1982 Jupiter 4 taastamine
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Kui just mingit (pseudo)militaarprojekti ei tee, on kodarvelg ikka metalsena kõige kenam. Kodarad kas tsingi või kroomi alla. Värvides võib pigem see värk olla, et kuna nad pingutades nii või naa natuke kaasa väänduvad, võivad jäigema värvi pinnast lahti lüüa.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
rasidpu kirjutas:Kodarate poole pealt olen neid liivakaga ise puhastanud ja 2/3 on tehtud. Samas olen kerge dilemma ees, et kas värviks üle (hõbe või must) või siis hoopis laseks üle tsinkida....
Miks üldse hõbedaseks värvimisele mõelda kui galvaaniline tsinkimine on kõige autentsem ja lisaks ka odavam pinnakatte lahendus?
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
See Jawasse puutuv on siin ikka mõnus desinformatsioon. Karteripoolte eraldamiseks ei ole vaja midagi kuumutada, seevastu nende kokkupanekuks aga küll ja mõnikord isegi rohkem kui 100 kraadi (nt. kahesilindrilistel mudelitel).
-
- Postitusi: 199
- Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
- Tsikkel: Jawa 360
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Vot ei oska ühtegi konkreetset allikat välja tuua, kuid vaevalt see liigne kuumutamine midagi hullu peaks tegema, pigem ikka head, kuna lisaks keskvaheseinale peab ka laagrid välja pressima või otsatapid laagrite seest.
Külmal ja kuumal metallil on paisumise effekt muidugi suurem, kui kahel võrdse kuumusega detailil.
Aga kõik kinnised poldid saab ka liikuma gaasipõletiga kogu detaili kuumutades.
Puhurist tuleb kuuma rohkem kui 100 kraadi ja see võib kokku pannes tihendid ära rikkuda.
Lisaks:
Üks Jawa manuaal väidab, et kokkupanemisel tuleb kuumutada 80 kraadi juurde.
"правую половину картера нагревают до температуры 80°С, кулису устанавливают в
нейтральное положение (это важно!), потом стыковую поверхность левой половины картера
обильно смазывают пастой (Герметик, Термосал и др.). Нагретую правую половину картера
вынимают (из духового шкафа) и надевают на коленчатый вал и на оба вала коробки передач"
Vabandan, et teema Jawa peale üle viisin.
Jupiteri kohta kahjuks midagi konkreetset väita ei oska.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Head motoristid! Tasuks mitte segamini ajada, kas kuumutad ühte detaili, või küpsetad kogu veskit! Pool sajandit olen asjaga tegelenud, aga kogu mootori ahju pistmist kuulen siin esimest korda, ausalt. Mida annab kogu mootori kuumutamine 100 kraadini? (see temperatuur on just teie pakutud!) Kuidas seda kuuma jurakat lahutad?
Aga, olgu! Kui kokandus meeldib, tegutsege julgelt edasi!
-
- Postitusi: 199
- Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
- Tsikkel: Jawa 360
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Kuumutades kasutame ära metallide soojuspaisumist, kas alumiiniumist karter paisub rohkem, kui terasest laager, vot seda ei tea, kuid tundub, et kergemini tuleb lahti küll.
Lisaks sellele muutub pehmemaks ka tihendi asemel kasutatud lakk.
Kogu seda kremplit tuleb lahti võtta rakisega, mis kinnitub geneka asemele või siduri poole kaane aukudesse pingutada (suruda) tuleb väntvõlli otsa ja kaaned tulevad lahti.
Mainin igaks juhuks veelkord, et see moodus vb. ei sobi jupiterile ja kuna siin juba läbuks läks, siis ehk tuleks teema kaheks teha, kus soojuspaisumist edasi saaks arutada.
Kokandus meeldib küll ja küpsetamise ajaks tuleb naine SPA`sse saata või omale garaasi teine ahi muretseda.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Kuidas miski paisub, ei tea, aga tundub, et on parem
Huumor on elus vajalik!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
koi kirjutas:Kuidas miski paisub, ei tea, aga tundub, et on parem
Huumor on elus vajalik!
