Motokross 2011
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Motokross 2011
Tänaseks päevaks on asi sealmaal, et motokrossi hooaeg vabariigis on praktiliselt lõppenud, tiitlid ja karikad on jagatud.Jäänud on mõned atraktiivsed võistlused ja enamus tsikliomanikke hakkab järgmiseks hooajaks plaane tegema. Kindlasti on aga paljud küsimuse ees, mis saab edasi.
Enamus krossisõitjaid on harjunud arvestama motoföderatsiooni poolt välja antud reeglite, tingimuste, kalendri ja muu informatsiooniga. Sellest lähtudes tehakse otsuseid edaspidiseks.
Mõned päevad tagasi avaldas EMF-i krossikomisjon oma otsuse: http://www.msport.ee/shared/files/EMF%2 ... _09_10.doc
Kas see otsus on nüüd siis lõpuks tingitud sellest, et juhtiva organisatsiooni tegelased hakkavad taipama, et midagi on valesti, motokross on praktiliselt hääbumas, 2010 aastal toimis see suuresti "vanast rasvast".
Kas nimetatud otsuses kajastuvad punktid peaksid "päästma" motokrossi Eestis!
Sisuliselt on tegemist vana süsteemi juurde tagasi pöördumisega 125cc, Open A, Open B, Hobby C?
- Eesti MV klassid 2011
50cc, 65cc, 85cc, MX 2 jun. , MX 2, Open, seenior, Mini, K/V, Quad, Q – 100,
Q – 200
Klass MX 2 jun - (eraldi MX 2 päevast ja eraldi start MX2 jun)
Matemaatika ei ole küll tugevam külg, aga on kusagilt meelde jäänud, et liidetavate järjestusest summa ei muutu.
MX2 juunioridele meistrivõistlustel eraldi võistlussõidu tegemine on puhtalt korraldajale raha teenimise mõttega, lootuses, et samad noormehed ka kindlasti teisel päeval MX2 stardijoonele lähevad. MX2 juunioride klassis osales sel hooajal üldse kokku 20 sõitjat, kindlasti alla 10 noormehe võistluse kohta - saab päris pingevaba sõit olema. Kas föderatsiooni tegelastel on andmeid, et paljudel isadel on kindel plaan poistele kahetaktilisi rattaid muretsema hakata. Hooaja jooksul on kuulda olnud hoopis vastupidist, paljud loobuvad järgmisel aastal selles klassis osalemast.
MX1 klassi kaotamine on muidugi omaette vägitükk, aga tulemus analoogne ülalpool mainituga. MX 1 võistlejaid kippus sel hooajal napiks jääma, kas klassi Open-iks nimetamine toob sportlasi juurde? Vaevalt, jällegi kahepäevaste krosside korraldajatele lisateenimise võimalus ja MX2 klassi sõitjad võivad ilma suuremat ratast otsimata teisel päeval starti minna.
Kumbki nendest otsustest reaalselt võistlejaid krossi juurde lisaks (tagasi) ei too.
- Eesti karikavõistluste klassid 2011
50cc, 65cc, 85cc, MX 2, MX 2 jun, Open, Hobi Open , K/V, Quad, Q – 100, Q – 200
MX 2 ja MX 2 jun start koos eraldi arvestus
Kui eeldada, et karikavõistlusi peetakse järgmisel aastal ikkagi ühepäevastena, siis MX1 Openi-iks nimetamine küll ühegi võislejat lisaks ei too. Aga jah, arvestades krosside täituvust sel aastal, saab lihtsamalt läbi, pole vaja lohutussõite, kui MX2 klassis juhtub üle 30 võistleja olema, lüüakse ülejäänud Openisse. Või kui enam niigi roosiline seis pole, siis tehakse lihtsalt pooleks (15+15, 20+20 jne). Järgmisel hooajal saab kindlasti hommikuti põnev olema, pisut aeglasemad MX2 vennad seisavad kuni registreerimise lõpuni EMF-i Ford Transiti kõrval ja üritavad otsustada - sõita MX2 või Open (äkki saaks Openis parema koha...).
- Klass Hobi Open 2011 (alates 2011 aasta 1 jaanaurist s.t talihooajast )
Võistlustehnika - MX 2, MX 1, MX 3 – peab vastama Motokrossi Võistlustingimuste 2011.a nõuetele.
Stardi kestvus 10 -15 min + 2 ringi.
Võistluspäeva süsteem analoogne MX 2 ja Openile s.t hommikul jagatakse vastavalt võistlejate arvule kvalifikatsiooniks grupidesse ja vajadusel moodustub võistlussõitudeks A grupp, B grupp jne.
Eraldi arvestus Beginneritele (sportlased kes ei ole kunagi osalenud EMF-i motokrossi võistlustel v.a MMM ning Tanel Leok ja sõbrad ).
NR alused :
Hobi Open –valge põhi ja sinine(285c) nr
Beginner – sinine põhi (285c) ja valge nr
Osalemistingimused: - Võistleja litsents
- Rahvaspordi kaart
- Ilma litsentsita - osavõtumaskule lisandub kindlustus
- Hobi Open sarja võistleja, kes osaleb EMV ja EKV sarjas masinkalssis MX 1, MX 2 või MX 2 jun mingil osavõistlusel , ei oma õigust jätkata Hobi Open sarjas.
