Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

Eksponeerin ka enda veel pooleliolevat projekti siis veidike. :)

Oli kord üks Suzuki GS500E, nägi teine välja just selline:
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/P9010001.jpg
Juba pikemat aega mõlkusid peas mõtted, et tahaks teha midagi teistsugust, midagi põnevat. Siis saigi ühel päeval nii aasta aega tagasi umbes asi kätte võetud ja Ameerikast tellitud elektrimootor koos kontrolleriga. Lisaks ka kaks esimest hammasratast - 10 ja 13 hambased.
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1227.jpg
Mootori läbimõõt on 22cm ja kaalu tal 10kg ringis.
Süsteemi pinge on 36 volti.
Voolutugevus on kuni 10 sekundit 250 amprit ja kuni 1 minut 200 amprit. Püsivalt kuni 100 amprit.

Vana mootor maha võetud, nägi ratas välja sääne:
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1218.jpg
Sai kohe tehtud ka 6mm rauast plaat, millega mootor kinnitub vana mootori kinnitusaukudesse. Loodetavasti jääb piisavalt kõvasti kinni sellega. Hetkel ei leidnud küll pilti rattast koos mootoriga.

Sel suvel sai lõpuks raha natuke kõrvale pandud ja ostetud ära akud.
Tegu on LiFePO4 akudega, mille kohta saab täpsemalt lugeda:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_ir ... te_battery
Tegu on nelja akuga, mis kõik 36 volti ja 20 ampertundi. Igaüks kaalub nõks alla 10kg.

Lisaks on olemas veel LED ampermeeter (kuni 300 amprit), relee põhivoolu ühendamiseks, "gaasi" rutska, mis kujutab endast välimuselt mitte tavalisest gaasist erinevat reguleeritavat takistit.
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrik ... meeter.jpg
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/gaas.jpg
Voolukaabliks läheb 35mm2 ristlõike pindalaga juhe.
Lähiajal peaksin kätte saama kaitsmekarbi koos 250A kaitsmega.

Täna sai läbi tehtud esimene katsetus mootorit käima panna. Toimis täitsa kenasti.
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1372.jpg
Pildil on näha mootor koos selle plaadiga, millega ta istub kenasti raami külge.
Just selline nägi mu toa põrand välja tol hetkel :D
Kasutasin ainult ühte akut ja ka enamus kaableid olid märksa peenemad.

Kindlasti tuleb millalgi siia ka veel juttu ning pilte. :)

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

pyramiid
Postitusi: 1042
Liitunud: 27 Mär 2008, 09:57
Tsikkel: Ducati Multistrada 620
Tänanud: 6 korda

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas pyramiid »

Wow, midagi juba päris huvitavat! Kusjuures su algne ratas oli pildil ka ikka jummala kena ja hoolitsetud. :!:
Miks muidu selle ümbertegemise ette võtsid?

Kasutaja avatar

cool200
Postitusi: 657
Liitunud: 15 Okt 2005, 13:19
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas cool200 »

jee--tahaks ka kuulata edasi kuidas sul ehitamine läheb :D

jawad,dnepr soolo,suzukiT500 2 takti,suzuGSXR750F,honda CBR900RR,yamuR1,suzuGSXR1000 K4 :)

rutska
Postitusi: 223
Liitunud: 31 Jaan 2008, 17:15
Tsikkel: ON
Asukoht: lenksus

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas rutska »

vägev! hoia meid ikka ratta arenguga kursis :bsmile:


eerikkarts
Postitusi: 631
Liitunud: 24 Juun 2009, 23:35
Tsikkel: Yamaha SuTenöör (XTZ900) 5PS

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas eerikkarts »

Oo, elektriteema mul meeldib ise olen olnud selles kättpidi sees. Nüüd tulevad mul küsimused :)

Kas tegemist õigete A123 akudega või on hiina päritolu LiFePo4 akud?
Kui kiire laadimine on teostatav? Teoreetiliselt A123 akusid on võimalik ca 15-20min täislaadida kuid ise asi kust sellist laadiat leida mis suudaks ca 100A taguda voolu sinna 20A/h akusse ja seejuures ka balanseerida.
Miks just 36V kas ei jää see lahjaks? Olen ühe silmaga piilunud neid ehitajaid ja nagu 48V on see mis peaks juba adekvaatselt toimima?
On mingi ettekujutus kui kaugele sõiduulatus keskmiselt võib ulatuda? 20-30km?
Nagu aru saan sa ei plaani mingit käiguvahetuse süsteemi peale aretada? 2käiguline kast võiks kõvasti voolu kokku hoida...
Mis arvutuslik tipkiirus võiks olla?

