Rolleri kindlustus...Jätk
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 145
- Liitunud: 18 Mär 2006, 10:22
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Rolleri kindlustus...Jätk
Teema on suletud aga see jutt on jäänud küll täiesti poolikuks et mitte öelda valeks (kus on küll selle teema sulgejast võrguhalduri silmad ja teadmised?).
Täpsustuseks eelnevalt kõlanud jutule:
1. Sundkindlustada saab ehk sundkindlustama peab kõik sõidukid mis on arvel Eesti ARK-s. See tähendab et pole numbrit pole ka võimalust kindlustada enda poolt tekitatud kahju teistele.
2. Vabatahtlikult saab kindlustada arvel olevat sõidukit , sõidukit mis pole arvel saab kindlustada ainult vallasvarana.
3. Arvele võtmiseks tuleb esitada sõiduk registreerimiseelseks ülevaatuseks ARK-s vastavatele spetsialistidele. Selle käigus tuvastatakse sõiduki tehnilised andmed (sealhulgas ka kategooria) ja veendutakse sobivuses või sobimatuses. Hetkel keeldub ARK registreerimast alla 50ccm ja 45km/h liikurit. Muutumise kohta puudub konkreetne info, räägitud on tingivas kõneviisis ümarat juttu- peaks oleks teeks.
4. Kui klient väidab, et antud sõiduk kuulub A-kategooriasse siis nõuab ARK vajadusel täiendavaid dokumente (see on omaette teema) ja kontrollitakse muid A-katile esitatud nõudeid (e-tüübikinnitus koos sertifikaadi olemasolekuga kui valmistamisaasta nõuab). Sõiduk peab vastama sertifikaadil esitatud andmetele ja serdi nr peab olema löödud sõiduki VIN-i sildile.. Juhtumil kui E-tüübikinnitust pole, on võimalik taotleda erandkorras tüübikoodi omistamist. Selleks tuleb esitada tootjapoolsed tehnilised andmed ja/või sooritada vastavad testid. Nüüd tsitaat ARK-lt " Kui sõidukil puudub tüübikinnitus siis peale kõikide tingimuste tuvastamist ja veendumist et antud sõiduk on ohutu ja vastab kõikidele nõuetele siis vastavalt seadusele võib ARK sõiduki arvele võtta. Rõhutan mitte peab vaid võib (kui loeb võimalikuks...)" tsitaadi lõpp.[/i]
5. Kui on omavoliliselt muudetud sõiduki konstruktsiooni (tuunitud roller) siis on ARK-l täielik õigus keelduda registreerimisest ja nõuda ümberehituse korrektset vormistamist või esialgse olukorra taastamist. Nüüd pärl. Ümberehituseks vajalikku luba on võimalik taotleda ainult Eesti ARK-s arvel olevale sõidukile ehk selleks et alla 50ccm rollerit legaalselt tuunida peab omanik ta kõigepealt arvele saama (vaata punkt 3., ametlikult on need alla 50ccm rollerid ka kuni 45 km/h tootja poolt dokumentide järgi piiratud).
6. Kui selgub et antud sõiduk (roller) kuulub registreerimisele A-kategooria sõidukina siis tuleb oodata ära (suure tõenäosusega) tüübikoodi omistamine ja seejärel esitada avaldus, sõiduki omamist tõendavad dokumendid, vajadusel ka maksude tasumist tõendav õiend ja tasuda A-kategooria sõiduki esmase registreerimise eest 1300.- eek riigilõivu.
Kui nüüd selle asjaga on ühele poole saadud ja roller ARK numbri all siis tuleb sõlmida liikluskindlustus, sooritada ka ülevaatus ja muidugi peab juhtijal olema A-kategoori juhiluba.
Võrguhaldurid, ärge sulgege jalalt teemasid kus aetakse lihtsalt jura. Teie asi peaks olema hoida foorumi profesionaalsuse taset ja vajadusel kustutama jura aga mitte jätma teema lihtsalt valeandmete juures lukustatult lugemiseks vedelema...
Ja kui ise ei tea siis küsi,egas kõik inimesed ei peagi kõike teadma, küsimine pole häbiasi, hoopis küsimata jättes rumaluse kultiveerimine on häbiasi.
Ma olen tegelenud sõidukite regamise probleemidega juba mitu aastat ja jagan võimalusel oma teadmisi kui küsitakse. Samas teatan et minu poolt müüdavatel 125ccm rolleritel on kõigil see kadalipp läbitud, tüübikood omistatud ja arvelevõtuga probleeme pole.
Täpsustuseks eelnevalt kõlanud jutule:
1. Sundkindlustada saab ehk sundkindlustama peab kõik sõidukid mis on arvel Eesti ARK-s. See tähendab et pole numbrit pole ka võimalust kindlustada enda poolt tekitatud kahju teistele.