Klass Hobi Open, no see peaks küll olema "võluvits", mis Eesti motokrossi "august" välja toob!
Kuna tegemist on motosporti kureeriva organisatsiooniga, siis selle alakomisjoni otsus peaks olema määrava tähtsusega. Seega, nimetatud reeglimuudatused peaksid olema igati analüüsitud ja ka järgmiseks hooajaks kohustuslikud, kuid... millegipärast on kaheldav, et see nii lihtsalt läheb!
Beginner, selle olemus on enam-vähem selge. Klassi tegelik nimetus peaks hoopis olema Amatöör, on ju tegelikult arvestatud nende, umbes sajakonna sõitjaga, kes käesoleval aastal EHKK sarjas selles klassis sõitisid! Kas EMF-i tegelaste arvates piisab teiste poolt toimiva krossisarja "ülevõtmiseks" ainult lisaklassi loomisest!
Ülejärgmisel hooajal ei oleks nad ka enam Beginnerid, kas siis on nad Hobi Open? Ja MMM-ilt tulevad uued Beginnerid ja niimoodi igal aastal hakkab konveier uusi sõitjaid tootma, nagu ilus muinasjutt kohe!
Ja kes on aastal 2011 Hobi Open? Kas käesoleva hooaja MX1 või MX2 kuues mees näiteks võib omale kevadel sinise numbri tsiklile külge panna ja öelda, et ta on nüüd Hobi Open?
Keegi, kes võtab vastu määrava tähtsusega otsuseid motokrossi kohta, ei ole siiamaani aru saanud, et nii tervet maailma kui ka Eestit tabas paari aasta eest majanduslangus.
Motospordis ei löönud see lihtsalt nii ruttu välja - keegi ei hakanud tsikleid kohe vanarauda viima ega varustust põletama, mulje oli seetõttu petlik. Välja lõi see aga võistlustest osavõtul, krossimehed hakkasid hoolikamalt raha lugema. Föderatsioon vastas sellele "mõistvalt", kehtestas trahvid eelregistreerimise ja tänavu ka mitteosalemise eest!
Teatud asjapulgad pole kahjuks siiamaani aru saanud, et motokross Eestis eksisteerib tänu ainult sellele Hobi Open, Beginner, Amatöör klassile ja praegustele MX1, Mx2 tagaosa meestele! Mitte motokrossi tase (ehk mõningal määral) aga see, et üldse võistlusi korraldatakse, et see ära tasuks! Kui need mehed oma p....t laupäeviti kohale ei veaks, oleks suvel ainult ehk neli EMV krossi!
Põetakse juba pikemat aega et MX1 ja nüüd ka MX2 klassis ei saa B sõitusid korraldada, ei jätku võistlejaid. Kui võtta arvestuseks, et MX1 klassis on tegemist endiste 500cc meestega ja MX2 klassis kunagise 125cc poiste-meestega, siis midagi pole ju muutunud! Kui arvestades seda, et nendes klassides peaks tegemist olema kohaliku eliidiga, siis üle 15-20 sõitja ei olnud seal ka kunagi varem hiilgeaegadel.
Reeglina olid 125cc klassis poisid, kes just üle tulnud 85cc ratastelt, noored kiired mehed, kes seal juba mõne hooaja sõitnud ja kergema kaaluga vanemad, aga ikkagi kiired mehed.
Pisut kogenumad, vanemad ja toekamad sõitjad osalesid 500cc ratastel. Ja võistlustel oli neid tavaliselt umbes 15-20.
Need klassid aeti kunstlikult suureks kui kaotati hobiklass, võistlejad jagati rataste kubatuuri järgi ära. Nii tore oli vaadata kui 60+ meest ühes klassis! Alguses oli vist MX1 võistlejaid isegi rohkem, kuna Hobimeestel olid enamuses suured rattad. Aga nüüd on MX1 päris otsa lõppemas, miks? Ilmselt sellepärast, et paljud on "pensionile läinud"?
Samas, EHKK 2010 hooaeg näitas, et huvi motokrossi vastu pole kusagile kadunud, EHKK krossidel oli poole rohkem suurtel ratastel sõitjaid kui EMF-i omadel, enamus nendest ongi need "hobimehed".
Ühest ilmselt EMF pole aru saanud, praegu pole 2005 - 2007, siis võis krosse korraldada iga nädal, vahel ka iga päev. Nüüd on aasta 2010, olukord sõitjate rahakotis on kardinaalselt muutunud. Ka varasematel aastatel ei käinud enamus igal krossil, TOP10 kindlasti, aga ülejäänud mitte. Enamusel on ka isiklik elu krossi kõrval, huvilisi oli aga nii palju, et see eriti silma ei paistnud. Viimasel paaril aastal aga üritatakse kõigiga arvestada.
Alates 2005 hooajast on võistluskalendris umbes 23-24 motokrossi, lisaks noorekrossid erinevatele klassidele ja minidele. Motokrosse jagub aprillist-septembrini igale nädalavahetusele. Lisanduvad veel kestvuskrossid ja erinevad "kärnatamised" Lõuna-Eestis. Kas seda väikese Eesti jaoks hetkel palju ei ole?