Ja nii see Yamaha XT900Z FI (SuperTenere) sündiski:
http://www.super-tenere.net/forum/xtz75 ... -xt900z-fi

5Okuus856üheksa
Kasutaja avatar

pahadeplaneet
Postitusi: 432
Liitunud: 25 Juun 2006, 22:56
Tsikkel: t*** seda teab,aga liigub!
Asukoht: Raja 31, Tartu 50417, Tartumaa, Eesti
Tänatud: 1 kord

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas pahadeplaneet »

:D Võimas

1%bad ass REAL BIKER never dies!
www.facebook.com/realbikerid

Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

Päris hea küsimus, miks ümbertegemine ette sai võetud :D
Ilmselt selle pärast, et see ratas oli juba olemas ning kohe võtta. Elektritsikli plaanid keerlesid peas juba pikemat aega.

Tegu on siiski hiina päritolu akudega. Kuivõrd on tegu "õigete" akudega, seda ma ei oska küll öelda. Eks see paistab hiljem, kuidas nad mu süsteemis vastu peavad. Aga nii palju kui ma uurisin erinevate LiFePO4 müüjate kohta, siis tundus üsna kõik otse Hiinast tulevat.
Kui akude mahtuvus kokku on 80AH, siis laadimiseks planeerin esialgu 20 amprilist voolu. Seega võiks täitsa tühjast täitsa täis saada 4-5 tunniga.
Esialgu mõtlesin samuti 48v peale, kuid antud juhul sain kontrolleri ja mootori komplektina letihinnast täitsa arvestatav hulk dollareid odavamalt ning paraku see kontroller ei võimalda rohkem kui 36 volti. Loodetavast ei jää lahjaks, aga eks paistab ka see :D

Sõiduulatust loodaks saada 50km kanti küll. Kui mootor oleks võimeline selle püsiva maksimumi ehk 100 ampri juures minema oma täispööreteni, mis selle 13-hambalise hammakaga annaks nõks üle 90km/h, siis võiks akusid jätkuda 45 minutiks. 10-hambalise hammakaga vist jäi tippkiirus 70-80 vahele arvutuslikult.
Käike ei plaani tõesti. Hoiab kokku nii kaalu pealt, kui teeb kogu süsteemi tunduvalt lihtsamaks.

Muuhulgas on juba suunatuled kõik vahetatud LED suunakate vastu, koos elektroonilise releega. Tagatules on valgusdioodideest pirnid ning armatuuris kõik valgustid vahetatud valgusdioodide vastu. Samuti on olemas LED päevatuled, mille loodaks kunagi peale monteerida. Siis ei peaks päevasel ajal ees 55w pirn hiilgama.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas mella »

Kuidas sellise pilli legaalsusega on?
Peab läbima ARK-i katsetused ja saab omavalmistatu staatuse? mis sellise võimsus passi tuleks?Palju registrisse võtmine maksma läheb?

Kogu kola tuleb päris raske, vähemalt 40kg. Huvitav, palju originaalmootor kaalus?


Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

ARKis on avaldus ümberehituseks sees. Esialgu ei osatud sealt küll muud öelda, kui et tee valmis ja tule näita ette . Ma nüüd küll ei mäleta palju ma sinna selle mootori võimsuseks panin.. oli see 6kw või 9kw. Igatahes tuli erinevus suurem kui klassikalise mootorivahetuse puhul lubatud (mingi 30% või 40% järsku on lubatud võimsuste erinevus mootorivahetusel). Selle kohta nad ei osanud jällegi öelda, kas elektrimootori puhul see erinevuse piirang kehtib. Igatahes kui ei õnnestu ümberehitusega, läheb omavalmistatud sõidukina. A1 lubade alla hakkab ta igaljuhul minema, omades kubatuuri 0ccm :P

