Jalgratta spidomeeter tsiklile

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Tim
Postitusi: 373
Liitunud: 12 Mai 2003, 20:13
Tsikkel: KX250F
Asukoht: Tallinn

Jalgratta spidomeeter tsiklile

Lugemata postitus Postitas Tim »

Probleem on järgmine: Spido trossi ja spidoka vahel on selline L tähe kujuline ühenduslüli, mis ühendab spidokat trossiga. Aga see on katki ja uut pole veel leidnud. Mõte siis panna tsilile jalgratta spidomeeter. On kellelgi sellega kogemusi olnud? Kuidas tuleks seda teha, et kiirust enamvähem õigesti näitaks?

Ette tänades, Tim
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Jalgratta spidoka ainult üks väike probleem - nimelt mõned spidod üle 99km/h ei näita :roll: ....loogiline ka.Tsiklile tuleb seda spidot paigaldada samamoodi nagu jalgrattalegi: kehtib üks matemaatika valem, mida ma muidugi ei tea (raadiusega oli seotud).Spidole tuleb vist see velje mõõt anda ning andur sättida rattale keskele(oli vast nii?), aga parem võtku sõna siin keegi targem.

Pole kunagi matemaatikas geenius olnud :shock: :D

primo
Challenge the Adventure.Ride The World
Kasutaja avatar

Teema algataja
Tim
Postitusi: 373
Liitunud: 12 Mai 2003, 20:13
Tsikkel: KX250F
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Tim »

täpsustan siinkohal, et tegu on enduro rattaga ja kiirused üle 50 (70) ei oma minu jaoks väga tähtsust kuna linnas ei tohi üle selle kiiruse kiiremini liigelda ja maastikul õnneks veel kiirusepiiranguid kehtestatud pole :wink:

M4rt

Lugemata postitus Postitas M4rt »

iga natukenegi normaalsem rattaspido näitab kolmekohalisi numbreid
Kasutaja avatar

motie
Postitusi: 127
Liitunud: 16 Sept 2004, 18:47
Tsikkel: R6 00.a
Asukoht: Tartu:::
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas motie »

ma panin oma rollerile jalgratta spido peale. spido koodi panin ratta ümbermõõdu järgi. kinnitusega tuli natuke jamada sest rolleril ei ole peenikesi kodaraid aga sai väga lihtsalt paika pandud ja töötab hästi
a ja minu spido näitab yle 100 ka
Kasutaja avatar

Teema algataja
Tim
Postitusi: 373
Liitunud: 12 Mai 2003, 20:13
Tsikkel: KX250F
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Tim »

motie kirjutas:
ma panin oma rollerile jalgratta spido peale. spido koodi panin ratta ümbermõõdu järgi. kinnitusega tuli natuke jamada sest rolleril ei ole peenikesi kodaraid aga sai väga lihtsalt paika pandud ja töötab hästi
a ja minu spido näitab yle 100 ka
mul endurol kodarvelg ja sellega ei tohiks väga probleemi tekkida. kuid oleks soov osta taustvalgustusega spido. ise ei ole küll sellist müügil näinud kuid ehk keegi on :?:

0tt
Postitusi: 151
Liitunud: 19 Apr 2004, 17:42

Lugemata postitus Postitas 0tt »

panin ka krossikale selle peale, mingi aeg näitas normaalselt, kuid siis läks segi see spido.

Paltry

Lugemata postitus Postitas Paltry »

mina kasutan ka jagratta spidot kuna originaal lakkas töötamast ja see on nüüd odavam variant, kinnitused aretasin tagumise ketihammika ja ketipingutuspoldi külge, ratta kompuutrisse tuleb sisestada vastav number mille saad kummi ümbermõõdu ja pii korrutisega, täpne valem igal jalgratta spidol kaasas. Kiirust näitab jalgrattaspido jalakäiiakiirusel kahe või isegi kolmekordselt, kuna saab vist topelt signaali, aga suurematel kiirustel näitab pluss miinus viis, korduvalt autoga mõõdetud ja mitme autoga. ja enamus jalgratta spidosi näitab kuni 330 nii mulle jalgrattapoes väideti , enda spidol on numbrid kruvinud isegi kahe-poole-sajani ( ei uhkusta aga ei ole mina näind maanteel bike alla 130 sõitmas) numbrid jooksevad ilusasti küll, maksis vist 239 eeku rademarist roccas ja on 8 funktsiooniga isegi kütusekulu sai täpselt välja arvutada, mina olen rahul kuigi ideaalvariandil võiks ka valgus sees olla, juhtmed tuli muidugi pikendada, ja mida suurema dipleiga seda parem.
Kasutaja avatar