2. Vabatahtlikult saab kindlustada arvel olevat sõidukit , sõidukit mis pole arvel saab kindlustada ainult vallasvarana.
3. Arvele võtmiseks tuleb esitada sõiduk registreerimiseelseks ülevaatuseks ARK-s vastavatele spetsialistidele. Selle käigus tuvastatakse sõiduki tehnilised andmed (sealhulgas ka kategooria) ja veendutakse sobivuses või sobimatuses. Hetkel keeldub ARK registreerimast alla 50ccm ja 45km/h liikurit. Muutumise kohta puudub konkreetne info, räägitud on tingivas kõneviisis ümarat juttu- peaks oleks teeks.
4. Kui klient väidab, et antud sõiduk kuulub A-kategooriasse siis nõuab ARK vajadusel täiendavaid dokumente (see on omaette teema) ja kontrollitakse muid A-katile esitatud nõudeid (e-tüübikinnitus koos sertifikaadi olemasolekuga kui valmistamisaasta nõuab). Sõiduk peab vastama sertifikaadil esitatud andmetele ja serdi nr peab olema löödud sõiduki VIN-i sildile.. Juhtumil kui E-tüübikinnitust pole, on võimalik taotleda erandkorras tüübikoodi omistamist. Selleks tuleb esitada tootjapoolsed tehnilised andmed ja/või sooritada vastavad testid. Nüüd tsitaat ARK-lt " Kui sõidukil puudub tüübikinnitus siis peale kõikide tingimuste tuvastamist ja veendumist et antud sõiduk on ohutu ja vastab kõikidele nõuetele siis vastavalt seadusele võib ARK sõiduki arvele võtta. Rõhutan mitte peab vaid võib (kui loeb võimalikuks...)" tsitaadi lõpp.[/i]
5. Kui on omavoliliselt muudetud sõiduki konstruktsiooni (tuunitud roller) siis on ARK-l täielik õigus keelduda registreerimisest ja nõuda ümberehituse korrektset vormistamist või esialgse olukorra taastamist. Nüüd pärl. Ümberehituseks vajalikku luba on võimalik taotleda ainult Eesti ARK-s arvel olevale sõidukile ehk selleks et alla 50ccm rollerit legaalselt tuunida peab omanik ta kõigepealt arvele saama (vaata punkt 3., ametlikult on need alla 50ccm rollerid ka kuni 45 km/h tootja poolt dokumentide järgi piiratud).
6. Kui selgub et antud sõiduk (roller) kuulub registreerimisele A-kategooria sõidukina siis tuleb oodata ära (suure tõenäosusega) tüübikoodi omistamine ja seejärel esitada avaldus, sõiduki omamist tõendavad dokumendid, vajadusel ka maksude tasumist tõendav õiend ja tasuda A-kategooria sõiduki esmase registreerimise eest 1300.- eek riigilõivu.
Kui nüüd selle asjaga on ühele poole saadud ja roller ARK numbri all siis tuleb sõlmida liikluskindlustus, sooritada ka ülevaatus ja muidugi peab juhtijal olema A-kategoori juhiluba.
Võrguhaldurid, ärge sulgege jalalt teemasid kus aetakse lihtsalt jura. Teie asi peaks olema hoida foorumi profesionaalsuse taset ja vajadusel kustutama jura aga mitte jätma teema lihtsalt valeandmete juures lukustatult lugemiseks vedelema...
Ja kui ise ei tea siis küsi,egas kõik inimesed ei peagi kõike teadma, küsimine pole häbiasi, hoopis küsimata jättes rumaluse kultiveerimine on häbiasi.
Ma olen tegelenud sõidukite regamise probleemidega juba mitu aastat ja jagan võimalusel oma teadmisi kui küsitakse. Samas teatan et minu poolt müüdavatel 125ccm rolleritel on kõigil see kadalipp läbitud, tüübikood omistatud ja arvelevõtuga probleeme pole.
Re: Rolleri kindlustus...Jätk kuna teema on totralt lukku pandud
Ei tahaks millegi pärast sellega nõustuda, sest oli artikkel mingis lehes, kui ei eksi Päevaleht kus oli kirjas Eestis viimase kvartaliga tehtud lubade arv, üldse Eestis väljastatud lubade arv ja maakonnalised arvud.Microgrupp kirjutas:THetkel keeldub ARK registreerimast alla 50ccm ja 45km/h liikurit. ...
Asume tähtsama osa juurde.
Seal oli kirjas, et hetkel on Eestis registreeritud 2 50ccm rollerit.
Ei pane pead pakule ega taha tülli kellegiga minna, kuid see oli seal kirjas.

-
Teema algataja - Postitusi: 145
- Liitunud: 18 Mär 2006, 10:22
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Roller kuulub registreerimisele A-kategooria sõidukina juhtumil kui tema kubatuur ületab50ccm või kui tema valmistaja poolt antud tehniline lubatud suurim kiirus ületab 45km/h. See ei tähenda mitte tema võimalikku suurimat kiirust vaid tootja poolt tehniliselt ohutut suurimat kiirust. Arvele võtmise aluseks sai seal olla ainult suurem kiirus mis oli paberitega tõestatud ja polnud vastuolus tehniliste tingimustega kuna A-katti jõudmiseks peab olema täidetud ükskõik kumb neist nõuetest, kui kumbagi nõuet ei täideta siis on roller A-kategooria jaoks alamõõduline.
