Tsikli ostmine Itaaliast
Moderaator: Moded
Tsikli ostmine Itaaliast
Alguseks: ära parem osta Itaaliast ratast. Kui sa just muidu ei saa, siis ära ikka osta. Ja kui kohe üldse muidu ei saa, no siis....pead arvestama sealse maa ärikultuuri eripäradega:
1) Inglise keelega pole midagi peale hakata
2) Asjaajamine võtab kordi kauem aega kui mujal (Saksas näit)
3) Jah ei pruugi tähendada jah
4) Ei võib tähendada ei, kuid ei pruugi...
Kust netis otsida:
http://www.secondamano.it/Auto_Moto-Mot ... ndex2.html - kuldse börsi taoline asi
www.motosupermarket.it
www.motonline.com/cvu/vetrina.do
Kahest viimasest leiab ka lingid kasutatud rataste müügiga tegelevatele firmadele (Concessionario)
Kui ratas välja valitud peab hakkama suhtlema. Ma Italianot ei pane, kasutasin "kodustatud" italiano abi: minu küsimused tema kaudu Itaaliasse ja vastused tema kaudu mulle tagasi. Mõnd küsimust pidi mitu korda küsima, mõnele ei saanudki vastust...Ka piltidest (4+1) jäi too +1 (spidokas) tulemata...Kui kaup lõpuks siiski koos, peab kas kohale sõitma v rahasid hakkama sinnapoole liigutama. Ma ei saand sõita, seetõttu kasutasin nö "middle man-i" - jällegi oma tuttavat: rahad talle, ratas siia, kui kõik ok, rahad edasi müüjale. Paberimajandusest niipalju, et siitpoolt mingit paberit vaja ei läinud (ka ostumüügi lepingut mitte), rattaga tulid kaasa tehniline pass ja nende registripaber. Ostumüügilepingut nõuab meie ARK ja nad tahavad seda saada siiski „tsiviliseeritud“ maa keeles, võtsin siit selle: http://www.ark.ee/atp/doc.php?693, tõlkisin inglishi ja faxisin sinna. Seal allkirjastati ja tavapostiga tagasi (meie ARK ei aksepti faxitud allkirju). Ratas ja 3 paberit kaasa ja ARKI, seal esmane ülevaatus, kui kõik OK, on ratas arvel ja Eesti tehn. pass käes. Kindlustus ja tehnoülevaatus sinna otsa ja võib sõita

Kui on plaan kohale lennata, peaks paluma müüjal ratas juba aegsasti registrist maha võtta, et saada sealt vajalik paber - see toiming võib võtta 2-3 päeva aega lähtuvalt nende asjaajamiskultuurist ja sellest, et kohalik ARK on avatud vaid 3 tundi päevas. Kui on plaanis rattaga koju sõita, peab hankima ajutised numbrid ja rahvusvahelise kindlustuse. Numbrid pidavat olema papist A4 suurused käkid. Sealse seaduse järgi ei tohi nendega Itaalias enam ringi sõita ja peab riigist kohe lahkuma, kuid olen kuulnud, et sealt auto ostnud on päevi kohapeal nendega ringi kimanud ja no probemo.
Kui on soov LASTA ratas ära tuua, siis soovitan soojalt Arco Transi - neil meeletu liiklemine sealkandis, rataste toomise kogemus ja soodsad hinnad: Treviso-Tallinn, 4K "in cash" (Apr.'06)
Mis mul läks nii nagu ma ei soovinud:
1) aeg esimestest piltidest kuni ratta saabumiseni Eestisse ca 3 kuud – saab vältida ise kohale minnes
2) mittetäpne/vale inf ratta kohta - mine parem kohale
3) ostumüügi leping saabus postiga tagasi ca 2 kuud peale ratta saabumist ja Eesti registris olemist ning sadade km läbimist - ka sellele on lahendus

