võtab vilisema ning perse ujub ja oi milline ajakaotus :S .........sama asi on 5 pöörde pealt .
Aga ega mul vist käigukast korras ka ei ole =P
Sest peale kyllili käimist tyhikäigu sisse lylitamine ei ole enam nii lihtne nagu kunagi oli =P
Seega vist siduriga saab palju kiiremini ja paremini ...kyll aga alla võiks kyll ilma sidurita vahetada =P
Loe seda linki, mis siin threadis vist kusagil antud oli. Uba selles, et pöörded peavad uue käigu jaoks sobima, ehk _õiged_ olema. See tähendab käigu ülesvahetamisel gaasi _natuke_ mahalaskmist, allavahetamisel _natuke_ pealekeeramist. Kehtib nii siduriga kui sidurita vahetamisel. Vahetada tuleb keeramisega samaaegselt, mitte enne ega peale seda, siis tuleb vana käik kergelt välja ja uus läheb lupsti sisse.korgits kirjutas:Võibolla väga loll kysimus aga ,et ......kas siis peab gaasi lahti laskma kui tahad ilma sidurita vahetada ? =P
Mina olen sõitnud regulaarselt nelja tsikliga kolmest erinevast tsikliklassist ja olen kõigiga täiesti vabalt ilma sidurita käiku vahetanud ilma, et mingit raginat käiks. Lihtsalt kergelt pinge all hoida käiguhooba ja nii kui gaasi maha lased, läheb käik enamvähem ise sisse... sport, touring ja chopper - kõigiga olen seda proovinud
sys kirjutas:Huvitav, kust selline arvamus, et seal midagi ragiseb?Aatomik kirjutas:Kujutan ette, et võimalikust käigukasti raginast tekkiv tunne oleks minu jaoks võrreldav hambaarsti toolis olemisega...
Isiklikku kogemust muidugi pole...korgits kirjutas:kui lasen gaasi täiesti lahti siis läheb ilge krõginaga käik sisse =P
Kipun siiski arvama, et kui käiguvahetus ilma sidurita (veel?) ei tekita raginat, on see sellest, et käigukastis on toimivad sünkronisaatorid. Ma ei tea kuidas on tänapäeval aga vanasti olid need veel täitsa kuluvad osad.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.