Quo vadis Eesti motokross
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Quo vadis Eesti motokross
Alustuseks väljavõte Pärnu Motoklubi kodulehe foorumist, milles sai enne Pärnu Kuninga motokrossi küsitud korraldajalt nendepoolset selgitust viimasel ajal kombeks saanud ettemaksu ja lisatasu kohta võistlusele registreerimisel. Kahjuks konkreetset vastust korraldaja ei andnud, mõtteavaldused on kronoloogiliselt pööratud järjekorras:
2009-07-11 08:56:44 ütles aavik nii:
eks see 200.- korrni on tingitud sellest,et enamus on sellise asjaga päri.kui ikkagi keegi ei ole nõus sellise nonsensiga siis poleks ka kellelgi mingit seaduslikku alust seda 200.- nõuda.ja tõepoolest keegi ei tea kas ta neljapäevasel treeningul ehk ei vigasta end ja sõitma tulla ei saa,sellisel juhul peaks raha tagastamine toimima ka nii ,et mitte ma ise ei pea tagasi nuiama hakkama aga motoklubi ajab ise järge ,et kes ei võtnud osa sel päeval ja tagastama raha maksja kontole,mitte ,et ma peaks põhjendama ja lunima oma raha tagasi ja siis mõni pekinägu otsustab kas anda või mitte,tundub nagu elaksime endiselt "vanas heas ajas" sest mõnedele tegelastele ei jõua endiselt õiglase turumajanduse põhimõtted kohale.Kui raha küsitakse siis peab selle eest ka midagi tegema või kuidas teile tundub?!
2009-07-10 08:54:34 ütles marx nii:
Kallid kritiseerijad, otsige ülesse sellise klubi foorum, kes Teile Teie rahasid tagasi ei maksa või kes Teile kõige rohkem närvidele käib ja siis andke seal täiega tuld!
Lihtsalt ajapuuduse tõttu ei ole võimalik Pärnu Motoclubi korraldajatel teiega hetkel pikemalt "vestelda".
Hoidkem parem pöialt, et ilma annab ja et Kunni kross õnnestuks. Tänud.
2009-07-10 01:58:21 ütles kah võidusõtija nii:
Mehed, te siin räägite, et see lisa 200 krooni leida pole mingi tegu. Kurat kui Sinu jaoks on 200 krooni teenimine nii lihtne siis äkki viskad mulle sponsi vähe. Motokross, on kallis ala, seda teame me kõik, alati on lihtne öelda, et ära sõida või vali odavam ala. Aga mõelge sellele, et me tuleme teie krossile, paneme endale kütuse autosse, siis veel bensiini, ostame rehvid, maksame osalustasu.
Järgnev jutt aga ei puuduta praegu Pärnu Kuningat, aga üldiselt Eesti Motokrossi, kus korraldajatel on võistlejatest pohhui suhteliselt, kui osalustasu oled maksnud on tal savi, sõida kasvõi kinnissilmi. Ehedad näited on Vaabina, kus rada tolmas. Ja paljud teised külakrossid, kus raja hoolduses pole sõna otseses mõttes mitte sittagi tehtud, saaks vaid papi kätte.
Kõik küsivad pappi, aga võidumehed saavad mingi sitase 200 kroonise kulku, heal juhul pudeli sovetskojet ja sooja käepigistuse. Sa tuled krossile a'la 2000 kroonise eelarvega, ja tagasi saad hea sõidu ja õnne korral kulku ja shampuse.
Siinkohal tahaksingi tänada Nii Pärnu Kuninga, Sõmerpalu ja ka Mulgikrossi korraldajad, kes annavad esimesele kolmele korraliku auhinna raha ja hea õnne korral esimesele viiele ka stardiraha tagasi.
Aga mehed, kuuspäeva enne võidusõitu endale osalustasusi küsida ja kui ei maksa ja võistlusele kohale tuled ja veel lisapead maksma on TUULA LOLLUS. 6 päevaga võib motospordis kõike juhtuda, kukud ja vigastud, tehnika annab otsad ja kunagi ei saa keegi mitte midagi tagasi. Öeldakse vaid oma VIGA
2009-07-09 22:27:59 ütles marx nii:
Osalustasu ja see lisatasu on kirjas ka EMF-i krossikomisjoni poolt koostatud võistlustingimustes. Külakrossidel võib mõni korraldaja teha kõik oma kulul kui tahab.
Meil aga on loota ja on eeldatud natuke korda ja distdipliini.
Kui hr "võistleja" avalikustaks meile oma nime, siis vastu tulles ja aru saades tema majanduslikust probleemist, saaksime teha sellise tubli etteaste eest temale siis selle erandi, et me ei võta hilinenud registreerimise eest lisatasu.
Samuti ei ole kuulnud, et keegi kellel on midagi juhtunud või ei saa mingil põhjusel tulla poleks oma raha tagasi saanud.
See süsteem on loodud distsipliini ja korra loomiseks kogu motokrossi süsteemis. Ja "võistlejale" veel niipalju, et ega sa vist ikka palju neid krosse korraldanud pole, et sa aru ei saa miks ja kuhu raha kulub. Loomulikult on see äri aga kindlasti mitte ei ole see selline äri mis mütsi loopima paneb. Riskid (ilm ,publik,jne) on liiga suured.
See lisa 200 jääb ju ära kui õigel ajal registreerud. Kas ei ole lihtne?
Ja veel sulle võistleja - korraldajatega on meie puhul tegu ka võistlejatega kes käivad ja võistlevad üle eesti ning meie ei näe selles ettemaksus küll mingit probleemi. Huvitav miks?
2009-07-09 18:04:09 ütles osaleja nii:
see ei tununud küll väga kurtmise moodi,sest kirja on pandud jutt,mida on kuulda igal võistlusel ja küsimused on õigustatud.Sama ka see 200 kroonine lisatasu,see ei ole EMF väljamõeldis vaid ikka korraldajate poolt koostatud juhendis.Ühed korraldajad nõuavad seda teise mitte..
ja kindlasti ei ole see jutt kurtmine,kui ma maksan mingi summa raha,siis tahan ka teada,mille eest.täiesti normaalne
2009-07-09 16:59:15 ütles margo nii:
Vales kohas kurdad oma probleemi. Minu arust oleks vähemalt eestikate puhul EMF i kohustus garanteerida võistluse toimumine. Sportlastelt võetud raha peaks sporti tagasi minema, mitte eelarveaukude lappimiseks.
Antud olukorras on iga viimane kui risk korraldaja kanda, pane ennast parem tema olukorda, kross ei ole odav sport ja selle 200 eeku ikka leiad.
2009-07-09 14:40:35 ütles Võistleja nii:
Paistab, et Pärnu Motoklubi juhtivad tegelased pole siiski aru saanud minu poolt esitatud küsimuse mõttest.
Ei ole mingisugust kahtlust, et Teie korraldatav Pärnu Kuningas on kindlasti üks paremini toimivaid motokrosse hooaja jooksul ja au Teile selle eest. Sellise ürituse läbiviimine ei ole kerge, eriti viimaste aastate ilmaolusid jälgides, aga kindlasti mitte võimatu.
Kodanik Võistlejal on täiesti olemas arusaam ja kogemused, kuidas motokrossi võistlusi korraldatakse. Üks võistlus saab olema täpselt selline, kuidas korraldaja seda soovib ja näeb.
Küsimust kommenteerinute väljendeid kasutades võiks seepeale väita, et „ pikka ja ilusat juttu lugedes sellest, kuidas võistlejad oma eelregistreerimise ja osavõtutasude maksmisega korraldajatele liiga teevad, ärge siis korraldage ja seda täiesti vabatahtlikult“.
Igasuguse ürituse korraldamine, millele müüakse pileteid pealtvaatajatele, on äriprojekt. Ka motokrossi korraldamine on äriprojekt, millega soovitakse saada rahalist tulu ning au ja kuulsust. Kui keegi väidab, et korraldab motokrossi puhtast missioonitundest, siis ta kas valetab või on lihtsalt rumal. Motokrossi korraldamine on mõnevõrra lihtsam, kuna võistlejad maksavad osalustasu, millest on võimalik katta kulusid ka pealtvaatajate ja sponsorite puudumisel, osa raha peab lihtsalt enne võtta olema. Põhimõtteliselt on Eestis tänapäeval võimalik korraldada võistlus ka täiesti osalustasude põhjal eeldusel, et võistlejaid on umbes 150 ja korraldajad teevad seda „missioonitundest“. Kui korraldaja soovib üritusest show teha, kutsuda sinna tantsutüdrukud, trikihüppajad, langevarjurid või lasta ilutulestikku, on see tema nägemus asjast, võistlejatele on see suhteliselt ükspuha ja nad ei pea seda kinni maksma. Kui korraldaja arvab, et sellised lisakulutused toovad talle rohkem tulusid, siis on see tema vastutusel.
Enam-vähem sama on ka nii-öelda tipptasemel võitlejate kohalemeelitamisega. Ei ole mingi saladus, et nii eesti verd MM-il sõitjad kui ka teises seal osalejad soovivad krossist osavõtu eest raha suurusjärgus 20 000-40 000 krooni, vastab selline hind ka nende tasemele või on see üles puhutud, on iseasi. Teine asi on see, et kas see ennast ka ära tasub, kas pealtvaatajad ja sponsorid katavad need kulutused „tähtedele“. Teised osavõtjad ei pea ju sellist kulutust kinni maksma, nendel on „savi“ kas Leokid, Krestinov, Laansoo või veel keegi „ässadest“ sõidab nendest korduvalt mööda, pigem vastupidi. Tänu sellele ollakse vastav arv kohti tagapool ja aeglasemad mehed ei saa tänu nendele üldse tulemust kirja, kuna ei läbi vajalikku arvu ringidest.
Eelnevast lähtudes tekib küsimus, miks ei võiks ka teised kiiremad mehed (nagu Kuusk, Triisad, Mägi, Rätsepad, Uusna, Park, Koval, Lokotar jne ning hunnik lätlasi ja soomlasi, ka nemad on kiired ja käinud piiri taga võistlemas) soovida oma kinnimaksmist. Arvan, et väljendan enamiku võistlejate seisukohta, kui ütlen, et kui kiired eesti poisid soovivad kodumaal võistelda, on tore. Kui nad seda soovivad raha eest teha, siis teised võitlejad seda kinni maksma ei pea. Maailmanimede võistlema kutsumine on siiski korraldaja eralõbu.
Eestis on juba aastaid esinemas käinud erinevad maailmanimedega pop-tähed, nendel kontsertidel on alati ka teised artistid ja soojendusbändid. Pole küll kunagi kuulda olnud, et teised osalejad peaksid osaliselt omast taskust selle kõige kuulsama kulud korvama.