ENZO
Postitusi: 264
Liitunud: 24 Mär 2004, 22:27
Tsikkel: K-750M,BMW R100RS. Husaberg TE
Asukoht: Viljandi tuled paistavad

Lugemata postitus Postitas ENZO »

No see õpetuse järgi õige kiiruse paikapanemine oli küll täitsa mööda.....sai autoga kõrval sõidetud ja settinguid senikaua muudetud,kui täpselt näitas.Kuidagi pikkade juhtmetega on see asjandus kah......sajaga sõites ja kiirust natuke vähendades läheb ikka aega,enne kui spido reageerib ja õiget kiirust näitama hakkab....kiirendades samuti.Aga muidu on igati hüva riistapuu :wink:
Delta,K-175,K-750,SUZUKI GSXR 1100F,KTM600LC4,2 X KTM620LC4.KTM 525EXC,BMW R100RS.

Hõljuk

Lugemata postitus Postitas Hõljuk »

On olemas sellised spetsiaalsed väikesed lambid, mis kinnitatakse spidomeetri kõrvale.Ostsin kunagi jalgrattapoest, maksis ca 100.-
Kasutaja avatar

Teema algataja
Tim
Postitusi: 373
Liitunud: 12 Mai 2003, 20:13
Tsikkel: KX250F
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Tim »

Hõljuk kirjutas:
On olemas sellised spetsiaalsed väikesed lambid, mis kinnitatakse spidomeetri kõrvale.Ostsin kunagi jalgrattapoest, maksis ca 100.-
mis voolu need lambid sisse võtavad? 12v oleks lausa ideaalne, saaks aku pealt vedada juhtmed ja ehitada lüliti vahele.
Kasutaja avatar

Rennes
Postitusi: 893
Liitunud: 07 Juul 2003, 10:44
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rennes »

Patareiga on need lambid. Led peab suht kaua selle patareiga ...
Rennes aka Pröksuga Mülka

Martin

Lugemata postitus Postitas Martin »

Minul ka kogemus olemas jalgrattaspido kasutamisest tsikli peal.
Kindlasti osta natuke kvaliteetsem (loe: kallim) spido, siis näitab ka õigeid numbreid ja peab vihmale vastu!

bikefan
Postitusi: 585
Liitunud: 09 Juul 2004, 17:38
Tsikkel: VN1500 Nomad
Asukoht: Karksi-Nuia

Lugemata postitus Postitas bikefan »

Paltry kirjutas:
ratta kompuutrisse tuleb sisestada vastav number mille saad kummi ümbermõõdu ja pii korrutisega.
Ümbermõõdu valem ikka läbimõõt x 3,14 ;) Ratta ümbermõõt ongi see mis kompuutrisse sisestatakse - ja seda üldjuhul mm-tes (mida täpsem on mõõdetud ümbermõõt, seda täpsemini näitab ka kiirust).
Kõige lihtsam ja täpsem on seda teha: (rx2)x3,14= sisestatav nr. ehk siis - mõõdad maast kuni võlli keskele x 2-ga ja siis x pii'ga ;)
-Since 2002-
Iž: PL.5,
Suzud: GS500, GSX-R600, VZ800, RM250, RM125
Kawad: ZX-6R, VN750A, VN800A, VN800B, VN1500
Yamud: XTZ660, FZ600S
Kasutaja avatar

Zeek
Postitusi: 273
Liitunud: 07 Okt 2003, 14:12
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Zeek »

Mida väiksemad on kasutatavad mõõtühikud seda täpsem peab olema tulemus. Ja mõõtes ratta raadiust, korrutades selle siis kahe ja 3,14-ga ei anna just väga täpset tulemust. Kuis iin mõni aeg tagasi sai mossele jalgrattaspidot peale aretatud, mõõtsime ikka korralikult ratta ümbermõõtu ja saime spido ka üsna täpselt tööle. Kõige täpsem viis seda teha on märkida alguspunkt näiteks kriidiga nii rattale kui ka maapinnale ja ajada/sõita siis ratast sirgjooneliselt edasi, ise sadulas istudes (mass mõjutab ümbermõõtu, küll vähe aga siiski), märkides niimoodi täpselt maha 10 ratta poolt tehtud ringi. Põhimõtteliselt piisab ka vähemast, aga täpsust taga ajades on 10 just paras arv. Seejärel mõõta tõpselt ära läbitud maa ja jagada see 10-ga (või siis selle arvuga misarv kordi rattale märgitud kriidijoon maad puudutas). Ja saadud tulemus ongi ratta täpne ümbermõõt koos sinuenda kaalu poolt tekitatud muundustega...


