XF 650 Freewind

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


Teema algataja
bns

XF 650 Freewind

Lugemata postitus Postitas bns »

Rattaks siis Suzuki XF 650 Freewind! Kas keegi teab midagi rääkida sellisest rattast? Tartu depoosse ilmus selline müüki ja väljanägemine on suht-koht norm, kuid mida sisemusest võiks oodata :?:
Oleks tore kui vastaksid samasuguse ratta omanikud, kes juba pikemalt ringi sõitnud
:lol: Tänud
Kasutaja avatar

Alex
Postitusi: 438
Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
Tsikkel: Punane Roller
Asukoht: Pealinna külje all
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 2 korda

Re: XF 650 Freewind

Lugemata postitus Postitas Alex »

bns kirjutas:
Rattaks siis Suzuki XF 650 Freewind! Kas keegi teab midagi rääkida sellisest rattast? Tartu depoosse ilmus selline müüki ja väljanägemine on suht-koht norm, kuid mida sisemusest võiks oodata :?:
Oleks tore kui vastaksid samasuguse ratta omanikud, kes juba pikemalt ringi sõitnud
:lol: Tänud
mis sa kuulda tahad?Ühepütane,kahe küünlaga(kui vahetada, siis mõlemad korraga ja reeglina hooaja alguses)max. kiirus 140-150 km/h,üksi sõitmiseks väga hea ratas aga kahekesi peab tihedalt käike lappama, et jõudu jaguks.Korraliku rehviga kannatab ka asfaldilt maha keerata(ei ole väga raske ratas),küttekulu ca 6 liitrit sajale.Minu ratas oli üle 50 000 läbisõit ja mootori osas eriti nurisemist ei olnud.
Kolm suve sai sellega sõidetud ja loodan, et teenib uut peremeest sama hästi kui mind
Alex@eksFreewindlane
Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka :D
Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.

Teema algataja
freewind

Lugemata postitus Postitas freewind »

Olen Freewindi omanik kevadest ja siiani pidevalt sõitnud. Saan kiidusõnu öelda, hea manööverdada, saab metsa minna, lihtne hooldada. Ühepütasuse puudus on ainult natuke suurem vibratsioon. Hea universalne ratas, sellel eesmärgil sai otsutatud just selle masina kasuks. Linnas saab liikuda hästi. Pikale maale on natuke liiga kerge ja kui on kukkuda plaanis, siis plastikut liiga palju. Max kiiruse olen saanud 154, tehnilise järgi oli vist 162. Kiirust ei ole mõtet taga ajada, selleks on teised masinad. Pigem võlu tekib kruusal, metsateel.
Kasutaja avatar

minenohh
Postitusi: 188
Liitunud: 24 Juul 2005, 20:06
Asukoht: Lõuna

Lugemata postitus Postitas minenohh »

Küsiks juurde, et kuidas te, Freewindi-vennad, selle LCD ekraaniga rahul olete? kas numbritest saab ikka igas olukorras ühe pilgupealeviskamisega aru? Ja kas laiguliseks ei muutu too aja jooksul vms? Kas kiiruse kasvades tulevad numbrid ühekaupa nagu "Night-rideris kitil" või nagu jalgrattaspidol, et 62....69...75jne? :)

Ja kas tõepoolest võtab 6l sajale? Nii palju ei tohiks võtta mu arust.


Pezzi
Postitusi: 286
Liitunud: 18 Mai 2008, 20:46
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

Lugemata postitus Postitas Pezzi »

Väga kerge ja väga lihtne ratas. Ekraaniga polnud mingeid probleeme, kõik vajalik kenasti näha. Numbreid tuleb sedamööda kui kiiresti kiirus muutub. Mina sain maanteel umbes 5 liitriga sajale hakkama. Paak kah hea suur.