Põhilise probleemi on ju tegelikult tekitanud ainult eelregistreerimisel nõutav tasu 400 krooni, millele kohapeal registreerimisel lisandub 200 krooni ehk 50%. Kuna need summad kantakse üle konkreetsele võistluse korraldajale, siis oleks paljudel soov teada, milliseid lisakulutusi 200 krooni väärtuses toob korraldajale võistluseelsel hommikul registreerimine. Kolme või nelja „koidula“ andmine koos litsentsiga transpondri vastu ajakulu ega registreerija tööd ei suurenda. Vahet pole, kas võetakse raha ja litsents, tehakse tabelisse nime taha „linnuke“ ja antakse transponder või võetakse litsents, aetakse tabelis näpuga rida, tehakse „linnuke“ ning antakse transponder.
Ajakava koostamine nimetatud probleemi ei puuduta, selle teeb korraldaja omal äranägemisel tükk aega enne registreerimise algust. Võistlejate arv ajakava tegelikult ei mõjuta, klassides MX1 ja MX2 on kahe sõidu jagu võistlejaid, teistes ühe sõidu. On neid sõitjaid mõni rohkem või vähem, ajakava sellest ei muutu, sõit on sama pikk, olgu seal 10 või 30 võistlejat. Kohtunikud seisavad ikka igal hüppel, stardis ja finišis. Kui ka suurtes klassides on vähem võistlejaid, siis juba ohutuse mõttes on mõistlik nad kahte sõitu jagada.
Toitlustaja varude suurus on toitlustaja enda probleem, tema ostab korraldajalt koha ja on tema asi, kuidas ta omadega välja tuleb. Tegelikult võetakse kõik kaasa, mis võimalik, kui üle jääb, süüakse nädala pärast ikka ära.
Ainuke asi, mis võib tõesti korraldaja kulusid ettearvamatult suurendada, on liiga kuiv ja tolmav rada, selle vastu ei vaidle üldse (paaril viimasel aastal ja vist ka tänavu Pärnus sellega muret ei ole).
Sellise eelregistreerimise mudelit võiksid kasutama hakata ka kohalik poepidaja või tanklaomanik, kes hakkavad nõudma igakuist ettemaksu Sinu kulutuste osas, vastasel korral nõuavad 50% protsenti rohkem. Ka nemad panevad oma raha kauba alla kinni, lootuses see Sulle kasumiga maha müüa, täpselt nagu Sina, hea Krossikorraldaja. Kui Sa aga mingil põhjusel jätad ostu sooritamata, siis raha Sulle tagasi ei maksta, või äärmisel juhul kantakse üle naabermaakonna poodnikule, kuhu Sul polnud plaaniski minna.
Hea Krossikorraldaja, samuti EMF-i tegelased, kes selliseid otsuseid vastu võtavad, saage aru, on Teie raha ja on Meie (võistlejate) raha, niikaua, kui ma ei tarbi reaalselt Teie teenuseid, ei pea me selle eest ka maksma. Kui me mingil tingimusel oleme nõus ka ette maksma, siis oleks igati loogiline, et meie mitteosalemisel makstakse see raha tagasi, ilma igasuguste „mõjuvate põhjusteta“.
Väheke mõtlemisainet Sulle hea Korraldaja ka selle nurga alt!
2009-07-09 12:38:47 ütles osaleja nii:
Küsimus korraldajatele: millest on tingitud see 200 kroonine lisatasu kohapeal registreerijale.On sellel mingi konkreetne põhjus ka või lihtsalt 'tänu' et inimene leidis viimasel minutil siiski võimaluse kohale tulla
2009-07-08 00:58:52 ütles marx nii:
To võistleja:
Ilus aga asjatundmatu jutt.
Sinu vestlusoskus ja seadustundlikus teeb lausa kadedaks.
Aga proovi midagi korraldada, kasvõi liivalosside ehitamist randa. Ja vaata siis kui kihvt on kuni viimae hetkeni närvitseda ja oletada mitu osalejat tuleb. Sa ei julgeks isegi oma ema ka vaatama kutsuda, kui ei tea kas keegi üldse losse ehitama tuleb ja hakkab. Mõtteainet Sulle.
Sellise sõnaosavusega võiks hoopis motokrossi heaks midagi ära teha. Näiteks meedias tehtut ja ponnistusi hea sõnaga kajastada. vms.
2009-07-07 17:56:18 ütles to Võistleja nii:
Pikka ja ilusat juttu lugedes sellest kuidas võistluste korraldajad võistlejatele eelregistreerimisega liiga teevad , järeldan , et nn. kodanik Võistleja pole ise suure võistluse korraldamisega kokku puutunud.
Sel teemal on korduvalt juttu olnud korraldajate koosolekul ja kohtunike koolitusel.
Kui oma nime võistlusele kirja panek on tihtilugu sümboolne ja kohale tulekuks ei kohusta ,siis ongi korraldaja see loll kes vaadates pikki sõitjate nimekirju ning vastavalt sellele planeerides alates ajakavast , vajalikest abilistest , võistlejate parkimistingimustest , toitlustaja varudest ning veel paljudest asjadest võimalikult head üritust teha-seisab simitsi faktiga , et kohal on kõigest pooled registreerunutest!
Väheke mõtlemisainet Sulle hea Võistleja ka selle nurga alt!
2009-07-07 16:52:04 ütles ard nii:
Täiesti õige ja ära siis osale, seda absoluutselt vabatahtlikult.
2009-07-07 15:02:42 ütles Võistleja nii:
Tekkis küsimus motoklubile ja võistluse korraldajale seoses viimastel motokrossidel üles kerkinud probleemile eelregistreerimisega ja võistluste ettemaksuga.
Mille alusel üldse nõutakse ettemaksu tasumist kuus päeva enne võistlusi. Vahepealse ajaga jõuab tekkida hulk probleeme, millised ei võimalda võistlusest osa võtta, elu on näidanud, et osalustasu tagasi ei maksta. EMF-i reeglites on kirjas, et osalustasu tagastatakse mõjuval põhjusel, milline see põhjus peab olema, kas lihtsalt loobumine võistlusest on mõjuv põhjus?
Võlaõigusseaduse § 213 lg 4 ütleb, et Tarbijalemüügi puhul ei või ostjat kohustada ettemaksuks enam kui poole ulatuses ostuhinnast.
Osalustasu krossil ei ole isegi mingi kauba või teenuse ostmine, millega müüja riskeerib oma rahaga, et loobumise tõttu kaup müümata või teenus osutamata jääb. Tegemist ei ole teatrietenduse või kontserdiga, kus kohtade arv on piiratud ja korraldaja soov välja müüa võimalikult "täismaja". Teatripilet on võimalik sõbrale maha müüa kui ise minna ei saa, osalustasu maha müüa pole võimalik. Ärajäänud Valga EMV etapi rahad kantakse Türi etapi korraldajatele, aga kui võistlejal polnud plaaniski sinna minna, miks asetatakse sundseisu? Tegemist ei ole MM karuselliga ja selle ümber toimuvaga, seal on teised reeglid ja teised rahad! Motokrossi võistlusi Eestis tuleb pealtvaataja vaatama kas puhtast fanatismist või oma tuttavaid-sugulasi. Võistlustel osaleja maksab osalustasu korraldajale, et sõita, pealtvaataja maksab korraldajale, et sõitja sõitu vaadata. Sellise teenuseosutamise puhul peaks jääma võistleja vabaduseks otsustada, kas ta läheb võistlema ja millal ta selle otsuse teeb. Motokrossi korraldajale ei too võistlejate arv mingisuguseid kulutusi.
Raja ettevalmistamine ja teenindav personal, kohtunikud on samad nii 50 kui ka 150 osalejaga krossil, ainult tulud võivad suureneda.
Pärnu Motoklubi juhatus andis mõista, et nende kodulehel ei ole mõtet seda teemat arendada, tundub, et nende meelest on kõik seaduspärane.
Mida arvavad foorumit külastavad krossisõitjad, kas teie meelest on EMF poolt heakskiidetud ja osade krossikorraldajate poolt rakendatud registreerimisüsteem õigustatud?
Pärnu Kunni korralduskomitee on hetkel iga-aastases ekstaasis sellest kui toreda võistluse nad järjekordselt korraldasid, tänatakse korraldajaid abistajaid ja võistlejaid. Sellest, et paljudel krossisõitjatele "vesi peale" tõmmati, ei mainita.
Alustaks sellest, et kogu selline ettemaksu süsteem ei ole seaduspärane. Oma 2009 aasta MX võistlustingimustes punktis 12.2, on EMF kehtestanud meistrivõistluste ja karikavõistluste osavõtutasuks 50cc ja quad 50 -300 krooni, 65cc, 85cc, quad 100 ja quad 200 -400 krooni, ülejäänud klassid 500 krooni.
Punktis 12.3 on ära toodud, et nõuetekohasel mitteregistreerimisel, st mitteettemaksmisel võib korraldaja nõuda kahekordset tasu ehk vastavalt 600-1000 krooni. Huvitav, miks korraldajad pole veel suvatsenud täita neid võistlustingimusi? Võiks ju proovida, kus asub see taluvuse piir!
Samas punktis öeldakse, et osavõtutasu tagastatakse mõjuval põhjusel. Kas keegi suvatseb selgitada, milline see mõjuv põhjus on, kas võistleja surm ainult? Kui võistleja krossile ei lähe, siis tal ongi ju selleks ainult mõjuv põhjus, ükskõik siis milline. Mitme krossile eelneva päeva jooksul võib neid põhjusi ilmneda lausa mitu. Kui mõne krossikorraldaja arvates pole 200 krooni sellise spordiala juures mingi raha, siis vaidleks sellele vastu. Kuna kross on väga kallis spordiala, siis on ka 100 krooni suur raha, mitte millegi eest seda maksta on nonsens.
Ei ole kahjuks kursis, millise eelarvega Pärnus krossi korraldatakse, aga halamise järgi võib oletada, et kulutused on kolossaalsed.
Makstakse ju käesoleval aastal keskmiselt 400 krooni osalustasu, sellest 100 krooni läheb transpondereid rentivale firmale, ülejäänud rahast peaks jätkuma kohtunikebrigaadile, meditsiinitöötajatele, mõnele abilisele veel ning rajakorrastustöödeks peaks ka midagi jääma. Sellest lähtudes peaks korraldaja soov olema saada võistlusele võimalikult palju osavõtjaid, kuna korralduskulud on samad.