EMF loodab oma Hobi klassiga vist ikkagi EHKK Amatööride peale? Ja arvab, et samad mehed paneksid järgmisel suvel 20 või rohkem võistlust, vist ikka mitte! EHKK sarjas oli sel aastal 7 võistlust, umbes sama number ongi arvatavalt juba lagi, et sarjal mõte oleks, suurem võistluste arv jätaks read hõredaks. Nendest meestest paljud tegelevad enamuse ajast muude asjadega, nad ei ole krossiga ehk maast-madalast tegelenud, seetõttu ei ole eriti kõrgeid sihte seadnud.
Selle asemel, et klasse edasi-tagasi liigutada ja "kolleegidelt" sõitjaid üle meelitada, oleks lugupeetud komisjon võinud kaine pilguga oma kalendrit vaadata ja loogilise otsuse vastu võtta.
JULMALT vähemalt kolmandik krosse kalendrist järgmisest hooajast maha võtta, kuni paremate aegade saabumiseni! Milliseid võtta, seda saab isegi http://www.mylaps.com lehe põhjal otsustada. Kui ikka võistlejad teatud krossidel käia ei taha, peab seal ju midagi viga olema. Enamus krossimehi teab niigi, kus korraldus ja raja ettevalmistus juba ammu soovida jätab.
Kõik kalendris olevad võistlused peavad olema tiitlivõistlused (KV, EMV) osalevatele klassidele, siis ei tehta kellelegi "liiga".
Tegelikult ega sellest leierdamisest niikuinii midagi paremaks ei muutu...
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Motokross 2011
Lugesin kah seda EMF krossikomisjoni otsust ja ei suutnud nende motiividest aru saada. Maida oli pikk jutt ja 100% nõus aga panen siia kirja oma arvamuse:
- MX2 Jun võiks olla eraldi klass eraldi stardiga, aga just EKV sarja raames, mitte EMV. Põhjendus oleks see, et EKV sari on tihedam ja kui MX2 Jun on mõeldud sellistele noortele sõitjatele, kes alustavad krossiharrastust suht hilja (st. ei ole osalenud 50, 65 ja 85 klassides) ja pelgavad MX2 konkurentsis sõita, siis nad just tõenäolisemalt osaleksid EKV, mitte EMV sarjas.
- MX1 kaotamine ja Openi´ga asendamine on täiesti arusaamatu. Ok, saaks veel aru et pannakse kokku MX1 ja MX3 aga minu teada neid MX3 rattaid praktiliselt enam ei ole. Kas sellega taheti anda tippvõistlejatele võimalus osaleda kahel päeval ilma kahte ratast omamata? Selle oleks võinud ju lahendada kasvõi erilubadega vms. lahendusega. Nüüd tekib tõesti naljakas olukord, et need MX2 sõitjad, kes üldarvestuse koha eest ei võitle vaatavad hommikul kus mugavam sõita on.
- Hobiklass on täiesti arusaamatu, kuna antud dokumendist ei selgu poole sõnagagai mis imeloom see Hobisõitja on?
- Kui EMF tahab võistluste kvaliteeti tõsta, siis võiks pigem võistluste arvu vähendada. Tean mitmeid, kes see aasta jätsid osad võistlused rahapuudusel vahele. Ega see majanduslanguse selgroog ei ole veel lõplikult murtud.
Re: Motokross 2011
Tere kõigile krossisõpradele.
Hoian huviga pilku peal Bikeri krossiteemadel, kuna midagi ikka siit välja annab lugeda, mis siis ikkagi toimumas on Eesti motokrossis, no ja muidugi Ruudulipp ka annab operatiivset inffi! Kõige rohkem kogu selle artikli juures teeb muret see, et on ikka häbematus küll hakata nüüd EHKK sarja mehi üle vedama EMF-i poolele, ma ei taha kade olla, kuigi see siit nii ehk paistab, kuid on ju siililegi selge, et nii siin just EHKK poistega juhtumas on ju! Aga ega kätt ette panna ei saa nüüd, igaüks valib ise oma organisatsiooni kus ta sõita tahab ja ju siis aeg näitab, kes ja kus sõidab, põnev saab olema igatahes näha sõitjate eelistusi, samas muidugi jääb segaseks see, kas nüüdne EHKK sõita võib sõita siis kahel poolel???!!!! Ise osalesin seeaasta vaid ühel EHKK etapil Valgas ja jäin korraldusega igati rahule, kõik toimis nagu pidi. EMF-i korralduse poole pealt ei oska muud kaasa rääkida, et pealtvaatajate piletihind on ikka kohati üle mõistuse!!! Varsi oleme euro staatusega maa rahakasutuselt ja olen mitu aastat käinud Salos Soomes selle riigi meistrikaid vaatamas, kus piletihind on kõigest olnud 5€ (78EEK), igati mõistetav ja ei tule mõttessegi et seda palju oleks, samas kui eestis krossil käies olen pidanud maksma 150EEK = 10€!!! Muidugi on olnud ka Soomes kallimaid võistlusi, Vantaas kindlasti, kuid seal on ka tase olnud kõvem ja siinne elatustase on ka nagu midagi muud! Soomlastel on hea ütlus: Maalla maan tavalla- igal maal oma tavade järgi, pidades silams siin just elatustaset ja sellega seonduvat, kuid Eestis see vist ei toimi nii siiski!Ehk siis eesti keskmine peaks olema mingi 20000 EEK-u.