Kasutaja avatar

minenohh
Postitusi: 188
Liitunud: 24 Juul 2005, 20:06
Asukoht: Lõuna

Re: XF 650 Freewind

Lugemata postitus Postitas minenohh »

Vaatasin, et pole enam tükk aega kirjutatud siia teemasse. Olen ikka lausa võimatu :D valiku ees, et kas valida Transalp või Freewind. panin kirja mõned Freewindi eelised ja puudused Transalpiga võrreldes. Palun lisada juurde! Mul on ka mõned küsimused. Muidu ostan tsikli selleks, et enamus aega maanteel sõita, aga suht palju ka kruusa ja metsa nautida. Ütleme, et 70% asfalt. Huvitab just ilma facelift' ta ( väiksema esitulega) masinad
Puudused: 1)tunduvalt väiksem tippkiirus
2) Eestis liigub neid vähem
3) võimetum mootor (vähem kW ja njuutonmeetreid)
4) maanteel ilmselt ebamugavam ( 1pütt)
Eelised: 1) u. 20kg kergem
2) hinnad on veits odavamad
Küsimused: 1) Mida arvata õhkjahutusest (teistel sama klassi masinatel ju vedelik)? Kas olete kuulnud juhuseid ülekuumenemisest vms?
2) Olen kuulnud, et 100km/h sõites on umbes 300rmp rohkem kui konkurentidel. Kas ei tundu, et tippkiirus võiks suurem olla ehk et seda kiirusevaru võiks rohkem olla? :D Ma mõtlen manteel sõites, nii 110-130km/h. Mitte, et ma nii sõitma hakkaks, aga ikkagi!
3) Kas varuosad ja lisavarustus on hästikättesaadav ja kas on odav või kallis võrreldes konkurentidega?
4) Mida kontrollida eriti kindlalt enne ostu, ehk milliseid vigasid esineb sagedalt?
5) Kas õli on karteripõhjas või on nn. raamõlitus?

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Re: XF 650 Freewind

Lugemata postitus Postitas sang »

Kui tahad pigem maanteel sõita pikki otsi, siis on olulisem suurem võimsus ja moment. Kui tahad linnas sõita, siis kergus ja väiksus. Ega kumbki pole teab mis maastikumasinad. Kui päris maastikule tahad minna, siis tasuks vaadata ka sellest vaatenurgast, kumb on kukkumisel odavam ehk kummal vähem kergelt katki minevaid väljaulatuvaid plastosasid, kuidas on peeglite ja suunakate kinnitused jms.

Oled sa üldse mõlema seljas istunud? Võib-olla üks neist ei sobigi sulle?

Olles omanud nii ühe- kui kahepütalisi, eelistaksin igapäevase sõidu jaoks kahepütalist mootort, maastikusõidul on jälle singel päris hea. Singel on temperamentsem ja äkilisem, kaks pütta ühtlasem ja näiteks (mis näiteks algaja jaoks oluline) andestab rohkem vale käigu sissepanekut.

Õhkjahutuse ülekuumenemine ei ole asi, mille pärast muretseda Eesti kliimas ja tavaolukorras.


Üks asi on kindel: sa ei saa leida tsiklit, mis on ühevõrra hea nii maastikul kui maanteel. Kuskilt tuleb teha kompromisse. Maastikul on oluline kergus, maanteel jõud ja käiguühtlus. Kumb on prioriteet? Mina isiklikult eelistaksin Transalpi, kuna see tundub olema parem maanteel ja on kindalasti väga OK kruusal ja pinnasteel, aga maastikul imevad mõlemad küllaltki võrdselt :)


Pezzi
Postitusi: 286
Liitunud: 18 Mai 2008, 20:46
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

Re: XF 650 Freewind

Lugemata postitus Postitas Pezzi »

Freewindiga oli enamvähem mugav sõita ainult 3 ja 4 tuhande pöörde vahel. Alla 3 hakkas "katkuma" ehk siis ei vedanud ühtlaselt ja üle 4 hakkas rohkem vibrama. Maanteel on ta minu arvates "käib kah", mitte enamat. Suuremal kiirusel jõudu ülearu küll ei olnud. Kruusal või metsateedel on kergem kaal oluline eelis. Transalpi proovinud ei ole.