Praeguse ettemaksu puhul pean minema võistlusele ka valutavate kehaosadega või koliseva mootoriga, sest ettemakstud raha tagasisaamine on enam kui ebatõenäoline. Kui probleemid siiski viimasel hetkel lahenduse leiavad, lähed krossile, maksad valutava südamega 600 krooni ja sõidad. Või istud hoopis kodus ja nead kogu motokrossi maapõhja!
Kui ma krossile ei lähe, ei anta mulle ju andurit, minu aegu ei mõõdeta, järelikult pole mul vaja ka maksta. Kui ma registreerun kohapeal ja pean maksma veel 200 krooni, kas siis ajavõtusüsteem muutub minu jaoks paremaks?
Kui ma krossile ei lähe, ei kuku ma ennast ka puruks, meditsiinitöötajad ei pea mulle abi andma. Kui ma registreerun kohapeal ja maksan lisaks 200 krooni, kas mulle antakse vajadusel selle eest tõhusamat abi?
Kui ma krossile ei lähe, ei ole vaja rada minu jaoks siledaks lükata ega ka vajadusel kasta. Kui ma registreerun kohapeal, kas siis lisaraha eest tehakse mulle mingi sile serv raja ääres, kuivatatakse pori või eemaldatakse minu eest tolm?
Kui ma krossile ei lähe, pole minu jaoks vaja ka rajakohtunikke ega teisi abilisi, sest ma ei kasuta nende teenuseid, lisaraha eest ei teeks nad minu jaoks midagi paremaks.
Kui keegi krossikorraldajatest on plaaninud võistluseks tühjale põllule rada ehitada ja need kulud ühe krossiga katta, oleks selline tõmblemine mõistetav, aga tänavuse kalendri järgi seda vist pole.
Hetkel kehtiv ettemaksu süsteem oleks seaduspärane vaid juhul, kui korraldaja kehtestaks vastavas klassis näiteks 30 kohta, ettemaksu tasumisel (kes ees, see mees) ostad koha nagu teatris ja lähed sõidad. Kui omale koha ostmisega hilined, siis ei aita ka 10000 krooni maksmine.
Viskaks mõne kivi ka Pärnu "suurepäraselt" korraldatud võistluse kapsaaeda!
2009 aasta kevadel väljaantud krossikalendris polnud poolt sõnagi juttu sellest, et tegemist on Eesti karikavõistlustega motokrossis. Maardu ja Kunda etappide ärajäämisega anti varakult vastava klassi karikavõistlused teistele korraldajatele (2009 MX võistlustingimuste punkt 9.4 ütleb, et ärajäänud EMV ja EKV etappe ei asendata), aga mitte Pärnu Kuningale. Siis mingil hetkel ilmus kalendrisse ka Pärnu krossile karikavõistluste etapp klassidele MX1, 85cc ja Quad. Vägisi jääb mulje, et korraldajad lunisid karikaetapi välja, et rakendada soovitud ettemaksu ning kohale ajada rohkem sõitjaid.
Pärnu Kuninga kinnitatud võistlusjuhend ilmus EMF kodulehel, selles polnud sõnagi Quad 100 ja 200 klassidest, samuti polnud märget sellest, et korraldaja on õigus teha juhendisse muudatusi.
11.07 2009 toimunud Pärnu Kuninga nimelisel motokrossil toimus omapärane olukord, kus MX2 B sõidu esimesse starti ilmusid pooled võistlejad, kes sõiduks kvalifitseerusid. Nimelt olevat kell 11.20 kuni 11.30 toimunud võistlejate koosolekul räägitud, et 10 minutit enne stardi algust peab boksis olema, muidu peale ei lasta. esiteks teavad enamus sõitjad, et selline koosolek on alati olnud paras mokalaat, kus midagi asjalikku ei räägita, juttu kuulevad niikuinii ainult lähemal seisvad võistlejad, ülejäänu summutab kas mootorite mürin või muusika.
Seda esiteks, teised peab olema ikka ajuhiiglane, et teha koosolek 10 minutit enne MX2 ajasõidu algust, on ju selge, et need mehed on juba kusagil boksis või oma rataste juures. Sellest tekkiski olukord, et osa MX2 B sõitjaid ei jõudnud 10 enne starti boksi ja esimesse sõitu ei lastud. Osad nendest vihastasid tõsiselt ja sõitsid kohe krossilt minema (huvitav oleks teada, paljud neist 600 krooni maksid), neid sõitjaid vaevalt edaspidi Pärnus krossil näeb.
Tegelikult on probleem selles, et 11.07 2009 hommikul võistlusalale sissepääsul jagasid tüdrukud kõigile osavõtjatele tükitud ajakava, kus on selgelt kirjas, et 13.40-14.00 toimub MX1 B esimene start ja 14.05-14.25 toimub MX2 B esimene start. Sellest lähtudes läksid nö hilinenud võistlejad boksi mitte 5 minutit hiljem vaid pool tundi varem. Kurat, kui korraldaja poolt trükitud ja kättejagatud ajakava ei kehti, milleks seda siis üldse teha! Õigustatud oleks MX2 B kõrvalejäänud võitlejate poolt tagasi nõuda nii osalustasu kui ka oma transpordikulud Pärnusse.
Mida arvatakse sõitjate poolt, kas sellised "pärlid" tulevad kasuks motokrossile, toovad nad kogu aeg juurde uusi sõitjaid või jääb neid üha vähemaks. Kas motokrossi viljelevad sportlased peavad Eesti Vabariigis looma omale ametühingu, kes nende õiguste eest seisaks või saab siiski ilma hakkama? Kas kohalikus motokrossis on tekkimas F1 sarnane olukord, kus sõitjad-FOTA näevad probleemi üheltpoolt, aga paar tegelast arvavad teistmoodi ja suruvad nõudmisi läbi? Samas F1-s lubati teha alternatiivne vormelisari kui erimeelsusi ei lahenda. See meenutab täpselt aastatagust aega, kui Eestis üritati käima panna EMX sarja (eemaletõugatutele, solvatutele, algajatele ja teistele õnnetutele). Siis tõusis EMF tagajalgadele, andis välja hulga "reegleid" ja teisi huvitavaid dokumente, kus sisuliselt keelati motokrossi sõitmine vabariigis ilme nende heakskiiduta, väideti , et ainult EMF on võimeline korraldama motokrossi. Sellelt tulenevalt küsimus, kas peale seda on olukord motokrossis muutunud halvemaks või paremaks ja "tänu" kellele?
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Quo vadis Eesti motokross
EMF üldiselt ei korralda krossi. Ta väljastab ainult normatiivdokumente.
Aga üldiselt olen nõus, et asi on natuke kalliks läinud ja tegelikut hakkab ka vabariigis kehtivate seaduste veits vastuollu minema (eks peaks tegelikult mõnelt juristilt uurima, kuhu alla seadus osavõtutasu kvalifitseerib).
Ja ärgu Leoki fännid pahandage aga ma tahaks Tanni näha kiiresti MM-il sõitmas, mitte Eesti tasemel võistlusel teistel eest ära sõitmas. See raha peaks küll nüüd piletitulust/sponsoritelt tulema.
Aga muud ei oska soovitada, kui tuleb oma klubi EMF liikmeks registreerida ja osaleda klubi nimel EMF-i vastavatel üritustel, kas siis krossikomisjoni aastakoosolekul ja/või EMF aastakonverentsil.
-
Teema algataja
Re: Quo vadis Eesti motokross
Loogiline oleks, et võistluse korraldaja maksaks võistlusele mitteilmunud võistlejale registreerimisraha tagasi. Võib-olla võiks võistleja omavastutus siin olla 25 krooni, sest registreerimisraha tagasisaatmisel on ka oma kulu korraldaja jaoks.
Aga seda võiks küll siin teada anda, millised korraldajad ei ole registreerimisraha võistlejatele tagasi maksnud. Siis teaks järgmisel korral sinna võistlema minnes registreerimisel ettevaatlik olla.
Ja 600 krooni osavõtutasu on ikka palju (minu meelest). See hind on ikka aastast-aastasse meeletut rallit teinud.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Quo vadis Eesti motokross
Kui nüüd juba pirisemiseks läks siis võiks natuke veel vigiseda .
Üldse võiksid võistluse korraldajad veidi rohkem võistlejatele mõelda. Kasvõi toitlustuslepingute sõlmimisel, lõppude lõpuks on see ikka mõnele toitlustajale päris kena leping terve hooaeg oma teenust pakkuda. Tavaline jama on see, et kui sa oled kell 6.00 üles ärganud ja paar tundi autoga sõitnud siis kohapeal ei saa kohvigi mingitest saiakestest ja pirukatest rääkimata. Ja see 100 eegune suvalise looma lihast suvalise kvaliteediga (kui kaukaaslaste pakutavaga võrrelda) asi on ikka sigakallis ja kahjuks see menüü sellistest rasvast nõrguvatest asjadest ainult koosnebki. Võistlejana pead sa omad söögis siis ikka eelmine õhtu valmis tegema ja kui ei jõu on kellad. Isegi Läti MM-il pakuti soodsamat sööki, Tšehhist ma ei räägigi.
Võistlejatele võiks ikka olla kinnised boksid kuhu pääseb ainult käepaelaga. Tavaliselt on asjad kõik laiali ja autod lahti, ime et neid vargusi nii vähe on.
Ja pesukohad võiks ka paremad olla (eriti tipp on muidugi Türil) aga vähemalt mingi kõva pinnas või vee äravool võiks olla, muidu on nagu mudatiik varsti. EAS-ist ja Euroopa abifondidest saab igasugu toetusi, vaid väikese vaevanägemise vaev.
-
- Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
Re: Quo vadis Eesti motokross
Ryyt kirjutas:Loogiline oleks, et võistluse korraldaja maksaks võistlusele mitteilmunud võistlejale registreerimisraha tagasi...
Iga korraldaja tahab teada, kui paljude osavõtjatega ta võistluse orgunnimisel arvestama peab. Ja ta tahab teada seda võimalikult vara. Praegusel ajal kipub olema nii, et regatakse ennast ära ja kohale ei ilmuta. Aga korraldaja on kohaleilmumisega arvestanud ning äkki seoses sellega ka mõne kulutuse teinud. Ja nüüd saab vastu pükse. Vastutustundetul regajal on aga jumalast pohh. Tema on ju õige mees! Ehk kui on ettemaksu nõue ja kohale ei ilmuta, peaks mingi osa ettemaksust "karistuseks" korraldajale jääma. Aga ega seda lõpliku tõde siin vist ei olegi.
Ryyt kirjutas:Ja 600 krooni osavõtutasu on ikka palju (minu meelest). See hind on ikka aastast-aastasse meeletut rallit teinud.