Ruudulipp kirjutas suurest Honda hullustusest baltikumi toetamisel ja eestis läbi Redmoto seda tehes, kuid kõik me teame et Redmoto sööb sind hindadega ära enne, kui sa arugi oled saanud, kus see point siin on? Et kui on kriisiaeg siis imeme veelgi rohkem raha välja sõitjatelt tehnika omamisel ja soetamisel, kas nii? Ei oska küll eriti arvata midagi sellest Honda promomisest Eestis, samas kui Lätis toimib Honda imehästi ja tean paljusid, kes kõik oma jupid sealt toovad... mingi vahe siin ju peab olema, ei ole ju mõtet maksta üle asju, kui tegemist on originaal osadega veel!
Omaltpoolt soovin harrastajana kõigile kena sügist ja tulevat uut hooaega!

Re: Motokross 2011
poole tunni pärast hakkab EMF-i aastakonverents. Selle dokumendi võiks seal keegi ette kanda.
Aga tõenäoliselt ei juhtu midagi, sest puupead ju ajutegevuseks võimelised pole.
Kõik läheb samamoodi edasi, OPEN litsentsi omanikke jääb järjest vähemaks, EMF vorst leival järjest õhemaks.
-
Teema algataja
Re: Motokross 2011
mella kirjutas:poole tunni pärast hakkab EMF-i aastakonverents. Selle dokumendi võiks seal keegi ette kanda.
Aga tõenäoliselt ei juhtu midagi, sest puupead ju ajutegevuseks võimelised pole.
Kõik läheb samamoodi edasi, OPEN litsentsi omanikke jääb järjest vähemaks, EMF vorst leival järjest õhemaks.
Aastakonverentsil nii "tühiste" teemadega ei tegeleta:
Juhatuse poolt ettepandud päevakord on järgmine:
- koosoleku reglemendi kinnitamine;
- juhatuse ülevaade tehtud tööst;
- föderatsiooni liikmemaksu ning sisseastumistasu määra ja tasumise tähtpäeva kehtestamine;
- majandusaasta aruande kinnitamine;
- audiitori valimine.
- föderatsiooni nõukogu valimine
Re: Motokross 2011
päevakorda võiks veel lisada:
aurahade kujunduse kinnitamine;
aurahadega kaasnevate preemiate suuruse kinnitamine;
aurahade jagamine;
aurahade jagamisele järgnev bankett
Re: Motokross 2011
Kuniks EMF krossidel on stardimaks 500-600kr ja hunnik sanktsioone, ei ole EHKK sarjast üleminejaid eriti loota. 200kr-se osalustasu vastu ei saa.
Motosport EI PEA olema kallis harrastus, kui seda kunstlikult kalliks ei aeta.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Motokross 2011
mella kirjutas:Kuniks EMF krossidel on stardimaks 500-600kr ja hunnik sanktsioone, ei ole EHKK sarjast üleminejaid eriti loota. 200kr-se osalustasu vastu ei saa.
Motosport EI PEA olema kallis harrastus, kui seda kunstlikult kalliks ei aeta.
Ära ikka üle ka pinguta. EHKK reeglina 300,- ja EMF reeglina 400,-.
-
Teema algataja
Re: Motokross 2011
Mina tahaks teada, kui palju loodetakse uude hobi open klassi sõitjaid juurde saada? Kui nüüd meenutada, siis EMFi reeglid keelasid osaleda EHKK sarjas. See aasta on pea paarsada hobimeest sellest sarjast läbi käinud. Kui nüüd tähte närida, siis ei tohiks EHKK sarjas osalenud sõitjad üldse EMFi võistlustest osa võtta (pidavat järnema sanktsioonid)! Või siis olude sunnil süüakse oma sõnad ära ja muudetakse EMF`i piiblit!?
-
Teema algataja
Re: Motokross 2011
Tegin kiire "inventuuri" digitaalses meedias ja salvestasin mõned lingid, kus juttu motokrossist vabariigis, vastavate ametimeeste pöördumised, võistlejate ja kiibitsejate kommentaarid jne.
Teemasid ja kommentaare lugedes võib järeldada, et "kala hakkas peast mädanema" juba vähemalt 2007 aastal, probleem oli küllaltki oluline, sest nii palju kommentaare muud teemad ei kogunud.
Kas nendest mõttevahetustest ka mingit kasu sündis, võib igaüks ise otsustada.
Küll on aga kindel, et osa kunagi EMF-i ülistanud ja "hobikrossi" siunanud asjaosalistest on käesolevaks ajaks oma tõekspidamisi muutnud...
http://www.msport.ee/index.php?page=64&id=34
http://www.msport.ee/shared/File/EMF-i% ... miseks.doc
http://www.msport.ee/index.php?page=64&id=455
http://www.msport.ee/index.php?page=64&id=485
http://www.msport.ee/shared/File/02.03.2010(1).doc
http://www.msport.ee/shared/File/Juhatu ... 010(1).doc
http://www.msport.ee/shared/File/EMF%20 ... 0otsus.doc
http://www.motorsport.ee/?id=main&n=1880
http://www.motorsport.ee/?id=main&n=1874
http://www.motomaania.ee/2008/02/emx-mo ... hva-poole/
http://www.motomaania.ee/2008/02/emf-te ... itsentsid/
http://www.motomaania.ee/2008/02/kupseb ... rossisari/
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=53&t=57576
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=53&t=55008
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=53&t=48236
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=53&t=52432
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=53&t=50515
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=53&t=37924
http://www.ehkk.ee/
-
- Postitusi: 33
- Liitunud: 03 Apr 2008, 21:29
Re: Motokross 2011
Täpsustus MX2 juuniori kohta. See klass ei ole algajatele ja kes ei taha koos kõvematega sõita. See on mõeldud kahetaktilistele. Tänavu hakati Euroopa MV korraldama 2-taktilistele ning seetõttu otsustas EMF luua huvilistele oma klassi.