Ümberehitusena läheks kogu nali ARKis maksma 300.- Võibolla tuleks mõni ekspertiis või midagi juurde tellida, selle kohta ei tea hetkel.
Omavalmistatud sõiduki kohta ei tea, ilmselt ei tahagi teada :D

Kaaluga peaks nii olema, et tuleb üsna sarnane originaaliga. Ma usun, et eelmine mootor koos oma kilakolaga kaalus 50-60kg küll kui mitte rohkemgi.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

Kox
Postitusi: 552
Liitunud: 07 Okt 2006, 13:10
Tsikkel: 701 Enduro & Intruder 1800
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas Kox »

Oliver ikka palju vaeva näinud (w)
Tee see valmis, äkki jõuad kunagi Elektri-Gixxerini ka :D

Omatud: Yamaha R6 99/Yamaha R6 02/Suzuki GsxR 600 04/Kawasaki Zx6R 03/Kawasaki Zx10R 04/Yamaha R1 04/Buell Xb9R Firebolt 02/Yamaha R6 07/KTM 950 SM 07/Kawasaki Zx10R 09/Buell Xb9S Lightning 04/KTM Super Duke 05/Aprilia Shiver 08/Yamaha R6 07/3x Yamaha FZ1N 07&08/Aprilia Tuono 07/Aprilia Tuono V4R 11/KTM 1290 Superduke R 14/KTM 1190 Adventure 14/BMW R 1250 GS Adventure 19/Husq 701Enduro 20 & Suzu VZR 1800 08
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8784
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas Piipz »

gixxeril peaks siis kaks korda suurem kubatuur olema, ehk siis topeltnull :mrgreen:
ei aga tegelikult - väga lahe projekt - tahaks näha asja sõitmas juba :bsmile:

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

Tänan julgustuste eest :D
Kusjuures gixxeri alumiiniumist raam peaks olema hulka kergem kui GS500 oma, äkki peaks tõesti kohe ümber mõtlema :mrgreen:

Mootori kohta mainiks veel seda, et tegu on ilma harjadeta Etek mootoriga, 3-faasiline. Ehk siis midagi muud peale laagrite tal ei kulu. Sees on tal ka positsiooniandur, mille järgi kontroller oskab õigesti voolu anda.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Sellele kontrollerile pane hea jahutus külge, sellistel võimsustel läheb üsna kuumaks , ning kas see põhirelee kannatab seda voolu.

PiltPilt

Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

Jahutuse kohta on Sul õigus. Igal poolt hoiatused, et tuleks ikka raamiga kokku sobitada kuidagi ja veel termopastat kah vahele. Õnneks tal vastav kaitse sees, mis hakkab võimsust piirama kui kuumaks läheb.

Relee ostsin samalt mehel, kellelt kontrolleri ja mootorigi. Kirjade järgi kuni 200 amprit pidevalt ja hetkeliselt kuni 600 8)

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2014
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas bitter »

Kuhu täpsemalt akud paigutad ja mis bensupaagist saab? Kas Suzuki kirjaga sinine "kobakas" ongi paak või on see vaid kate, mille all asub paak?


atmospheric

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas atmospheric »

Väga huvitav teema mida jälgida, soovin jõudu ja hoia foorumirahvast uudistega kursis.


Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

Eks ma ikka üritan teid kursis kah hoida. :)

Mootor ja akud peaks enam-vähem ära mahtuma raami vahele, sinna kus paiknes vana mootor. Tänu elektrimootori väikestele mõõtmetele. Võibolla tuleb natuke paagialusest lisa võtta, eks see paistab. Järgmise suurema ettevõtmisega ongi plaanis akude paigutamine, kinnituste tegemine ja selline värk. Siis peaks juba nii mõnigi asi rohkem selgust tooma.
Kusjuures mainin veel, et antud LiFePO4 akud on üsna ohutud nii keskkonnale kui sõitjale võimaliku õnnetuse korral. Ei sisalda hapet vm sellist kraami. Samuti taluvad väga kõrgeid temperatuure.