600 on tõepoolest natuke palju.
mx77 kirjutas:EAS-ist ja Euroopa abifondidest saab igasugu toetusi, vaid väikese vaevanägemise vaev.
Päris nii roosiline see asi ka ei ole, ehkki tõepoolest, abi on võimalik saada, kui vaid ettevõtmist jätkub.
Minu meelest peaks EMF hoopis jõulisemalt oma vastuvõetud õigusaktide täitmist kontrollima ning ka sanktsioone rakendama. Muuhulgas korraldajatele, kes pole viitsinud rada ette valmistada või mingil põhjusel võistluse ära jätavad. Samuti võiks EMF anda juhiseid radade kvaliteedi tõstmisel. Ja seda mitte ainult neil radadel, kus EMV korraldatakse.
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
-
Teema algataja
Re: Quo vadis Eesti motokross
Heameelega võib ära märkida, et vingumine ja virisemine on ennast mõningal määral ka ära tasunud.
14.07 2009 ilmus msport.ee kodulehel Türi EMV juhend, kuhu korraldaja on lisanud, et eelregistreerumist mittekasutanutel on kohapeal lisatasu 100 krooni (tahaks loota, et tegemist ei ole kirjaveaga). Ütleme, et selline üllas otsus on tervitatav ja oleme poolel teel kompromissile! Kuna pool sai juba alla kaubeldud, siis saab äkki veel niipalju alla, et lambad terved-hundid söönud. Isiklikult olen nõus, et eelregistreerumise süsteem ei kohusta millekski ja eks mõningad lisakulutused ka korraldajal sellega seoses on. Kas need just otseselt on rahalised, vahet pole.
Kogu eelregistreerimise süsteem, mida mõnel viimasel aastal kasutatakse, on üpris nigel. See on ju tegelikult anonüümne, ma võiksin kohe praegu, umbes tunni jooksul ära registreerida Türi krossile kõikidesse klassidesse kõik kohalikud võistlejad, pundi sõitjaid Soomest ja Lätist ning mõned mehed MM tipust. Kujutan ette mõnda aega krossikorraldaja rõõmu... Mõni "naljamees" on seda juba kindlasti ka praktiseerinud. Eeltoodust lähtuvalt teen ettepaneku EMF-ile ja krossikorraldajale rakendada alates järgmisest hooajast sellist süsteemi:
EMF-ilt võisteja litsentsi soetanud isikute nimekirja võib küll avaldada, kuid võistejalitsentsi numbrit vahemikus 1......500 jne, kusagil ei avaldata.
Litsentsi number jääb niiöelda kontrollkoodiks võistlusele registreerimisel, kui ikka number kokku ei lähe, siis registreerimist ei toimu.
Sama süsteemi järgi võiks võistleja teada anda ka oma loobumisest, näiteks hiljemalt 1 päev enne krossi. Kui see võistlejate täpne arv korraldajale ikka niiväga tähtis on, siis tuleb anda ka võimalus sellest kõige lihtsamal võimalusel teavitada. Sellise IT lahenduse väljatöötamine on asjatundlikule itimehele sama lihtne kui krossimehele kahetaktilise kolvivahetus. Sarnast süsteemi kasutavad paljud portaalid kommentaaride lisamisel ja sisselogimisel, et vältida häkkerite rünnaku alla sattumist.
Rahast ka. No kurat küll, ka 100 krooni on tänapäeval siiski veel raha, mida niisama keegi käest ära ei anna!
Vahemärkusena, et Türi EMV korraldaja on juhendisse kirjutanud: Võistleja trauma või haigestumise korral makstakse raha tagasi. No see on nüüd küll tore, iga mees, kes ei ilmu kohale väidab hiljem, et oli haige või trauma küüsis. Ja arstiõendit ei saa ei EMF ega krossikorraldaja võistlejalt ka kohtu ähvardusel nõuda! No miks täiskavanud inimesed peaksid küll valetama hakkama kui võistlema minna ei saa või ei taha?
Lugupeetud krossikorraldajad on ühe pisiasja kahe silma vahele jätnud! Nimelt võistleja mootorratta! Minu käsi, jalg või muu ihuliige paraneb ise ajapikku siiski ära, aga minu mootorratta ootamatu "trauma" või "haigus" võib osutuda nii tõsiseks, et see ületab nii mõnegi "külakrossi" eelarve! Kas on siis ilus minu tsikli "haigusele" veel 400 eeku otsa keevitada, kelle eelarve siis rohkem lõhki läheb? Lisaks võib veel ettearvamatuid probleeme tekitada transport ja kasvõi perekondlikud põhjused. Kas ma pean siis mõnel laupäevasel hommikul valima 400 krooni ja oma naise (ema, isa, lemmiklooma) vahel? Ainult 50 kroonise hävingu puhul valiksin ilmselt siiski naise!
Loodan, et krossimehed saavad sellest jutust aru.
Võib olla on ehk võistlejatele ja korraldajatele vastuvõetav selline asi kui:
Võistlusele eelregistreerimine toimub kuni NELJAPÄEVA õhtuni, sealhulgas ka ülekandega maksmine, ütleme siis 400 krooni.
Eelregistreerimist mittekasutanutel kohapeal osalustasu lisaks 50 krooni.
Võistleja mitteosalemisel (ükskõik millisel põhjusel) tagastatakse 350 krooni, näiteks vähemalt nädala jooksul.
Jäägu siis see 50 krooni alati korraldajale nende kulutuste katteks, mille võistleja oma puudumisega põhjustas.
Olen täiesti kindel, et ka see 50 krooni on veel paljudele raha ja kui korraldajad saavad oma "kiiksust" lahti, siis enamus maksaks neljapäeva õhtuks oma raha ära. Reedel reeglina keegi enam trenni ei tee, ennast puruks ei kuku ja tsiklit ei lõhu. Ilmateade peaks ka selleks ajaks juba tõsiseltvõetav olema!
Samas ei mahu mulle ikkagi pähe, miks ei võiks kohapeal sularahas arveldada, umbes 200 klienti maksavad pangale teenustasu ülekande eest suurusjärgus 2.50 kuni 6.50 krooni - ja pärast maksab korraldaja osa tagurpidi tagasi.
Ps
Vastavalt hr mx77 soovitusele ei ole vajalik küsida juristidelt nõu osalustasude seaduslikkkuse osas. Eestis reeglina elukutselised ei võistle, kõik teenivad elatist erinevas valdkonnas. Krossimeeste hulgas on inimesi, kelle teadmistest piisab, et väita: praegune osalustasude maksmine ja nende tagastamise süsteem ei kvalifitseeru kohe mitte ühegi kehtiva seaduse alla, lühidalt öeldes on ebaseaduslik. Lihtsalt kuni praeguseni pole vist keegi tahtnud urgitsema hakata, aga hetkel on juba liiga paljud nurisema hakanud!
Elu on näidanud, et kui peaks jamaks minema, läheb asi nii: võistluste patroon, antud juhul EMF pühib oma käed puhtaks, kuna tema arvele pole keegi raha kandnud, tema pole seda ka kelleltki nõudnud. Raha soovivad ette saadada erinevad MTÜ-d, kes krosse korraldavad. Viimased küll võivad pärast väita, et tegid seda EMF heakskiidul ja vastavalt "2009 MX Võistlustingimustele", aga juriidiliselt ei oma ei EMF ega nende tingimused mingit jõudu.
Hetkeseisuga kandis Valga EMV etappi korraldanud MTÜ umbes 60 võistleja osalustasu oma (või kellegi teise) algatusel Türi EMV etapi korraldajale, kelle võistlusjuhendis on punaselt märge: Võistleja trauma või haigestumise korral makstakse raha tagasi.
Sellest lähtuvalt, kui võitlejal polnud üldse kavaski sinna osalema minna ja vahepealse aja jooksul pole suutnud ka ennast piisavalt vigastada, peab ta raha tagasisaamiseks Türile minema ja enne krossi Aavasalu silme alla katuselt alla hüppama. Muud võimalust tal oma raha tagasisaamiseks pole, sest see kross arvatavalt ju toimub!
Või kuidas...
-
Teema algataja
Re: Quo vadis Eesti motokross
Väga asjalik jutt ja teema on ka aktuaalne aga eks raske ole minna EMF poolt loodud süsteemi vastu kus keegi midagi sõitjate heaks ei taha teha küll aga himustavad nende raha. Minu meelest isegi 50 kr koorimine on põhjendamatu. Elu on täis muutusi ja tõesti võib juhtuda igasuguseid ootamatusi nii perega kui tehnikaga ja siis olen oma 500kr ilma. Kas pean viima tõendi perearstilt kuhugi Võrru tõestamaks neile , et laps jäi mul haigeks ja kõike seda selleks , et saada tagasi seda raha. Peab saatma kogu selle ettepanekute buketi EMF ja nõudma neilt vastust ja põhjendusi miks ei tagastata raha vaid kantakse võistlustelt võistlustele. Kui ma ei saa minna Türi etapile kuhu suunatakse siis minu raha?
-
- Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
Re: Quo vadis Eesti motokross
Maida kirjutas:Kogu eelregistreerimise süsteem, mida mõnel viimasel aastal kasutatakse, on üpris nigel...
EMF-ilt võisteja litsentsi soetanud isikute nimekirja võib küll avaldada, kuid võistejalitsentsi numbrit vahemikus 1......500 jne, kusagil ei avaldata.
Litsentsi number jääb niiöelda kontrollkoodiks võistlusele registreerimisel, kui ikka number kokku ei lähe, siis registreerimist ei toimu.
Sama süsteemi järgi võiks võistleja teada anda ka oma loobumisest, näiteks hiljemalt 1 päev enne krossi. Kui see võistlejate täpne arv korraldajale ikka niiväga tähtis on, siis tuleb anda ka võimalus sellest kõige lihtsamal võimalusel teavitada. Sellise IT lahenduse väljatöötamine on asjatundlikule itimehele sama lihtne kui krossimehele kahetaktilise kolvivahetus. Sarnast süsteemi kasutavad paljud portaalid kommentaaride lisamisel ja sisselogimisel, et vältida häkkerite rünnaku alla sattumist.
See praegune süsteem on tõepoolest totter. Kusjuures mina pooldaksin veel tingimust, et osalemistasud kantaks EMF arvele ja EMF kannab selle korraldajatele edasi. Või võistlejale tagasi, kui tollel mingi tõesti mõjuv põhjus oli mitte osaleda. s**t ilm ei ole mõjuv põhjus kusjuures.
Samas tekib EMFil mehhanism korraldaja peedistamiseks, kui too pole suvatsenud näiteks rada enne võistlust korda teha, med.teenistust kohale orgunnida vms.