-
- Postitusi: 33
- Liitunud: 03 Apr 2008, 21:29
Re: Motokross 2011
Lugupeetud krossimehed!
Järjekordselt on siis lahti läinud arutelud krossi tuelviku jms. kohta. Jällegi on siin maad võtmas "klatš", kes millise põõsa ees või taga sõidab ja EMF on loll ja EHKK on hea jne. Minu arvates pole Eesti motokrossi tulevikku silmas pidades küsimus üldse mitte selle, et kelle all ja millises klassis sõita. Hobimehed ja muud mehed, kes ka natuke võidu sõidavad ei muuda enam tulevikku. Põhiküsimuseks on ja jääb, kuidas saada rohkem noori motokrossi juurde. Pigem muudaks siis arutelu suunda ja mõtleks selle peale, kuidas lapsi tikli selga ja võistlema panna. Ja unustaks selle, et EMF on loll ja EHKK on hea ja vastupidi.
Tänan.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Motokross 2011
tavaline inimene kirjutas:Täpsustus MX2 juuniori kohta. See klass ei ole algajatele ja kes ei taha koos kõvematega sõita. See on mõeldud kahetaktilistele. Tänavu hakati Euroopa MV korraldama 2-taktilistele ning seetõttu otsustas EMF luua huvilistele oma klassi.
Eksid. juunior on vanusepiiranguga klass just noortele sõitjatele.
MX2 Jun on vanusepiiranguga klass alates 13 (tava MX2 alates 14) kuni 19 (tava MX2 piiranguta).
-
Teema algataja
Re: Motokross 2011
tavaline inimene kirjutas:Täpsustus MX2 juuniori kohta. See klass ei ole algajatele ja kes ei taha koos kõvematega sõita. See on mõeldud kahetaktilistele. Tänavu hakati Euroopa MV korraldama 2-taktilistele ning seetõttu otsustas EMF luua huvilistele oma klassi.
Seda enam, et tegu pole algajatega, miks nad siis omasugustega koos ei võiks sõita, niikaua kui nende arv piisavalt suureks pole kasvanud. Euroopas hakati küll vastavat sarja korraldama, aga kas sellel ka tulevikku on, meil tuntud poistest osaleb selles ainult Venemaa juurtega V. Golovkin. Andre Park tegi hooajal alguses ka seal kaasa, aga millegipärast loobus, selle põhjuseid võib papa Parki käest küsida...
Teiseks, tsiklitootajatel on kahetaktiliste tootmine hetkel praktiliselt peatunud, uusi mudeleid pakuvad ainult KTM ja Yamaha (iseasi, kas seal ka midagi edasi arendatud on). Teiste tootjate vanemate aastakäikude "võrre" on kindlasti võimalik hankida, paljud isad aga kindlasti tegutsevad majanduslikel kaalutlustel - kahetaktiliste järelturg hetkel praktiliselt puudub (EHKK sarja vastav klass oleks kindlasti üheks väljundiks).
-
- Postitusi: 33
- Liitunud: 03 Apr 2008, 21:29
Re: Motokross 2011
MX2 on vähemalt MM-i tasandil vanusepiiranguga....Ikkagi on MX2 juunior mõeldud kahetaktilistele ja kiiresti sõita soovijatele.
Loomulikult võivad algajad töristada ka omaette metsas, kahjuks nii ei tule kogemusi. Loomulikult on maitse küsimus, kas aeglaselt võidu sõita või mitte.
-
Teema algataja
Re: Motokross 2011
tavaline inimene kirjutas:Lugupeetud krossimehed!
Hobimehed ja muud mehed, kes ka natuke võidu sõidavad ei muuda enam tulevikku. Põhiküsimuseks on ja jääb, kuidas saada rohkem noori motokrossi juurde. Pigem muudaks siis arutelu suunda ja mõtleks selle peale, kuidas lapsi tikli selga ja võistlema panna. Ja unustaks selle, et EMF on loll ja EHKK on hea ja vastupidi.
Tänan.
Kahjuks, need hobi-ja muud mehed ongi veel jäänud, kes seda tulevikku muudaksid. Nendel juba olemasolevad või tulevikus olema saavad pojad on need noored, kes peaksid krossi juurde tulema! Motokross on niivõrd spetsiifiline ala, et alavõõras inimene reeglina oma võsukesele tsiklit ei osta. Parematel aegadel on neid rattaid kuurinurka soetatud piisavalt, kui elavat eeskuju peres pole, ei ole sealt ka erilisi sõidumehi välja kasvamas. Lööge lahti hetke MX2, MX1 sõitjate nimekiri, enamuses praeguseks kuni 25 aastate (ütleme, küllatki kiirete) noormeeste isad on suuremal või vähesemal määral motokrossis ise kaasa teinud.
-
- Postitusi: 33
- Liitunud: 03 Apr 2008, 21:29
Re: Motokross 2011
Kus Hobi ja muu meeste pojad siis on? Eesti MV käis 50 klassis tänavu rajal 18 poissi...Suuremad lähevad kevadel 65 peale üle...palju 50 poisse jääb siis?
