Jalgratta spidomeeter tsiklile
Moderaator: Moded
Jalgratta spidomeeter tsiklile
Probleem on järgmine: Spido trossi ja spidoka vahel on selline L tähe kujuline ühenduslüli, mis ühendab spidokat trossiga. Aga see on katki ja uut pole veel leidnud. Mõte siis panna tsilile jalgratta spidomeeter. On kellelgi sellega kogemusi olnud? Kuidas tuleks seda teha, et kiirust enamvähem õigesti näitaks?
Ette tänades, Tim
Ette tänades, Tim
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Jalgratta spidoka ainult üks väike probleem - nimelt mõned spidod üle 99km/h ei näita
....loogiline ka.Tsiklile tuleb seda spidot paigaldada samamoodi nagu jalgrattalegi: kehtib üks matemaatika valem, mida ma muidugi ei tea (raadiusega oli seotud).Spidole tuleb vist see velje mõõt anda ning andur sättida rattale keskele(oli vast nii?), aga parem võtku sõna siin keegi targem.
Pole kunagi matemaatikas geenius olnud
primo

Pole kunagi matemaatikas geenius olnud


primo
Challenge the Adventure.Ride The World
mul endurol kodarvelg ja sellega ei tohiks väga probleemi tekkida. kuid oleks soov osta taustvalgustusega spido. ise ei ole küll sellist müügil näinud kuid ehk keegi onmotie kirjutas:ma panin oma rollerile jalgratta spido peale. spido koodi panin ratta ümbermõõdu järgi. kinnitusega tuli natuke jamada sest rolleril ei ole peenikesi kodaraid aga sai väga lihtsalt paika pandud ja töötab hästi
a ja minu spido näitab yle 100 ka

mina kasutan ka jagratta spidot kuna originaal lakkas töötamast ja see on nüüd odavam variant, kinnitused aretasin tagumise ketihammika ja ketipingutuspoldi külge, ratta kompuutrisse tuleb sisestada vastav number mille saad kummi ümbermõõdu ja pii korrutisega, täpne valem igal jalgratta spidol kaasas. Kiirust näitab jalgrattaspido jalakäiiakiirusel kahe või isegi kolmekordselt, kuna saab vist topelt signaali, aga suurematel kiirustel näitab pluss miinus viis, korduvalt autoga mõõdetud ja mitme autoga. ja enamus jalgratta spidosi näitab kuni 330 nii mulle jalgrattapoes väideti , enda spidol on numbrid kruvinud isegi kahe-poole-sajani ( ei uhkusta aga ei ole mina näind maanteel bike alla 130 sõitmas) numbrid jooksevad ilusasti küll, maksis vist 239 eeku rademarist roccas ja on 8 funktsiooniga isegi kütusekulu sai täpselt välja arvutada, mina olen rahul kuigi ideaalvariandil võiks ka valgus sees olla, juhtmed tuli muidugi pikendada, ja mida suurema dipleiga seda parem.
-
- Postitusi: 264
- Liitunud: 24 Mär 2004, 22:27
- Tsikkel: K-750M,BMW R100RS. Husaberg TE
- Asukoht: Viljandi tuled paistavad
No see õpetuse järgi õige kiiruse paikapanemine oli küll täitsa mööda.....sai autoga kõrval sõidetud ja settinguid senikaua muudetud,kui täpselt näitas.Kuidagi pikkade juhtmetega on see asjandus kah......sajaga sõites ja kiirust natuke vähendades läheb ikka aega,enne kui spido reageerib ja õiget kiirust näitama hakkab....kiirendades samuti.Aga muidu on igati hüva riistapuu 

Delta,K-175,K-750,SUZUKI GSXR 1100F,KTM600LC4,2 X KTM620LC4.KTM 525EXC,BMW R100RS.
Ümbermõõdu valem ikka läbimõõt x 3,14Paltry kirjutas:ratta kompuutrisse tuleb sisestada vastav number mille saad kummi ümbermõõdu ja pii korrutisega.

Kõige lihtsam ja täpsem on seda teha: (rx2)x3,14= sisestatav nr. ehk siis - mõõdad maast kuni võlli keskele x 2-ga ja siis x pii'ga