Võistluste ärajätmine peaks olema ka karistatav (nagu autospordis näiteks) ja seda nii korraldajale kui EMFile. Seda selleks, et võistluste ärajätmise otsuseid liiga kergekäeliselt ei tehtaks. Et korraldaja mõtleks tõsiselt enne võistluse korraldamisele asumist, kas ta ikka suudab iga ilmaga võistluse toimumist garanteerida. Või jääb korraldamise õigus hoopis kellegile teisele või tuleb võistlus teha mõnel teisel rajal.
Maida kirjutas:Lugupeetud krossikorraldajad on ühe pisiasja kahe silma vahele jätnud! Nimelt võistleja mootorratta! Minu käsi, jalg või muu ihuliige paraneb ise ajapikku siiski ära, aga minu mootorratta ootamatu "trauma" või "haigus" võib osutuda nii tõsiseks, et see ületab nii mõnegi "külakrossi" eelarve! Kas on siis ilus minu tsikli "haigusele" veel 400 eeku otsa keevitada, kelle eelarve siis rohkem lõhki läheb? Lisaks võib veel ettearvamatuid probleeme tekitada transport ...
Huvitav, mis hetkeni see ratta äraminestamine siis kehtima peaks? Kui Su tsikkel treeningsõidu esimeses kurvis jala ämbrisse paneb ja kogu ülejäänud võistlus Sinu jaoks katki jääb, kas siis peaks ka veel raha tagasi maksma? Või peaks igal juhul raha tagasi maksma, kui enne viimase sõidu lõppu sõiduvahend ära minestab? Või kuidas?
Maida kirjutas:Samas ei mahu mulle ikkagi pähe, miks ei võiks kohapeal sularahas arveldada, umbes 200 klienti maksavad pangale teenustasu ülekande eest suurusjärgus 2.50 kuni 6.50 krooni - ja pärast maksab korraldaja osa tagurpidi tagasi.
Korraldajal, kas tead, polegi muud midagi teha võistluspäeval, kui kuskil maas istuda ja oodata, kuni keegi kroon näpus oma osalustasu maksma tuleb. Või orgunnib korraldaja selleks puhuks ekstra inimese. Aga see ju ometi oma töö eest tasu saada ei taha. Sest võistlejate jaoks peab ju kõike niisama tegema. Aga korraldajal on ju nii mõnus, sularahakiibas kaenlas, võistlust korraldada. Sa pole vist ise kunagi midagi korraldanud ja selle käigus raha korjanud.
Maida kirjutas:Krossimeeste hulgas on inimesi, kelle teadmistest piisab, et väita: praegune osalustasude maksmine ja nende tagastamise süsteem ei kvalifitseeru kohe mitte ühegi kehtiva seaduse alla, lühidalt öeldes on ebaseaduslik...
Ebaseaduslikuks muutub suvaline ettevõtmine siis, kui see on otsesõnu seadusega ära keelatud või kuidagipidi reguleeritud. Meil siin kehtib ikka veel selline arusaam asjadest, et mis pole keelatud, on lubatud.
Oskad Sina (või mõni teadmistega krossimees) nimetada konkreetset õigusakti, kus on lahti kirjutatud suvalise võistluse korraldamise reglement, ehk mida korraldaja tohib teha ja mida ei tohi? Või kui palju ta võistlustel osalemise eest raha tohib osalejatelt ehk pealtvaatajatelt küsida?
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
-
Teema algataja
Re: Quo vadis Eesti motokross
Lugupeetud hr Hannes, Sinu näol on vist siiski tegemist rohkem korraldaja kui võistlejaga ja seepärast kipud probleemi vaatama rohkem sellest vaatevinklist.
Ma ehk ei väljendanud omi mõtteid avaldades ennast piisavalt selgesti, öine aeg ka...
Esiteks, ka s**** ilm on spordiala maksumust arvestades piisavalt mõjuv põhjus võistlusest loobumiseks. Paduvihmas ja läbiligunenud rajal sõit on kujutab juba iseenest ohtu võistleja tervisele ja vigastuse saamise põhjustamine ei pruugi olla võistleja enda sõiduoskustest tingitud. Krossiga vähegi kursis olev inimene teab, et sellisel rajal sõitmine tekitab hoobilt talle vähemalt 2000-3000 kroonise lisaväljamineku (kett, hammakad, paar komplekti piduriklotse jne), rääkimata sellest kui veelompi külili paned ja see sodi läbi õhufiltri mootorist läbi käib.
Kui võistleja ikka arvab, et ei võistle, no siis ei võistle, jääb ilma osalisest tasust, näiteks 50 krooni ja kogu lugu. Teine asi on aga siis, kui võistleja tuleb kohale, registreerib ennast ja saab transpondri. Vot siis on see juba tema oma asi, kas sõidab või mitte. Kui korraldaja võistlust ära ei jäta, ei saa ka raha tagasi!
Teiseks, võistleja tsikli "traumat" põhjuseks tuues ei mõelnud ma kindlasti seda, et ratas võistluse sees ära "kooleb"!, Sellisel juhul jääb tõesti õnnetul mehel ainult nentida fakti, et "shit happens"!
Ma pidasin silmas olukorda, kus makstakse kolmapäeval raha ära ja neljapäeval otsutab ratas "kepsu välja visata". Sellisel juhul on tsikli töökorda saamine suhteliselt ebatõenäoline, enamus ei saaks sellise remondiga ise hakkama, peab sebima pädeva mehaaniku. Lisaks ei ole paljudele tsiklitele kohapealt võtta kallimaid mootoridetaile, nende tellimisega läheb nädal-kaks. Ja mille eest ma siis osalustasu täismahus maksan? Ega see kohalik motokross nüüd nii "püss" ka ei ole, et rendin selle 400 krooni pärast kelleltki võistluseks 1000 krooni eest tsikli. Pärast selgub, et see oli veel "surmaeelsemas" seisus kui enda oma ja plekid kahe ratta remondikulud. Neil meestel, kel tiitel ja punktid tähtsad, on vaba valik seda varianti kasutada, "tegijatel" on niigi juba endal kaks tsiklit. Aga enamus meist peab siiski ühe sõiduriistaga läbi ajama ja mitte ainult ühe hooaja!
Kolmandaks, mis puudutab sularahas arveldamist. No on ju inimene lihtsalt selline, et tahab oma rahanatukest viimase hetkeni käes hoida ja loobub alles siis kui muud võimalust ei ole.
Ekstra rahakogujat ei ole nüüd kindlasti vajadust palgata, aastaid on seda moodust krossidel kasutatud. Pole küll täheldanud, et peale elektroonilist registreerimist ja ettemaksu kehtestamist liiguks järjekord hommikusel regamisel kiiremini. Nii või teisiti on transpondri väljaandmine litsentsi vastu ühesugune ajakulu. Nii või teisiti kontrollitakse iga osaleja puhul nimekirjast, kas tal on raha makstud või mitte. Seda teevad kogu aeg ju ühed ja samad inimesed, eraldi kasiiri pole kusagil krossil olnud.
Veel tekitab selline krossikorraldaja vaenulikkus sularaha vastu sellise mõtteavalduse:
Eestis korraldavad motokrosse reeglina erinevad mittetulundusühingud, vähemalt oma osalustasud kannavad võistlejad nende arvele. MTÜ on juriidiline isik, kelle õigused ja kohustused on õnneks või kahjuks Eesti Vabariigis täpselt reglementeeritud. Pädev raamatupidaja võib asjaosalisele mõne sõnaga selgeks teha, mida tähendab MITTETULUNDUSÜHING. Elektroonilist rahavoogude liikumist on erinevatel instantsidel väga lihtne jälgida ja piisava huvi või kaebuse põhjal võidakse väga ebameeldivaid küsimusi esitama ja dokumente nõudma hakata.
Igal motokrossil on üleval reklaamid-plakatid erinevate ettevõtete nimedega, "mögafonis" lastakse söögi alla ja peale linti, kus tänatakse toetajaid ja sponsoreid. Ega seda siis niisama ei tehta, ju nad ikka "pappi" annavad! Kas siis tõesti käib tänapäeval motokrossi toetamine ainult sularahas, et korraldajal tekivad probleemid raha oma arvele saamisega. Või on siin tegemist hoopis tulude varjamisega? Jällegi on siin maagiliseks sõnaks MITTETULUNDUSÜHING. Kas kõik krossikorraldajad saavad kätt südamele panna ja öelda, et nende raamatupidamine on korras. Hästi läbiviidud võistluse korraldamine toob tulusid, samas tuleb kõige eest ka maksta. Kas see maksmine toimub ikka seaduslikult, see on meie riigis ka täpselt reglementeeritud.
Mis puudutab võistluse seaduslikkust ja ebaseaduslikkust.
Meil võib küll kehtida arusaam, et mis pole keelatud, on lubatud. Kuid kahjuks kehtib tõsiasi, et seaduse mittetundmine ei vabasta vastutusest!
Motokrossi võistlust võib korraldaja teha, kuidas heaks arvab, kui see mingi organisatsiooni egiidi all toimub, on siiski mõnes aspektis vaja ka tolle heakskiitu. Samuti võib krossikorraldaja Eestis küsida pealtvaatajalt piletiraha oma suva järgi, on see siis 100 EEK või 1000 EEK. Kui ta arvab, et tema poolt kehtestatud hind vastab sellele, rahvas tuleb vaatama, siis andku minna.
Teine asi on võistlejad, kui nad aksepteerivad võistluskorraldust, siis tulevad nad võistlema. Oma ette teema on korraldaja poolt kehtestatud osalustasu ja selle raha ülekandumise viis. Vot sellist asja reglementeerivad Eesti Vabariigis Võlaõigusseadus, Tarbijakaitseseadus, Asjaõigusseadus, Väärteomenetluse Seadustik, Karistuseadustik ja veel hulk õigusakte, millised on vastu võetud vabariigi või kohaliku omavalitsuse poolt. Ja nende seaduste täitmist peab jälgima ka motokrossi korraldaja. Ei ole mingisugust mõtet siia foorumisse postitada paragrahvide rägastikku, valdav enamik ei saaks nendest niikuinii aru.
Niikaua kui inimese tegevus ei lähe vastuolusse kehtivate seadustega, ei pea ta neid omale selgeks tegema. Kui mõned krossikorraldajad on siiski otsustanud lubatu ja keelatu piiri peal katsetada, soovitaks küll siiski juristidega nõu pidada.
Motokross ei ole kontsert või teatrietendus, kuhu pileteid müükase. Nendel üritustel saavad esinejad oma töö eest tasu, korraldaja üritab nende arvelt "vahelt lõigata". See on äri!