Lõppkokkuvõttes olen rattaga/hinnaga rahul, eks aeg näita kuidas kestab.
Hans
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Tõi selle minu vanem vend sealt, sõitis ise kohale. Ei soovita autot küll kellelgi sealt tuua. Olematu hoolduse juures on see auto seal päris palju "kuuma" saanud. Samuti on avarii tagajärjed lapitud vägagi käepäraste vahenditega (nt. stange kronsad olid kere külge keevitatud

Paberimajandus seisuga aasta tagasi: Kohapeal tehti dokumentidest koopia ja kinnitati notariaalselt. Sõit Eestisse, siin kruvisin Itaalia numbrid küljest ja saatsin postiga tagasi. Seepeale saadeti mulle originaaldokumendid ja nendega ARKi vormistama.
Re: Tsikli ostmine Itaaliast
Virago535 kirjutas:Tere
Alguseks: ära parem osta Itaaliast ratast.
Igati vinge kirjatükk!!! Tänud

Nüüd on ta siin, kaasas on ainult itaaliakeelne kaheleheküljeline A4 (mulle meenutab keskkooli lõputunnistust).
Kas keegi oskab õpetada, kus kohas seal passis omanik või muu oluline informatsioon on peidus. Siis teaksin kokku kirjutada lepingu (mis loodetavasti ei pea olema notariaalne ja on kodus valmistatav). Muidu on ARK-s piinlik, kui olen näiteks registrimassiga ostu-müügi lepingu sõlminud.
Igasugune abi teadjatelt on teretulnud ja tänud juba ette...
Ehh... Miks sul seda eelmist omanku vaja teada on? Tee müügileping suvalise hollandlase/sakslase/poolaka nimele... ja ARK-is ütled, et ostsid ratta HOLLANDIST/SAKSAST/VÕI POOLAST...eplaan kirjutas:Kas keegi oskab õpetada, kus kohas seal passis omanik või muu oluline informatsioon on peidus. Siis teaksin kokku kirjutada lepingu.
Kedagi ei koti see, et kes seal passis omanikuks märgitud kunagi oli....
Hm. Passi võtab ju ARK endale ja see on Itaalia omaKommionu kirjutas:Ehh... Miks sul seda eelmist omanku vaja teada on? Tee müügileping suvalise hollandlase/sakslase/poolaka nimele... ja ARK-is ütled, et ostsid ratta HOLLANDIST/SAKSAST/VÕI POOLAST...eplaan kirjutas:Kas keegi oskab õpetada, kus kohas seal passis omanik või muu oluline informatsioon on peidus. Siis teaksin kokku kirjutada lepingu.
Kedagi ei koti see, et kes seal passis omanikuks märgitud kunagi oli....




Hans
Ehh... Paljud saksas/hollandis/poolas/leedus müüdavad autod ja motikad on Itaalia passiga... ega see ei tähenda, et Itaalane sulle neid seal müüb... Ostu-müügi lepingu teed ju ikka sellega kes sulle ratta reaalselt müüb, mitte aga sellega, kes viimati teh passis valdajaks märgitud...Virago535 kirjutas:Hm. Passi võtab ju ARK endale ja see on Itaalia omaVõib isegi juhtuda, et ta vaatab sinna sisse (ARK)
![]()
Tehniline pass on omandiõigust tõendav paber v mis?Kommionu kirjutas:Ehh... Paljud saksas/hollandis/poolas/leedus müüdavad autod ja motikad on Itaalia passiga... ega see ei tähenda, et Itaalane sulle neid seal müüb... Ostu-müügi lepingu teed ju ikka sellega kes sulle ratta reaalselt müüb, mitte aga sellega, kes viimati teh passis valdajaks märgitud...