-Since 2002-
Iž: PL.5,
Suzud: GS500, GSX-R600, VZ800, RM250, RM125
Kawad: ZX-6R, VN750A, VN800A, VN800B, VN1500
Yamud: XTZ660, FZ600S
Iž: PL.5,
Suzud: GS500, GSX-R600, VZ800, RM250, RM125
Kawad: ZX-6R, VN750A, VN800A, VN800B, VN1500
Yamud: XTZ660, FZ600S
Mida väiksemad on kasutatavad mõõtühikud seda täpsem peab olema tulemus. Ja mõõtes ratta raadiust, korrutades selle siis kahe ja 3,14-ga ei anna just väga täpset tulemust. Kuis iin mõni aeg tagasi sai mossele jalgrattaspidot peale aretatud, mõõtsime ikka korralikult ratta ümbermõõtu ja saime spido ka üsna täpselt tööle. Kõige täpsem viis seda teha on märkida alguspunkt näiteks kriidiga nii rattale kui ka maapinnale ja ajada/sõita siis ratast sirgjooneliselt edasi, ise sadulas istudes (mass mõjutab ümbermõõtu, küll vähe aga siiski), märkides niimoodi täpselt maha 10 ratta poolt tehtud ringi. Põhimõtteliselt piisab ka vähemast, aga täpsust taga ajades on 10 just paras arv. Seejärel mõõta tõpselt ära läbitud maa ja jagada see 10-ga (või siis selle arvuga misarv kordi rattale märgitud kriidijoon maad puudutas). Ja saadud tulemus ongi ratta täpne ümbermõõt koos sinuenda kaalu poolt tekitatud muundustega...
Zeek
Zeek
Elu on...
Iga ringi me NII täpselt üle ei mõõtnud, et oskaks iga ringi pisikest pikkuseerinevust täpselt välja tuua...eks väike kiire oli kah peal. (Aga võrreldes järgmise kalibreerimisega millesse me veidi hoolimatumalt suhtusime, oli tulemus ikka väga super). Mingi veafaktor tuleb keskmise arvutamisega kindlasti sisse, aga ikka väga palju väiksem kui arvutuslikul väärtusel...ja nii väike viga lõpptulemust eriti valeks õnneks ei aja...meie kontrollisime tookord oma jalgrattaspido näitu gps-iga ja kilomeetripostidega võrreldes. Ja ralli ajal dubleerisime selle näidu samuti gps-iga ja tuleb tunnistada et tulemused olid piisavalt sarnased...
Zeek
Zeek
Elu on...
tekib viga küll jah... aga see on n korda väiksem, kus n on ringide arv. Pole ju liiga keeruline aru saada, et kui meil on näiteks 10 meetrine mõõdulint ja kui me mõõdame sellega 1 meetri või 10 meetrit ära, siis eksime ikka mingi suuruse võrra, mis on mõlemal mõõtmisel sama suurusjärk. Kui aga üks mõõtmine sisaldab ainult ühe ratta ringi, teine aga 10 rattaringi, siis seesama viga, mis muidu oleks jäänud kõik ühele rattaringile, jaotub nüüd kümnele ringile... ehk viga tuleb 10 korda väiksemRaigo kirjutas:ka keskmise arvutamisega tekib ju tegelikult viga



velospido
Võimalikku mõõteviga on saab kontrollida ja korrigeerida ka, kui minna ja teha mõnekümnekilomeetrine tuur mööda kilomeetripostidega varustatud maanteed. Kiirus polegi sealjuures oluline, oluline on saavutada olukord, kus pikema distantsi vältel ühtiks kilomeetrite vahetumine odomeetril kilomeetripostidest möödumise hetkega.
Ise olen sel moel kaks korda spidokat sättinud - esitaks kohe pärast spidomeetri installimist ja teinekord umbes 16 000 km hiljem, kui esirehv juba esialgsega võrreldes tunduvalt kulunum oli - pidin "ratta ümbermõõtu" vähendama...
Ise olen sel moel kaks korda spidokat sättinud - esitaks kohe pärast spidomeetri installimist ja teinekord umbes 16 000 km hiljem, kui esirehv juba esialgsega võrreldes tunduvalt kulunum oli - pidin "ratta ümbermõõtu" vähendama...