Esimesel pildil see sinine Suzuki kirjaga kobakas on tõepoolest paak. Kuna pärast ümberehitust tahaks välimuse saada võimalikult lähedase algsega, siis midagi paaki meenutavat tõenäoliselt olema saab. Kõige lihtsam oleks lihtsalt paagilt põhi alt võtta ja vabanenud ruumi millekski muuks kasutada. Aga äkki ei raatsi kena paaki ära lõhkuda, sel juhul meisterdan ise selle akusid katva osa kuidagi.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas petz »

no aga mis sellest päris mootorist on saanud???


Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

petz61 kirjutas:

no aga mis sellest päris mootorist on saanud???

Teisel ringil :)
Leidis omale uue omaniku umbes samal ajal kui ma elektrimootori ära tellisin.

Paar pilti veel rattast enne:
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/IMG_0769.jpg
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/IMG_0812.jpg

Need suured äravajunud olemisega suunatuled on õnneks asendunud juba pisematega:
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1376.jpg
Ja ette plaanis siis panna sellised päevatuled:
http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1377.jpg

Viimati muutis olli, 06 Sept 2009, 18:48, muudetud 1 kord kokku.
Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2014
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas bitter »

olli kirjutas:

Aga äkki ei raatsi kena paaki ära lõhkuda, sel juhul meisterdan ise selle akusid katva osa kuidagi.

Kui isetegemiseks läheb siis üks võimalus on oma paagi järgi vorm teha ja sinna sisse klaasriide ja vaiguga samakujuline "kaas" lamineerida. Polüestervaik on raskem aga epovaiguga võiks kaalusäästugi saada.


Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

Tasub mõelda sellele variandile. Annaks natke sättida ka siit ja sealt endale sobivamalt. :)
Ei tea küll kuidas epovaik paagile toetumisele vastu peaks. GSil küll väheke istuvam ja sirgema seljaga asend, aga gixxeril küll tuleb teinekord tahtmine ennast paagile kõhuli heita. :D
Mingid kandvad kohad tuleks vist alla tekitada.

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas ping »

Kas nendel päevatuledel http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1377.jpg on ka E tähistus ja muud vastavad tähed? Kui pole võib ülevaatusel jama tulla. Enamusi selliseid ilma E tähiseta tulesid nimetatakse disainituledeks ja paigaldada neid ei tohi.
Otsisin omale ka selliseid ja leidsin ainukesed nõuetele vastavad E tähisega Hella päevatuled, näha saab neid Turu tänaval Fixuse poes. 5*3W LEDidega.


Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

Tõepoolest pole neil ei E tähist ega ka päevatuledelt nõutavat RL tähist. Siiski uurisin natuke riigiteatajat ning jäi arusaamatuks, kas E tähise nõue kehtib ainult M ja N kategooria sõidukitele või üleüldse kõigile sõidukitele. Nimelt on hunnik päevatuledele esitatud nõudmisi, millest esimene on selgelt suunatud M ja N kategooria sõidukitele. Vot ei teagi, kas ülejäänud kehtivad siis kõigile sõidukitele. L kategooria sõiduki päevatulesid justkui ei käsitletaks seal. Sellest võiks järeldada, et mis pole keelatud, on lubatud. Samas esimesest nõudest võiks välja lugeda et neid paigaldada tohibki ainult sõidu- ja veoautodele.

Kood: Vali kõik

Kood 207. Päevatule laternad

Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukile võib E-reegli nr 48 kohaselt paigaldada kaks E-reegli nr 87 kohast päevatule laternat. Päevatule laterna valgusava ülaserv ei tohi asetseda kõrgemal kui 1500 mm ja alaserv madalamal kui 250 mm maapinnast. Laterna valgusava välisserv ei tohi olla kere välisgabariidist kaugemal kui 400 mm ja laternate valgusavade siseservade vahe ei tohi olla väiksem kui 600 mm (400 mm sõidukite korral, mille laius ei ületa 1300 mm). Haagisele on päevasõidutulede asetamine keelatud;

[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]

2) päevatule laternad võivad olla ühitatud teiste tulede laternatega;

3) ühe päevatule valgustugevus peab olema vähemalt 400 cd ja ei tohi ületada 1200 cd. Valgusava pinna suurus peab olema vähemalt 25 cm2 ja ei tohi ületada 200 cm2;

[RTL 2007, 96, 1605 – jõust. 21.12.2007]

 4) [Kehtetu – RTL 2007, 37, 636 – jõust. 7.05.2007]

5) lubatud on kasutada E-sertifitseeritud päevatule laternaid ja sellele peab olema kantud tähis RL. Päevatule värvus peab olema valge või valikkollane;

[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]

6) päevatuled peavad automaatselt välja lülituma, kui lülitatakse sisse lähi- või kaugtuled.