Motokrossi võistlus on ka äri, ainult esinejad maksavad selle eest peale, tegelikult ju absurdne. Pealtvaatajad tulevad vaatama neid, kes oma ettaste eest peale maksavad, korraldaja "võtab vahelt" mõlemalt poolt. Ega siis pealtvaataja krossikorraldajat või tema meeskonda vaatama ei tule. Võiks ju sellisel juhul jätta võistleja otsustada, et juhul kui ta tuleb, siis ka maksab.
Kui mingisuguse MTÜ juhtivad liikmed arvavad, et müüvad oma krossil nimelt minule suunatud kaupa või teenust ja küsivad selle eest ettemaksu ja lisatasu, siis sellisel juhul on vastavalt Tarbijakaitseseadusele mul õigus 14 päeva jooksul peale kauba kättesaamist see müüjale tagastada. Motokrossi mõistes tähendaks see umbes seda, et maksan raha ja sõidan teie poolt korraldatud krossil ja oleksin nagu alguses rahul. Siis lähen koju ja hakkan mõtlema, jõuan järeldusele, et tegelikult läksin ma seal võitma, aga sain ainult 10 koha. Teie poolt müüdud kaup (teenus) ei vastanud minu lootustele. Sõbrad ka hakkavad näpuga näitama ja ma otsustan ostetud kaubast (teenusest) loobuda. Kogu raha ma tagasi ei soovigi, eks ma lõhkusin natuke teie rada, aega võeti ka. Aga näiteks umbes poole osalustasu eest olen nõus korraldajale tagastama puutumatuna minu 10 koha eest saadud EMV või EKV punktid.
Kuidas selline asi meeldiks? Vot see on täpselt samapalju mõistusevastane, kui korraldajate poolt nõutud ettemaks ja lisatasu! Kuhu me nüüd siis piiri tõmbame?
-
Teema algataja
Re: Quo vadis Eesti motokross
Hannese ettepanek EMF-ile osalustasude maksmiseks on kuldaväärt. On ju selle organisatsiooni näol tegemist siiski krossimeeste silmis auväärse asutusega. Siis saab EMF avaldada ka omapoolset survet korraldajale, kannab näiteks poole osalustasudest üle enne võistlust ja teise poole peale võistlust. Kui krossil oli korraldajapoolseid apsakaid, siis saab seda pärast ju rahaga reguleerida. Maksuamet kasutab juba pikemat aega sellist moodust käibemaksuga, et ettevõtjaid korrale kutsuda.
EMF-i ja MTÜ vahel võib sel juhul tõesti seda pidada teenuse osutamiseks, krossi korraldaja osutab EMF-ile teenust, viib tema eest võistluse läbi.
Ehk siis ei põeta ka oma ettemaksu pärast, see kandub niikaua edasi, ükskord ju ikka osa võetakse. Kui võistleja avaldab soovi, siis EMF kannab talle raha tagasi. Mingil määral peab ka korraldajat mõistma, Valgas jäi kross ära, umbes 60 inimesele peab kõigile eraldi tagasimakse tegema. See võtab oma pool päeva, kasu saab tegelikult ainult pank. Kui Valga ja Türi korraldajad sellise otsuse vastu võtsid, oleks pidanud sellest võistlejaid arusaasavas keeles teavitama.
Elu on viimasel ajal karmiks läinud, enamus võistlusi korraldatakse vanade tegijate poolt. Aga on ka krosse, millised toimuvad tuttavatel radadel, korraldamise on aga enda kanda võtnud mingi suhteliselt tundmatu MTÜ. Ei tahaks küll kedagi solvata, aga kujutate ette olukorda, kui kusagile arvelduskontole kantaks osalustasusid 100000 krooni kandis ja "vennad" teevad sellega lihtsalt vehkat. Ega nad ju küll kusagile ei kao, aga pahased võistelejad hakkavad EMF-ilt oma raha nõudma.
-
- Postitusi: 255
- Liitunud: 07 Juul 2005, 12:10
- Tsikkel: Yamaha YZ250F
- Asukoht: Läänemaa
- Tänatud: 7 korda
Re: Quo vadis Eesti motokross
Lugesin ja tekki s üks võrdlus kohe.....
Ei tea kui palju mulle Tanel Padar maksaks kui ma laseks tal enda poolt püstitatud laval laulda, loomulikult rahva kutsun mina kes talle plaksutavad.
Suht võhik kõikides nendes täpsustes ja vaidlustes aga arvan et kõik võistlejad on omavahel juba tuttavad kui mitte sõbrad.
Jätke üks aasta EMF ja kõik taoline kõrvale ja mõelge oma karikas välja. Igasugu krosse on olemas (neljapäeva kross, kolmapäeva kross, Janmarmoto karikas jne.) tehke midagi sarnast ja selgitage iga aasta enda seast see parim ja katsuge sellest bürokraatiast ja kellegi väljamõeldud mullist lahti saada.
Usun kui selline asi peaks juhtuma siis aasta pärast on 2 varjanti kas EMF-i pankrott või hakate sellega raha teenima just teie kes te hästi sõidate. EMF hakkab teid enda võistlustele raha eest kutsuma ja teie ütlete millistel tingimustel te tulete (nagu näiteks mis värvist sitapott peab olema puhke ruumis).Kõik teised kes ei ole esi 10-nes peavad ehk tasuta ja oma kuludega võistlema.....tõmbaks paraleele soendus bändiga,,,....
See lihtsalt üks kirjapandud mõte....
Re: Quo vadis Eesti motokross
Pira kirjutas:Lugesin ja tekki s üks võrdlus kohe.....
Ei tea kui palju mulle Tanel Padar maksaks kui ma laseks tal enda poolt püstitatud laval laulda, loomulikult rahva kutsun mina kes talle plaksutavad.
ma võin küsida Taneli käest kui huvi on
aga teemasse,mina olen ammune ee-em-ehvi vastane kuna nad ei tee mitte kui sittagi,neile makstud raha eest(litsensid näit.)krt kasvõi üks rada mis oleks sõidetav võiks olla ca.50-70km Tallinast ja mida ka hooldatakse, peale selle võiks see kasvõi tasuline olla aga kindlasti peaks olema ka sõidetav väikestele põnnidele 50cc ja 65cc kuttidele,liiva sees kutte tappa,see viib neilt kindlasti viimasegi sõidu isu
võistlustest rääkides on ka see ebanormaalne,et 50cc kuttide stardi maks on 3sotti +litsens 1500 lätis näiteks tasuta ja kui küsitakse veel ettemaksu,no andke andeks selle 16min+4 ringi eest maksta 3sotti on on ilmselgelt liiast(osad võistlused isegi 4sotti) 50sed ei suuda tolmugi rajalt maha ajada,
per...e mõttelõng katkestati ja pean hetkel lõpetama,hiljem lisan oma mõtted
anda rendile koos tehnikaga garaaz Mõigus kaaskasutusse.500 euri
allar 56291000
umbe ull miis
Re: Quo vadis Eesti motokross
Kui mingisuguse MTÜ juhtivad liikmed arvavad, et müüvad oma krossil nimelt minule suunatud kaupa või teenust ja küsivad selle eest ettemaksu ja lisatasu, siis sellisel juhul on vastavalt Tarbijakaitseseadusele mul õigus 14 päeva jooksul peale kauba kättesaamist see müüjale tagastada. Motokrossi mõistes tähendaks see umbes seda, et maksan raha ja sõidan teie poolt korraldatud krossil ja oleksin nagu alguses rahul. Siis lähen koju ja hakkan mõtlema, jõuan järeldusele, et tegelikult läksin ma seal võitma, aga sain ainult 10 koha. Teie poolt müüdud kaup (teenus) ei vastanud minu lootustele. Sõbrad ka hakkavad näpuga näitama ja ma otsustan ostetud kaubast (teenusest) loobuda. Kogu raha ma tagasi ei soovigi, eks ma lõhkusin natuke teie rada, aega võeti ka. Aga näiteks umbes poole osalustasu eest olen nõus korraldajale tagastama puutumatuna minu 10 koha eest saadud EMV või EKV punktid.
Jama ajad. Antud juhul peaksid näpuga järge ajama hoopis võlaõigusseadustikus ehk VÕSis. Uuri lepingu sõlmimist, oferti ja aksepti, lepingupoolte õigusi ja kohustusi. Mõnus meeldiv suvelugemine, mingi 900 lk või nii .
Huvitav, et kui keegi on pudrunäpp ega suuda oma tsiklit remontida, siis ta üldjuhul ei lähe teistele seda õpetama. Kui aga jutt kaldub seadusepügalate valda, on igaüks tippadvokaat valmis, omamata tegelikult üldse arusaama õigusruumi olemusest.
sang, mittejurist
-
Teema algataja
Re: Quo vadis Eesti motokross
Tuleks tõesti organiseerida krossisõitjate ametühing aga isegi kahte eestlast ei saa ühe katuse alla. Huvitav mida antud teema kohta ütlevad eesti esikrossisõitjad. Osalustasu tõuseb iga aastaga ja seda EMF eestvedamisel, sest selle juht on ise võistluste korraldaja, mis iseenesest on juba nonsenss ja igasuguste eetikareeglite vastu. Siin portaalis oma võistlusi pidevalt reklaamivad lõunamaamehed küsisid veel eelmine aasta oma võistluste eest suht talutavat hinda aga nii kui tehti mingi sobing EMF, a la rahvasportlaselitsens, nii pea kahekordistus osalemistasu. Bensiini hind on odavam kui eelmine suvi, traktorid seisavd töötult iga nurga peal, mobiilide kõnehind on langenud, isegi sealiha saab poest odavamalt kui eelmine aasta aga need muudkui keevitavad ja keevitavad.Ja olen 1000 prossa nõus Kavalaga ja see on korraldajate poolt lihtsalt alatu nöörida veel väikepoiste pealt, kusjuures pea ühelgi võistlusel pole lastele oma rada.
Re: Quo vadis Eesti motokross
Igasuguste võistlute ja ürituste korraldamine on Eestis porr kus võistleja / osaleja pakub publikule showd.
Igaltpoolt nööritakse võistlejatelt räme papp, et siis võistleja saaks sõpradega võidu kihutada ning end rahvale näidata + maksab rahvas, et näha võistlejaid.
Oh wait... kuidas see värk siis ikkagi käima peaks?
Avalik raha tasku kühveldamine.. biznes idee, loomulikult seadusepärane.. mis on valesti? mitte midagi!
Inimesed aga ise lähevad sellega kaasa ning pärast nutavad kui said plastmass topsist tehtud karika....