Re: Motokross 2011
tavaline inimene kirjutas:Lugupeetud krossimehed!
Pigem muudaks siis arutelu suunda ja mõtleks selle peale, kuidas lapsi tikli selga ja võistlema panna. Ja unustaks selle, et EMF on loll ja EHKK on hea ja vastupidi.
Pigem ikka saaks enne organisatsiooni juhtimise korda, küll siis muud asjad järele jõuavad...
Ma küll ei lubaks last sõitma organisatsiooni võistlustel, mida juhitakse nagu pime invaautot... Piisavalt muid võimalusi on ka, kui äärmiselt ignorantsele organisatsioonile ülalpidamiskulusid taguda.
Mida on EMF tavalise harrastaja jaoks teinud? Mitte emmigi! Ainult sanktsioonid ja ähvardused.
Kevadel sai tehtud korduvalt ettepanek teha kõigi motoalade peale ühine kalender, kus igal ajahetkel oleks pädev ülevaade kõigi samal päeval toimuvate ürituste kohta. Isegi lahendus oli olemas ning ette söödetud ( http://www.mootorratas.ee/motokalender ). Sellele pakkumisele isegi ei vastatud. Siiamaani tuleb neid msporti lehel eraldi failidest otsida.
Küll aga suudeti võistlusaega nädal enne võistlust 1 päeva võrra nihutada ning peale salajase muutuse exceli failis ei ridagi uudistes.
Harrastajavaenulikust suhtumisest ma ei hakka rohkem seletama, seda teab juba ammu igaüks.
Selle asemel, et Eesti motosport korda teha nii, et kõigil hea oleks, irvitatakse potentsiaalsete rahatoojate üle ning ümmardatakse kahe käe näppudel üles loetavaid tippe, loobitakse kaikaid kodaratesse teistele sarjadele koostöö asemel.
Eesti motosport Euroopasse? No ja siis? Kuidas see harrastajat puudutab? Ei puudutagi? milleks siis see organisatsioon neile?
-
- Postitusi: 151
- Liitunud: 23 Sept 2007, 18:26
- Tsikkel: honda/suzuki
- Asukoht: Valgamaa
- Kontakt:
Re: Motokross 2011
hm, ma lugesin avapostituses antud lingilt, et päevakorras oli 5. punkti (5.töö noortega), aga klikkides ma seda 5.punkti ei näinudki..kas seda pole või kuidas....?
Ka mina loen välja hobi klassi lisamisest tiitlivõistlustele meeleheitliku ponnistust saada juurde sõitjaid ja vastvalt siis ka ressurssi.täiesti arusaadav, et organisatsioon ei saa areneda kui puudub resurss,aga siiski...siiski .Minu arvates peaks EMV ja EKV jääma arenguplatvormiks rahvusvahelistele võistlustele ja need peaks olema Eesti nn. eliitvõistlused ja seda peab toetama riik+ muud vahendid, mitte hobisportlased.EMF on oma käsude-keelude, "kaigastega " jms pigem takistanud motospordi arengut kui soosinud.Nu kujutame ette, et iga mees või naine,kes natukenegi oskab oda peos hoida läheb kohe EMV-le ja Kergejõustiku Liidul on kama,kas ta viskab 10 meetrit või 50 meetrit-peaasi,et osavõtumaksu maksab ja litsentsi ostab.Ja klass oleks HOBI_ODA klass Ja kui keegi Kükametsa külas tahab küla odaviskevõistluse teha paneb VETO peale ja kui mõni Eesti tippmees tuleb külalisena seda võistlust propageerima -saab 1.kuu ajalise võistluskeelu.....totrus ju! Aga EMF-i puhul täidsa okey....
Meie klubis on 15 noort ,kellest pooled on võistelnud ühe hooaja ja teine pool aasta aega trenni teinud ja natuke võistelnud.
Kujutage nüüd ette ,et me saadame nad kohe EMV või EKV-le....meie mõistus keeldub seda soosima! rahvaspordikarikas,LAMA ja EST_LAT lastesari olid sel hooajal ainukesed mõistlikud väljundid lastele.Nüüd edasi me mõtleme, et 2-3 poissi on valmis järgmine hooaeg osalema EMV ja EKV-l ning teised alustavad ülalnimetatud sarjades..loogiline ju.Siit järgnebki arusaamatus,miks ei või teha koostööd,miks ei või olla EHKK-nn.hüppelauaks?
LAMA kadalipp Lätis oleks pidanud ammu õpetama ka EMF-i, tänavu oli LAMAL juba 353 osavõtjat ,neist 103 last ja sari kasvab!Ma loodan, et mõistlikud mehed teevad ise oma otsused ja keegi sinna EMF-i hobi klassi ei lähe, sest see on puhas resursi teenimise koht,kedagi ei huvita EMF-is Teie areng või püüdlused.
-
Teema algataja
Re: Motokross 2011
mx77 kirjutas:mella kirjutas:Kuniks EMF krossidel on stardimaks 500-600kr ja hunnik sanktsioone, ei ole EHKK sarjast üleminejaid eriti loota. 200kr-se osalustasu vastu ei saa.
Motosport EI PEA olema kallis harrastus, kui seda kunstlikult kalliks ei aeta.Ära ikka üle ka pinguta. EHKK reeglina 300,- ja EMF reeglina 400,-.