Järgmiseks tuleb mõni mees välja ideega et registreerime ära muruniidukid- kah neli ratast, juhthoob ja mootor 49ccm? ARK-ist saadetakse lihtsalt perse- kas üle 50ccm-i või üle 45km/h tootja andmete järgi või kasige siit...
Praegu on tööjuhend selline...
Järgmiseks tuleb mõni mees välja ideega et registreerime ära muruniidukid- kah neli ratast, juhthoob ja mootor 49ccm? ARK-ist saadetakse lihtsalt perse- kas üle 50ccm-i või üle 45km/h tootja andmete järgi või kasige siit...
Praegu on tööjuhend selline...
-
Teema algataja - Postitusi: 145
- Liitunud: 18 Mär 2006, 10:22
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
-
Teema algataja - Postitusi: 145
- Liitunud: 18 Mär 2006, 10:22
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Ahjaa, mina see sulgeja olin. Sulgesin põhjusel, kuna vastava sisuga teema juba olemas. Kahjuks märkasin alles nüüd, et jäi panemata link sellele teisele samasisulisele teemale. Minu viga
. Link ülevaatuse-kindlustuse teemale: http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... stus#96179

-
Teema algataja - Postitusi: 145
- Liitunud: 18 Mär 2006, 10:22
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
to Madis: avasin selle lingi ja lugesin läbi, koguni kaks korda, seejärel lugesin uuesti läbi viimase lause. Mis on sellel artiklil ühist antud teemaga? Palun täiendavat selgitust.
Aga selle lingi kommentaariks ütlen, et mul on antud asja kohta lisada et minu lapsele, kes ka juuni alguses eksami sooritas ei ole Veldi Tartu letti töötaja sõnade kohaselt ARK Tartusse Sõbrakeskuse Veldiärisse veel kiivreid saatnud pole, küll on aga võetud mõõdud ja edastatud lubadusi a`la järgmine nädal.
See et väljastatakse rolleri juhtimiseks lubasid ei ole seotud seadusega millega reguleeritakse arvele võtmise korda ja aluseid.
to Holma: aga ka seal teemas pole mingit konkreetset juttu vaid lahmitakse niisama kuidas keegi hakkab müüma ja kuidas hinnad langevad või tõusevad. Kordan veelkord et hetkel puudub igasugune info, et rollerite arvele võtmiseks vajalikud seadusemuudatused oleksid jõudnud kuskile lauale kinnitamiseks, on vaid projekt mida võiks arutada, kooskõlastada jne. Tuleb seadus, loeme läbi ja hakkame tegutsema uue seaduse järgi, praegu on situatsioon selline.
Aga selle lingi kommentaariks ütlen, et mul on antud asja kohta lisada et minu lapsele, kes ka juuni alguses eksami sooritas ei ole Veldi Tartu letti töötaja sõnade kohaselt ARK Tartusse Sõbrakeskuse Veldiärisse veel kiivreid saatnud pole, küll on aga võetud mõõdud ja edastatud lubadusi a`la järgmine nädal.
See et väljastatakse rolleri juhtimiseks lubasid ei ole seotud seadusega millega reguleeritakse arvele võtmise korda ja aluseid.
to Holma: aga ka seal teemas pole mingit konkreetset juttu vaid lahmitakse niisama kuidas keegi hakkab müüma ja kuidas hinnad langevad või tõusevad. Kordan veelkord et hetkel puudub igasugune info, et rollerite arvele võtmiseks vajalikud seadusemuudatused oleksid jõudnud kuskile lauale kinnitamiseks, on vaid projekt mida võiks arutada, kooskõlastada jne. Tuleb seadus, loeme läbi ja hakkame tegutsema uue seaduse järgi, praegu on situatsioon selline.
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Kahjuks kipub enamuste teemadega siin asi nii minema.Microgrupp kirjutas:
to Holma: aga ka seal teemas pole mingit konkreetset juttu vaid lahmitakse niisama kuidas keegi hakkab müüma ja kuidas hinnad langevad või tõusevad.
Kas seda saadet oled näinud? Selle lingi noppisin ka siit ühest teemast, kus arutlusel registreerimine ja sellga seonduv.(niivõrd kuivõrd sellest juttu oli)
http://www.tv.ee/sendmail_open.asp?id={ ... F465DC4BA1}
Muutsin ka pealkirja sobilikumaks, kustutasin selle algse ära nüüd.
-
Teema algataja - Postitusi: 145
- Liitunud: 18 Mär 2006, 10:22
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
To Pohlakas: Ma ju ütlesin- praegu on seadus selline, tuleb uus siis loeme selle läbi ja hakkame tegutsema uue järgi, aga praegu toimub arvele võtt ja kindlustamine selle kehtiva seaduse järgi ja see ei ole närvide raiskamine vaid lihtsalt igapäevane töö.
PS: Mulle lihtsalt ei meeldi kui jura aetakse tõe pähe, pärast tulevad needsamad lugejad siit minu juurde ja ajavad sama joru edasi.
PS: Mulle lihtsalt ei meeldi kui jura aetakse tõe pähe, pärast tulevad needsamad lugejad siit minu juurde ja ajavad sama joru edasi.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.