125ccm3 Supermoto - soovitage

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
MM

125ccm3 Supermoto - soovitage

Lugemata postitus Postitas MM »

Tere, olen 16a ( mootorratastega kogemust pole ) ja plaanin järgmine suvi osta endale mootorratta ning mulle pakuvad enam huvi supermoto masinad. Plaan oleks hakata sõitma nii linnas, maanteel, metsas, offroadi, et supermoto tundub siis kõige universaalsem. Loodan saada kasutatud alla 40k eest.

http://www.riejumoto.com/ingles/modelos ... 5_2005.htm
kui kellegil on kogemust antud rattaga, siis palun kommenteerigu!

Küsimus algajalt veel ka, et mida taktid tähendavad? mis on 2T/4T eelised? Otseselt sellist asja, nagu üks on "parem" kui teine pole?

Ning mida arvate Yamaha DT125X'st?


Ette tänades,
Martin
Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Lugemata postitus Postitas fotek »

Siim
#609

Teema algataja
K-1

Lugemata postitus Postitas K-1 »

Sellel Riejul on Yamaha 4 takti mootor siis, mootor ise siis vastupidav ja kvaliteetne.
125 kuubiste klassis omab taktide arv väga suurt tähtsust

2 Takti +'id: ta on alati vöimsam (125ccm) , erksam ,piirajate eemaldamisel ja sportsumbutiga saab uuematest ratastest kätte u.20 kw, kövasti suurema tippkiirusega, kövasti parema kiirendusega.
2T - 'ed: tavaliselt kallimad, vörri häälega, peavad vähem vastu kui 4T, eraldi ölipaagi puudumisel tahavad igal tankimisel bena sisse öli, suurema benakuluga kui 4T, mootor ei vea madalatel pööretel.

4T +'id: vastupidavam kui 2T, mehisema häälega, väikse bensiinikuluga, mootor veab ka madalatel pööretel, rohkem momenti kui 2T, madalam hind, praktiliselt hooldevaba(va kohustuslikud hooldused).
4T -'ed: Uimane, vähene vöimsus (tavaliselt alla 11kw), väike tippkiirus(u.100km/h), kehv kiirendus (kövasti tuunitud rollerid kaovad eest ära).

125ccm supermotodest soovitaks:2T= Aprilia MX 125, Yamaha DT125X, GasGas 125 sm.
4T:Derbi Senda 125 sm, Yamaha XT126R, Rjeiu 125 SM, MZ 125 SM(oma klassi vöimsaim)
Kasutaja avatar

avenger
Postitusi: 160
Liitunud: 09 Veebr 2006, 18:25
Asukoht: tabasalu

Lugemata postitus Postitas avenger »

oman rieju smx 125cc 2005 4t mudelit

kiirus hea hind oli väike sain soomest kasutatud 45k tip-kiirus on sinna 100-115 kantti
bensiinikulu 3-4l sajale

kiirendus hea . saab siduriga 0 positsiooni ehk 90 kraadi v2ga kergesti.

juppe saab yamaha esindusest yamaha xt licalt ma mõtlen aint mootori kohta k2ivattest juppidest.

siiamaani lagunenud pole.....

oli hea ost minule hetkel meeldib uuel aastal millegi muu selga. 8)
derbi senda drd limited
BEST
www.rate.ee/users/rosin12
kymco punane :D/cpi hussar/rieju smx 125 sm/isa vw touareg 3.6/suzuki lt-r 450/ayr ktm-quad. 525-540./ can-am renegade 800 efi

Teema algataja
MM

Lugemata postitus Postitas MM »

4T -'ed: Uimane, vähene vöimsus (tavaliselt alla 11kw), väike tippkiirus(u.100km/h), kehv kiirendus (kövasti tuunitud rollerid kaovad eest ära).
aitäh su põhjaliku vastuse eest esiteks!
Aga kui 4T'seid tuunida (piiraja maha + sportsumps), siis kõvasti tuunitud rollerid jäävad ikka taha ju!

asdf123
Postitusi: 146
Liitunud: 21 Juun 2005, 01:34

Lugemata postitus Postitas asdf123 »

Põhimõtteliselt 2T soovitaks ma sulle GasGas 125 SM (ise oman seda masinat) :) Aga vaevalt sa selle kasutatult ja veel 40k'ga leiad.