Freewindil on õhk + õli jahutus, millest meie oludes peaks küll piisama.


dubweiser
Postitusi: 484
Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
Tsikkel: bmw r1150 gs adventure
Asukoht: Luhamaa

Re: XF 650 Freewind

Lugemata postitus Postitas dubweiser »

Freewind on põhimõtteliselt DR650 edasiarendus. Mootor on sama, ainult on pandud madalama raami peale, amordikäigud ka lühemad. Vibra on tal minu arust suhtkoht olematu, arvestades seda, et masinal on 1 tasakaalustusvõll. Nii palju kui ma kolme aasta tagusest proovimisest mäletan, oli minek üpris "twinnilik" ja pehme. Transalpil on tuulekaitset ja "kogu" suurust tiba rohkem (kaasreisijal ka rohkem ruumi). Freewindil 19 tolline esiratas Transalpi 21 kõrval. Samas olen kindel, et sellise klassi rattal, mis "hardcoreks" polegi mõeldud, see erilist tähtsust ja vahet ei oma. Mõlema ratta puhul oleks tervislik kukkumisrauad panna, juhul kui tahad vahel maanteelt äää kulgeda. Muidu sõidad varsti "skeletiga" :?

Kasutaja avatar

minenohh
Postitusi: 188
Liitunud: 24 Juul 2005, 20:06
Asukoht: Lõuna

Re: XF 650 Freewind

Lugemata postitus Postitas minenohh »

Tänan vastuste eest! Arvan, et otsus kaldub Transalpi leeri. Kui kellegil pakkuda mõni, andku teada.

Kasutaja avatar

minenohh
Postitusi: 188
Liitunud: 24 Juul 2005, 20:06
Asukoht: Lõuna

Re: XF 650 Freewind

Lugemata postitus Postitas minenohh »

Kumb on parem diil:
1) Freewind aastast 2003, ls. 10000
2) Transalp aastast 1998, ls. 30000
Hinnad umbes samad, seisukord kah. Sain Freewindile hea pakkumise, kuid ei oska nüüd kuidagi otsustada, kas see 5 aastat ja 20000km vahet on piisav, et võtta Freewind. Arvestage, et Freewind kaotab kiiremini väärtust.

Kasutaja avatar

Tafka
Postitusi: 577
Liitunud: 02 Nov 2003, 17:17
Asukoht: Tallinn > Nõmme
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: XF 650 Freewind

Lugemata postitus Postitas Tafka »

Ise oman '91a Transalpi. Spidomeeter näitab hetkel 68Kkm...arvatavasti teine või kolmas tiir. Max kiirus 160 minul. Maanteel 120-130km/h pidevalt lasta pole eriti probleem,ei ole vibra ja mootor ei karju väga. Pikka maad kannatab kenasti sõita. Käisin väiksel euroopa reisil sellega...5000km ja ainuke asi mis juhtus selle aja jooksul oli õlikulu(u 0,7L) ja esimese siserehvi katki minek. Õlikulu tingitud siiski juba suht vanast mootorist,pakun et õlirõngad ja klapisääre tihendid vajaksid vahetust talvel. 1600km järjest lastes IronButtil ei juhtunud ka midagi!
SUURIM viga mis minul Transalpi omades on tekkinud,oli ühe CDI väljavahetus. Tüüpviga kuni 93-94aastani, siis vahetati CDI hoidik välja ja ka probleem kadus(sadul hakkas CDI juhtme pesa lihtsalt taguma ja murdis kontaktid ära).
Kukkumisrauad on must have!
Metsas saab korraliku rehviga väga kenasti hakkama. Isegi päris korralikus mudas käidud Alpiga,tsipa kõrgem võiks olla metsa jaoks aga siiski jah mõeldud rohkem kõvema pinnase peale.
Kruus ja liiv ei tekita ka eriti probleeme...harjutamise asi muidugi:)
Ja nagu eespool mainitud, kindlasti mootori ühtlasem käik...V2 vs üks pütt ikkagi:)
Eks igaüks kiidab enda sõiduriista aga siiski ma olen vägagi rahul,et Transalpi valisin.
Ainuke miinus mis hetkel suudan välja mõelda on madal esiklaas...ise olen 185cm pikk ja maanteel puhub enam vähem täpselt kiivrisse tuule. Selle vastu aitab uus tuuleklaas või lihtsalt natukene küüru laskmine.
Mootor pommikindel Transalpil....4 küünalt,6 klappi..väga bro ja pikaealine mootor. Küünalde vahetus ainult natukene tüütu:) Muidu õlivahetus,küünlad ja muud hooldust nagu suurt polegi. Klapivahede regull on ka lihtne,rääkimata siis karpade sünkrost.
Kütusekulu mul kuskil 5,4-5,7vahel. Alates Poolast 4,6. Rääkige veel,et Eestis pole kehv bensiin.
Ühesõnaga võiks kiitma jäädagi Transalpi...muidugi kui raha oleks olnud oleks AfricaTwini võtnud.