Mingit siukest jura pole mõtet ajama hakata, et "no proovi ise korraldada ja vaata kui kulukas tuleb" s**t äriplaan noh... Näiteks mina kui ettevõtja ei küsi alltöövõtjalt raha, et ta ehitada saaks + pärast küsin veel kliendilt raha. Või mis?
On ju selle organisatsiooni näol tegemist siiski krossimeeste silmis auväärse asutusega
Ma küll ei ole enam tükk tükk aega oma elust krossimees aga... ON - ON ? Keegi kunagi kellegi käest üldse küsinud on?
Kuulsin siin paar nädalat tagasi sõprade seltsimeeste kiirendajate käest kus võistlustasu on nii ulmeline, et ülemõistuse ning võrreldes eelmise aastaga veel tõusnud kah!
Saate aru kulla korraldajad, et paljudel on PÄRIS töökohtaldel palgakärped, koondamised... vähem tulemustasusid - ettevõtjatel vapsee kuiv käes jne. Ja te tõstate kõikvõimalikke tasusid, et showd korralda? Sellepärast, et teil omal põhitöökohal palka vähendati näiteks ning nüüd vaja tasa teenida? Sellise strateegiaga ei jõua te kaugele... vaid õigepea on olukord hullem kui kunagi varem ning leiate end üksi keset põldu, ruudulipp käes.... ilma ühegi võistlejata.
-
Teema algataja
Re: Quo vadis Eesti motokross
Ütlen kohe alguses ära, et ei ole EMF'i käepikendus ja peale eelviimast meeskonnavahetust sessinases kontoris ei tunne sellest seltskonnast ka kedagi, isegi nägupidi mitte. Aga see hala antud teemas võtab vägisi kosmilisi mõõtmeid mis sunnib natuke klaviatuuri klõbistama.
Asjast. Eelregistreerimine on leping kahe osapoole vahel, korraldaja ja võistleja. Eelregistreerimise teinud võistleja võtab lepingut st eelregistreerimist tehes enesele kohustusi sealhulgas osaleda võistlusel kuhu ta nimetet eelregistreerimise teeb. Enamus poolte kohustusi kirjeldatakse võistluste juhendis. (Osa kohustusi on kirjeldatud võistlusmäärustes.) Milline lausa loomulikult peab olema täies mahus ilmunud enne eelregistreerimise algust. Juhendis peab olema ära näidatud eelregistreerimise algus ja lõpp, peenemates juhendites on ära näidatud suisa kellaaeg millal see toiming lõppeb. Peale eelregistreerimise lõppu on korraldajal õigus, juhul kui tal on tahtmist ja võimalusi veel mõni hilinenu vastu võtta teha täiendavat registreerimist. Seda muidugi hinna eest mida ta nimetet toimngu eest õiglaseks peab. Reeglina ei tohiks hilinenud registreerimise maks olla suurem kui kahe kordne osavõtutasu kui võistlusmäärustes ei ole kirjeldatud teisiti. Mingit osavõtu tasu tagastamist võistlusele mitte ilmunud kodanikule ei ole ette nähtud. Milleks peaks vastu tulema lepingut rikkunud osapoolele? Osavõtutasu tagastamine on vaid ja ainult korraldaja poolne hea tahte avaldus. Valges maailmas on mõjuvate põhjusteta eelregistreerunud võistleja võistlustele mitte ilmimine vaatamata ette teatamisele karistatav kas rahatrahvi või ka ajalise võistluskeeluga.
Sai jube pikk kantseliit aga seda teksti peaks iga sõidumees käisest panema ja litsentsiomanik une pealt. Tegu ei ole meie kamarakillul välja mõeldud süsteemiga ja EMF'i selle väljamõtlemises süüdistada ei saa.
On loomulikult ka teisi võimalusi. Teha oma MTÜ,klubi, seltsing või mõni muu sõpruskonna või asjahuviliste kooslus leppida kokku oma reeglid ja sõita, sõita, sõita. Pärast jagada auhindu milliseid on sponsorid süle ja seljaga kokku kandnud ja jagada proffidele kohast stardiraha. Ja kõik kamarakillul olevad raja ja maaomanikud on avasüli nõus sõpruskonna nende valdustesse põristama laekumise eest ka veel kõiki personaalselt tänama rääkimata oma kuluga rajaehitamisest ja muudest mugavustest.
Tegelikult võiksid moded tekitada niisuguste hala teemade jaoks omaette osa, kuhu siis kõik halada soovijad saavad oma pisara poetada või hala teemad sinna ümberpaigutada. Nimigi välja pakkuda - kuulitõukajad. Kuulitõuge on ala kus riistad ei lagune. Uuelt ostes saab vahendi kätte mõnesaja krooniga. Saab peale vanaduse saabumist kuuli lastele päranadada, ei kulu ja ei nõua ülikalleid varuosi, varustust ja rehve. Mis peamine võistelda saab igal haljasalal ja pappi küsivat korraldajat näed ainult õudusunenägudes. See oli küll üks vana jutt aga käib siinse teema kohta minumeelest päris hästi.
Ja korraldaja ka ei ole,
lihtsalt asjahuviline
garmm
Re: Quo vadis Eesti motokross
Liigutasin selle teema fleimi alla minema, sest seda see ka on.
Kes võtab seda nutu ja halana... kes mitte.
16 aastat tagasi hakkas Eesti motosport kõvasti hoogu kruvima.... 16 aastat tagasi oli samasugune olukord.. 2009 aastal see jätkub...
16 aastaga ei saa seda jura korralikult käima isegi sedasi, et võistlejad maksavad peale..... siis milles on küsimus?
Pigem on nutt ja hala korraldajate poolt.
Võiks kätte jõuda aeg millal hakatakse võistlejaid austama.
Re: Quo vadis Eesti motokross
Aga milleks meile krossivõistlusi üldse vaja?
Niikuinii samad mehed on enamasti esikolmes ja teised saavad tasulise treeningu.
Millepärast sinna ronitakse, aru ei saa. Niikuinii ju rajad samad läbi aastate.
Et siis, kui oled karikale sõitmiseks valmis, maksa raha ja kihuta. Kui aga ei taha EMF-i välja kuulutatava Eesti meistri austavat nimetust, võid 4x väiksema raha eest muul ajal samas kohas sõita. Kui piisavalt treenitud, lähed meistrivõistlusele.
Aga ei.. kõik ju loodavad, et äkki näkkab (keegi kukub, jääb tulemata, saab vigastuse või tehnilise probleemi) ja saab lihtsamalt feimi.
Sellise tegevuse tulemusena sõidaks igas klassis max 5 meest, osalustasu oleks 2k ja korraldajad iniseksid ning EMF äkki hakkaks aru saama, et lisaks rahalugemisele tuleks tavalise sõitja jaoks ka midagi teha. Äkki...
Tegelikult võiks rahvasportlased, kes litsentsi teevad, ühineda mitmesse klubisse, saaks olla kõigiga EMF-s esindatud ning siis panna see organisatsioon oma häälega tööd tegema. Lihtsalt massiga sundida tegutsema
Re: Quo vadis Eesti motokross
Mella, täiesti õige tähelepanek ja üldiselt olen sinuga ühte meelt.
ma olen ise korraldusel juures olnud, OLEN ISE aidanud korraldada krossivõistlusi - ma tean, et see on kulukas jne. Mäletan väga hästi kuidas 2x 0.5-se eest tuli mõni sahaga vend ja lükks päev otsa rada eks siis oligi muru rohelisem ja mida iganes....
Küll aga mingist hetkest vist kadus see õilis perspektiiv paljudel silmeeest ning nii mõnedki hakkasid selle abil päris head nutsu kokku ajama.
Hinnad on muudkui kruvind ja kruvind... eks tahetakse aint rohkem - aga mul jäi ikka täitsa karp lahti kui kuulsin, et tänapäeval küstakse stardi eest 1500 eeku.
Kulla inimesed, tulge mõistusele....
-
- Postitusi: 448
- Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Re: Quo vadis Eesti motokross
Lihtsalt võrdluseks toon ringraja osalustasud:
OSAVÕTUMAKSUD.
8.1. Vastavalt klassidele: Eelregistreerimine/ kohapeal
Rookie 600/Rookie 1000 1600.- / 2 500.-
Superstock/Superbike 1600.- / 2 500.-
125ccm, 250/400ccm 800.- / 1100.-
C klass 800.- / 1100.-
See arutelu tekitab mõtte, et hakka või krossi sõitma, võistlusi korraldatakse (Eesti pinnal) rohkem kui kaks-kolm korda aastas ning sõita saab peaaegu tasuta.
http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: Quo vadis Eesti motokross
sang kirjutas:Huvitav, et kui keegi on pudrunäpp ega suuda oma tsiklit remontida, siis ta üldjuhul ei lähe teistele seda õpetama.
Tundub, et sa pole vist foorumit eriti lugenud.
Re: Quo vadis Eesti motokross
Täitsa mõistlik teema, arusaamatu miks fleimi all.
Meeldiv on lugeda korrektselt väljendatud mõtteid, kuid osalustasude koha pealt. On ju valida kaks varianti kas odavama või kallim pilet nö. Eelpool toodud Tanel Padari ja ka teiste staaride vaatamiseks pakutava pileti lunastamisel kehtivad erinevad hinnad eelmüük vs. kohapealne pilet. Edasine saatus staari jälgmise ürituse eelmüügipiletiga on mitteminemise puhul ka puhtalt enda kätes, kas leiad ostja või mitte. Võistluse osalutasu kellegile teisel nö. maha müüa on samuti keeruline kuigi mingi säärane variant võib olla kokkulepitav korraldajaga kohapeal täiesti vabalt.
Tasub meeles pidada, et võistluse korraldajad on enamikel juhtudel siiski inimesed, mitte robotid 84 aasta filmist kes suudavad tulekesi vilgutada ning pileteid komposteerida.
Lihtsalt küsimus kas osalustasude pärast mingit nii keerulist juttu on tarvis hakata ajama? Kui küsida kuhu vadid eesti motokross siis see majanduskriisist tekkinud 600 vs 400 eek udu on tühiasi võrreldes sellega, et 85cc klassis pole sõitjaid kes kvalifitseeruks Euroopas samaväärselt eelkäijate Nassari, Parki,Mägi Lokotariga, rääkimata Leokitest ja Krestinovist.
Mina isiklikult olen jätkuvalt arvamusel, et harrastaja võib selle eest natike maksta küll, et teda vaadatakse nii nagu professionaal saab selle eest palka, et ta näitab kuidas sõidetakse.