4T Ära derbit osta. Eks nad muidu kõik samasugused ole ;)

asdf123
Postitusi: 146
Liitunud: 21 Juun 2005, 01:34

Lugemata postitus Postitas asdf123 »

MM kirjutas:
4T -'ed: Uimane, vähene vöimsus (tavaliselt alla 11kw), väike tippkiirus(u.100km/h), kehv kiirendus (kövasti tuunitud rollerid kaovad eest ära).
aitäh su põhjaliku vastuse eest esiteks!
Aga kui 4T'seid tuunida (piiraja maha + sportsumps), siis kõvasti tuunitud rollerid jäävad ikka taha ju!
Palju sa seda 4T ikka tuunid, 70cc MHR tuuninguga aerox lippab ikka eest ära ;D ,vahetama pead sa juppe muidugi mopil tihedamini.

Teema algataja
MM

Lugemata postitus Postitas MM »

GasGas on ropult kallis minu jaoks. See ei vist kõne allagi. Idee on just mingi 40-50k eest motikas soetada.

Miks sa Derbit ei soovita?
btw, kas eestis on Derbi esindus?
Viimati muutis MM, 16 Aug 2006, 01:59, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Primo
Postitusi: 2924
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Primo »

Aga kas sa ostad tsikli selleks, et rolleritele ära teha?
Challenge the Adventure.Ride The World

Teema algataja
K-1

Lugemata postitus Postitas K-1 »

MM kirjutas:
aitäh su põhjaliku vastuse eest esiteks!
Aga kui 4T'seid tuunida (piiraja maha + sportsumps), siis kõvasti tuunitud rollerid jäävad ikka taha ju!
4T 125 kuubistel polegi piirajaid ( kindlasti on ka erandeid) ,sest nendest lihtsalt ei saagi eriti palju rohkem kui 11kw.
Nii nörgale 4T :!: mootoriga pillile annab ka sportsumbuti suhteliselt vähe juurde, kui siis veel isasema hääle ja parema 'hingamise'.
Üks versioon on muidugi proffil forsseerida lasta aga see suht mötetu raha laiali loopimine tänavapillile, millega sa üle 2 hooaja naguinii ei söida.

Teema algataja
MM

Lugemata postitus Postitas MM »

Primo kirjutas:
Aga kas sa ostad tsikli selleks, et rolleritele ära teha?
Ei.
aga mida tähendab, et "4T on rohkem momenti kui 2T"?
Viimati muutis MM, 16 Aug 2006, 02:10, muudetud 1 kord kokku.

Teema algataja
K-1

Lugemata postitus Postitas K-1 »

MM kirjutas:
btw, kas eestis on Derbi esindus?
www.italmoto.ee

Teema algataja
MM

Lugemata postitus Postitas MM »

K-1 kirjutas:
4T:Derbi Senda 125 sm, Yamaha XT126R, Rieju 125 SM, MZ 125 SM(oma klassi vöimsaim)
ja neil firmadel on olemas Eestis hoolduspuntkid ka?
Kasutaja avatar

nm5
Postitusi: 468
Liitunud: 27 Sept 2004, 16:21
Asukoht: Räpina

Lugemata postitus Postitas nm5 »

MM kirjutas:
Primo kirjutas:
Aga kas sa ostad tsikli selleks, et rolleritele ära teha?
Ei.
aga mida tähendab, et "4T on rohkem momenti kui 2T"?
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=29 Tee endale mootori tööpõhimõte ja mõisted selgeks :wink:
Ja 4 taktist 125cc on võimalik ka liikuma ajada, näiteks Honda XL125 (Varadero)-le on müüa big bore kit tänu millele annab kuni 33% võimsuse juurdekasvu :roll: , ma usun ,et neid on teistelegi mudelitele.
Viimati muutis nm5, 16 Aug 2006, 18:30, muudetud 1 kord kokku.
Aprilia RST 1000 Futura

Teema algataja
Urmas568

Lugemata postitus Postitas Urmas568 »

http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

Teen siis endale reklaami. Pole küll supermoto aga pole veel näind kohta kus selle Yamaha supermotoga sõita saab ja mz-tiga ei saa. Yamahast lippab eest ära kaa. 4 Takti sammuti.
Ärge näkku väga kõvasti lööge :)

Lauri23
Postitusi: 428
Liitunud: 01 Mai 2004, 19:46
Asukoht: Tallinn/07 R6

Lugemata postitus Postitas Lauri23 »

Kui tahad maanteel ka sõita siis 4 taktilist küll ei soovita. 4 taktilised ikka väga uimased ja väikse tippkiirusega, see tähendab lased maanteel koguaeg kaas põhjas.

Teema algataja
MM

Lugemata postitus Postitas MM »

no ma arvan, et ma päris cruisima sadu kilte ei hakka niikuinii.. pealegi ma olen algaja ning arvan, et 4T masin on täiesti sobiv alustuseks. 2T uued masinad on kallid mu jaoks samuti.

Teema algataja
mx2

Lugemata postitus Postitas mx2 »

No mine mäkke ja saad aru,mis tähendab pöördemoment.