Zeek
Elu on...

Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Zeek,mul küsimus,kui te neid mõõtmisi tegite,kas iga ringi diameeter erines ka ? ka keskmise arvutamisega tekib ju tegelikult viga
Kasutaja avatar

Zeek
Postitusi: 273
Liitunud: 07 Okt 2003, 14:12
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Zeek »

Iga ringi me NII täpselt üle ei mõõtnud, et oskaks iga ringi pisikest pikkuseerinevust täpselt välja tuua...eks väike kiire oli kah peal. (Aga võrreldes järgmise kalibreerimisega millesse me veidi hoolimatumalt suhtusime, oli tulemus ikka väga super). Mingi veafaktor tuleb keskmise arvutamisega kindlasti sisse, aga ikka väga palju väiksem kui arvutuslikul väärtusel...ja nii väike viga lõpptulemust eriti valeks õnneks ei aja...meie kontrollisime tookord oma jalgrattaspido näitu gps-iga ja kilomeetripostidega võrreldes. Ja ralli ajal dubleerisime selle näidu samuti gps-iga ja tuleb tunnistada et tulemused olid piisavalt sarnased...


Zeek
Elu on...

marguspp
Postitusi: 112
Liitunud: 20 Sept 2004, 18:03

Lugemata postitus Postitas marguspp »

Raigo kirjutas:
ka keskmise arvutamisega tekib ju tegelikult viga
tekib viga küll jah... aga see on n korda väiksem, kus n on ringide arv. Pole ju liiga keeruline aru saada, et kui meil on näiteks 10 meetrine mõõdulint ja kui me mõõdame sellega 1 meetri või 10 meetrit ära, siis eksime ikka mingi suuruse võrra, mis on mõlemal mõõtmisel sama suurusjärk. Kui aga üks mõõtmine sisaldab ainult ühe ratta ringi, teine aga 10 rattaringi, siis seesama viga, mis muidu oleks jäänud kõik ühele rattaringile, jaotub nüüd kümnele ringile... ehk viga tuleb 10 korda väiksem :roll: kas pole nii :P ? samal põhjusel on ka ratta raadiuse kaudu mõõtmine veel ebatäpsem, sest seal on pikkus (raadius) veel väiksem suurus, mida me mõõdame, ning seega kui korrutame 2piiga läbi, korrutub viga ju ka selle sama suurusega... oluline on, et suurust jagatakse, ehk viga läheb väiksemaks, mitte ei korruta viga veelgi suuremaks :idea:
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

velospido

Lugemata postitus Postitas Mix »

Võimalikku mõõteviga on saab kontrollida ja korrigeerida ka, kui minna ja teha mõnekümnekilomeetrine tuur mööda kilomeetripostidega varustatud maanteed. Kiirus polegi sealjuures oluline, oluline on saavutada olukord, kus pikema distantsi vältel ühtiks kilomeetrite vahetumine odomeetril kilomeetripostidest möödumise hetkega.
Ise olen sel moel kaks korda spidokat sättinud - esitaks kohe pärast spidomeetri installimist ja teinekord umbes 16 000 km hiljem, kui esirehv juba esialgsega võrreldes tunduvalt kulunum oli - pidin "ratta ümbermõõtu" vähendama... :)
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Spidodest veel.

Tavaliselt on spidol peal "Keskmine kiirus".
Kes tsiklirallit või orienteerumist tahab sõita, peaks kella ostmisel vaatama, ka stegu on käsitsijuhitava või automaatse mõõtmisega.
Nimelt paljudel rattakelladel jääb keskmise arvutamine seisma, kui ratas seisab ja hakkab liikuma hakates uuesti arvutama. Käsitsijuhtimise puhul arvutatakse keskmist ka seisva ratta puhul ja lõpetatakse nupuvajutuse peale.
VDO mul näiteks käsijuhtimist ei tunnista. Author on aga selles punktis ideaalne. PAraku author kiirusi üle 99 ei näita (kuigi arvutab) ning uuendab ka ca 1x sekundis oma näitu. Kekmist arvutatakse iga 20sek järel.

TEab keegi mõnda sellist kella, mis üle 100 näitab, keskmist mõlematmoodi arvutab ning kiirelt näitu uuendab, andku lahkesti teada.

offroder

Lugemata postitus Postitas offroder »

Kasutaja avatar

virkostein
Postitusi: 432
Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
Tsikkel: why ze
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas virkostein »

assa raks, see on küll lahe, spetsiaalselt krossikale mõeldud spido, kas keegi tegeleb ka nende müügiga eestis?
Eat your veggies, little people
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Sellel on justnimelt autostart "feature" ja see ei sobi.