Pigem võib olla takistuseks EMF ühekordse litsentsi hind. +600 EEK stardimaksule lisaks maksta et ühel võistlusel osaleda on way too much. Mina näiteks oleks tahtnud prooviks sõita ühe EKV enduro/kestuse sel sügisel aga just ühekordse litsentsi lisakulu tõttu jääb see tegemata. Võib-olla on see mu isiklik traagika...
-
- Postitusi: 33
- Liitunud: 03 Apr 2008, 21:29
Re: Motokross 2011
Jutustame siis, et teeme organisatsiooni korda ja poisse rajale ei lase! Tubli ja õige suhtumine!!
Re: Motokross 2011
mx77 kirjutas:mella kirjutas:Kuniks EMF krossidel on stardimaks 500-600kr ja hunnik sanktsioone, ei ole EHKK sarjast üleminejaid eriti loota. 200kr-se osalustasu vastu ei saa.
Motosport EI PEA olema kallis harrastus, kui seda kunstlikult kalliks ei aeta.
Ära ikka üle ka pinguta. EHKK reeglina 300,- ja EMF reeglina 400,-.
Ma ei tea, milliseid reegleid sa mõtled, aga Kose viimane kross oli 500. EHKK on tõesti 300.
Re: Motokross 2011
tavaline inimene kirjutas:Jutustame siis, et teeme organisatsiooni korda ja poisse rajale ei lase! Tubli ja õige suhtumine!!
Kui organisatsioon on korras, siis poiste rajale saamisega probleem ei ole. Või on meil korras organisatsioonist erinev arusaam.
-
- Postitusi: 33
- Liitunud: 03 Apr 2008, 21:29
Re: Motokross 2011
Mis sel EMF-il siis häda on? Kallis?Kiusavad hobikrossitajaid?Kehvad rajad?Olematu kiirabi?Aeglased sõitjad? Või olete ise kibestunud? Kui lugeda siinset foorumit, siis kross Eesti on häda ja viletsus. Äkki olete ise häda ja viletsus? Mul on üks küsimus veel: kui te kurvi tsikliga läbite, kuhu pilgu suunate?
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: Motokross 2011
Mis siin sajatada, eks igal organisatsioonil on oma poliitika ja selle nägemuse ellu viimine erinev. Ei ole halba ilma heata ja vastupidi ,kuid samas pole asjad ka kunagi mustvalged.
Kui nüüd rääkida uutest klassidest jne. siis kui on EMF il hobiklass mis seal halba, harrastajaid on ju üksjagu ja vast nii mõnigi lööb ka seal kaasa , n.ö. igaleühele oma. Noorte rajale saamine on vast nata keerulisem , kuna kui tahad kellestki kiiret sõitjat teha siis eelarve ei ole mitte väike ja seda enam peaks soodustama nende rajale tulekut kasvõi sümboolse stardimaksuga, mis iseenesest ei tohiks suurele organisatsioonile küll mingiks takistuseks olla. Omaltpoolt (EHKK) anname järgmisel hooajal panuse sellega ,et 50,65,85 klassid pääsevad starti vaid transponderi rendi tasuga ja loodetavasti ei hakka keegi takistama ega hirmutama neid kes soovivad meie sarjast osavõtta. Omapoolse kalendri püüame taas mahutada nii,et ei tekiks kattumisi teiste krossidega jne. Meie sarja mõte on siiski pakkuda sõidurõõmu neile kes ei taha, ei viitsi vms. lüüa kaasa EKV ja EMV l või kellele neist veel väheks jääb ja kindlasti pakkuda võimalust saada esmakogemusi motokrossi võistlustingimustes ning läbi selle julgustada osavõttu hiljem juba ka kõrgema tasemega võistlustest.
Kena sügishooaja jätku kõigile!!!
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
-
- Postitusi: 151
- Liitunud: 23 Sept 2007, 18:26
- Tsikkel: honda/suzuki
- Asukoht: Valgamaa
- Kontakt:
Re: Motokross 2011
Tore , et EHKK järgmine hooaeg lapsed sisse toovad, see avardab kindlasti algajate võimalusi Põhimure ongi tegelikult siin see lootus, et ei hakata kedagi hirmutama ja takistama..aga kas me saame olla kindlad? Möödunud hooaeg näitas ilmekalt EMF-i suhtumist, sanktsioone ja hirmutamis taktikat.Kui litsentsiga poiss tahab trenni mõttes oma kodurajal teie võistlusel osaleda-ootab teda võistluskeeld-see ongi ebanormaalne ja arengu takistuse üks külgi.
Muidugi vahet pole, las EMF paneb hobi klassi sisse, nende rida....lihtsalt inetu on üritada hobiklassist teha lihtsalt EMV sponsorit.Kui 50 meest teevad litsentsi a1500 EEK-i, siis on see 75 tuhat lisaraha EMF-le.Tridens sponsoreerib aastas EMF-i ca 100 000 tuhandega-peaaegu võrdväärsed toetajad.Nu oke, kui see raha läheks lastesporti võiks ju veel kuidagi leppida, kuigi ikkagi mina arvan,et EMV jäägu ikka eliitvõistlusteks,mitte palaganiks ja harrastajad saavad sõita oma toredas EHKK-i sarjas, millele loodan- jagub eluaastaid ja kasvuaastaid pikaks ajaks
-
Teema algataja
Re: Motokross 2011
tavaline inimene kirjutas:Lugupeetud krossimehed!