Re: Quo vadis Eesti motokross
racerx kirjutas:et harrastaja võib selle eest natike maksta küll, et teda vaadatakse nii nagu professionaal saab selle eest palka, et ta näitab kuidas sõidetakse.
Et siis teisisõnu - harrastaja võiks maksta, et ta kõvameestega samal võistlusel saaks olla. Õige kah !
Juba jupp aega mind huvitab tegelikult EMF-i rahakoti sisu. Igal osaleval klubil peaks ju olema vajadusel ülevaade tolle MTÜ rahalisest seisust ja aastaaruanne. Pange üles, saaks näha, kust ja palju pappi tuleb ning kuhu see pannakse, palju moodustavad tööjõukulud ja mida selle eest tehakse.
-
- Postitusi: 809
- Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
- Tsikkel: Suzuki RM250K8
- Kontakt:
Re: Quo vadis Eesti motokross
Harrastaja võib ju maksta ja mujal maailmas asi ju nii toimibki,kuid sellisel juhul võiks olla ka klass või klassid harrastajatele eraldi ja suht kindel,et siis laekuks osavõtutasusid oluliselt suuremas summas ka siis kui võetakse vaid 400.- kõigilt ,registreerides või mitte.Samas jääb suht arusaamatuks jutt,et korraldajal mingi räme eelarve vahe kui võistlejaid 60 või 80 ,rada hooldatakse ju nagunii ja ei tellita ju paarikümne rohkema sõitja pärast rajale näit. medikopterit:)
Lihtsalt võrdluseks toon ringraja osalustasud:
OSAVÕTUMAKSUD.
8.1. Vastavalt klassidele: Eelregistreerimine/ kohapeal
Rookie 600/Rookie 1000 1600.- / 2 500.-
Superstock/Superbike 1600.- / 2 500.-
125ccm, 250/400ccm 800.- / 1100.-
C klass 800.- / 1100.-
lihtsalt võrdluseks toon,et mulgirallil osavõtutasu 4000.- per auto
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Re: Quo vadis Eesti motokross
Korraldajad peaksid suutma tühjalt sponsorite ja pealtvaatajate rahadega võistluse ära korralda... kui ei siis järelikult tehakse seda valesti või tahetakse lihtsalt rohkem teenida.
Eestis ei ole sellist luksust mitte kuskil motospordis, et korraldaja määrab osavõtutasu kuna võistlejaid oleks liiga palju ning sellejärgi siis filtreerib need välja kes ikka kangesti tulla tahavad.
Ma saan aru, et meil moodustuks harrastajatest lausa 3 eri punti või mitu ämbritäit A/B klassi keda ei saa korraga rajale lasta.
Nii lihtne ongi.
Mind puht uudishimust huvitaks kah kuhu see EMF-i rahh liigub... 1800 ühekordne litsents
Eelmine aasta piisas 1000.- millest see 800 tõus?
majanduskriis? keegi jäi töötuks?
Ühekordne (ühel võistlusel kehtiv) litsents maksab 600 krooni.
Võistleja, kelle litsentsitaotlusel puudub klubi nimi ning klubl juhataja nimi ja allkiri, peab litsentsi eest maksma kolmekordse hinna.
allkiri-kubi nimi-klubi juhataja nimi.... eeeee teeme, et see maksab 1800.-
omal kah naljakas hakkab?
Litsentsid sisaldavad õnnetusjuhtumi kindlustust
Minult on eraldi õnnetusjuhtumi kindlustust nõutud... mis te pakute seda topelt või kus kala on? Ja igal vähegi aktiivsemal motosportlasel on enivei oma kindlustus. Aitäh siiski
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Quo vadis Eesti motokross
racerx kirjutas:Täitsa mõistlik teema, arusaamatu miks fleimi all.
Meeldiv on lugeda korrektselt väljendatud mõtteid, kuid osalustasude koha pealt. On ju valida kaks varianti kas odavama või kallim pilet nö. Eelpool toodud Tanel Padari ja ka teiste staaride vaatamiseks pakutava pileti lunastamisel kehtivad erinevad hinnad eelmüük vs. kohapealne pilet. Edasine saatus staari jälgmise ürituse eelmüügipiletiga on mitteminemise puhul ka puhtalt enda kätes, kas leiad ostja või mitte. Võistluse osalutasu kellegile teisel nö. maha müüa on samuti keeruline kuigi mingi säärane variant võib olla kokkulepitav korraldajaga kohapeal täiesti vabalt.
Tasub meeles pidada, et võistluse korraldajad on enamikel juhtudel siiski inimesed, mitte robotid 84 aasta filmist kes suudavad tulekesi vilgutada ning pileteid komposteerida.Lihtsalt küsimus kas osalustasude pärast mingit nii keerulist juttu on tarvis hakata ajama? Kui küsida kuhu vadid eesti motokross siis see majanduskriisist tekkinud 600 vs 400 eek udu on tühiasi võrreldes sellega, et 85cc klassis pole sõitjaid kes kvalifitseeruks Euroopas samaväärselt eelkäijate Nassari, Parki,Mägi Lokotariga, rääkimata Leokitest ja Krestinovist.
Mina isiklikult olen jätkuvalt arvamusel, et harrastaja võib selle eest natike maksta küll, et teda vaadatakse nii nagu professionaal saab selle eest palka, et ta näitab kuidas sõidetakse.
Kirjutan kahe käega Racerx-i mõtteavaldusele alla. Teema pealkiri on väga ambitsioonikas, aga tegelikult taandus mingi sajakroonise väärtusega viginaks. OK, saan aru, et on MASU, varsti on TÄPE ja siis on PUPU. Aga see ei ole teema pealkirja väärt.
Oluline on see, et ei ole toimunud kvalitatiivset arengut EMF töös ja võistluste korralduse osas. Rääkimata eraldi programmist noorsportlaste arendamiseks, kahjuks saame 65 ja 85 klassides lätlaste käest tappa nagu tuppa sittunud kassid. Võiks ju ka teha koostööd raja haldajatega, et arendada radade hooldust ja ehitamist. Jne. jne
Aga ärge hakake uuesti seda harrastajte sarja asja enne kui ei suuda pädevalt defineerida harrastajat.
-
- Mode
- Postitusi: 3133
- Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Quo vadis Eesti motokross
sekkusin hetkeks ja tõstsin tagasi põhiteemasse. Ei tahaks, et see mõttevahetus siin väärtust kaotaks.
Sorry Madone
-
Teema algataja
Re: Quo vadis Eesti motokross
Miks see teema "krossi ja enduro" alt "fleimi" alla pandi?
Ilmselt sellepärast, et keegi otsustas, et pole vaja, et krossisõitjad seda teemat loeksid (minu järeldus). Sest ükski krossar ei hakka lugemisvara "fleimi" alt otsima. Seda enam, et näiteks mine ei teagi, mis loom see Fleim on üleüldse. Kõik, mis puudutab krossi, ikka vastava teema all.
Võib-olla mõnel mehel on tõesti mugavam kui seda registreerimise, ettemaksmise ja osavõtutasude küsimust üldse ei arutataks, aga see teema on siiski tavasõitjatele oluline. Kui kõigile vastuvõetavat lahendust ei leita, eks see hakkab avalduma stardipuu pikkuses.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Quo vadis Eesti motokross
madone kirjutas:Korraldajad peaksid suutma tühjalt sponsorite ja pealtvaatajate rahadega võistluse ära korralda... kui ei siis järelikult tehakse seda valesti või tahetakse lihtsalt rohkem teenida.
Eestis ei ole sellist luksust mitte kuskil motospordis, et korraldaja määrab osavõtutasu kuna võistlejaid oleks liiga palju ning sellejärgi siis filtreerib need välja kes ikka kangesti tulla tahavad.
Ma saan aru, et meil moodustuks harrastajatest lausa 3 eri punti või mitu ämbritäit A/B klassi keda ei saa korraga rajale lasta.
Nii lihtne ongi.
Mind puht uudishimust huvitaks kah kuhu see EMF-i rahh liigub... 1800 ühekordne litsents
![]()
Eelmine aasta piisas 1000.- millest see 800 tõus?
majanduskriis? keegi jäi töötuks?
Ühekordne (ühel võistlusel kehtiv) litsents maksab 600 krooni.
Võistleja, kelle litsentsitaotlusel puudub klubi nimi ning klubl juhataja nimi ja allkiri, peab litsentsi eest maksma kolmekordse hinna.
allkiri-kubi nimi-klubi juhataja nimi.... eeeee teeme, et see maksab 1800.-
omal kah naljakas hakkab?Litsentsid sisaldavad õnnetusjuhtumi kindlustust
Minult on eraldi õnnetusjuhtumi kindlustust nõutud... mis te pakute seda topelt või kus kala on? Ja igal vähegi aktiivsemal motosportlasel on enivei oma kindlustus. Aitäh siiski
Oot-oot madone, nüüd sa peksad küll segast. Esiteks on igal motospordialal osavõtutasud ja minu teada on MX omad ühed väiksemad. Teiseks kolmekordset tasu nõutakse minu teada ainult aastalitsentsi eest. Kolmandaks ei ole küll kuulnud, et nõutakse lisakindlustust.
-
Teema algataja
Re: Quo vadis Eesti motokross
Nii nagu ajakirjanduses ei ole enam ammu tähtis uudis ise vaid elamus, nii on ka krossist osavõtt mulle eeskätt elamus. Uudis sellest et kehaline vorm on nadi ning kodurajal saavutatud hoogu ei saa võistlusel kunagi kätte, ei olegi tegelikult mingi uudis. Kui õllesummerile või mõnele motokokkutulekule makstakse sissesaamiseks peale, siis käsitlen ma ka osavõtutasu sellisena. Õhkkond ja atmosfäär ning osalemine selles on asi, mille eest maksan. Mida uhkem seda kallim. Näiteks Kegumsis oli veteranide osavõtutasu 500 euri.
Praktilise poole pealt võiks olla abi sellest, kui teatad võistluse korraldajale, et võtaks su üritusest osa mitte 500 vaid 400 krooni eest, sest see hind tundub õiglane. Ega ta muidu ei aima et tema poolt pakutud rahaline künnis on kõrge. Parim variant on teha mõttekaaslastega (klubiga) n.ö. hulgiostu, a´la tuleb kuus meest, kui hind on .... Korraldajad on ju nutikad inimesed ning oskavad raha lugeda. Iga rajaomanikuga saab ju ka kokkuleppida näiteks 500 kroonises hooajatasus piiramatu kasutusega, selmet iga kord 100 krooni maksta.
Ühesõnaga, tuleb inimestega suhelda ja teha ühiste huvidega põhjal koostööd.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.