Spidodest veel.
Tavaliselt on spidol peal "Keskmine kiirus".
Kes tsiklirallit või orienteerumist tahab sõita, peaks kella ostmisel vaatama, ka stegu on käsitsijuhitava või automaatse mõõtmisega.
Nimelt paljudel rattakelladel jääb keskmise arvutamine seisma, kui ratas seisab ja hakkab liikuma hakates uuesti arvutama. Käsitsijuhtimise puhul arvutatakse keskmist ka seisva ratta puhul ja lõpetatakse nupuvajutuse peale.
VDO mul näiteks käsijuhtimist ei tunnista. Author on aga selles punktis ideaalne. PAraku author kiirusi üle 99 ei näita (kuigi arvutab) ning uuendab ka ca 1x sekundis oma näitu. Kekmist arvutatakse iga 20sek järel.
TEab keegi mõnda sellist kella, mis üle 100 näitab, keskmist mõlematmoodi arvutab ning kiirelt näitu uuendab, andku lahkesti teada.
Tavaliselt on spidol peal "Keskmine kiirus".
Kes tsiklirallit või orienteerumist tahab sõita, peaks kella ostmisel vaatama, ka stegu on käsitsijuhitava või automaatse mõõtmisega.
Nimelt paljudel rattakelladel jääb keskmise arvutamine seisma, kui ratas seisab ja hakkab liikuma hakates uuesti arvutama. Käsitsijuhtimise puhul arvutatakse keskmist ka seisva ratta puhul ja lõpetatakse nupuvajutuse peale.
VDO mul näiteks käsijuhtimist ei tunnista. Author on aga selles punktis ideaalne. PAraku author kiirusi üle 99 ei näita (kuigi arvutab) ning uuendab ka ca 1x sekundis oma näitu. Kekmist arvutatakse iga 20sek järel.
TEab keegi mõnda sellist kella, mis üle 100 näitab, keskmist mõlematmoodi arvutab ning kiirelt näitu uuendab, andku lahkesti teada.
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
- Tsikkel: why ze
- Tänanud: 1 kord
Mul on selline probleem ratta spidoga, et kui ma tsikli käima panen läheb spidokas hulluks (viskab lihtsalt numbreid suvalt ette). Mõtlesin algul, et see on vibratsioonist aga siis proovisin spidoka kätte võtta ja käes hoida aga ikka läks ''hulluks'' (niimoodi, et mootor käis ja ise olin tsikli ees).
see võib ka vibrast olla. rattaspido anduris on kaks lähedalasetsevat metalllehte. mööduv magnet kodara kyljes tõmbab nad yksteise vastu ja ongi kogu lülitus. anduri lyhistamiste sageduse järgi loeb spidokas rattaringe ja arvutab ymbermõõduga korrutades kiiruse. miski sitem andur võib seega ka kõva vibra peale yhendama hakata, kui need metallehed seal töllerdavad liiga vabalt. lisaks on sihukesed kindla sagedusega vibrad võimsad asjad - võib tekkida resonants, mis võib ka jäigad lehed laperdama ajada. samas kannataks andur ükskõik kui kõva suvalist tampimist ilma tööhäireteta, näiteks velo kyljes.
Velospidost siis veel, olen kaks korda installinud motikale säästukast ostetud hui-njai spidot, maksis miski 49 eeq vist. Kannatab vihma, näitab kiiruseid üle 100 ja toimib igati. Jutt, et ostke endale umbekallis spido on möga. Ainuke asi, et see kahepoolne teip mis tal by default kaasas on, ei pea mitte sittagi, niiet andur tõmmake kaablikinnitusega kindlalt putke külge. Anduril nimelt on kaks pisukest otsa, mis ulatavad üle tööpinna. Edu kulibinitele
Telefon 56681119
lisavarustuseks GSR600
lisavarustuseks GSR600
Vaidleks viimasele vastu!
Mul on isiklikult tegemist olnud 6-7 erineva spidomeetriga nii ratastel kui mootorratastel, lisaks mõned veel tuttavate sõidukitel. Enamasti need odavad(100 krooni ringis ja alla) pole vihmakindlad, kipuvad ikka pildi eest vikama. Tihti tuleb küll peale pikka kuivamist see tagasi, kuid patarei klemmidelgi on näha juba rooste jälgi, pole aidanud ka liimiga ühenduskohtade tihendamine ja kilesse mähkimine. Samuti seda numbrite jooksmist töötava mootoriga olen täheldanud mingil odaval isendil, mis läks seejärel jalgrattale.
Nende säästukate Xing-xangidega mitmeid kogemusi, häda korral ajab asja ära, mõni eksemplar on isegi töötanud, kuid soovitav siiski vihma ja kuumuse eest hoida. Mõnel on lihtsalt otsad andnud ja on ka sõidu ajal minema lennanud, kuumusega mustaks läinud jne.
Sigma sporti on ikka peetud üheks parimatest. http://www.sigmasport.de/sprachweiche/
Uuematel mudelitel ka numbrid suuremad ja hinnad algavad Eesti rattapoodides ca 200-250 kroonist.
Mul on isiklikult tegemist olnud 6-7 erineva spidomeetriga nii ratastel kui mootorratastel, lisaks mõned veel tuttavate sõidukitel. Enamasti need odavad(100 krooni ringis ja alla) pole vihmakindlad, kipuvad ikka pildi eest vikama. Tihti tuleb küll peale pikka kuivamist see tagasi, kuid patarei klemmidelgi on näha juba rooste jälgi, pole aidanud ka liimiga ühenduskohtade tihendamine ja kilesse mähkimine. Samuti seda numbrite jooksmist töötava mootoriga olen täheldanud mingil odaval isendil, mis läks seejärel jalgrattale.
Nende säästukate Xing-xangidega mitmeid kogemusi, häda korral ajab asja ära, mõni eksemplar on isegi töötanud, kuid soovitav siiski vihma ja kuumuse eest hoida. Mõnel on lihtsalt otsad andnud ja on ka sõidu ajal minema lennanud, kuumusega mustaks läinud jne.
Sigma sporti on ikka peetud üheks parimatest. http://www.sigmasport.de/sprachweiche/
Uuematel mudelitel ka numbrid suuremad ja hinnad algavad Eesti rattapoodides ca 200-250 kroonist.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.