Järjekordselt on siis lahti läinud arutelud krossi tuelviku jms. kohta. Jällegi on siin maad võtmas "klatš", kes millise põõsa ees või taga sõidab ja EMF on loll ja EHKK on hea jne. Minu arvates pole Eesti motokrossi tulevikku silmas pidades küsimus üldse mitte selle, et kelle all ja millises klassis sõita. Hobimehed ja muud mehed, kes ka natuke võidu sõidavad ei muuda enam tulevikku. Põhiküsimuseks on ja jääb, kuidas saada rohkem noori motokrossi juurde. Pigem muudaks siis arutelu suunda ja mõtleks selle peale, kuidas lapsi tikli selga ja võistlema panna. Ja unustaks selle, et EMF on loll ja EHKK on hea ja vastupidi.
Tänan.
Mis puudutab lapsi kes sõidavad quadi,siis asi on lihtne
*Quad 50 puudub täiesti 2011 aasta EMF-i võistlusklasside nimekirjast
*Quad 100 ja 200 sõidavad koos aja ja raha kokkuhoiu eesmärgil
Kellepealt siis veel kui mitte laste pealt kokkuhoida-ehk siis alates 7 aastased 100sed kuni 15aastased 200sed on pandud koos rajale sõitma.
Praegu sõitjatel kindlasti probleemi polegi nemad on juba harjunud sellega ,kuid potensiaalsed uued tulijad 7-8-9 aastased poisid(need kes hetkel rajaääres pealtvaatajad on ja võibolla tahaks ka proovida ,kui lõbus neil oleks 200se ja nt 15 aastasega võidu kihutada?
See oleks ju sama kui pandaks kokkuhoiu mõttes ühele joonele tsikklid 50,65 ja 85. Selline käitumine ei soodusta teps mitte noorte toomist motokrossi juurde
(mitte üks muu klass ei sõida koos näiteks tsikkel 50cc ja 65cc ka siis mitte, kui neid vähe joonel on )
*Lisaks kõik noored võiks saada EMF-i ajavõtusüsteemi kasutada tasuta,see 100.- on noorele krossimehele ikkagi väike kokkuhoid ja EMF-i see pankrotti ei ajaks.
*Võiksid olla ka EMF-i litsensid noortele odavamad või tasuta.(Litsensiga kaasnev kindlustus ju tundub noorematele suht mõttetu asi,kui hüvitatakse ainult surm või püsiv puue,mitte et kindlustust olema ei peaks aga võibolla veits teises formaadis ja noortele soodsamad tingimused)
-
- Postitusi: 165
- Liitunud: 17 Nov 2008, 18:18
- Tsikkel: KX125;IT250;KXF250;KLE500;SX45
- Asukoht: Pärnumaa
Re: Motokross 2011
....Ka eelmine aasta lubati 2010 korraldada MX2 jun. ERALDI starte,mis esialgu mind rõõmustas. Küsimus:MITU eraldi starti MX2 jun. arvestuses see aasta toimus??? Peale selle lubadus tuua Äksi noortekrossile see klass!! Kas toodi????
Praegu olen küll seisukohal,et EMF on lubanud juba selleks aastaks selliseid asju,mida tegelikkuses pole,et pole suurt lootust ka järgmisesse aastasse....
Re: Motokross 2011
to 544mx , mine aga söitma ,sest rahvasportlase ühekordne litsents 200 eeki ekv ja emv-l. Parem ikka kui 600.
Aga edu teile "loo jahvatamisel" -soovitus -kirjutage raamat kogu sellest foorumist ja halast ,et kes on hea ja kes on halb ,et kus 100eeki kallim ja kus 100 eeki odavam osavött.
Veel soovitan köigile ,kellel praegused asjad ei meeldi--minge Tallinna,"lööge jalaga" Emf -i uks lahti ,öelge ja arutage,mis teil öelda on ,uskuge mind ,kindlasti leiate mingi kompromissi,mis mölemaid pooli rahuldab. Näitena vöin tuua ,et nii tegin mina kui käisin ühekordset litsentsi hinda läbi rääkimas.
Tulemus tuli ---600pealt 200peale -pole ju paha.
See poole öigem tegu kui siin foorumis halada ...
Kurat ja söita on vaja ,koguaeg ja koguaeg. Mina söidan niipalju kui jöuan ja kindlasti osalen nii "emfi kui ehkki" üritustel järgmine aasta ja kui keegi tahab ähvardada vöi karistada -palju önne neile,laske käia ... elu läheb edasi ja minu elus ei muuda see sittagi ,kes söita tahab see söidab,olgu see 100eeki kallim vöi odavam.
Mudarikast sügist.
Lärm
-
- Postitusi: 432
- Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
- Tsikkel: why ze
- Tänanud: 1 kord
Re: Motokross 2011
Kujutan ette kui läheksin ja üritaksin läbi rääkida litsensi hinda 2000 kroonilt näiteks 1000 krooni peale ja nemad küsiksid, et mille pealt emf peaks kokku hoidma ja mina vastaksin, et koligu plazast kuskile odavama üürihinnaga keldrisse ja vähendage töötajate palku, siis nad enam minuga edasi ei räägiks.
Aga huvi pärast võiks isegi minna
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.