Seda kuidas miski paisub õpetatakse põhikoolis.Termiline töötlemine detailide eraldamisel ja monteerimisel on peale tsiklite ka mujal mehhaanikas väga levinud.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
kõik põle sündides peast Leninid ja koolis jäetakse meelde see mis hetkel vajalik
XL1000 kirjutas:koi kirjutas:Kuidas miski paisub, ei tea, aga tundub, et on parem
Huumor on elus vajalik!Seda kuidas miski paisub õpetatakse põhikoolis.Termiline töötlemine detailide eraldamisel ja monteerimisel on peale tsiklite ka mujal mehhaanikas väga levinud.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Nüüd kisub pigem küll sinna teemasse "et foorum ei hääbuks"
Inimene ,kes on midagigi põhikooli füüsikast meelde jätnud võiks ju teada,et alumiinium paisub terasest kordades kiiremini ja rohkem.Tehnikahuvilisele inimesel nagu hetke olukorras vajalik inf.Tsiklitest huvituv inimene on minu arust tehnika huviline ehk pigem peaks seda ju olema.Seda võiks tsiklitest huvituv ka teada,et mootorataste mootori karterid on üldjuhul valmistatud alumiiniumi sulamist.Alumiinium on terasest silmaga eristatav.
Kui tehnika üldse ei huvita,siis tuleks ikka tsiklite asemel midagi muud(näiteks heegeldamine või kudumine) oma hobiks valida ja mitte oma rumalust ja tehnilist taipamatust välja näidata.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Sellest ,kes pole peast Lenin
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
paras oleks jupiteri karteri pooled lihvimis pingist läbi lasta,et saaks ilma papp tihendita kokku panna
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
XL1000 kirjutas:Sellest ,kes pole peast Lenin
No ok, tore. Aga ikkagi mulle tundub, et Sa oma põhikooli puutuva märkuse juures tsiteerisid natuke vale postitust.
Ütlen veelkord, et vähemalt kolmes erinevas laialt levinud Jawa remondiraamatus ei ole sõnakestki mootori kuumutamise kohta enne lahtivõtmist. Samas ei ole seda muidugi kusagil otseselt keelatud ka. Laagrite vahetamiseks jah, tõepoolest, on kuumutamine ette nähtud, aga selleks hetkeks peavad muud pulgad juba karteripooltest eemaldatud olema. Unustasin selle oma esimeses postituses ära märkida. Karteripoolte teineteisest eraldamiseks aga, eriti 350-stel mudelitel, on soojuspaisumise ärakasutamine küsitava väärtusega, sest väntvõlli keskmine vahesein on ju ka alumiiniumist (mitte terasest, nagu laagrid), ning paisub ju samamoodi. Teoreetiliselt muidugi natuke vähem kui otseselt soojusallikaga kontaktis olev karter, aga karta on, et see kasutegur on ikkagi tühine. Vastasel korral oleks selline soovitus arvatavasti manuaalides juba ammu olemas. Tõenäoliselt see ahju pistmine kärsatabki veidi kiviaegset hermeetikut lahti, mistõttu tekibki jutt, et täpselt nagu ei tea aga tundub et läheb paremaks. Aga väita, et lausa "tuleb kuumutada" on tehase instruktsioonide seisukohast sulaselge desinformatsiooni levitamine.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
stretch kirjutas:XL1000 kirjutas:Sellest ,kes pole peast Lenin
No ok, tore. ....
Kui nüüd minu kirjutised selles teemas üle vaatad,siis ma pole kuskil väitnud,et midagi peab või ei pea kuumutama.Kirjutasin järjest vastavalt eelnevale postile.Põhikooli füüsikale viitasin seoses ühes kirjutises olevale lausele,et miks peab midagi kuumutama ja mis see annab,kusjuures vajadusele seda teha olid viitanud hoopis teised kirjutajad.Ja kindlasti tuleb ka minu arust terasest laager pesast kergemini välja ,kui alu(või ka teras) korpust soojendada.Olenematta sellest ,kas see on manuali nõue või ei ole.Keegi on seda ilmselt ka IZ-i puhul proovinud ja sealt ka soovitus.Ilmselgelt on sellega kopeeritud Jawa manualis olevat vajadust selle töö teostamisel(seda seal küll kokkupanemise jaoks).Saan aru,et inimene tahtis teemaalgatajale anda soovitust,kuidas kergema vaevaga mootori pooled lahti saab ja see ei olnud mina.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Kui keegi viitsib Ida-Saksa MZ kahetaktiliste remondimanuaalides tuhnida, siis seal on karteri soojendamine ette nähtud nii lahtivõtmiseks kui ka kokkupanemiseks. Teooriasse laskumata ütleks, et vähemalt kolmepoolese Jawa puhul on kuumutamisest (u 120 kraadi) lahtivõtmisel palju abi.
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: 1982 Jupiter 4 taastamine
Nojah, ma isiklikult olen 360 mootoreid lammutanud ainult 2 ühikut, seega ilmselt liiga väike kogemustepagas mingite järelduste tegemiseks, aga mõlema puhul eraldusid karteripooled külmalt täiesti probleemivabalt. Üks oli muidugi paras kohvi ka, aga teine tõenäoliselt ei olnud varem lahti käinud.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.