Teema algataja
Urbanstyle

Lugemata postitus Postitas Urbanstyle »

Ma kindlasti ei soovita sulle 4t SM ostmist- ta on lihtsalt jõuetu.
Derbi maksab 42000 - www.derbi.ee
maksab 49000 - www.motobox.ee
Rijeiu ja Yamaha on sama mootoriga nii et - ei oska kommenteerida, mõlemad on kvaliteet masinad.
MZ 125 sm - 4t - Ainult head arvamused ja sellel on ka jõudud võrreldes teiste 4t 125estega.

Muide sa ei pea ostma tutikat - nt see Mz 5000 km sõitnud masin on väga heas seisukorras. - soovitan soojalt :) - kui algaja jne.
www.streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Taku
Postitusi: 313
Liitunud: 28 Juul 2005, 23:56
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas Taku »

endal oli ka algul sama, et polnud eelnevat kogemust ja ostsin 4t masina, tegu oli vanema tänavarattaga, paar kuud sõitsin ja oli lahja, sessuhtes, et soovitaksin samuti 2T masinat. Kui korralikult hooldada ei kulu ta midagi nii hullult. Kõik oleneb ka sõidustiilist, ma ei usu, et olles 16 aastane meeldib sulle vaikselt kulgeda ja loodust nautida :twisted: .

Parem osta kohe 2t masin ja ei pea kohe välja vahetama, mudugi eks sa ise tead ;)
Kasutaja avatar

streetr6cer
Postitusi: 329
Liitunud: 03 Juul 2004, 02:09
Tsikkel: 2007 Honda CBF1000 ABS jpm
Asukoht: Tartu

Re: 125ccm3 Supermoto - soovitage

Lugemata postitus Postitas streetr6cer »

MM kirjutas:

Ning mida arvate Yamaha DT125X'st?
Martin
DT125X-il on sama mootor, mis DT125R-il. Tegemist on väga töökindla ja vastupidava mootoriga, kui kasutada kvaliteetset õli ning hooldada masinat regulaarselt. DT-d on läbi aegade olnud ühed parimad endurod 125cm3 masinate seas. Eelmise aasta TM-is oli võrdlus 125cm3 masinate vahel ja selle võitis DT125R. Kui ei oska valida 2T ja 4T vahel, siis äkki saad kellegi masinat proovida, siis peaks küll olema selge kumb neist osta. Soovitan 2T Yamahat kuna endalgi on hetkel sama masin, kuid kõigest 50cm3, kuid enamjaolt on nad ikka ühesugused. 2T ei anna absoluutselt võrreldagi 4taktilisega.
R-13>Suz Sepia ZZ>Hon NS125F>R-4>R-13>Peugeot SV50>Yam DT50R>Suz TS50XK>Hon MT5>Gauja>
R-7>R-11>R-11>Suz RG80 Gamma>Delta>R-22>Benelli 491SP>Yam YQ50 Aerox R>Apr SR50R>R-4...
Kasutaja avatar

Sebastian
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Juun 2005, 19:18
Asukoht: Harku/
Kontakt:

Re: 125ccm3 Supermoto - soovitage

Lugemata postitus Postitas Sebastian »

streetr6cer kirjutas:
2T ei anna absoluutselt võrreldagi 4taktilisega.
Oled proovinud üldse 4t ? Minu 4t Derbil on Aprilia mx-ga võrdne alg kiirendus näiteks. Ei tasu ikka mingeid suvalisi lausid ajada. Mismõttes absoluutselt võrrelda?? No annab ikka küll ja teeb äragi veel.
Kasutaja avatar

sulu13
Postitusi: 256
Liitunud: 01 Aug 2005, 22:49
Tsikkel: SV1000S
Asukoht: Pärnu

Re: 125ccm3 Supermoto - soovitage

Lugemata postitus Postitas sulu13 »

DasbOOt kirjutas:
streetr6cer kirjutas:
2T ei anna absoluutselt võrreldagi 4taktilisega.
Oled proovinud üldse 4t ? Minu 4t Derbil on Aprilia mx-ga võrdne alg kiirendus näiteks. Ei tasu ikka mingeid suvalisi lausid ajada. Mismõttes absoluutselt võrrelda?? No annab ikka küll ja teeb äragi veel.