Hans
-
- Postitusi: 373
- Liitunud: 16 Mai 2006, 17:08
- Asukoht: Tallinn/Merivälja
- Kontakt:
Edit:Kuna paljud inimesed ei saanud sellest lausest sama moodi aru kui mina seda kirjutades mõtlesin siis lisan siia väikse tõlkke.
Mina pidasin selle lause all silmas seda,et vaatamata igast juttudele et inglismaa on odavate rataste meka,pole ühessegi teemasse tekkinud väidete autorite poolt tõestust ega ka vastaste poolt ümberlükkavaid väiteid.
To Alwayslate: GIYF!!!
läks umbes 2 minti aega:
http://www.usedbikes.co.uk/
http://www.cusworths.co.uk/used/index.php
http://www.intabikes.co.uk/stock.php?marque=26
http://www.motorcyclenews.com/nav?page= ... enews.home
jne jne jne, kuna mind ei huvita UKst pärit tsikid, siis ei viitsi rohkem ka sinu eest otsida, point oli: googelda!
parimat,
Soul
-
- Postitusi: 1781
- Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
- Tsikkel: sv1000n
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 122 korda
- Tänatud: 192 korda
ei olegi aga no on vaja ju ikkagi välja näidata oma järjekindlust ja idiootsustVirago535 kirjutas:Ja mis sellel on pistmiset selle teemagaAlwayslate kirjutas:Millegi pärast ei ole vaatamata mu küsimisele ühtegi link-i tekkinud kuskile teemasse kust saaks inglismaa rattaid vaadata.

alwayslate:
mõtle natukene...
esimene asi proovi asjade domeene vahetada?
nt kasvõi auto24.co.uk proovi[see näide eriti idiootidele]
või siis kuldnebors.co.uk[sama sellega]
ja siis üks suhteliselt kuulus saksa koht ehk?
ja siis on veel sihuke koht olemas nagu google.co.uk ja vat kui palju infot saab
-
- Postitusi: 1844
- Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
- Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
- Asukoht: Rakvere
Soultrain kirjutas:Sry for OT:
To Alwayslate: GIYF!!!
läks umbes 2 minti aega:
http://www.usedbikes.co.uk/
http://www.cusworths.co.uk/used/index.php
http://www.intabikes.co.uk/stock.php?marque=26
http://www.motorcyclenews.com/nav?page= ... enews.home
jne jne jne, kuna mind ei huvita UKst pärit tsikid, siis ei viitsi rohkem ka sinu eest otsida, point oli: googelda!
parimat,
Soul
Need neli linki olid suht worthlessid

valik olematu ja nõuti postal code ka ühes.
Küll aga on põhiline koht www.ebay.co.uk ,valik tohutu,hinnad head,toomine kallim kui mujalt euroopast
-
- Postitusi: 373
- Liitunud: 16 Mai 2006, 17:08
- Asukoht: Tallinn/Merivälja
- Kontakt:
Pigem oli see mu välja öeldud lause mõeldud sellena,et kuigi paljud on rääkinud inglismaast kui odavate rataste mekast,ei ole kuskile teemasse tekkinud ühtegi tõestust selle kohta et see asi ka nii on,või ei ole.
Google-it oskan ise ka kasutada.
Sellega lõppeb minu poolne OT.
P.S. Inimesed kellel on närvid läbi ja esimese asjana vinguma hakkavad on piisavalt igasugustes delfi tüüpi kohtades.Natuke sallivust paluks.Hoiame selle foorumi mõistlikuna paluks.Kui kellelgil on veel midagi mulle soovitada kuhu ma võiksin kolida siis selle jaoks on ES.
P.P.S See asi ka et kui keegi ongi nii loll,et ise ei oska otsida ja küsib lolli küsimuse,ei kohusta see teid mitte millekski.Niiet pole ka põhjust vinguda et ma pean sinu eest midagi otsima.Keegi ei hoia teil nuga kõri peal.Kui ei ole viitsimist /tahtmist/aega või ükskõik mida et teist aidata siis sa EI PEA SEDA TEGEMA.Aga noh tüüpiline on esimese asjana ohkima hakata.Ahjaa siis muidugi jääb ka veel see mõnu et saad teisele sitasti öelda.
Aga noh eks olegi kõige parem variant ju see kui saad kuskil foorumis anonüümselt teist inimest järjekindlaks idioodiks sõimata.
-
- s1000rr Guru
- Postitusi: 2137
- Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti / punased potased
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 14 korda
- Kontakt:

Oskab ehk keegi viidata mõne firma peale ?
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.
tramm66 kirjutas:Kui riske maandada tahad siis ei ole Itaalia küll parim koht selleks.
Mati jutt ülimalt õige... Itaalia rattad in ikka paras si?amaja.... Isegi sealt mõned toonud ja 50% ratastest ikka kaunis kehvas seisus (hooldust pole tehtud)... Saksas sellist jama enamasti ei ole...
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 433 korda
- Kontakt:
Ja samas, kui uskumatuid asju nad teevad: ferrari, Lambo, Duc, MG, MV Agusta jne., jne.
Ja nendes asjades on midagi enamt kui lihtsalt hobujõud või tippkiirus, midagi sellist mida sakslased või japsid kunagi ei saavuta .
Ja väga pädevad on nad ka võidusõidutiime pidama. Vähemalt krossis on nad ühed tugevamad tuunijad.
mx77 kirjutas:Ja samas, kui uskumatuid asju nad teevad: ferrari, Lambo, Duc, MG, MV Agusta jne., jne.
Ja nendes asjades on midagi enamt kui lihtsalt hobujõud või tippkiirus, midagi sellist mida sakslased või japsid kunagi ei saavuta
.
Ja väga pädevad on nad ka võidusõidutiime pidama. Vähemalt krossis on nad ühed tugevamad tuunijad.
Just
Lisaks sellele toodetakse sealmaal vägagi kvaliteetseid tööstusseadmeid väga mõistliku hinnaga.
Ja egas Itaallased pole ju pahad, nad on lihtsalt teistmoodi. Kui suudad leppida nende omapäraga, siis saab sealt nii üht kui teist väga hea hinna/kvaliteedi suhtega.
Hans
Plaanis jaanuar-veebruar põhja Itaaliasse rattaid tooma minna.Kui kellelgi veel huvi on siis ruumi peaks jaguma.Aitan ka paberite vormistamisel.
Ei ütleks, et rattad kuidagi halvemad oleks kui Saksas.Ei pea ju "põrsast kotis" ostma..... :
Täpsem info: rait.raud@mail.ee
rai00 kirjutas:Plaanis jaanuar-veebruar põhja Itaaliasse rattaid tooma minna.Kui kellelgi veel huvi on siis ruumi peaks jaguma.Aitan ka paberite vormistamisel.
Ei ütleks, et rattad kuidagi halvemad oleks kui Saksas.Ei pea ju "põrsast kotis" ostma.....:
![]()
Täpsem info: rait.raud@mail.ee
Kui osta siis ainult Põhja-Itaaliast tasukski vaadata. Lõuna-Itaalias on need kõige "magusamad" pakkumised millepeale silmest kirjuks lööb ja Eestis avastad, et ratas varastatud ja muud sellist jama. Allapoole Roomat nt mina ei vaatagi ja tänu sellele olen ka vist jamadest hoidunud täielikult (ptüi ptüi ptüi)
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Endalgi ratas itaaliast pärit ja olen igati rahul ei saa öelda küll et midagi kohutavat oleks. Ainukene asi mis üsna ruttu väsis ära oli sidur, uued kettad ja vedrud ning korras. Karpade ja silindite vahelise muhvid olid ka pragulised ka need sai uued pandud aga see juba seda tüüpi rataste viga et ajapikku väsivad ära. Aga töötab kenasti, käivitub kenasti ja liigub kenasti, olen küll rattaga rahul.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.