[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]

Kontrollimine: 1) TÜ – vaatluse ja luksmeetriga vastavalt direktiivile 96/96/EÜ (paranduste direktiivid 1999/52/EÜ, 2001/9/EÜ ja 2001/11/EÜ) (valgustugevuse suurus arvutatakse luksmeetri näidu järgi);

2) TK ja TJV katsetustel vastavalt E-reegli nr 87/00 metoodikale ja paigaldus vastavalt E-reegli nr 48/03 metoodikale. 
Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a

v00lik
Postitusi: 42
Liitunud: 27 Apr 2009, 11:03
Tsikkel: VFR800
Tänatud: 3 korda

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas v00lik »

Vastus sinu küsimusele on sealsamas [url=vhttps://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13191853]50 määruses[/url] ja kood 201 punkt 1:

"sõidukile on lubatud paigaldada ainult koodides 202–220, 222–225 ja 1102 käsitletud valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmeid"

s.t. sinna hulka kuulub ka sinu nimetatud kood 207. Kuna seal L kategooriast mainitud midagi ei ole, siis ei tohi päevatule laternaid ka L kategooria sõidukitele paigaldada.

:bsmile:


Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

Vot siuke lugu siis. Ei tohigi motikale neid panna. Olgu nad siis märgistatud E või millegi muuga. Millegipärast kahtlustasin seda. :(

Eks peab siis midagi muud välja mõtlema.

Ahjaa, on olemas juba ka DC-DC alaldi, mis teeb 36 voldist 12 volti ja kannatab kuni 100 vatti. Tulede, vilede jaoks piisab vast küll, enamik kõik LEDid ju. :)

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a

Ercki
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas Ercki »

ping kirjutas:

Kas nendel päevatuledel http://oliver6.planet.ee/kraam/elektrikas/DSC_1377.jpg on ka E tähistus ja muud vastavad tähed? Kui pole võib ülevaatusel jama tulla. Enamusi selliseid ilma E tähiseta tulesid nimetatakse disainituledeks ja paigaldada neid ei tohi.
Otsisin omale ka selliseid ja leidsin ainukesed nõuetele vastavad E tähisega Hella päevatuled, näha saab neid Turu tänaval Fixuse poes. 5*3W LEDidega.

Kas seal fixuses mitte tootja: Ring päevatuled polnud 5x1,5w, Hella 5x3w asemel?

Kasutaja avatar

miilits
Postitusi: 763
Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
Asukoht: Viljandi

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas miilits »

Elektri "traik" Bulgaariast
http://pilt.delfi.ee/picture/7471737/

Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas Raiki »

olli kirjutas:

Vot siuke lugu siis. Ei tohigi motikale neid panna. Olgu nad siis märgistatud E või millegi muuga. Millegipärast kahtlustasin seda. :(

Eks peab siis midagi muud välja mõtlema.

Ära heida meelt mul müügis Led pirnid H1 H3 H4 H7 ja kõik gabariidipirnid ka :bsmile:
Jätad tavatuled ette ja paned lihtsalt LED pirnid sisse :)
Võta ühendust kui saan aidata :)

Raiki
25 34 304

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.

Teema algataja
olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas olli »

Huvitav, kas LED H7 pirn toidaks ka pimedas ära? Ja kaugtules?
Gabariidid, armatuur jm on juba kõik valgusdioodid pandud. ;)
Päevatulesid plaanisingi selle pärast, et saaks päeval nondega sõita ja pimedas ikka õige lambi põlema panna, et valgust ka näitaks natuke. :D

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Re: Elektritsikkel GS500 põhjal - Olli

Lugemata postitus Postitas Siller »

Ei valgusta need LED-id sul pimedas midagi, kahjuks.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”