Rattatu / IBA #33754
// Endised: GasGas FSE450 ; Honda XL600V "Transalp" aka Tuuli ; Dnepr MT10-36 aka Milvi ; Sherco SEF-R 300
Kasutaja avatar

õemehe õemees
Postitusi: 400
Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
Tsikkel: Freewind
Asukoht: Tartu

Re: XF 650 Freewind

Lugemata postitus Postitas õemehe õemees »

Vana teema natuke kõremale upitamine :)

Mina olen vist see, kes selle eelpoolnimetatud 10k läbisõiduga 2003a Freewind'i endale soetas. Peab ütlema, et vaatamata kõvadele kõhklustele (hind oli muudest samade numbriliste näitudega enduro-laadsetest märksa odavam) on ost end igati õigustanud. Vähemasti senise 10k kilomeetri läbimisel ja kahel korralisel hooldusel pole olulisi puudusi ilmnenud (vanadusest mädanenud sisekummid pole ju oluline puudus).

Maanteel 105-110 vahel (pöörded 5000 ligi) kannatab sõita ilusti. Olen sõitnud korduvalt päevaga 500 km ja enamgi. Kütuse kulu on keskmiselt 4,7 L/100 km (ainult maanteekiirustel 4,5 L/100 km). Kruusal ja metsateedel on ka suht mõnus töristada. Ilmselt tänu õlijahutusele pole ka praeguste 30+ kraadidega metsateedel probleeme tekkinud. Hetkel all olevate Mitas E08 rehvidega päris samblale ja mutta ronida ei kannata, aga korraliku kärnaga ei tohiks olla probleemi (see eeldaks muidugi kukkumisraudade tellimist). Kiiruseid olen möödasõitudel märganud 145-150 kandis olema, rohkemaks pole olnud põhjust väänata, kuigi tunde järgi kannataks. Kuskil 5500 pöörde juures tundub tal korraks jõudu juurdegi tekkivat, kiirendustel hakkaks justkui pisut rohkem tõmbama. Ka madalatel pööretel 2-2,5 tuhande pöörde kandis käitub ilusti. Üksi sõites pole probleemi kui olen unustanud esimese käigu sisse panna ja teisega kohalt lähen.

Ainult üks viga on, mis mind tõsiselt häirib - kirjade järgi on ta paak 18,5 L aga nendel harvadel kordadel, kui ma ta ikka üsna kuivaks olen sõitnud (reservini ja siis veel 15-20 km) olen ma suutnud sinna tankida ainult 16 L. Kas on seal kuskil miski sopp, millest ta kütet kätte ei saa? Mis suunas sellest sopistusest kütte kõigeparemini välja saaks loksutada?

Ma saan aru, et laibarauad antakse siis, kui end peaaegu surnuks sõidad, aga kas kukkumispunne antakse ka stiili eest, või lihtsalt iga korra eest üks?
Kasutaja avatar

Alex
Postitusi: 438
Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
Tsikkel: Punane Roller
Asukoht: Pealinna külje all
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 2 korda

Re: XF 650 Freewind

Lugemata postitus Postitas Alex »

Mul taas järjekordne Freewind ja mina bensukraani ei kruvi(reservile ja tagasi)Sõidan odomeetri järgi ja kui 300km täis ning bensukat ei paista on asi hapu :mrgreen: Paaki on mahtunud 17,3 liitrit peale 321km läbimist.Kuna kasutan ratast metsa-kruusateedel sõitmiseks, siis on esimene hammakas 14 hambaga ja küttekulu suhteliselt ühesugune ja rehviks on TKC80

Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka :D
Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”