Auto start/stop feature automatically starts and stops the ride time stopwatch when you start or stop riding. Auto start/stop assures accuracy for elapsed time and average speed functions.

DioX

Lugemata postitus Postitas DioX »

Mihukest Jalgratta spidomeetrit soovitaksite Yamaha Krossikale? Millist Spidot kasutate ise oma rattal?

nokia

Lugemata postitus Postitas nokia »

Mul on selline probleem ratta spidoga, et kui ma tsikli käima panen läheb spidokas hulluks (viskab lihtsalt numbreid suvalt ette). Mõtlesin algul, et see on vibratsioonist aga siis proovisin spidoka kätte võtta ja käes hoida aga ikka läks ''hulluks'' (niimoodi, et mootor käis ja ise olin tsikli ees).

joel
Postitusi: 1826
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 117 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

See pole vibratsioonist vaid tõenäoliselt elektromagnetiline häire põhjustatuna tsikli süütesüsteemist. Katsu võimaluse korral spido anduri juhe kuskile süütesüsteemist kaugemale paigutada või teist kaudu vedada. Võib juhtuda, et mõni cm siia-sinna liigutamist juba aitab.
Joel

uuggu
Postitusi: 232
Liitunud: 23 Apr 2006, 23:13

Lugemata postitus Postitas uuggu »

see võib ka vibrast olla. rattaspido anduris on kaks lähedalasetsevat metalllehte. mööduv magnet kodara kyljes tõmbab nad yksteise vastu ja ongi kogu lülitus. anduri lyhistamiste sageduse järgi loeb spidokas rattaringe ja arvutab ymbermõõduga korrutades kiiruse. miski sitem andur võib seega ka kõva vibra peale yhendama hakata, kui need metallehed seal töllerdavad liiga vabalt. lisaks on sihukesed kindla sagedusega vibrad võimsad asjad - võib tekkida resonants, mis võib ka jäigad lehed laperdama ajada. samas kannataks andur ükskõik kui kõva suvalist tampimist ilma tööhäireteta, näiteks velo kyljes.

Hitchiker
Postitusi: 535
Liitunud: 24 Sept 2003, 10:31
Tsikkel: suzuki gsr600

Lugemata postitus Postitas Hitchiker »

Velospidost siis veel, olen kaks korda installinud motikale säästukast ostetud hui-njai spidot, maksis miski 49 eeq vist. Kannatab vihma, näitab kiiruseid üle 100 ja toimib igati. Jutt, et ostke endale umbekallis spido on möga. Ainuke asi, et see kahepoolne teip mis tal by default kaasas on, ei pea mitte sittagi, niiet andur tõmmake kaablikinnitusega kindlalt putke külge. Anduril nimelt on kaks pisukest otsa, mis ulatavad üle tööpinna. Edu kulibinitele
Telefon 56681119
lisavarustuseks GSR600

welz

Lugemata postitus Postitas welz »

Vaidleks viimasele vastu!
Mul on isiklikult tegemist olnud 6-7 erineva spidomeetriga nii ratastel kui mootorratastel, lisaks mõned veel tuttavate sõidukitel. Enamasti need odavad(100 krooni ringis ja alla) pole vihmakindlad, kipuvad ikka pildi eest vikama. Tihti tuleb küll peale pikka kuivamist see tagasi, kuid patarei klemmidelgi on näha juba rooste jälgi, pole aidanud ka liimiga ühenduskohtade tihendamine ja kilesse mähkimine. Samuti seda numbrite jooksmist töötava mootoriga olen täheldanud mingil odaval isendil, mis läks seejärel jalgrattale.
Nende säästukate Xing-xangidega mitmeid kogemusi, häda korral ajab asja ära, mõni eksemplar on isegi töötanud, kuid soovitav siiski vihma ja kuumuse eest hoida. Mõnel on lihtsalt otsad andnud ja on ka sõidu ajal minema lennanud, kuumusega mustaks läinud jne.
Sigma sporti on ikka peetud üheks parimatest. http://www.sigmasport.de/sprachweiche/
Uuematel mudelitel ka numbrid suuremad ja hinnad algavad Eesti rattapoodides ca 200-250 kroonist.
Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas margus014 »

mina kasutan oma voshodi peal SMART 10F spidomeetrit. maksis umbes 270 EEK. tõõtab väga hästi. ilmastikukindel.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”