Mida sa mõtled algkiirenduse all?
Suzuki RG 80- Aprilia RS 50- Aprilia RS125- Aprilia RS125- Honda RS125- Derbi Senda 125 SM- KTM 525EXC- Kawasaki ZX6R- Honda CBR600RR- KTM 620 SC SM- KTM 660 LC4- Suzuki GSX-R1000- Honda CBR600RR- Yamaha R6- Yamaha R1- Suzuki SV1000S
Kasutaja avatar

streetr6cer
Postitusi: 329
Liitunud: 03 Juul 2004, 02:09
Tsikkel: 2007 Honda CBF1000 ABS jpm
Asukoht: Tartu

Re: 125ccm3 Supermoto - soovitage

Lugemata postitus Postitas streetr6cer »

DasbOOt kirjutas:
streetr6cer kirjutas:
2T ei anna absoluutselt võrreldagi 4taktilisega.
Oled proovinud üldse 4t ? Minu 4t Derbil on Aprilia mx-ga võrdne alg kiirendus näiteks. Ei tasu ikka mingeid suvalisi lausid ajada. Mismõttes absoluutselt võrrelda?? No annab ikka küll ja teeb äragi veel.
Loomulikult olen. Hiljuti just proovisin Honda CA125 Rebelit ja Honda NSR125R-i ja vahe on ikka meeletu. Rebel jooksis maanteel täpselt 90km/h välja, NSR 150km/h. Kui tugev tuul oli vastu, siis Rebel üle 70 ei läinud. :lol: Kusjuures see Rebel polnud kohviks aetud ega midagi, lihtsalt need 4T ongi uimased ja jõuetud võrreldes 2T.
R-13>Suz Sepia ZZ>Hon NS125F>R-4>R-13>Peugeot SV50>Yam DT50R>Suz TS50XK>Hon MT5>Gauja>
R-7>R-11>R-11>Suz RG80 Gamma>Delta>R-22>Benelli 491SP>Yam YQ50 Aerox R>Apr SR50R>R-4...
Kasutaja avatar

Sebastian
Postitusi: 303
Liitunud: 05 Juun 2005, 19:18
Asukoht: Harku/
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Sebastian »

No kurat. Rebel on ju CHOPPER :shock: Ise pidin autokoolis rebeliga sõitma ja tean ,et supermotole pole kahe silindriga chopperist vastast.
Lisaks on NSR bike ja 2t supermoto ei liigu ilma "tjuuniguta" 150 kanti.

algkiirenduse all mõtlesin 1. ja 2. käiku.

joosep77
Postitusi: 131
Liitunud: 15 Jaan 2005, 17:02

Lugemata postitus Postitas joosep77 »

Kui siin just selle 2 ja 4 taktilise vahel vaidlemiseks läks siis võin tõesti öelda et nii nimetatud tuuning 2 taktilised jooksevad 4 taktiliselt eest ära!
Aga kui sul ei ole ennem mingit tsiklit olnud siis näiteks 4 taktiline 125 Mz võtab esialgu käed päris pulka ja ehmatab isegi ära.Tean seda omast kogemusest ja ise olles 2 aastat tagasi sellist vanust omanud nagu teema algataja siis tuleb see tsikli vahetus teha nagu nii. Ei ole aga mõtet kohe selle võimsuse taga otsimisele nii suur rõhku panna kuna kogemused maksavad ikka päris palju!

Võin siis enda tsiklit ka natuke kuulutada! http://www.zone.ee/mz125/ ( Hind on nüüd vähe teine 30000)

Joosep
Kasutaja avatar

Piats
Postitusi: 137
Liitunud: 08 Dets 2006, 01:20
Asukoht: Florida,Fort Lauderdale

Re: 125ccm3 Supermoto - soovitage

Lugemata postitus Postitas Piats »

DasbOOt kirjutas:
streetr6cer kirjutas:
2T ei anna absoluutselt võrreldagi 4taktilisega.
Oled proovinud üldse 4t ? Minu 4t Derbil on Aprilia mx-ga võrdne alg kiirendus näiteks. Ei tasu ikka mingeid suvalisi lausid ajada. Mismõttes absoluutselt võrrelda?? No annab ikka küll ja teeb äragi veel.
Stock mxiga......:D

Teema algataja
Hexor

Lugemata postitus Postitas Hexor »

Hmm nagu ka Taku eelnevalt mainis siis olin minagi loll ja noor ning ega ka nüüd suuremjagu targem pole aga esimene ratas sai 4t. Umbes aasta hiljem sai selgeks, et vaikset tänavasõitu sellega teha on muhe aga millegi muu jaoks on lahja ja nüüd on 2t ning olen igati rahul.
Vot.

kaska14
Postitusi: 221
Liitunud: 04 Sept 2004, 17:58
Asukoht: haapsalu

Lugemata postitus Postitas kaska14 »

Pada sõimab katelt
Tark ei torma!

Teema algataja
Urbanstyle

Lugemata postitus Postitas Urbanstyle »

Et tõesti... kui sul vähegi huvi on siis see masin on oma klassi liider ...
http://www.zone.ee/mz125/
Pese puhatks ja super.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”